Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
Witam, W mojej Alfie 156 1.9JTDm 16V 150KM 2005r. wielokrotnie pojawiał się komunikat Motor Control Failure i w pierwszej fazie komputer odłączał turbinę a po kolejnym uruchomieniu pracował w trybie awaryjnym, który potrafił po kilku dniach samoistnie zniknąć. Przyczyną problemu okazał się czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Wystarczyło...
Przecież tam trzeba skrobać wkrętakiem zawsze nagar. Żaden dezodorant nie ruszy tego chyba że Karcher. Dlatego to kosztuje.
Brud w kolektorze to nagar z EGR, normalka, można wyczyścić. Zanieczyszczenia mechaniczne w paliwie - bardzo źle, lepiej unikać, pracę przy tym traktować sterylnie. Pęcherz powietrza jeśli stoi np. w załamaniu przewodu jak w poziomnicy to nie problem, nie powinny bańki krążyć w obiegu.
Jeśli chodzi o gumową podstawę pod przepustnicą to wydaje mi się że jest ok. Kolega, które naprawiał takie samochody pierwsze co sprawdził czy to nie wina tej gumowej podstawy ale wykluczył i powiedział że raczej jest ok, ale mi się wydaje że jednak tak nie jest. Wężyki podciśnienia są całe, też sprawdzałem. Czy ktoś mi powie czy ten nagar wewnątrz...
co do rozbierania silnika to ja bym sie wstrzymał.mozesz sciagnac koło magnesowe i magneto, pompke oleju i kolo napedowe pompki i sprawdz czy simmering(uszczelka wału korbowego) jest szczelna, czyli czy nie ma zadnych pekniec, czy np nie widac wokol niej wycieków oleju, to samo z drugiej strony, czyli sciagnij wario, sprzegiełko rozrusznika - uwazaj...
Cewki zamienione miejscami, wszystkie sprawne. Nie pali tylko na czwartym cylindrze. Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem (nie mam czym), ale podejrzanym numerem jeden jest w tym momencie nagar od strony kolektora dolotowego. Wczoraj myślałem o pompie wysokiego ciśnienia, ale patrząc na komputer, pokazuje, że ciśnienie na listwie jest wyższe od referencyjnego......
Witam najprawdopodobniej masz nagar w kolektorze który powoduje blokowanie klap wirowych,trzeba by wyjąć kolektor i wymyć go porządnie.Jeśli klapy sterowane są podciśnieniem do sprawdzenia przewód od zaworu do gruszki.Ostatnia możliwość to wylogować klapy.Pozdrawiam
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Polerowanie kolektorów ma sens. Po pierwsze mniejsze turbulencje w warstwie przyściennej (a przepływ w kolektorze wydechowym odbywa się z prędkością naddźwiękową). Po drugie gładka powierzchnia przyjmuje mniej ciepła od spalin oraz trudniej tworzy się na niej nagar. Nie ma sensu polerować na lustro, ale syfy po rdzeniu piaskowym warto zeszlifować. Warto...
Słyszałem ze przyczyną może być zbierający się nagar w kolektorze ssącym. Jak sądzicie,może to zabrać tyle mocy? Dodano po 4 Hamownia VTEC Gdańsk
przedmuchiwałem kompresorem kolektor czy jest możliwość żeby sadza dostało się do tłoków Słuchajcie blokuje coś mi silnik bo podniosłem koło odkręcam w lewo na maksa nie chce zrobić obrotu na 6 biegu i przykręca mi dwa razy do jakiegoś momentu i dalej nie kręci coś blokuje mi silnik Teoretycznie nagar z kolektora mógł przykleić się między otwarty zawór...
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz. Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar. Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie. Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały. Kolega ROBEK podał Ci powody czemu...
Aha a powiedz mi jak to było jednorazowe bo poczekalem 4h aż auto ostygło i odpaliłem to już ani nie zakopciło ani nic.. wiec dziwi mnie to troche bo jak by było coś z tych żeczy co ty wymieniłeś to powinno sie to dziać cały czas a nie tylko raz. a mogło być tak ze jakiś olej niespalony albo nagar na kolektorze ?? bo ostatnio bo po ostatniej jezdzie...
