Jeśli chcesz drzwi naprawdę antywłamaniowych, montujesz specjalny zaczep do drzwi płaskownika ciągnącego - z tzw łezką czyli możliwością przesuwania osi zaczepu i to przesuwanie przez cięgła blokuje/odblokowuje rygle na dole drzwi. Gotowe tego typu rozwiązania ma Hormann i Wiśniowski, tu na forum też ktoś półprofesjonalnie coś takiego (tyle że nie łezka...
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
Witam. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubki silnika i go przesunąć.
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Czesc A co z tym starym jest nie tak??
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/4538096200_1...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? (at)ElektrodaBot
Naciągnij pasek . Tam chyba nie ma regulacji. Tylko wymiana.
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Jest to prawda że pasek rozrządu po nagrzaniu kurczy się a gdy się schłodzi to rozluźnia? Tak to się guma zachowuje, a porządny pasek nie powinien.
Spróbuj naciągnąć pasek, lub wymień go na nowy. Silnik przy próbie odwirowania ślizga się i w tym momencie moduł przestaje podawać napięcie na silnik.
Taki ma być.Czyli trzeba naciągnąć.
Witam.Regulacja naciągu paska prawdopodobnie jest realizowana przez oddalanie lub ściskanie połówek koła pasowego na silniku poprzez pokrętło,które widać na zdjęciu.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Jak dokonać regulacji silnikiem? Proszę o możliwe wyczerpujące wyjaśnienie dla początkującego.
Słabo to widzę jak naciągniesz pasek pojawia się dodatkowe naprężenia
Witam. Rozwiązanie napędu jak widać na zdjęciach jest takie w wielu chińskich kosiarkach spalinowych. Ja u siebie mam tak samo rozwiązany napęd lecz u mnie jest silnik tucumesh 4.0 ;) Co do samej prędkości napędu to przy wysokiej trawie u mnie jest za szybki a przy małej trawie za wolny więc szkoda, że nie ma regulacji prędkości obrotowej. U mnie jest...
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Może wydłuż czas miękkiego stopu? Ten napęd, który miałem i mam nieszczęście regularnie odwiedzać - ma automatyczne odprężanie czyli faktycznie dobija na maksa aż do zwisu paska, ale od razu minimalnie się cofa i wszystko wraca do normy - może z lekka naciągnij pasek?. A co do niekończenia procedury uczenia - sam się złapałem na tym że po ustaleniu...
Tak jak pisał kolega badu. Najpierw na wałek silnika, później od jednej strony na koło bębna i powoli kręcąc pasek powinien sam się zakładać na koło. Trzeba tylko go dociskać z boku żeby się nie ześlizgnął i uważać żeby nie spadł z drugiej (wewnętrznej) strony koła bębna. Już bardziej "łopatologicznie" się nie da ;-)
Miałem kiedyś Punto i dokładnie takie samo tyle że mój był z 1995r i też 1.1 8V. Sam robiłem rozrząd z pompą. Nie przypominam sobie by naciąg paska a pierwszy raz naciągnąłem go naprawdę solidnie, powodował aż takie piski! Naciągnąłem pasek tak że ledwie o 1/3 obrotu dało się go wykręcić! Kolega w warsztacie jednak mnie poprawił. Nie miałem jednak takich...
Z prawej str. śruba M8 -naciągnij i powinno pomóc. Pasek powinien wytrzymać więcej niż reszta pralki, nie ma potrzeby wymiany. Co do ost. pytania to radzę nie wnikać tylko używać tak długo aż się sprzęt znudzi albo.... poważniej zepsuje ;)
Pasek dobrze naciągnięty? Chyba coś z przelewem masz nie tak.
Powiem szczerze ze nie wiem jakie jest napięcie,ale pasek od czasu do czasu piszczy przy ruszaniu ale potem milknie i jest ok. A klemy sa ok. A jak mi przekaznik terkotal to własnie naładowalem akumulator i wszystko było dobrze. Witam Skoro piszczy to znaczy że jest za luźny i przy większym obciążeniu nie ładuje aku. Naciągnij pasek zgodnie z instrukcją...
Naciągnij mocniej pasek lub kup nowy, prawdopodobnie ośka silnika ślizga się po pasku, wskutek czego nie wchodzi na wirowanie.
