Podjedz do ASO i zapytaj o środek FORTE. Płuczą tym w serwisie Renault. Przed płukaniem załóż jakiś tani nowy filtr olejowy. Płukanki nadają się tylko do nowych silników które jeździły na syntetyku, w takim zaklejonym to byś mógł wylądować z ręką w nocniku. A skąd taka teoria?
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Odpal sprzeta i puki chodzi wyciąg bagnet od oleju lub otwórz korek wlewu oleju, jeśli bmucha dość mocno to po silniku.
Mobil nie jest taki dobry ale ile użytkowników tyle opinii. Osobiście jedynym słusznym olejem dla mnie jest motul. Co do wody z tłumika to nie wiem jakie to są ilości i jak to dokładnie wyglada. Normalne jest parowanie lub kapanie z wydechu przy większej wilgotnosci powietrza. A nagar niestety silniki z wtryskiem bezpośrednim produkują i to w bardzo...
Najprosciej wypalić nagar.
Wywal fajkę świecy i spróbuj bez niej, często przerywają. Zmień paliwo na świeże !!! Filtr powietrza ma być czysty nie zalany olejem. Zawory będą przyczyną wtedy gdy silnik po rozgrzaniu wariuje, lub dostał się nagar pod jeden z zaworów.
Dużo czytałem o płukankach, jednak chciałem podpytać, czy ktoś z Was zna lub stosował TEC 2000? Ja nie znam tej płukanki, a mój mechanik polecał ją użyć, bowiem dobrze zbiera nagar z silnika. Nie wiem co mu odpowiedzieć w sumie.
Można podłaczyć akumulator i zakręcić rozrusznikiem i sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Należy też obejrzeć świece które są w tym silniku czy nie mają śladów brania oleju przez silnik (nagar na elektrodach). Nie sądzę żeby sprzedający zmieniał w nim świece przed sprzedażą. Jak był zalany olejem to sprężanie napewno z początku będzie wysokie, potem może...
moje auto z silnikiem benzynowym 2.0 Jaki silnik? Po drugie nagar może wyjść tylko przez wydech więc daj gazu i sam się wypali.
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
Wziąć 200 ml benzyny i pędzelkiem po nagarze ..... i podpalić...... I tak 5 razy.........potem wziąć pastę polerska / papier ścierny i w kilka minut nagar który sprawiał trudności znika ...... A jak nie ,to ...K2 Akra..
Rozbieram czasem diesla i wygląda lepiej niż ten silnik , może zmień producenta oleju . Jasne. Kilkunastoletni silnik, z nn przebiegiem i zdziwienie. Zarówno nagar, jak i przydarte krzywki są normalne - objawy stopniowego zużywania się silnika.
ten syf to po prostu nagar - silnik już bierze olej i ten olej spalając się z paliwem tworzy taki syf. normalna sprawa, można odłączyć gumową rureczkę-kolanko odmy silnika która wchodzi do gaźnika (i zaślepić króciec od strony gaźnika), żeby silnik nie ssał syfu z powrotem do komory spalania, przedłuży to jego żywot i poprawi się nieco praca i moc silnika
No wlasnie czytam i nie kumam , jaka przepustnica , jaki nagar .Silnik AFN to jest diesel i nie ma czegos takiego jak przepustnica , no chyba ze to nowa nazwa dla pompy wtryskowej .
Toś sobie wybrał warsztat do poważnych napraw. Może zrobili płukanie silnika przed wymianą oleju i wyplukalo nagar tu i tam. Ciężko coś stwierdzić nie widząc i nie słyszac. Pojedz do normalnego warsztau i niech zobaczą.
Należy rozciąć filtr oleju i sprawdzić co tam w środku jest. Zebrać nagar z sitka i porównać z olejem w silniku, sitko może być z innego silnika. Oczywiście żeby te ustalenia były miarodajne musi je zrobić osoba z uprawnieniami. Na razie nic sam nie ruszaj.
Nagar : "Twardy osad zbierający się na ścianach komory spalania, denku tłoka oraz zaworach. Występuje on w silnikach spalinowych. Nagar składa się z żywicy, koksu i popiołu, które są spalonymi nie do końca cząsteczkami paliwa oraz oleju smarowego. Zbierający się nagar może się rozżarzyć podczas pracy silnika, a w jednostkach z zapłonem iskrowym, może...
