Prawdopodobnie akumulator ma płytkę BMS która to odcięła ogniwo od wyjścia , więc ogniwo wogóle nie było ładowane . Można spróbować delikatnie dostać się do blaszek samego ogniwa i zmierzyć jakie ma napięcie . Ale na początek proponował bym koledze zapoznać się z artykułem o akumulatorach li-ion w dziale Poradniki .
zacząć zastanawiać się co kryje się za klapką. Tam akurat nie ma klapki na baterię - trzeba zdjąć spód obudowy, co nie zmienia faktu, że coraz lepsze te tematy na elektrodzie. :D
Pobór od razu po zamknięciu samochodu wyświetlał się w przedziale 5.3A-5.6A. Dlatego szlak trafił poprzednie multimetry, co miały MAX 5A. 😉 Po jakimś czasie zaczął schodzić, ostatecznie stanął na 0.54A i niżej nie chciał iść. 0.54A = 540mA czyli bardzo dużo, dopuszczalna norma to Max 50mA co daje nam Max 0.05A. Po wyciągnięciu go, wartość z multimetra...
Multimetrem.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Multimetr na zakresie ADC, akumulator 12V i zmierzyć prąd pobierany przez syrene
sprawdzałem mikrometrem pokazywał 12,3 V Chyba multimetrem. 12,3V - mało.Naładuj akumulator.
1 gniazdo- wspólne 2. Pomiar napiecia i rezystancji 3. pomiar prądu do 1A 4. pomiar prądu do 10A
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Jaki jest koszt bezpiecznika 2A :) ? Znikomy. Zasuwaj jutro do sklepu, kup, wmontuj i napisz co się zmieniło.
Jeżeli dysponujesz multimetrem to końcówka czarna multimetru do klemy (-) akumulatora, czerwona końcówka miernika w fajkę (przewód do świecy) i niech Ci ktoś w tym momencie przekręci kluczyk w stacyjce na pozycję 1. Przez czas w jakim powinny się grzać świece, powinno być napięcie na tych przewodach. Jeżeli nie ma to jak najbardziej może to być wina...
Witam. Mam prądnicę tachometryczną za pomocą której zamieniam obroty na napięcie. Prądnica ma wspólną masę z akumulatorem maszyny. Pomiaru napięcia za pomocą zwykłego multimetru za 15 zł. Pomiaru mogę dokonać gdy miernik jest zasilany z wbudowanej baterii 9V. Chcę, aby miernik był zasilany z akumulatora maszyny (+ stabilizator 9V). Problem pojawia się...
Przewody podłączasz Com- czarny VΩmA - Czerwony Nastawiasz na zakres 20 V - Jaki to akumulator ?
Może problemem jest zmierzone napięcie 24V, sprawdzonym multimetrem to mierzyłeś?
Podpięty multimetr pod akumulator po przekręceniu kluczyka wystarczyło i napięcie mu spadało z 12.6 na 5/6v
Cześć. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku/ na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim Audi możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny jakiś chociażby...
Sprawdzić multimetrem akumulator oraz bezpieczniki to na początek
Kabel plus zostawiasz na klemie dodatniej, a rozłączasz ujemną i między nią, a biegun akumulatora włączasz multimetr. Nie ważne, czy czarny do klemy, czy do akumulatora.
Przepraszam, miało być ile na multimetrze ma mieć akumulator najmniej, żeby dał radę odpalić auto.
U mnie w robocie mierniki pracują na takich aku, i wszystkie mierzą jak najbardziej poprawnie. Lecz różne modele przy różnych napięciach sygnalizują słabą baterię i przy różnych napięciach się wyłączają. Pewnie są takie dla których 8,4V to już rozładowana bateria.
Ja się zastanawiam czy mój układ działa poprawnie. Akumulator żelowy 7Ah do testów. Zasilanie 18V AC rezystor 0,4Ohm 10W. Ładuje mi to akumulatorek żelowy około 3A jednak nie chce zadziałać wyłączenie automatyczne ładowania mimo kręcenia PR2. Na akumulatorze zmierzyłem multimetrem 18V. Jakieś sugestie ?
