Błędy typu P0xxx to tzw generic codes OBD. Ja wolę kody cyfrowe od VAG czyli pięciocyfrowy kod błędu czyli 17584. Twój błąd to korekta za katalizatorem -osiągnięty limit graniczny. Powód tego może być w emulatorze który nie spełnia swej roli. Może też być pierwsza sonda która która daje zły odczyt i weryfikacja z drugą nie spina się. Może też być dziura...
Dziękuję za podpowiedzi. A więc autem nie jeżdżę za często, jednak ostatnio robiłem zakupy, przewoziłem dziatki - przy 70, 90 stopniach i trochę wyżej pracował bez falowania. Na wolnych 1200 przez dobrą godzinę. Jednak po dojechaniu do dziadków, ze trzy godziny postoju, odjeżdżając stara śpiewka - po lekkim rozgrzaniu faluje. W następnym dniu odpaliłem...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
Równie dobrze mógł się zatkać wydech
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Sprawdź fizycznie układ wydechowy na dziury? Możesz odpalić silnik zatkać wydech i też usłyszysz czy są nieszczelności gdzieś?
Dziękuję. Jest w sklepie niedaleko mnie . Coś takiego: https://www.eurocarparts.com/p/klarius-e... Jeszcze poczytałem, że warto taką pastą dodatkowo to przesmarować przed skręceniem: https://www.eurocarparts.com/p/holts-fir... Więc myślę, że wymienię te uszczelkę. Dam znać jak poszło. Potem kolejne roboty....
Możliwe, żeby wydech był zatkany i ciśnienie w nim rośnie na tyle, że uchyla EGR i wali spaliny do dolotu?. Przecież zatkany wydech moment wyczaisz. Syczy z połączeń wydechu? Wchodziłeś pod spód? Jak dmucha z końcówki wydechu?
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Wystarczy uruchomić silnik i przytkać wydech a nie wpychać w rurę szmatę.
Ten dźwięk może wskazywać na zatkany wydech, odkręć sondę lambda i zrób jazdę próbną.
Czy jeżeli mam sportowy wydech mam zatkać te dwie rurki czy co?? Bo z tych rurek bije ciśnienie.. Zostaw je odetkane. Gdy zatkasz sprężarka bedzie więcej obciążać silnik.
Układ wydechowy do rozpięcia zaraz za kolektorem - w pierwszej kolejności Raczej objawy zatkanego wydechu Dalej pomyślimy jak sprawdzisz....
Zatkany wydech (katalizator).ładnie to widać podczas diagnozy,wywala usterkę w obwodzie czujnika sprzeżania ciśnień.
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Mała nieścisłość - przy zatkanym wydechu spada spada zapotrzebowanie silnika na powietrze. Ale z drugiej strony przy spadającej różnicy ciśnień po obydwu stronach wirnika, a co za tym idzie prędkości spalin, to to faktycznie może i miało by sens. Taniej rozkręcić wydech, niż ładować się w podmianę turbiny. U mnie prywatnie wirnik obraca się jak dla...
Turbinkę daje sie rozebrać. Ale z tymi zardzewiałymi srubami w żeliwie będzie problem.Każda turbinka ma luz na ośce. Ważny jest uszczelniacz. Za tulejką jest odrzutnik oleju. Taka tarczka jak moneta Potem pierścionek jak na tłoku. Ale maleńki jakies 12 mmśrednicy. I on ma uszczelniać. Kiedyś w syrenach stosowali takie uszczelnienie na wale korbowym....
Zatkany wydech ?
Zatkany wydech, albo padnięte turbo. Obraca się wirnik w palcach w ogóle ? Jakie ciśnienie doładowania jest ?