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Oczywiście że tak, Prawdopodobnie opary oleju i jest ich na tyle dużo że przy powtórnym spaleniu zassanych przez odmę i skierowanych do przepustnicy silnik kopci i wytwarzają dodatkowy nagar. Najczęściej przyczyną są pęknięcia pierścieni tłokowych. Jeżeli zdejmiesz odmę to kopeć zniknie. Pewnie żre Ci olej i częściej dolewasz.
Przecież te płukanki to w większości nafta. Jeśli w silniku masz nagar lub osad to żadna płukanka Ci tego nie usunie. Lepiej zrób tak jak radzi kolega wyżej, kup coś pokroju najtańszego 5W40 i wymień po 5 tyś km, zrób tak ze 2 razy
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
Benzyna , i mam tak od 2dni i A to radzę odszukać paragon za tą operację i poczytać. Mnie w przeszłości udało si coś takiego dokonać u w żaden sposób nie kojarzyłem dlaczego, Połapałem się kiedy w poszukiwaniu przyczyn wymontowałem filtr paliwa i zapach uświadomił. Na świecach pojawił się nagar i samozapłon.
Bardzo długo nie wymieniany olej i nagar w silniku,którego w filtr ze było pełno.
minerale i półsyntetyki są to oleje kiepskiej jakości nagarujące. I dlatego w starym silniku, lepiej nie stosować oleju z dodatkami usuwającymi nagar.
Wypucuj że przepustnicę i zobacz co będzie.
Witam, mam problem z kosiarką mf-70 po przejechaniu małej powierzchni (4xpo 50 m) grzeje się silnik i świeca (robi się na niej nagar) i kosiarka gaśnie. Jak odpocznie i ostygnie wyczyszczę świecę to znów mogę zrobić te same kursy i znów powtórka z rozrywki. Co może być przyczyną??
No jak są za duże to powinna chodzić. Będzie klepać ale będzie chodzić. Może miałeś nagar i nie domykało zaworu.
Kiedys slyszalem ze lepiej przechodzic z oleju lepszego na gorszy. Takie "kiedyś" opinie były "nie lać oleju lepszego po mineralnym bo wypłucze nagar i rozszczelni silnik", ale było w czasach kiedy jakość oleju mineralnego była bardzo kiepska, obecnie nawet olej mineralny nie powinien tworzyć nagaru w silniku. Co do marki to za dużej różnicy nie zrobi.
Silnik do remontu, zmierz na poszczegolnych cylindrach kompresje ale jestem prawie pewny ze nie winna tu jest aparatura zaplonowa tylko sama mechanika tego silnika skoro napisales ze miales nagar z oleju na swiecach. Pozdrawiam.
Dokładniej o 9%. Magnetyzery przede wszystkim usuwają nagar z silnika, co jest dla mnie więcej warte niż to o 9% mniejsze spalanie.
Zeby mieszanka w silniku ZS byla dokladnie spalona to szczelnosc komory za to odpowiada. Jesli plynow nie ubywa, to najprostsza przyczyna jest nagar luh nagar ewentualnie nagar.
Więc problem nie tkwi w dole silnika a w prowadnicach i zawieszajacych się zaworach. Nagar na trzonkach.
Cześć, zastanawiam się czy znajdę coś lepszego do umycia silnika niż dimer z wodą, zarówno nagar w środku głowicy jak i silnik z zewnątrz. Czy dimer z woda to jednak słaby pomysł bo woda to i rdza będzie?
Na górze wtryskiwacza, masz przewody przelewowe, zdemontuje i wymień te małe oringi. Najprawdopodobniej to jest przyczyną mokrych wtryskiwaczy. Teraz po kolei: W tym silniku, gdy pojawia się nagar (krak) wokół wtrysku, wymienia się uszczelniacze, frezuje się gniazda, dodatkowo ja osobiście zdejmuje miskę olejowa i czyszczę smoka pompy oleju + wymiana...
Z uwagi, iż jest to silnik 2T, spróbuj poluźnić mocowanie tłumika od cylindra (może nawet odłączyć go na próbę), gdyż może być "zabity" nagarem. Silniki 2T są bardzo czułe na przytkanie tłumika a objawy (usterki) są wówczas podobne do opisanych przez Ciebie.
