Witam wszystkich serdecznie, otóż miałem właśnie tego pecha i zatarłem silnik w Polo n6 1,4 MPI silnik. Mechanik dokładnie omówił opisywany tu problem. Brak ciśnienia spowodowany zamarznięciem nagaru w silniku. Silnik zatarłem z własnej winy, bo nie zastosowałem się do migającej kontrolki oleju. Jednak sugerowałem się tym, że w tamtym roku miałem identyczną...
Napisz jaki to silnik. Bo wtedy bedzie wiadomo czy to nie jest wina np uszczelki pod głowicą - ale wtedy miałbyś kałuże oleju na ziemi Jesli wczesniej bym mineralny a ty zalałeś go półsyntetykiem, to nowy jakościowo lepszy olej, z lepszymi środkami myjącymi, rzadszy rozpuścił nagary w karterze silnika. Nagary oderwały sie od ścianek bloku i z olejem...
Dziękuję za zainteresowanie tematem,ale mam jeszcz jedno spostrzeżenie.Otóż,zalałem superolem CD silnik 30ki . Jakie było moje zdziwienie,gdy po całym sezonie letnim ,spuściłem olej i co się okazało??? Olej był czyściutki,tak jak bym go dopiro co zalał.Natomiast cały nagar pozostał w silniku.Zawory to piszczały jak się wolno kręciło silnikiem. To narazie...
Więc tak. Po pierwsze nie miałem na myśli reklamować żadnej firmy (!), po drugie chodziło mi o opis właściwości olejów, a po trzecie pozwolę sobie skopiować wypowiedż z innego działu, gdzie dokładnie opisał to Robokop.: Robokop napisał cyt.: Po pierwsze - magiczna literka W(inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy...
Skoro zalewało świecę to prawdopodobnie mieszanka była za bogata, może masz kanały zatkane nagarem.
Gluche stuki moga tez byc przyczyną nadmiaru nagaru w silniku.
Usterka częsta w autach o dużym przebiegu (pow.150 tys km). Łatwa do zaobserwowania i zdiagnozowania. Rano po uruchomieniu wydobywa się z rury wydechowej duża ilość dymu. To samo podczas gwałtowego dodania gazu. W samochodzie kierowca odczuwa spadek mocy silnika i nierówną pracę (zwłaszcza na wolnych obrotach). Usterka to zapchany nagarem (spalonym...
Witam, Renault CLIO II 2001 po liftingu silnik 1,2 16V, przebieg 205 tyś, benzyna plus gaz Objawy przed problemem: - start silnika zawsze możliwy choć na zimnym silniku potrafił kilka razy zgasnąć, zanim się rozbujał. Na zimnym silniku brak mocy, brak przyspieszania, szarpanie. - kable wymienione, świece również, na zimnym bez efektu Obecne objawy:...
A spróbuj sobie zresetować komputer silnika. Też mi pływały obroty 1,8RP itd, jak był zimny to 1600-2000, jak sie rozgrzał to spadało czasem poniżej 700 i gasł. Jak jadąc 3000obr.min wrzuciłem luz czasem pozostawał na wolnych na 2000obr/min-słowem cuda... Przejeździłem tak 6tyś km/3miesiace i razu pewnego(niedawno) kolega przy kupnie auta BMW 730 z92r...
pierwsze co proponowal bym to wymienic filtr olejowy i olej ,zeby podniesc tym sposobem cisnienie oleju a co za tym idzie poprawne dzialanie regulatorow luzu zaworowego ,jesli stuki beda wystepowac dalej to moze sie okazac ze trzonki zaworow saacych sa zarosniete nagarem ,gdyz silnik ten posiada zawor ERG ktory wpuszcza spaliny do kolektora ssacego...
Czesc, moje auto z silnikiem benzynowym 2.0 przez zaniedbanie poprzednika-wlasciciela lub mechanika chodzilo przez jakis czas na za bogatej mieszance w wyniku czego odlozyl sie nagar w komorze spalania widoczny na tlokach po wykreceniu swiec zaplonowych. Czy jest mozliwosc skutecznego oczyszczenia komory spalania bez zdejmowania glowicy ? Moze ktos...
