W tym aucie t ym silnikiem trzeba zrobić aktualizacje sterownika. Przynajmniej tak robiliśmy w serwisie vw. Sterownik ma złe oprogramowanie i sam "rusza" przepustnica na postoju. Zapytaj w pobliskim serwisie vw o akcje fabryczna do tego auta bo powinni to za darmo zrobić
0,1 A to bardzo dużo Czy masz radio fabryczne czy nie? (jakieś wzmacniacze itp?)
Witam chciałbym się dowiedzieć, czy zastosowanie bardziej wydajnego akumulatora do zasilania silnika DC może doprowadzić do pobrania przez silnik nadmiernego prądu i uszkodzenie. .... Pozdrawiam Tak w przypadku zwarcia, przy normalnej pracy nie.
Bezpieczniki skąd wyciągnąłeś? Z komory silnika czy z deski?
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Nie jest niezbędny, ale dobrze zabezpiecza silnik, zwłaszcza 3- fazowy przed nadmiernym prądem, który silnik "chce' z jakiegoś powodu pobierać, a nie jest to prąd który normalnie silnik pobiera, czyli jest coś nie tak, np. brak jednej fazy, lub pompa za ciężko chodzi. Nie wiem jaki jest prąd nowej pompy, więc nie wiem czy się nada ten wyłącznik.
Nadmierny pobór prądu. Albo zatarty kompresor, albo silnik też już "dobiłeś".
Załóż zamiast silnika przepustnicy żarówke 21W i zobacz czy będzie sterowana, czy czasem silnik nie ma nadmiernego poboru prądu.
Witam poszukuje schematu mogącego rozwiązać mój problem to znaczy Chciał bym zabezpieczyć przed nadmiernym prądem silnik prądu stałego przy użyciu kontraktrona. Chodzi o to żeby prąd roboczy w obwodzie silnika był nadzorowany i nie osiągał krytycznej wartości gdy silnik dostanie zbyt duży opór.
Sensownym zabezpieczeniem, silnika jednofazowego,stosownego powszechnie choćby w jednofazowych pompach głębinowych, jest zabezpieczenie go przed pobieraniem nadmiernego prądu, w stosunku do znamionowego, w przypadku uszkodzenia kondensatora.
Najpierw przywróć sprawność układu. Musisz odszukać S2 i go wcisnąć. Poszukaj po przewodach, które idą od cewki stycznika K2. S2 to będzie jakieś zabezpieczenie, które odłącza zasilanie do silnika przy nadmiernym poborze prądu. Silnik oczywiście miej odłączony. K1 to przypuszczam będzie działał z opóźnieniem, aby przełączyć kondensatory o czym pisał...
Jest to termik bimetaliczny nadmiarowo-prądowy który ma za zadanie rozłączyć obwód sprężarki w momencie przepływu przez silnik sprężarki nadmiernego prądu spowodowanego np. zwarciem uzwojeń lub wstrzymania obrotów wirnika silnika sprężarki . W żadnym wypadku nie wolno regulować tą śrubą którą wskazałeś , doprowadzi to do rozregulowania działania termika...
U mnie był upływ na "zegarach" (Fabia 2). Wyświetlacz LCD z przebiegiem nie gasł i rozładowywał akumulator. Nie dało się tego wykryć komputerem, elektryk zdiagnozował to sprawdzając bezpieczniki. Pomiary należy robić po jakimś czasie od zamknięcia auta, w moim przypadku to było chyba 45 minut, gdy czujniki, przyciski itp. zostaną przez komputer odłączone....
Problemem w obu wypadkach mogło być również nadmierne pobieranie prądu z linii zasilania - zarówno silniki jak i MC są w sumie zasilane z tego samego źródła. Przy nadmiernym poborze prądu (np. przez silnik z zasyfionym komutatorem) na całej szynie zasilania napięcie siada a to może powodować m.in. wysypywanie się procka sterującego. Problemy takie (z...
Jeden od zasilania silnika pompy centrali ABS, drugi 30 A zasilanie elektrozaworów.
Termik M611 to zabezpieczenie nadmiarowo prądowe, przyczyny jego zadziałania to jego uszkodzenie i nadmierny prąd pobierany przez silnik. Jeśli zmierzysz prąd pobierany przez silnik i jest za duży w porównaniu z prądem znamionowym (instrukcja hydroforu lub tabliczka znamionowa silnika) to może być nadmierne obciążenie silnika lub jego uszkodzenie. Nadmierne...
