Podjedz do ASO i zapytaj o środek FORTE. Płuczą tym w serwisie Renault. Przed płukaniem załóż jakiś tani nowy filtr olejowy. Płukanki nadają się tylko do nowych silników które jeździły na syntetyku, w takim zaklejonym to byś mógł wylądować z ręką w nocniku. A skąd taka teoria?
Żadna kontrolka ani check engine się nie zaświeciła, więc coś tam tego oleju jeszcze zostało, A niby co miało się tam zaświecić ? Nie ma kontroli poziomu oleju,nie ma też kontrol ciśnienia oleju bo to łożyska toczne,sterownik silnika odpowiada za zapłon i wtrysk ,nie zajmuje się olejem więc czujniki nie obejmują smarowania. Zarżniesz silnik i nic sie...
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
Dodatkowo w silnikach ze znacznym przebiegiem uszczelnienie układu tłok/pierścienie/cylinder zawdzięczasz właśnie między innymi odłożonemu w rowkach tłoka nagarowi, który w dużym zakresie działa jako swoisty kompensator luzu. Często się słyszy że "auto oleju nie brało, a po założeniu LPG" zaczęło". Czemu? A właśnie temu, że ze spalania gazu nagar praktycznie...
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
Przy docieraniu silnika nie powinno być więcej oleju w benzynie? Np. 1:20? Przecież napisano, że stosuje 1:25. Uważam, że jeśli silnik nie traci mocy to należy po prosu użytkować z umiarkowanym obciążeniem. Być może tłok puchnie, ale jeśli nie blokuje ruchu to jest szansa że dopasuje się do warunków cylindra. A jeśli spuchnie nadmiernie to nie pomoże...
Z góry zaznaczam że nie jestem jakimś specjalistą ale podstawy działania silnika spalinowego znam. Odrobinę poczytałem o tym silniku jak i o jego odpowiedniku (myślę tu o pojemności) FSI i patrząc po objawach mogę zasugerować aby bliżej przyjrzeć się wtryskowi paliwa w szczególności że samochód nie kopci na błękitno co było by normalnym objawem przy...
Obecnie jedynym słusznym wyborem oleju to Platinum Rider Scooter 2T. Druga sprawa, może wcześniej skuter był używany na małym gazie przez co odłożył się nagar w wydechu. Jeśli teraz jeździsz na pełnym gazie to zaczyna się wypalać nagar w wydechu i w sumie takie zachowanie jest korzystne dla wydechu który ma konstrukcję nierozbieralną. Ostatnia możliwość...
Syf i nagar w tym silniku nie wróży niczego dobrego. Po co sobie problem robić kupką złomu.
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
cześć, trafiłem na wątek szukając info o możliwości oddania zużytego oleju rzadko postuję w sieci, ale wobec takich kretyńskich pomysłów trudno przejść obojętnie - to co wydostanie się z twojej rury to będzie nic przy palonych śmieciach - metale ciężkie, nagar - czy wiesz jaką rolę pełni olej w silniku i że jest tak zaprojektowany żeby zbierać najgorszy...
Cytuję wypowiedź jednego z odwiedzających bloga o chińskim silniku rowerowym :) "Czesc, równiez posiadam rower z tym silnikiem , moim zdaniem zatarcie cylindra nie było spowodowane słaba jakoscia komponentu a tym iz nagar z tłoka mógł sie oderwac i to własnie to spowodowało zatarcie. Moj silnik ma przejchane 1100km cyklicznie usowam nagar z denka tłoka...
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
Przecież te płukanki to w większości nafta. Jeśli w silniku masz nagar lub osad to żadna płukanka Ci tego nie usunie. Lepiej zrób tak jak radzi kolega wyżej, kup coś pokroju najtańszego 5W40 i wymień po 5 tyś km, zrób tak ze 2 razy
Zeby mieszanka w silniku ZS byla dokladnie spalona to szczelnosc komory za to odpowiada. Jesli plynow nie ubywa, to najprostsza przyczyna jest nagar luh nagar ewentualnie nagar.
Czy w starszym silniku mam tu myśli 1,6 sr od vw 8V z przebiegiem ponad 200k km warto i czy powinno się robić płukankę? Czy to pomaga czy raczej szkodzi bo w końcu silnik chodzi 15 minut na rozrzedzonym oleju. Druga sprawa to środek usuwający nagar z denka tłoka a przedewszystkim w pierścieni które są zapieczone. Czym zalać cylindry?