Czy można jakoś go naciągnąć? - nie. jak rusza szarpnie Powinna ruszyć delikatnie bez szarpnięć. I to jest problem, a nie pasek. Do sprawdzenia silnik (zwłaszcza prądniczka tacho), ew. moduł w obwodzie sterowania silnikiem.
To jak piszczy to za słabo naciągnięte albo stary pasek.
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Odpuszczam temat tego silnika ze względu na słabe dekle, gdzie strach będzie mocniej naciągnąć pasek.
Musisz zdjąć górną pokrywę i wlać oleju maszynowego w smarowniczki (otworki w główkach korbowodów). Pasek też nie może być za mocno naciągnięty.
Wystarczy poszukać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Z całym szacunkiem, ale ja nie potrzebuje instrukcji obsługi, tylko manual serwisowy! co do szukania to możesz być pewien ze szukałam i nie ma na forum. Linkowano podręcznik Użytkownika. Post usunięty. rys57
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
Panowie jak naciągnięty powinien być pasek zębaty w tej kamerze( w mojej jest bardzo luźny) - może ktoś ma schemat mechanizmu.
Nie umiem naciągnąc paska w pralce....wie ktoś może jak to zrobić? PRosze o pomoc.
Jeśli niewidać różnicy w pracy silnika po wymianie to jest dobrze martw się tylko czy pasek dobrze naciągnięty.
Mogłeś dodać piloty i od razu po ich dopisaniu wykryć położenia. W instrukcji stoi, coby po poprawnym wykryciu krańców od razu wykonać do 5 pełnych manewrów otwarcia/zamknięcia (bez pilota raczej ciężko) - wtedy centrala dopasowuje siły. Być może to też pomoże Ad. pkt 1 (nie będzie tak mocno naciskać na kraniec zamknięcia Ad 1. Możesz troszkę naciągnąć...
Bo nikt nie będzie się bawić w podawanie każdego modelu sprzętu do jakiego dany rozmiar paska pasuje. Musisz zmierzyć średnicę paska jego grubość i szukać odpowiedniego. Można w pewnych zastosowaniach dać "o numer mniejszą" średnicę. Jeśli pasek cienki naciągnie się co najwyżej nieco bardziej. Uprzedzając pytanie: Albo trzeba zmierzyć pasek oryginalny...
A wiesz może dlaczego pompa zaczęła rzęzić akurat po wymianie rozrządu? Może faktycznie za mocno naciągnąłem pasek?
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Tam nie ma za wiele do ustawiania. Obydwa koła na znaki i to wszystko. Naciąg na czuja zrobiłem, wiem że to nie fachowo. Lecz nie przewiduje żadnych problemów. U ciebie głośno to znaczy jak? Jak słychać taki jakby gwizd, to za mocno naciągnięty pasek.
Dobry wieczór wszystkim. 🙂 Mam taki problem z naciągnięciem paska rozrządu, ponieważ łapa poduszki silnika mi przeszkadza i przez co nawet klucza nie mogę wsadzić do napinacza. Wie ktoś jak zdemontować łapę można? Lub naciągnąć pasek bez wyciągania łapy. Tutaj macie parę zdjęć na czym problem polega. Dziękuję bardzo za każdą odpowiedź https://obrazki.elektroda.pl/4142146300_...
Będzie problem z naciągnięciem paska chyba że odbiór mocy będzie minimalny to będzie się kręciło. Dobre rozwiązanie to zastosować reduktor.
Witam. Ta sprężarka powinna dobić do 10 barów. Luźny pasek może być przyczyną, że bije tylko 3 bary. Zwiększ ciśnienie, zobaczysz, czy będzie chodzić czy będzie się ślizgać pasek. Może silnik pracuje dobrze, tylko się pasek ślizga. Ale co za problem przesunąć silnik i naciągnąć pasek?
Może w twoim przypadku wystarczy naciągnąć mocniej pasek. Wykonuje się to luzując śrubę poniżej dużego koła napędowego (kręcąc w lewo, odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) i obniżając cały zespół silnika (czarny na zdjęciu) i dokręcając śrubę po regulacji. Dopiero, jak nie da się niżej opuścić silnika a pasek się ślizga, wymieniamy na krótszy . Zdjęcie...
