i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
Cewki zamienione miejscami, wszystkie sprawne. Nie pali tylko na czwartym cylindrze. Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem (nie mam czym), ale podejrzanym numerem jeden jest w tym momencie nagar od strony kolektora dolotowego. Wczoraj myślałem o pompie wysokiego ciśnienia, ale patrząc na komputer, pokazuje, że ciśnienie na listwie jest wyższe od referencyjnego......
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Na pewno nagar na zaworach? Auto od nowości w jednych rękach, przebieg 110tys. Na zdjęciu poniżej historia wypadania zapłonów. Te grzechotanie to okazała się luźna sztanga od turbo https://obrazki.elektroda.pl/6150629500_... Dodano po 1 Czytałem że najlepsza metoda na nagar to urządzenie na łupiny orzechów włoskich, ponoć bardzo skuteczne....
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
przedmuchiwałem kompresorem kolektor czy jest możliwość żeby sadza dostało się do tłoków Słuchajcie blokuje coś mi silnik bo podniosłem koło odkręcam w lewo na maksa nie chce zrobić obrotu na 6 biegu i przykręca mi dwa razy do jakiegoś momentu i dalej nie kręci coś blokuje mi silnik Teoretycznie nagar z kolektora mógł przykleić się między otwarty zawór...
Nie wiem jak ten,ale w niektórych jest wyświetlany błąd czujnika wału jak silnik się nie obraca . Czujnik ciśnienia to już poważniejsza sprawa. Ani jedno,ani drugie nie tłumaczy jednak dlaczego na plaka nie pali. Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinien gadać nawet na tym ciśnieniu. Może to ciągłe płukanie plakami obsypało nagar z wydechów.Kiedyś...
Ten silnik jeszcze pamięta co to benzyna? Kolektor jednopunkta nigdy nie powinien być wewnątrz brudny bo go benzyna przecież obmywa.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. Ja też nie rozumiem, ale nie drążę. Takie są po prostu fakty, które potwierdzi każdy kto na oleju 2T jeździł. Natomiast fakt, że ON jest obecnie pozbawiany do bólu siarki, która zwiększała jego właściwości smarujące, w imię oczywiście ekologii, raczej nie jest pomocny. ON premium...
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
Witam, mam problem ze swoją Skodą. Czytałem już o podobnych problemach na innych forach ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. Samochód szarpie dosyć mocno w trakcie jazdy na wolnych obrotach ( problem ustępuje kiedy zredukuję bieg i zwiększę obroty), dodatkowo podczas szarpania wyskakują następujące kontrolki: świece żarowe, ABS i ciśnienie w oponach...
Witam najprawdopodobniej masz nagar w kolektorze który powoduje blokowanie klap wirowych,trzeba by wyjąć kolektor i wymyć go porządnie.Jeśli klapy sterowane są podciśnieniem do sprawdzenia przewód od zaworu do gruszki.Ostatnia możliwość to wylogować klapy.Pozdrawiam
(at)psooya ;) Ja osobiście nie wyobrażam sobie lpg bez lubry , może to banał ale mieszanka wypala nagar gromadzący się na zaworach ... przecież po to głownie zostało wypuszczone w tym celu na rynek . owszem może i kolektor jest brudniejszy ale tego nie unikniesz chyba że zainstalował byś dotrysk pb i wyelminował lubre ale to temat na dłuższą rozmowę...
Masz rację nagar i olej nie pojawił się tam znikąd i wiem że muszę jechać do mechanika bo sam tego nie ogarnę. Olej stał w przewodzie dochodzącym do EGru od strony podszybia i jak czytam opinie to ponoć w tym silniku ma prawo go tam trochę być ??? Kolektor ssący miałem zamiar też odkręcić ale śruby są tak zardzewiałe że pomimo odrdzewiacza i szorowania...
Ja taki nagar i brud czyszczę mieszaniną preparatu liqui moli do czyszczenia nagarów z nitrem lakierniczym.
... puki nie będzie brał oleju i turbina będzie sprawna a silnik traci na mocy to tylko pompa ewentualnie coś z zasilaniem paliwa sam ... No i tutaj wtrącę się w dyskusję, gdyż miałem już kilka takich przypadków w silnikach AGR, ALH ATD i tym podobnych konstrukcjach, że winny okazywał się kolektor dolotowy zawalony nagarem z zaworu EGR - w skrajnych...
A czy sprawdzałeś kolektor dolotowy niestety lubi się w nim zgromadzić nagar co utrudnia przepływ dwa to stan wałka rozrządu AXR to TDI PD a więc problem z wycierającymi się krzywkami wałka ( mniejszy wznos zaworu).
Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Kolega bolus11 i Kolega andrzej20001 dobry trop. Dolot zawalony jak by czarnym błotem. nagar z olejem,turbina ciężko się obraca zawalona nagarem ! choć nie czuć w nie luzu jutro ją wymyję dam znać co i jak
Wałek ładny gładź nigdzie nie wytarta, kolektor miałem na wierzchu normalny nagar wyczyściłem szczotą drucianą ile się dało i przedmuchałem powietrzem Dodano po 3 W sumie obydwa kolektory bo są razem skręcane i to dwa razy.
Panowie olej zawsze na czas zmienieny czyli co 10 kkm tak jak napisalem 5w 30 castrol edge kupywany w inter carsie. Lubryfikacia ma smarowac zawory a dokladnie zawor z gniazdem zeby sie nie zuzywal i faktycznie po rozebraniu zuzycia nie zauwazylem zawory tylko oczyscilem z nagaru i dotarłem.silnik nie zuzywał oleju od wymiany do wymiany . raczej to...
ja stawiam na nagar na zaworach bo czyscilismy egr i cały kolektor bo był zapchany.i prawdopodobnie osiadło to na zaworach.
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
nic nie kombinuj mlody kolego z komputerem ani z przełaczaniem pinów czy ich masowaniem - w tym sterowniku nie ma opcji 4x4 - ktos cie zle ponformowal pozostaj jedynie WLACZENIE klimy - to polsrodek i sie nie sprawdzi w twoim przypadku - on podnosi tylko o 100 - 200 -- tak do tysiaca - chodzi o obciazenie pracujaca sprezarka jesli ci wariuje na wolnych...
Oczywiście przed rozgrzebaniem pompowtrysków należy sprawdzić wczesniej filtr powietrza jesli bedzie zapchany będzie też taki objaw(brak tlenu do spalenia mieszanki) oraz kolektor dolotowy z przepustnica osadza się nagar szczególnie w samochodach używanych na krótkich dystansach Dodano po 4 Najlepszym rozwiązaniem jest demontaż wszystkich sprawdzenie...
mam identyczny problem z samozaplonem w vectrze z silnikiem 1.6 16V. interesowalem sie tym jakies pol roku temu i wtedy po kilku dyskusjach na roznych forach wspolnie ustalilismy, ze powodem samozaplonu jest duzy objetosciowo kolektor ssacy w ecotekach opla. po wylaczeniu zaplonu dopalaja sie resztki gazu z kolektora od zarzacego sie nagaru na swiecach....
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Witam Mam problem z Mb c220 cdi 143konie 2001 290 000km auto kopci na czarno Brak takiej mocy jak kiedys wymienilem kolektor na Nowy klapki Byly polanane auto wydaje swist od strony filtra powietrza kolo turbo jest cZarny nagar pojencia co to moze Byc prosze o pomoc
Samochód to Mini Cooper r53 04r benzyna kompresor 170KM Dodam ze z takimi objawami juz samochod kupilem i walcze juz od 2 miesięcy prawie Wypisze najpierw jakie mam objawy niepokojące : Kolektor rozgrzewający sie do czerwoności i lekko czerwony przy bardzo spokojnej jeździe, brak mocy( do 2tyś jest jeszcze ok powyżej jak by coś go dusiło) przy zmianie...
Cz ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego zawór EGR zawala mi silnik nagarem? Do tego stopnia że zawory na 1 cylindrze nie są już szczelne i mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika (na zimno pali bez problemu). Jest spadek mocy silnik czuje przymulony,przewody od turbo szczelne, wyczyściłem kolektor dolotowy,zawór EGR,pozostała mi jeszcze rura od zaworu...
Głowica zrobiona,zawory sie zamykaja auto pali.Zamykam ten temat Dodano po 3 Na 2 i 4 cylindrze po odpaleniu zawory spotkały sie z tłokiem i nie zdarzyły się zamknąć i jak pozniej sie juz okazało to gdy auto zapaliło to rozrzad sie tak przestawił ze zawory szans z tlokiem nie miały. A komora zaworów ssacych to same sadze jak w dieslu. Nagar taki ze...
Ale jesteś uparty. Zawory można zdemontować po odkręceniu metalowej klapki, która jest za tłumikiem. Trzeba zdjąć okrągłe zabezpieczenia na trzpieniach zaworu. Pęknięty kolektor ssący ( rurka plastikowa ) tłumaczy nierówną pracę silnika. Wszystkie połączenia, gaźnik - cylinder muszą być szczelne. Nagar można czymś zeskrobać np. nożem. Stan cylindra...
