Osobiscie zastosowalbym przekaznik i komparator. No przecież komparator tu już jest - TL431. A osobny komparator wymagałby źródła napięcia referencyjnego - np właśnie TL431 - więc po co osobny komparator? Tu mamy TL431 jako "2in1" bo to właśnie komparator i źródło napięcia referencyjnego. Co do przekaźnika - i przekaznik i mosfet jako klucz mają tu...
Wg mnie pobory w normie (przyjmuje się górną granicę normy 0,1 A). Taki mały pobór prądu w tak krótkim czasie nie jest w stanie rozładować w pelni sprawnego akumulatora. Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, sprawdź aku na testerze pod obciążeniem 150 lub 300 A w zależności od pojemności.
Zamiast diod Zenera na niskie napięcia możesz użyć LEDów Czerwona ma napięcie przewodzenia ok. 1,5V, zielona ok. 2,1V, a niebieska lub biała - ok. 3 ... 3,5V. Problemem może być załączanie MOSFETa niskim napięciem (ok. 3V).
Powiem szczerze że nie sprawdzałem ale chińczyk pisze że ustawienia przechowywane są w pamięci nieulotnej. Używałem tego jakiś czas temu. Przy li-ion lepszy jest BMS Widzę że walają mi się dwie sztuki (chyba powinno być więcej). Mam nadzieję że ta bateria ma zintegrowany BMS i odłączy zasilanie jeżeli napięcie na którejś celi spadnie do 2,5V . https://obrazki.elektroda.pl/4002899300_...
IMO to wyważanie otwartych drzwi. Na allegro wpisz "miernik ogniw li-po"
Witam C3 może być 10uF. Reszta Ok. Jak słusznie zauważył Kolega _jta_ można zamiast R44 dać potencjometr, który ma jedną końcówkę rezystora do masy, drugą do "Wyjscie" a suwak do bramki Q2. C4 warto zachować. Dodano po 4 PS. Wcześniej wspomniany potencjometr może mieć rezystancję rzędu MOhm.
To dobuduj do niego ON/OFF, np. taki: http://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=17&... Można też ten układ uzupełnić obwodem wymuszającym OFF przy zbyt niskim napięciu akumulatora.
Cóż, ja jestem ze szkoły mówiącej, że próg odcięcia dla akumulatora li-ion powinien wynosić 2,7 V. Jednak wiem, że są inne szkoły. Także pobór prądu ma wpływ na napięcie końcowe ogniwa - czym większy pobór prądu tym napięcie odcięcia może być nieco niższe. Jednak jedno jest pewne - czym niższe napięcie odcięcia tym gorsze warunki pracy akumulatora.
Możesz otworzyć drugą i zmierzyć w obu końcowe napięcie ładowania i rozładowania. Możesz na pałę podmienić ogniwo. Możesz w tej wątpliwej rozładować wyjęte ogniwo w kontrolowany sposób i wyliczyć pojemność. DW01 i prawdopodobnie 2 układy poniżej - mosfety to zabezpieczenie przed przeładowaniem / nadmiernym rozładowaniem, tyle widzę z pamięci.
Wyładowuje do zera, bo nie masz zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem ogniw. Gdy jedno ogniwo ma delikatnie mniejszą pojemność, to ono rozładuje się do zera. Zrób test zamieniając ogniwa miejscami. Jeśli rozładuje się to samo ogniwo, to wina ogniwa. W przeciwnym przypadku, to wina balansera (choć wątpię). Wstaw lepiej zabezpieczenie przed rozładowaniem....
Jest to układ zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem. Michał
W odcinku #25 pomysł układowy na zabezpieczenie akumulatora przed głębokim rozładowaniem. Trochę informacji o akumulatorach VRLA AGM i GEL, oraz zabezpieczenie nadnapięciowe (OVP). Więcej o eksploatacji akumulatorów VRLA znajdziecie w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/3002219700_...
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
Witam. Uruchomiłem ten układ. Nie działał bo montowałem TL na trzech nóżkach i przy spisywaniu pomyliłem numerację. Wstawiłem potencjometr wieloobrotowy, bo bardzo trudno było wyregulować. Dałem potencjometr 20 KΩ i opór 48 KΩ w szereg. Wyłączenie ustawiłem przy 10,7 V załączenie przy 12 V. R4 dobrałem 1,1 MΩ, żeby uzyskać taką histerezę....
Witam 0,4A stałego poboru to po 4 dniach nieużytkowania auta to jest: 0,4A x 94h (4 doby) = 38 Ah. Zalezy ile rzeczywiście akumaulator ma pojemności i jaki jest faktyczny stan jego naładowania - faktycznie zostawienie auta na dłuższy czas z takim "ukrytym" poborem energii może rozładować dokumentnie akumulator , co wiecej można doprowadzić do zasiarczenia...
Możesz kupić tą przetwornicę i ładowarkę z wbudowanym zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem ale szału nie będzie.
