Jest to prawda że pasek rozrządu po nagrzaniu kurczy się a gdy się schłodzi to rozluźnia? Tak to się guma zachowuje, a porządny pasek nie powinien.
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
Dobry wieczór wszystkim. 🙂 Mam taki problem z naciągnięciem paska rozrządu, ponieważ łapa poduszki silnika mi przeszkadza i przez co nawet klucza nie mogę wsadzić do napinacza. Wie ktoś jak zdemontować łapę można? Lub naciągnąć pasek bez wyciągania łapy. Tutaj macie parę zdjęć na czym problem polega. Dziękuję bardzo za każdą odpowiedź https://obrazki.elektroda.pl/4142146300_...
Jeśli niewidać różnicy w pracy silnika po wymianie to jest dobrze martw się tylko czy pasek dobrze naciągnięty.
Za bardzo naciągnięty pasek rozrządu
Czy mogło to spowodować zbyt duże naciągnięcie napinacza paska rozrządu? Nie ma takiej opcji. Ktoś kiedyś musiał użyć młotka jako ściągacza.
Kolego jak masz za słabo naciągnięty pasek rozrządu to bardo prawdopodobne że wystarczy sprawdzić rozrząd w moim przypadku tak było.
Znajomy mechanik obejrzał naciągnięty pasek rozrządu To on nie umie osłuchać silnika wężykiem gumowym? Zmień mechanika.
Moje pytanie czy ktoś z kolegów wie jaki ma rozmiar blokada górnego martwego punktu ( czy nie wystarczy jakaś śruba np ) i jak na domowy sposób później naciągnąć pasek rozrządu mniej wiecej jaką siłą. Pozdrawiam
Klin jest sprawdzony na kole wałka rozrządu ,czujnik podmieniony na inny i wałka rozrządu i wału korbowego ,okablowanie sprawdzone , a co do tego jak napisałem o rozrządzie ,chodzi o to ze jak mam założona blokadę na wale korbowym to nie jestem w stanie naciągnąć paska rozrządu dokładnie na znak ale biorąc znaki z paska rozrządu pasuje idealnie ,a mam...
w dieslach pasek musi być dość mocno naciągnięty, powinien się ugiąć pod naciskiem 10kg jakies 7-8mm
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
Wątek mozna zamnknąć. Pasek rozrządu za mocno naciągnięty. Najbardziej zaskakujące dla mnie jest to ze pasek wymieniłem bo własnie piszczało. Dzięki za pomoc.
Każdy łańcuch ma zapinkę z pomocą której można go zdemontować lub zamontować, to nie jest pasek który można naciągnąć. Możesz podać jakiś przykład? Bo kilka łańcuchów rozrządu w życiu widziałem i żaden nie miał spinki. A Ty piszesz, że każdy ma, więc jak to w końcu jest?
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
No i jestem w punkcie wyjścia po wymianie wałka i panewek silnik po rozgrzaniu jak trzeci raz załączają się wentylatory dalej piszczy! Zauważyłem że, jak silnik piszczy to pasek rozrządu staje się napięty jak struna. Ciekawe co powoduje samoistne naciągnięcie paska? Jak silnik jest zimny pasek jest naciągnięty w sam raz(samonapinacz). Energy7 zwracam...
Pasek zapewne dostaniesz, ale nie wiem, czy da się go założyć i naciągnąć.
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
Czy może mieć to związek ze zbyt mocnym naciągnięciem paska rozrządu co powoduje szybki wzrost temperatury w okolicach komputera a tym samym awaryjny komunikat? Nie.
Rozpocząłem od naciągnięcia paska rozrządu. Ustawiłem kont 0. Kont nie zmienia się nawet jak dodaję gazu. Wyczyściłem wtyczkę co doprowadza przewody do wtryskiwaczy do bloku silnika. Bardzo zaśniedziała (niczym rdza na stykach) Dalej 0-128 w 18 bloku pomiarowym sporadycznie pojawiają się 0-4. Pozostaje sprawdzić wtyczki przy wtryskiwaczach. Komputer...
A wiesz może dlaczego pompa zaczęła rzęzić akurat po wymianie rozrządu? Może faktycznie za mocno naciągnąłem pasek?