Kolego sprawdż nagar w kolektorze ssącym (może też być pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym), podciśnienia, rozrząd (oczywiście może być przyczyną problemów) i przewód elektryczny do czujnika (MAP sensora). Jeśli to wszystko jest w porządku, to kasujesz błędy (dobrym testerm- może egzaminer?) i musi działać. Na razie nie mam innych pomysłów, jeśli mi...
Zacząłbym od zaślepienia rurki podciśnienia przy klapkach dolotu. Najmniej roboty. Zdjąć rurkę włożyć w nią krótki śrubokręt i zacisnąć opaską. Jeśli to pomoże i problem ustanie, to jest jak u mnie , a wtedy opcji jest dużo, np. zaworek podciśnienia przy akumulatorze, zatkana rurka, dziurawa rurka, kable , styki sterowania zaworkiem podciśnienia, czujnik...
silnik suchy instalacja itd wszystko ok kierowca tak jak pisałem czy przy jeździe delikatnej czy ostrzejszej pali tyle samo więc kierowca odpada. Rozrząd sprawdzony wszystko tak jak powinno być. Pompa cała po regeneracji i jest tak jak było przed czyli pali 21L wtryski są świerzo po przeglądzie i są ok jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagar...
i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
A co z turbiną w tym samochodzie ? Podejrzewam że problemu nie było... Dodano po 4 A może nagar zalegający w kolektorze dolotowym wpada do sinika i wypluwany razem ze spalinami uszkadza wirki i zmienną geometrie ?
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
Na odległość trudno coś więcej doradzić, wydaje mi się że (przynajmniej tak to wygląda na filmie) przepustnica nie domyka się całkowicie. Spróbuj jeszcze przeczyścić ją dokładnie, może jakiś nagar jest. Wracając do kolektora wydechowego sprawdziłeś wizualnie czy nie ma pęknięć a uszczelki nie przedmuchuje?
Ten błąd dotyczący EGRa ma najczęściej przyczynę brakiem podciśnienia sterującego zaworem EGR (jeśli nie jest elektryczny) lub zaklejony nagarami kolektor dolotowy, który ogranicza przepływ powietrza. Przy dużym przebiegu kolektor w tym silniku wygląda jak na foto. https://www.facebook.com/digitech.chiptu...
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
Zmniejszenie ostepu elektrod w świecach to dobra rada. Do kompletu badań dodał bym jeszcze sprawdzenie kompresji i czy czasem nie połyka oleju przez te cylindry (uszczelniacze zaworowe). Problem też nieraz jest w zwężonych kanałach kolektora przez nagar.
Witam wszystkich, ja tam nie wiem jak z bogami odtych silników i kto jakie zeby na nich pozjadal, lecz opowiadanie że głowice trzeba do pieca wsadzić i upiec bo Francuzy za słabo upiekly i się cytuję speca ROZPURCHLA przy temperaturze 90 stopni, jak ktoma ochotę to niech piecze wolna wola. Ja doszedłem co było u mnie przyczyną wypadania zapłonu na pierwszym...
Egr wyczyszczony nie dawno byłem u znajomego mechanika żeby mi sprawdził auto przed przeglądem wspominał że z turbiny leje czy to może mieć coś z tym wspólnego. Po zdjęciu węża z kolektora zauważyłem spory nagar solista konsystencja sporo tego tam jest.
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Witam serdecznie, Jestem posiadaczem golfa 4 silnik 1,6 SR w gazie, rocznik 2000. Zmagam się z problemem falujących obrotów na postoju, czasem brakiem mocy. Byłem już u mechanika który po podłączeniu do komputera pokazał błąd- wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Mechanik wymienił: -świece -przewody od świec -cewkę Problem zniknął na kilka dni po...