Mam identyczny problem!!! Czytam uważnie, ale nie widze jednoznacznej odpowiedzi lub konca historii. Mam Corsa '98 1.2 16V X12XE , niedawno wymienilem caly silnik (w starym ok 120tys km siadły łańcuch rozrządu i wytarte panewki - walił jak trzeba - więc wstawilem identyczny malo uzywany, widziałem oryginalny przebieg 40000km, ładna sztuka, mogłem sprawdzić...
Jeseli mowisz o klapkach w kolektorze ssacym to sa takie jakby duze kulki z otworami przez ktore leci powietrze, przymocowane osiowo ze soba, calosc z plastiku. Z nimi sa zwykle problemy - albo sa zablokowane przez nagar i juz nie dzialaja, albo polaczenie miedzy nimi gdzies sie przerwalo, moga tez latac (przez co delikatnie drgac), ale jakos mimo tego...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Lecim. Pierwsza rzecz, dla zwykłego użytkownika, samo określenie tego elementu, który w tym przypadku nazwałem silniczkiem krokowym, bezproblemowo nakieruje go gdzie taki element się znajduje To dla Ciebie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Przepustnicę jak najbardziej czyści się w tych silnikach, gdyż nagar się tam zbiera Masz znikome...
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Witam, mam problem, niedawno wymieniałem olej w silniku, wymieniam go co 10.000 km. Zauważyłem od tamtej pory coraz to głośniejszą prace silnika przy przyspieszaniu. Myślałem, że wydech się rozszczelnił, faktycznie po zdjęciu osłony pod maską było trochę sadzy, więc odkręciłem wszystko, na blok założyłem nową uszczelkę, kolektor dokręciłem jak należy...
Wiem że to znaczne przekroczenie wartości ale co zrobić gdy ustawiasz zawory na 0,10 0,20 a silnik trzęsie się jak gówno w trawie na nowych swiecach nowych przewodach prawidłowej kompresji na benzynie jak i na gazie. Na wartości 0,30 0,40 chodzi jak pszczółka. jakie powinny być luzy zaworowe w Clio 1.2 16V gdy jest instalacja LPG? 0,30 0,40 to nie...
Sprawdź czy kolektor dolotowy nie jest zabity nagarem.
Witam, W mojej Alfie 156 1.9JTDm 16V 150KM 2005r. wielokrotnie pojawiał się komunikat Motor Control Failure i w pierwszej fazie komputer odłączał turbinę a po kolejnym uruchomieniu pracował w trybie awaryjnym, który potrafił po kilku dniach samoistnie zniknąć. Przyczyną problemu okazał się czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Wystarczyło...
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Ten błąd dotyczący EGRa ma najczęściej przyczynę brakiem podciśnienia sterującego zaworem EGR (jeśli nie jest elektryczny) lub zaklejony nagarami kolektor dolotowy, który ogranicza przepływ powietrza. Przy dużym przebiegu kolektor w tym silniku wygląda jak na foto. https://www.facebook.com/digitech.chiptu...
W sumie to nie widziałem ani jednego postu o potencjalnym "nagarze" , przynajmniej nie w kolektorze dolotowym...( bo i skąd ?) może miałeś na myśli kolektor wydechowy? pzdr Nix
Brud w kolektorze to nagar z EGR, normalka, można wyczyścić. Zanieczyszczenia mechaniczne w paliwie - bardzo źle, lepiej unikać, pracę przy tym traktować sterylnie. Pęcherz powietrza jeśli stoi np. w załamaniu przewodu jak w poziomnicy to nie problem, nie powinny bańki krążyć w obiegu.
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
Szczerze to dziwne. Przytkany wydech? Nawet po zaciągnięciu pompką grzyba na full nie powinien raczej zgasnąć. Dodano po 19 A jak by np kolektor był zalepiony nagarem?
Polerowanie kolektorów ma sens. Po pierwsze mniejsze turbulencje w warstwie przyściennej (a przepływ w kolektorze wydechowym odbywa się z prędkością naddźwiękową). Po drugie gładka powierzchnia przyjmuje mniej ciepła od spalin oraz trudniej tworzy się na niej nagar. Nie ma sensu polerować na lustro, ale syfy po rdzeniu piaskowym warto zeszlifować. Warto...