Nie źle mnie zrozumiałeś kolego, odstawiam samochód do warsztatu czekam na telefon z diagnozom mechanika co jest do zrobienia ewentualnie dowiaduje się co można by było zrobić jeżeli coś przy robocie wyjdzie a tak się zdarza,mówię tu tylko o usterkach związanych z silnikiem a jeżeli zaczynają wychodzić jakieś cuda i ktoś chce mnie naciągnąć a wiem że...
Tam nie ma za wiele do ustawiania. Obydwa koła na znaki i to wszystko. Naciąg na czuja zrobiłem, wiem że to nie fachowo. Lecz nie przewiduje żadnych problemów. U ciebie głośno to znaczy jak? Jak słychać taki jakby gwizd, to za mocno naciągnięty pasek.
Witam wszystkich na forum:) Chciałem wymienić rozrząd w peugocie 206 1.4 8V z 2002 r. Wszystko poustawiałem na blokady. Wymieniłem pompę wodną, oczywiście nowy pasek i rolka napinająca ze wskaźnikiem napięcia paska. I mam taki problem, że nie mogę naciągnąć paska rozrządu. Tzn napinam tak żeby punkty na wskaźniku rolki napinającej sie zgrywały i wydaje...
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
Witam. Dziś byłem u mechanika na naciągnięciu paska rozrządu i po naprawie nie moglem odpalić auta. Okazało się później po oględzinach...ze to problem z czujnikiem położenia wału. Wydaje się ze winą może być fakt ze do czujnika dochodzi małe napięcie 2,5v zamiast 5v i z tego powodu daje za slaby sygnał aby powstała iskra... gdzie morze być przyczyna...
Witam Koledzy Muszę uszczelnić pompę wtryskową, zamontować i potem ponownie założyć pasek rozrządu. Tylko jak potem założyć pasek na koła pasowe żeby go nie uszkodzić, diabelnie ciężko go naciągnąć. Kwestia ustawiania rozrządu jest mi dobrze znana. Dzięki za jakiekolwiek naprowadzenie.
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
Chodzi Tobie o sposób naciągnięcia pasków.... . Ja bym zastosował dwie np. niepotrzebne rolki od napinania paska rozrządu , lub łożyska kulkowe , do tego bym obmyślił jakieś mocowanie z możliwością regulacji . Umieścił bym to w połowie długości pasków...... .
W jaki sposób robiłeś bez blokad, a jak pasek naciągnąłeś wtedy? Jeśli robisz już tak jak robisz to zrób swoje znaki i załóż nowy pasek wyjdzie na to samo.
Witam ma problem w którym kierunku (lewo czy prawo)na mimośrodzie naciągnąć rolkę napinacza paska rozrządu w peugoet partner 1,9 d,silnik DW8, rok 1999.Pozdrawiam i proszę o pomoc
Może przeskoczył o ząb na rozrządzie? Musiałbys sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty. bo silnik chodzi bardziej kolizyjnie niż silnik ojca Gdyby chodził kolizyjnie, to byś nawet raz wałem nie obrócił. Szczerze mówiąc na chłopski rozum mam wrażenie, że jest problem z podgrzewaniem świeć żarowych... Więc weź gruby kabel, podaj prąd bezpośrednio...
Witam! Auto wyposażone jest w elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy TRW. Po podłączeniu do VAGa nie odczytałem żadnych usterek wspomagania, jednym słowem wszystko działa w miarę ok. W miarę, bo po uruchomieniu silnika dźwięk który wydobywa się spod maski przypomina czasy, kiedy w samochodzie przy wymianie paska rozrządu i po zbyt mocnym naciągnięciu...
witam wszystkich ponownie,wymiana pompy poszła gładko, rozrząd poznaczyłem wzgledem korpusu silnika i wszystko udało sie poskładać poprawnie, brakowało tylko tych momentów dokręcania srub ale dokręciłem porządnie i jest ok, pasek rozrządu naciągnąłem tak jak był czyli ugiecie maksymalne około 1.5cm,dzięki za wszystkie wskazówki,dla Carrot dzięki za...
będzie jęczał jak diabli i w szybkim tempie padnie pompa wodna i znowu trzeba będzie głowicę robić na zimnym silniku pasek jest tylko minimalnie naciągnięty a wręcz sprawia wrażenie luźnego
Witajcie zabrałem się za rozrząd w swoim samochodzie. Skoda O1 1.8T 150KM (AUM) , kpl rozrząd INA + pasek conti Mam dwa problemy: Irytująca łapa silnika (jest ciasno i nie za bardzo jest jak ją wyjąc jak jest już zamontowany osprzęt rozrządu (napinacz ,rolka , poma wody itp) - druga gorsza sprawa zachciało mi się "oryginalnych rozwiązań" i mam napinacz...
