Idzie ją rozruszać. Tylko jeśli stanęła to najlepiej demontaż. Można przynajmniej gorąca stronę wydechu odkręcić i zaaplikować odrdzewiacz. Liqui Moly np. Jak odepniesz gruszkę to opukasz cięgno. Lać ruszać i wydmuchać kompresorem. To ma luźno latać. Jął po miesiącu nie stanie będzie żyć. Jak stanie to rozpołowić gada i dokładne czyszczenie. Czasem...
Masz nagar z toneru w rogu listwy prowadzącej przy wejściu do pieca. Piec to ten element nad bębnem. Nie próbuj tego czyścić bez wyciągnięcia zespołu utrwalania.
Tak to był błąd :) ja czyściłem taką miękką polerką do szlifierki zakładaną, a przed mechanicznym czyszczeniem moczyłem je birolu syf straszny i nie niuchaj go zbyt mocno, ale nagar ładnie zmiękczał a potem polerka na lustro :) Szkoda, żeś ze Szczecina, bym Ci dał mój stary silnik za cenę wyjęcia go z auta :)
Koledzy mam pewną zagadkę. Syfi mi się zawir i lufa. Od początku użytkowania palnika to występowało w węglowcu występujący nie spalony olej sobie poprostu spływał. W Viessmanie jest cieplej w komorze spalania wiec mi sie nagar zbiera. Sprawa narasta kiedys wystarczyło czyścić zawir przy okazji czyszczenia pieca, potem częściej teraz co 2-3 dni mam cały...
No to może ja coś napiszę. Z tym podawaniem oleju od dołu też nie jest tak dobrze bo ja tak właśnie mam i też się zapycha. Ciężko czyścić i myślę aby przerobić na kapaczkę. Ale jeszcze zapytam czy ten nagar na rurce zżera ją czy tylko się tworzy i po puknięciu odpada?
Może najpierw opisz dokładniej co i jak masz zrobione, albo zrób zdjęcia lub rysunki. Regulator pokojowy T87RF2083 ma sens, kiedy jest jedynym regulatorem w instalacji, a instalacja jest jednorodna tzn. są same grzejniki lub same podłogówki. Wtedy jest on w stanie zastąpić czujnik zewnętrzny, ponieważ dobiera parametry grzewcze na podstawie reakcji...
Więc odpowiadam na pytania: 1. Próba odbywała się bez przepustnicy, bo wlot jest po skosie w dół. Odkręciłem ją, aby maksymalnie skrócić dolot i zmniejszać spływanie plaka. 2. Kanały w głowicy były czyszczone ok 2 lata temu, nagar nie przekracza grubości 1mm. Gdzie było więcej, wyskrobałem jak nie było dolotu. Sam pokrywo-kolektor kupiłem z anglika...
Jak mogę ustawić odsysacz idealnie pionowo i blisko , i podejdę dobrze grotem to OK. ale jak nie to połowa cyny zostaje i doopa, a i przy okazji pewnie przegrzewam bo się zchodzi I dlatego zawsze w takich wypadkach używam rozlutownicy. Lutownica transformatorowa ma tę niedogodność, ze ma małą pojemność cieplną grota i szybko się schładza przy zetknięciu...
Mam problem z palnikiem na olej przepracowany (sam zrobiłem).Pali się w nim super ,brak dymu i niskie zużycie oleju ale powstaje bardzo wiele nagaru praktycznie muszę go czyścić co dwie godziny bo tak spada wydajność.JAKIEŚ SUGESTIE? Proszę z tytułu usunąć słowo: PROBLEM mod -mirrzo
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Dobra chemia i gorąca myjka, rowki możesz zacząć czyścić np. starym pierścieniem skrobiąc nim nagar tak aby nie podrapać powierzchni.
:arrow:dangun nie trzeba krzyczeć - wyłącz Caps Lock. Dlaczego rozebranie nic nie da?. Jeżeli jest czarny nagar w gardzieli to zawór się nie domyka, czyścić jaknajbardziej.
Miałem ten sam problem. Primera 1,8 dusił się i nie trzymał wolnych obr. Trzech mechaników rozkładało ręce. Został przeczyszczony krokowiec , przepływka,przepustnica. Zmieniony czujnik poł. wałka i lambda. Zero zmian. Komp wykazał zero błędów. Po rocznej walce ponownie został wyjety krokowiec, przepływka i przepustnica. Wszystko zostało ponownie wyczyszczone,...
