Turbo ma nie gwizdać tylko robić nadciśnienie w dolocie. Taki objaw daje właśnie turbo które nie dobija ciśnienia do zadanego. Ale to tylko przypuszczenia przydałby się log na 4 biegu jak idzie dobrze i wywala błąd. Równie dobrze może być dziurawy dolot np intercooler i wtedy też turbo nie nienapompuje bo ucieka bokiem.
W sumie jest kilka opcji: lejesz wodę jak nic twór regenerator od turbo to paprok zbyt duże nadciśnienie w skrzyni korbowej zapchany spływ od turbo. Pokaż stronę wlotowa jeszcze ,wszystkie kanały od strony głowicy.
Do tego prędzej lub później turbo siknie olejem w wydech, tam musi być lekkie nadciśnienie żeby uszczelnienia turbo działały prawidłowo
Sprawdź sterowanie turbo. Podcisnienie albo nadciśnienie, nie wiem jakie tam jest, wężyk mógł pęknąć, mała nieszczelnosc i turbo się nie rusza. Przepływomierz sprawdź czy nie zaśniedział ale on z wiekiem też odmawia posłuszeństwa. Przepustnice sprawdź, ściągnij węża i przyglądnij się jak ona pracuje gdy dodajesz gazu, powinna się ładnie otwierać i zamykać,...
Podciśnienie to raczej nie na turbo jest gruszka sterująca sztangą i działa na nadciśnienie z obudowy turbo są dwa wyjścia jedno właśnie idzie do gruszki od sztangi a drugie do pompy tylko że tam ledwo dmucha i żadne ciśnienie się nie robi.
chcesz mierzyć podciśnienie,czy nadciśnienie?
Ale błąd równie dobrze może być powiązany z dziurą w dolocie za turbo. Za turbo a przed silnikiem panuje nadciśnienie i jak jest dziura część powietrza jest tracona. Turbo ma pewien zapas by skompensować brak i uzyskać zadane ciśnienie w dolocie. Jednak jest jeszcze przepływomierz który mierzy ilość powietrza i to na podstawie jego wskazania wyższego...
Jak jest duży przepływ a ciśnienie niskie i nie ma mocy. To albo przepływomierz kłamie (ale przeważnie zaniża) albo co bardziej prawdopodobne powietrze ucieka zanim trafi do cylindrów czyli dziura między turbo a głowicą. Turbo robi nadciśnienie przy obciążeniu i wtedy dmucha dziurą.
Przewody podpięte poprawnie, niby chyba celowo jest kawałek przewodu ucięty i nasuniety na przyłącze zaworu żeby nie pomylić, no i jakby założyć odwrotnie to by nie działało w ogóle, a tu po odpaleniu z gruszki do turbo wysuwa się trzpień, oraz na wolnych obrotach jest nadciśnienie w dolocie, co swoją drogą mnie zaskoczyło. W innych silnikach z turbo...
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
Proszę o pomoc. Jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to oczywiste że trzeba znaleźć źródło brania oleju. Sprawdzałeś turbo, odme, ciśnienie sprężania, czy jest nadciśnienie po otwarciu korka oleju?
Do autora, kup to „turbo”, załóż i zmierz, jakie osiągniesz nadciśnienie w kolektorze przy pełnym otwarciu przepustnicy w zakresie interesujących cię obrotów. IMHO szkoda wywalać kasę w błoto, z tego może sobie wentylatorek zrobić, bo czuję że nawet na "soft turbo" do 2.8l to się nie sprawdzi. Szkoda na takie wynalazki czasu. Przy jakiś mniejszych...
Przepraszam, że odkopuje ponad 3 letni temat. Chciałem dowiedzieć się trochę na temat instalacji LPG I i II gen wraz z instalacjami Turbo. Po pierwsze jak to możliwe, że cała taka instalacja działa jeżeli w kolektorze ssącym w instalacji Turbo występuje nadciśnienie, a ciśnienie wlotowe gazu z reduktora do miksera to jakieś 0,2 bar może mniej?
Nadciśnienie. Na N75 jeden wężyk z turbo, jeden do gruszki i jeden do obudowy filtra powietrza lub po prostu do atmosfery.