znalazłem w innej instrukcji, od dolnego punktu do punktu prawego koła wałka rozrządu jest 52 zęby Jeżeli jesteś na 100% pewien że pomiędzy tymi dwoma punktami muszą być 52 zęby paska a u Ciebie ten odcinek jest dłuższy o jeden ząb to jedyne wytłumaczenie jest takie że zmieniła się pozycja rolki prowadzącej. Skoro jej średnica jest nadal taka sama....
ciśnienie było sprawdzane, poniżej 11 atmosfer nie zejdzie. Podejrzewamy że został przesunięty ząbek z rozrządu, czy to może być przyczyna? edit: czy pasek rozrządu musi być mocno naciągnięty tak aby sie nie uginał?
Jak dobrze pamiętam jest tam sprężyna na rolce co sama naciągnie pasek tylko przy dokręcaniu należy przyblokować.
Przepustnica się otwiera do pionu. Problem jest rozwiązany. Rozleciała się rolka plastikowa prowadząca, napinacz był w stanie naciągnąć jeszcze pasek tak, żeby nie przeskakiwał. Ale rozrząd przestawiał się o niecały ząbek przy obrotach. Po wymianie rozrządu i ustawieniu wszystko wróciło do normy. Silnik odpala od kopa jak powinien, pali na 4 gary, ustał...
Samo naciągniecie paska to może nic nie dać ,auto nie odpala więc może się przestawił rozrząd . Sprawdzę wtryskiwacze czy to są krótkie siknięcia paliwa bo jak leja cały czas to dodatkowa coś z dawkowaniem paliwa przez komputer . Dodano po 5 sprawdzę czy się zgadzają oznaczenia na rozrządzie a potem ustawie rozrząd i naciągnę pasek napinaczami ,1 cm...
Opisany problem powstał w wyniku poluzowania się śruby napinacza paska rozrządu co w konsekwencji skutkowało lekkim przestawieniem paska. Czujnik położenia paska rozrządu wyłapywał te niezgodności i blokował pracę silnika. Po naciągnięciu paska i dokręceniu napinacza silnik pracuje poprawnie.
A rozrząd się nie przestawił , zobacz też koło rozrządu na wale, lubi namieszać ostro ! Pasek na pompie naciągnięty? Napinacz na nim nie odpuścił?
Dzięki kolego. Na pewno do niego już nie oddam auta tylko 500zł za części razem z jego kosztami robocizny przepadło. I mam zamiar kupić oczywiście nową rolkę i pasek , pompe wody odpuszczè ale jak za mocno naciągnął to pasek lepiej też zmienię jeszcze raz. Pozdro.
Źle zakładasz pasek :D najpierw zakładaj wał --- > pompa paliwa ma być naciągnięty na tym odcinku później zakładasz na wałek rozrządu następnie naciągasz napinaczem i to wszystko :D
Nie kąt wtrysku tylko synchronizacje 4 grupa 4 pole ma być 0.0 chociaż są zwolennicy na -1. Jeśli poznaczysz przed ściągnięciem to masz pewne że bedzie ok ale procedura ma się tak że blokujesz wałek rozrządu (bolec 6mm,wiertło itp) potem znaczysz ładnie kółko na wale korbowym tylko idealnie (nie farbką, najepsza wg mnie ryska) potem zwalasz pasek nowe...
Witam szanownych Kolegów. Renault Modus DCI 1,5 2005 rok. Autko świeżo kupione,na trasie do domu po kupnie sprawowało się doskonale. Po zgaszeniu nie daje się uruchomić,coś tak jak by się odzywał ale jak tylko puszczę rozrusznik gaśnie. Natomiast jak ostygł zapala,choć jakoś tak mdławo,ale pracuje poprawnie. Po podłączeniu pokazuje błąd DF195. Wyświetlał...
Koledzy. Temat : "paski zębate". Kto ma zastosowany u siebie, jaki i od czego ?? Pierwsza myśl nakierowała mnie na ten od rozrządu, ale gdy przypomnę sobie moment hamujący obciążonej prądnicy, to taki pasek zaczyna mi się kojarzyć z naciągniętą gumka recepturką. Proszę o wypowiedzi.