Witam, mam problem ze swoją Skodą. Czytałem już o podobnych problemach na innych forach ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. Samochód szarpie dosyć mocno w trakcie jazdy na wolnych obrotach ( problem ustępuje kiedy zredukuję bieg i zwiększę obroty), dodatkowo podczas szarpania wyskakują następujące kontrolki: świece żarowe, ABS i ciśnienie w oponach...
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Sprawdź czy kolektor dolotowy nie jest zabity nagarem.
Ja taki nagar i brud czyszczę mieszaniną preparatu liqui moli do czyszczenia nagarów z nitrem lakierniczym.
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
Szczerze to dziwne. Przytkany wydech? Nawet po zaciągnięciu pompką grzyba na full nie powinien raczej zgasnąć. Dodano po 19 A jak by np kolektor był zalepiony nagarem?
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
Witam, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze w 2.0TSI EA113 CDLA 265km Przebieg 109tys 15tys km wymieniony rozrzad (pasek+lancuch) Cewki, N75, N80, DV, PCV, HPFP 10tys km temu wyczyszczony nagar, wszystkie nowe uszczelki kolektora, wtryski czyszczone Wszystkie części ori ASO Po zdiagnozowaniu wypadania zaplonu wymienione ponownie swiece, stare po 15tys wygladaly...
ja stawiam na nagar na zaworach bo czyscilismy egr i cały kolektor bo był zapchany.i prawdopodobnie osiadło to na zaworach.
Wałek ładny gładź nigdzie nie wytarta, kolektor miałem na wierzchu normalny nagar wyczyściłem szczotą drucianą ile się dało i przedmuchałem powietrzem Dodano po 3 W sumie obydwa kolektory bo są razem skręcane i to dwa razy.
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
Też brałem taką możliwość pod uwagę. Rozkręce jutro dolot i zobaczę jak wygląda czy jest nagar. Słyszałem o pewnym specyfiku do czyszczenia kolektora Liqui Moli pro-line 5168. Może warto w razie czego tym wyczyść?
Witam, zakupiłem Opla Astrę 2.0DTL z 1999r. Przyjechałem do domu i chciałem zrobić jej przegląd. Rozebrałem kolektor dolotowy, wyczyściłem cały nagar, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia. Auto odpaliło ale pracuje tak jakby na 3 gary. Tylko co może być powodem takiego działania jak przed czyszczeniem było wszystko ok? Strasznie dymi i nie...
Dzisiaj dobrałem sie do czujnika ciśnienia doladowania i zauważyłem ze w kolektorze jest pełno nagaru. Kolektor wyjąłem i umyłem. Jestem w trakcie składania. Czy da sie jakos sprawdzić ten czujnik bo tez byl zabrudzony i nie jestem pewny czy bedzie działało.
Na pewno nagar na zaworach? Auto od nowości w jednych rękach, przebieg 110tys. Na zdjęciu poniżej historia wypadania zapłonów. Te grzechotanie to okazała się luźna sztanga od turbo https://obrazki.elektroda.pl/6150629500_... Dodano po 1 Czytałem że najlepsza metoda na nagar to urządzenie na łupiny orzechów włoskich, ponoć bardzo skuteczne....
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Witam! Mam problem w moim samochodzie. Samochód na zimnym silniku nie chce jechać na benzynie, szarpie, kicha, słychać "strzały" w kolektorze wydechowym. Taka sytuacja dzieje się na zimnym silniku podczas ruszania. Samochód jest wyposażony w instalacje LPG, na której po przełączenia działa trochę lepiej. Podejrzewam wtryskiwacze, ponieważ przepływomierz...
A czy sprawdzałeś kolektor dolotowy niestety lubi się w nim zgromadzić nagar co utrudnia przepływ dwa to stan wałka rozrządu AXR to TDI PD a więc problem z wycierającymi się krzywkami wałka ( mniejszy wznos zaworu).