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Zatkany na amen wydech na przy tych objawach. Ewentualnie wałek rozrządu przestał się kręcić.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Mam to samo. Podpowiadano mi egr. Wyjałem, rozebrałem i w zasadzie wyglądał jak nowy. Natomiast u mnie błedom w komputerze towarzyszy smród spalin w kabinie. Zatkałem wydech i okazało się ze "syczy" pod silnikiem. No i faktycznie w okolicy turbiny ucieka powietrze i dookoła wszystko uwalone jest spalinami. Także będę oddawał do mechanika bo znając życie...
Jak masz iskrę (nie wiadomo czy na samych świecach) i sterowanie wtryskami to zostają takie rzeczy: słabe ciśnienie paliwa przestawiony rozrząd słabe sprężanie zatkany wydech złe paliwo
Masz auto z zagadką, bez diagnostyki niewiele zdziałasz, brak błędów to nie wszystko. Jeśli nawet nie próbuje zagadać na plaku, masz problem mechaniczny, brak kompresji, zatkany dolot lub wydech.
A wydech nie jest zatkany? Miałem setki razy przypchane wydechy. Spróbuj poluzować na śrubach i sprawdzić.
Moim zdaniem przyczyna tkwi w silniku, m.in. przez brak luzu zaworowego, zatkany wydech. Ewentualnie wtryskiwacz się zaciął lub nie jest szczelny, przez co silnik zalewa.
Skoro iskra jest to spróbuj czy odpali na plaka. To wykluczy zatkany wydech i mechaniczne usterki silnika.
Od wczoraj normalnie jeździłem samochodem i nagle stracił moc silnika. Jeździ, tylko nie ma mocy. Co może być? Mam Citroena C4, 1,4, 16v. Szukałem na forum wróżbitów i nic. Według moich wróżb pompa paliwa zatkany wydech?
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
Myślisz, że skoro normalnie muszę butować z gazem w podłodze żeby to wyszło, to zatkanie wydechu wystarczy?
Na słuch wydech zatkany nagarem. Gaźnik oryginalny czy zamiennik?
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech Wystarczy że będzie zbyt uboga mieszanka i będzie to samo. Zatkany wydech.
Jak podaje paliwo i jest iskra ,to np przestawiony rozrząd, zatkany wydech lub dolot.Zakładając że wtryski otwierają się a paliwo jest ok. Pozostaje jeszcze diagnoza testerem.
Czerwony kolektor to przeważnie zatkany wydech w miejscu gdzie temperatura spada. Możliwe też że jest za późny zapłon. PS Nie strzela w wydech?
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
Zatkany wydech.
Zatkany wydech.
Zatkany wydech.
Problem rozwiązany.Oberwał się wirnik w turbinie i zatkał wydech.
To są dwie możliwości: -zatkany wydech -masz przestawione fazy rozrządu, w tych silnikach wybijało się nacięcie na klin w dolnym kole.
Ty sobie chyba żarty robisz. Nas nie interesuje czy pompka działa - masz podać wartość ciśnienia paliwa. Tak samo z sondą - masz ją wykręcić - będzie wiadomo czy katalizator wydechu nie zatkał.
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
Iskra i mokra świeca to przestawiony rozrząd, zatkany wydech ,niskie sprężanie.
Z wydechu jak przegazujesz mocno dmucha czy słabo , może zatkany wydech??
Zatkany wydech, za małe ciśnienie paliwa.
Masz problem z turbiną, pomimo stałego podciśnienia poniżej 2000 obr. różnica ponad pół bara ciśnienia. Albo turbo samo w sobie, albo geometria, albo zatkany wydech lub ssanie.
Zatkany wydech.
Szybciej zatkany wydech, no chyba ze ktoś szmatę wcisnął Tobie do intercoolera.
To masz zatkany wydech. Wykręć pierwszą sondę i zobaczysz jak ładnie zapali, tyko nie pal długo.
Mógł sie tłumik rozleciec w srodku i zatkał wydech. Jak kolega pisze wykręć na chwile pierwsza sondę i zobacz czy ożyje auto.
Masz zatkany wydech i tyle.
Jak masz zabity DPF to nie odpali. Jak ma odpalić z zatkanym wydechem.