Miałem podobny problem z nieco nowszą wersją tego silnika- DW8. Spadał pasek osprzętu, po ciężkich bojach okazało sie że to wina własnie tego amortyzatora. Drogie pieroństwo. W moim przypadku nie był zablokowany, ale widać na nadążał z napinaniem. Nie wiem jakim cudem, ale poprzedni pasek był całkiem inaczej zamontowany, przez to naciągnięty na maxa...
Ale ja planuję zrobić przełożenie 5:1. Chyba niema tak dużych kół od rozrządu. A poza tym pasek musi być naciągnięty co spowoduje pewien opór
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
Ty nie ustawiaj wałka na znak na kole, tylko ściągnij dekiel i zablokuj wałek np suwmiarką, a koło się luzuje do naciągnięcia paska
Witam również chyba mam ten sam problem proszę spojrzeć czy to aby napewno to samo ? problem równiez wystepuje po wymianie rozrządu ... rolka alternatora zostalo wymieniona mechanik twierdzi iz pompe wody tez wymianiał na inna i było to samo ... pasek na rozrządzie tez jest podobno dobrze naciągnięty juz sie wkurzam ... http://www.youtube.com/watch?v=u_lMnsKs8...
Witam wszystkich. Geneza problemu jest następująca : W czasie jazdy nagle samochód stracił moc, zaświeciły się wszystkie kontrolki jakby zgasł. Jednak po chwili moc wróciła, część kontrolek zgasła poza pulsującym "STOP" i oznaczeniem wysokiej temperatury. Po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika już nie odpalił. Mechanik szukał w czujniku położenia...
Sprawdź jeszcze poziom napięcia paska rozrządu, czy nie jest za mocno naciągnięty. Podobnie miałem w Oplu. Wymieniłem pasek bez popuszczania napinacza, nowy okazał się dosyć ciasny i coś wyło tak jak by z pompy lub któryś z rolek. Jeżeli nie masz mechanizmu w trudnodostępnym miejscu, poluzuj go. Oczywiście zgodnie z zaleceniami serwisowymi, żeby pasek...
Mam jeszcze jedno pytanie czy te koła posiadają jakieś szczególne ustawienia, czy tylko blokuje wałki z tyłu i je dokręcam po naciągnięciu paska w jakiej bądź pozycji?
Tu nie chodzi o przeskoczenie paska, jeżeli nie zablokujesz wałka to naciągniesz pasek tak jak powinien być naciągnięty. Pytanie jest takie - czy ty chcesz ustawić rozrząd wedle punktów i wedle sztuki czy chcesz ustawić wałek do paska? Inżynier który projektował silnik przewidział punkty wedle których powinno się to zrobić. Nie blokując wałka i nie...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
nie wszystkie auta sa wygospodarzone w takie cudo ale niestety automatycznym też idzie przecholować a nawet za słabo naciągnąć miałem ostatnio kilka takich przypadków z luźnym paskiem rozrządu
OK.Jak w silniku c14nz naciągnąć pasek? Tam chyba pompa jest napinaczem a była wymieniana kilka lat temu... Proszę o porady bo nie chce wymieniać całego rozrządu z powodu luźnego paska.
Sprawdż pasek rozrządu czy nie jest luźny , jak nie jest naciągnięty mógł przeskoczyć o jeden ząb , i wtedy samochód nie ma mocy i spowodowane są tym stuki. Pozdrawiam
na 1-2 stabilne 12,4 natomiast teraz 2-3 niestabilne byłonp ok 20 rosło do ok 30 teraz mam ok 140 nie wiem czy to miernik bo 1-2 ok jeszcze jedno po wymianie rozrządu mówił że miał problemy chyba z naciągnięciem paska.
Tak dzisiaj na spokojnie się zastanowiłem i obstawiam, iż przyczyną może być pasek rozrządu. Ponieważ auto stało na mrozie aż zapiekł się alternator, a pasek był tak naciągnięty że rozrusznik ledwo kręcił. Tylko zastanawia mnie czy czujnik położenia wału był by wstanie odłączyć pompę paliwa i iskrę?
