Kolejny błąd, nagar z tłumika dostał się do skrzyni korbowej a tym samym do łożysk walu. Druga sprawa, taki nagar jest bardzo twardy i może spowodować uszkodzenie cylindra i tłoka.
Ja użyłem kawałek sztywnego drutu, trochę pozaginałem w tzw. wężyk wkładasz do wylotu i szorujesz, góra - dół i na boki. później wysypujesz nagar z tłumika.
Dymi na siwo.
Kiedyś w pracy mieliśmy podobny problem z kosą Stihl - problemem okazał się przytkany nagarem tłumik.
A możliwe że jest to wina świecy ? lub nagar w tłumiku?
Nas początek wyczyść porządnie gaźnik. Ten silnik ma to nieszczęsne ssanie, sterowane bimetalem nagrzewanym od tłumika. Sprawdź czy się nie zacina, przez nagar. Po nagrzaniu tłumika powinno się całkowicie otworzyć.
Co ma piernik do wiatraka, jest nagar w tłumiku, ale on jest drożny,
Witam, przyczyn może być wiele, na początek proponuję odkręcić tłumik i sprawdzić bez niego. Może być nagar w tłumiku i w kanale wylotowym cylindra, jeśli to dwusów.
Co to za serwis, który robi takie rzeczy, omijać z daleka. Jeżeli nagar z tłumika, oderwany tym gmeraniem, dostanie się do cylindra to mogą być opłakane skutki.
Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując...
Wypala się takie tłumiki czasem. Te cudeńka potrafią mieć coś takiego w środku jak katalizator spalin. Zapycha się. Czasem taka siateczka w środku, chwytak iskier zabije się nagarem. Sposoby wypalania są różne. Dobre efekty daje wypalenie na grilu. W żarzący brykiet po grilowaniu i pięknie się wyczyści. O innych nie będę pisał bo bardzo niestandardowe....
Wykręcałem tłumik i czyściłem nagar. Być może za słabo. Czym go wyczyścić i w jaki sposób najlepiej? Natomiast jeżeli chodzi o układ paliwa i filtr może uda się to jutro sprawdzić. Pozdrawiam
Miałem podobne objawy - odpalał pięknie, wchodził na obroty bez obciążenia, ale mocy nie miał. Bez tłumika odzyskiwał moc ;)). Pomogło "przebicie" tłumika - zamulony był strasznie przez nagar z przepalonego oleju. Sprawdź to co sugeruje jack63.
Powodem zatarcia może to być nagar, przegrzanie lub uszkodzony tłumik. Jest zasada, że powinno się używać cały czas takiego samego oleju.
Pompkę sprawdzisz zdejmując przewód idący z gaźnika do pompki i zatkaj go (zdejmij z pompki). Wtedy paliwo nie będzie płynąć przez pompkę i zostanie więcej w gaźniku. Ja jednak bym się skłaniał ku tłumikowi, jest to częsta przyczyna nie wchodzenia kos na obroty, odkręć go, sprawdź okno wylotowe w cylindrze, może być zabite nagarem, i najprościej ustami...
Może zaworek igiełkowy nie trzyma, dostaje za dużo paliwa a ta czarna maź to rozpuszczony przez benzyne nagar z tłumika. Albo paliwo z komory pływakowej dostaje się gdzieś "bokiem" do gardzieli a nie przez dyszę głowną paliwa. Może to być też niesprawny układ ssania i dostaje paliwo cały czas tak jak by chodził na ssaniu, sprawdź zaworek ten który odkręca...
Ja staram się być chytrzejszym od producenta :D , więcej oleju = lepsze smarowanie, a wiadomo co za tym idzie Wiadomo, więcej nagaru i syfu w tłumiku. Nagar w okolicy pierścienia i do za tarcia już tylko jeden ktrok :lol: Po za tym mniej mocy i silnik nie pracuje tak żwawo jak na 1:50. Poza tym czasami rozrobię zbiornik paliwa i piła z tym stoi 2-3miesiące...
Jak dla mnie nowa. Widać wewnątrz cylindra, że są ryski i jest jeszcze nie dotarta. Nie widać nagaru, uszczelki bez zabrudzeń.
Mobil nie jest taki dobry ale ile użytkowników tyle opinii. Osobiście jedynym słusznym olejem dla mnie jest motul. Co do wody z tłumika to nie wiem jakie to są ilości i jak to dokładnie wyglada. Normalne jest parowanie lub kapanie z wydechu przy większej wilgotnosci powietrza. A nagar niestety silniki z wtryskiem bezpośrednim produkują i to w bardzo...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Tłumik wyczyścisz roztworem wodorotlenku sodu czyli np. tzw. KRETEM do rur. Układ wydechowy zaślepiasz z jednej strony korkiem gumowym i napełniasz do pełna mocnym roztworem Kreta. Kreta należy wcześniej wymieszać z ciepłą wodą, a nie wsypać do tłumika i wlać wody! Tak napełniony wydech zostawiasz na noc by zasada zrobiła swoje. Potem wylewasz roztwór,...
