Turbinka zdechła.
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
Głupoty piszecie ze silnik sie zatrze u mnie jeździ 3512 z 99 roku i tam fabrycznie była odłączana choć i tam jest samrowana ciśnieniowo Powrót idzie wprost do miski a cisnienie z kanału olejowego w bloku tak więc nie ma możliwośći zatarcia silnika
Tak ma być, "około" 0,5l/1000km to tyle co nic - silnik malutki, a przebieg nn. Czego tu szukać? Zainwestujesz 2 tysiące w naprawę? Pewnie nie, więc pozwolę sobie zamknąć.
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Turbina nie musi mieć luzu, żeby olej "puszczała" - tak samo zdarzało się, że turbiny mające luz na wirniku nie powodowały ubytku oleju. Moim zdaniem jeśli te 800zł to zbyt dużo, to jeździć, godząc się na podwyższone zużycie i czekać aż silnik się zachłysnie. Z drugiej strony wyplucie niewielkiej ilości oleju z odmy do butelki też nie jest wyznacznikiem...
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Używam oleju 10W40
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Słyszałeś coś o EGR?? Pochlapany jest bardziej od filtra czy od zaworu?? Nie traktuj tego jako porady tylko jako wskazówkę :D
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
Jest to luz międzyzębny przekładni. Moim zdaniem jest on zbyt duży zapewne tryby są już wypracowane lub ktoś jeździł bez oleju lub na złym oleju. Trzeba rozebrać i ocenić stan. Nadmierne obciążenie mogło spowodować szybsze zużycie się przekładni.
Przedstawiciela ACME w Polsce znajdziesz na tej stronie. http://www.acmemotori.com/Sito/Home.nsf/... Jest, to ta firma: http://www.teknamotor.pl/indexall.php?te...
Hmmm... Może tak. Przy temperaturach ujemnych czyli te -7st. rano odpalam go ze wspomagaczem rozruchu i leci białawy dym. Później ustaje. Jak mu depne do dechy to leci niebieskawy. Czasami też na postoju zauważam gdy jest ciepły że poleci niebieski ale to rzadko.
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Witam .Moja rada chociaż spóźniona jest taka;niski poziom oleju, przed pierwszą naprawą, świadczył już o jakiejś awarii,więc pierwsza naprawa powinna skończyć się ustaleniem przyczyny.A dodatkowo wycieki oleju po naprawie powinny skutkować zwrotem samochodu do tego samego mechanika.Nadmierne zużycie oleju niestety może świadczyć o poważniejszej awarii...
Mijasz się z prawdą w którymś miejscu - jeśli na 1800 km nie ubyło oleju w ogóle, a na 1,6km x 2 x 14 dni = 44,8 km musisz wlać 1, 5 litra to wybacz. Uszczelniacze zaworów na początek do wymiany i czekać co ta zmiana przyniesie. Dziwne że jeszcze katalizator się nie zatkał.
p035 p045 p045 napisz poprawne numery kodu błędów może przewód który doprowadza zrecyrkulowane spaliny po prostu jest zatkany, wykręć rurkę i albo ją wymień, albo sprawdź drożność i zmontuj na nowych uszczelkach. w jednym mam problem natomiast bardzo duzo bierze mi oleju na 20 tys wzioł mi samochód okolo 7 litrów Odkręć przewód który doprowadza przefiltrowane...
Płyn chłodniczy czysty, korek nie śmierdzi spalinami, nie "bąbluje" go?
Witam Mam mały problemik z samochodem.Mam lanosa 1.6 przerobionego na gaz od pewnego czasu bierze mi olej(dokładnie początek zimy)!! duże ilośći!! czy jest to spowodowane instalacją gazową??jak nie to jaki może być problem?? Samochodzik ma przejachane ponad 100tys. na gazie ponad 50tys. przeglądy robiony były terminowo w autoryzowanej stacji. POMOCY
Jak chcesz możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, to Ci powie jaki jest stan pierścieni i reszty, zawory, gniazda zaworów, gładzie cylindrów ;) A kopci na niebiesko? Może masz duży wyciek po prostu? No i lej normalny olej a nie taki śmieć który nie ma żadnych właściwości już. Wycieków brak. Co ciekło przy aparacie i pod deklem zaworów uszczelniłem silikonem...
a czy drugi silnik nie był tak tani że aż skończony? pozatym jak to może być wina oleju??