Masz klasyczne objawy zatkanego wydechu, A jakie masz parametry sondy i czujnika temp.powietrza zasysanego.
w zatkanym wydechu
Może i głupie ale zatkanie wydechu wchodzi w grę?
może zatkany wydech,
To masz na 100% zatkany wydech. Aby się o tym łatwo, aczkolwiek szybko przekonać odkręć sondę. Zrobisz tym sposobem ujście dla spalin.
A jak zatkasz wydech podczas pracy to nie widać przedmuchów?
zatkany wydech, może zamarzł katalizator?
A może proste rozwiązania zatkany wydech.
Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech. Czy w tym silniku jest MAP sensor ?
Wydaje mi sie że jest zatkany wydech.
Silny wiatr, mało powietrza w kołach, zużyty pasek, uszkodzone hamulce, przytyłeś, brak kompresji, zatkany wydech, rozregulowany gaźnik, słaba iskra... jeszcze?
Choćbyś na uszach stawał, to w wydechu nigdy nie będziesz miał ciśnienia wyższego niż w cylindrze. Bardzo ciekawa teoria,ale raczej wynikajaca z niewiedzy. Mógłbyś chociaż nie zarzucać niewiedy komuś. Z samej idei recyrkulacji spalin wynika to ,że cylinder je "zaciąga" czyż nie? Zatkany kawałkami kata wydech utrzymuje znacznie wyższe ciśnienie niż...
Zatkany wydech lub problem z zaworami to przyczyny zbyt wysokiej kompresji. Pisząc o zawodach, mam na myśli cały układ rozrządu.
to masz zatkany wydech,i tyle.
A sprawdzałeś czy masz nie zatkany wydech?
W momencie zatkanego wydechu spaliny wydostają sie ciegnem sztangi .
stawiam na zatkany wydech
podejrzewam że to będzie zatkany wydech kiedyś miałem to samo katalizator się rozsypał
Źle ustawiony rozrząd, zapłon, zatkany wydech, wiele innych przyczyn.
Złe ustawienie faz wyłapał by komputer bo nie byłby wstanie ustawić krzywek według mapy. Raczej to wytarte walki albo zatkany wydech lub dolot. Nagar w dolocie na zaworach. Ewentualnie problem z czujnikami stukowymi i późny zapłon.
Ok mam już diagnozę, ale bez wytłumaczenia dlaczego. Otóż, tłumik wiadomo poszedł się paść - wymieniony. Szarpanie na jałowym było spowodowane dziurą w kolektorze dolotowym. Została ona zaklejona jakąś masą (plastikowy element dolotu, pewnie ABS). Nie otrzymałem jednak odpowiedzi dlaczego wywaliło mi tą dziurę w dolocie po zatkaniu wydechu. Może ktoś...
Te silniki były paliwo i olejożerne, ale przy tym prawie bezawaryjne - może poza samym przestawiaczem rozrządu, ale nawet on nie unieruchamiał gwałtownie silnika. Opisany sposób diagnostyki nie pozwala wyciągnąć jakichkolwiek wniosków, poza ty, że silnik nie odpala. A przyczyn tego może być wiele - od zatkanego wydechu, po zatkany dolot - co sugerowała...
To albo coś z rozrządem albo zatkany wydech
Zabity filtr paliwa, zatkany wydech 100 innych rzeczy też powoduje spadek mocy.
Iskra jest, paliwo jest, sprężanie jest, rozrusznik kręci, a silnik nie pali. Czary Mary. A wydech nie zatkany?
Nawet jak znajdziesz to złącze diagnostyczne to i tak nie pokazuje zatkanego wydechu, to jest Twój problem.
Odkręć wydech i sprawdź różnicę. Jeśli już to końcowy wydech bo katalizator raczej się wypali i wyleci właśnie do końcowego lub ewentualnie do środkowego jeśli taki tam jest, ale jeśli szukasz przyczyny twojej usterki w zatkanym wydechu to mało to prawdopodobne moim zdaniem. Przy zatkanym wydechu silnik nie wchodzi na obroty a czasem nawet nie zapala....
