Toś sobie wybrał warsztat do poważnych napraw. Może zrobili płukanie silnika przed wymianą oleju i wyplukalo nagar tu i tam. Ciężko coś stwierdzić nie widząc i nie słyszac. Pojedz do normalnego warsztau i niech zobaczą.
Dużo czytałem o płukankach, jednak chciałem podpytać, czy ktoś z Was zna lub stosował TEC 2000? Ja nie znam tej płukanki, a mój mechanik polecał ją użyć, bowiem dobrze zbiera nagar z silnika. Nie wiem co mu odpowiedzieć w sumie.
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Podjedz do ASO i zapytaj o środek FORTE. Płuczą tym w serwisie Renault. Przed płukaniem załóż jakiś tani nowy filtr olejowy. Płukanki nadają się tylko do nowych silników które jeździły na syntetyku, w takim zaklejonym to byś mógł wylądować z ręką w nocniku. A skąd taka teoria?
sam odpowiedziałaś sobie na pytanie No nie do końca, ponieważ ludzie stosują tą metodę, aby zmiękczyć nagar na pierścieniach - dzień przed finalnym płukaniem silnika i chciał bym poznać ich opinie na ten temat.
Przed płukaniem silnika należałoby zmienić filtr oleju na nowy, po płukaniu założyć drugi nowy. Po płukaniu silnika, który ma na głowicy przyrośnięty nagar, będą odpadać płaty tego nagaru i zatykać smok pompy olejowej. Tak samo się dzieje po wlaniu dobrego oleju. Pierwsze silniki miały w misce olejowej, pod smokiem, odkręcane okienko do czyszczenia...
No i złamałeś owieczną zasadę NIE ZALEWANIA używanych silników jeżdżonych na oleju mineralnym, olejem syntetycznym. Nagar i inne osady "odczepiło" ci od silnika ale same one należą raczej do trudno rozpuszczalnych. Najprawdopodobniej konieczna będzie rozbiórka silnika i mechaniczne czyszczenie: m. in. przedmuchanie wszystkich kanałów sprężonym powietrzem....
No cóż. Marne oleje, wysoka temperatura pracy silnika, pewno spore zapylenie i takie efekty. Jak już wiesz ON na to bezradny. Ale za to okresowo pogarszasz smarowanie na wale korbowym i kompozycja na panewkach znika. Niestety po mechanicznym usuwaniu nagaru konieczne płukanie.
Na bardzo gorącym silniku (jak załączy Ci sie wentylator chłodnicy), wyłączasz silnik, spuszczasz olej i nalewasz inny bez żadnego płukania. Silnik pracował na niskiej jakości oleju więc po zalaniu mu lepszego może zacząć go brać (wypłucze nagar). Albo zaryzykuj i nalej półsyntetyk, albo nalej dobrego oleju mineralnego. Kiedyś zmieniłem u siebie z mineralnego...
Nie wiem jak ten,ale w niektórych jest wyświetlany błąd czujnika wału jak silnik się nie obraca . Czujnik ciśnienia to już poważniejsza sprawa. Ani jedno,ani drugie nie tłumaczy jednak dlaczego na plaka nie pali. Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinien gadać nawet na tym ciśnieniu. Może to ciągłe płukanie plakami obsypało nagar z wydechów.Kiedyś...
Po pierwsze nie lej selenii - zostawia sporo nagaru. Po drugie płukanki to drenaż kieszeni i nic poza tym. Jeśli nie zaszkodzi to nie polepszy ale uspokoi sumienie, ot i cała prawda. Częściejsze wymiany oleju spowodują samoistne wymycia silnika bez efektu szoku dla niego. Swego czasu kupiłem grata na szybko z konieczności. Poprzedni właściciel przyznał...
Witam, Aktualnie mam zalany olej castrol magnatec 10w40 z aktualnym przebiegiem 220 000 km . Przejechałem na tym oleju sporo kilometrów w przybliżeniu 14 tysięcy. Problemów z silnikiem nie było, wycieków oleju również, lecz chciałbym go przepłukać z nagarów, które powstały w silniku, więc: Czy to będzie odpowiednie, gdy przeczyszczę silnik środkiem...
Wcześniej na każdą wymianę stosowalem ten olej....może zrobić znowu płukanie i wlać ponownie ten olej...? https://obrazki.elektroda.pl/5996712900_... Dodano po 3 Ok wypłukało nagar teraz pasuje kompresje sprawdzić wtryski silnik ma przedmuchy i spala olej. Czyli to może być uszczelka wtryskiwaczy? Przedmuch ma bo ładuje z odmy jak cholera...
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
Olejem nie wiele zyskasz w wyżyłowanej (i zameczonej przez serwis jak pisze (at)SQ9MEM ) jednostki napędowej. Dobry olej i płukanie silnika z zależałych nagarów ułatwia pracę i doleganie pierścieni tłokowych, ale bardziej maja tu znaczenie ich konstrukcja ( grubość), bo teraz bardzo dużo silników ma bardzo cienkie pierścienie. Oleje z MoS2 nieco "szpachlują"...
Wsyp kreta i zalej wrzątkiem. Genaralne zastosowanie kreta to wsypać granulki i zalać wrzątkiem. Kiedyś czyściłem tym zmywak. Kiedy znowu się zapchało, widziałem tam w rurze, w zakamarkach sporo sklejonego kreta. Także może wypali tam trochę tego nagaru, ale nie polecałbym nikomu tego sposobu, a wypalanie nagaru to najprostsza czynność i nawet jak...