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
W Leonie III jest EA888 gen. 3 (1.8 TFSI) albo EA211 (1.4 TFSI), oba poprawione i bez większych problemów. Jedynym "problemem" EA888 gen. 3 jest hybrydowy wtrysk... ale tylko jak ktoś chce zakładać LPG, plusem tego rozwiązania jest to, że rozwiązuje problem zarastania nagarem kolektora dolotowego. To "legendarne" branie oleju przez EA888 gen.2 sprowadzało...
A nie masz tam nagaru na zaworach ? Kolektor zrzucić i powinno być widać.
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Robiłem kiedyś A3 1,9TDi w którym ilość nagaru była taka, że zablokowało klapę gaszącą, przyjechał na lawecie bez kompresji, myślałem że strzelił rozrząd, a tu niespodzianka. Po rozebraniu egr i klapy w kolektorze zobaczyłem otwór, który miał z Φ1,5cm, reszta to był nagar :D
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
a po co miałby to odłączać??? czyżby silnik był wykończony??na mrozie odpala elegancko moc też ma więc nie wiem :(( po to by dolot powietrza doładowanego nie syfił się olejem i nie zapychał nagarem kolektor ssący wraz z wnętrzem obudowy zaworu EGR zwłaszcza jeśli EGR nie jest zaślepiony oraz aby pozbyć się ewentualnych wycieków oleju z obudowy zaworu...
pompkę paliwa można sprawdić wstępnie ,odłączają przewód powrotu paliwa,pompa jest tak skonstruowana że powinna mieć większy wydatek niż zapotrzebowanie.przewód powrotny znajduje się z lewej strony listwy rozdzielczej wtryskiwaczy (to jest od strony przedniej samochodu to z prawej) nalerzy go odłączyć i włączyć zapłon powinno z listwy popłynąć paliwo.przy...
Witam mam problem z traktorkiem, po rozgrzaniu dymił na niebiesko i brał olej, po zdjęciu głowicy okazało się że olej jest w komorze popychaczy zaworowych (tej po prawej stronie tulei cylindra), jeden z popychaczy jest troszeczkę zgięty oraz jest nagar od oleju na zaworach. Przewód z odmy do kolektora gaźnika był odpięty, odma w postaci metalowej blaszki...
Co do sztangi to na zgaszonym silniku i ręką skok około 1,5-2 cm albo zdejmujesz wężyk ten co idzie do gruchy i albo strzykawką albo ustami. Nagar na egr to zdejmiesz wąż którym powietrze idzie w kierunku kolektora ssącego(aluminowe,, coś'' przykręcone do głowicy silnika) i w miejscu gdzie spaliny które idę do powtórnego spalania spotykają się z powietrzem...
Odkręć obudowę zaworu EGR od kolektora ssącego i sprawdź ile masz nagaru wewnątrz kolektora bo możliwe, że prześwit z oryginalnego zrobił się na taki, że tylko palec będzie można włożyć : http://img687.imageshack.us/i/kolektor2p...
No to bym obstawiał turbinę i jej regenerację. Do tego czyszczenie kolektora z nagaru/ U mnie koszt takiej imprezy sięgnął 900zł.
Raczej a lewe powietrze np z systemu EVAP. BCB generalnie jest wrażliwe na nawet na niewielkie nieszczelności kolektora. Przepustnica bez nagaru?
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Wtryskiwacze benzyny można oddać do specjalistycznego czyszczenia co kosztuje nie mało bo od 200 zł w górę za 4 sztuki. Zastanawia mnie fakt w jaki sposób taki wtryskiwacz może zebrać nagar czy jakiekolwiek zanieczyszczenia skoro: - siedzi w kolektorze dolotowym - przepływa przez niego czyściutkie powietrze o temp. nie przekraczającej 50 st C - płynie...
Luźna sadza jest niegroźna, ale światło kolektora i kanałów potrafi zarosnąć nagarem z oleju i sadzy w 70-80%... i nie ma innej metody niż demontaż kolektora i mechaniczne usunięcie nagaru.