Też chyba nie do końca zrozumiałeś. Poprzez sprawdzenie ciśnienia masz pogląd tylko na stan pierścieni uszczelniających i zaworów, ale sam widziałem przypadki gdzie właśnie szczelność była a mimo to pierścienie olejowe były zapieczone przez nagar i silnik pił olej. Tak więc sam test szczelności niewiele ci powie o pierścieniach olejowych
syntetyka nie wlewa się do silników które mają już swoją "historię". olej syntetyczny wypłukuje nagar, którego kawałki wędrują później po silniku. Poza tym nagar odkładając się "uszczelnia" silnik. i po zastosowaniu syntetyka moga pojawić się przedmuchy, wycieki... Poczytaj podobne posty: http://www.elektroda.pl/rtvforum/...
Ciekawe, może jest problem z pierścieniami tłoków? Nagar pewnie jest gdzieś - zaryzykowałbym pojeździć po autostradzie żeby silnik nabrał temperatury i wypalił nagar. Spokojnie jezdzsiz, silnik z turbo to nie dostaje temperatury i może byc problem a nagarem. 0,5l/1000km - to nie jest dużo, pewnie w instrukcji był zapis ze to nie dyskwalifikuje silnika?...
Mam problem ze smarowaniem silnika po wymianie oleju na wpełnisyntetyczny w silniku wytrącił się nagar który pozapychał układ smarowania silnika który uniemożliwia wpełni smarowanie silnika,musiałem wymienić wałek rozrządu ,silnik to fiat brava 1.4 12v, jakim srodkiem najlepiej go przepłukać?
1.33 to są bardzo awaryjne silniki. Mam 14 lat i tyle ile nerwów mi napsuł ten silnik, to ... Bez komentarza. Prawdopodobnie, o ile jeszcze masz problem, musisz zrobić generalny remont silnika. Pewnie zebrał się nagar na tłokach, na górze tłoków, na zaworach. Wytarły się pierścienie tłokowe. ASO nie wierz, bo to jest dla nich niekorzystne i nieopłacalne....
A jaki to problem że kompresja jest trochę wyższa niż nominalna dla tego silnika ? Gorzej gdyby była niższa. Najważniejsze że jest w miarę równa na każdym cylindrze. Magik 27 wyrwałeś zdanie z kontekstu. Olej znajdujący się w cylindrach może przecież powodować większą kompresję. Może być też nagar. Silnik ma oryginalny przebieg 194 tys. km, od nowości...
Zawór jest hartowany to pilnikiem można sobie "szurać". Kolega wyciągnie zawory- w tych silnikach nagar składa się na trzonkach zaworów. Trzeba wyczyścić szczotką drucianą, czasem zakituje gniazda i kanały wylotowe (zwłaszcza wydech) Regulacja zaworów bez zakładania sprężyn- kolega wie jak? Co do wielkości luzu to kolega (at)michal_rybka sporo przesadził,...
A co z tym ze olej wyplucze nagar w silniku i pojawia sie luzy (mowa oczy wiscie przy wymianie minerala na syntetyk, przy silniku powyzej 150tys)?? Cobraa czy to prawda??
Sprawdzę to i dam znać, co wyszło Dodano po 3 Adaptacja została zrobiona i silnik jak na razie pracuje w miarę dobrze, czy na pewno dobrze odpowiem, jak zrobię więcej kilometrów. Sprawdzone zostały jeszcze wtryski komputerowo i na 1 oraz 2 cylindrze jakieś wartości się pokazywały co jakiś czas, tak na 3 jest nieprawidłowa wartość, a na 4 cały czas 0,...
Z moich obserwacji wynika, że nagar w silnikach powstaje wtedy, gdy oleju w mieszance paliwowej jest za dużo i nie jest w całości spalany. Zauważyłem też, że w silnikach 4-suwowych, gdy jest niska kompresja, to też odkłada się nagar, nie tylko w komorze spalania. Nie wiem co rozpuszcza te osady, bo benzyna, czy nafta są nieskuteczne. Przypuszczam natomiast,...