Kolega znalazł w końcu usterkę . Uszkodzona była membrana w zaworze DV turbiny i na zimno przepuszczała ,więc w wężykach tworzyło się nadciśnienie zamiast podciśnienie , przez co nie wysterowywał zawór przy pompie powietrza wtórnego.
Ja jak zrobie ten wtrysk to poprostu zmienie mikser na taki jaki montowali w samochodach od którego wezme przepustnice. Reduktor i tak mam przerobiony na nadciśnienie więc problemu z turbo nie mam. Skupmy się na megasquircie a nie na lpg. On chyba nie ma sekwencyjnego sterowania wtryskami tyle leją wszystkie naraz?
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Co do uzyskania ciśnienia 0,5 bar to myślę że jest możliwe do uzyskania, widziałem podobne systemy dające 1 bar i więcej... Dzięki llabor za przybliżenie prędkości wirnika teraz wiem mniej więcej jakiej przekładni się spodziewać. Myślałem nad przełożeniem pasowym ponieważ nie wymaga dużej precyzji wykonania....
. I właśnie też może tak być że będzie "rzygać" olejem spod tej tulejki bagnetu, no to chyba coś warto z tym zrobić czy nie? Ja ogólnie sprawdzam szczelność całego układu więc jak gdzieś mi się dymi to chyba oznaka że to nie jest szczelne czy to nie tak? Też kwestia czy silnik nie będzie dostawał lewego powietrza? Też patrzę np na ten filmik niżej...
A skąd to nadciśnienie? Jakieś parametry? co pokazuje przepływomierz?
wystaje z niego jeszcze jeden przewód, chociaż na wstępie założyłem, że jest to jakiś przewód od monitorowania baterii i że nie jest on potrzebny. Na zdjęciu nie widać tego przewodu, więc rozumiem że go usunąłeś. Tymczasem trzeci styk w podstawie baterii w Makietach występuje w wersji LXT, czyli z tzw. gwiazdką. W tej wersji to bateria daje sygnał,...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Zaworki możesz zamienić jak są podobne ,ale czy to będzie działać nie wiem, próbuj .Są auta gdzie EGR możesz spokojnie zamienić z "n75"i działa. Olej w dolocie będzie zawsze i jest to normalne. Większość oleju pochodzi z odmy a reszta z np turbo. Jak jest go za dużo to świadczy albo o awarii turbo albo właśnie odmy. W wężach od odmy jest lekkie nadciśnienie...
Lepiej złapać to w dolot i zrobić bieda turbo. Honda albo kawasaki miała tak zaprojektowany dolot w motocyklach że przy dużych prędkościach robiło nadciśnienie w dolocie i przybywało koników.
Turbo stoi w pozycji max doładowanie. Regulacja nie istnieje. Turbo daje ile może czyli ponad 1,5 bara nadciśnienia względem atmosfery. Na twoim miejscu nie jeździłbym tym autem bo turbo odfrunie sypiąc drobnymi w dolot lub wydech.
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa...
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
Oczywiście maiłem na myśli nadciśnienie. To też jakiś magik ci tam majstrował że sztangę przestawiał.
Opel Vivaro A 1.9 cdti 101km 2004r, silnik renault F9Q-760. Podczas gwałtownego przyspieszania błąd P1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania. Zawór jest sterowany podciśnieniowo ale upust spalin w turbinie jest na nadciśnienie, (żeby się ruszyć musiałem dmuchnąć powietrzem w gruszkę) Zamontowana jest turbina o numerze GT1549S. Czy ktoś może powiedzieć...
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Pytanie o sens i koszty - samo dołożenie turbo to jest w miarę mały problem - musisz zadbać o dodatkowy obieg oleju i możesz w teorii wkładać, jakie chcesz turbo. Gorzej z tym, czy silnik to wytrzyma (głowica, tłoki) a jeszcze ciekawiej - jak chcesz to wysterować? W benzynach jest głównie turbo o stałej geometrii, więc tutaj z górki. Silnik jest na...
Wszystko jest sprawdzone, Błąd P0299 (od skasowania wchodzi po kilku km, nie od razu, jazda możliwa ale b. wolno, brak mocy) zasilanie z ECU do elektrozaworu dochodzi (sterowany minusem) przy rozruchu sztanga się podnosi i za chwilę opada) Dodatkowo ECU wyczyszczone styki, rozebrany komputer poprawione wszystkie ewentualne zimne luty. Brak jakiegokolwiek...