Czy zwykły multimetr do akumulatora samochodowego wystarczy? Nie wiem co u Ciebie znaczy "zwykły multimetr", ale jeśli jego zakres pomiarowy jest większy od napięcia baterii, to możesz go podłączyć do złącza baterii. Pomiar wykonaj "pod obciążeniem" w czasie jazdy, również gdy hulajnoga się zatrzyma. Kontroluj napięcie na akumulatorze. Może po tym...
Analogowe mierniki umarły? https://allegro.pl/oferta/analogowy-wolt... Gwarancja 100 lat i nie trzeba zasilać.
(at)ElektrodaBot Układ scalony należy do przetwornika analogowo-cyfrowego w multimetrze. Akumulator łączy się z napięciem 9 V i jest + DO GND, a do części przykładany jest obwód ujemny. Moc układu scalonego 6,7 V jest mierzona do wejścia zasilania układu scalonego. 20 stojaków na LCD*2 - - 3 1/2. Arkusz danych jest podobny do 7107 i 7106, ale liczba...
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Dziwna to sprawa, bo vcds pokazal 11.9 wczoraj, po odpaleniu 14 plus. Dzisiaj naladowany inny akumulator dalem multimetr pokazal w spoczynku niepodlaczony 13.4 vcds przed odpaleniem 12.4 a po odpaleniu 14 plus. Objawy te same. A multimetr podlaczony akumulator ten poprzedni boscha w spoczynku po postoju pokazal mi 12.4.
Jak jest napisane w opisie aukcji, czerwona dioda wskazuje ładowanie, a gdy skończy ładować zapala się zielona. Więc ładowarka sama odcina prąd, gdy skończy ładować, więc powinieneś wyjąć akumulatorek dopiero gdy zapali się zielona dioda. Chyba, że jednak Twoja ładowarka jest jakaś inna. Nie masz do niej jakiejś instrukcji obsługi, która by rozwiała...
Nie ma tu nic skomplikowanego, ani dziwnych pomiarów amperów (cytat), wystarczy multimetr i minimum wiedzy.
Dodano po 4 Jeśli podłączę multimetr do zasilacza 9 V zamiast do akumulatora 9 V i multimetr wyłączy się po kilku godzinach, która część zasilania zostanie uszkodzona? Skąd wziąć napięcia?
TAK Właśnie tak się dzieje tylko kontrolka żadnej reakcji sprężarki elektrozaworu. Bezpieczniki mierzyłem multimetrem ,na odłączonym akumulatorze wszystkie przewodziły . A może masz na myśli jakiś konkretny .?
Powiem tak podłącz akumulator i zmierz multimetrem pobór prądu. Zakładamy że pobór będzie duży więc musisz znaleźć co tak pobiera prąd. Za zwyczaj morze to być: radio, alarm, lampka w podsufitce itd. Po drugie jeśli go zapalisz zmierz ładowanie.
Sprawność akumulatora sprawdza się testerem do akumulatora pod obciążeniem. Mają takie w każdym sklepie z akumulatorami. Podłącz się multimetrem między klemę minus a biegun akumulatora , poczekaj aż auto się uśpi - ok 20 min i sprawdź pobór prądu. Jak powyżej 0,04A to coś ci bierze prąd. Wtedy odpinaj po kolei bezpieczniki i jak przy którymś spadnie...
Tak przy okazji warto razem z nowym akumulatorem zakupić jakiś multimetr.
Chciałem wrzuciś miernik w samochód który dużo stoi żeby nie ruszając go wiedzieć kiedy ładować. A tu wielka lipa. Zastosuj miernik wychyłowy. Nie da się jakoś tego zasilać z mierzonego akumulatora? Postaw jakiś stary akumulator nawet żelowy. Do tego celu nada się nawet będący w stanie tragicznym.
Bindowanie to łączenie nadajnika z odbiornikiem cyfrowym. Zatrzymanie śmigłowca to zawis. Nie wymyślaj nowego słownictwa. Pierwsza rzecz jak się nasuwa - to po prostu pada akumulator, który stracił pojemność i przy mniejszej wydajności prądowej, pod obciążeniem zbyt mocno spada napięcie. Druga sprawa - to czy dron wyłącza się całkowicie, czy tylko zatrzymują...
Witam . Sprawdź napięcie na akumulatorze(multimetr ,żarówka),do sprawdzenia klemy i czopy akumulatora.
