Załóż simmeringi właściwie i dobrej firmy Dodano po 2 PS.Ja miałem podobną sytuację przy innym jednośladzie. Czasem nowy simmering może być wadliwy. Po złożeniu powinno być OK.
Jak założysz inny tłumik, to silnik będzie działać. Będzie działać nawet z samym kolankiem, a nawet i bez niego. Kwestia tego, jak mu się przesuną parametry pracy. Skoro czytałeś, to powinieneś też wiedzieć, jak wykonać podstawowe obliczenia. Generalnie te silniki, to rozwinięcia silnika dkw rt, więc są to konstrukcje zbieżne. Moim zdaniem możesz próbować....
Da się, z tego co pamiętam, to te silniki się tylko tym szczegółem różniły i to nieznacznie, inna była tez długość wydechu, co w dwusuwie ma znaczenie.
Proponuje przegląd wydechu.
W jakiej pozycji stanął tłok? Na samym dole? Na samej górze?? Co widać przez wydech?
Aby paliwo zostało zassane do cylindra, tłok musi wcześniej wytworzyć odpowiednie podciśnienie w skrzyni korbowej, dlatego stan uszczelniaczy jest istotny. Próbowałeś odpalić silnik bez tłumika wydechu?
Na ogłoszenia w lokalnej prasie, czy nie ma jakiegoś serwisu dwusuwów w okolicy. Skoro nawet po podlaniu pod świecę nie zapala, to możliwości są dwie - albo brak sprężania, co można wykluczyć, bo podobno silnik po remoncie, albo brak iskry - czyli albo świeca zalana/uszkodzona, albo brak prądu w układzie zapłonowym. Więcej możliwości nie ma. No może...
Może i nietrwałe... po kilku zmianach mozna uzyskac trwałosc na niezłym poziomie ja wyciagnołem z tego silnika tyle ze Mz 250 dostawała po dupie. Mebrana, 5 kanałów płuczacych, całkowicie inny wydech, gaźnik od MZ 250, zapłon elektroniczny, zmodyfikowane sprzegło zmodyfikowany wał z korbowodem od japońskiej wyczynówki. Szacowałem moc tej WSK na około...
Na początek sprawdź czy tłoczek ssania zamyka się szczelnie (gumka na tłoczku ssania). Rozumiem że przepustnica podniesiona na maksa (duża szczelina pod przepustnicą). Jeśli można wykluczyć wadę gaźnika, to pozostaje kwestia stanu tłoka z cylindrem, szczelności komory korbowej, drożności wydechu, kąta wyprzedzenia zapłonu.
Nie wiem co mają dać krople oleju w cylindrze, ale proponuję zamienić je na benzynę. Jak zacznie łapać to problem z układem zasilania. Gaźnik (regulacja poziomu paliwa!) i cała droga od gaźnika nad tłok. Chodzi o tzw. lewe powietrze. Simmeringi na wale, szczelność karteru. Co z filtrem powietrza i wydechem?
Bardzo dobrze.
Witam,nie jestem pewien ale może być przyspieszony zapłon,najczęściej zdarzało się tak w MZ-etkach,pozdrawiam
Tłok strzalka do wydechu założony nie pierwszy raz to robię tylko ta MZ jakąś parszywa
Co do tego to się zgadzam z Pfemkiem. Kanałów dolotowych nie powinno się polerować na lustro z prostych powodów.Kiedy kanał jast gładkico prawda nie ma oporów w zasysanej mieszance ale mieszanka się nie osadza i nie odparowywuje tak dobrze. Tak więc często dochodzi do sytuacji (prawie zawsze przy niskich temp) że silnik "się zaleje". A wtedy klucz do...
Witam. Mam taki problem, a mianowicie moja MZ ETZ 150 pali świece zapłonowe. Kupiłem now ą świecę i przejechałem się kawałek, dojechałem do domu i MZ zdechła. Strzeliło w wydech, myślałem że zapłon się przestawił, lecz to wadliwa iskra, która skakała po całej świecy. Kupiłem kolejną nową świecę, iskra ok., no i gonie, no i wszystko spoko git, myślałem...