Nie.W tym przypadku mierzy nadciśnienie.Pełni on rolę czujnika ciśnienia turbosprężarki. Trzeba popatrzeć na 1)okablowanie,a zwłaszcza wtyczkę (zielenizna) 2)wężyk -przeciera się.
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
Turbo puszcza olej. Nie możliwe jest żeby w DIESLU przez pierścienie leciał olej wydechem bo nie ma podciśnienia nad tłokami, raczej lekkie nadciśnienie.
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Uszczelniacze niby można wymienić ale prowadnicy zawodowej czy zaworu już nie a to tu przeważnie jest problem przy takim poziomie poboru oleju. Zresztą to jest diesel i w kolektorze jednym i drugim jest raczej nadciśnienie (chyba że odma padła) i takiej ilości tędy nie jest wstanie przelać. Najczęściej to wycieki ,turbo (zagięty spływ i nawet turbo...
Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele. Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna...
Ciśnienie atmosferyczne to ok 1013hPa, czyli 101kPa. Nie ma symetrii nadciśnienie/podciśnienie bo po raz wtóry powtarzam to jest czujnik ciśnienia bezwzględnego , nie można więc mówić o nad/pod-ciśnieniu. Nadciśnienie to ciśnienie ponad ciśnienie atmosferyczne, a podciśnienie to ciśnienie mniejsze od atmosferycznego, te pojęcia więc nierozerwalnie wiążą...
Małe mieszkanie (40 m2) ogrzewałem atmosferycznym kotłem beretta. Dokonał żywota, czas na nowy kocioł: ariston egis turbo. Po starym kotle odziedziczyłem wkład kominowy z blachy kwasoodpornej: nitowany (nity wystają do środka), o nietypowej średnicy 115 mm. (komin krzywy, wykonawca wiele lat temu uprościł sobie sprawę montując wkład o mniejszej średnicy)...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
W 1Z turbo jest z wastegate a nie VNT, do sterowania potrzebne jest nadciśnienie a nie podciśnienie. Teoretycznie możesz wężyki zdjąć całkiem i ma być doładowanie. Sztanga rusza się dopiero przy przeładowaniu. Gdzie masz Map sensor na rurze czy w sterowniku? Jak w sterowniku, rozbierz go i zobacz, czy nie ma oleju w środku, zdejmij dekiel nastawnika...
n 75 steruje : nastawnikiem :na turbinie , ma do niego być podłączone podcisnienie z vacum ,jeśli nie działa nie będzie ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia doładowania nie ma z tym n ic wspolnego ,on mierzy tylko jakie jest . Dodano po 3 http://wiki.ross-tech.com/index.php/1800... tylko tego g 31 nie moge skojarzyć ,nie wiem czy nie...
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
witam! przez przypadek trafiłem na temat. czy ktoś myślał nad rozwiązaniem takim jak jest w reduktorach lpg do turbo?jest tam zrobiona kompensacja wtedy reduktor nie widzi podciśnienia jak to zwykle tylko nadciśnienie...w tym przypadku można przerobić zwykły reduktor podać mu ciśnienie po drugiej stronie membrany z dolotu które można ograniczać w razie...
jedyne co ma odpływ oleju do komory korbowej to turbo Właśnie to: w komorze filtra znajduje się nie wielkie ujście połączone poprzez trójnik z odpływem z turba. Już wiesz skąd nadciśnienie?