Sprawdzając akumulator multimetrem możemy się dowiedzieć czy auto zapali czy nie? Czy np. jest jakaś dolna wartość ile najmniej musi mieć akunulator żeby skutecznie zakręcić i uruchomić silnik? Czy to zależy bo przykładowo jakaś tam mała bezyna odpali mając 12,2V a diesel nie ma szans? Czy to zależy też od wyposażenia auta i jego stanu bo przykładowo...
Gdzie był wtedy akumulator ?? W sklepie ? To tak działać nie będzie, bez akumulatora. Na takich obciążeniach lub bez (multimetr).
Akumulatory sprawdzone, spadki napięcia na przewodach w akumulatorze znikome. BMS-y montowałem trzy, jeden z tego akumulatora z poprzedniego posta i dwa 2S 10 A. Na każdym była ta sama historia Spadki napięcia sprawdzałeś pod obciążeniem? Twoje urządzenia powinny razem pobierać ok. 2,3 A. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i obciążeniu, multimetrem?...
Swoją drogą coś słabiutki ten Twój nowy akumulator. Chyba że nienaładowany. Albo oporność kabli i krokodyli na tyle duża że powoduje taki spadek napięcia widoczny na tym wbudowanym woltomierzu. A spróbuj jeszcze raz obciążyć ten akumulator ale mierząc jednocześnie napięcie multimetrem cyfrowym bezpośrednio na klemach.
Kup multimetr, podepnij akumulator i sprawdź ładowanie. Zresztą odpalając skuter bez akumulatora regulator i tak mogłeś już ubić.
Przy pracującym silniku miernik wariuje gdy mierzysz napięcie bezpośrednio na "słupkach" akumulatora?
Wsuwając półoś na swoje miejsce raczej nic się nie uszkodziło, ale ten ślimaczek jest czymś napędzany i tam może tkwić problem.. Co do pomiarów bierzesz multimetr, ustawiasz na rezystancję. Odłączasz akumulator i sprawdzasz czy jest ciągłość przewodu od punktu A do punktu B.
Na pewno obniży, z tym że dłużej będzie się ładować. Używając multimetru Możesz sprawdzić tak napięcie jak prąd ładowania ogniwa.
Multimetr Yato 73080 czy jeśli jest tylko max 5A to zmierzę czy coś kradnie mi prąd w akumulatorze? https://obrazki.elektroda.pl/1445252800_...
Proponowałbym sprawdzić multimetrem napięcie baterii podczas ładowania oraz po włączeniu na drugi dzień. Również nie od rzeczy byłoby sprawdzianie prądu ładowania jak i prądu spoczynkowego.
Ładowarka ta do startu potrzebuje akumulatora 12V o napięciu na klemach minimum 6V Dlatego pomiary napięcie po stronie wtórnej bez podłączonego akumulatora , wykazuje 0V lub blisko 0V Dioda ładowanie zaświeci się po podłączeniu akumulatora o napięciu j/w Wg. instrukcji producenta trzeba też zachować kolejność podłączania , najpierw akumulator potem...
http://obrazki.elektroda.net/52_12058757... http://obrazki.elektroda.net/52_12058757...
Można go jakoś multimetrem przemierzyc?
Z tego co pisze poprzednik wnioskuje że prościej by było zrobić całkiem samemu z multimetru taki miernik. (multimetr + przystawka z np. spirali grzejna z żelazka)
AC to napięcie zmienne , takie jak w sieci DC to napięcie stałe takie jak w akumulatorze. Więcej tu https://elektrykadlakazdego.pl/pomiar-na...
I grzebiąc w tych klimatach dobrze byłoby jakiś czas wcześniej odłączyć akumulator. O badaniu rzeczonej poduszki multimetrem a raczej zaniechaniu tego badabia chyba nie muszę przypominać...
Moja maszynka do golenia od jakiegoś czasu daje sygnały padania nawet podłączona pod ładowarkę. Postanowiłem wymienić w niej akumulatorki. W środku były 2x SUPPO HSY-AAA0. 75-PHP NiMH 750mAh połączone szeregowo. Wymieniłem to na Panasonic Eneloop BK-4MCCE NiMH 750mAh. Teraz mam tego typu problem, że ładowarka do tej golarki ma parametry 15V-5.4W. Akumulatorki...
Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
Ładowanie akumulatora i sprawność alternatora po prostu sprawdza się multimetrem czy następuje ładowanie akumulatora czy nie. Jeśli akumulator się ładuje do ok 14,4v -14,7v to alternator jest sprawny. Jeśli ładuje mniej albo więcej to jest uszkodzony alternator.Nie ma co odłączać kabla B+ od alternatora i robić innych eksperymentów bo to nic nie da....
Ale czy istnieją może multimetry z taką funkcją ? Wolał bym kupić taki multimetr, bo mam obecnie taki w wersji minimum, a przydało by się coś lepszego. Jeśli chodzi Ci o takie zwykłe multimetry warsztatowe to dla popularnych multimetrów w cenie do paru stówek się nie spotkałem z taką funkcją jak pomiar pojemności akumulatorów (co nie znaczy, że takie...
W punciakach raczej fabrycznie nie było dodatków. Spróbuj go podłączyć do akumulatora, jak uda Ci się włączyć syrenę, to multimetrem sprawdź czy bierze volty
Akumulator padł ? Magiczne oczka są poważnie "magiczne" . Sprawdź miernikiem elektronicznym(multimetrem) napięcie na akumulatorze . Klema dobrze przykręcona ?
zmierzyłem naładowanie mikrometrem i pokazało że jest naładowany Źle dobrana, opisana jednostka, mikrometrami mierzymy długość. Może chodzi o multimetr :?: :D na nim też trzeba umieć ustawić odpowiednie jednostki, i zakres. wskazywało że jest naładowany To ile ten "mikrometr" Przepraszam :D Multimetr pokazywał? jaki był stan naładowanie akumulatora...
Witaj Podłącz akumulator pod klemy prostownika oraz szeregowo z akumulatorem amperomierz z multimetru, zobaczysz jaki prą płynie w obwodzie. Podczas pomiaru prądu możesz podłączyć do akumulatora żarówkę co najmniej 21W wtedy prąd powinien wzrosnąć. Pozdrawiam
Witam kolegów z racji iż jest to mój pierwszy post. Przechodząc do sedna: Proszę o poradę względem zakupu multimetr-a, który służyć będzie wyłącznie do sprawdzania akumulatorów UPS. W firmie posiadamy około 30 UPS i potrzebuje sprzętu do diagnostyki, potrzebny solidny i uznany produkt. Będę wdzięczny za polecenie konkretnego modelu który nada się w...
Ustaw multimetr na największy zakres prądu stałego i podłącz akumulator przez tenże miernik (+ akumulatora - 1 przewód miernika - 2 przewód miernika - + klemy), pozamykaj cały samochód i zobacz jaki prąd pobiera. :idea: Jeżeli poniżej 0.2A to jest ok. Jeśli nie to wypinaj kolejno bezpieczniki i zobacz kiedy prąd się zmniejszy i usterka (prawie) znaleziona....
Jeżeli dysponujesz multimetrem to możesz zmierzyć czy na zaciskach baterii występuje napięcie. Podobnie z podstawką ładowarki - tą z diodami LED. Trzeba otworzyć tą podstawkę, być może jest w niej układ elektroniczny ładowarki i on uległ uszkodzeniu. Jeśli nie ma nic poza rezystorami to trzeba sprawdzić czy jest napięcie na przewodzie z zasilacza wtyczkowego....
450mAh a jak się naładuje to się multimetrem sprawdzi.
Wiesz, co to akumulator? Czy widzisz go w urządzeniu? Masz multimetr? Klawiaturę na pewno masz.
Masz multimetr ? To wykonaj pomiar prądu ładowania akumulatora, bo może i nie doczytałem - ładowarka jest sprawna.Odlutować jeden przewód od akumulatorka i podłączyć tam multimetr ustawiony na zakres 200mA DC. Polaryzacji podłączenia akumulatora nie pomyliłeś ?
Sprawdź dokładnie wiązkę od akumulatora, stacyjkę, przekaźnik oraz sam rozrusznik. Podłącz multimetr do akumulatora i uruchom rozrusznik, jak bardzo napięcie spadło po wciśnięciu przycisku od rozruchu ?
Jeśli chodzi o Bartimex - jakich danych o akumulatorze potrzebują i czy jestem w stanie sam je pomierzyć? Mam multimetr UNIT UT33.