Chciałbym oczyścić silnik z nagaru, wszelkiego syfu A skąd tam nagar ? To nie silnik S-21 od Żuka :D
i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
To jeest mój pierwszy silnik chłodzony olejem dlatego myślałem ze 120° to jest za dużo już przy 115 stawałem i ją chodziłem. Dlatego chcę zobaczyć termostat może zrobił się tam jakiś nagar czy coś. Jaka jest maksymalna temperatura żeby nie wykończyć silnika?
Po przejściu na gaz z silnika w naturalny sposób wypłukiwane są wszelkie nagary, które - w starszych silnikach - powodują ich uszczelnienie. Sprawdź, czy nie ma wycieków, zwłaszcza na częściach obrotowych. Że się tak spytam z pewną dozą nieśmiałości: Do których cześci obrotowych dociera gaz w silniku co by wypłukać z nich nagar :?: 8O
Czy ktoś widział ten nagar w tym silniku? Cycki opadają do kolan jak się to czyta.
Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.
Jeśli nagar trzyma nieruchomo pierścienie tłokowe, a zwłaszcza olejowe to wypłukanie silnika może naprawić ten silnik Większej bzdury nie słyszałem. Płukanka nie puści pierścieni, jedynie wypłucze nagar z silnika. Zapieczone pierścienie może puścić nafta wlana do cylindra na noc. Na marginesie dodam że przebieg auta ma znaczenie, i raczej nikomu nie...
(at)michalrybka Te świece nie padły same z siebie — zdjęcia mają źle złapaną ostrość ale widać ewidentnie sadzę na izolatorze co wskazuje na pracę silnika z bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Na pierwszej ze zdjęć widać także odłożenie się nagaru na elektrodzie masowej, nie powinno tego być przy stosowaniu wysokiej klasy olejów syntetycznych. To...
Sądzę że to nie problem lezy w silniku a w padającej sondzie nr 1 (przed katalizatorem). Nikt tego nie zasugerował ale ją kupię. Nowa z Boscha kosztuje sporo poniżej 200 zł więc w ostateczności wiele nie ryzykuję. W poście #7 właśnie to sugerowałem, bo wg mnie sygnał z niej ma za mała amplitudę. Wskazane abyś pokazał wykresy drugiej sondy. Sugeruję...
Jak będziesz montował tam pod wtryskiwacz idzie miedziana uszczelka, kosztuje parę groszy to szkoda potem robić jeszcze raz. Starą trzeba wyciągnąć z gniazda i parę razy obrócić wałem żeby wydmuchało nagar.
Dymi na siwo.
Bo nikt nie chce ci tego dosadnie napisać, ja również. Decyzja jest zawsze twoja, dlatego nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi, żebyś później nie miał "Ali" do kogoś lub wszystkich łącznie. Poczytaj o różnicy między 5w a 10w. Warto uaktualnić wiedzę. Poza tym nagar nie służy silnikowi i nie służy również do jego uszczelnienia. Prawda jest taka, że silnik...
OK czyli nie dbając w ogóle o auto, jeżdżąc na mineralnym 2x więcej niż zalecane - tworzy się nagar/syf i silnik po wymyciu/wymianie na lepszy olej nie nadaje się już do użytku.
W tym silniku jest pompka oleju. W silnikach Stiga nie ma filtra oleju, za to występuje w niektórych silnikach Husqvarna i Loncin. Olej i nagar nie mają tutaj znaczenia, problem jak pisałem tkwi w autodeko i wymaga odpalania z ssania.
czy można coś dolać do paliwa żeby gazy wylotowe dodatkowo wypaliły ten nagar ?? tak żeby silnik nie ucierpiał oczywiście
Czyli najlepiej autem juz nie jeździć tak czy idzie abym do domu dojechał,mam 20km?? To Twoje auto, sam zawsze musisz odpowiedzieć sobie na takie pytanie. To Ty też poniesiesz koszty naprawy. Ja w swoim samochodzie sprawdził bym poziom oleju i jeśli byłby poprawny spokojnie wrócił bym do domu. Generalnie we współczesnych "eko" samochodach w silniku...
Każdy silnik tego typu może mieć problem ze startem na małym napięciu gdy jego szczotki i/lub komutator są zaświnione (nagar, tlenki, brud). Możliwe więc, że tu leży przyczyna. Powinien się daś\ć łatwo rozebrać - jak każdy silnik takiego typu - spójrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W tym temacie Autor opisuje sposób sprawdzania...