Pierścienie, uszczelniacze zaworów, progi na cylindrze. Rozbierz to się dowiesz. Tych silników nie opłaca się remontować. Lepiej wsadzić 250 od jakiejś MZ.
Myślałem może nad zapchanym wydechem, ale może ma ktoś inne propozycje?
Lepiej i prościej jest zrobić porting oryginalnego cylindra i dobrać do tego gaźnik, ew. też wydech.
Witam O ile zrozumiałem twój post, to chodzi ci o zwiększenie prędkości MZ-ki? Jeśli tak, to nie tędy droga. To nie jest motorower, gdzie silnik 50 cm ma spory potencjał, ale ograniczony jest modułem ze względu na przepisy. A tu, zobacz w parametrach silnika: maksymalna moc jest przy 9000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy przy 8500 obr/min - i to...
Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.
nie tak dawno na aukcjach był silnik od mz trophy tez z gaźnikiem od malucha kolektor mam, gaźnik skompletowany, szukam jeszcze kolanka wydech.
Witam. Wykonałem sobie taki tłumik kiedyś z nierdzewki, ale do motocykla MZ-250 Trophy. a nie wiem do jakiego pojazdu Ty potrzebujesz :?: :?: :sm15: Pozdr.
Silnik od WSK można wzmocnic nadaje sie do tego świetnie;) Turbo w 2T jest mozliwe tyle ze jest nie opłacalne, nikt bez hamowni tego nie zestroi. Pozatym wartosci doladowania były by niezbyt wysokie. Lepiej zrobic malutkie zombi: Tlok od MZ TS 150-> poprawi to nieco stosunek skoku do srednicy Korbowód od SHL 175-> konieczny przy zastosowaniu tłoka od...
Boże! Widzisz i nie grzmisz. Tylko niestety Błażej wykazał rozsądek i to co napisał to najprawdziwsza prawda. Nie ruszać tłumika jeżeli jest orginalny! Drugim po wydechu źródłem hałasu jest użebrowanie cylindra i głowicy. Następny w kolejności to układ dolotowy. Moje rady: 1. Pomiędzy użebrowanie powbijać kostki z twardej gumy (patent stosowany powszechnie...
Możesz to uzasadnić dla czego nieprawda? Przecież kolega wyraźnie wyżej pisze , że olej cieknie mu z wydechu , ma mokra świecę a mieszankę oleju z paliwem robi prawidłową. Gaźnik też z grubsza ma wyregulowany.
Wszystkie, te silniki stosunkowo, mają słaby dół :) Ale mz, wyrywa na koło seryjnie przy zmianie biegów, wiec nie wiem czy ten spód jest aż taki niski? można zastosować mniejszą zębatkę, wyspawać wydech i "problem" w pewnym sensie rozwiązany. Silniki z TS, według mojej opini są mniej trwalsze i mają lichy układ zapłonowy w porównaniu do etz.
Problem leży w wydechu. Wydech składa się z trzech części. Z kolanka,tłumnika,i końcówki tłumnika. Zdejmij cały tłumnik oprócz kolanka,wyjmij wkład tłumiący z końcówki tłumnika wyczyść cały wydech. Potem postaw na dobę niech wycieknie wszystko co się nazbierało. Rano przelej benzynę przez tłumnik, załóż i będzi3e wszystko wporządku.
Popieram tośka1, widać, że czlowiek wie, o czym mówi. Zabawa kątami otwarcia to bardzo "delikatna" sprawa, latwo możesz coś zj... niż coś zyskać (moc, moment). Wydech i dolot, to jest podstawa do szybkiej, szosowej jazdy MZ, możesz jeszcze spróbować rozwiercić oryginalny gaźnik, pod warunkiem, że masz cierpliwość do jego dokladnego wyregulowania (nie...