Nie wiadomo co "siedzi w środku ładowarki? Jednak powinna sobie poradzić. Trochę dłużej trzeba będzie ładować. Ile dłużej ? Nie wiadomo. Zależy to od stopnia rozładowania akumulatorów. Co prawda już kupiłeś akumulatory, ale ... Jak jest miejsce to lepiej aby był jeden aku 12V niż 2 x 6V. Akumulatory nie są nigdy identyczne i łączenie ich w szereg powoduje...
Tak. Tyle przynajmniej jest na radiatorze wg multimetru.
Bierzesz miernik cęgowy, zakładasz na przewód od akumulatora i kręcisz ;) są mierniki cęgowe mierzące również prąd stały. Możesz sobie zrobić też bocznik o bardzo małej, znanej rezystancji, np. 0,01 Ohm i mierzyć na nim spadek napięcia. Pamiętaj, że jeśli chodzi o mierniki, nie ma właściwie rozróżnienia czy jest to amperomierz czy woltomierz, wszystko...
Ah widzisz to bym się przejechał. Plus radia idzie do MINUSA Multimetru (tutaj będę używał multimetru bo tylko to mam :/. Minus radia idzie do Minusa akumulatora. Plus multimetru idzie do plusa akumulatora. Minus multimetru idzie do plusa radia. Tak? Ok, i wtedy ustawić na 10A i sprawdzić jaka cyfra się pokaże i to jest rzeczywisty (powiedzmy) pobór...
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
Witaj, a mógłbyś opisać jak tam podpiąłeś się z baterią? Mam identyczny problem. Pozdrawiam.
Mierzyłeś napięcia multimetrem na płytce z podłączonym akumulatorem i bez niego? Jak nie to zmierz je i wyniki pomiarów nanieś na płytkę.
Jeśli poszło bezpośrednie zwarcie to musisz sprawdzić wszystkie przewody idące do akumulatora, bo spalone mogą być np w połowie (pod izolacją), w miejscu spalenia przewód powinien się łatwiej zginać/łamać. No i oczywiście wszystkie kostki po drodze. Sprawdź bezpiecznik ponownie. Bo jeśli wyjmiesz jednak przepalony bezpiecznik to oznacza że wciąż masz...
Witam. Wczoraj wymieniłem alternator w Mondeo MK3, stary posprawdzałem, chcę go zregenerować kupiłem elementy które są do wymiany, po złożeniu warto by było go przetestować. Niestety tu jest drobny problem, mianowicie wtyk 3 pin. https://obrazki.elektroda.pl/4196865700_... Jak to podłączyć na "stole", żeby zadziałało i można było zmierzyć...
Miałem na myśli 2600 mah :D Zmierzyłem akumulatory multimetrem, i 3 akumulatory mają napiecie ponad 4v, a jeden ma 3.81v Według specyfikacji ICR18650-26C napięcie nomialne 3.7v a ICR18650-26F napięcie nominalne wynosi 3.6v, i to właśnie ten ma niższe napięcie, i czy przy takim napięciu mogę je łączyć czy nie?
Witam, czy rozładowany akumulator będzie w stanie wzbudzić alternator? Bo mój miał 2V napięcia po zmierzeniu multimetrem i po odpaleniu nie ma ładowania.
No właśnie nie mogę zmierzyć A bo zakres na mierniku jest 10A i grzeją się kable na mierniku próbując zmierzyć napięcie. Może sprecyzujesz co i jak mierzysz ? NIE mają prawa grzać się kable miernika przy pomiarze napięcia akumulatora - tak jak piszesz ! Oczywiście miernik ustawiony na (at)andrzej20001 może mieć rację. Jaki posiadasz multimetr ? (model,...
Jakie napięcie resztkowe ma akumulator. Do testowania możliwości ładowania potrzebny jest multimetr i regulowany zasilacz.
A ja aż się dziwię że brak żadnego multimetru - że ktoś ktokolwiek interesujący się elektroniką, uważa taki zakup niepotrzebny. Pomierzenie czegokolwiek, napięcie w gniazdku, lub akumulatora w samochodzie, albo najczęściej - jakie napięcie ma zwykłą bateria z latarki itp. jest jakby to powiedzieć, jest niezbędne. Ale to tylko mój subiektywny punkt widzenia.