Teraz sa duzo lepsze plyny ktore mozesz uzyc np carbon cleaner lub nawet wd40 bedzie lepszy niz nafta, zastosuj tez plukanke silnika dodawana do oleju bo tez czysci silnik. Musisz wiedziec ze stare silniki czesto chodza dzieki temu ze nagar pomaga jako tako chodzic silnikowi jak go porzadnie przeplukasz to moze chodzic gorzej ;-) Powodzonka :-)
No właśnie i tu pies pogrzebany bo gaz ma właściwości płuczące i usuwa nagar z silnika a w konsekwencji znika swoistego rodzaju uszczelnienie i zaczyna sie pobieranie oleju ,swoja drogą silnik musi mieć duży przebieg lub eksploatowany na marnych olejach
Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder. Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.
i tak mało informacji o silniku.... Ciężko powiedzieć jak nie widać ale lej mineralny i trochę częściej wymieniaj przez kilka pierwszych wymian co 5 albo 7tys oczywiście razem z filtrem oleju bo różnie to nieraz bywa;) mam nadzieje ze nie masz turbiny bo jeśli tak to nagar może spowodować nie wystarczające smarowanie jej...
Oryginalnie do silnika BVS143 Tecumseh zaleca stosowanie świecy Champion RJ17LM. Ponieważ nie można znaleźć odpowiednika Iskry dla tej świecy, znalazłem odpowiednik Iskry dla świecy Champion RJ19LM, zalecanej przez Briggsa, ale w Tecumsehu też zdającej egzamin. Jest to świeca Iskra FS50KR. Twoja świeca Iskra F95PS ma gwint dłuższy (12,7 mm wobec 9,5...
Błędy p1336 i1340 to wypadanie zapłonu, dlaczego? Świece do sprawdzenia jak wyglądają, a następnie podmieniłbym sterownik silnika. Błąd sondy to przypuszczam nagar na sondzie spowodowany braniem oleju przez silnik - czy mylę się? Nagar na 4-tej świecy - branie oleju - błąd p01340. Ja zrobiłbym tak, sprawdził kompresję na poszczególnych garach, wymienił...
ten silnik to kolejna (pewnie licencyjna) podróbka Hondy GXV160, z tym że tu rozwiercona na 173ccm, równie dobrze mogłeś kupić Loncina i byś miał dokładnie to samo, pewnie połowę taniej, bo orginalnej nowej Hondy GXV160 pewnie już nie kupisz (Honda już produkuje głównie serię GCV która jest niestety gorsza od GXV), choć stara Honda jeśli nie zajechana...
Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
Witam! Mam problem z silnikiem demon. Otóż, kupiłem silnik, z którym miałem problemy z odpalaniem, bo nie dodawałem gazu, ale ostatecznie odpalił, chodził, itp. Jednak po 1 dniu stania kręci, ale nie odpala. Co jakiś czas burknie, ale nic więcej. Jednocześnie inny silnik z tą samą mieszanką odpala bez problemu, ale jego na początku odpaliłem od razu....
W kanałach dolotowych głowicy silnika 1.6GLI Poloneza jest nagar i czarny nalot. Co może być tego przyczyną? Proszę o szybką odpowiedź.
No i tu was pany zaskocze. Posiadam takową kose leje 1:25 i kosiarka po 3misiacach użytkowania ma taki nagar na Świecy że szok silnik przestał wkręcać na pełne obroty, po wyczyszczeniu nagaru wróciło do normy. Sąsiad ma też dwie sztuki no name, i każda chodzi na 1:50 nagaru zero silniki chodzą do dziś, uważam że lac 1:25 (na jedno dwa koszenia) gdy...
Wlej, zobaczysz. Tak samo z uszlachetniaczami typu "motodoktor" - najlepsza metoda na wykończenie silnika. Są olej które praktycznie wcale nie zostawiają nagarów i laków, a są takie które je rozpuszczają i wprowadzają do "krwioobiegu" silnika. Długo można by tu dyskutować, tak samo jak nad sensem wymiany samych pierścieni tłokowych.