Jeżeli chodzi o gaźnik nie sprawdzałem przepony jednak podczas pompowania przed zapalaniem przez wężyk widać jak przepływa powietrze. Co do korka próbowałem go odkręcać, zakręcać podczas koszenia i nie dawało to żadnego efektu. Filtr paliwa wymieniałem na nowy. Niestety w gaźniku nie występuje regulacja gaźnika. Pytanie moje czy wylot spalin mogę czyścić...
1. OPC można czyścić propanolem, ale nie polecam jeżeli nie ma na nim widocznych ciężko usuwalnych zabrudzeń np. miękką szmatką. 2. listwe można czyścić alkoholem lub delikatnie skrobaczką jeżeli pojawia się na niej nagar od tonera. 3.pcr i mag roller - alkohol 4. smar do części ze stykami elektrycznymi jak pcr, magr roller tylko i wyłącznie smar przewodzący...
Macosmail napisał: Witam. W niektórych tak, ale nie podał o jaki silnik dokładnie chodzi. Wszystko się samo ustawi, jak był nowy to też miał czyste przepustnice, a do brudnych nikt go "fejsem" nie przestawiał ;). Pozdrawiam.[/quote] I jeżeli ma system 1AV a nie mono-motronic to niestety musi zrobić adaptację jeżeli wiesz o cochodzi poniewaz jak zmyje...
co do tonerów to polecam Ci stosowanie oryginałów. może odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje, ale regeneracja jest nieopłacalna. Żeby zregenerować toner musisz wymienić czip i zasypać nowy toner. Pamiętaj że musisz wysypać toner z zespołu bębna który pozostał, bo inaczej wytworzy Ci się na jednej listwie nagar który spowoduje niedodrukowywanie w pewnych...
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii turbosprężarki. Proponuję dynamiczną jazdę na każdym...
Witam. To prawda, że chodzi w tym wypadku o zawór powietrza wolnych obrotów i jak widać na forum (nie tylko na "elektrodzie") jest to bardzo częsta usterka forda. Zaworem tym steruje silniczek krokowy. Całe urządzenie znajduje się z boku, po lewej stronie listwy wtryskiwaczy - przykręcone czterema śrubami do korpusu (patrząc od przodu auta) Na początek...
Poza tym chcesz popelnic nastepny blad utrzymujac 45stopni na piecu, co po prostu go zapcha sadza i nagarem (smola) , a czyszczenie tego moze nie tylko byc uciazliwe ale i pracochlonne.
Klasa 4 szkoły podstawowej - fizyka Ten biały dym który po czasie znika to para wodna w spalinach - normalny proces spalania. Widzisz ją, bo na dworze jest chłodniej, a spaliny na początku są cieplejsze - bogatsza porcja paliwa do silnika na nie rozgrzanym. Tankuj dalej na normalnych stacjach paliw, a nie market-owych (ruszasz to w innym wątku, silnika...
Wymieniałeś zespół bębna światłoczułego w ostatnim czasie? Objawy "centek" na wydruku są spowodowane zestarzeniem się elektrody ładującej bęben (to częste zwłaszcza w tych Lexmarkach), dodatkowo zapewne pojemnik na zużyty toner przy bębnie jest już zapełniony, a listwa czyszcząca bęben - w nagarze i nieelastyczna. Możesz kupić zespół bębna w zamienniku,...
Przecież tam trzeba skrobać wkrętakiem zawsze nagar. Żaden dezodorant nie ruszy tego chyba że Karcher. Dlatego to kosztuje.
ja egr czyszczę czymś metalowym z nagaru, potem benzyną ekstrakcyjną zazwyczaj pomagało, chyba, że zawór jest już przytarty na prowadnicy to go trzeba wymienić.
(at)piotrek1313 a czy po tym czyszczeniu DPF dalej tak długo się wypalał, czy tak jak dawniej, około 3 km i wypalony? Dzisiaj wyjąłem map sensor i cały obklejony nagarem, obstawiam, że czeka mnie demontaż EGR i rury ssącej do głowicy, bo będzie tam dużo nagaru, i albo demontaż głowicy i czyszczenie nagaru, albo będę się starał wydłubać go jak najwięcej.
Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ). Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem. Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju.
Skoro świecę trzeba czyścić, to nie ma ona przebicia, a pewnie jest zmostkowana jakimś nagarem lub olejem. Trzeba by sprawdzić, jak wygląda cylinder i głowica.
mam problem z peugeot 308,1.2,130km,2014r. wyskakuje mi komunikat usterka silnika,napraw samochod.kod bledow P1032,P1038,P1039.Wymienione swiece,sodowanie z nagaru,czyszczenie wtryskow,wymiana cewek i komunikat dalej sie pokazuje.chcialbym usunac trwale komunikat ze sterownika,czy ktos moze cos doradzic lub pomoc usunac usterke.
Z tego co widać na zdjęciu to odpadł nagar. Czyściłeś filtr powietrza, lałeś dobry olej do mieszanki? 55/51 to pilarki nie lubiące starej mieszanki, trefnego oleju.
Jeśli pozostałe kolory poprawnie drukują to do wymiany toner BK. Ew. Proszę sprawdzić rozprowadzenie proszku na wałku tonera. Będzie widać. Można się jeszcze pokusić o czyszczenie tej listwy metalowej nad wałkiem. Mógł się zrobić nagar na niej. Proszę wstawić skan(zdjęcie) wydruku z załącznika.
Zamiennik toner miesza się z oryginalnym. Przez co powstaje nagar na dr blade. Nie wiem jak tutaj z czyszczeniem dr blade. Mozliwe rozwiązania. To albo dokladne czyszczenie developera i zasypka jednym rodzajem, albo wymiana modułu bebna razem z nowymi oryginalnymi tonerami.
Na górze wtryskiwacza, masz przewody przelewowe, zdemontuje i wymień te małe oringi. Najprawdopodobniej to jest przyczyną mokrych wtryskiwaczy. Teraz po kolei: W tym silniku, gdy pojawia się nagar (krak) wokół wtrysku, wymienia się uszczelniacze, frezuje się gniazda, dodatkowo ja osobiście zdejmuje miskę olejowa i czyszczę smoka pompy oleju + wymiana...
Może być (i w większości piecyków łazienkowych i zapewne w kotłach) jest elektroda jonizacyjna (elektroda, a nie dioda). Elektrodę jonizacyjną należy czyścić z nagaru, przy czym lepiej jest wymyć ją np. alkoholem izopropylowym czy też normalnym spirytusem, niż czyścić papierem ściernym. Tego ostatniego można użyć tylko wtedy, gdy jest już sporo nagaru,...
Wykręcałem tłumik i czyściłem nagar. Być może za słabo. Czym go wyczyścić i w jaki sposób najlepiej? Natomiast jeżeli chodzi o układ paliwa i filtr może uda się to jutro sprawdzić. Pozdrawiam
W pełni zgadzam się ze zdaniem kolegi (at)p.kaczmarek2. Dobrze, że mój mający 25 lat bojler gazowy ma termostat na gałce i tylko czasem czyszczę termoparę z nagaru, aplikując mu szczotkę mosiężną. Januszów od wielkiego biznesu nie brakuje; po małym "miętkim" objawili się w góglach. I co Pan zrobisz? Nic Pan nie zrobisz. :)
Zaraz się wezmę za czyszczenie. Ciekawi mnie tylko dlaczego na świecy jest tyle nagaru? czy to normalne?
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
Ja na ostre spieki nagaru np. pokrywy zaworów po latach braku częstych wymian oleju. Stosuje EGR Cleaner od Moje Auto. Butelka 650 ml kosztuje 15 zł i czyści praktycznie do gołego metalu. Środek jest mocny więc rękawiczki obowiązkowe. Ładnie od niego miękną nagary i dusza rotacyjna jest wstanie sobie poradzić. Przeważnie nałożenie preparatu tzn z psikanie...
Ja taki nagar i brud czyszczę mieszaniną preparatu liqui moli do czyszczenia nagarów z nitrem lakierniczym.
Nagar ?? co to ma byc w dewalcie chyba kolega mechanik pomylił silnik spalinowy z elektrycznym mycie wg opisu to przesada chyba ze wpadł do szamba lub czegos gorszego a to juz wymiana wskazana
Czyściłeś pompki z nagaru przed montażem?