Witam wszystkich.. Jak wiadomo silniki w MZ ETZ 251 a 250 prawie niczym sie nie różnia odprócz: sprzegła, wydechu i cylindra a mianowicie w 251 okna kanałów w zostały obniżone o 2 mm, czyli ich odległość od osi wału korbowego jest mniejsza. Ostatnio zauwazylem ze w handlu dostepne sa tylko zamienniki cylindrow do 250 i tu moje pytanie czy mozna zastosowac...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Moze kogoś obraże ale jak macie mi doradzać takie coś to woelkie dzięki. Kto widział w 251 mechaniczny przerywać i platynki. W każdej normalnej 251 jest zapłon elektroniczny z tranzystorowym modułem zapłonowym koło akumulatora i żadnych kondensatorów przy przerywaczy nie ma. Jest tylko nadajnik impulsów. To sama dotyczy czyszczenia rury wydechowej "kretem"...
Tak to będzie MZ ETZ 150. Tak gaźnik jest kompletny, na gumkę tłoczka od ssania zwróciłem już wcześniej uwagę. Jest w porządku. Tylko dysza od obrotów bieg jałowego zamiast 40 u mnie jest 33. Tak jak włączę ssanie obroty się zmniejszają i silnik zaczyna chodzi normalnie a przecież nie powinien. Tak luzy na pancerzach są. Bak cały wyczyściłem, z kranikiem...
Chodzi mi o to aby mz nie straciła na sile i ten tumnik (lub sam dyfuzor) był pod siedzeniem aa nie tak jak w tych nowszych crossach zacznał się już od cylindra. Takie rzeczy to tylko w Erze... Doucz się kolego o projektowaniu układów wydechowych w dwusuwach (na początek np. "Silniki dwusuwowe pojazdów" T. Rychtera, Artykuły T. Sałka w "Świecie Motocykli")....
Chciałem zapytaćco myślicie o takiej zamianie cylindra zeby podnieść moc. Mam już wydech klasy sport do cylindra od 60 do 70 . Wymianiałem iuz cylindry w motocyklach mz wsk w komarkach simsonach itp. w skuterze zciagałem tylko cylinder. Mam jeszcze jedmo pytanie . czy do wyjecia sworzenia z tłoka potrzebny jest jakiś przyżąd czy wyjdzie łatwo ??? Proszę...
Wyjaśnij, dlaczego silnik czterosuwowy motocykla brytyjskiej produkcji Triumph TR25W ma większą moc (16kW) niż dwusuwowy od MZ ES-250 (14kW) produkcji NRD? Czy jakość materiałów miała tutaj znaczenie? Różnica w mocy silników motocykli Triumph TR25W i MZ ES-250 może wynikać z kilku czynników, w tym różnic konstrukcyjnych, zastosowania technologii i...
Zrób mieszankę 1:50 (ja do simsona lałem orlen 2t semisynthetic) i zobacz co leci z wydechu. Jak chmura niebieskiego dymu i do tego opornie wchodzi na obroty to przez simering ze strony sprzęgła ciągnie olej ze skrzyni biegów. Jak będziesz wymieniać simeringi to za jedny razem z dwóch stron. Jak wykluczysz simeringi to możesz zająć się gaźnikiem.
Witam, może to nie miejsce ale już sam nie wiem gdzie szukać pomocy, otóż problem wygląda następująco. Posiadam Mz etz 150 89r po remoncie silnika silnik nie daje żadnego znaku życia, iskra jest naprawdę ładna, zapłon jest ustawiony jak powinien być, paliwko dostaje, lecz nie daje żadnego znaku życia. Podkreślam że tłok jest założony strzałką do wydechu,...
Silnik do rozpołowienia. Jeśli nie będziesz walił młotkiem w wał, a użyjesz specjalnych przyrządów, to tylko korbowód od wymiany. Korba ok. 170 zł + przebicie z centrowaniem 50–200 zł. Cały nowy wał to koszt 400–600 zł. Ostrzegam przed tanimi chińskimi wałami korbowymi, zwykle części do silnika CPI są sprzedawane jako części do AM6, mimo że są podobne...