Sprawa rozwiązana. Kondensator jest sprawny (sprawdzony na Metexie też pokazywał 1,4 uF). Za buczenie i brak startu wentylatora odpowiadał nagar na oście silnika (zatarcie) i brak swobody ruchu na boki łożysk, osadzonych w specjalnych "koszyczkach". Wystarczyło WD40, usunięcie nagaru z osi silnika, nasmarowanie, naoliwienie, rozruszanie na boki "koszyczków"...
Smarowania nie potrzeba w tym rozwiązaniu , tylko zamknięte łożyska kulkowe ze smarem wewnątrz. a uszczelnienia z teflonu lub grafitu podobne do szczotek węglowych w silnikach elektrycznych komutatorowych które nie potrzebują smarowania. Zastosowanie takich uszczelnień nie ochroni przed działaniem popiołu węglowego. Oczywiście nad uszczelnieniami należy...
No właśnie i tu pies pogrzebany bo gaz ma właściwości płuczące i usuwa nagar z silnika a w konsekwencji znika swoistego rodzaju uszczelnienie i zaczyna sie pobieranie oleju ,swoja drogą silnik musi mieć duży przebieg lub eksploatowany na marnych olejach
Proponuje wpisac w google Unik+ i samemu poczytac o tym dodatku,ktory dostepny jest w ASO Citroena i Peugota.Sami proponuja szkodliwe dodatki?Nie sadze.Skoro nie znalazles to moze slabo szukasz??? Ponadto przestan ze mnie robic glupka,i wmawiac mi cos co nie ma miejsca.Otoz zapewniam Cie,ze wymiana filtra paliwa to nie jest skomplikowana czynnosc i...
Hejka. Znów ja z zapytaniem. Mam czarny gęsty nagar w silniku. Przebieg 198tys km oryginalny jeździł na oleju 10w40 o kilku już lat. Wcześniej był 5w40. Pytanie brzmi, mogę zrobić delikatną plukanke czy lepiej wlać nowy olej elf 10w40 zrobić 5 tys i zmienić i tak że 3 razy ? Poprzedni właściciel jeździł do 30 tys na tym oleju a jak dla mnie to przez...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Witam niedawno wymieniłem olej w bmw e87 1.6 benzyna. Przed wymiana oleju wszystko było ok jednak po wymienie na ten sam olej (Castrol 5w30) zaczęło cykać z okolic silnika nawet na zimnym od razu jak zapale. Czytałem i niby szklanki mówią ale natrafiłem tez na wątek gdzie niby zmiana oleju pomoże. Czy ktoś miał podobny przypadek? Zaznaczę ponownie...
Kolego a świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia kiedy były wymieniane? Może warto sprawdzić czy kable już nie dają na boki i czy świece nie zapchane nagarem?
Może popatrz sobie na Mazdę 6? 2,0 TFSI Audi 180 konne też ma multitronic, a 2,0 TDI nie wszystkie miały multi.. Zastanawiam się po co automat, jak trasy to wbijasz 6 bieg i lecisz więc automat jak już to w miastach się przydaje. Ogólnie to martwisz się o skrzynie a poczytaj o rozciągającyh się łańcuchach rozrządów w tym CDNB 2,0 TFSI, o pożeraniu hektolitrów...
Uszkodzenie zaworu EGR (mechaniczne) nie wpływa aż tak na pracę całego silnika... U mnie wywala check właśnie z jego powodu, bo się zawiesza niekiedy i nie ma problemów z dynamiką ani z gaśnięciem silnika. Jeśli już to prędzej się przytkał od nagaru. Można go przeczyścić, ale na niewiele to się zda, albo zaślepić jak pisze Wielkiboss
Okazało się, że zabite były olejowym nagarem otworki w zwężce venturiego pod czujnikiem różnicy ciśnień egr. Banalna naprawa daje efekty. Znajduje się on w przedniej górnej części silnika. Należy wypiąć najpierw wtyczkę od czujnika by dostać się do 2 śrubek na klucz 10mm. Gdy zdejmie się czujnik z rurki od razu będzie widać czy 2 otworki średnicy ok...
Co o tym myślą fachowcy? Jest to jakieś samochodowe VOO-DOO aby nie wymieniać oleju . Każdy współczesny olej zawiera dodatki uszlachetniające odpowiedzialne za utrzymanie silnika w czystości czyli rozpuszczają wewnętrzne osady i nagary silnika które są dla niego szkodliwe . Po jakimś czasie olej traci te właściwości tak samo jak swoje właściwości smarne...