Wydech zawalił się nagarem przez mieszankę zbyt bogatą w olej https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Poza tym za stopień okładania się nagaru mają też takie czynniki: 1. Jakość oleju (mineralne typu Mixol i inne API TC). 2. Regulacja gaźnika (skład mieszanki paliwowo-powietrznej). 3. Sposób eksploatacji.
To wb6 taki jak w buderus ie. Jan na 2 lata to sporo nagaru się zebralo
Czyściłem ostatnio elektrodę u siebie, była pokryta warstwą twardego nagaru. Takie sobie czyszczenie papierkiem bardzo mozolne było. Osad był bardzo twardy a sama elektroda gdy chciałem ją lekko podprostować bo wg. nie nieco ugięła się od temperatury zachowywała się jak bardzo twardy metal. Wg mnie wykonana jest z wolframu lub jego stopu. Tłumaczy...
Czytam właśnie opinie Allegro i ponoć starego oleju nie ruszy a nagar do ogarnięcia mam naprawdę spory https://obrazki.elektroda.pl/3307122100_...
Ze starości? Bo niby pod nagarem zaworki wydają się być w bdb stanie. Dziś zabiorę się za czyszczenie i pewnie wrzucę jakąś fotkę do oceny stanu.
Może problem jest w jakości paliwa,miałem na warsztacie eberspachera gdzie klienci dla oszczędności jeżdzili no oleju rzepakowym a piec trzeba było przecinakiem czyścić.
No to bym obstawiał turbinę i jej regenerację. Do tego czyszczenie kolektora z nagaru/ U mnie koszt takiej imprezy sięgnął 900zł.
A co z zaworem EGR jest sprawny? Podobny objaw miałem w Avensis i gruntowne czyszczenie EGR pomogło w 100% . Nagar powodował że w pewnym momencie nie zawsze ale się przycinał.
nagaru niema 😁bo czyściłem w tamtym roku to młotek i przecinak poszedł w ruch😅 a wkład tak jak mówiłem ma około 15 lat i nie był czyszczony 😅 muszę kupić nowy i go wymienić
Wątpię, bo nic nie kopci, a tę samą mieszankę używam do kosy i działa normalnie i do kosiarki też 95 i działa. Wiecie może co z tym wężykiem co wychodzi z dołu tłoka? Tak, tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało.
Zrobiłem stronkę zapełnioną literami na niej widać plamy. Natomiast wydruki np rysunków i schematów tam gdzie występują cienkie linie są całkowicie nieczytelne i z białymi polami dużymi. Ten wydruk jest i tak całkiem czytelny być może ma to związek z temperaturą w pomieszczeniu około 30 stopni. ps.odnośnie nagaru to można to jakoś czyścić np izopropanolem...
:D:D:D Ludzie dajcie spokój. Magnetyzer przede wszystkim działa na kiesę sprzedającego. Czy ktoś z was widział w którejkolwiek gazecie motoryzacyjnej (szanującej się) test magnetyzerów? Jest to całkowicie 100% lipa. Namagnesuj powietrze i paliwo a silnik będzie lepiej chodził Tjaaaa. Spluń przed jazdą przez lewe drzwi to będziesz miał lepszy rezultat...
Miałem kiedyś podobne cyrki w 1,9 tdi. Winna była przycinająca się od nagaru klapa gasząca. Pomogło czyszczenie.
Przed chwilą rozmawiałem z hydraulikiem. Obstawia to samo. Zakamieniony wymiennik. Teraz tylko pytanie, czy można go jakoś wyczyścić? Jeśli chodzi o przegląd to od nowości nikt do niego nie zaglądał (6 lat). Jedyna rzecz jaką robię raz na rok to czyszczenie komory spalania z nagaru (LPG). Widzę, że będę musiał się temu przyjrzeć uważniej. Dzięki za...
Lepiej i czyściej przeskrobać szpachelką To już przy bardzo silnym zabrudzeniu (gruby nagar). Przy lekkim szpachelka bardziej będzie się ślizgać niż zbierać brud i tłuszcz.
czyścisz ten tłoczek od dołu,jaki i jego trzonek. Ma chodzić miekko,nie przycinać się i nie przywieszać.Ja to czyszcze pistoletem do piaskowana,możesz też napuścić WD40 i srubokręcikiem podskrobywac nagar.
dodam że w grą nie wchodzą gotowe płukanki. Chcesz rozpuścić i wypłukać nagary, ale nie chcesz używać środków do rozpuszczania nagarów... Rozbierz silnik i czyść ręcznie w takim razie, bo chińskiego wynalazku, idącego na sprzedaż, nie zalewałbym niczym prócz oleju.