A jaki zakres pomiarowy ma twój MAP sensor? Większość pracuje przy podciśnieniu, tutaj masz nadciśnienie. Musiałbyś znaleźć MAP sensor o zakresie pomiarowym przynajmniej do 1,5 bar (z silnika turbo) i wtedy zrobić układ dopasowujący, co bez znajomości charakterystyki oryginalnego czujnika jest mało realne. Ponadto w BRC czujnik ciśnienia jest zintegrowany...
z chłodzeniem peltierami to rzeczywiście nie jest rzecz do tuningu domowego czy profi-częściowego to raczej rozwiązanie maksymalne jeżeli trzeba ogranicyć spalanie stukowe a nie pomaga ani chemia(dodatki), ani natrysk na IC - wtedy pelty zbiją temp. o te 10* i pozwolą tłokom nie spłynąć wspomniałem o tym rozwiązaniu w związku tematem czy jest sens dawać...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
Chcę zrobić podtrzymanie turbo tzn. ALS w Delcie Integrale, tzn że w kolektorze ssącym na obrotach rzędu 1800 będzie panowało nadciśnienie ok 0,5 bara. Nie ma ona mechanicznej przepustnicy, tylko sterowaną linką, więc muszę gdy włączę procedurę ALS (cofnięcie zapłonu i dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa, itd) uchylić przepustnicę, ponieważ będzie...
Konieczny jest chip przy takiej modyfikacji czy wystarczy tylko turbo ? w silniku n/a potrzeba zmienić dawkę paliwa..... jeśli nie poprzez remap (chip) to przez dodatkowy wtryskiwacz sterowany z osobnego urządzenia najlepiej jak by jeszcze był podłączony do map sensora który "widzi" nadciśnienie lub poprzez świnkę (komputerek który oszukuje seryjne...
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
Po co komu odprężenie w silniku ktory ma działaś 10min :) A na poważniej to nadciśnienie w puszce filtra nie wydajemi sie skutecznym rozwiązaniem, wiekszość powietrza wdmuchanego tam wyleci raczej wlotem do puszki niz do komory spalania (chyba że całkowicie z niego zrezygnujecie, to już coś, wtedy jednak nie zapomnijcie zaworze upustowym). Tak to widzę,...
Mistrzostwo Świata jak można zastosować zwykły trójnik do kotła turbo i tłumaczyć że spaliny idą do góry. Cały wkład kominowy pracuje w nadciśnieniu spaliny, dlatego jest wymóg by każde połączenie było szczelne na uszczelkach a skraplacze zasyfonowane.
To i ja dołożę swoje trzy grosze. To było przy zwykłym maluchu 650. Szarpanie przy dużych szybkościach w moim przypadku brak paliwa w komorze pływakowej, po "turbo doładowaniu" (po wyjęciu takiej faji pod obudową filtra powietrza - zwiększenie przekroju otworu doprowadzającego powietrze do filtra) i po wymianie gaźnika wytworzone nadciśnienie w komorze...
(at)robokop Jeżeli jesteś wygą w temacie prosił bym o rozwinięcie myśli dlaczego w tym przypadku to kompletna bzdura? Tak z ciekawości. Bo to silnik turbo - zarówno od strony ssania, jak i wydechu masz nadciśnienie - silnik wtedy nie zasysa tak jak benzyniak przy przymkniętej przepustnicy oleju poprzez uszkodzone uszczelniacze. To jedno. Drugie, w...
Co o tym sądzić? Jak wiadomo w moim samochodzie w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie, przez to obniżona jest temperatura wrzenia płynu, może przez to że korek puszcza cały czas ciśnienie płyn zaczyna się po prostu gotować za szybko i stad puchnące węże i świrujący wskaźnik temperatury? Po pierwsze, to cytowany tekst wymaga sprostowania. - Nadciśnienie...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
[quote="Art.B"] Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej.Co do układu zasilania, to nawet jak oryginalny wtrysk poda stosowną dawkę, to ciekawe, czy w ECU mapa zapłonu obejmuje nadciśnienie w kolektorze, żeby dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu. A kto powiedzial ze sam bede robil miedziana uszczelke?? Ja tego nie powiedzialem....
To jeden bat 01 02 , tu ma być reduktor turbo i tyle są po prostu wydajniejsze pod nadciśnieniem.
Witam. Audi A4 B5 1997r. 90 km 1.9tdi. Podłączony komputer - 0 błędów. Po dobraniu się do turbo widać że nie pracuje sztanga - po odpięciu przewodu podciśnieniowego ( nic nie ssie, nic nie dmucha) i przyłożeniu do gruchy niewielkiego ciśnienia z zewnętrznego źródła zasilania powietrza, widać jak porusza się dźwignia. Do N75 nie dochodzi podciśnienie/...
a kto tu mowil o jezdzie bez filtra, jak na rysunku widac byly by 2 filtry powietrza (teoretycznie) a co do klapki to nie wiem czy to jest zly pomysl, skoro wiekszasc instalacji LPG jest zaopatrzona w taka klapke. Co do silniczkow to nie orientuje sie jaki bylby dobry ktos napisal na forum: "dlatego zakładając aktywny IC do wolnossącego silnika warto...