Kanał wydechowy w cylindrze drożny (nagar)?? Jak odpaliłeś bez filtra paliwa to pewnie już gaźnik przytkany. Tam nie trzeba wiele.
Sam posiadam wiekowego Stihla Fs55. https://obrazki.elektroda.pl/6044503700_... https://obrazki.elektroda.pl/6195327800_... Jak widać "maszyna" prawdopodobnie z 2004 r działa do dziś. Z poważniejszych awarii jakim uległa to: Dużo nagaru w tłumiku, a co za tym idzie nagar pod głowicą. Tłok zaczął się spotykać z nagarem....
https://obrazki.elektroda.pl/6911220300_... Dodano po 48 Lekki nagar jest a sam tłumik czyściłam Dodano po 11 https://obrazki.elektroda.pl/9831142400_... Dodano po 47 Tam włożyłem pod ten gumowy przewód lekko Aribo krecik i jest Belno brudu
To czekam na relację, jak to się sprawi? Nie wyczekałem do jutra. Wlałem trochę wahy i zrobiłem oblot po osiedlu. Wróciła moc, szybkość, poprawiła się kultura pracy silnika, wszystko było winą przerywacza? Nie bardzo chce mi się w to wierzyć. Mam na tą chwilę zrobione około 200-250 km, trasy robię jednorazowo koło 6-8 km, cały czas na mieszance 1:16....
Zobacz dla pewności, czy iskra nadal przeskakuje przed GMP. Po podlaniu paliwa pod świecę, musi "gdakać" - chyba że masz całkowicie zabity nagarem tłumik.
Jak sytuacja ze sprężaniem? Tylko nie na palec, tylko konkretnie manometrem. Paliwo świeże? Iskra ok? Były próby na innych świecach? Układ wydechowy sprawdzany? Często nagar tworzy całkowite zatkanie tłumika lub okna wydechowego. Próby odpalenia bez ssania również kończą się zalaniem? Czy kosa w ogóle się odezwie na chwile czy nic?
Takim sposobem to można iść i kupić nową piłę. Ja bym zrobił to tak: -sprawdzenie kompresji(wtedy ewentualna wymiana) -sprawdzenie szczelności uszczelniaczy(ewentualna wymiana) -lozyska możesz sprawdzić od biedy ręcznie czy się obraca bez zacięć itp i czy nie mają jakiegoś luzu. Sprawdzić czy nie jest zatkana nagarem(tłumik, okno wydechowe cylindra)...
Sprawdź jaką mieszankę (proporcję) wymaga ten silnik, paliwo powinno być świeże. Gaźnik do sprawdzenia (wszystkie dysze muszą być drożne) oraz filtr paliwa. Uruchom silnik bez korka zbiornika paliwa, może niedrożny w nim otworek. Do sprawdzenia świeca zapłonowa i "fajka" świecy, jakość iskry z cewki WN a także tłumik wydechu, który nie może być zapchany...
Określenie 'bogata mieszanka' nie ma nic wspólnego z zawartością oleju w paliwie. Ona określa stosunek ilości paliwa do powietrza. Jeśli oleju jest za dużo i się nie spala, to jest wypluwany i zawala tłumik. To się da stwierdzić nawet gołym okiem. Nagar natomiast jest ze spalonego oleju, a jego ilość świadczy o klasie używanego oleju, jak i jego ilości....
Jeśli olej lejesz na pewno we właściwej proporcji, to drugą rzeczą którą bym sprawdził jest ustawienie gaźnika. Przy za bogatej mieszance będzie zbierał się powoli nagar, ale przy dużo za bogatej może wręcz po czasie kapać z tłumika resztkami oleju zbełtanymi z nagarem do czegoś w postaci rzadkiej smoły. Wątpię jednak żeby przy takim ustawieniu silnik...
A takie pytanie: nie masz zapchanego tłumika? Może przelot tak się zmniejszył, że nie mają gdzie uciekać spaliny. W instrukcjach od pierdopędów jest nawet napisane, ze należy co jakiś czas czyścić z nagaru tłumiki. A może przerabiałeś tłumik?
Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder. Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.
Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.