Wlanie świeżego oleju może być katastrofalne dla silnika, jeśli wcześniej przez wiele lat olej nie był zmieniany tylko dolewany. W takim silniku jest mnóstwo nagaru, a filtr olejowy zapchany. Wlanie świeżego oleju spowoduje rozpuszczenie nagaru i zapchanie filtra lub pompy olejowej. Objawi się to nagłym spadkiem ciśnienia mimo, że wcześniej silnik działał....
U mnie jak kiedyś wymieniałem to piny we wtyczce się porozginały i brak było kontaktu z pinami silniczka a jeden pin nawet się wysunął z wtyczki po poprawieniu działało. Wyczyść dokładnie otwór w przepustnicy gdzie pracuje trzpień - potrafi tam się tworzyć nagar lub opary oleju z odmy się osadzają
Witam, skoro tak ciezko odpalal zima, to by znaczylo - ze moze dostawac 'lewe powietrze /zbyt uboga mieszanka' i moze miec zbyt 'zimne swiece' - przez co na elektrodach zbiera sie szybko nagar i traca iskre / silnik przestaje odpalac... Pozdrawiam.
WYJAŚNIĘ: Oczywistą jest rzeczą, że chodzi o NAGAR na tłokach silnika i nie jest to wcale "ciekawa teoria", bo widać, że kolega w praktyce nie miał tej usterki.
Sprawa rozwiązana na świecach zbiera się nagar .
Zakładając, że to spalanie stukowe, możesz wymienić świece na chłodniejsze (wartość cieplna świecy). To, czy jest nagar w silniku, czy nie, można sprawdzić endoskopem przez otwór po świecy (kwestia znalezienia warsztatu, który ma takie urządzenie). Nagar można usunąć np: rozpylając wodę do pracującego silnika (w rozsądnych, czyt. małych, ilościach,...
świecach osadza się suchy nagar. Pokaż na zdjęciu jak to wygląda .
Może się wymyły jakieś złogi, nagary. Silnik z półmilionowym przebiegiem zapewne ma jakieś luzy. Czasami nie zmieniłeś oleju mineralnego na syntetyczny? Możesz spróbować zastosować Motodoktora - dodatek do oleju silnikowego, który poprawia właściwości smarne, zwiększa lepkość i uszczelnia układ. Zwiększona lepkość, poprawia smarowanie zaraz po rozruchu...
Nikt mi konkretnie nie chce powiedzie po co lać płukankę na czysty silnik, ja widzę tylko minusy tego a żadnych plusów mnie wiedzę na czystym silniku Jak najbardziej każdy ma swój rozum i robi jak uważa bo mu wolno Za to wymiana oleju co 5000 widzę same plusy żadnych minusów Witam, Jak masz czysty silnik nie ma sensu stosować płukanki. Rozumiem że...
Witam, A sprawdzałeś przepustnice? W tym silniku trzeba czyścic co jakiś czas, bo zbiera się nagar.
Jeżeli zawór EGR jest nowy a nadal masz podejrzenia, że nie działa prawidłowo to należało by sprawdzić czy prawidłowo działają elementy nim sterujące, mianowicie czy elementy wykonawcze w zaworze otrzymują prawidłowe sygnały od ECU silnika. Odnośnie karbonu w silniku, to domyślam się że chodzi ci o nagar który odkłada się na elementach silnika, jest...
Dokładnie tak! Opisałem to wcześniej: Za buczenie i brak startu wentylatora odpowiadał nagar na oście silnika (zatarcie) i brak swobody ruchu na boki łożysk , osadzonych w specjalnych "koszyczkach". Wystarczyło WD40, usunięcie nagaru z osi silnika , nasmarowanie, naoliwienie, rozruszanie na boki "koszyczków" osadzenia łożysk , dzięki czemu istnieje...
Napisz coś więcej co się dzieje dalej ? przestaje sam się podpierać? masz tam po dwa zawory wydechowe na garnek x 6 co daje 12 zaworów do sprawdzenia warto było by dojść który to w pierwszej kolejności. albo pomiar ciśnienia jak ta usterka nastąpi albo dekiel do góry i szukanie ręczne. Tam jest specjalny układ dźwigni wahadłowych i tam może być problem...