Olej był normalny ale wnętrze komory jest faktycznie jakby pokryte jakimś nagarem. Wydaje mi się że żeby wyjąć balans trzeba wyjąć go razem z wałem, to pewnie trzeba odpiąć korbowód. Pewnie trzeba oddać komplet do spasowania jakichś tulei. Chyba to dla mnie za skomplikowane. Trudno pewnie po weekendzie zawiozę do serwisu.
Koledzy ale o jakiej możliwości mieli go ostrzec? O swojej nie kompetencji?... Nie o swojej niekompetencji, ale o mozliwosci komplikacji zwiazanych z taka, a nie inna konstrukcja silnika (i ewentualnie o niekompetencji inzynierow forda). Wyrywanie wtryskiwaczy wielotonowa prasa hydrauliczna zawsze moze sie skonczyc niespodzianka. Wtryskiwacz jest zapieczony...
Niedawno demontowałem dolot i zajrzałem, przepustnica jest czysta. Zużycie od 9 w górę; świece nie są oryginalne, nie wiem kiedy je wymieniono, zrobiłem na nich 5K km, nie ma nagaru.
Pierwszą i główna różnica jest urzytkowanie 2t . Dwusów lubi otwartą przepustnice na max albo blisko max bo wtedy świerza miszanka go chłodzi plus z paliwem dostaje olej do smarowania a temperatura spalin pozwala na ładne dopalnie oleju bez nagaru. Reasumując 2t praca w pełnym gazie i dławienie obrotów obciążeniem tak by nie były za wysokie oraz lepiej...
nieszczelność pomiędzy gniazdem wtryskiwacza a wtryskiem w miejscu miedzianej podkładki. To raczej paliwo wydostaje się na zewnątrz i całe gniazdo jest mokre - dobrze to i szybko widać bo kompresja wypycha razem ze spalinami i robi się nagar. Poza tym te podkładki wymienia się przy każdym wyciągnięciu wtrysku na nowe. Czy mogę na próbę wtryskiwaczy...
Czasy wtrysku w granicach 4,5÷6ms Zbyt długie jak mi się zdaje - chyba że silnik zimny. Albo silnik się kończy, albo źle ustawiony zapłon. Do tego wskazania czujników IAT i MAP na biegu jałowym by się zdało zobaczyć. Niestety prawdopodobnie skończył się silnik. Po wykręceniu świecy z drugiego cylindra leciał dym prawdopodobnie ze skrzyni korbowej,...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
Nawiązując do podstowowego twojego pytania.Gaz nie ma negatywnego wpływu na silnik jeżeli instalacja została zamontowana na zadbany motor. W wyniku spalania gazu nie osadzają się nagary. Sam proces wybuchu mieszanki jest mniej gwałtowny jak przy spalaniu bęzyny.Niema róży bez kolców.Jeżeli silnik jest zaniedbany właściwości rozpuszczające gazu powodyją...
tego osadu w filtrze jest bardzo mało i jest to puder. No, ładnie, "bardzo mało", to możemy powiedzieć na ilość jak na fotce poniżej. Z powodu tak małej ilości opiłek właściciel tego pędzidła wykonał remont kapitalny silnika, ponieważ zakleszczyła mu się pwc i miał kolizję tłokowo-zaworową. Na moje oko to masz normalnie wiadro tzw. złotej mąki, albo...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Przy wyjmowaniu wtrysków jeden z nich siedział bardzo mocno więc chciałem nim pokręcić delikatnie lewo/ prawo, ale zamiast ruszyć wtryskiem odkręciła się końcówka a sam wtrysk ani drgnął. Pytanie nr 1. Czy wtrysk skręcić i montować, czy konieczna będzie regeneracja/ wymiana? Na szybko skonstruowana podpora do wyjęcia zapieczonego wtrysku Pytanie nr...