Tak sobie czytam i czytam i się zastanawiam czemu od razu całego silnika nie wymienisz - będzie mniej roboty niż grzebać się z rozbieraniem i wymianą łańcucha! W zasadzie to nie moje auto i zrobisz co chcesz. Dla mnie to idiotyzm wyrywać silnik i wymieniać cały rozrząd tylko dlatego, że najprawdopodobniej uszkodzony jest napinacz. Bo te napinacze niestety...
Rozbierz rozrząd jeszcze raz i sam sprawdź ustawienia na znakach i czy pasek jest prawidłowo naciągnięty.
Kontrola paska w sposób opisany przez kolegę ANDREW751 była stosowana w grupie VW . W innych markach inne pomiary i kontrole. Nie ma zunifikowanych metod. Kolega LOS_SANDALOS kupił miernik jaki co do zasady jest stosowany w RENAULT do kontroli naciągu pasków rozrządu i pasków agregatów (alternator,kompresor klimy, wspomaganie kierownicy). Do każdego...
Są mierniki ultradźwiękowe, tylko, że dedykowane paskom jednego producenta, jak kupisz do gates, to nie będziesz wiedział jak naciągnąć pasek contitech, bo mają inną skalę wartości i musiałbyś kupić kolejny przyrząd. W większości silników jest napinacz za strzałką, więc nie ma problemu
proponowałbym sprawdzić sprężanie na cylindrach bo jeśli pogięło zawory to będzie spory spadek,jeśli pasek był słabo naciągnięty to mógł przeskoczyć, ale niekoniecznie pogięło zawory, wtedy wystarczy ustawić rozrząd jeśli to oczywiście to.
Siema, Sprawdziłem wszystko poza ciśnieniem na cylindrach. Im zimniej tym ciężej odpala. Cofanie paliwa wykluczam bo jak auto stoi w garażu do pali od strzała. Synchronizację wałka mam trochę dziwną Po odpaleniu skacze -0,3, -1,7, -2.0, myślałem że może pasek rozrządu luźny ale jak naciągnę mocniej do zaczyna być go słychać. Jakieś pomysły ???? Ps jak...
Witam Mam takie pytanko w samochodzie został wymieniony kompletny rozrząd Powstał problem,ponieważ według znaków na napinaczu to jest za mocno naciągnięty,ale jeżeli ustawi się według znaków na napinaczu to pasek jest za luźny. Ciekawi mnie jak może być przyczyna tego.
Co mam rozumieć pod znakami zapytania? Pompa napędzana nie rozrządem lecz paskiem osprzętu, a silnik to C2J lub C1J nie pamiętam. Jakbyś chciał jeszcze rozszyfrować skrót R5 - Renault 5
Witam. Ustawiłem rozrząd według schematu jak poniżej, pasek dobrze naciągnąłem i przy pierwszym uruchomieniu silnika mi go zerwało. Dlaczego tak sie stało, skoro po założeniu paska i jago napięciu kręciłem wałem na "sucho" i było wszystko w porządku. Poradzicie coś? http://obrazki.elektroda.pl/8794585000_1...
Tylko zastanawiam się nad jednym czy nie naciągnąć lekko pasek, gdyż rolkę ta górną od napinacza można obrócić ręką, czy nie musi być aż takiej siły napinającej?
Wg informacji na kartce rozrząd był wymieniany w styczniu 2016, pasek contitecha więc starość raczej odpada. Blokadę wału mam ale jest jeszcze blokada klawiatury wkręcana od przodu pokrywy, szukałem znaków aby zweryfikować czy pasek jest założony poprawnie bo napinacz był za słabo naciągnięty. Blokadę klawiatury wkręca się w dowolnym położeniu wałka...
postawiłem teorie że to pompa wody wydaje dziwny odgłos z okolic rozrządu jakby to nie naciągnięty pasek lub łożysko nasila się przy dodawaniu gazu i gdy silnik się nagrzeje. Teraz moje pytanie: Czy takie właśnie są objawy zużycia pompy wody? Czy może z tego powodu wyciekać olej? (ostatnio dużo go wycieka) W którym miejscu znajduje się pompa wody? (wiem...
Znalazłem przyczyne, pasek rozrządu był lużny i prwdopodobnie przestawił sie, po założeniu i naciągnięciu nowego paska odpalił chodzi dużo lepiej ale wciąż nie pracuje na 1 cylinder, ustawiłem wszystko według znaków nawet prubowałem przyspieszając o 10 i 20 czyli ząbek i 2 ząbki ale nic, czy ktos wie jak ustawić rozrząd w matizie? z góry dziekuję za...