Witam, efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np....
To jest zabezpieczenie przed nadmiernym prądem pobieranym przez silnik, np gdy kondensator jest wadliwy i silnik próbuje wystartować. Ten termik ma określoną wartość- w tym przypadku 11 A , a takiego bezpiecznika typu es nie znajdziesz.
Pomierz silniki czy nie pobierają nadmiernego prądu. Oznaczenia komponentów z wykrzyknikiem wskazują, iż w razie wymiany element musi być identyczny z oryginałem wskazanym przez producenta.Są to krytyczne elementy warunkujące bezpieczeństwo użytkowania. R1 to 4,7 Ohm jak byk. My jesteśmy elektronikami ale nie jasnowidzami, masz wątpliwości jako amator...
Wyłącznik termiczny zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem przez nadmierny prąd uzwojenia. Ma pokrętło wyskalowne w amperach, trzy siłowe zaciski śrubowe, wystają z niego trzy druty, ma też dodatkowe zaciski, które można wykorzystać do sterowania. Wyłącznik silnikowy ma w sobie i termik i zwarciówkę, ma pokrętło regulacji prądu zadziałania, ma też pokrętło/dźwignię...
Źle rozumujesz. Silnika nie można w ogóle porównywać do rezystora, zachowuje się całkowicie inaczej i prawo oma nie ma dla niego zastosowania - jest to obciążenie nieliniowe do tego. Spadek napięcia opisywany przez maurycy123 jest zależny od transformatora i szczerze, w tym zagadnieniu nie on jest ważny. Im więcej prądu z pobierasz z trafa tym niższe...
Można ładować z gniazda zapalniczki przy pracującym silniku. Prostownik niepotrzebny ale potrzebne jest zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ładowania. Przy tym akumulatorze nie powinieneś przekraczać 2,7A. Kilkudziesięciosekundowy prąd 3,5 A też mu nie zaszkodzi. Najprostsze zabezpieczenie to odpowiednia rezystancja przewodów łączących wtyczkę gniazda...
Ok poszukałem trochę informacji i znalazłem w wzmiankę o tym zabezpieczeniu: Jest to półprzewodnik który ma za zadanie zabezpieczyć silnik przed nadmiernym prądem płynącym przez silnik. Lepiej zostawić te zabezpieczenie na silniku niż potem żałować więc nie polecam takiego rozwiązania chyba, że problem ten notorycznie się powtarza. Pozdrawiam
Jeżeli potrzebujesz stosunkowo szybko takie cykle powtarzać to taki sposób chyba nie zda egzaminu. Termistor musi ostygnąć czasem minutę, czasem więcej. Moim zdaniem dobrym wyjściem może być miękki rozruch jakimś układem PWM. Widziałem gdzieś takie gotowe układy do oświetlenia LED. Ustawiało się tam czas zwłoki. Nazywało się to chyba rampa do LED, ale...
Podłącz go bezpośrednio do 230V przy pomocy 2 przewodów czy silnik uruchamia się. Rób to ostrożnie by nie zostać porażonym prądem elektrycznym! Czy turbinka silnika nie ma luzów góra-dół? Warto by to sprawdzić bo nadmierny luz będzie świadczył o wyeksploatowaniu silnika. Czy pralka zasila pompę powinno się sprawdzać multimetrem, ale jeśli nie posiadasz...
Zamknąłeś do pomiaru zamek pokrywy silnika?
Praprzyczyną wszystkich (nieomal) problemów z dmuchawą jest woda dostająca się do łożysk silnika wentylatora. Powoduje ona ich zacieranie, a w konsekwencji - nadmierny pobór prądu przez silnik. Wypalają się styki w kostkach połączeniowych, przekaźniku, padają tranzystory mocy w regulatorze obrotów. Oczywiście - naprawa tych uszkodzeń jest nieodzowna,...
. ale o jakie przeciążenie silnika chodzi ? Jeśli coś się stanie z sprężarką , czy z układem powietrza który zablokuje silnik . Występuje wtedy zjawisko przeciążenia silnika (nadmierny prąd płynący w jego obwodzie), nie zabezpieczony silnik się spali .