Zużycie oleju dużo za duże. Przyjrzałbym się cylindrowi, temu z dużo większym nagarem. Może pierścienie popękane i dzwonią, może luz na korbowodzie. No trzeba rozebrać i ocenić stan. Zawory już wykluczyłeś. Czy oglądałeś ten filmik: ? Te dźwięki to może być korbowód lub cylinder, tłok? Silnik ogólnie chodzi ładnie. Dziwne odgłosy pojawiają się podczas...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
Nie bójcie się turbiny, jest bardzo prosta w budowie, nakrętka od strony tłoczącej ma lewy gwint. Po zdjęciu muszli po str. wydechu dorobić sobie klucz do przytrzymania wirnika, odkręcić nakrętkę z wirnika tłoczącego zsunąć wirnik tłoczący i przez nacisk na os wypchnąć wirnik napędu, wtedy wyjąć zabezpieczenia, lub w zależności od wykonania odkręcić...
i tak mało informacji o silniku.... Ciężko powiedzieć jak nie widać ale lej mineralny i trochę częściej wymieniaj przez kilka pierwszych wymian co 5 albo 7tys oczywiście razem z filtrem oleju bo różnie to nieraz bywa;) mam nadzieje ze nie masz turbiny bo jeśli tak to nagar może spowodować nie wystarczające smarowanie jej...
Brudna chłodnica i brak płynu chłodniczego może doprowadzić do przegrzania silnika, zapieczenia pierścieni tłokowych i ewentualnie do ich popękania. Wszystko to prowadzi do remontu kapitalnego... Co do kultury technicznej na wsi. Jak pracy dużo, to i czasu na zmianę oleju niektórzy nie mają. I dolewają olej przez kilkanaście lat, bo jakoś nie schodzi...
Nie udało mi się odkręcić duszę z gaźnika wiec przedmuchałem ją sprężarką i po założeniu na ssaniu prawie odpala ale coś nie ma siły, jest niebieski dym i tyle. Regulowałem gaźnik i bez zmian. Odkręciłem głowicę i zauważyłem ze jest ojej silnikowy tak z pół łyżeczki na cylindrze ale rysy nie ma na cylindrze Tłok i panewki nie są osmolone, tylko delikatny...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Witaj! Nie piszesz z jakiego powodu zmieniasz uszczelkę. Jeśli uszczelka przedmuchała od strony wody i wydmuchała przez wydech to tylko bym założył nową i nic nie robił.Ale jeśli poszła do oleju to w tym przypadku mogą być zapieczone pierścienie i w tym przypadku trzeba odkręcić miskę,wyjąć tłoki a jak się wyciągnie tłoki to i nowe pierścienie a może...
Witam. Mam problem z nie równą pracą silnika wv t4 2.5Tdi 88km. Postanowiłem wyczyścić turbinę kolektor zawór EGR wszystkie węże od turbo łacznie z uszczelnieniem turbosprężarki. Na wszystkich tych cześciach był duży nagar. Zostały wymienione wężyki podciśnienia na nowe. Po złożeniu silnik zaczął pracować dziwnie w kabinie czuć szarpanie i strasznie...
Witam Problemem jest duszenie się silnika podane objawy na zdjęciu nie muszą się łączyć ale moga.Staram się przedstawić wszystko co zrobiłem i co zamierzam zrobic. Przez jazdę na polsprzegle spalilem sprzęgło i niedługo będę musiał dac do mechanika Mam nadzieję naprawić ta awarie. [/center] Wymienilem wszystkie filtry Z oleji zostal od sprzęgła,wspomagania...
Problem chyba rozwiązany. Zdemontowałem elektrozawór, zwężkę Venturiego i łącznik z interkulerem i głowicą. Wszystko było strasznie oblepione nagarem. Wydmuchałem i umyłem zmywaczem do hamulców. Chłodnice EGR tylko wydmuchałem. Wszystko zmontowałem i po tygodniu w trasie błędy się nie wyświetlają. Czy duża ilość nagaru w układzie EGR to norma?
Według mnie najwiekszym problemem jest rama. Mozna coś żle pospawać czy cos takiego i jest h... trzeba od nowa wszystko robić. Z podrasowanie silnika mysle że nie ma problemu. Najprostszym sposobem, a zarazem najtańszym jest dolanie do paliwa denaturatu lub acetonu - ma wygar nie z tej ziemi, tylko nie można przesadzić bo się silnik szybko rozwali....
Mógł się oderwać jakiś kawałek metalu, twardszy nagar coś w tym rodzaju i dostało sie w paewkę, ale tam jest ciasno, to by nic nie wpadło, więc musiał się uszczerbić wałek lub panewka i z tego te rowki. A co do pisku dźwięk nie zawsze jest słyszalny tam gdzie jest uszkodzenie. Przecież to było we wnątrz silnika....