Pewnie uszczelniacze lub uszczelka pod głowicą. Bzdura - ostrzeżenie za pisanie na tematy o których kolega nie ma pojęcia.
tak si ekonczy zakup auta w tedeiku od handlarza niestety. jak chcesz miec pewnosc ze bedzie dobrze to kapitalka silnika. same pierscienie moga nie pomoc. musisz to przemyslec.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Brałem to pod uwagę,ale myślałem jeszcze o tej używanej turbinie...
Czytam i nie wieżę, że autka tyle oleju wciągają... na co dzień używam Megane II 1.9dci 120KM 2004r., przez 20tyś km dolałem łącznie 0,7-0,8L oleju (a i to najprawdopodobniej dlatego że filtr był słabo dokręcony i lekko przepuszczał na uszczelce). Teraz jestem 1tyś. po wymianie filtru i samego oleju i jeszcze nic nie zeszło z poziomu. Mam też do czynienia...
Temat znany z 4G15 i 4G61. Sama wymiana pierścieni na nic się nie zda - pomimo niewielkiego progu, występuje dość duża beczułkowatość cylindrów po większym przebiegu i nie jest możliwe poprawne spasowanie zamków. Temat przerabiałem kilkakrotnie, wskazują na to pomiary średnicy cylindra w górnej i środkowej, oraz dolnej części tulei, wykonane w płaszczyźnie...
Witam ponownie. Mam jeszcze małe pytanko. Czy do quada 110ccm moge nalać olej ELF 15W40 (mineralny) czy musze kupić coś specjalnego do tych łazików. Za odpowiedz dzięki wszystkim. Pozdrawiam.
Obstawiam turbinę ale zdejmij tą metolową rurę i sprawdź jeszcze ile masz oleju miedzy turbo a intercoolerem.
prosze o porade mam voyagera silnik 2,5 crd przebieg 104tys km silnik bierze olej 1litr na 100km
Masz rację Adam, nie te czasy aby się w remonty bawić
Mam kadetta e z 91' 1.4i . Samochod bierze mi bardzo duzo oleju - musze dolewac litr co 400-500 km. Nie zauwazylem zadnej plamy tam gdzie parkuje, takze wyciek jako tako jest wykluczony. Spaliny tez wygladaja ok, nie dymi, nie ma zabarwienia ani na bialo ani na niebiesko. Na pierwszy rzut oka wyglada ze jest ok. Ale tylko tak wyglada:) Przypuszczam...
A paliwo nie cofa się?
Takie zużycie miałem od dawna. Jescze 1 rzecz. Na wskaźniku od ciśnienia oleju jest troche powyżej 0.
Kolego na początek zdejmij klemę minusową na kilka minut. Zobacz po odpaleniu czy zgaśnie? Opel na gazie łapie często fałszywe blędy.
Może ktoś jeszcze się wypowie...?
Sprecyzuj ile tego oleju pobiera. Co 500km ile trzeba dolać? Będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Jakim rodzajem oleju zalany jest silnik? Jaki kod silnika / moc?
Witam posiadam vw passata b5 1.9 tdi 110KM przebieg około 270000. I ostatnio zaczął brać mi olej około 2l na jakieś 300km. Pytałem paru ludzi (znajomych) mówili że to ODMA, i jak patrzyłem pod pokrywę silnika to cała pokrywa klawiatury była w oleju i jeszcze jak idzie wąż od ODMY do turdiny to po wyjęciu tego węża z góry był widoczny olej. A drugi wąż...
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową) oraz nieszczelną pompę paliwa (silnik starszego typu,...
Sprawdz uszczelkę pokrywy zaworów tam najczęściej leci na kolektor. Odma jest w tym silniku podobna jak w 1.9tdi. A co do ubytków oleju to musze was zmartwić wymiana pierścieni nic tu nie da, najlepiej wymienić cały dół gdyż tuleje sie wycierają. Temat przeze mnie przerobiony.
