Turbinka zdechła.
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
Używam oleju 10W40
Problem rozwiązany
Czytam i nie wieżę, że autka tyle oleju wciągają... na co dzień używam Megane II 1.9dci 120KM 2004r., przez 20tyś km dolałem łącznie 0,7-0,8L oleju (a i to najprawdopodobniej dlatego że filtr był słabo dokręcony i lekko przepuszczał na uszczelce). Teraz jestem 1tyś. po wymianie filtru i samego oleju i jeszcze nic nie zeszło z poziomu. Mam też do czynienia...
Głupoty piszecie ze silnik sie zatrze u mnie jeździ 3512 z 99 roku i tam fabrycznie była odłączana choć i tam jest samrowana ciśnieniowo Powrót idzie wprost do miski a cisnienie z kanału olejowego w bloku tak więc nie ma możliwośći zatarcia silnika
Niestety wygląda to na przegrzany silnik. PS wiecie że o przegrzanie silnika najłatwiej ...zimą!? tak, jak się zakopiesz w śniegu to grzebiesz w miejscu, chłodzi tylko wentylator o ile ...nie został na zimę przysłonięty, bo jęsli tak to ... patrz temat postu :cry:
A jeszcze jedno, czy ODME można jakoś wyczyścić czy trzeba kupić nową jeżeli to ODMA. Można.
Turbina nie musi mieć luzu, żeby olej "puszczała" - tak samo zdarzało się, że turbiny mające luz na wirniku nie powodowały ubytku oleju. Moim zdaniem jeśli te 800zł to zbyt dużo, to jeździć, godząc się na podwyższone zużycie i czekać aż silnik się zachłysnie. Z drugiej strony wyplucie niewielkiej ilości oleju z odmy do butelki też nie jest wyznacznikiem...
Tak ma być, "około" 0,5l/1000km to tyle co nic - silnik malutki, a przebieg nn. Czego tu szukać? Zainwestujesz 2 tysiące w naprawę? Pewnie nie, więc pozwolę sobie zamknąć.
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Witam! Dziś w aucie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju olej jest stan Max. Czyli silnik do remontu..... zastanawia mnie jedno czemu zapala się cisnienie jak auto jedzie pod górę. Auto jest mocne załadowane pod górki jedzie jak formuła.
Sprecyzuj ile tego oleju pobiera. Co 500km ile trzeba dolać? Będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Jakim rodzajem oleju zalany jest silnik? Jaki kod silnika / moc?
silnik masz przegrzany i po pierscieniach i tłokach , taki standardzik
jeśli auto jest wiekowe i jezdziś na syntetyku to zmien na olej mineralny a jeśli to nie pomoże to pewnie remont silnika kłania się
Hmmm... Może tak. Przy temperaturach ujemnych czyli te -7st. rano odpalam go ze wspomagaczem rozruchu i leci białawy dym. Później ustaje. Jak mu depne do dechy to leci niebieskawy. Czasami też na postoju zauważam gdy jest ciepły że poleci niebieski ale to rzadko.
Słyszałeś coś o EGR?? Pochlapany jest bardziej od filtra czy od zaworu?? Nie traktuj tego jako porady tylko jako wskazówkę :D
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
248 tysięcy, rozrząd wymieniany w tym roku w sierpniu wraz z olejem i filtrami.
Przedstawiciela ACME w Polsce znajdziesz na tej stronie. http://www.acmemotori.com/Sito/Home.nsf/... Jest, to ta firma: http://www.teknamotor.pl/indexall.php?te...
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Mijasz się z prawdą w którymś miejscu - jeśli na 1800 km nie ubyło oleju w ogóle, a na 1,6km x 2 x 14 dni = 44,8 km musisz wlać 1, 5 litra to wybacz. Uszczelniacze zaworów na początek do wymiany i czekać co ta zmiana przyniesie. Dziwne że jeszcze katalizator się nie zatkał.