Czy przed zdarzeniem kosa pracowała poprawnie, w jakich warunkach, czy zjawisko wystąpiło nagle czy po czasie? To pierwsze uruchomienie w tym sezonie (kosa po zimie)? Opisz dokładniej. Mieszanka paliwa właściwa (paliwo świeże)? Zbiornik paliwa czysty? Filtr powietrza czysty? Filtr paliwa dobry? Odpowietrznik drożny? Świeca sprawna (jaki ma kolor po...
A jak wygląda sprawa nagaru ? Po tak długim okresie użytkowania nagar potrafi w znacznym stopniu zmniejszyć otwór odprowadzania spalin do tłumika. Aby odpowiedzieć na to pytanie, to niestety trzeba rozebrać i sprawdzić cały układ wydechowy
Moim zdaniem bankowo masz zapchany tłumik, dlatego jak odpalisz pochodzi chwile i zaraz gaśnie, tłumik zapełni sie spalinami i dusi silnik. mozesz odkręcić śrubę na rurce przed tłumikiem i szybko bedziesz wiedział bez demontowania tłumika. kolejna sprawa mozliwe że masz nagar od tego starego paliwa na zaworach i podpierają sie nie dając pełnego sprężenia....
Tłok zatarł się bo nie wyczyściłeś dokładnie cylindra. widocznie pozostało przyklejone aluminium na gładzi lub był kiepskiej jakości. Tłok zaciera się od strony wydechu ze względu na temperaturę, nagar mogący dostać się tam z tłumika i jeszcze z kilku innych powodów, na przykład tania chińska produkcja.
Oprócz samego tłumika trzeba zwrócić uwagę na sam wylot z cylindra. Też potrafi się nazbierać, nagromadzić nagar. Prezentuję fotki, nie z takiego silnika, ale podobnego. Też dwusuwowy. Silnik podkaszarki. https://obrazki.elektroda.pl/4113355300_... https://obrazki.elektroda.pl/7014239400_... https://obrazki.elektroda.pl/4527236200_...
Z uwagi, iż jest to silnik 2T, spróbuj poluźnić mocowanie tłumika od cylindra (może nawet odłączyć go na próbę), gdyż może być "zabity" nagarem. Silniki 2T są bardzo czułe na przytkanie tłumika a objawy (usterki) są wówczas podobne do opisanych przez Ciebie.
Na początku jednak wyczyść kolanko i tlumik z nagaru. A silnik słabnie, czy kręci się żwawo, tylko motorek nie chce jechać? Moze to sprzęgło sie skończyło? Sprawdzałeś odstęp na przerywaczu? Wymieniałeś świecę? Jak sprawdzałeś kompresję?
Może głupio się zapytam ale... czy tłumik jest drożny? Nie jest przypadkiem "zawalony" nagarem? W pracy mieliśmy podobny problem (nie ściągaliśmy tłumika, nikt o tym nie pomyślał) ledwo można było go odpalić, a jak już zaskoczył to brak mocy. Skończyło się na serwisie a tam stwierdzili "mało drożny" tłumik.
Witam. Koledzy do sprężarki HS-31 chcę dodać chłodnice powietrza ze starego kompresora KP-2. Po rozebraniu wszystko ze środka się wysypało tzn. nagar 2 blachy z dziurkami i dwie przekładki z filcu. Na moje oko jest to jakiś tłumik szmerów tylko w którym miejscu go zamocować? Może ktoś rozbierał i pamięta jak to wyglądało i jaka była kolejność? http://obrazki.elektroda.pl/6677978600_1...
Mieszanka odpala nie od iskry - bo jej przy gaszeniu nie ma, tylko od rozżarzonego nagaru w tłumiku - można spróbować go wypalić. To tyle, cóż więcej poradzić.
Kto rozbierał tę pilarkę? Teraz dodatkowo, to i łożyska będą do wymiany. Zła regulacja gaźnika mogła być powodem uszkodzenia silnika. Jeżeli silnik jest delikatnie przytarty, to czasami można go uruchomić i będzie, przez jakiś czas, pracował. Możliwe że coś wpadło do cylindra, na przykład nagar lub kawałek blaszki z tłumika i to on spowodował uszkodzenie...
Po takiej czynności silnik musi się dotrzeć, min. przez ok. 500 km, bez pasażera i jazda spokojna (nie na max.). Warto na początku zwiększyć dawkę oleju do paliwa, sprawdzić czy nie jest zabrudzony filtr powietrza i "nie zabity" nagarem tłumik. Gaźnik do sprawdzenia (usunięcia brudów i udrożnienie dysz) i poprawnego (równomiernego) zamocowania, wraz...
Dawno nie zaglądałem tu . Napisze jak poradzilem sobie z tym spalaniem gazu .Zacząłem od wyrzucenia wszystkich zastawek które poprzedni właściciel lub "fachowcy" lpg pozkładali na dolocie powietrza do gażnika . W parowniku totalny suf po odkręceniu sruby do spuszczania oleju z parownika nic nie leciało myślałem że czysty ale po rozebraniu okazało się...