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
Pewna niesymetria w poborze prądu silnika występuje czasem, gdy zamieni się jeden przewód fazowy z neutralnym. Czy pomiar prądów został wykonany wiarygodnym miernikiem?
Jaki rocznik i silnik? Pokaż dokładnie o który bezpiecznik chodzi.
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
Ale przy podgrzaniu łańcuchy węglowe w środku przestają przewodzić prąd. Wtedy płynie bardzo mały prąd aż ostygnie. Niezupełnie tak: przewodzą metalowe kulki, przy podgrzaniu (niezależnie od tego, czy z zewnątrz, czy przez przepływający prąd, czy po trochu przez jedno i drugie) rozszerza się polimer, w którym są umieszczone, i kulki przestają się dotykać...
Falownik ma zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem prądu i to powoduje wyłączenie silnika
Mi dokładność "jak w zegarku" nie jest potrzebna i tak najprawdopodobniej dam krańcówkę. Jest to prosty posuw liniowy na pasku zębatym i silnik ma zakręcić wałem powiedzmy 20 obrotów w prawo, 5 w lewo, 20 w prawo i wrócić do pozycji wyjściowej tj. 35 w lewo. Czyli mogę podłączyć ten zasilacz i jeśli efekt będzie mnie zadowalał to mogę tak zostawić...
Kolego zimny jak i ciepły nawiew w Twoim autku uzależniony jest m.in. od czystości filtra tzw. pyłkowego (kabinowego) - pomyśl kiedy go wymieniałeś. W wielu autach zanieczyszczony filtr doprowadza do uszkodzenia włącznika dmuchawy, z uwagi na brak jego chłodzenia. Kiedy kupiłem auto VW Passat też miało "spalony - przegrzany" włącznik dmuchawy, ale...
Posiadam silnik 3 fazowy, 0,4kw. Zasilany jest 1 fazą. Współpracuje on z przekładnią, która napędza szczotkę (drapak) dla zwierząt. Oryginalny sterownik turecki padł. Chcę zbudować prosty układ, który po podaniu sygnału z czujnika wychylenia (kontaktron) załączy silnik. Sytuację komplikuje konieczność zmiany kierunku obrotów po wykryciu przeciążenia...
- faz nie można źle podłączyć bo ich kolejność jest dowolna chyba że zamiast którejś fazy podłączysz zero. Bzdura. Kolejność faz przy podłączeniu w trójkąt jest ściśle uzależniona od kierunku obrotów i przebiegu połączeń wewnątrz silnika. To w gwiazdę można sobie dowolnie zamieniać przewodziki na zasileniu. Złe podłączenie w trójkącie skutkuje niższą...
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
No jego działanie może być problematyczne a zwłaszcza jego rozruch. Jak już ruszy to nie będzie miał pełnej mocy i łatwiej się zatrzyma. Chodź falownik powinien zabezpieczyć silnik przed nadmiernym prądem. Więc prawdopodobieństwo spalenia jakieś tam jest. Dlaczego nie połączysz go w trójkąt?
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
-> Urgon Ten układ nie da Ugs większego niż Vcc, niezależnie od napięcia zasilania półmostka. Ponadto silniki z napędów CD SĄ słabe. Fakt, tam są uzwojenia nawinięte drutem może 0,3-0,5mm Jeśli spróbujesz przepuścić przez ten silniczek taki prąd, na jakie są te tranzystory, Pomijając spalony silnik, w samych tranzystorach wydzieliło by się po 30W, nie...
Napisałeś dokładnie: im cięższy tym z reguły więcej ołowiu jest na płycie więc i żywotność akumulatora powinna być większa. Otóż żywotność akumulatora (przyjmując prawidłowe warunki eksploatacji) zależy głownie od jakości wykonania płyt a nie ilości władowanego ołowiu. Natomiast płyty z większą ilością ołowiu mogą być mniej podatne na wykruszanie masy...
Tak z obciążeniem startuje bo napędza pompę chyba 3 stopniową, działa to razem jako hydrofor Omnigena MH 1400 INOX. widzę na amperomierzu jakie wartości pokazuje grubo ponad 20A podczas startu, bo widzę jak światło przygasa na żarówce (której nie dopuszcza UE do obrotu) podczas startu i widzę jakie uszkodzenia wywołują te prądy udarowe (jedno urządzenie...