Pomogło czyszczenie elektrody. Nie było na niej może aż tak dużo nagaru ale widać nawet drobny powoduje problemy. Dzięki za pomoc
Listwę bębna zwykle wystarczy wyczyścić. Gorzej z listwą pasa, która nie jest dostępna. Wyjmij pas i sprawdź czy jest dobrze czyszczony. [url=https://www.youtube.com/watch?v=hKh... masz konserwację modułu bębna. [url=https://www.youtube.com/watch?v=Jbz... jak wyjąć pas. Obróć ręcznie taśmą za zębatkę i zobacz czy jest czyszczony....
Boże chroń przed wymieniaczami silników krokowych !!!!!!!!!!!!! X20XEV ma elektrozawór dodatkowego powietrza z boku przepustnicy - wtyczka na 2 przewody ( - dla fanów krokowych) 1. Demontujesz całą przepustnice i szorujesz z nagaru (idealnie brzegi przepustnicy) 2. odkrecasz 2 imbusy rozbierasz i czyścisz zawór - szczególnie kikukrotnie nalewasz WD...
W płytkach z metalizacją otworów powinno się ( do takiego lutowania ) w projekcie maskować przelotki bo po co je pobielać, tym bardziej że płytka ładnie złocona i zużycie stopu będzie niepotrzebnie większe. Pozatym bedziesz musiał maskować ( ja to robiłem taśmą papierową , a fachowo robi się to gumą lateksową) otwory do przykręcania płytki bo one też...
no niestety, ale w tym przypadku trudno doradzić czyszczenie... bo jeśli chodziłoby tylko o "odkładający się nagar" to i owszem... ale w tym przypadku dochodzi jeszcze zmiana konstrukcji samego zaworu recyrkulacji... a dokładniej, producent już dwukrotnie modyfikował ten element, a to ze względu na dajmy na to niezbyt szczęśliwą Jego konstrukcję......
Witam Teoretycznie masz racje niestety w praktyce to wygląda inaczej - praktycznie każda 350/450 ma wałek magnetyczny z ciemnym nagarem a czyszczenie tego nie zmienia ani jakości kopii ani odczytów sensorów. Szukałbym raczej winy po stronie tonera albo niestety płyty głównej:(.Zakładam że wszysko o czym była mowa w innych postach sprawdziłeś. Pozdrawiam
na falowanie u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy ,mianowicie zbiera się tam nagar który przytyka i stąd te falowania miałem to samo ;) ogólnie gdzieś czytałem w serwisówce że czyszczenie przepustnicy powinno się odbywać co 15 tyś km :)
Panowie macie jakieś ,,patenty" na czyszczenie grzałek i obudów w frytkownicach z tego czarnego nagaru/przypalonego tłuszczu?:twisted: Jeżeli jest to delikatnie przypalony tłuszcz to wystarczą alkaliczne środki czyszczące z domieszką tenzydów. Jeżeli ktoś do tego stopnia zaniedbał urządzenie że pokryło się nagarem, to zostaje Ci ręczne wielogodzinne...
Zmienię EGR jutro , choć niedziela to nie daje mi to spokoju,dziś już mi przyszedł,więc tylko nocne czyszczenie z nagaru i jutro sprawdzimy czy to było tym powodem.
a bierze ci olej??? bo z twjego opisu widać że brązowy nagar moe sie tworzyć z oleju- czyli zużyte pierścienie lub coś z uszczelka pod głowicą. Bo jeżeli czyścisz z nagaru i samochód pali to szukaj przyczyny powstawania nagaru. Pozdrawiam
Gdyby nie podkładki miedziane to paliwo wywali i spadnie moc trącać kompresje,wymieniając podkładki dokładnie czyścimy gniazdo z nagaru,są do tego odpowiednie frezy,
Czyściłeś końcówki wtrysków z nagaru?
Ciekawe w monowtrysku nagar, no chyba,że od LPG.