Naciągnij pasek.
Naciągnąć/wymienić pasek osprzętu.
Naciągnij pasek lub łańcuch w napędzie.
Temat umarł? Nikt nic nie robi? U mnie, po przejechaniu dystansu przynajmniej 500km brak jakichkolwiek usterek. Musiałem jak na razie tylko naciągnąć pasek ze dwa razy (aż mi brakuje tego grzebania :D). Mam jeszcze spostrzeżenie odnośnie korka w baku z kadeta. Też cieknie, odpowietrznikiem. Jak wleję do zbiornika więcej niż 2,5L to przy schodzeniu po...
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
Witam. Może by tak jeszcze naciągnięcie paska klinowego i sugestia kol. mar3 jak wąż się "obwiesi" może być faktycznie taki efekt.
naciągnij pasek klinowy
Nic nie musisz ustawiać, tylko odpowiednio naciągnąć pasek, żeby nie ślizgał.
tak na logikę to powinno być tak jak napisaliście, sprężyna ciągnąca we wskazanym miejscu sprzęgło "do góry" naciągnie pasek - ale w obudowie nie ma żadnego punktu zaczepienia dla drugiego końca sprężyny, żadnego oczka etc. Może jeszcze jakiś element powinien tam być?? http://obrazki.elektroda.pl/7970791400_1...
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
czy to możliwe że pasek jest za krótki i zbyt naciągnięty? Oczywiście.
Pamiętaj, że prawidłowo dobrany pasek musi być lekko naciągnięty w czasie pracy. Od wymiarów jakie zmierzysz nitką (średnica paska) należy odjąć kilka milimetrów - im dłuższy pasek tym więcej. Nie może być też zbyt naciągnięty (za krótki) bo po pierwsze - wprowadza zbędne obciążenie silnika, a po drugie szybciej ulegnie uszkodzeniu.
Być może nie trzeba wymieniać koła pasowego bo jak pisałeś że pasek jest naciągnięty to myślałem że to wina zużytych kół ( koła ). Ale skoro nowy pasek jest luźny to został zamontowany za długi i trzeba założyć taki jak ma być.
Sprawdź pasek klinowy, za mało naciągnięty będzie się ślizgał i tacka nie będzie się wysuwała, ewentualnie pasek jest już wyrobiony i do wymiany.
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Pierw bym naciągnął pasek klinowy napędu pompy chłodzenia potem sprawdził chłodnice jak tam z kamieniem pozostał by czujnik wskaźnik temperatury i termostat.
Czyli rozumiem że coś przestawiałeś na tych otworach, ale co naciągnęło paski czy popuściłeś?? co to przestawienie dało??
Czy może to być lużny/kończący się pasek klinowy? Najwyraźniej tak. Może być to "tylko" słabe naciągnięcie jeżeli jest takowa regulacja.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Witam dołączam do tematu mam problem z pralką Beko WMB71643 PTE pralka prawie nowa od końca grudnia 2014 roku i zaczął się od tygodnia problem mianowicie pralka kręcąc się w prawo na wolnych obrotach piszczy w lewno nie ma takiego problemu podczas szybkich obrotów nie ma takiego problemu, wydaje mi się na to że potrzeba naciągnąć pasek klinowy, nie...
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
Witam. Sprawdź kondensator prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność, albo naciągnij pasek klinowy.
Jakie usterki może spowodować w escorcie zbyt mocno naciągnięty pasek: Czy może się szybko naciągnąć i przeskoczyć, czy pęknie.
Witam. Usterkę może powodować naciągnięty pasek. Należy wymienić.
To żeby naciągnąć pasek poluzować te boczne 4 śruby ?,nie te przy kole zębatym dobrze zrozumiałem ?
Napięcie 14,2 V zmierzone pewnie było przy naładowanym akumulatorze i wyłączonych odbiornikach. Wymień pasek lub naciągnij jeśli istnieje taka możliwość .(1994 r produkcji ) -stąd moja sugestia o naciągnięciu .