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Jest gdzieś nieszczelność w ukł ssącym. Jeżeli było coś robione „obok” i widzisz powiązanie z wystąpieniem obecnego problemu, to zacznij szukać w tej okolicy. Jest również prawdopodobieństwo usterki czujnika podciśnienia w kolektorze, ale w tym przypadku raczej minimalne. Co do nagarów, to z reguły zjawisko to nie wiąże się z występowaniem...
co do rozbierania silnika to ja bym sie wstrzymał.mozesz sciagnac koło magnesowe i magneto, pompke oleju i kolo napedowe pompki i sprawdz czy simmering(uszczelka wału korbowego) jest szczelna, czyli czy nie ma zadnych pekniec, czy np nie widac wokol niej wycieków oleju, to samo z drugiej strony, czyli sciagnij wario, sprzegiełko rozrusznika - uwazaj...
A nie masz tam nagaru na zaworach ? Kolektor zrzucić i powinno być widać.
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Raczej a lewe powietrze np z systemu EVAP. BCB generalnie jest wrażliwe na nawet na niewielkie nieszczelności kolektora. Przepustnica bez nagaru?
Dzisiaj dobrałem sie do czujnika ciśnienia doladowania i zauważyłem ze w kolektorze jest pełno nagaru. Kolektor wyjąłem i umyłem. Jestem w trakcie składania. Czy da sie jakos sprawdzić ten czujnik bo tez byl zabrudzony i nie jestem pewny czy bedzie działało.
Problemem byl zapchany kolektor ssacy,dwa kufle do piwa nagaru.
No to bym obstawiał turbinę i jej regenerację. Do tego czyszczenie kolektora z nagaru/ U mnie koszt takiej imprezy sięgnął 900zł.
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Obecność nagaru w kolektorze wydechowym jak i w kanałach w głowicy była w dużym stopniu? Motor zużywa olej? Wtryskiwacze sprawdzone?
Przy nagarze w kolektorze ssącym miałbyś już problemy z pracą na biegu jałowym. Podaj powód pomiarów na hamowni. Jakaś diagnostyka była wykonywana? Odczyt pamięci usterek ? Długo auto masz? Świeżo kupione? Braki mocy wystąpiły od czasu ..... ?
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Kolektor ssący nie wykazuje zarzucenia nagarem?
W Leonie III jest EA888 gen. 3 (1.8 TFSI) albo EA211 (1.4 TFSI), oba poprawione i bez większych problemów. Jedynym "problemem" EA888 gen. 3 jest hybrydowy wtrysk... ale tylko jak ktoś chce zakładać LPG, plusem tego rozwiązania jest to, że rozwiązuje problem zarastania nagarem kolektora dolotowego. To "legendarne" branie oleju przez EA888 gen.2 sprowadzało...
Luźna sadza jest niegroźna, ale światło kolektora i kanałów potrafi zarosnąć nagarem z oleju i sadzy w 70-80%... i nie ma innej metody niż demontaż kolektora i mechaniczne usunięcie nagaru.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Odkręć obudowę zaworu EGR od kolektora ssącego i sprawdź ile masz nagaru wewnątrz kolektora bo możliwe, że prześwit z oryginalnego zrobił się na taki, że tylko palec będzie można włożyć : http://img687.imageshack.us/i/kolektor2p...
a po co miałby to odłączać??? czyżby silnik był wykończony??na mrozie odpala elegancko moc też ma więc nie wiem :(( po to by dolot powietrza doładowanego nie syfił się olejem i nie zapychał nagarem kolektor ssący wraz z wnętrzem obudowy zaworu EGR zwłaszcza jeśli EGR nie jest zaślepiony oraz aby pozbyć się ewentualnych wycieków oleju z obudowy zaworu...
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.
Można z powodzeniem zaślepić, w silniku ALH EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie więc sterownik silnika nie będzie robił problemów, zaślepić EGR można na kilka sposobów, programowo jednak nigdy się EGR nie wyłączy całkowicie więc wystaczy zabieg czysto mechaniczny; taki zabieg da czysty i wolny od nagaru kolektor ssący jak i wnętrze...
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Jesteś pewien, że wystarczy wgrać soft ecu i to wystarczy? a wiesz może gdzie w Warszawie coś takiego zrobie i najlepiej jakie oprogramowanie wgrać :) Dodano po 11 A i tak przy okazji, kolektor ssący wyczyszczony, egr i turbo też. Faktycznie nagaru w kolektorze było tyle, że klapki nie miały jak się ruszać ale błąd niestety wyskakuje dalej ... :(
Jak czyściłeś EGR to nie był zalepiony nagarem? Bo w DTI całe kolektory się zapychały.