Jesteś pewien, że wystarczy wgrać soft ecu i to wystarczy? a wiesz może gdzie w Warszawie coś takiego zrobie i najlepiej jakie oprogramowanie wgrać :) Dodano po 11 A i tak przy okazji, kolektor ssący wyczyszczony, egr i turbo też. Faktycznie nagaru w kolektorze było tyle, że klapki nie miały jak się ruszać ale błąd niestety wyskakuje dalej ... :(
Można z powodzeniem zaślepić, w silniku ALH EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie więc sterownik silnika nie będzie robił problemów, zaślepić EGR można na kilka sposobów, programowo jednak nigdy się EGR nie wyłączy całkowicie więc wystaczy zabieg czysto mechaniczny; taki zabieg da czysty i wolny od nagaru kolektor ssący jak i wnętrze...
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Więc odpowiadam na pytania: 1. Próba odbywała się bez przepustnicy, bo wlot jest po skosie w dół. Odkręciłem ją, aby maksymalnie skrócić dolot i zmniejszać spływanie plaka. 2. Kanały w głowicy były czyszczone ok 2 lata temu, nagar nie przekracza grubości 1mm. Gdzie było więcej, wyskrobałem jak nie było dolotu. Sam pokrywo-kolektor kupiłem z anglika...
Z tego co sie orientuje ten kod wskazuje na to ze jest to motorek umieszczony na kolektorze ssącym i jego zadaniem jest otwieranie i domykanie klapek ktore znajduja sie wewnatrz kolektora ,te klapki sa polaczone po przez ramiona wewnatrz,i powalaja na wieksza ilosc powietrza lub mniejsza.Wiec przyczyna moze byc nagar ktory sie osiadl lub spalony motorek...
(at)psooya ;) Ja osobiście nie wyobrażam sobie lpg bez lubry , może to banał ale mieszanka wypala nagar gromadzący się na zaworach ... przecież po to głownie zostało wypuszczone w tym celu na rynek . owszem może i kolektor jest brudniejszy ale tego nie unikniesz chyba że zainstalował byś dotrysk pb i wyelminował lubre ale to temat na dłuższą rozmowę...
Oczywiście przed rozgrzebaniem pompowtrysków należy sprawdzić wczesniej filtr powietrza jesli bedzie zapchany będzie też taki objaw(brak tlenu do spalenia mieszanki) oraz kolektor dolotowy z przepustnica osadza się nagar szczególnie w samochodach używanych na krótkich dystansach Dodano po 4 Najlepszym rozwiązaniem jest demontaż wszystkich sprawdzenie...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Jest gdzieś nieszczelność w ukł ssącym. Jeżeli było coś robione „obok” i widzisz powiązanie z wystąpieniem obecnego problemu, to zacznij szukać w tej okolicy. Jest również prawdopodobieństwo usterki czujnika podciśnienia w kolektorze, ale w tym przypadku raczej minimalne. Co do nagarów, to z reguły zjawisko to nie wiąże się z występowaniem...
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
Błędy p1336 i1340 to wypadanie zapłonu, dlaczego? Świece do sprawdzenia jak wyglądają, a następnie podmieniłbym sterownik silnika. Błąd sondy to przypuszczam nagar na sondzie spowodowany braniem oleju przez silnik - czy mylę się? Nagar na 4-tej świecy - branie oleju - błąd p01340. Ja zrobiłbym tak, sprawdził kompresję na poszczególnych garach, wymienił...
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Witam, Mam ten sam problem. U mnie objawia się to problematycznym odpalaniem na ciepłym silniku. Muszę dodawać gazu i dłuzej kręcić. Na zimnym, pali na dotyk. W serwisie wykryto usterki modułu ERG. Czy oprócz wymiany tego modułu, można ten element jakoś przeczyścić ? Czy to coś mi pomoże ? W serwisie mówili, że nagar się tam zbiera i element do wymiany....
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.
