Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Możliwe, żeby wydech był zatkany i ciśnienie w nim rośnie na tyle, że uchyla EGR i wali spaliny do dolotu?. Przecież zatkany wydech moment wyczaisz. Syczy z połączeń wydechu? Wchodziłeś pod spód? Jak dmucha z końcówki wydechu?
Wystarczy uruchomić silnik i przytkać wydech a nie wpychać w rurę szmatę.
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Ten dźwięk może wskazywać na zatkany wydech, odkręć sondę lambda i zrób jazdę próbną.
Układ wydechowy do rozpięcia zaraz za kolektorem - w pierwszej kolejności Raczej objawy zatkanego wydechu Dalej pomyślimy jak sprawdzisz....
Zatkany wydech (katalizator).ładnie to widać podczas diagnozy,wywala usterkę w obwodzie czujnika sprzeżania ciśnień.
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Zatkany wydech ?
Mała nieścisłość - przy zatkanym wydechu spada spada zapotrzebowanie silnika na powietrze. Ale z drugiej strony przy spadającej różnicy ciśnień po obydwu stronach wirnika, a co za tym idzie prędkości spalin, to to faktycznie może i miało by sens. Taniej rozkręcić wydech, niż ładować się w podmianę turbiny. U mnie prywatnie wirnik obraca się jak dla...
Zatkany wydech, albo padnięte turbo. Obraca się wirnik w palcach w ogóle ? Jakie ciśnienie doładowania jest ?
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Moim zdaniem przyczyna tkwi w silniku, m.in. przez brak luzu zaworowego, zatkany wydech. Ewentualnie wtryskiwacz się zaciął lub nie jest szczelny, przez co silnik zalewa.
Jak masz iskrę (nie wiadomo czy na samych świecach) i sterowanie wtryskami to zostają takie rzeczy: słabe ciśnienie paliwa przestawiony rozrząd słabe sprężanie zatkany wydech złe paliwo
Od wczoraj normalnie jeździłem samochodem i nagle stracił moc silnika. Jeździ, tylko nie ma mocy. Co może być? Mam Citroena C4, 1,4, 16v. Szukałem na forum wróżbitów i nic. Według moich wróżb pompa paliwa zatkany wydech?
Mam to samo. Podpowiadano mi egr. Wyjałem, rozebrałem i w zasadzie wyglądał jak nowy. Natomiast u mnie błedom w komputerze towarzyszy smród spalin w kabinie. Zatkałem wydech i okazało się ze "syczy" pod silnikiem. No i faktycznie w okolicy turbiny ucieka powietrze i dookoła wszystko uwalone jest spalinami. Także będę oddawał do mechanika bo znając życie...
Skoro iskra jest to spróbuj czy odpali na plaka. To wykluczy zatkany wydech i mechaniczne usterki silnika.
Zatkany na amen wydech na przy tych objawach. Ewentualnie wałek rozrządu przestał się kręcić.
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Myślisz, że skoro normalnie muszę butować z gazem w podłodze żeby to wyszło, to zatkanie wydechu wystarczy?
Jak podaje paliwo i jest iskra ,to np przestawiony rozrząd, zatkany wydech lub dolot.Zakładając że wtryski otwierają się a paliwo jest ok. Pozostaje jeszcze diagnoza testerem.
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech Wystarczy że będzie zbyt uboga mieszanka i będzie to samo. Zatkany wydech.
Czerwony kolektor to przeważnie zatkany wydech w miejscu gdzie temperatura spada. Możliwe też że jest za późny zapłon. PS Nie strzela w wydech?
Na słuch wydech zatkany nagarem. Gaźnik oryginalny czy zamiennik?
Zatkany wydech.
Zatkany wydech.
Problem rozwiązany.Oberwał się wirnik w turbinie i zatkał wydech.
Masz auto z zagadką, bez diagnostyki niewiele zdziałasz, brak błędów to nie wszystko. Jeśli nawet nie próbuje zagadać na plaku, masz problem mechaniczny, brak kompresji, zatkany dolot lub wydech.
Zatkany wydech.
Iskra i mokra świeca to przestawiony rozrząd, zatkany wydech ,niskie sprężanie.
To są dwie możliwości: -zatkany wydech -masz przestawione fazy rozrządu, w tych silnikach wybijało się nacięcie na klin w dolnym kole.
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
Masz problem z turbiną, pomimo stałego podciśnienia poniżej 2000 obr. różnica ponad pół bara ciśnienia. Albo turbo samo w sobie, albo geometria, albo zatkany wydech lub ssanie.
Z wydechu jak przegazujesz mocno dmucha czy słabo , może zatkany wydech??
Zatkany wydech, za małe ciśnienie paliwa.
Zatkany wydech.
Mógł sie tłumik rozleciec w srodku i zatkał wydech. Jak kolega pisze wykręć na chwile pierwsza sondę i zobacz czy ożyje auto.
To masz zatkany wydech. Wykręć pierwszą sondę i zobaczysz jak ładnie zapali, tyko nie pal długo.