Miałem podobny przypadek z paskiem w Megance 19d tylko nie tak drastyczny w skutkach,i silnik starszy F8q. Pasek zsuwał się o jeden rowek ,przyczyną było koło pasowe wału a dokładniej mówiąc jest w tym kole gumowy tłumik drgań, Po wymianie pasek tak jak piszesz po obciążeniu go wpadał w wibracje chociaż wydawało mi się że jest mocno naciągnięty po jeszcze...
Witam. Od kilku miesięcy ma problem z wyciem paska rozrządu. Auto posiadam 5 lat. Po ostatniej wymianie paska rozrządu napinacza i pompy i pojeżdżeniu autem koło miesiąca zaczęło coś wyć.Po paru godzinach siedzenia znalazłem problem, pasek dostawał drgań dokładnie pomiędzy górnymi wałkami.Jak go dotknąłem kluczem przestawał.Więc posłuchałem rad kilku...
NIe wiem czy to pomoże, ale mam Golfa III 1,8 CL , Jak migą kontrolka to masz problem z cieśnieniem oleju, u mnie były to przytarte panewki wąłka rozrządu. Lampka też migała i paliła sie 2 inspekcja. Kumpel mi powiedział że to może być albo lużny pasek rozrządu albo paneki na wąłku rozrządu albo czujnik coś broi. Metodą eliminacji doszedłem po naciągnięciu...
Kiedy był wymieniany rozrząd ? Dlaczego odkręciłeś osłonę paska i robisz takie "testy" - są jakieś problemy z silnikiem ? Rozrząd przejechał 40 tyś. Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć. Właśnie mnie to trochę zaniepokoiło bo jak wyłączyłem silnik, zdjąłem osłonę i jak palcem ciągnąłem za ten pasek to po paru takich naciągnięciach...
Panowie, dostałem info że rozrząd był zmieniany we wrześniu ubiegłego roku więc niepotrzebnie kupiłem nowy. Problemem jest tylko to że po zablokowaniu wału korbowego (tłok pierwszego cyl. w GMP) nie można włożyć blokady wałków rozrządu ponieważ nacięcia na wałkach nie są w jednej linii, jest leciutkie przesunięcie uniemożliwiające włożenie blokady....
darekdomy...piszesz chyba o pasku rozrządu ociz dał dobrą wskazówkę, nie ma potrzeby blokować napinacza
Nie, pasek rozrządu nie może piszczeć. Ale jest jeszcze pasek wspomagania/alternatora, jak piszczy to znaczy że się ślizga a to może wynikać ze zużycia albo złego naciągnięcia.
koło od wałka rozrządu będzie nie zablokowane i silnika wału, dam tak by się kreski pokryły z paska na kołach zębatych a później po naciągnięciu sprawdzę czy wszystko jest na swoich znakach.
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
Jedna osoba musi dodać gazu druga podnieść maskę i słuchać! Przyczyn może być wiele. Sprawdź na początek układ ssący czy nie ma "dziur". Możliwe również że, pasek jest nie naciągnięty od alternatora (może czasami miga kontrolka od ładowania) lub przy rozrządzie jakąś rolka domaga się wymiany!
No niestety, po zdjęciu koła i fartucha nie ma dostępu do turbo. A przynajmniej ja nie potrafię się do niego dostać. Mam za krótkie ręce chyba ;) Może z kanału się uda, ale z poziomu gleby mi się to wydaje niemożliwe. No nic, w tym tygodniu i tak jadę do mechaników którzy robili robotę, bo oprócz tego że poci się uszczelka głowicy po wymianie, to jeszcze...
A wiecie, że kiedyś miałem przypadek podobny do tego z pliku mp3. Chodziło o dziwny dźwięk przy wchodzeniu i zchodzeniu z obrotów. Fiat Brava. Wymieniony pasek rozrządu mimo dobrego naciągnięcia tarł swą wewnętrzną powierzchnią (ząbkami) o........ ząbki po przeciwległej stronie. Wpadał w jakieś dziwne wibracje.
Jeżeli chodzi o stukanie to może być pasek rozrządu jest słabo naciągnięty i po pewnym czasie jak się silnik nagrzeje staje się miększy i może stukać o obudowę lecz rzadko się to spotyka, co do popychaczy to nie racja nie ma chydro. lecz na płytki więc jeżeli luz zaworowy był zbyt duży to raczej by było to słychać od razu po odpaleniu auta a nie dopiero...