Myślę o połączeniu jak na schemacie i zasilenie układu z Discharge Eliminujesz wszelkie funkcje zabezpieczeń z tej płytki, bo te wymagają przerwania obwodu. Zostanie tylko balancer, balancer możesz kupić sam bez zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem za dużym prądem czy napięciem.
Dwa połączone szeregowo akumulatorki Li-ion z elektronicznym układem zabezpieczającym przed nadmiernym rozładowaniem/przeładowaniem(BMS).
Jest to zabezpieczenie elektroniczne przed przeładowaniem i nadmiernym rozładowaniem (PCM lub PCB) i jest wielorazowe. W przypadku np. rozładowania ogniwa do dolnej granicy zabezpieczenie odcina napięcie wyjściowe i na wyjściu jest wtedy 0V. Żeby takie ogniwo ponownie zaczęło podawać napięcie należy podłączyć je do ładowarki. Podobnie zabezpieczenie...
Gdyby to było pojedyncze ogniwo to pewnie wykorzystałbym nawet posiadany moduł TP4056, ale jest to pakiet dwóch ogniw, czyli max 8.4V. Użyj 2X TP4056 czyli 1 moduł dla każdej sekcji 4,2V (takie rozwiązanie widziałem w dronach) i oczywiście BMS by zabezpieczył przed nadmiernym rozładowaniem.
Noc ci poświęci. Jak dasz się połączyć szeregowo to lepiej. Równoległe to przetwornica, więc kolejna strata. A i zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem trzeba mieć.
Również mam problem z wyłącznikiem, stąd pytanie, mianowicie: Do czego służy płytka z elektroniką w zakrętarce? Czy po wymianie przełącznika, elektronika przed nadmiernym rozładowaniem znajduje się w baterii czy w urządzeniu?
Elektroniki nie obejdziesz bo jest to kontroler ładowania zabezpieczający ogniwo przed przeładowaniem i nadmiernym rozładowaniem.
Ta płytka to BMS Przy jednym ogniwie do czego ma służyć balanser? Ta płytka to najczęściej układ zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem ogniwa i przed zwarciem, MOSFET nad tym czuwa. Nie ma tu zabezpieczenia przez przeładowaniem, do tego potrzebny jest dodatkowy układ w urządzeniu zasilanym przez to ogniwo, czyli np. moduł ładowania.
UPS dołącz bezpośrednio do akumulatorów, nie do wyjścia regulatora. Niczego się nie obawiaj, UPS ma własny układ zabezpieczający przez nadmiernym rozładowaniem akumulatorów. Przekrój przewodów łączących akumulatory z UPS powinien być 4mm² lub więcej. Przy mniejszym przekroju UPS będzie "płakał", że ma za niskie napięcie (o spadek napięcia na tych cienkich...
No to miganie i wyłączanie to jest właśnie zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Mam latarkę Convoy S2+ a to nie jest już chłam i dokładnie w ten sam sposób ostrzega przed rozładowaniem akumulatora. Mam też inną tańszą z Aliexpres i tamta robi tak samo i ma jeszcze ładowanie przez usb ale tego nie używam ładuje ładowarka do aku...
Tak to elektronika zabezpieczająca przed nadmiernym rozładowaniem i przeładowaniem. To co, warto zaryzykować z tymi rezystorami 2.2Ω? Myślę, że spokojnie tak. Tak z ciekawości po wymianie rezystorów, zmierz napięcie na złaczu baterii.
Teoretycznie powinieneś mieć PCM, by nie przeciążyć akumulatorka. W praktyce niepotrzebne. Jak moduł TP4056 jest z zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem, to wystarczy. Sam używam tych akumulatorków z jednorazowych papierosów, są całkiem fajne! Na pierwsze próby przydaje się zasilacz o regulowanym prądzie i napięciu. Tak na wszelki wypadek,...
Wszystko bedzie ok. Kolega pyton wspomniał o o zabezpieczeniu przed nadmiernym rozładowaniem - to bardzo ważna sprawa dla dłuższego życia akumulatora, który przy dobrym traktowaniu wytrzymuje około 4 lat.
Mam nadzieję że latarka ma układ zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem ogniw, bo jak nie to należy zakupić akumulatory z takim zabezpieczeniem. Albo właściciel musi pamiętać o takiej eksploatacji by nie zamordować ogniw.
BAC056 to układ zabezpieczający pakiet przed przeładowaniem i nadmiernym rozładowaniem ogniw. Nie jest on ładowarką.
Po co wymyślać od tego jest BMS.
Jeśli te dane są zgodne z prawdą to należałoby ładować akumulator około 10 godzin. Nie wiem czy to ma jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem więc trudno doradzić czy to rozładowywać. Akumulatora nie rozładowuj poniżej 3 V.
https://www.youtube.com/watch?v=QRPTuwoh... Tu jest szeregowo, w dodatku z diodą zenera, zabezpieczającą przed nadmiernym rozładowaniem
ale dziecko pewnie zwróci na niego uwagę jak już pokaże 0V Dziecko zwróci uwagę, jak hulajnoga stanie :D. AVT miało w swojej ofercie układy zabezpieczające przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora.