To mi wygląda na "termiki". Służą do zabezpieczenia silnika przed poborem nadmiernego prądu, co w dłuższym czasie skutkowało by jego spaleniem. Czerwone przewody, prawdopodobnie wpięte są w obwód zasilania stycznika załączającego zabezpieczany silnik
rocznik 91,vectra A, pojemność silnika 1.6,
U mnie nigdy nie został rozładowany. To pojęcie dość względne , utrzymywanie akumulatora przez dłuższy czas na poziomie 40-60 % pojemności to też prosta droga do zasiarczenia Rozumiem, kiedy ładowanie jest dobre i nie ma poboru nadmiernego prądu po zgaszeniu silnika, aku powinien się ładować 100% ?
Najprawddopodobniej silnik ma tzw.martwy punkt lub ,tak jak piszą koledzy wyżej,jest delikatnie zatarty.Pomimo ,że nie wyczuwasz oporu ,elektronika wykrywa nadmierny pobór prądu przez silnik i nie steruje nim jak należy.W momencie ,gdy obracasz ręką talerzyk ,"pomagasz" silnikowi wystartować i pobierany przez niego prąd maleje na tyle ,że układy servo...
A ile prądu pobiera migający mobilajzer? I czy komputer sterujący silnikiem pobiera jakiś prąd.
Dobry sterownik powinien mieć zabezpieczenia przed nadmiernym prądem Każdy ma. Gdyby nie było ograniczenia silnik i MOSFETY od razu by poszły z dymem. Różnice są takie że dobre sterowniki mają pomiar prądu na każdym półmostku a tanie tylko jeden pomiar przed wszystkimi półmostkami. W przypadku zwarcia płonie cały sterownik a nie dana faza. Sterownik...
Przyczynę uszkodzenia bezpiecznika jest nadmierny prąd płynący w obwodzie . Być może silnik ma ciężko mechanicznie . Kondensatory obowiązkowo sprawdzić. wykonaj zdjęcie całości.
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Wyczytałem że stag przez 10 minut po wył stacyjki ma pobór prądu ok70-80mA potem spada do 10-15mA Sprawdz napięcie ładowania powinno wynosić 14V +,- 0,5V Sprawdz masę silnika.
Rozebrałem silnik i była okopcona ta szczotka i w zależności jak to ułożyłem raz działało a później nie i tak w kółko. I przygasanie diod na pracy silnika nie było tego efektu. a jak silnik nie działał (bo się zaczaciął na szczotkach ) to efekt przygasania powrócił i tak w koło... Przygasanie" diody LED, spowodowane może być nadmiernym poborem prądu,...
Silnik podłączony I działa pobór prądu 4.4 A Trochę sporo jak na bieg jałowy Odczekaj czy się nadmiernie nie nagrzewa.
Przekładnik prądowy i przetwornik 0-5A na 4-20mA, wszystko możesz dostać w LUMEL-u, ale tanio nie będzie. Skontaktuję się z firmą Lumel. Dzięki za poradę Proponuję inne rozwiązanie, wyłącznik silnikowy na każdy wentylator, do sterownika awaria wentylatora ze styku pomocniczego wyłącznika silnikowego. Moim zdaniem jest to bardzo złe rozwiązanie, ponieważ...
Witam Oczywiście wentylator jest na wale i nie jest luźny, w obu kierunkach wirowania masz te same objawy, ta nadmierna temperatura to na czucie czy z pomiaru, te pytania to tylko tak na wszelki wypadek. Może wyjaśni Twój problem ten cytat z książeczki "Maszyny elektryczne małej mocy" R. Sochocki, Z. Życki - "Do istotnych wad silników z kondensatorami...
Pod zasilaczem będzie pracował wzmacniacz audio i preamp Dodano po 6 Co masz na myśli pisząc rodzaj obciążeni? Rodzaj obciazenia czyli np: silniki wtedy trzeba by było uwzględnić rozruch W tym wypadku o ile wzmacniacze nie mają swoich zabezpieczeń zastosuj 10A i powinni być ok
(at)elektryku5 jaka wartość na silnikowym ustawiona i jak pracował silnik, bo jak na biegu jałowym to termiczny mógł szybko nie zadziałać bo jak sam wiesz termik ustawia się 1.1xIn silnika czyli dla obciążenia maksymalnego. Poza tym silnikowy właśnie służy do zabezpieczenia przed wzrostem nadmiernego prądu a do zaniku fazy są właśnie inne aparaty.