Witam Po odkręceniu korka od oleju czuć wyraźny zapach benzyny. Auto ma przejechane 150kkm. Auto przeważnie użytkowane po mieście, krótkie dystanse. Co robić? Dodam że mechanik proponuje mi czyszczenie układu wtryskowego za 200zł. Uważa że przyczyną jest nagar na zaworach. Czy czyszczenie pomoże? Pozdrawiam.
Mam do dyspozycji trzy kosy Oleo-mac o różnej mocy i jest to sprzęt prawie praktycznie niezniszczalny. Jak napisał kolega powyżej problemem mógł być moduł zapłonowy gdyż dokładnie taki sam problem miałem z jednym egzemplarzem i po wymianie kosa działa bez zarzutu a ma już chyba 25 lat. Filtr powietrza trzeba systematycznie czyścić bo zbyt bogata mieszanka...
Przyczyną może być też dawno nie czyszczony piec(sadza, nagary) i pokryty kamieniem płaszcz wodny w piecu.
Przepustnice niby czyściłem jakiś czas temu ale zajrzę może znowu się zebrało nagaru. Tylko wtedy chyba nie byłoby znaczenia czy chodzi na benzynie czy na gazie?
A jak zakładasz nowe pierścienie to czyścisz rowek pierścienia z nagaru w tłoku?
Ford Focus Mk3 kombi 2011 r. 1,6 tdci 115. Witam serdecznie, czy kody błędów P042E oraz P042F oznaczają, że czas na wymianę zaworu EGR? Auto generalnie nie daje żadnych oznak. Spalanie na poziomie 5,5 l. Silnik raczej pracuje równo. W trasie tylko mi się wydaje, że jakby czasami mocy mu brakowało. I oczywiście po skasowaniu błędów któryś z wyżej wymienionych...
Ja nie robiłem remontu robił to mechanik, mam nadzieję że wszystko w środku wyczyścił. Silnik od Brinkmana. Silnik jest chłodzony chłodnicą oleju. Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem wszystko było wykręcane i czyszczone. Jak byłem zobaczyć jak składa to wszystko w środku było czyściutkie, żadnego nagaru nic nie było.
Jak czyściłeś EGR to nie był zalepiony nagarem? Bo w DTI całe kolektory się zapychały.
Wygląda że przy wyjmowaniu EGR do cylindra dostał się nagar i to on blokuje tłok (tłoki). Jeśli masz możliwość wykręć świece i dmuchnij sprężonym powietrzem lub zapodaj WD40 lub coś co rozpuści nagar (tłok w GMP). Następnie tak jak kręciłeś kołem na biegu bez wkręcania świec obracaj kołem w przód i w tył aby rozbić syfka . Nie rób tego rozrusznikiem...
A takie pytanie: nie masz zapchanego tłumika? Może przelot tak się zmniejszył, że nie mają gdzie uciekać spaliny. W instrukcjach od pierdopędów jest nawet napisane, ze należy co jakiś czas czyścić z nagaru tłumiki. A może przerabiałeś tłumik?
sprawdz dolot powietrza czy nie jest zatkanym nagarem i ma za małą przepustowość nie raz czyściłem jak ludzie używają samochodu tylko w mieście
Panowie założyłem ten wątek w listopadzie 2008r :-). Mój Buderus logamax po 10 latach praktycznie bezawaryjnej pracy ( wymieniona tylko jakaś duża uszczelka , poza tym przed sezonem grzewczym czyszczenie z nagaru ) zaczął od zeszłego roku dziwnie piszczeć podczas pracy ( łożyska w zespole wentylatora ) . Serwisant powiedział że to cały moduł i koszt...
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
Wymiennik jest ze stopu alukrzem Bardzo wydajne lecz trzeba je czyścić Ten nie byl od nowosci. Poza tym mieszanka gazu z powietrzem do poprawy bo nagaru tu mnostwo. Skoro rozebrany prosze wyczyscic. Czyszczenie sprezysta listwa stalowa szer 2 cm albo miekka szczotka z włosiem z tworzywa lub mieksza stal. Dopiero po mozna ocenic czy nadaje sie do dalszej...
witam odswiezam temat. w moim przypadku na serwisie kociol po otwarciu komory nieczyszczony chyba z 8 lat tyle nagaru... wiec najpierw czysczenie konserwacja. . nastepnie sprawdzenie cewek na zaworze gazowym. dzis na tyle. jutro sprawdze sugerowane tu kondensatory. trzeba by sprawdzic sciezki bo to ewidentnie brak napięcia na generatorze iskry. zalaczam...