Cześć. Dzień po wymianie rozrządu w silniku 1.8 z18xe pojawiło się szarpanie na wolnych obrotach. Nie ma błędów... Auto nie straciło mocy, jak się włączy klimę, czyli pod większym obciążeniem szarpanie jest mniejsze. Dźwięk jakby wypadanie zapłonu? Sprawdziłem świece, cewka jest prawie nowa. Nie znalazłem nieszczelności w układzie dolotowym. https://obrazki.elektroda.pl/3409585700_...
Auto z 2001 roku. Nie chce zapalić. Klient twierdzi że zgasił samochód normalnie a póżniej już nie zapalił. Pompka niskiego ciśnienia podaje paliwo po włączeniu zapłonu. Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie na listwie wynsi około 400 bar(tak pokazuje na kompie). Komputer pokazywał bład P0340. Dało się go skasować ale przy próbie zapalenia pojawiał...
Czyli jednak 5 lat. W większości artykułów było 5 lat ale również 6 a nawet 8 lat. A tak przy okazji zapytam czy powinno się ten czas skracać gdy pasek był kilka razy luzowany i ponownie naciągany? Raczej nie da się go bardziej naciągnąć gdyż na napinaczu jest znak ale czy sam fakt luzowania ma wpływ na okres wymiany rozrządu?
Witam kupiłem niedawno autko wszystko w porządku silnik pracuje cicho itd. Mechanik sprawdzał mi stan rozrządu,okazało się,że pasek jest zbyt luźny,po odpowiednim naciągnięciu paska pojawiło się dosyć głośnie brzęczenie z okolic rozrządu ale tylko w zakresie 1800-2000obr, bez znaczenia czy na luzie czy na biegu,przy dodawaniu gazu lub schodzeniu z obrotów...
Na zdjęciach jedno rozrządu i drugie koło. To przestawione to lewy bank. Pasek naciągnięty jak struna, widać że nowy. Farbka też świeża. Acha, w wale korbowym jest urwana śruba mocująca koło pasowe. Tylko się błyszczy kawałek tak z 4 centymetry wgłąb od krawędzi jak dochodził łeb.
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
To skoro jesteś takim specjalistą powiedz mi na czym polega mój błąd, skoro pasek jest naciągnięty, koło wału korbowego jest zablokowane i wszystkie znaki pokrywają się? Gdzie jest fizyczna możliwość jakiejkolwiek zmiany?
Gdyby zamienił kolejność przewodów bardzo by mu szarpał wiec raczej tego nie zrobił, jeżeli na PB ci nie szarpie i nie strzela to gaz do ustawienia. Dalej proponuję kupić kabla i samemu poobserwować co się dzieje z autem na gazie. Może komputer trza ponownie zaadaptować ,a jak sprawuje się na benzynie niema problemów? Jeżeli są to znaczy że trza zaadaptować...
Witam wszystkich mam problem z moim opelkiem astrą . Gdy jechałem coś strzeliło auto jednak dalej jechało lecz nie miało mocy przestało reagować na gaz. gdy zgasiłem to już nie odpaliło. gdy otworzyłem maskę zobaczyłem że jest urwany jakiś przewód rurka (to gdzie jest zaznaczone na czerwono). Chcę się dowiedzieć też co to jest to co zaznaczyłem żółtym...
jednak był pasek za bardzo naciągnięty poluzowałem lekko i hałas sie zmniejszył popsikałem potem wd40 i całkiem znikł.
A mi się wydaje że pan młody mechanik wcisnoł kicior,przyczyna jest banalna i na pewno nie był to napinacz,poprostu za mocno był naciągnięty pasek(zapewne rurą 2 metrową)i tyle w temacie,założe się że poskładam ten rozrząd na każdym napinaczu jaki masz i bedzie OK.Tutaj kłania się procedura wymiany ,niestety ale nawet tak banalnie proste silniki mają...
naciągnąć pasek naciągnąć pasek alternatora naciągnąć pasek klinowy
zawór dwubarowy krups st500dm002 1bd142 czujnik dolot powietrza skoda
zelmer meteor schemat technicolor tc7230
Sharp LC-50LE751V - Specyfikacja i typowe usterki Resetowanie ekspresu Saeco Lirika - instrukcje