Jedenaście postów - a dopiero ostatnie ocierają się o istotę sprawy! Schemat oryginalny jest 100% OK. ... Wyobraźmy sobie, że czasówka gwiazda-trójkąt nie zadziała......okazuje się, że zabezpieczenie jest ustawione 1,73x za wysoko (wg prądu trójkąta) i silnik moźe się spalić. Oryginalny układ zapobiega tej sytuacji i nie należy go zmieniać! Zgoda....
Niestety bezpiecznik 23 odpowiada także za sterownik silnika i zasilanie bordnetz więc jeśli zrobię jego zasilanie po kluczyku to centralny nie będzie działał.
Skoro one tak szybko (w milisekundach) działają Ojoj, rozpędził się kolega. Pobór zwiększonego prądu musi trwać dość długo. Wyłącznik silnikowy działa w taki sposób, że zabezpiecza silnik przed przegrzaniem, wskutek nadmiernego prądu trwającego przez długi czas.Musi to być prąd, który przegrzeje silnik, nie wystarczy żeby po prostu był duży. Niech...
witam sprawdź całą instalację zasilającą , czy niema luźnych styków na złączach elektrycznych.Możliwe ,ze pod obciążeniem sprężarki układ gubi zasilanie i wówczas "szaleje".sprawdź sprężarkę czy pobiera prawidłowy prąd w czasie pracy-może mieć uszkodzony silnik i wskutek nadmiernego poboru prądu powodować poważny spadek napięcia,co również może mieć...
Najpierw złożyłeś kompletny układ, potem podłączyłeś do niego 30V, potem wymieniłeś układy scalone i dopiero potem prowadziłeś ponowne testy? W takim razie, jeżeli bramka się zwarła do masy, to przez wyjścia nowozałożonych układów mógł popłynąć nadmierny prąd, który je popalił.
Podłącz silnik poza instalacją pralki. Sprawdż czy na wysokich obrotach nie występuje nadmierne iskrzenie na komutatorze. Wypadałoby jeszcze sprawdzić jaki prąd wówczas pobiera. Jeżeli silnik sprawny, to w module szukaj przyczyny.
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Nivona Nicr 756. Co jakiś czas błąd 8. Napęd rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany. Blok zaparzający rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany. Po tych zabiegach błąd dużo rzadziej, ale się zdarza. Raczej wina silnika czy blok zaparzający? Jak elektronika wykrywa błąd - spadek napięcia czy prąd nadmierny?
Otóż chciałem zapytać czy w silniku ( na prąd stały, nap. 12V ) może coś powodować zwiększenie temperatury na szczotkach No jasne, że tak. Jednym z czynników jest tak jak napisał kolega wyżej Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego Przyczyną wyższego prądu płynącego poprzez...
Po pierwsze, nadal nie wiadomo, czy widzisz rzeczywisty przebieg o częstotliwości około 600 Hz, czy też jest to zdudnienie rzeczywistego przebiegu i samplowania. Trzeba to obejrzeć na większej częstotliwości samplowania - może masz przebieg, którego samplowanie 2.5 kHz nie odczytuje nawet z grubsza prawidłowo. Po drugie, jak już zobaczysz, jaką częstotliwość...
Witam ! "Nadmiernie się grzeje" - zamontuj przewietrznik.
słaby kontakt tych dwóch kabli na plusowej klemie powoduje nadmierną temperaturę, a nie słaby kontakt klemy do akumulatora. Prądy są jak najbardziej w porządku.
Ja mam takie mosy sterowane prosto z pinu BUZ11 otwierają się przy 3 V na bramce, chciałbym po prostu zabezpieczyć pin przed nadmiernym poborem prądu i przed jakimś pikiem od silnika. No chyba, że sam tranzystor jest na tyle bezpieczny, że nie trzeba tego robić?