Mixol ? hmm Słyszałem, że przez to autko bardziej dymi a do tego w cylindrach więcej nagaru. Nie lepiej do opału dolać kilka % (np. 5 % )oleju rzepakowego ze sklepu ? Dodam tylko, że taki olej ma bardzo dobre właściwości smarujące a do tego jest sam w sobie dobrym paliwem. Może ktoś próbował w praktyce ?
Można też lekko pilniczkiem do paznokci przypiłować platynki, ale tylko leciutko sciągnać wieżchnią warstwę nagaru. A zaplon to banał ustawiasz tłok w martwym punkcie i kręcac magnetem w strone przeciwną do obrotów silnika trzeba ustawić tłok na 1,8 do 2mm i w tedy platynki maja sie zaczać rozwierać albo być juz rozwarte (wcześniejszy zapłon).Przyczyną...
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
Ja też znam przypadki ,że po wymianie z mineralnego ,na olej lepszej klasy zaczynały się problemy ,i widziałem jeszcze ,że smochody robiły po pół miliona kilometrów na oleju mineralnym i nic się nie działo ,nie było nagaru w silniku ,żadnych przedmuchów ,ale zawsze był wymieniany na czas razem z filtrem max .10 000 km.Osobiście jeżdzę na Lotosie to...
Jaki ptencjometr przy pedale gazu w Corsie B ty lamerze zakichany? Takich powinni wykopywac z tego forum na wieki. On ma albo uszkodzoną przepływkę, albo przycięty nagarem zawór EGR
ciekawe jak benzyna miala rozpuszczać nagar. Ja kiedyś z ciekawości wrzuciłęm zawór i nic nie zdziałała. Jak piaskiem mu nie strzelisz to nie ma bata aby go wyczyścić.
Witam Za namową znajomego- aczkolwiek bardzo sceptycznie zdjąłem gumowy wąż z przepustnicy i ku mojemu zdziwnieniu w środku była masa oleju i trochę nagaru. Jutro pojadę do Audi kupić uszczelki do egr i przepustnicy- i będe polerował... ps jest jakis cień szans, że to właśnie to powoduje nierówna pracę silnika??
Możliwe że ssanie nie odbija do końca, to wtedy takie zjawiska są, że kopci, szarpie silnikiem, nie wkręca się na obroty i na świecy jest czarny nagar.
Miałem podobny problem, który dziś rozwiązałem. Okazało się, że sprężyny podające napięcie do świec nie miały przejścia. Nazbierało się trochę nagaru. Po przetarciu papierem ściernym i oczyszczeniu spirytusem problem ustał. Może to pomoże. Pozdrawiam.
Posiadałem swojego czasu Punto z silnikiem 1100 MPI po spuszczeniu oleju i wymianie filtra oleju zacząłem lać nowy nie zakręcając śruby w misce, dopiero gdy zauważyłem jak wylatuje nowy olej kręciłem śrubę spustową. Po takiej kolejności długo miałem olej czysty wręcz czyściutki i trudno było go zobaczyć na bagnecie i to naprawdę przez sporą ilość przejechanych...
Witam mam ten sam problem z moim autkiem. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp. Przeczyściłem przepustnice, kolektor dolotowy, silniczek krokowy i nic. Lewego powietrza też nie ciągnie. Czasem jak odpalę na ciepłym to obroty są niby normalne...
Witam mam taki problem z moim autkiem. Auto odpala normalnie, nic się nie dzieje specjalnego lecz gdy się nagrzeje trzyma cały czas 1000obr/min. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp (pomogło z odpalaniem). Przeczyściłem przepustnice, kolektor...
Sorki za brak odpowiedzi ale trochę miałem roboty z autkiem no i inne sprawy. Jedna-oddać do naprawy komuś kto się zna. Masz rację pod warunkiem, że ma się kogoś kto się na tym zna. Byłem kiedyś nawet w salonie autoryzomanym i facet powiedział tylko: "bo komputer skazuje taki błąd". A ze świec nie umiał ściągnąć kabli i na moje ryzyko ściągnie. Zacznę...
Od strony szczotek tuż przy łożysku nazbierało się sporo nadtopionego i spieczonego plastiku, smaru lub czegoś podobnego, wygląda to jak nagar. Wiertarka kręciła jeszcze przez jakiś czas, Obecnie mechanizm udaru i przekładnie działają bez problemu wirnik jednak jest zablokowany. W jaki sposób w normalnych warunkach wyciąga się taki wirnik? Czy od strony...