Jeszcze w tej lubrze jest ciekawy myk którego nigdy nie sprawdzałem a przecież ona działa podcisnieniowo. No ale zaraz zaraz, na WOT mamy ciśnienie atmosferyczne w dolocie a przy turbo nadcisnienie, to by oznaczało, że ta nasza lubra ze wzrostem obciążenia zmniejsza dawke i na WOT nic się nie leje a w turbo zbiorniczek odzyskuje olej z otoczenia :-D...
Widzę prace idą ekspresowo. Jednak turbosprężarka jest z zaworem upustowym WG. Tylko nie wiem na pewno, czy "gruszka" sterująca działa na na ciśnienie, czy podciśnienie. Raczej wersja na nadciśnienie, to powino starczyć spiąć "gruszke" z muszlą strony zimnej, chyba że jest to już zrobione, bo nie widzę dokładnie. Nie powino sie też uruchamiać silnika...
jedz do gościa i niech poprawia bo łaski nie robi w końcu wżiął za usługę pieniądze tu raczej nie ma co poprawiać tylko wrócić do oryginalnego oprogramowania - pytanie tylko jakie były warunki umowy na zwiększenie mocy i "kłopotów" w sterowniku silnika sa i czy został zgrany wcześniej oryginalny wsad z ECU sa , w każdym razie wiadomo już, że robił...
Pytanie czy do kotła tradycyjnego są takie same wymagania jak dla kotła kondensacyjnego jeśli chodzi o odprowadzenie spalin. Wymagania dla kotła niekondensacyjnego z zamkniętą komora spalania (tzw. "turbo") są większe: 1) Rura spalinowa musi być odporna na wysoką temperaturę (stal nierdzewna). Do kotła kondensacyjnego wystarczy rura z tworzywa. 2)...
Trochę macie racji. Tylko czemu nie na temat. Co do Waszych wypowiedzi w sposobie podłączenia ja się zapytam jak ten komin jest zbudowany? Przecież kolega nawet się pyta. cytuję: W temacie rury współśrodkowej to mam teraz wkład w kominie z nierdzewki, czy wystarczy kupić rurę i wsadzić ją do środka czy trzeba wszystko przerabiać? Następny cytat: Spokojnie,...
znalazłem na portalu aukcyjnym za 43zł/mb rury kwasówy ale fi 60 Należy pamiętać, że komin w kotle turbo pracuje w nadciśnieniu i dlatego musi być szczelny -rury z uszczelkami. Co do średnicy rur, to przy krótkich kominach to wymiar systemowy 60/100 mm, a przy długich (wysokich ) średnice 80/125 mm lub rozdzielony 2x80 mm. Szczegóły w instrukcji montażu...
Tak ma być. Dzięki temu jest szybsza reakcja na pedał gazu. Turbo jest już ustawione na max ładowanie ale obroty są zbyt małe a co za ty idzie ilość spalin za mała żeby rozkręcić wirnik tak by skutecznie podnieść ciśnienie. Jak obroty wzrosną ciśnienie jest redukowane choć tak naprawdę to redukuje się w ten sposób obroty turbo aby nie przekroczyły dopuszczalnej...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
A Ty jesteś nieomylny? Też kiedyś się uczyłeś. Miałem napisać podciśnienie. Wiem jak to działa, podciśnienie sterowane przez N75 idzie na gruszkę i sztanga ustawia kierowniczki w turbo. Od niskich obrotów są zamknięte by pompować powietrze, a przy dużych prędkościach "otwierają" się ....... Zbyt szybko oceniasz, a poza tym jeśli takie posty chcesz pisać...