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
update , podałem 2 puszki preparatu do czyszczenie egr bezpośrednio na przepustnice, olej z kolektora umyło zostały tylko suche nagary ale niczego to nie zmieniło
Po sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd nieszczelności układu dolotowego. Po sprawdzeniu szczelności kompresorem powietrze ucieka odmą oraz rurkami od odmy do kolektora. Przeczyszczona została również przepustnica, lecz nie była strasznie ubrudzona nagarem. Czekam na nową odmę oraz rurki, ponieważ się rozleciały przy demontażu, będę walczył dalej.
Bardziej stawiałbym na zacięcie się którejś z klapek na skutek nagaru w kolektorze dolotowym. Klapki sterowane są "jednocześnie" więc gdyby zaciął się zawór podciśnienia wszystkie były by zamknięte a to raczej unieruchomiło by silnik... Uwaga - klapki często lubią się oberwać po zacięciu ... a jak już się urwą to znaleźć je można w cylindrze ze wszystkimi...
Kolego sprawdż nagar w kolektorze ssącym (może też być pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym), podciśnienia, rozrząd (oczywiście może być przyczyną problemów) i przewód elektryczny do czujnika (MAP sensora). Jeśli to wszystko jest w porządku, to kasujesz błędy (dobrym testerm- może egzaminer?) i musi działać. Na razie nie mam innych pomysłów, jeśli mi...
Zacząłbym od zaślepienia rurki podciśnienia przy klapkach dolotu. Najmniej roboty. Zdjąć rurkę włożyć w nią krótki śrubokręt i zacisnąć opaską. Jeśli to pomoże i problem ustanie, to jest jak u mnie , a wtedy opcji jest dużo, np. zaworek podciśnienia przy akumulatorze, zatkana rurka, dziurawa rurka, kable , styki sterowania zaworkiem podciśnienia, czujnik...
Witam.Z tego opisu wynika,że niema drożności w tym połączeniu,czy jest tam siatka zabezpieczająca przed( przedmuchem) oleju do kolektora ssącego?,jeśli jest to jest zawalona nagarem,trzeba przemyć i udrożnić zasysanie z odmy. Pozdrawiam.
Głowica zdejmowana była ze względu na 3 urwane świece żarowe oraz dużo nagaru w kolektorze dolotowym oraz kanałach dolotowych w głowicy. Głowica trafiła na myjkę ultradźwiękową. Przed naprawą bez praktycznie 3 świec żarowych silnik po nocy przy -15 palił bez większego problemu, ale strasznie nim telepało. Pytanie czy po doszczelnieniu głowicy możliwe...
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.
Na odległość trudno coś więcej doradzić, wydaje mi się że (przynajmniej tak to wygląda na filmie) przepustnica nie domyka się całkowicie. Spróbuj jeszcze przeczyścić ją dokładnie, może jakiś nagar jest. Wracając do kolektora wydechowego sprawdziłeś wizualnie czy nie ma pęknięć a uszczelki nie przedmuchuje?
Aha a powiedz mi jak to było jednorazowe bo poczekalem 4h aż auto ostygło i odpaliłem to już ani nie zakopciło ani nic.. wiec dziwi mnie to troche bo jak by było coś z tych żeczy co ty wymieniłeś to powinno sie to dziać cały czas a nie tylko raz. a mogło być tak ze jakiś olej niespalony albo nagar na kolektorze ?? bo ostatnio bo po ostatniej jezdzie...
-kolektor dolotowy był zawalony nagarem i jest wyczyszczony, Musisz sprawdzić szczelność odlotu i kompresję.
Wykręć świece i sprawdź kolor nagaru. Prawdopodobnie do komory spalania dostaje sie silnikowy olej.
Dobra, zaślepiony EGR, ta krótka rurka łącząca EGR z kolektorem była cała w nagarze, prześwit ok. 50%. Wykres lambdy bardzo się poprawił, natomiast ciągle nie jest idealny. Ze skaczącego 2.0 aktualnie jest stabilne 1.5, ale będę jeszcze szukał nieszczelności w dolocie. Zawór też okazał się trafiony, po jego wymianie zniknęły sporadyczne szarpnięcia...
Kolektor dolotowy cały do wymontu i czyszczenia zawalony nagarem
nagar kolektor wyczyścić nagar kolektor ssać nagar palnik
wyskakiwać reklama transceiver kenwood alarm zamrażarka
plany buggy kanalizacja zawór zwrotny
Manta MM1500 podłączenie głośników do mini-DIN 9 pin – schemat i opis pinów OpenBeken RC-6 Mode 6A (110) IR Decoding: OEM Frame Structure, Timing, and Payload