Sam wskaźnik napięcia (4,2V) niewiele Ci da. Musisz przy nim warować, jak pies ogrodowy, żeby złapać moment osiągnięcia tego poziomu naładowania. Tutaj widzę tylko dedykowane układy zabezpieczające przed nadmiernym naładowaniem i nadmiernym rozładowaniem ogniw Li-Ion.
Economy Mode to zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Ale jak jest słaby akumulator, mogło klucze wywalić z BSI i nie rozkodowuje immo.
Na znanym polskim portalu aukcyjnym za około 11 zł kupisz akumulatorek Li-polymer o pojemności 300mAh z wbudowanym układem zabezpieczającym przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem i zwarciem. Powinien on spełnić Twoje wymagania.
Nic się oczywiście nie uszkodzi - wydajność gniazda usb to 500mA a ponadto kontroler ma wbudowany układ kontroli ładowania i nie pozwoli na przeładowanie lub nadmierne rozładowanie ogniw. Mozna bez obaw zostawić podłączone.
Uwaga, po przekroczeniu 10,5V napięcie zaczyna gwałtownie spadać, co nie jest dobre dla akumulatora. Dlatego powinno się stosować układ zabezpieczający przed takim zdarzeniem (nadmiernym rozładowaniem).
Nie wiadomo czy nie ma układów, układ może być w samym akumulatorku chroniący przed nadmiernym rozładowaniem albo przeładowaniem tym bardziej że nie widać tutaj żadnej elektroniki. Najważniejsze jest zachowanie napięcia oraz typu akumulatorków, większa pojemność wydłuży tylko czas ładowania.
Jeżeli elektronika nie ma licznika (a często jest to zwykły balanser i zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem) to większa pojemność zwiększy jedynie czas ładowania i co ważniejsze czas pracy.
Dane z instrukcji ładowarki z zabezpieczeniami TP4056: 2) z funkcjami zabezpieczającymi Napięcie wejściowe: 5V Napięcie odcięcia ładowania: 4.2V ± 1% Maksymalny prąd ładowania: 1000mA Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora: 2.5V Prąd zabezpieczenia nadprądowego akumulatora: 3A
Brakuje tu co najmniej zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem baterii. Jako zabezpieczenie przed zwarciem przydałby się chociaż bezpiecznik żeby uchronic się przed poptencjalnym pożarem w przypadku uszkodzenia któregoś z modułów step-up.
Ja zrobiłbym to inaczej. Wyjście układu zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem skierował raczej w układy wejściowe detektora oświetlenia. Nie bardzo mi się podoba tak rozbudowany układ sterowania przekaźnikiem. Masz zainstalowany jakiś symulator?
Kontroler też zabezpiecza baterię przed nadmiernym rozładowaniem, w przypadku żelówek to dość istotny parametr a z kwasowym to nie wiem, ale pewnie też głębokie rozładowywanie im szkodzi. czy kontroler wyświetla prąd ładowania? Jaką najwyższą wartość odczytałeś? Jaki to konkretnie model kontrolera jest?
Regulatory zazwyczaj mają zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora i jeśli napięcie spadnie np. poniżej 11V to odcina sprzęty podłączone do zacisków LOAD. Ładować aku z zewnątrz można podpinając się bezpośrednio pod akumulator
No i oczywiście skoro w układzie nie ma ładowarki, więc nic nie zasygnalizuje końca ładowania i nie przerwie dopływu prądu kiedy ten spadnie poniżej 500mA/1A jak zaleca producent akumulatorów. Akurat ten podany z allegro chyba ma funkcję ładowarki. Odcina ładowanie. Tylko ma dziwne parametry: *Napięcie znamionowe pojedynczego ogniwa 3,2-3,3 V *Zabezpieczenie...
akumulatory sa ladowane przez ladowarke, ta ladowarka ma zapewnic ladowanie ogniw a chyba nie zasilenie calosci ? No to niech kolega doczyta, ona także chroni ogniwa przed nadmiernym rozładowaniem. Przy okazji to chyba nie jest tematem tego postu? ;)
Mam nadzieję że zastosowałeś ogniwa z zabudowanym zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem (grozi uszkodzeniem ogniw). Bo nic nie wspominasz o takim układzie. Stosowałem kiedyś do Tukana baterie od telefonów komórkowych a te posiadają takie zabezpieczenie.
nadmierny rozładować 18650 zabezpieczenie nadmierny rozładować nadmierny grzać
sterownik silnika ne555 impulsowy szumy sonda opornik
bateria macallister robot koszący
LG NetCast brak wsparcia HBO GO i HBO Max – kompatybilność telewizorów LG Smart TV Develop ineo 215 – kasowanie komunikatu WEZWANIE SERWISU, reset licznika PM