Mam czasami podobne objawy w dwusuwie, co prawda prymitywniejszym (MZ-250) ale zawsze. U mnie też kopci na biało i z tego co zdążyłem wybadać jest to spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku i jego wypalaniem. Mi pomaga przejechanie odcinka 3-5 km dość ostro (wysokie obroty silnika). Zostaje wtedy z tyłu chmura dymu ;) ale jest spokój na jakieś pół...
Kolego, powiem tak - na moje ssie albo lewe, albo kompresja jest tragiczna i na ssaniu ledwo to pracuje, albo zakłócony jest proces wymiany ładunku(wydech, gaźnik, filtr powietrza, brak szczelności komory korbowej). Olej w skrzynce jest? Jest jednolity czy kolor nietypowy, wymieszany z czymś? Jak z tym poziomem paliwa w komorze? Sprawdziłeś go jak należy?...
to działa na takiej zasadzie że odcina na chwilą iskrę i jak paliwo bez spalenia przejdzie przez cylinder do rury wydechowej i przy ponownym podaniu iskry spala się wszysto co doszło do tłumika. wiec to nie będzie takie proste do zrobienia tylko na 555. w motorku typu Jawa Komar Mz może sz to łatwo osiągnąć : odpalasz dajesz trochę gazu, potem wyłączasz...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
Odpowietrznik w korku, wydech - może być przytkany. Zakładam że tak prozaiczne sprawy jak zapłon, regulacja cięgła ssania itp już zrobione. Dysza powietrza na wysokich obrotach nie ma nic do rzeczy. Sprawdziłbym jeszcze poziom paliwa w gaźniku czy nie za niski, pływak - czy się nie zawiesza. Na koniec - jak zdechnie po wejściu na wysokie - wykręć świecę...
Witam, Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI bezpośredni wtrysk 2010r Po zrobieniu trasy 300 km obroty na biegu jałowym zaczęły falować, dzieje się to z najmocniejszym odczuciem na rozgrzanym silniku (tak samo problem z odpaleniem na rozgrzanym, na zimnym zapali szybciej), samochód oddany do mechanika Sprawdzono: Ciśnienie na wszystkich cylindrach Luzy zaworowe Wtryski...
Powracając do zapłonu to proponuje, przerobić go na zapłon od jawki 50. Jest tam mniejszy i lżejszy magnes a czesci sa tanie jak ma sie troche pojęcia to takie cos jest do zrobienia oczywiście bez wizyty u tokarza sie raczej nie obejdzie. Proponuje wsadzić tez podkowe do skrzynki korbowej na allegro są czasami do kupienia. Kolanko wydechu najlepiej...
Odpalałeś silnik na nowym zestawie, czyżby cylinder był za wysoki, co z kanałami ssącym i wydechowym?
Jeśli chodzi o podobieństwo silnika EM150 do owego DKW to genealogia jest prosta: Niemiaszki w DDR przejęli całą linię technologiczną zakładów DKW w Zwickau, produkując początkowo motocykle wywodzące się w linii prostej z przedwojennych konstrukcji, a następnie wprowadzając własne modyfikacje. W przypadku ETZ 150 pomimo różnicy w zewnętrznym wyglądzie...
Dołożenie drugiej świecy nie zmieni na tyle komory spalania.Na przykład jak ludzie wkręcają świece z dłuższym gwintem do końca??Wtedy tez zmniejsza sie komora i mimo to jeżdżą..jest to jeszcze za bardzo "toporny" silnik żeby odczul takie coś..Po wypowiedzi widzę ,ze nie wiesz chyba tez kolego po co w autach (4T)np. w alfie montują druga święcę na jeden...