Witam Mam mały problemik z samochodem.Mam lanosa 1.6 przerobionego na gaz od pewnego czasu bierze mi olej(dokładnie początek zimy)!! duże ilośći!! czy jest to spowodowane instalacją gazową??jak nie to jaki może być problem?? Samochodzik ma przejachane ponad 100tys. na gazie ponad 50tys. przeglądy robiony były terminowo w autoryzowanej stacji. POMOCY
Witam .Moja rada chociaż spóźniona jest taka;niski poziom oleju, przed pierwszą naprawą, świadczył już o jakiejś awarii,więc pierwsza naprawa powinna skończyć się ustaleniem przyczyny.A dodatkowo wycieki oleju po naprawie powinny skutkować zwrotem samochodu do tego samego mechanika.Nadmierne zużycie oleju niestety może świadczyć o poważniejszej awarii...
Temat znany z 4G15 i 4G61. Sama wymiana pierścieni na nic się nie zda - pomimo niewielkiego progu, występuje dość duża beczułkowatość cylindrów po większym przebiegu i nie jest możliwe poprawne spasowanie zamków. Temat przerabiałem kilkakrotnie, wskazują na to pomiary średnicy cylindra w górnej i środkowej, oraz dolnej części tulei, wykonane w płaszczyźnie...
Ja uszczelkę zawsze smarowałem silikonem i nic nie ciekło, ale proponuję sprawdzic miske olejową , może masz powyginaną przy śrubach z powodu mocnego dokręcania śrub. Jeżeli będzie powierzchnia nierówna przy śrubach to trzeba wyprostować i powinno pomóc.
a czy drugi silnik nie był tak tani że aż skończony? pozatym jak to może być wina oleju??
p035 p045 p045 napisz poprawne numery kodu błędów może przewód który doprowadza zrecyrkulowane spaliny po prostu jest zatkany, wykręć rurkę i albo ją wymień, albo sprawdź drożność i zmontuj na nowych uszczelkach. w jednym mam problem natomiast bardzo duzo bierze mi oleju na 20 tys wzioł mi samochód okolo 7 litrów Odkręć przewód który doprowadza przefiltrowane...
Pomiar ciśnienia sprężania – wynik OK Ile wyszło to ok? Pokaż jak wyglądają świece Dodano po 2 Nadmierne zużycie oleju Konkretnie ile wciąga?
Jak chcesz możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, to Ci powie jaki jest stan pierścieni i reszty, zawory, gniazda zaworów, gładzie cylindrów ;) A kopci na niebiesko? Może masz duży wyciek po prostu? No i lej normalny olej a nie taki śmieć który nie ma żadnych właściwości już. Wycieków brak. Co ciekło przy aparacie i pod deklem zaworów uszczelniłem silikonem...
Pewnie uszczelniacze lub uszczelka pod głowicą. Bzdura - ostrzeżenie za pisanie na tematy o których kolega nie ma pojęcia.
Olej sprawdzam w garażu więc na pewno stoi na prostym. Jutro zdejmę przewody i napiszę co tam znajdę.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Witam ponownie. Mam jeszcze małe pytanko. Czy do quada 110ccm moge nalać olej ELF 15W40 (mineralny) czy musze kupić coś specjalnego do tych łazików. Za odpowiedz dzięki wszystkim. Pozdrawiam.
Brałem to pod uwagę,ale myślałem jeszcze o tej używanej turbinie...
prosze o porade mam voyagera silnik 2,5 crd przebieg 104tys km silnik bierze olej 1litr na 100km
Miałem podobny przypadek w Fordzie Fiesta gdy ciśnienie na dwóch cylindrach spadło poniżej 7 atm. Po wymianie pierścieni fura odzyskała kopa. Na jak długo ?. Przy 7atm to już cylindry nie paliły jak podejrzewam, a przecież zużywają się nie tylko pierścienie - pierścień stanowi tylko dodatkowe uszczelnienie tłoka w cylindrze, poziom ciśnienia sprężania...
Płyn chłodniczy czysty, korek nie śmierdzi spalinami, nie "bąbluje" go?