Niekoniecznie skrzynia musi być do roboty. Po tak długim czasie, po prostu sprzęgło może "za bardzo kleić" i wciśnięcie klamki po prostu nie rozłącza sprzęgła do końca. Stąd trudności z wbijaniem biegów. Danie oleju na tłok, nie ma niczego polepszyć. Ma uchronić silnik przed "przycieraniem się" nim olej z paliwa faktycznie zacznie smarować silnik. Możesz...
Witam, posiadam rower z silnikiem taki aukcja numer 729675951 i mam problem bo wydaje mi się że silnik więcej pali niż powinien. Pisze że 1,8L na 100km ma palić ja bym był zadowolony jakby palił chociaż 2,4L na 100km. Wydaje mi się że pali tak teraz z 3,5 litra na setkę. Można jakoś wyregulować gaźnik? Jest tam jedna śrubka, od obrotów, którą mam bardziej...
Na początku jednak wyczyść kolanko i tlumik z nagaru. A silnik słabnie, czy kręci się żwawo, tylko motorek nie chce jechać? Moze to sprzęgło sie skończyło? Sprawdzałeś odstęp na przerywaczu? Wymieniałeś świecę? Jak sprawdzałeś kompresję?
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
Czy to auto jeździ w górach? Turbina może przeładowywać. Ile razy w tym silniku wtryskiwane jest paliwo na jeden cykl pracy? Mógł być przytkany napływ powietrza do cylindrów i z powietrzem dostawać się olej z silnika. Nagar na tłokach powinien być twardy, jak jest miękki to przez olej. Czy to auto kopciło jasnym dymem ? Gdzie było tankowane paliwo ?
Sprawdź turbo czy się lekko obraca. Miałem tak w a4 1.9 tdi, też nie ciągnął do 2000 tyś. Okazało się że turbina się ciężko obraca. Od strony wydechu zebrał się nagar. Wyskrobanie nagaru przywrócił silnik do życia.
Ok wypłukało nagar teraz pasuje kompresje sprawdzić wtryski silnik ma przedmuchy i spala olej.
Po zakupie przewodów i filtra niestety dalej to samo. Oddałem do oficjalnego serwisu STIHL'a. Okazało się, że z oryginalnego gaźnika po ostatnim czyszczeniu wypadła jakaś gumka taka bardzo mała, który zmieniała tor pobierania paliwa. Doszedł jeszcze jeden problem (ale to akurat z ostatnim zatarciem silnika, który miał miejsce dzień po tym jak napisałem...
spróbuj kolego coś takiego, nasącz benzyną patyczek higieniczny i wyczyść dokładnie ten kanałek gdzie wchodzi iglica silniczka krokowego prawdopodobnie jest tam nagar stąd te cyrki z obrotami
Dlaczego silnik się zużywa? Bo różne elementy się wycierają. A dlaczego się wycierają, bo ze spalania paliwa powstają "brudy" (nagar) które wycierają. A gdyby tak nagary nie powstawały to trwałość byłaby dużo większa. Z oleju napędowego jest wyjątkowo dużo nagaru. Dodatkowo silniki samochodowe są setki razy uruchamiane w czasie mrozów gdy jest kiepskie...
Może w silniku jest straszny nagar i się żarzy powodując samozapłony- ale jest to już skutek złej pracy silnika (piszesz o mulistości) np. uszkodzonym czujnikem temperatury ( wygląda na zbyt bogatą mieszankę). Świece po wykręceniu nie są okopcone (czarne) ?
To zależy na jakim oleju wcześniej jeździł. Jeżeli na miksolu - to przy nim zostań, gdy nalejesz lepszej jakości olej jest duże prawdopodobieństwo, że wymyjesz nagar i rozszczelnisz silnik. Jeżeli simson jest po remoncie polecam olej Platinum Moto 2t, Platinum Rider scooter 2t lub Addinol Super 2t MZ 406. Są to oleję mające dobre właściwości smarne...
nagar palnik nagar kosiarka nagar kolektor
nissan primera rozrusznik volvo spalanie renault częstotliwość
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Miele WSI863 WCS – czujnik TwinDos nie działa, błąd F0212, konserwacja i naprawa Philips AquaTrio 9000 – szczotki myjące zatrzymują się, brak napędu, kody E1 i i3