Jeśli chodzi o branie nadmierne oleju to chyba nie dopisałem że to także był jeden z objawów wypadających gniazd zaworowych.. .po prostu gniazda po rozgrzaniu przesuwają się i w zależności jak bardzo tak i zużycie oleju baaaardzo wzrasta ....nowiutkie świece jakie założyłem były wprost czarne od spalonego oleju.Jakiś czas już jeżdżę i powiem zrobiłem...
Witam! Dziś w aucie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju olej jest stan Max. Czyli silnik do remontu..... zastanawia mnie jedno czemu zapala się cisnienie jak auto jedzie pod górę. Auto jest mocne załadowane pod górki jedzie jak formuła.
Wykręć świece, przez otwór podłącz manometr i sprawdź ciśnienie. Następnie odłącz manometr, wlej trochę oleju i jeszcze raz go podłącz. Porównaj ciśnienia ,jeżeli będzie duża różnica to pierścienie do wymiany.
witam mam problem z volkswagenem crafterem zaczoł pobierac duzo oleju jakies 1-2 litry na 300 km zależy od trasy samochód jeżdzi prawie bez ładunku wiec kwestia przegrzania odpada. wymieniłem turbo i kolektor wydechowy bo był pekniety bo ponoc to była turbina tak stwierdził serwis i jest to samo oleje i filtry wymieniane na czas silnik nie ma zadnych...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Mam maluszka po małym remoncie silnika. Wcześnej wyciekał mi olej i często świeciła kontrolka oleju. Wymieniłem wszystkie panewki i uszczelki. Cylindry były zdejmowane. Przy składaniu nic nie zostało pomylone. Maluch ma siłę więc tłoki itp. zostawiłem w spokoju. Nie widać wycieków oleju oraz dymienia a mimo to dolałem 0.5 l oleju /100km. :( Co można...
Witam. Mam pytanie dot. wymiany oleju w silniku - a mianowicie w marcu 2010r zalałem costrolem 10W40 i po kilku tysiącach zauważyłem że pobiera około 1l na 1000 km. Wymieniłem na mineralny 15W40 na 6000km pobrał 11 litrów dolewki. W warsztacie mechanicznym doradzono by przejsc na 10W40 zalałem valvoline 10W40 MaxLife - po 7000km dolałem 11 litrów. W...
Witam serdecznie. Posiadam Opla Zafire A z 2001r 2,2 16V Typ silnika Z22SE. Mam z nia taki maly problem chodzi o olej w silniku jest zbyt duzy ubytek ojeju. Mianowicie silnik jest szczelny nie ma wyciekow. Jadac pretkoscia do 120km zuzycie oleju to ok 1litra na 500km a jadac powyzej 120km to zuzycie jest ok 1litra ale na 100km dodam ze czasami na klapie...
Uznałem ze to pewnie wina zbyt niskiego poziomu płynu hydraulicznego. A wiec uzupełniłem braki. Problem nie zniknął a po za tym okazało się ze płyn ma biały kolor. A wiec wymieniłem cały płyn. Przez 3 dni było 0K a potem problem powrócił. Czy należy odpowietrzyć układ, a jeśli tak to w jaki sposób ? A może problem tkwi w jakiejś nieszczelności lub...
Witam. Powodów może być wiele:przelany poziom przy wymianie(bardzo często sie zdarza:( ), poszly uszczelniacze. Mam nadzieję,że przy tym przebiegu jeździsz na oleju mineralnym, lub co najwyżej półsyntetycznym(syntetyk ma duże właściwości myjące, wypłukuje nagar, co powoduje rozszczelnienie silnika), bądz nie zmieniłęś oleju z np. 15 W na 10W:( Co do...
Skoro regenerowałeś turbinę to należało wszystkie przewody i chłodnice inercoolera wyczyścić z oleju, wygląda że skoro ci sam zgasł podczas pierwszego odpalenia to można sądzić, że były olej już się wypalił sam, i nic złego się nie dzieje, teraz dobrze by było nim się przewietrzyć gdzieś na drodze aby wydmuchać wszystkie resztki z układu zasilającego...