Witam.Posiadam Rieju z 2009 i miałem identyczny problem . Sprawna elektryka , układ paliwowy -brak podciśnienia i smarowania z pompy oleju. Nowe świeca i filtr powietrza. Problem zatkany wydech dyfuzor i wydech wyczyszczony ( wypalony palnikiem) i śmigam do tej pory.
Słuchaj, wykręć sondę i wtedy go pal, wygląda mi to na zatkany wydech
Może autorowi tematu chodzi o takie sitko. Przedstawiony przeze mnie przykład nie klucza, a śrubokręta pneumatycznego. W pracy często mam do czynienia z takimi sprzętami jak śrubokręt pneumatyczny. Pomarańczowa strzałka zasilanie w sprężone powietrze Żółta strzałka powietrze które wykonało pracę uchodzi przez takowe "sitko" https://obrazki.elektroda.pl/2663677600_...
jak mi się zdaje wsad katalizatora zatkał wydech na amen, Jeśli tak to powinien odpalić z wykręconą jedną świecą.....
Zatkany wydech można poznać analizując parametry z przepływomierza lub jest błąd EGR.
Przy zatkanym wydechu też MAP sensor pokazuje za małe podciśnienie w kolektorze ssącym.
Ciśnienie paliwa i szczelność rury ssącej, od przepustnicy do filtra powietrza. Silnik po prostu nie dostaje paliwa. Jest jeszcze jedna opcja-zatkany wydech.
oscyluje ładnie. Spaliny śmierdzą paliwem, map dosyć wysoki jest bo koło 420mbar. Zatkany wydech, wycięty klin na dolnym kółku - macha zapłonem żeby prędkość biegu jałowego utrzymać.
Na początek zatkaj szmatą wydech, żeby wyeliminować nieszczelność.
Wątpię żeby jakiś gumowy przewód miał coś wspólnego z wydechem. Poproś kogoś żeby zatkał wydech i sprawdź czy nie masz przypadkiem kolektora wydechowego uszkodzonego. Zdjęcie jest kiepskie i nie widać za bardzo co to jest. postaraj się o lepsze zdjęcie i wrzuć je na forum.
jeśli brak błędów to trzeba sprawdzić wartości rzeczywiste - ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa , filtr PDF i zawartośc sadzy oraz ciśnienia przed i za filtrem a potem sprawdzić dawkowanie wtryskiwaczy na przelew chyba że masz zatkany wydech skoro inaczej buczy
Innymi przyczynami grzania sie silnika i barku mocy mogą być: niewłaściwie ustawione fazy rozrządu. Nieodpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu. Zbyt uboga mieszanka. Zatkany wydech.
Nie masz zatkanego wydechu tylko przytkanego,😉 pisałeś już o układzie dolotowym... Jak po rozpięciu układu dolotowego przestanie gwizdać fachowo powinieneś wymienić tłumiki, daj znać czy diagnoza przez internet pomogła, pzdr.
Wycięte kliny kółek wrzuciłem w jeden worek. Upalony grzybek zaworu i zatkany wydech. Razem 3.
Znam przypadki że z zatkanym wydechem zrzucało uszczelniacze zaworowe, ale akurat nie w tym silniku.
Nie miałem takiego przypadku, ale sądzę , że nie. Zatkany wydech raczej będzie sprzyjał lepszemu wymieszaniu, uśrednieniu składu spalin, działanie nieco podobne do mechanicznego emulatora tylnej sondy.
zatkać wydech renault zatkać wtrysk czujnik zatkać
volvo silnika kabel biało pomarańczowy kondensator mniejszy zasilacz
junkers naczynie junkers znaczynie
Sterowniki do Sony VAIO VGN-FZ31M na Windows XP Wskaźnik momentu obrotowego na korbie rowerowej