Sprawdź ładowanie akumulatora multimetrem , powinno być w zakresie 13,85 - 14,4V. Pojedź do sklepu z akumulatorami niech sprawdzą stan twojego pod obciążeniem.
Poza tym analogowy (wskazówkowy) pokazuje prąd (lub napięcie) w czasie rzeczywistym a multimetr dokonuje pomiarów w pewnych (minimalnych) odstępach czasu. Nie wyłapie zatem jakiś wahań w przeciwieństwie do analogowego.
Według mnie przeróbka zasilania AN8008 na akumulatory jest kompletnym bezsensem, no ale cóż ...
Tylko jak zmierzyć pobór prądu powyżej 20A miernikiem do 20A?? :D Da się połączyć dwa mierniki (multimetry cyfrowe)??
Musisz sprawdzić pobór prądu jeśli masz multimetr. Odczekaj ok 20 min na uśpienie elektroniki zdejmij panel z radia, odłącz + klemę od akumulatora i podłącz multimetr ustawiony na mA
Nie wiem w jakim samochodzie jest gniazdo zapalniczki, więc nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Zazwyczaj gniazda zapalniczki mają zabezpieczenie nie mniejsze niż 15A, więc 12V*15A=180W. Sprawność przetwornicy przyjmijmy na 80% więc pobór prądu to 4,62( prąd na wyjściu)*1,6(przełożenie)* 1,2(sprawność)=ok 10A. Dla akumulatora 50Ah rozładowanie 70%...
Sprawdziłem go jeszcze taką metodą, że pin środkowy pod multimetr i drugi przewód multimetru pod masę akumulatora i wychodzi mi 3.3V na podpiętej wtyczce oraz 5V na odpiętej a powinno niby być 5V tak i tak mam zamawiać nowy maf?
Jesteś w posiadaniu miernika [multimetru] żeby zbadać akumulator, lub obwody w samochodzie.
"CAL" oznacza kalibracje przewodów, a błąd error prawdopodobnie oznacza wyczerpane baterie/akumulatorki. Powinna wystarczyć zmiana baterii na nowe.
jaka jest różnice między ładowaniem akumulatora agm a żelowego (bo to i to kwasowo ołowiowe). Niewielka i można podłączyć. Z ciekawości zorganizował bym multimetr z funkcją MIN/MAX hold i sprawdził końcowe napięcie ładowania jak i do jakiego napięcia aku jest rozładowywany.
Witam. Mam problem w Hondzie CRV3 2.2 CTDI. Po dłuższym postoju akumulator mi się rozładowuje, jaka może być przyczyna? Planuję sprawdzić bezpieczniki przy podłączonym multimetrze, czy to dobry trop?
Jak sprawdzić prąd pobierany przez rozrusznik, mógłby któryś z kolegów opisać dokładnie? Wpiąć multimetr do akumulatora i uruchamiać auto sprawdzić wtedy jakie będzie napięcie, czy to wystarczy?
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Zmierz multimetrem napięcie na gnieździe akumulatora (bez niego). Może objawi się 27,4V niczym zbawienie świąteczne, wtedy na 99% będą to zwykłe żelowe Pb.
Całkowite zwarcie wykryjesz zwykłym multimetrem.
Poszedłem właśnie na lokalny bazar kupiłem za 18zł multimetr model XL830L dałem baterię i i pierwsze co postanowiłem to porównać pomiar napięcia na akumulatorze motorowym z moim drugim multimetrem ten z bazarku wskazał 9.74V a mój sprawdzony multimetr 12.56V
Zakupiłem ostatnio duży prostownik z funkcją rozruchu, zrobiłem test na samym akumulatorze tj. podłączyłem klemy prostownika pod wyciągnięty z auta akumulator, następnie włączyłem w prostowniku tryb rozruchu, po zmierzeniu multimetrem napięcia na akumulatorze w tym trybie, wyszło 16.5v, tak więc mam spore obawy czy aby bezpiecznie było by używać tego...
błąd multimetr błąd multimetr multimetr szeregowo ustawić multimetr
konicaminolta skanowanie wytrzyma kondensator uszczelka podgrzewacza
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
UF4007 – zamienniki diody: HER108, MUR1100E, BYV26E, US1M, parametry, różnice Ford Kuga MK2 – jedna wycieraczka nie działa mimo sprawnego silniczka, mechanizm, cięgno, naprawa