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
Octavia, silnik ALH, z chipem, przebieg 120000km Jak upewnić się lub wykluczyć nieszczelność w układzie podciśnienia - tak podejrzewam, że to jest przyczyna. Wcześniej subiektywnie wyczuwałem dwa momenty włączania się turbo ok 1800obr i 2300obr wciskało w fotel i na mokrej nawierzchni przy ostrym przyspieszaniu włączała się lampka ASR. Ostatnio autko...
to jest benzyna 2.0 Turbo?. Jeśli tak to gruszka nie chodzi na vacum tylko na nadciśnieniu.
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
auto to 200sx pędzony na 1.3-1.5bara, ale jak się okaże że jeden nie starczy to dokupie drugi, chociaż wydaje mi się że ten reduktor jako jedyny w normalnych pieniądzach ma szanse na obsłużenie tej mocy. Chłopaki pisali żę naprawdę dużo da się z tego wyciągnąć, tylko muse wiedzieć czy da rade puścić na nim mikser w nadciśnieniu-czy ma kompensacje tak...
Czy wy wiecie jak działa silnik dwusuwowy (z kanałem przepłukującym) ? Sądząc po wypowiedziach zdecydowana większość nie wie.... Spójrzcie na zdjęcie modelu takiego silnika: http://obrazki.elektroda.net/31_12302302... Przecież kanał wylotowy zamyka się później niż przepłukujący więc jakim cudem miało by powstać jakiekolwiek nadciśnienie ? A przecież...
Witam Problem rozwiązany, temat zamykam ;). Więc tak opiszę wszystko po kolei, aby gdyby ktoś miał podobny problem, to żeby wiedział jak można go rozwiązać ;). odkręciłem tą całą obudowę przez którą wychodzą spaliny do wydechu ( tą którą u mnie rdza przedziurawiła), i pod nią taki widok: 843684 Jak widać ta turbina nie ma zmiennej geometrii ( łopatek),...
Sorki nOKo że wykożystuje Twój temat, ale mam pytanko :) Wiadomo że gaźniki w silnikach samochodowych pracują na podciśnienie, ale jeżeli chciałbym uturbić taki silnik powiedzmy o pojemności 1.1 (wał podparty na pięciu panewkach) i włoże turbine to czy ten gaźnka nadal bedzie działał (w tym momencie w dolocie bedzie juz nadciśnienie). Bo istnieją dwie...
O to mi chodzi, że turbo z AAZa ma mniejszą średnicę klapki WG, więc więcej spalin leci na wirnik niż w przypadku zrobienia by-passa na turbo z 1Za. Ten bez N75 na samym nadciśnieniu jakie wyprodukuje pompuje bardzo małe ciśnienie, w AHU zadane ok. 0.6-0.8 a tak pompowało 0.4 max. Autor wspomniał, że może mieć z golfa td(i?) więc nie wiem, co ten zapis...
Wkraczasz w stosunkowo dziewicze obszary. W Polsce chyba jeszcze nie ma garbusa z doładowaniem. Nasuwa mi się kilka przemyśleń: Wałek rozrządu w silnikach doładowanych nie powinien mieć dużego kąta współotwarcia zaworów. Takie opinie krązą. Sportowe wałki do garba mają duże współotwarcia. Jeśli doładowanie to gaźnik powinien być przystosowany do pracy...
No nie zgodzę się, N75 ma za zadanie sterowanie gruszka przy turbinie, która z kolei poprzez cięgno uchyla klapkę upustowa w turbinie, dzięki czemu spaliny omijają wirnik.No i nigdzie nie napisałem o sterowaniu VNT.Oczywistym jest więc i że sterowanie jest nadciśnieniem a nie podciśnieniem.Po drodze Kolega również pominął jeden element - http://www.meat-doria.com/en/product_mea...
Witam, Mam typowy notlauf w Audi A3 1.9 TDI 90KM silnik AGR (turbo bez zmiennej geometrii). Przeczytałem cały temat jak i kilka na innych forach. Zaznaczę na początku, że obecnie pozbyłem się problemu, ale nie wiem czy jest to chwilowa poprawa, a najważniejsze z czego ona wynika. Ale po kolei. Notlauf objawiał się u mnie typowo, czyli silnik przechodził...