Witam, Uszczelniałem silnik od Ursusa C-360 ściągałem głowice kasowałem luzy na zaworach wszystko myłem założyłem nowe uszczelki sprawdziłem wtryski, wymieniłem olej, filtry paliwa, pompkę paliwa, itp drobiazgi. Nie ruszałem tłoków oskrobałem tylko nagar. Jednak po złożeniu mam problem z rozruchem, jak ciągnik postoi trzeba z minutę kręcić zanim zaskoczy...
Wcześniej, w odpowiedzi na moje pytanie, napisałeś że zaworek jest sprawny, teraz zadajesz pytanie. Zaworek ma przepuszczać w jedna stronę, dzięki temu w skrzyni powstaje delikatne podciśnienie. Gąbkę wymyj w benzynie. Prowadnica zaworu wydechowego jest w porządku, tutaj też może dmuchać do odmy, jeżeli tłumik będzie miał ograniczony przepływ z powodu...
za duża ilość nagaru na tłokach /być może bierze olej/ zbyt wysoka temperatura silnika, źle dobrane temperaturowo świece za uboga mieszanka rozregulowany gaźnik zbyt wczesny zapłon
No jeden, dwa cylindry to się może zdarzyć. By wszystkie dmuchały olej do wydechu to miałem tylko jeden taki przypadek. Pierścienie zarosły nagarem. Ale wtedy spada też ciśnienie oleju bo kompresja dmucha w skrzynię korbową i kanały olejowe.
Miałem to samo. Sprawdzałem iskrę na świecy po jej wykręceniu. Iskra była a silnik nie zapalał. Wówczas trochę zmniejszałem szczelinę na świecy. Chyba pomogło bo wreszcie odpalił. Po pewnym czasie wróciłem do szczeliny referencyjnej i też było podobnie. Co ciekawe, wymieniłem świecę na nową i nie pomogło. Wróciłem do starej pięcioletniej świecy i używam...
Kompresji jeszcze nie udało się sprawdzić, ale motor zrobił się niesłychanie żwawy. Nie wiem ile popełniłem błędów robiąc to na co się zdecydowałem i pewnie koledzy zaraz mnie wypunktują, ale opiszę co zrobiłem. Bez demontażu turbosprężarki zdjąłem osłonę kompresora i umyłem łopatki tegoż kompresora. Okazało się że łopatkach zalegał nagar. Było go tam...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
jak byś dokładnie czytał to silnik chodzi bo sprawdzałem na akumulatorze A zmierzyłeś chociaż prąd jaki pobiera ten silnik? Często się zdaża (zwłaszcza w silnikach szczotkowych), że komutator zostaje "przywarty" pomiędzy jego sekcjami przez nagar ze szczotek, kurz, czy inne spalone świństwo. Robi się więc na nim zwarcie (prawie) i prąd pobierany wzrasta...
Witam, A sprawdzałeś przepustnice? W tym silniku trzeba czyścic co jakiś czas, bo zbiera się nagar.
Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder. Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.
KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.
Dość typowy problem. Instalacja gazowa Impco, filtr gazu z zaworem odcinającym sterowanym podciśnieniem w kolektorze. Na początek sprawdź czy po zakręceniu rozrusznikiem przycisk na środku reduktora robi się twardy (znaczy to że zawór w filtrze podaje gaz). Jak nie to rozbierz i wyczyść mieszalnik, reduktor i filtr. Jeśli membrany zmęczone życiem, to...
Przepraszam, że tak późno odpowiadam... zajęcia na uczelni... aż tak dobrze się nie znam, więc może to foto pomoże. Mogę dodać jeszcze, że ten wężyk znika pod nadwoziem. EDIT: Dziś wyczyściłem przepustnicę metodą znalezioną na YT: zdjąłem plastikową obudowę silnika, naciągnąłem linkę i przy pomocy WD40 oczyściłem przepustnicę z nagaru. odpaliłem auto...
Witam, jestem tu nowa, parę dni temu zakupiłam renault scenic 1998 2. 0ben+gaz automat, jak wracaliśmy 160km wszystko grało do wymiany miała być uszczelka pod kapa bo wycieka olej koszt 20zl, samochód działał jak ta lala, na drugi dzień po zakupie chciałam jechać do siostr, zatankowalam i jadę, po wyminieciu tira samochód zaczął tracić móc szarpać i...