Witam. Muszę przyznać że dość ciekawa przypadłość się trafiła.Jeżeli silnik jest przezwojony prawidłowo to przyczyną wzrostu prądu może być uszkodzona klatka wirnika. Silnik wtedy jest słaby i pobiera z sieci nadmierny prąd. Natomiast sama zmiana uzwojenia z jednowarstwowego na jednowarstw./dwuwarstw. nie powinna moim zdaniem mieć dużego wpływu na parametry...
Podepnę się do tematu, pobór prądu na postoju 1,47A, a z otwartymi drzwiami kierowcy prawie 8A. Napięcie na aku po zapaleniu silnika 13,5V, po niedługiej pracy silnika spadło do 12,1V. Czy alternator do wymiany ?
Może sklepały się blachy wirnika i stojana i powstają nadmierne straty na prądy wirowe.
Jeżeli alternator był zmieniany, to już jest to podejrzane. W nowym Vito (model 639) cienki przewód wychodzący z regulatora napięcia to nie jest przewód "D+" do kontrolki ładowania - tylko przewód komunikacyjny łączący alternator ze sterownikiem silnika. Zależnie od zapotrzebowania na prąd i obrotów silnika obciążenie alternatora jest regulowane dla...
Czy może ktoś podpowiedzieć jak zrobić sprzętowo jakieś ograniczenie prądowe? Chciałbym założyć takie urządzenie na zasilaniu silnika i w razie wykrycia nadmiernego prądu, poszukiwany układ przerwałby obwód (odłączył zasilanie od silnika). W tym momencie mam trafo dające ok 8A. Silniki pobierają te 8A, a myślę, że wzięłyby i więcej. Czy w takim momencie...
Witamy. Elektryka to wcale nie jest takie eko... Ale fajny bajer jedynie. Jeśli traktujesz hobbystycznie to jest ok. No i strona techniczna i elektryczna.: Silnik 36V 250W jakie obroty ma? To ma duże znaczenie dla przekładni zębatych i łańcuchowych bo ślimakowe odpadają bo są to samohamowne... I napiecie zasilania dla silnika 36V nie da się dać 48V...
Tylko ze ze ogromna wiekszosc Feli (z reszta Fabii podobnie) w Polsce ma skodowskie silniki, a nie volkswagenowskie...
Regulatory napięcia do tych alternatorów Boscha mają „zaprogramowane” doś takiego jak stała czasowa reakcji na obciążenie. Może być inna w zamienniku w stosunku do oryginału. Teoretycznie, jeśli chcesz mieć tak jak fabryka przewidziała, to musisz kupić oryginalny regulator napięcia Boscha o dokładnie tych samych numerach co regulator fabryczny...
Witam jak w temacie rozładowuje akumulator pobór prądu na postoju wynosi 200mA po wyjecie bezpiecznika Nr 1(Bezpiecznik wtrysku) w komorze silnika spada do normalnych wartości. Czekam na jakieś mądre podpowiedzi.
Musisz tak podłączyć przekaźnik, by sam podtrzymywał swoją pracę - to znaczy po podaniu napięcia na cewkę, przez styki zaczyna płynąć prąd zasilający cewkę. Przycisk rozwierny będzie odcinał zasilanie, by kotwiczka opadła i całość rozłączyła się. Szukaj w Google -> przekaźnik z samopodtrzymaniem (musi mieć dwie pary styków). W Twoim przypadku trzeba...
Wyłącznik ABB MS 116 (10-16), nastawa była 10 A. Aby silnik ( drogi ) zabezpieczyć przed spaleniem uzwojenia to wypada zamontować w nim termistor. Dziwne, że producent o tym nie pomyślał. Wyłącznik silnikowy z wyzwalaczem termicznym, nawet dobrze ustawionym na znamionowy prąd silnika chroni głównie przed przeciążeniem. Termistor chroni przed nadmiernym...
Witam, spróbujcie zbadać dostępność ogniw koreańskiej firmy Kokam: http://kokam.com/data/Kokam_Cell_Brochur... są aktualnie uznawani za najlepszego producenta w tej branży na świecie. Robią w szczególności ogniwa do pojazdów latających, o skrajnie dużej gęstości energii. Wymyślili czas jakiś temu ogniwo typu "pouch", które ma znacznie większą...