Witam wszystkich. Chciał bym zapytać czy jest możliwość czyszczenia silnika wkrętarki z nagaru. Jeśli tak to czy woda destylowana o temp 80stopni z domieszką Ekasitu morze być. Mycie końcowe wanna ultra dźwiękową z tym samym płynem płukanie w wodzie destylowanej oraz przedmuchanie pod wysokim ciśnieniem. Czy ktoś wie coś na temat. Przepraszam za brak...
To działało w epoce kiedy silniki pracowały na superolu. Nafta rozpuści tylko miękki nagar. Jeżeli nagar się skoksił to bym zalał silnik nawet zużytym dobrym olejem z dodatkami płuczącymi i po miesiącu jazdy dopiero dalej kombinował z płukankami.
Na obecną chwile po przejechaniu jakichs 2.5tys km auto wzięło jakies 300-400ml oleju. Czy to jest duże zużycie oleju ( 150ml/1000km) w wielozaworowym silniku ? Nie. ( opel uważa, że 700ml/1000 to norma!!! 8-O I dlatego upada) Zwłaszcza , ze jeździsz na niewłaściwym oleju i może powstawać więcej więcej syfu np na pierścieniach. Ja bym zrobił płukanie...
płukanie silnika tylko może mu zaszkodzić w tym wieku silnik może mieć różne nieszczelności jak również wypracowane elementy . To wszystko jest zawsze "uszczelnione" wszelkiego rodzaju nagarem eksploatacyjnym i wypłukanie go może spowodować strat e ciśnienia czy wycieki. Miski też nie ruszaj a jedynie nie zapomnij aby za wymianę wziąć się na gorącym...
No właśnie i tu pies pogrzebany bo gaz ma właściwości płuczące i usuwa nagar z silnika a w konsekwencji znika swoistego rodzaju uszczelnienie i zaczyna sie pobieranie oleju ,swoja drogą silnik musi mieć duży przebieg lub eksploatowany na marnych olejach
Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Renault ma długawe okresy przeglądowe 20-25 tys km. To sporo, a nic tam w kosnstrukcji nie ma innego( lepszego) niż u innych producentów. Co do teorii przedłużania wymian, to chyba jakiś żart lub spisek mechaników lub dostawców części zamiennych. Od dawna wiadomo, że interwały wymiany oleju zależą od przebiegu, i warunków w jakich silnik pracuje. Więc...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
Witajcie! Wiele mitów krąży o olejach. Większość z nich jest dziełem "starych" mechaników, za których czasów naprawiało się jedynie duże kwiaty, leopoldy i bobki. Do tamtych silników faktycznie lepiej nie lać syntetyka, bo nigdy nie wiadomo, co się wydaży. Każdy dobry (nie w znaczeniu sprawny, lecz dobrze skonstruowany) silnik może śmiało pracować na...
Nie robiłem tego silnika akurat, albo nie pamiętam :D Jeśli masz możliwość to zamień koła zmiennych faz rozrządu miejscami. Jeśli zmieni się błąd, to masz winowajce. Jeśli błąd występuje tylko na jednej głowicy to ciśnienie oleju masz w normie. W jakimś wynalazku, przegrzanie silnika spowodowało powstanie nagaru który skutecznie zamulił wariator i wałek...
witam czy przy demontażu miski olejowej przy mazda max3 1.6 dohc 107km musze później wymienić uszczelkę? i czy mogę to robić nie mając pojęcia o niczym czy wystarczy tylko wykręcić śruby i później zakręcić czy trzeba coś więcej robić? chcę wyczyścić bo płukałem silnik 2 razy płukanką i pod korkiem wlewu oleju wałek po tej płukance jest dużo nagaru i...
Wlewasz płukankę (buteleczka 200-250 ml) do starego oleju, rozgrzewasz silnik (10-15 minut na biegu jałowym) Niektórzy producenci zalecają 5 min. Zmień na półsyntetyk bez żadnych płukanek bo szkoda kasy. Każdy ma swoje zdanie, a niektórzy myją podłogę i nie zmieniają wody... Olej bez płukania spłynie w 3 minuty, i połowa brudu zostaje w misce olejowej...
... Ja na całego lecę 😂. Ja mieszam z ropą, pół na pół lub nawet 70 procent oleju reszta ropa i czasem trochę benzyny. Byłem ostatnio u mechanika z toyotą to mówił że silniczek pięknie pracuje, jak mu powiedziałem o oleju to poprosił o linki do rzeczy potrzebnych do tego 😂. Co 5-10kkm robię płukanie wtryskiwaczy, litr nafty, litr ropy i trzy preparaty...
Są osobno to tego typu silnika i modelu?.Jezeli to jak wyżej napisane musisz rurki przerabiać.Myślę,że powinieneś napisać dlaczego chcesz tak zrobić, bo rzeczywiście ekonomicznie to zupełnie nie ma sensu.Więc chcesz podpowiedzi to powiedz w czym tkwi problem. [url=https://www.czesciauto24.pl/klokker... bez osuszacza [url=https://www.czesciauto24.pl/nrf/238...
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
widze ze nikt nie ma potrzebnych doswiadczen z tym autkiem i z tym olejem,problem w tym ze taki olej jak maxlife jest jeden a mineralnych mnóstwo,wcale mi nie pomogłes dokonac wyboru.Jasne ze nie jestem do konca pewny tego silnika,mam od dosc dawna zamontowany magnetyzer wiec nagary jakie miał wypłukac w głowicy juz wypłukał.Natomiast to jaki olej ma...
nagar silnik nagar silnik płukać nagar silnik kosiarka
pompa vacum regeneracja fronius licznik energii discman wyłącza
rozebrać zelmer admiral legalność używanych licencji
Sygnał ciśnienia oleju w Saab 9-3 TTiD 2008 - pin ECU Błąd E6 na bieżni Urbogym V520 - co oznacza?