Po rozebraniu reduktora okazało się, że rozsypuje się membrana. Reduktor cały zafajdany. Z jednej strony żużel wypełnia w dużym stopniu "labirynt", a z drugiej wszystko się klei od oleju/nagaru. 2 zdjęcia przed czyszczeniem, reszta po - jak to w ogóle wygląda. Zamówiłem zestaw naprawczy. Po regeneracji napiszę czy to faktycznie jest taka banalna sprawa...
Witam. Piec podaje przez kilka cykli po uruchomieniu, po czym przestaje podawać (buczy). Kondensator zmieniany z 12, na 18, teraz na 14 to samo. 2 dni temu oddałem silnik do przewinięcia, problem się powtarza. Cały podajnik, tam gdzie chodzi świder wyczyszczony z nagaru. Co jeszcze mógłbym sprawdzić? W komputerze wszystkie kości i kondensatory ok. Pozdrawiam. Łukasz
Witam, mam problem z w.w silnikiem wymieniony był rozrząd kompletny (pasek pompa łańcuch napinacze itp) regenerowany wariator fakt faktem nie rozpompowałem szklanek o których doczytałem na samym końcu a walki były wyciągnięte przez 3 dni - w efekcie silnik nie pali. Sinik kręcąc ręcznie czuć opór i słychać po kolei jak upuszcza ciśnienie na każdym cylindrze...
Witam, Aktualnie mam zalany olej castrol magnatec 10w40 z aktualnym przebiegiem 220 000 km . Przejechałem na tym oleju sporo kilometrów w przybliżeniu 14 tysięcy. Problemów z silnikiem nie było, wycieków oleju również, lecz chciałbym go przepłukać z nagarów, które powstały w silniku, więc: Czy to będzie odpowiednie, gdy przeczyszczę silnik środkiem...
Winowajcą owych szarpnięć okazały sie świece zapłonowe. Wymienione dziś. Jedna w ogóle nie paliła gdyż była mokra i czarna poza tym ceramiczny izolator byl brązowy. Druga z jakimś nagarem. Wydaje sie jakby chodzil na 2,5 cylindra.
Oczywiście że tak, Prawdopodobnie opary oleju i jest ich na tyle dużo że przy powtórnym spaleniu zassanych przez odmę i skierowanych do przepustnicy silnik kopci i wytwarzają dodatkowy nagar. Najczęściej przyczyną są pęknięcia pierścieni tłokowych. Jeżeli zdejmiesz odmę to kopeć zniknie. Pewnie żre Ci olej i częściej dolewasz.
Normy spalania + oszczędności na materiale. Nowy silnik wystarczy zaprojektować w programie który przewidzi żywotność jednostki. Dlaczego 1.0 + turbo? Bo przy spokojnej jeździe silnik mało pali i emituje mało spalin. Turbo jest "eko" dopójki nie puszcza oleju. Małe zabawki powyżej 3 tys rpm mają pełne doładowanie. Silnik dostaje dużo powietrza więc...
Czyli EGR niedrożny/nie otwiera się. Więc tak.. EGR był czysty ! Lekki nagar. Chłodnica EGR bardziej zanieczyszczona... Po oczyszczeniu wszystko do kupy, montaż. Niestety znów rzuca silnikiem na wolnych, okrutny smród z wydechu.. hehe .. nie mam już do niego siły:P No to co.. odpiąłem znów przepustnice i wszystko wraca do normy - poza tym, że wypluwa...
Pierścieni mną razie nie wymieniaj. Kup naftę zalej i poczekaj. Pierścienie się odkleszcza i będzie chodzić. Nie ma co dodawać więcej oleju bo to tylko zrobi ci więcej nagaru. Dobry olej Stihl Husqvarna 1:50 i ma być.
Sprawdź zawór EGR czy nie jest zacięty/zawalony nagarem. Druga droga to lejące wtryski, co możesz sam łatwo i przyjemnie sprawdzić, wystarczy z metr wężyka i 4 butelki.
Są osobno to tego typu silnika i modelu?.Jezeli to jak wyżej napisane musisz rurki przerabiać.Myślę,że powinieneś napisać dlaczego chcesz tak zrobić, bo rzeczywiście ekonomicznie to zupełnie nie ma sensu.Więc chcesz podpowiedzi to powiedz w czym tkwi problem. [url=]Wersja bez osuszacza [url=]Wersja z osuszaczem Obie w katalogach pod ten sam silnik......