Witam . Ściemniacz zmniejsza napięcie i dla tego żarówki świecą ciemniej. Żaden silnik indukcyjny nie "lubi " pracować na obniżonym napięciu,bo będzie pobierał większy prąd i uzwojenia będą się nadmiernie grzały co w efekcie doprowadzi do przepalenia (uzwojeń). Dodano po 9 Zapomniałem dodać że do tego celu stosuję się falownik. Tylko czy koszt tego...
najprawdopodobnie uszkodzony jest silnik od cd albo driver sterujący tym silnikiem. pozdrawiam
Bezpiecznik F 2 - 60 A przełącznik świateł , zespół sterowania silnika Gdy wyciągasz kluczyk to stacyjka wysuwa się z takim kliknięciem?
(...) 0% a wszystkie osie ciągle w jedną stronę też nie będą się kręcić ciągle. Więc wypełnienie sygnałów
Witam, silnik 11kW, falownik Siemensa, sytuacja się wyjaśniła, ponieważ była to przekładka z układu na oporach na nowy silnik + falownik który został błędnie zaprogramowany i pomimo zatrzymania silnika falownik był ciągle w gotowości i magnesował stojan silnika, stąd te napięcie i prąd (tak tłumaczyła mi elektronik programujący falownik) no i być może...
No jest, tylko ten konkretny moduł nadaje się w zasadzie tylko do podłączenia bezpośrednio pod silniczki szyb więc zabezpieczenie zostanie ominięte. Można by tą płytkę wykorzystać do sterowania szybami podpinając się pod przełączniki szyb, tylko kluczową sprawą jest czy w tym konkretnym aucie szyby działają po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i drugą czy...
Ja u siebie, zgodnie z sugestią znajomego elektronika, zastosowałem termistor na 130°C. Co prawda w Oplu, ale zasada działania ta sama ( zabezpieczenie instalacji przed spaleniem, w razie nadmiernego poboru prądu, wynikłego z uszkodzenia silnika wentylatora ) Zgadzam się z emeryt2 zastosowanie drutu to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie. Lepiej poszukać...
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Nie czuję się dostatecznie kompetentny w temacie silników, ale po pierwsze skoro producent zastrzega, że silnik nie nadaje się do pracy ciągłej to nie ma co dorabiać teorii. Ciekawe, czy obciążenie mechaniczne na wale odpowiadało mocy zmniejszonej w skutek obniżenia napięcia zasilania. Jak rozwiązano chłodzenie tego silnika? Czy po zmniejszeniu napięcia...
Witam. Sądzę że cała wina leży po stronie silnika. Prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe wirnika i przez to pobiera nadmierny prąd.
Niestety tych czasów nie przestrzegałem . Co do drzwi , pokrywy silnika . bagażnika tak wszystko zamykane . Pomiar amperomierz w obwodzie , Sorki ale co zmieni miernik cęgowy ( nie mam takiego ) . Najbardziej zastanawia mnie to drgnięcie silnika wycieraczek , Skąd ten krótkotrwały impuls , Kluczyka w stacyjce też nie było .
Podpiąłem tę baterię w celu sprawdzenia, czy jakiekolwiek napięcie dociera do silniczka, żeby wiedzieć, czy to był chociażby problem z poprzednim akumulatorem, czy jednak coś spowodowało, że się "wylał". Nie ma możliwości sprawdzenia tego urządzenia przy pomocy tej bateryjki gdyż zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem wyłączy się dopiero przy...
Sprawdź, które elementy jeszcze się grzeją. Pomierz napięcia w układzie - w szczególności napięcia na rezystorach aby ustalić gdzie nadmierna moc się odkłada. Zamieść schemat z aktualnymi wartościami rezystorów. Zabieg miał na celu zwiększenie prądów w układzie tak aby małe prądy zakłócające nie wpływały na pracę układu. Teraz trzeba je odpowiednio...
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
nadmierny prąd nadmierny spala nadmierny chłodzić
renault scenic gaśnie automapa głosy komunikaty avast
pompa nurek transformator inverters
Samsung SQ-1000 instrukcja obsługi PDF, taśma barwiąca GR.153, zamienniki Brother AX-10 Goclever Drive Yanosik – brak opcji przywracania ustawień fabrycznych, tylko reset – jak wykonać factory reset?