Witam - moja omesia jest w gazie (taką kupiłem) 90r. w gazie jest ponad 5 latek i stan licznika ma 240tys. .Miała duze ubytki oleju spowodowane uszkodzeniem uszczeli pod moską olejowa , ale zlikwidowałem usterke i myslałem ze bedzie ok. a tu lipa olej dalej pije i to nawet za duzo bo przejechałem gdzies około 300 km. a mi ubyło 250-300 mil. wiec ja...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Zależy co rozumiesz przez kończy się silnik. Podstawa to pojechać do dobrego mechanika który oceni jaki jest stopień zużycia silnika. Szkoda że mając zdjętą głowicę nie postarałeś się o pomiary zużycia gładzi cylindrowych, a zakładając głowicę nie pokusiłeś się o wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzeniu i przeszlifowaniu zaworów. Silnik nie jest...
Gwint korka oleju jak najlepiej naprawić. Wstępna ocena dostępnych informacji Naprawa gwintu korka oleju to częsty problem, który może wynikać z różnych przyczyn, takich jak nadmierne dokręcanie korka, zużycie materiału lub uszkodzenia mechaniczne. Aby zaproponować najlepsze rozwiązanie, kluczowe jest określenie stopnia uszkodzenia gwintu oraz materiału,...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
jak wymontować uchwyt-wrzeciono w młotowiertarce dewalt dch 263 (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest powód demontażu uchwytu-wrzeciona? Czy próbujesz naprawić, wymienić, czy wyczyścić jakąś część? duży luz ma wiertło AI: Czy masz doświadczenie w demontażu narzędzi elektrycznych, takich jak młotowiertarki? innych tak Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby...
Pomóc nie wiadomo czy pomoże chociaż w oplu zredukował nadmierne zużycie oleju , w przypadku gdzie silnik już umiera to raczej nie zaszkodzi .
Jest takie coś na s w M52 co odpowiada za nadmierne zużycie oleju i złą pracę, ale nie mogę się wypowiadać w tym poście.
AI: Jaki typ świecy zapłonowej jest używany i w jakim jest stanie? nie wiem jaka jest ta sama co była przy zakupie AI: Jakiego paliwa używasz i czy jest ono świeże? benzyna 95 zalałem miesiąc temu Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza danych od użytkownika: - Użytkownik nie zna typu świecy zapłonowej w swoim pojeździe; jest to ta sama świeca,...
Witam MAN TGX 18.480 2010R. Przebieg 1mln(u mnie od 680tys) Od jakiegoś czasu dostrzegłem nadmierne zużycie oleju, dotychczas poziom zużycia utrzymywał się na ilości 4-5l/50tys km przy ciężkiej pracy, więc nic nadzwyczajnego a teraz 1,5l/2tys km. Olej wymieniam co 50tys od kiedy go mam. Zalewam go olejem Texaco Delo 10W40(M3477) Z objawów - nie dymi...
Witam, mam dokładnie ten sam problem w identycznym volvo (440KM, 2007), u mnie dymi głównie pod dużym obciążeniem silnika, przy jeździe pod górę - jak tylko wskaźnik turbiny przekracza zielone pole pojawia się niebieska wy dym. Wtryskiwaczy były sprawdzane na stole, turbosprężarka wymieniona na nową, auto po wymianie głowicy, w starej urwał się zawór....
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Nie rozumiem, do czego pijesz? Czy problem jest zbyt drażliwy dla Ciebie? Nie ma pojazdu, w którym nadmierne zużycie oleju jest monitorowane (spadek poniżej minimum jest alarmowany). Temat jest zbyt złożony. Dlatego pytałem skąd jest. Pomógłbym we wskazaniu serwisu, w którym sobie radzą z takimi rodzynkami. W wielu przypadkach, dla ludzi zarządzającymi...
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Podłącz pod komputer i sprawdź czy to na pewno EGR, jak sie popsuł to błąd zostanie zapisany w pamięci. Główną przyczyną psucia się egr-ów jest nadmierne zużycie oleju przez silnik a co za tym idzie w zaworze osadza się spalony olej itp.
Nic nie leci . Jest tylko podmuch powietrza . Ze skrzyni korbowej wychodzi jakaś dzwignia połączona cięgnem z drutu z przepustnicą i to włąśnie ta dźwignia powoduje nieustanne zamykanie i otwieranie przepustnicy . Ten nalot na świecy i dymienie świadczy o nadmiernym spalaniu oleju . Kosiarka o której piszę zrobiła już dużo dobrej roboty . Być może faktycznie...