Taki temat juz byl ostatnio, no ale nic. Tak jak ktos juz wspomnial wydechy przelotowe jak i o wiekszej srednicy maja zastosowanie w silnikach doladowanych. Choc ta srednice dobieramy do tego co chcemy osiagnac inaczej to bedzie w autach do driftu inaczej w autach na 1/4. W wolnossacym zle dobranie wydechy moze zakonczyc sie duzymi wydatkami, gdyz cofajace...
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Widziałem typowy sam VACUUM, ale to to samo bez skali na +2 - jak w turbo. Bo jest tylko podciśnienie, nie ma nadciśnienia. I czy nie da się nic zrobić, by pokazywało np. od +2 w dół? Można wymienić zegar... Czy przy -1 na skali będzie oznaczało największy pobór paliwa, czy odwrotnie? Na to pytanie już odpowiedziałem. Zresztą jeśli wiesz jak działa...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Witam Co roku dopada mnie problem upałów w moim południowym pokoju. Pokój 25m2, okno na całą ścianę nie otwieralne, otwieralne są tylko drzwi balkonu. Montaż Splita niemożliwy. Monoblocki to syf, którego bym nie wziął za darmo (EOT). Kiedyś bywały takie fajne klimatyzatory z plecakiem, ale nigdzie ich obecnie nie ma w sprzedaży (gdzieś ktoś wspominał...
Wiem, że kotły wentylatorowe pracują w nadciśnieniu i pierwsze słyszę, żeby rury spiro ze stali kwasoodpornej były nieszczelne. Podaj źródło, stronę, cokolwiek, gdzie jest napisane, że nie wolno tych przewodów stosować do kotłów turbo lub kondensacyjnych, to ulegnę.
Dla mnie jest to oczywiste, w technice (w Polsce) przyjęło się operować nadciśnieniem i podciśnieniem (względem ciśnienia atmosferycznego) i tego się trzymajmy. Atmosfery fizyczne zostawmy termodynamikom, fizykom i meteorologom. A jak wygląda skuteczność chłodzenia silnika "doładowanego", w którym poza ciśnieniem mieszanki nic się nie zmieniło? Bo tyle,...
Odepnij przepływomierz. Jak moc wzrośnie to do wymiany. Możesz przed tym sprawdzić czy nie ma dziury w dolocie od filtra do turbo. Filtr powietrza czy nie zapchany na amen. Ogólnie z logów z widać że turbo nie dobija ciśnienia do zadanych 2100 mBar (max co daje to 1700 mBar). Powodem takiej sytuacji jest obcięta dawka paliwa ( z 51 mg/skok na 46 mg/skok)....
Witam Z tego co koledzy piszecie odnoszę wrażenie ,że wiecie co piszecie czyli znacie się na turbosprężarkach. Dlatego chciałbym się do was dołączyć zadając pytanie jaką turbosprężarkę mogę zamontować do zetora 6245. daj więcej danych pojemność, moc i moment obroty, oraz przy jakich obrotach są te parametry. TD04-11 potrafi wstać poniżej 2500obr/min...
Tylko który kominiarz ma uprawnienia budowlane przy kotłach pracujących w nadciśnieniu takie powinien mieć.... i czy kominiarz wie w tym przypadku więcej niż serwisant. Czy piszę ekspertyzę i po sprawie ? Oczywiście przed wymianą taką ekspertyzę warto mieć jako "dupochron".
Pewne. To hipotetyczny zbiornik 100dm³ pompowany do 0.5bara w instalacji sprężonego powietrza podlega pod UDT ? Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych: 1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego: a) kotły parowe o pojemności większej niż 2 dm³...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Tak ma być i nic się nie dzieje złego. O stanie silnika więcej powie przedmuch (nadciśnienie) w skrzyni korbowej lub pomiar ciśnienia sprężania ale tego już Panu mechanikowi z ASO nie chciało się zrobić. Lepiej zestresować niepotrzebnie klienta. Naprawiam turbosprężarki i właściwie wszystkie są zaolejone na dolocie powietrza. To wynik działania odpowietrzenia...
nadciśnienie gruszka nadciśnienie zbiorniku nadciśnienie pomieszczeniu
bloody sterowniki schemat blokady drzwi wyciąć otwór szkło
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Najmocniejsza bateria do Samsunga Galaxy S10 - 4500 mAh Jak podłączyć falownik do płyty SSK-MB2 - krok po kroku