Kolega twierdzi że może być 5w40 a co jeśli był inny czy to nie będzie miało wpływu na silnik. Czy nie wypłucze silnika. Narazie widzę że zużycie jest znikome. Jak jeżdżę to po trzech tysiącach ubyła jedna kreska a było na full na bagnecie aż myślałem że to za dużo dla silnika. I na dzień dzisiejszy nie widać śladów czarnego nalotu na rurze wydechowej...
15W40 trochę rzadszy zimą. Oleje CC są przeznaczone do niezbyt wysilony silników, więc prawie każdy taki będzie dobry. Po wymianie sprawdzi kolega czy pompa olejowa nie zapchała się wypłukanym nagarem.
minerale i półsyntetyki są to oleje kiepskiej jakości nagarujące. I dlatego w starym silniku, lepiej nie stosować oleju z dodatkami usuwającymi nagar.
Po pierwsze nie lej selenii - zostawia sporo nagaru. Po drugie płukanki to drenaż kieszeni i nic poza tym. Jeśli nie zaszkodzi to nie polepszy ale uspokoi sumienie, ot i cała prawda. Częściejsze wymiany oleju spowodują samoistne wymycia silnika bez efektu szoku dla niego. Swego czasu kupiłem grata na szybko z konieczności. Poprzedni właściciel przyznał...
Wykręć świece i wlej po 50ml nafty na każdy tłok strzykawką. Po dobie zakręć rozrusznikiem bez świec oczywiście. Wydmuchnie resztki. Potem wkręć świece i gotowe. Nie potrzebny doktorat do tego. Jeśli był syfiasty olej przez lata to czasem pierścienie staną od nagaru i nie zgarniają oleju. Koszt niewielki a może w tym przypadku coś da. Jeśli olej to...
W poniedziałek wrzucam silnik do beczki i będę go regulował i oczyszczał z nagaru. Będę chciał go sprzedać za 1000żł + manetka. Kolega chce mi sprzedać Yamachę 9,9
Mam problem z silnikiem Honda GX 340 z piły do asfaltu, w momencie odpalania wyrywa sznurek startera z rąk z taką siłą, że rączka często pęka. Magluje już ten temat, ale skończyły mi się pomysły. Sprawdziłem: Klin na kole magnesowym jest OK. Wyregulowałem zawory na 0,15 i 0,25 wydech. Sprawdziłem odprężnik na zaworach, widać jego pracę, dodatkowo wizualnie...
Toż na początku napisałem Ostatnio mój sąsiad (typowy moher) wybrał się na trasę nie spotkaliście na trasie typowych zawalidrogów a w nim gostek w berecie z antenką ? U jego jak obrotomierz dochodzi do 1000 to go przerażenie bierze że za szybko - a że silnik nie przedmuchany nigdy, to wyje od nadmiaru zebranego nagaru. Przeczytajcie linki które wcześniej...
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
Witam !!! Kolega ma problem z Kia 1,5 GDI 117,5 kW auto na gwarancji. Muli szarpie przerywa. Serwis twierdzi że to wina paliwa. Ponoć zawala zawory ssące nagarem osadem. Może mieliście jakieś doświadczenia z tymi silnikami. Kumpel ma już dość serwisu i ich bredni. Demontować silnik to utrata gwarancji. Może wam coś wiadomo w tym temacie. Pozdrawiam...
Witam Kolega ma problem z zalewaniem świec w Daihatsu Cuore. Więc po kolei. Auto odpala normalnie ale z rury wydechowej wali przez chwilkę kłąb białego dymu i śmierdzi paliwem. Samochód chodzi normalnie, do momentu gdy ląduje w korku. Wtedy zaczyna przebierać zapłonami i po wykręceniu świec okazuje się, że są zarzucone i mokrym, czarnym nagarem. Potrafi...
jeździsz na rowerku ??? prosty przykład - wrzuć sobie przerzutki: z przodu jak najwieksza zebatka a z tyłu jak najmniejsza zebatka -czyli szybka jazda, powoli pedałujesz a szybko jedziesz... i z takim przełożeniem spróbuj jechac pod górke... zobaczysz czy dasz rade, co cie boli, jakie sa naprezenia ? -tak samo "czuje" sie silnik lub jadac na wysokim...