Trudno skoro trzeba wymienić to trzeba. Przed wymianą sprawdz czy sprężarka nie pompuje oleju do układu bo jeśli tak to wyrzucisz pieniądze .Zawór używkę możesz kupić w Koninie , niestety namiarów nie mam, szukaj w necie.
Korzystając z okazji mam małe pytanie, czy kupując pojazd za kwotę 750zł (kwota prawdziwa) poszedłem do US w celu dowiedzenia się czy muszę coś płacić a urzędnik sprawdzając cenę rynkową w katalogu powiedział że jest warty 2500zł i nie dało mu się wytłumaczyć ze samochód jest po przeróbce z vana i ze względu na stan pojazdu na pewno nie jest wart tych...
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
Wycieki oleju ? przyjrzyj się układowi rolek z góry i z dołu wszystkie rolki mają być linii prostej , pompa wspomagania którą kiedyś wymieniono nie musi pasować do układu , powoduje przesuniecie paska i jego nadmierne zużycie .
Skoro olej wymieniony, zalany jest prawidłowy i trzyma poziom, proponuję szukać: - sprawdzić czy olej nie pojawia się w układzie chłodzenia, - nadmierne luzy w układzie korbowym, - zawór przelewowy (może jedynie zaciął się?) - zużycie pompy (jaki jest przebieg?), - sprawdzić czujnik (czasem to jedyna przyczyna), Czy usterka pojawiła się nagle? Czy przed...
Kiedyś inteligentne domy były uważane za futurystyczną fantazję zarezerwowaną dla twórczości SF. Zmieniło się to jednak w ostatnich latach, wraz z pojawieniem się wielu różnych nowych technologii dostępnych dla użytkowników komercyjnych. Istnieje wiele gadżetów, które ułatwiają życie urządzeniom zabezpieczającym, instalowanym w celu ochrony domu i rodziny....
Witam nie wiem czy napisałem w odpowiednim dziale za co z góry przepraszam , ale potrzebuje porady odnośnie samochodu BMW E34 z 90 roku z silnikiem 2.5 m20b25 z automatyczną skrzynia biegów sama benzyna bez instalacji gazowej . Mianowicie auto delikatnie nierównomiernie pracuje na biegu jałowym słychać lekkie przebieranie oraz przy dodaniu gazu jest...
a czasem nie dymi i nie bierze oleju ale na wszelki wypadek zapraszam na www.astra.autokacik.pl tam na pewno znajdziesz odpowiedz
jeśli auto jest wiekowe i jezdziś na syntetyku to zmien na olej mineralny a jeśli to nie pomoże to pewnie remont silnika kłania się
Witam (at)ll, Merc W211 z 2006r po lifcie, przebieg 197tys km Opis problemu: -mocne szarpnięcie i grzmot przy zmianie biegów (najbardziej z 1 na 2), -redukcja z 2 na 1 j.w. -czasem nie chce zmienić biegu i ciągnie do niemal 4tys obr./min -czy zimny, czy ciepły ten sam objaw -przy zatrzymywaniu do zera, przed samym zatrzymaniem hałas i szarpnięcie, jakby...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
A jak wygląda tzw. branie oleju przez silnik? Ja z nagarem na świecach (ale nie czarnym, a beżowym) miałem do czynienia w polskich silnikach gonionych na benzynie gdy kompresja odbiegała od wzorcowej, a zużycie oleju było zbliżone do górnych wartości podanych przez producenta. W poldku po zagazowaniu nagar znikł. Więc zacząłbym od sprawdzenia kompresji...
W sieci jest opis co do holowania autka z automatyczną skrzynią biegów: Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona. Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię, jeżeli przewiduje możliwość holowania, podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci...
Podbijam temat po latach. Wydaje się, że dyskusja w przypadku domów jednorodzinnych jest ważna, ale tu omawiane przypadki to przypadki historyczne. Oczywiście parametry z ustawy to bardzo przybliżony stan idealny. Na dodatek każdy rok jest zupełnie inny. Finalnie, póki co zużycie gazu czy oleju w Polsce na cele grzewcze domów jednorodzinnych to stosunkowo...
