Turbinka zdechła.
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
Tak ma być, "około" 0,5l/1000km to tyle co nic - silnik malutki, a przebieg nn. Czego tu szukać? Zainwestujesz 2 tysiące w naprawę? Pewnie nie, więc pozwolę sobie zamknąć.
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Jak chcesz możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, to Ci powie jaki jest stan pierścieni i reszty, zawory, gniazda zaworów, gładzie cylindrów ;) A kopci na niebiesko? Może masz duży wyciek po prostu? No i lej normalny olej a nie taki śmieć który nie ma żadnych właściwości już. Wycieków brak. Co ciekło przy aparacie i pod deklem zaworów uszczelniłem silikonem...
Takie zużycie miałem od dawna. Jescze 1 rzecz. Na wskaźniku od ciśnienia oleju jest troche powyżej 0.
Mam maluszka po małym remoncie silnika. Wcześnej wyciekał mi olej i często świeciła kontrolka oleju. Wymieniłem wszystkie panewki i uszczelki. Cylindry były zdejmowane. Przy składaniu nic nie zostało pomylone. Maluch ma siłę więc tłoki itp. zostawiłem w spokoju. Nie widać wycieków oleju oraz dymienia a mimo to dolałem 0.5 l oleju /100km. :( Co można...
Głupoty piszecie ze silnik sie zatrze u mnie jeździ 3512 z 99 roku i tam fabrycznie była odłączana choć i tam jest samrowana ciśnieniowo Powrót idzie wprost do miski a cisnienie z kanału olejowego w bloku tak więc nie ma możliwośći zatarcia silnika
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Turbina nie musi mieć luzu, żeby olej "puszczała" - tak samo zdarzało się, że turbiny mające luz na wirniku nie powodowały ubytku oleju. Moim zdaniem jeśli te 800zł to zbyt dużo, to jeździć, godząc się na podwyższone zużycie i czekać aż silnik się zachłysnie. Z drugiej strony wyplucie niewielkiej ilości oleju z odmy do butelki też nie jest wyznacznikiem...
Używam oleju 10W40
Słyszałeś coś o EGR?? Pochlapany jest bardziej od filtra czy od zaworu?? Nie traktuj tego jako porady tylko jako wskazówkę :D
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
Jest to luz międzyzębny przekładni. Moim zdaniem jest on zbyt duży zapewne tryby są już wypracowane lub ktoś jeździł bez oleju lub na złym oleju. Trzeba rozebrać i ocenić stan. Nadmierne obciążenie mogło spowodować szybsze zużycie się przekładni.
Przedstawiciela ACME w Polsce znajdziesz na tej stronie. http://www.acmemotori.com/Sito/Home.nsf/... Jest, to ta firma: http://www.teknamotor.pl/indexall.php?te...
Hmmm... Może tak. Przy temperaturach ujemnych czyli te -7st. rano odpalam go ze wspomagaczem rozruchu i leci białawy dym. Później ustaje. Jak mu depne do dechy to leci niebieskawy. Czasami też na postoju zauważam gdy jest ciepły że poleci niebieski ale to rzadko.
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Witam .Moja rada chociaż spóźniona jest taka;niski poziom oleju, przed pierwszą naprawą, świadczył już o jakiejś awarii,więc pierwsza naprawa powinna skończyć się ustaleniem przyczyny.A dodatkowo wycieki oleju po naprawie powinny skutkować zwrotem samochodu do tego samego mechanika.Nadmierne zużycie oleju niestety może świadczyć o poważniejszej awarii...
Mijasz się z prawdą w którymś miejscu - jeśli na 1800 km nie ubyło oleju w ogóle, a na 1,6km x 2 x 14 dni = 44,8 km musisz wlać 1, 5 litra to wybacz. Uszczelniacze zaworów na początek do wymiany i czekać co ta zmiana przyniesie. Dziwne że jeszcze katalizator się nie zatkał.
p035 p045 p045 napisz poprawne numery kodu błędów może przewód który doprowadza zrecyrkulowane spaliny po prostu jest zatkany, wykręć rurkę i albo ją wymień, albo sprawdź drożność i zmontuj na nowych uszczelkach. w jednym mam problem natomiast bardzo duzo bierze mi oleju na 20 tys wzioł mi samochód okolo 7 litrów Odkręć przewód który doprowadza przefiltrowane...
Płyn chłodniczy czysty, korek nie śmierdzi spalinami, nie "bąbluje" go?