Sprawdzę to i dam znać, co wyszło Dodano po 3 Adaptacja została zrobiona i silnik jak na razie pracuje w miarę dobrze, czy na pewno dobrze odpowiem, jak zrobię więcej kilometrów. Sprawdzone zostały jeszcze wtryski komputerowo i na 1 oraz 2 cylindrze jakieś wartości się pokazywały co jakiś czas, tak na 3 jest nieprawidłowa wartość, a na 4 cały czas 0,...
To jeest mój pierwszy silnik chłodzony olejem dlatego myślałem ze 120° to jest za dużo już przy 115 stawałem i ją chodziłem. Dlatego chcę zobaczyć termostat może zrobił się tam jakiś nagar czy coś. Jaka jest maksymalna temperatura żeby nie wykończyć silnika?
Witam, bo kazdy motocykl czy np. samochod 'zabytkowy', ktorym sie zbyt czesto nie jezdzi - powinien byc 'przepalany raz / na tydzien', nawet w najwieksze mrozy, itp. Wtedy trzeba go przez te 10 min. trzymac na chodzie i to nie na 'wolnych obrotach' bynajmniej, tylko 'przygazowac' co minute - dwie, zeby olej sie rozgrzal i rozprowadzil wszedzie w silniku...
Czyli najlepiej autem juz nie jeździć tak czy idzie abym do domu dojechał,mam 20km?? To Twoje auto, sam zawsze musisz odpowiedzieć sobie na takie pytanie. To Ty też poniesiesz koszty naprawy. Ja w swoim samochodzie sprawdził bym poziom oleju i jeśli byłby poprawny spokojnie wrócił bym do domu. Generalnie we współczesnych "eko" samochodach w silniku...
A co z zaworem EGR jest sprawny? Podobny objaw miałem w Avensis i gruntowne czyszczenie EGR pomogło w 100% . Nagar powodował że w pewnym momencie nie zawsze ale się przycinał.
Świece F95P. Dobrze pamiętam, bo wuj przekładał stare świece z malucha do WSK 125, gdzie wciąż były czarne. Było to skutkiem zbyt dużej wartości cieplnej świecy. Być może Iskra podaje F95P jako zamiennik którejś ze świec NGK. Czarny nagar przy bogatej mieszance i zimnej świecy będzie bardziej widoczny w silniku dwusuwowym. świeca ma być brązowa lub...
Sądzę że to nie problem lezy w silniku a w padającej sondzie nr 1 (przed katalizatorem). Nikt tego nie zasugerował ale ją kupię. Nowa z Boscha kosztuje sporo poniżej 200 zł więc w ostateczności wiele nie ryzykuję. W poście #7 właśnie to sugerowałem, bo wg mnie sygnał z niej ma za mała amplitudę. Wskazane abyś pokazał wykresy drugiej sondy. Sugeruję...
W tym silniku jest pompka oleju. W silnikach Stiga nie ma filtra oleju, za to występuje w niektórych silnikach Husqvarna i Loncin. Olej i nagar nie mają tutaj znaczenia, problem jak pisałem tkwi w autodeko i wymaga odpalania z ssania.
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Zawór jest hartowany to pilnikiem można sobie "szurać". Kolega wyciągnie zawory- w tych silnikach nagar składa się na trzonkach zaworów. Trzeba wyczyścić szczotką drucianą, czasem zakituje gniazda i kanały wylotowe (zwłaszcza wydech) Regulacja zaworów bez zakładania sprężyn- kolega wie jak? Co do wielkości luzu to kolega (at)michal_rybka sporo przesadził,...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Potrzebuję rozpuścić nagar tylko na jednym drugim cylindrze bo jeśli zacznę na całym silniku to może się dla niego źle skończyć. Zatem najlepiej byłoby wlać do niego jakaś substancję czyszczącą i zostawić na X godzin co jakiś czas ruszając tłokiem. Sądziłem że nafta jest najmocniejsza z substancji bo ma właściwości "pełzające" niż np. wd40 czy carbon...