Odświeżam temat, dalej borykam się z problemem nieodpalania autka. Dotychczas zrobione ponownie wymieniony filtr paliwa, czyszczenie baku z nagaru. Wtryski na przelewach w normie, ciśnienia na listwach prawidłowe. Ktoś ma jakiś pomysł?
Panowie inżynierowie, przy konstruowaniu nowych tłumików do dwusuwa, należy pamiętać o kilku ważnych sprawach: tłumik musi zapewniać odpowiednią pulsacje spalin i ruch falowy gazów, co ma na celu poprawne opróżnianie cylindra ze spalin i napełnianie go nowa mieszanką. Rozbieralność tłumika lub łatwy dostęp do jego wnętrza. Tłumiki silników dwusuwowych...
Dokładnie! Jak chcesz wyjąć ten wałek , musisz zdjąć 2 boczne osłony , wyjąć rolkę ładującą (nad bębnem) i wyjąć bęben. Potem zsuwasz zębatkę z wałka podającego toner i z drugiej strony zdejmujesz sprężynkę łączącą wałek z listwą zbierającą i wyjmujesz plastykowy element mocujący wałek. No i wyciągasz wałek nakładający. Później czyścisz - zdrapujesz...
Zabójstwem dla wtryskiwaczy jest czyszczenie szczotką drucianą rozpylaczy z nagaru, częsty błąd warsztatów.
Nagar na cylindrach u góry czyściłem miękką szmatką namoczoną w benzynie ekstrakcyjnej (cylindry są bez rys w ładnym stanie), natomiast resztki starej uszczelki wżartej w blok przetarłem na mokro papierem ściernym P800.
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
witam, sprzęgło dwumasy sprawdż w ten sposób , wyjmij rozrusznik i przez ten otwór spróbuj przesunąć koło z wieńcem zębatym w stosunku do koła bez wieńca jezeli to przesuniecie jest ponad 5cm niestety wymiana koła , te 5cm to graniczna wartość, jeżli masz przejechane ponad 260 tys.km napewno przyda sie czyszczenie całego układu dolotowego(dokładnie)...
Czy były czyszczone np. Szczotką drucianą z nagaru końcówki rozpylacza?
olej już doszedłem - pękła uszczelka korka olejowego i dla tego wyciek dołączam zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/6595143500_1... wałek ma luzu ok 2mm, gaźnik czyściutki, membrany całe i sprawne. Po rozebraniu - na tłoku nagaru sporo (czyszczenie), pierścienie całe, cylinder bez rys - lusterko. Jak zdjąłem cylinder to w komorze korbowej...
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
2.4 do jazdy po mieście to słaby pomysł. Dużo pali i jest co nagrzewać. LPG o dziwo powoduje że silnik jest czystszy bo nie podaje się paliwa które musi odparować. Krople na zimnym nie dostają dostatecznie ciepła i tylko opalają się z zewnątrz co tworzy nagar i syf w oleju. LPG podaje się już w fazie lotnej. Łatwiej wymieszać a dwa spala się całkowicie...
Bo ja to już nie mam nerwów na po szarpywanie, coś dużo też mi pali, nie odpala od strzała, tylko po obrocie wałem. Przestały działać mi światła na automacie też i czasem sam potrafił się zamknąć. Obstawiam sterownik, że coś z nim się dzieje, bo chodzić chodzi na wszystkie gary, no i czasem przy ruszaniu czuć takie szarpanie i w reakcję jazdy po dotknięciu,...
Dobra czyszczenie przepustnicy od dołu (a uwalone nagarem była first i w dodatku ktoś silikonu obok uszczelki nawalił) oraz adaptacja i przejechanie się paru tak ze 2 kilometrów pomogło. Silnik z powrotem chodzi równiuteńko.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
nagar palnik nagar kosiarka nagar kolektor
zegar regulator załączenie tyrystora bocznikiem behringer wzmacniacz
Schemat płyty sterowania zmywarki Whirlpool 606F Scania kod błędu RTC 2049 - problem z zegarem czasu rzeczywistego