Mam kadetta e z 91' 1.4i . Samochod bierze mi bardzo duzo oleju - musze dolewac litr co 400-500 km. Nie zauwazylem zadnej plamy tam gdzie parkuje, takze wyciek jako tako jest wykluczony. Spaliny tez wygladaja ok, nie dymi, nie ma zabarwienia ani na bialo ani na niebiesko. Na pierwszy rzut oka wyglada ze jest ok. Ale tylko tak wyglada:) Przypuszczam...
Witam. Powodów może być wiele:przelany poziom przy wymianie(bardzo często sie zdarza:( ), poszly uszczelniacze. Mam nadzieję,że przy tym przebiegu jeździsz na oleju mineralnym, lub co najwyżej półsyntetycznym(syntetyk ma duże właściwości myjące, wypłukuje nagar, co powoduje rozszczelnienie silnika), bądz nie zmieniłęś oleju z np. 15 W na 10W:( Co do...
A paliwo nie cofa się?
"I co mam począć proszę o jakąś radę?." Wymień silnik na sprawny!
Sprawdź jeszcze raz chłodnicę.Mimo wymiany mogła już się uszkodzić. Mam nadzieję że wymieniałeś na nową. Miejsce uszkodzenia chłodnicy w astrze to punkt bezpośrednio za silnikiem wentylatora. Zresztą bez nabicia azotu i sprawdzaniu wszystkich możliwych miejsc wycieku, nic nie zrobisz. I nie wierz fachowcom że jak przechodzi próbę podciśnienia przy nabijaniu...
Kolego na początek zdejmij klemę minusową na kilka minut. Zobacz po odpaleniu czy zgaśnie? Opel na gazie łapie często fałszywe blędy.
Takie zużycie miałem od dawna. Jescze 1 rzecz. Na wskaźniku od ciśnienia oleju jest troche powyżej 0.
silnik jest szczelny nie ma wyciekow Od spodu też? Bo dodam ze czasami na klapie bagaznika czasami sa plamy oleju świadczy o tym że jednak nie.
witam należy sprawdzić uszczelniacze na zaworach, lubią pekać a i prowadnice czesto sie wycierają ciśnienie na garach powinno być powyżej 1.2 MPa fakt faktem mozna zrobic remont ale to są spore koszty trzeba wymienić wszystkie uszczelki, może pierścienie, panewki no i wazna rzecz koniecznie dotrzeć zawory bo cała robota bedzie do bani przed rozbiorką...
Obstawiam turbinę ale zdejmij tą metolową rurę i sprawdź jeszcze ile masz oleju miedzy turbo a intercoolerem.
Może ktoś jeszcze się wypowie...?
Nie. a to może być przyczyna?
witam mam problem z volkswagenem crafterem zaczoł pobierac duzo oleju jakies 1-2 litry na 300 km zależy od trasy samochód jeżdzi prawie bez ładunku wiec kwestia przegrzania odpada. wymieniłem turbo i kolektor wydechowy bo był pekniety bo ponoc to była turbina tak stwierdził serwis i jest to samo oleje i filtry wymieniane na czas silnik nie ma zadnych...
Pomóc nie wiadomo czy pomoże chociaż w oplu zredukował nadmierne zużycie oleju , w przypadku gdzie silnik już umiera to raczej nie zaszkodzi .
Jest takie coś na s w M52 co odpowiada za nadmierne zużycie oleju i złą pracę, ale nie mogę się wypowiadać w tym poście.
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Twoje odpowiedzi są wg mnie najbardziej rzeczowe w tym temacie! Czy mechanik w Krakowie wyjaśnił związek przyczynowy między uszkodzeniem głowicy (wypadaniem gniazda zaworowego), a nadmiernym zużyciem oleju? Czy możesz podać namiary do tego warsztatu? (adres). I jeszcze jedno pytanie: od jakiego stanu licznika borykałeś sie z takim zużyciem? Witam Jeśli...
Podłącz pod komputer i sprawdź czy to na pewno EGR, jak sie popsuł to błąd zostanie zapisany w pamięci. Główną przyczyną psucia się egr-ów jest nadmierne zużycie oleju przez silnik a co za tym idzie w zaworze osadza się spalony olej itp.