Witam Mam mały problemik z samochodem.Mam lanosa 1.6 przerobionego na gaz od pewnego czasu bierze mi olej(dokładnie początek zimy)!! duże ilośći!! czy jest to spowodowane instalacją gazową??jak nie to jaki może być problem?? Samochodzik ma przejachane ponad 100tys. na gazie ponad 50tys. przeglądy robiony były terminowo w autoryzowanej stacji. POMOCY
a czy drugi silnik nie był tak tani że aż skończony? pozatym jak to może być wina oleju??
Pewnie uszczelniacze lub uszczelka pod głowicą. Bzdura - ostrzeżenie za pisanie na tematy o których kolega nie ma pojęcia.
Olej sprawdzam w garażu więc na pewno stoi na prostym. Jutro zdejmę przewody i napiszę co tam znajdę.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Brałem to pod uwagę,ale myślałem jeszcze o tej używanej turbinie...
Temat znany z 4G15 i 4G61. Sama wymiana pierścieni na nic się nie zda - pomimo niewielkiego progu, występuje dość duża beczułkowatość cylindrów po większym przebiegu i nie jest możliwe poprawne spasowanie zamków. Temat przerabiałem kilkakrotnie, wskazują na to pomiary średnicy cylindra w górnej i środkowej, oraz dolnej części tulei, wykonane w płaszczyźnie...
Czytam i nie wieżę, że autka tyle oleju wciągają... na co dzień używam Megane II 1.9dci 120KM 2004r., przez 20tyś km dolałem łącznie 0,7-0,8L oleju (a i to najprawdopodobniej dlatego że filtr był słabo dokręcony i lekko przepuszczał na uszczelce). Teraz jestem 1tyś. po wymianie filtru i samego oleju i jeszcze nic nie zeszło z poziomu. Mam też do czynienia...
Czy przez nie dolanie, badź dolanie zbyt małej ilosci oleju do paliwa silnik dwusuwowy może się przytrzeć, uszkodzić w jakis milimalny sposób tzn taki którego nie da się wyczuć? Czy mogła spadnąć jego żywotność pomimo, iż pracuje on raczej właściwie? Czy raczej to jest takie bardziej zero-jedynkowe albo cos sie stało złego albo nie?
Witam ponownie. Mam jeszcze małe pytanko. Czy do quada 110ccm moge nalać olej ELF 15W40 (mineralny) czy musze kupić coś specjalnego do tych łazików. Za odpowiedz dzięki wszystkim. Pozdrawiam.
Po uruchomieniu silnika nie słychać w nim żadnych stuków? Jeżeli nie to raczej będzie to wina pierścieni. Czy zapala ładnie, czy trzeba się trochę pomęczyć, gdyby były nieszczelne zawory żeby go uruchomić trzeba by troczę pomęczyć rozrusznik.
Obstawiam turbinę ale zdejmij tą metolową rurę i sprawdź jeszcze ile masz oleju miedzy turbo a intercoolerem.
Witam kolegów. Od około miesiąca moje CO jest uzbrojone w dwa ciepłomierze [ dom podzielony na dwa obwody zasilane z jednego pieca na olej opałowy ]. Palnik regulowałem na różne sposoby zmieniając dysze większe i mniejsze , doprowadzając do kopcenia i do całkiem ubogiej mieszanki , temperatura spalin od 170 do 230 st . Uzysk ciepła z 1 L oleju nie przekroczył...
Miałem podobny przypadek w Fordzie Fiesta gdy ciśnienie na dwóch cylindrach spadło poniżej 7 atm. Po wymianie pierścieni fura odzyskała kopa. Na jak długo ?. Przy 7atm to już cylindry nie paliły jak podejrzewam, a przecież zużywają się nie tylko pierścienie - pierścień stanowi tylko dodatkowe uszczelnienie tłoka w cylindrze, poziom ciśnienia sprężania...
Panowie mam pytanie czy paliwo - ropa może dostać się do oleju silnikowego zakładając że wtryski są dobre i to dzieje się gdy silnik jest zgaszony bo coś mi bardzo rozżedza olej i wycieka przednim uszczelniaczem na wode to raczej nie wygląda
Witam. Bardzo proszę rzucić okiem na zużycie widoczne na krzywkach wałka sąącego w moim Oplu Meriva. Jest się czym martwić? https://obrazki.elektroda.pl/9911008900_... https://obrazki.elektroda.pl/5624625700_... https://obrazki.elektroda.pl/7424794100_... https://obrazki.elektroda.pl/4927589500_...
Witam, dwa dni temu miałem robioną uszczelkę pod głowica. Cały czas zapowietrzajacy sie układ chłodzenia (przelewało sie w nagrzewnicy) do tego przejechane 130tyś. Wszystko Ok auto chodzi pali na wszystkie cylindry, ale dzis zauważyłem że po otworzeniu korka wlewu oleju wydostaje sie z niego ciśnienie. Przykładając rękę czuć, że dmucha powietrze. Pytanie...