Witam, fakt - wiekszosc pierscieni jest juz od dawna stalowych / chromowanych i nie za bardzo jak maja sie one 'dotrzec do tulei cylindra'..? Nawet 'olejowe' - obserwuje je od lat, ze sa na ogol 3-czesciowe, skladane : dwa cienkie i pomiedzy nimi sprezynka takze stalowa. Chromowane pierscienie maja 5 - 7 razy mniejsze tarcie o tuleje, niz dawne pierscienie...
Jeżeli zawór EGR jest nowy a nadal masz podejrzenia, że nie działa prawidłowo to należało by sprawdzić czy prawidłowo działają elementy nim sterujące, mianowicie czy elementy wykonawcze w zaworze otrzymują prawidłowe sygnały od ECU silnika. Odnośnie karbonu w silniku, to domyślam się że chodzi ci o nagar który odkłada się na elementach silnika, jest...
napięcie spada do 2-3v. Więc? Albo zasilacz tego napięcia nie daje rady z własnej winy (uszkodzenia), albo z winy silnika - za duże obciążenie np. za sprawą zwarć na komutatorze. Na forum podobnych tematów jest trochę, może warto poszukać? Tak czy inaczej - silnik do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jeśli na zewnętrznym zasilaczu będzie działać...
Dymienie i wyciek oleju z odmy, jest oznaką przedmuchów do komory korbowej. Silnik jest już w stanie agonalnym. Wymiana pierścieni, w tak zużytym silniku jest ryzykowna, w większości przypadków tylko pogarsza sprawę, ponieważ cylinder jest wytarty owalnie. Dymienie z tłumika, to oznaka spalania oleju. Czas chyba rozejrzeć się, za innym silnikiem.
W życiu bym nie wlał płukanki do tego silnika tak drogiego w naprawie i tak wrednego do naprawy, wymiana oleju co 5000 jest bezpieczna Witam, Każdy podejmuje własne decyzje. Ja naprawę tego silnika też już przerobiłem, a płukankę stosuję i będę stosował. Nie widzę powodu żeby mu miała zaszkodzić (stosowana zgodnie z instrukcją), jestem natomiast pewien...
Błąd 76 w BMW E36 oznacza problem z potencjometrem CO, który jest częścią układu wtryskowego odpowiedzialnego za regulację mieszanki paliwowo-powietrznej. W silniku M43B16 potencjometr CO (kontrolny) jest często używany do regulacji ustawień mieszanki paliwa. Jeśli komputer diagnostyczny zgłasza ten błąd, może to oznaczać: 1. Uszkodzenie potencjometru...
Zawór EGR pracuje otwierając się i domykając zależnie od potrzeby pracy silnika. Na obrotach jednostajnych będzie w większości otwart/uchylony, przy dodaniu gazu ma się zamknąć powodując dopływ do silnika tylko powietrza z kolektora/filtra bez dostępu spalin. Nie wiem czym to czytasz bo czasami różne programy mają różne dostępy PID do sterownika i jeżeli...
W tym silniku cewka zapłonowa jest zintegrowana z przewodem wysokiego napięcia więc jeśli zamieniano cewki to także zamieniano przewody. Jeśli pomimo zamian świec i cewek błąd nadal dotyczy 2-go cylindra to jest tak jak powiedział elektryk czyli wtryskiwacz lub usterka mechaniczna (zawory, nagar w dolotach, itp.) Pozostaje pytanie czy elektryk-mechanik...
Wlanie świeżego oleju może być katastrofalne dla silnika, jeśli wcześniej przez wiele lat olej nie był zmieniany tylko dolewany. W takim silniku jest mnóstwo nagaru, a filtr olejowy zapchany. Wlanie świeżego oleju spowoduje rozpuszczenie nagaru i zapchanie filtra lub pompy olejowej. Objawi się to nagłym spadkiem ciśnienia mimo, że wcześniej silnik działał....
W tym silniku czujnik temperatury znajduje się z przodu tuż nad pompą wody i raczej trudno go nie zauważyć. Sprawdź także wiązkę która jest podłączona do czujnika, jest ona wadliwa i z tego co się orientuję opel powinien sprzedawać zestaw naprawczy z nową kostką i kawałkiem wiązki.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
Mam problem ze smarowaniem silnika po wymianie oleju na wpełnisyntetyczny w silniku wytrącił się nagar który pozapychał układ smarowania silnika który uniemożliwia wpełni smarowanie silnika,musiałem wymienić wałek rozrządu ,silnik to fiat brava 1.4 12v, jakim srodkiem najlepiej go przepłukać?