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Nie rozumiem, do czego pijesz? Czy problem jest zbyt drażliwy dla Ciebie? Nie ma pojazdu, w którym nadmierne zużycie oleju jest monitorowane (spadek poniżej minimum jest alarmowany). Temat jest zbyt złożony. Dlatego pytałem skąd jest. Pomógłbym we wskazaniu serwisu, w którym sobie radzą z takimi rodzynkami. W wielu przypadkach, dla ludzi zarządzającymi...
Nic nie leci . Jest tylko podmuch powietrza . Ze skrzyni korbowej wychodzi jakaś dzwignia połączona cięgnem z drutu z przepustnicą i to włąśnie ta dźwignia powoduje nieustanne zamykanie i otwieranie przepustnicy . Ten nalot na świecy i dymienie świadczy o nadmiernym spalaniu oleju . Kosiarka o której piszę zrobiła już dużo dobrej roboty . Być może faktycznie...
Jest to luz międzyzębny przekładni. Moim zdaniem jest on zbyt duży zapewne tryby są już wypracowane lub ktoś jeździł bez oleju lub na złym oleju. Trzeba rozebrać i ocenić stan. Nadmierne obciążenie mogło spowodować szybsze zużycie się przekładni.
No szarpanie to skrajność, ale te ciągłe dolewki oleju już wymagały reakcji. Według producenta problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech Turbo może mieć dwie przyczyny: w wersjach Euro 6.1 produkowanych od kwietnia 2014 r. do lipca 2018 r. jest on związany z przepuszczaniem oleju przez pierścienie tłokowe, które występuje w szczególności...
Witam MAN TGX 18.480 2010R. Przebieg 1mln(u mnie od 680tys) Od jakiegoś czasu dostrzegłem nadmierne zużycie oleju, dotychczas poziom zużycia utrzymywał się na ilości 4-5l/50tys km przy ciężkiej pracy, więc nic nadzwyczajnego a teraz 1,5l/2tys km. Olej wymieniam co 50tys od kiedy go mam. Zalewam go olejem Texaco Delo 10W40(M3477) Z objawów - nie dymi...
kolego krisbrumm mam takie pytanko czy wogole jest jakis miesiac tydzien w 2008r po ktorym mozna byc w 100% pewnym iz auto nie bedzie obarczone problemem nadmiernego zużycia oleju ? czy dotyczy ten problem takze aut z 2009r ?
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
takiej ilości paliwa nie byłby w stanie przepalić - masz gdzieś dziurę na przewodach albo pękła membrana w pompce paliwa i masz już dużo za dużo oleju w silniku
Szybkie pytanie, czy do tego silnika są dostępne nadwymiarowe tłoki? Silnik ma ponad 500k km przebiegu i już zużywa nadmierne ilości oleju. Przymierzam się do remontu, ale nie wiem czy są dostępne nowe części.
Żadne tam wtryski ani cewki. Te silniki to mechanicznie niewypał, pożeranie dużych ilości oleju powoduje zabicie katalizatora i obrośnięte nagarem zawory się czasem nie domykają. Mam inne doświadczenia. Czasem rzeczywiście wypadanie zapłonu wskazuje na uszkodzoną cewkę a jej wymiana rozwiązuje problem. Mam ten silnik po remoncie i przestał pobierać...
Korzystając z okazji mam małe pytanie, czy kupując pojazd za kwotę 750zł (kwota prawdziwa) poszedłem do US w celu dowiedzenia się czy muszę coś płacić a urzędnik sprawdzając cenę rynkową w katalogu powiedział że jest warty 2500zł i nie dało mu się wytłumaczyć ze samochód jest po przeróbce z vana i ze względu na stan pojazdu na pewno nie jest wart tych...
W trasie, przy płynnej jeździe powiedzmy około 100km/h, spalał 5,5 benzyny. Potem jak miał gaz to 8 litrów LPG. Generalnie bardzo wdzięczne auto. Jak go kupiłem to na liczniku było 77 tys.km, wg książki 177 tys. bo licznik nie miał cyferki od setek. Dziś właściciel ma przeszło 350 tys. Kolega jeździł codziennie do pracy 95 km przez wiele lat. Nawet...