Jak masz zabity DPF to nie odpali. Jak ma odpalić z zatkanym wydechem.
w zatkanym wydechu
Masz zatkany wydech i tyle.
Szybciej zatkany wydech, no chyba ze ktoś szmatę wcisnął Tobie do intercoolera.
Może i głupie ale zatkanie wydechu wchodzi w grę?
może zatkany wydech,
Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech. Czy w tym silniku jest MAP sensor ?
zatkany wydech, może zamarzł katalizator?
A wydech nie jest zatkany? Miałem setki razy przypchane wydechy. Spróbuj poluzować na śrubach i sprawdzić.
Wydaje mi sie że jest zatkany wydech.
Masz klasyczne objawy zatkanego wydechu, albo przestawionego rozrządu.
A może proste rozwiązania zatkany wydech.
Silny wiatr, mało powietrza w kołach, zużyty pasek, uszkodzone hamulce, przytyłeś, brak kompresji, zatkany wydech, rozregulowany gaźnik, słaba iskra... jeszcze?
Równie dobrze mógł się zatkać wydech
A jak zatkasz wydech podczas pracy to nie widać przedmuchów?
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
to masz zatkany wydech,i tyle.
To masz na 100% zatkany wydech. Aby się o tym łatwo, aczkolwiek szybko przekonać odkręć sondę. Zrobisz tym sposobem ujście dla spalin.
A sprawdzałeś czy masz nie zatkany wydech?
Złe ustawienie faz wyłapał by komputer bo nie byłby wstanie ustawić krzywek według mapy. Raczej to wytarte walki albo zatkany wydech lub dolot. Nagar w dolocie na zaworach. Ewentualnie problem z czujnikami stukowymi i późny zapłon.
To albo coś z rozrządem albo zatkany wydech
Zatkany wydech lub problem z zaworami to przyczyny zbyt wysokiej kompresji. Pisząc o zawodach, mam na myśli cały układ rozrządu.
Może autorowi tematu chodzi o takie sitko. Przedstawiony przeze mnie przykład nie klucza, a śrubokręta pneumatycznego. W pracy często mam do czynienia z takimi sprzętami jak śrubokręt pneumatyczny. Pomarańczowa strzałka zasilanie w sprężone powietrze Żółta strzałka powietrze które wykonało pracę uchodzi przez takowe "sitko" https://obrazki.elektroda.pl/2663677600_...
stawiam na zatkany wydech
W momencie zatkanego wydechu spaliny wydostają sie ciegnem sztangi .
Słuchaj, wykręć sondę i wtedy go pal, wygląda mi to na zatkany wydech
Te silniki były paliwo i olejożerne, ale przy tym prawie bezawaryjne - może poza samym przestawiaczem rozrządu, ale nawet on nie unieruchamiał gwałtownie silnika. Opisany sposób diagnostyki nie pozwala wyciągnąć jakichkolwiek wniosków, poza ty, że silnik nie odpala. A przyczyn tego może być wiele - od zatkanego wydechu, po zatkany dolot - co sugerowała...
Choćbyś na uszach stawał, to w wydechu nigdy nie będziesz miał ciśnienia wyższego niż w cylindrze. Bardzo ciekawa teoria,ale raczej wynikajaca z niewiedzy. Mógłbyś chociaż nie zarzucać niewiedy komuś. Z samej idei recyrkulacji spalin wynika to ,że cylinder je "zaciąga" czyż nie? Zatkany kawałkami kata wydech utrzymuje znacznie wyższe ciśnienie niż...
jak mi się zdaje wsad katalizatora zatkał wydech na amen, Jeśli tak to powinien odpalić z wykręconą jedną świecą.....
podejrzewam że to będzie zatkany wydech kiedyś miałem to samo katalizator się rozsypał
Nawet jak znajdziesz to złącze diagnostyczne to i tak nie pokazuje zatkanego wydechu, to jest Twój problem.
Ok mam już diagnozę, ale bez wytłumaczenia dlaczego. Otóż, tłumik wiadomo poszedł się paść - wymieniony. Szarpanie na jałowym było spowodowane dziurą w kolektorze dolotowym. Została ona zaklejona jakąś masą (plastikowy element dolotu, pewnie ABS). Nie otrzymałem jednak odpowiedzi dlaczego wywaliło mi tą dziurę w dolocie po zatkaniu wydechu. Może ktoś...
Zatkany wydech można poznać analizując parametry z przepływomierza lub jest błąd EGR.
Źle ustawiony rozrząd, zapłon, zatkany wydech, wiele innych przyczyn.
Ty sobie chyba żarty robisz. Nas nie interesuje czy pompka działa - masz podać wartość ciśnienia paliwa. Tak samo z sondą - masz ją wykręcić - będzie wiadomo czy katalizator wydechu nie zatkał.
Zabity filtr paliwa, zatkany wydech 100 innych rzeczy też powoduje spadek mocy.