Bardziej stawiałbym na zacięcie się którejś z klapek na skutek nagaru w kolektorze dolotowym. Klapki sterowane są "jednocześnie" więc gdyby zaciął się zawór podciśnienia wszystkie były by zamknięte a to raczej unieruchomiło by silnik... Uwaga - klapki często lubią się oberwać po zacięciu ... a jak już się urwą to znaleźć je można w cylindrze ze wszystkimi...
... puki nie będzie brał oleju i turbina będzie sprawna a silnik traci na mocy to tylko pompa ewentualnie coś z zasilaniem paliwa sam ... No i tutaj wtrącę się w dyskusję, gdyż miałem już kilka takich przypadków w silnikach AGR, ALH ATD i tym podobnych konstrukcjach, że winny okazywał się kolektor dolotowy zawalony nagarem z zaworu EGR - w skrajnych...
W sumie to nie widziałem ani jednego postu o potencjalnym "nagarze" , przynajmniej nie w kolektorze dolotowym...( bo i skąd ?) może miałeś na myśli kolektor wydechowy? pzdr Nix
Kolektor ssący nie wykazuje zarzucenia nagarem?
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Głowica zdejmowana była ze względu na 3 urwane świece żarowe oraz dużo nagaru w kolektorze dolotowym oraz kanałach dolotowych w głowicy. Głowica trafiła na myjkę ultradźwiękową. Przed naprawą bez praktycznie 3 świec żarowych silnik po nocy przy -15 palił bez większego problemu, ale strasznie nim telepało. Pytanie czy po doszczelnieniu głowicy możliwe...
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
witaj i proponuje nastepnym razem zanim podejmiesz decyzje o regeneracji zajrzec w temat turbin ,bo wedlug mnie zaplaciles frycowe i to dosyc drogie ,w turbinie nie moze pasc usczelnienie bo sa to pierscienie stalowe tak jak na tlokach silnika ,z turbiny bedzie sie dostawal olej do kolektora ssacego tylko wowczas jak turbina stanie ,a zeby stanela to...
Kolega bolus11 i Kolega andrzej20001 dobry trop. Dolot zawalony jak by czarnym błotem. nagar z olejem,turbina ciężko się obraca zawalona nagarem ! choć nie czuć w nie luzu jutro ją wymyję dam znać co i jak
Problemem byl zapchany kolektor ssacy,dwa kufle do piwa nagaru.
Jak silnik pracował dobrze i mocno nie dymił to wyczyśc i obserwuj. Wczoraj "tego" nie ruszałem, ale dziś się zabrałem za skrobanie z kolektora. Nie wiem jak w głowicy, ale w kolektorze właśnie nie jest to typowo nagar a raczej sadza bo wyszło bez problemu, daje się rozgniatać w palcach. Może jutro mi się uda wydłubać z głowicy, ale jeśli będzie tylko...
Jak czyściłeś EGR to nie był zalepiony nagarem? Bo w DTI całe kolektory się zapychały.
Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły. Paliwo chyba słabej jakości. Wyczyściłem wszystko, usunołem nagar z tłoka tylko chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Czy strzałka na tłoku powinna być w strone kolektora ssącego czy wydechowego. Obawiam się, że pomyliłem kierunki i strzałka jest w strone wydechu...
Dobra, zaślepiony EGR, ta krótka rurka łącząca EGR z kolektorem była cała w nagarze, prześwit ok. 50%. Wykres lambdy bardzo się poprawił, natomiast ciągle nie jest idealny. Ze skaczącego 2.0 aktualnie jest stabilne 1.5, ale będę jeszcze szukał nieszczelności w dolocie. Zawór też okazał się trafiony, po jego wymianie zniknęły sporadyczne szarpnięcia...
nagar kolektor wyczyścić nagar kolektor ssać nagar palnik
reset pojemnika tworzenie stron internetowych naprawa electrolux
samsung wf70f5e0w2w plamiąca pralka
Schemat płyty głównej Asus X73S - gdzie znaleźć? Czujnik czadu pika co jakiś czas - przyczyny i rozwiązania