Co o tym myślą fachowcy? http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-mi... Wydaje się absurdalne na pierwszy rzut oka.Ale czy na pewno?
Mam kadetta e z 91' 1.4i . Samochod bierze mi bardzo duzo oleju - musze dolewac litr co 400-500 km. Nie zauwazylem zadnej plamy tam gdzie parkuje, takze wyciek jako tako jest wykluczony. Spaliny tez wygladaja ok, nie dymi, nie ma zabarwienia ani na bialo ani na niebiesko. Na pierwszy rzut oka wyglada ze jest ok. Ale tylko tak wyglada:) Przypuszczam...
Witam, mam Astre 1.4i EcoTec 16V 90KM z przebiegiem 260 tys. km. Chcę zmienić olej, teraz jeździ na Castrolu GTX Magnatec 10W 40, przedtem na Mobile 1 tylko nie wiem jakim. Jaki olej zalać (syntetyk, półsyntetyk) tak aby nie odczuwać lub aby spalanie było jak najmniejsze. Obecnie spalanie oleju (tego Castrola GTX Magnatec) wynosi ok. 0.5l/1000 km.
A paliwo nie cofa się?
Witam kolegów na forum. Mam takie pytanko - jeżeli na oleju nie przejechałem wymaganej ilości kilometrów to jak dlugo ( chodzi o czas ) mogę jeździć ? Za odpowiedź serdeczne dzięki. Pozdrawiam.
Kolego na początek zdejmij klemę minusową na kilka minut. Zobacz po odpaleniu czy zgaśnie? Opel na gazie łapie często fałszywe blędy.
Może ktoś jeszcze się wypowie...?
Sprecyzuj ile tego oleju pobiera. Co 500km ile trzeba dolać? Będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Jakim rodzajem oleju zalany jest silnik? Jaki kod silnika / moc?
Witam posiadam vw passata b5 1.9 tdi 110KM przebieg około 270000. I ostatnio zaczął brać mi olej około 2l na jakieś 300km. Pytałem paru ludzi (znajomych) mówili że to ODMA, i jak patrzyłem pod pokrywę silnika to cała pokrywa klawiatury była w oleju i jeszcze jak idzie wąż od ODMY do turdiny to po wyjęciu tego węża z góry był widoczny olej. A drugi wąż...
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową) oraz nieszczelną pompę paliwa (silnik starszego typu,...
Sprawdz uszczelkę pokrywy zaworów tam najczęściej leci na kolektor. Odma jest w tym silniku podobna jak w 1.9tdi. A co do ubytków oleju to musze was zmartwić wymiana pierścieni nic tu nie da, najlepiej wymienić cały dół gdyż tuleje sie wycierają. Temat przeze mnie przerobiony.
Jeśli chodzi o branie nadmierne oleju to chyba nie dopisałem że to także był jeden z objawów wypadających gniazd zaworowych.. .po prostu gniazda po rozgrzaniu przesuwają się i w zależności jak bardzo tak i zużycie oleju baaaardzo wzrasta ....nowiutkie świece jakie założyłem były wprost czarne od spalonego oleju.Jakiś czas już jeżdżę i powiem zrobiłem...
Witam! Dziś w aucie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju olej jest stan Max. Czyli silnik do remontu..... zastanawia mnie jedno czemu zapala się cisnienie jak auto jedzie pod górę. Auto jest mocne załadowane pod górki jedzie jak formuła.
Wykręć świece, przez otwór podłącz manometr i sprawdź ciśnienie. Następnie odłącz manometr, wlej trochę oleju i jeszcze raz go podłącz. Porównaj ciśnienia ,jeżeli będzie duża różnica to pierścienie do wymiany.
witam mam problem z volkswagenem crafterem zaczoł pobierac duzo oleju jakies 1-2 litry na 300 km zależy od trasy samochód jeżdzi prawie bez ładunku wiec kwestia przegrzania odpada. wymieniłem turbo i kolektor wydechowy bo był pekniety bo ponoc to była turbina tak stwierdził serwis i jest to samo oleje i filtry wymieniane na czas silnik nie ma zadnych...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
nadmierne zużycie nadmierne zużycie prądu nadmierne zużycie paliwa
odblokowa zablokowa telefon przechwytywanie bluetooth licznik impulsów diody
ubiquiti unifi unifi konfiguracja
Toyota Auris 2008 diesel – gdzie znaleźć numer fabryczny lampy, OEM, lokalizacja oznaczenia Toyota Auris 2008 Diesel – numery fabryczne i rodzaje lamp, OEM, halogen, ksenon, LED