Prowadnik jest przykręcony na wkręt. Co ma pokrętło wybieraka ściegu do rolki napinającej pasek :?:
Kupiłem pasek i próbowałem wymienić, ale po nałożeniu na duże koło od zakończenia paska do ośki silnika brakuje jakieś 5 cm. Pasek jest lekko elastyczny, ale tak to się chyba nie naciągnie... Próbować naciągać czy pasek jest zły? Ciągaj na chama, ma wejść! :D Zawsze muszę tłumaczyć klientowi...
Naciągnij pasek od sprężarki.
Twoja pralka ma już silnik trójfazowy sterowany falownikiem: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Zacznij od sprawdzenia paska napędowego bębna: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-do... ponieważ może już być naciągnięty, jeśli jednak pasek...
Za bardzo naciągnięty pasek rozrządu
Nasmarowałem, najdziwniejsze jest to, że silniczek "sam" chodzi bezszelestnie, koło zamachowe też kręci się bez widawania jakiegokolwiek dżwięku, a po założeniu paska piszczy... Tylko że pasek powoduje naciągniecie ośki pod bok i stad ten pisk.
Naciągnij pasek.
Naprawa płatna. Wystarczy naciągnąć pasek. Zamykam.
Miałem taki sam problem, jednofazowy ruski silnik, gościu tak naciągnął paski że nie dała rady wejść na obroty.
naciągnij pasek na alternatorze i będzie oki
Napinacz paska napędowego w porządku? Jeżeli zgubiła się sprężyna to nie przesadź z nową. Pasek powinien być naciągnięty tylko tyle żeby traktrorek jechał, nadmierne naciągnięcie zniszczy ułożyskowanie wału w misce olejowej, a to już kosztowna naprawa.
może trzeba naciągnąć pasek klinowy
Kol. Wawrzyniec, sumienia nie mieszajmy do tematyki czysto technicznej. Niemniej jednak nie sądzę, żeby zbyt słabo naciągnięty pasek dawał takie wyniki pomiarów. Wszystko wszystkim, ale poślizg "naciągniętego jako tako" paska nie spowoduje totalnego braku ładowania. Kwestie opasania kół w danym silniku chwilowo odłóżmy na bok. Problem będzie trywialny...
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Sprawdż koło pasowe (duże), też lubi pękać, zwłaszcza kiedy za mocno jest naciągnięty pasek. Ale wtedy będzie strzelać tylko z założonym paskiem.
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Właśnie ten ślizgający się pasek, naciągnij pasek a usterka zniknie.
cześć, Bolek, proponuje prawidłowo naciągnąć pasek klinowy
w dieslach pasek musi być dość mocno naciągnięty, powinien się ugiąć pod naciskiem 10kg jakies 7-8mm
A możeby tak naciągnąć pasek alternatora ... Pozdrawiam
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
zacznij od naprawy alternatora. W twingo to prościzna. Może wystarczy tylko naciągnąć pasek?
(at)googlegoogle w jakim stanie był przed ostatni pasek który się zerwał? a) był jak nowy? b) był lekko poszarpany? zerwał sie pasek klinowy kupiłem nowy zalozyny 1 dzień po pasku znowu zerwany co moze byc przyczyną Po sprawdzeniu wszystkich rolek oraz napinaczy pod kątem sprawności odp. to: Za mocno naciągnięty pasek słabej jakości. Nowo założony pasek...
Witam, mam pytanie. Co może być powodem, że w pralce nie kręci się bęben? Pasek jest naciągnięty, poruszając ręką normalnie się kręci. Pralka normalnie rozpoczyna pracę, nabiera wodę i w ogóle się nie chce kręcić. Wyciągnąłem szczotki wydawaly sie dobre jak na moje oko przykrecilem je spowrotem beben zaczal sie kreci leczy gdy na nastepny dzien chcialem...
Częsty problem, to słabo naciągnięty pasek klinowy
Jak naciągnąć pasek w lunie ??? (ślizga się)
naładuj akumulator naciągnij pasek i patrz post Roberta
Tylko ręce nic więcej na małe koło i częściowo na duże i kręcąc całością naciągnąć pasek na koło duże
naciągnąć pasek rozrząd naciągnąć pasek alternatora naciągnąć pasek klinowy
silnik zamiast przyspieszać zwalnia uszczelka podgrzewacza schemat genway
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Odblokowanie wirtualnego portu COM w Windows 11 Motoryka nie działa w Kappa 400 - przyczyny i diagnostyka