Przestańcie bredzić od rzeczy z korobowodami od Yamahy, łożyskami trzyrzędowymi i gaźnikami od MZ. Na rozciągający się łąńcuszek sprzęgłowy nic się nie poradzi - jeden rząd ogniwek ma przenieść 14KM - albo dopasować zębatki od CZ, dwurzędowe i skrócić łańcuszek, albo z tym żyć. Są w sieci zdjęcia przeróbek przeniesienia napędu z silnika przy pomocy...
z tym minusem potwornego chałasu to bym się niezgodził.z oryginalnym tłumikiem tak ,ale na pewno można coś pokombinowac i bedzie ciszej.w oryginalnej konstrukcji piły spalinowej niema miejsca na uczciwy tłumik-ma tylko "troche"tłumic chałas i przede wszystkim zapobiegac wylatywaniu iskier żeby sie trociny nie zapaliły.patrząc na motocykle dwu-suwowe...
Stopienie elektrod świecy świadczy o spalaniu stukowym lub jeździe przy zubożonej mieszance paliwowo-powietrznej. Nie było śladów stopienia denka tłoka i głowicy w miejscu "squish"? Jaka cewka WN została założona? Oryginał MZA czy podróbka za 10-20 zł? Z tymi tanimi podróbkami jest tak, że są one beznadziejnej jakości. Miałem informacje o tym że niektóre...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
A teraz to ja już sam nie wiem bo odpalił.i chodzil.z minute na średnich obrotach i że 2 razy strzelił z wydechu i był biały dym Kiedy były te średnie obroty, to manetka była na "0" czy gazowałeś. Może masz zerwany klin na wale i dzieją się cuda.
W tym roku akurat zakupiłem napęd na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskwę. Z koszem wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/89_12304781... Silnik ten ma założony gaźnik Walbro WB37 oraz rurę wydechową z rezonansem - uprzedzając pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od ścianek układu rezonansowego w celu powrotu...
Czyżbyś nie mierzył tego tłoka i cylindra przed założeniem??? Gadasz jak typowy Niemiec. Tłoki MZA "Made in Almot" (choć nie wiadomo czemu tak uważają) są dla nich super wykonane, tylko pierścienie są gówniane, bo DDRy "były super i nie dzwoniły". Cylinder pierwszy szlif, przejechane koło 5000 km, tłok z wymiarem 0.03 mm mniejszym. Oto jak wyglądał...
Stare żółte opakowanie było w partii z 2008 roku. Potem nowe opakowanie z naklejką o czerwonym odcieniu w 2009 roku. W 2010 roku opakowania z naklejką o niebieskim odcieniu. Jak patrzę na stare opakowania po zużytym oleju, w żółtych i czerwonych była zawsze data produkcji na nakrętce, przy niebieskich z przodu na spodzie pod naklejką. Ciekawe, ostatnie...
Większością w.w. sposobów nie przyśpieszysz nawet komarka. Jeśli masz Simsona w stanie oryginalnym, to szkoda go przerabiać niszcząc oryginalne części czy też rozbierając silnik. Simsony chodziły idealnie kiedy były w stanie "100% DDR". Na tuning trzeba przeznaczyć ok. 1000 - 2000 zł, aby to jeździło porządnie, więc mało to się opłaca. Trzeba powymieniać...
Witam okazało się że mam chiński cylinder 70 w moim simsonie ponieważ nie mam żadnych napisów i dolot ma 16mm, po dolocie jeden na grupie simsony polska napisał mi że to chinol, i mam taki problem że chciałem dać ten cylinder do obróbki do jackmotors na 73/4 i nie wiem teraz po tym czy czasem nie kupić nowego z jackmotors 70/4 mk2 a jak tak to jaki...
pierdzi wydech pierdzenie wydech zatkać wydech
opinie graphite odkurzacz gwint wirnik epc3925 cisco reset
odkurzacz electrolux moduł electrolux moduł
Sprzężenie zwrotne w regulacji napięcia spawarki Magnum 200 Konserwator windy LEONARDO we Wrocławiu - gdzie znaleźć?