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Po przemyśleniu Analizy Spalin doszłem do wniosku że ten wynik może być skutkiem przepalania oleju którego pozostałość jest dopalana w katalizatorze Zwróć uwagę czy przypadkiem po przegazowaniu z wydechu nie wylatujeą ciemne spaliny szczególnie przy zimnym silniku jeśli tak to przyczyna leży w nadmiernym zużyciu oleju,uszczelniacze-sprawdz też ciśnienie...
Tak z pierwszego "rzutu oka" na sprawę można wysnuć przypuszczenia: - Źle wykonany montaż elementów głowicy ( skoro przed naprawą zużycie oleju było Ok.) Mechanik powinien założyć nowe uszczelniacze, czyżby ich wcale nie założył? Albo włożył stare, już dodatkowo sfatygowane demontażem ? - Zły stan pierścieni tłokowych i gładzi cylindrowych. To łatwo...
Ad Blue nie paruje ma niebiesko to jest mocznik z wodą destylowaną i kilka innych dodatków. Raczej przyjrzał bym się uszczelniaczom na zaworach czy nie ma przecieków do kanałów ssących i wydechowych. Jak w silniku jest 36 litrów oleju to ciężko stwierdzić czy coś znikło czy nie chyba że obserwujesz poziom oleju w przerwach co 1000 albo więcej kilometrów
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie...
Nieco odkop ale temat dość uniwersalny... Pół litra na 10 000 przy używanym ileś tam lat silniku turbo z pięcioma cylindrami to kosmetyczny pobór. Nie warty wspomnienia chyba, że ktoś jeździ jak emeryt. Bo wiele od stylu jazdy jednak zależy. Częste wychodzenie z dołu obrotów na wysokich biegach na np. autostradach powoduje zwiększenie konsumpcji oleju....
Nieraz sama wymiana panewek nie przynosi żadnego rezultatu z powodu nadmiernego zużycia wału.
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Czyściłem ten zawór EGR środkiem WD40, ale to nic nie dało-co jakiś czas łapie się ten błąd. Inna sprawa to zużycie oleju. Auto na dziś ma 32 tys. km. Podczas ostatnich 10 tys. zużycie oleju to prawie 3 litry!!! Walka z serwisem nic nie dała, a dziś jest już po gwarancji. Czy inne egzemplarze są też takie beznadziejne? Czy można coś zrobić z tak wielkim...
Trudno skoro trzeba wymienić to trzeba. Przed wymianą sprawdz czy sprężarka nie pompuje oleju do układu bo jeśli tak to wyrzucisz pieniądze .Zawór używkę możesz kupić w Koninie , niestety namiarów nie mam, szukaj w necie.
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
a czasem nie dymi i nie bierze oleju ale na wszelki wypadek zapraszam na www.astra.autokacik.pl tam na pewno znajdziesz odpowiedz
Trochę trudno to ogarnąć. Czytam, że przed awarią silnik zużywał niewiele oleju. Skoro głowica przygotowywana przez "dobry zakład" to niby dobrze przygotowana. W układzie korbowo-tłokowym nic nie zmieniło się. Rozumiem, że nie stwierdzono nadmiernego lub awaryjnego zużycia cylindrów. Nic nie piszesz o dymie lub oleju na wydechu. Czyli chyba krasnoludki....
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
w niektórych transformatorach wymuszone obiegi oleju, a wtedy obieg zapewniają pompy zbliżone budową do obiegowych c.o. a zatem o panewkach smarowanych czynnikiem, który przetłaczają A w centralnym ogrzewaniu woda jest czynnikiem smarującym. Dlaczego zatem nie stosuje się jej, do smarowanie silników spalinowych? Jakoś podobciążeniowe przełączniki zaczepów...
Uznałem ze to pewnie wina zbyt niskiego poziomu płynu hydraulicznego. A wiec uzupełniłem braki. Problem nie zniknął a po za tym okazało się ze płyn ma biały kolor. A wiec wymieniłem cały płyn. Przez 3 dni było 0K a potem problem powrócił. Czy należy odpowietrzyć układ, a jeśli tak to w jaki sposób ? A może problem tkwi w jakiejś nieszczelności lub...