Odkręć wydech i sprawdź różnicę. Jeśli już to końcowy wydech bo katalizator raczej się wypali i wyleci właśnie do końcowego lub ewentualnie do środkowego jeśli taki tam jest, ale jeśli szukasz przyczyny twojej usterki w zatkanym wydechu to mało to prawdopodobne moim zdaniem. Przy zatkanym wydechu silnik nie wchodzi na obroty a czasem nawet nie zapala....
oscyluje ładnie. Spaliny śmierdzą paliwem, map dosyć wysoki jest bo koło 420mbar. Zatkany wydech, wycięty klin na dolnym kółku - macha zapłonem żeby prędkość biegu jałowego utrzymać.
Przy zatkanym wydechu też MAP sensor pokazuje za małe podciśnienie w kolektorze ssącym.
Ciśnienie paliwa i szczelność rury ssącej, od przepustnicy do filtra powietrza. Silnik po prostu nie dostaje paliwa. Jest jeszcze jedna opcja-zatkany wydech.
Znam przypadki że z zatkanym wydechem zrzucało uszczelniacze zaworowe, ale akurat nie w tym silniku.
No i to chyba będzie najlogiczniejsze rozwiązanie. Myślisz że zatkany wydech spowodował by Taką chmurę? Dodam jeszcze bo zapomniałem, w kolektorze wydechowym jest widoczny olej, w dolocie również.
tak jak kolega u gory napisal stawiam na zatkany wydech poniewaz jak rozrzad pujdzie to nawet nie zalapie na chwilke
Nie, jak masz zatkany wydech co się zdarza w zimie i LPG to po prostu zapali i zgaśnie. Po prostu ten silnik od 400obr.min nic nie trzęsie jak pali na 4 gary.
Po teście plakiem zagadał choć na chwilę? Bo jak nie to problem mechaniczny (brak kompresji , lub zatkany dolot wydech. Mogą też nie otwierać się zawory np przez połamane koniki (pokrywa zaworów w górę).
Witam.Posiadam Rieju z 2009 i miałem identyczny problem . Sprawna elektryka , układ paliwowy -brak podciśnienia i smarowania z pompy oleju. Nowe świeca i filtr powietrza. Problem zatkany wydech dyfuzor i wydech wyczyszczony ( wypalony palnikiem) i śmigam do tej pory.
Innymi przyczynami grzania sie silnika i barku mocy mogą być: niewłaściwie ustawione fazy rozrządu. Nieodpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu. Zbyt uboga mieszanka. Zatkany wydech.
z tego co piszesz, zalewa go, sprawdź dlaczego, może czujnik wtrysku siedzi, albo zatkany wydech, albo tez jest cos z rozrządem.
Na początek zatkaj szmatą wydech, żeby wyeliminować nieszczelność.
Wątpię żeby jakiś gumowy przewód miał coś wspólnego z wydechem. Poproś kogoś żeby zatkał wydech i sprawdź czy nie masz przypadkiem kolektora wydechowego uszkodzonego. Zdjęcie jest kiepskie i nie widać za bardzo co to jest. postaraj się o lepsze zdjęcie i wrzuć je na forum.
Sprawdź fizycznie układ wydechowy na dziury? Możesz odpalić silnik zatkać wydech i też usłyszysz czy są nieszczelności gdzieś?
Wycięte kliny kółek wrzuciłem w jeden worek. Upalony grzybek zaworu i zatkany wydech. Razem 3.
Nie masz zatkanego wydechu tylko przytkanego,😉 pisałeś już o układzie dolotowym... Jak po rozpięciu układu dolotowego przestanie gwizdać fachowo powinieneś wymienić tłumiki, daj znać czy diagnoza przez internet pomogła, pzdr.
Nikt nie twierdzi, że to wina modułu. Może być gaźnik (mniejsza dysza, przestawiona iglica, luźna linka gazu), może być moduł, może być zatkany wydech i cokolwiek innego.
Iskra jest, paliwo jest, sprężanie jest, rozrusznik kręci, a silnik nie pali. Czary Mary. A wydech nie zatkany?
Nie miałem takiego przypadku, ale sądzę , że nie. Zatkany wydech raczej będzie sprzyjał lepszemu wymieszaniu, uśrednieniu składu spalin, działanie nieco podobne do mechanicznego emulatora tylnej sondy.
zatkany wydech,lub zle mierzący przepływomierz przeważnie wpływa no moc przy większych obrotach. A jak wygląda ciśnienie doładowania?
Podejrzewam że masz zapchany albo katalizator albo któryś z tłumików sie zapchał. jest w nim wygłuszenie z waty szklanej które lubi sie odklejać i opadać i może to ci zatkało wydech. powodzenia.
zatkać wydech renault zatkać chłodnica zatkać wtryskiwacz
wymiennik junkers zgrzewania folii spalona przejściówka
elektryczna pompa wspomagania volvo elektryczna pompa wspomagania volvo
CH341A: Napięcie na końcówce V3 przy Vcc=5V Syrena w trybie serwisowym Satel Versa - czy miga?