Witam No odebrałem. Zdecydowałem się jednak na traktorek Kubota XB-1, na tego mniej skorodowanego, ale z większym przebiegiem licznikowym. Ma mniej wyblakłą karoserię, jest jakby lepiej utrzymany, no i w miarę czysty. Poczytałem i posłuchałem opinii ludzi. Najeździłem się przeokrutnie, zrobiłem w tej sprawie w sumie prawie 3tys.km, spaliłem bardzo dużo...
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Tak z pierwszego "rzutu oka" na sprawę można wysnuć przypuszczenia: - Źle wykonany montaż elementów głowicy ( skoro przed naprawą zużycie oleju było Ok.) Mechanik powinien założyć nowe uszczelniacze, czyżby ich wcale nie założył? Albo włożył stare, już dodatkowo sfatygowane demontażem ? - Zły stan pierścieni tłokowych i gładzi cylindrowych. To łatwo...
No szarpanie to skrajność, ale te ciągłe dolewki oleju już wymagały reakcji. Według producenta problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech Turbo może mieć dwie przyczyny: w wersjach Euro 6.1 produkowanych od kwietnia 2014 r. do lipca 2018 r. jest on związany z przepuszczaniem oleju przez pierścienie tłokowe, które występuje w szczególności...
Czyściłem ten zawór EGR środkiem WD40, ale to nic nie dało-co jakiś czas łapie się ten błąd. Inna sprawa to zużycie oleju. Auto na dziś ma 32 tys. km. Podczas ostatnich 10 tys. zużycie oleju to prawie 3 litry!!! Walka z serwisem nic nie dała, a dziś jest już po gwarancji. Czy inne egzemplarze są też takie beznadziejne? Czy można coś zrobić z tak wielkim...
Trochę trudno to ogarnąć. Czytam, że przed awarią silnik zużywał niewiele oleju. Skoro głowica przygotowywana przez "dobry zakład" to niby dobrze przygotowana. W układzie korbowo-tłokowym nic nie zmieniło się. Rozumiem, że nie stwierdzono nadmiernego lub awaryjnego zużycia cylindrów. Nic nie piszesz o dymie lub oleju na wydechu. Czyli chyba krasnoludki....
Powodóe nadmiernego spalania może byc wiele, wymienię kilka: - brudny filtr powietrza - zła regulacja gaźnika -zacinające się hamulce -zacierające się łozysko w kole - zbyt duzo oleju w skrzyni biegów - zła technika jazdy -zużycie silnika -zużyte swiece - niesprawna instalacja zapłonowa -itp. itp.
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Witam, Posiadam elektryczny kaloryfer olejowy jeszcze z czasów PRL. Sprawował się dobrze, ale zaczął trochę przeciekać przy grzałce (ma już pewnie z 40 lat). Grzałkę odkręciłem, zamówiłem nową uszczelkę na wymiar. Oczyszczę śladowe resztki starej uszczelki, żeby nowa dobrze siadła. 1) Zaproponowano mi uszczelkę silikonową z wytrzymałością temperaturową...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Witam! Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę....
lolo może i masz rację podobnie jest na wszystkich forach z jednej strony to zrozumiałe że jak ktoś poświęcił dużo krwawicy by coś dopracowac i sie z tego utrzymuję to niemożna mieć mu za złe że ma swoje tajemnice :cry: akurat ja nie mam zamiaru babrać się w tym na co dzień mam swój fach chłodnictwo i nie za bardzo lubię się babrać w ropie i syfie ale...
Kontrolki które w normalnych warunkach nie palą się ani na pracującym ani na zgaszonym silniku ( obecnośc wody w filtrze, poziom płynu hamulcowego, zużycie klocków hamulcowych, nadmierna temperatura silnika i inne jaśli występuja) połączone są w zetawie wskaźników poprzez np.diody do kontrolki np. ładowania by w ten spiosób kontrolować sprawnośc żarówki...
nadmierne zużycie nadmierne zużycie prądu nadmierne zużycie paliwa
gaśnie hamowani ogniwa prius operator simlock
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Hato – brama nie domyka się i otwiera ponownie, cofka podczas zamykania, fotokomórki, siła napędu Blaupunkt Becker Mini ISO AUX VW – funkcja czerwonego przewodu w adapterze Jack