Gaźnik do wersji 2-mix ma dodatkowy element do lepszego oddzielenia strug mieszanki i powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/5453741400_... Pompka przyśpieszająca jest ukryta wewnątrz korpusu, w otworze przez który przechodzi oś przepustnicy (widać to na powyższym zdjęciu). W chińskim gaźniku na pewno masz zamontowaną membranę pompującą...
Przyczyną zatarcia jest brak smarowania. Tutaj, moim skromnym zdaniem nie było zatarcia z powodu braku smarowania, ale unieruchomienie pierścieni (zapieczenie) osadzającym się nagarem, a nagar mógł pochodzić tylko z lubry. W silniku pracującym na gazie nie odkłada się nagar, a ten wcześniej odłożony stopniowo znika wypłukiwany przez olej silnikowy...
Tak tv78 mam emm a jak sprawdzić ten nagar ? Jak rura wydechowa wychodzi z silnika i tam w silniku bo nie rozumiem :/ wiem ze zdrowa nsr powinna pójść te 160 km/h
Witam Mam Zafirę 1.8 16V 2000r automat w której silnik umierał umierał... aż umarł (dymił coraz bardziej aż zaczęło zarzucać świecę na pierwszym cylindrze) no więc kupiłem silnik drugi, pojechałem do człowieka który miał zgnitą ale jeżdżącą Zafrę, żeby silnik sprawdzić, zagrzać, zobaczyć jak pracuje, no i nie dymi, nie gotuje się, ładnie pracuje, więc...
Witam, zakupiłem jakiś czas temu Alteę 2.0 fsi 150, 2004r. Sprawa wygląda następująco. Ciśnienia na cylindrach ok. Świece i cewki ok(zamieniane miejscami i nadal te same cylindry) Auto jest z dotryskiem gazu. Póki nie dostanie temperatury i nie przełączy się na gaz silnik faluje i dławi się co kilka sek na zimnym.(na ciepłym ciut lepiej ale jakoś nieznacznie)...
Czy to auto jeździ w górach? Turbina może przeładowywać. Ile razy w tym silniku wtryskiwane jest paliwo na jeden cykl pracy? Mógł być przytkany napływ powietrza do cylindrów i z powietrzem dostawać się olej z silnika. Nagar na tłokach powinien być twardy, jak jest miękki to przez olej. Czy to auto kopciło jasnym dymem ? Gdzie było tankowane paliwo ?
Witam. Mam problem z kopceniem na czarno. O ile ze zadymieniem przy dodaniu gazu bym się nie dziwił (choć kopci bardzo mocno), to większy kłopot mam z tym że puszcza dymka przy pracy na biegu jałowym. Jest skrócony tłumik z końcówką skierowaną w bok, dlatego spaliny dmuchają prosto "w mordę". Przy rozgrzanym silniku zadymienie na biegu jałowym jest...
Po przejściu na gaz z silnika w naturalny sposób wypłukiwane są wszelkie nagary, które - w starszych silnikach - powodują ich uszczelnienie. Sprawdź, czy nie ma wycieków, zwłaszcza na częściach obrotowych. Że się tak spytam z pewną dozą nieśmiałości: Do których cześci obrotowych dociera gaz w silniku co by wypłukać z nich nagar :?: 8O
Masz rację nagar i olej nie pojawił się tam znikąd i wiem że muszę jechać do mechanika bo sam tego nie ogarnę. Olej stał w przewodzie dochodzącym do EGru od strony podszybia i jak czytam opinie to ponoć w tym silniku ma prawo go tam trochę być ??? Kolektor ssący miałem zamiar też odkręcić ale śruby są tak zardzewiałe że pomimo odrdzewiacza i szorowania...
nagar palnik nagar kosiarka nagar kolektor
hyundai falujące obroty programator attiny2313 ethernet neostrada livebox
motorola 300mhz interfejs diagbox
Schemat radioodbiornika Julia 3 mono Eltra Mercedes W210 nie reaguje na kluczyk rybka - możliwe przyczyny