Witam nie wiem czy napisałem w odpowiednim dziale za co z góry przepraszam , ale potrzebuje porady odnośnie samochodu BMW E34 z 90 roku z silnikiem 2.5 m20b25 z automatyczną skrzynia biegów sama benzyna bez instalacji gazowej . Mianowicie auto delikatnie nierównomiernie pracuje na biegu jałowym słychać lekkie przebieranie oraz przy dodaniu gazu jest...
Współczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z nagarem po części z tego powodu, że wtrysk bezpośredni nadmiernie wychładza silnik (drugą składową jest pobierany olej). A niby gdzie się ten nagar odkłada? W jaki sposób wtrysk direct wychładza silnik? Ideą bezpośredniego wtrysku paliwa, jest możliwość budowania mieszanek uwarstwionych -...
Kolego - informacji udzielił Ci Rycho. Jak to się stało, że nowy pojazd stracił olej, może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik. Sprawdź wizualnie, czy silnik ma wycieki oleju i ewentualnie skąd. Może tzw. odma jest niedrożna i olej wyciekł przez uszczelniacze silnika. Problem z uruchomieniem silnika, brak mocy, ubytek oleju i nadmierne dymienie może...
Powodóe nadmiernego spalania może byc wiele, wymienię kilka: - brudny filtr powietrza - zła regulacja gaźnika -zacinające się hamulce -zacierające się łozysko w kole - zbyt duzo oleju w skrzyni biegów - zła technika jazdy -zużycie silnika -zużyte swiece - niesprawna instalacja zapłonowa -itp. itp.
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
A jak wygląda tzw. branie oleju przez silnik? Ja z nagarem na świecach (ale nie czarnym, a beżowym) miałem do czynienia w polskich silnikach gonionych na benzynie gdy kompresja odbiegała od wzorcowej, a zużycie oleju było zbliżone do górnych wartości podanych przez producenta. W poldku po zagazowaniu nagar znikł. Więc zacząłbym od sprawdzenia kompresji...
Obserwowałem spaliny ale na postoju raczej nie zauważyłem by nadmiernie kopcił. Mam jeszcze takie pytanko Jak sprawdzić prawdziwy przebieg Modusa, na liczniku ma 87tys ale nie dostałem do niego książki serwisowej a kartka z wymianą jest bardzo nieczytelna. Czytałem gdzieś że można to sczytać z kluczyka tylko jak i gdzie ???
Skoro olej wymieniony, zalany jest prawidłowy i trzyma poziom, proponuję szukać: - sprawdzić czy olej nie pojawia się w układzie chłodzenia, - nadmierne luzy w układzie korbowym, - zawór przelewowy (może jedynie zaciął się?) - zużycie pompy (jaki jest przebieg?), - sprawdzić czujnik (czasem to jedyna przyczyna), Czy usterka pojawiła się nagle? Czy przed...
To że pali na dotyk ,nie musi oznaczać,że silnik jest w 100% sprawny. Może tak być,że sprężanie w cylindrach jest jeszcze duże (odpowiednie ,dla danego silnika), a uległy zużyciu(z jakiegoś powodu)pierścienie olejowe. Wtedy samochód będzie zużywał olej(spalał)w nadmiernych ilościach.
Wycieki oleju ? przyjrzyj się układowi rolek z góry i z dołu wszystkie rolki mają być linii prostej , pompa wspomagania którą kiedyś wymieniono nie musi pasować do układu , powoduje przesuniecie paska i jego nadmierne zużycie .
nadmierne zużycie nadmierne zużycie prądu nadmierne zużycie paliwa
półprzewodnikowy czujnik temperatura dźwięk jednej słuchawce lenovo compaq 6720s bateria
sharp lc50le754e depollution system faulty peugeot
How to Test Capacitors: DMM, ESR Meter, Visual Inspection, Panasonic, Nichicon, Murata OpenBeken v1.17.745 DeepSleep Issue on WD-01ADE BK7231N: Device Fails to Wake After Sleep