Więc po co przy nich gmerać zamiast wyczyścić filterek w zbiorniku, sprawdzić wężyk do gaźnika który dość często ulega ułamaniu. Kolega wymieniał gaźnik a uszczelki? Ja bym jeszcze kukną na układ wydechowy. Czasami lubi się tam (oczywiście czas użytkowania odgrywa kluczową rolę) zgromadzić, osadzić niepożądany nagar. No a wtedy wiadomo. Tak na pierwszy...
"Kichanie" czyli masz na myśli takie strzelanie w tłumik co jakiś czas tak? Dodano po 22 Nagar sam się nigdy nie wypali z czasem będzie go przybywać a zawory żeby oczyścić wstępnie z nagaru musisz odkręcić głowice na wydechowym bardziej się osadza niż na ssącym.Ale jak masz trochę ponad 2letnią kosiarkę to daj sobie spokój z ty nagarem to nie on jest...
Gaźnik, filtr powietrza, okno wydechowe w cylindrze czy sam tłumik zawalone nagarem.
"Wisi " zawór wydechowy, trzonek zaworu zawalony nagarem. Z boku silnika za tłumikiem jest dekiel odkręć i sprawdź.
Nie piaskuje się denek tłoków (tu chyba cały tłok 'wyczyściłeś'), komór spalania - oblepią się nagarem, aż miło... Gniazda zaworowe później trudno dotrzeć, szczególnie z japońskiej stali. Podobnie cylinder z zewnątrz oblepi się brudem. Nie piaskuje się również powierzchni po obróbce mechanicznej czy po szlifowaniu - jak otwory na łożyska, czopy wałów,...
Test plakiem nic nie dał. Nie wiało jakoś bardzo by mi go zdmuchnąć, wypsikałem c tylko się dało. Teraz będę sprawdzał ciśnienie paliwa na listwie, jeżeli będzie coś nie tak z ciśnieniem to może tylko filtr niedawno wymieniany jest felerny. Zastanawiam się jeszcze nad EVAP'em, mógłby dawać zbliżone objawy. Czy on ma określone warunki pracy zależne od...
Niekombinuj z długością tłumika bo 2 suwy są podatne na jej zmianę, no chyba że będziesz sprawdzał jakie są efekty metodą prób i błędów. Jeśli tłumik jest rozbieralny to wyczyść go porządnie w środku bo przez xxx lat nazbierało tam się sporo nagaru co skutecznie zmniejszyło średnicę wewnętrzną tłumika.
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Czy może któryś z kolegów próbował „rozbebeszyć” taką grzałkę ? Przecież to monolit? Grzałka zalana metalem (aluminium?) - jeżeli tak - nie ma możliwości rozebrania. W wypadku gdy komora jest zapchana "na amen" nagarem samo odkamienianie może trwać nawet kilka godzin spróbuj roztworem sody kaustycznej (uwaga - żrące!) robiąc jednak najpierw...
Tłumik najlepiej odkręcić i zobaczyć czy okno wydechowe w cylindrze nie jest zaklejone nagarem oraz dmuchnąć w tłumik i sprawdzić czy przepuszcza powietrze. Świeca mokra czy sucha? Próbowałeś podlać niewielką ilość paliwa bezpośrednio pod świecę?
Przy okazji szmaty pod kanapą - można też sprawdzić czy układ wydechowy nie jest zamurowany nagarem. Odkręć na próbę tłumik i sprawdź jak się zachowa.
Zobacz czy tłumik nie zatkany nagarem.
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Próbowałem bez korka jechać - to samo. Dzisiaj jak wróce z pracy to zobacze jak wygląda tłumik w środku i rozbiorę gaźnik bo gdzieś wyczytałem że może być zatkany kanalik który coś tam łączy w środku nie było zdjęcia i nie było dokładnie opisane co ale jak znajde i stwierdzę że coś było z nim nie tak to dam znać. Dodano po 5 Może opisze po kolei, simson...
Tłumik zabity nagarem może być też, a simmeringi należało wymienić na nowe jak już remont się robi.
Jak masz kosę zalaną to zdejmij tłumik i przez otwór w cylindrze zobaczysz pozycję tłoka. Ustaw go na dole i poczekaj aż paliwo odparuje. Jednak jak na świecy jest nagar to trzeba ją odkręcić i wyczyścić.
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
Kolega miał podobny problem. Okazało się, że w tłumiku zgromadziło się tyle nagaru, że silnik gasł. Ja u siebie przy wymianie tłumika zauważyłem, że jest bardzo ciężki.
Nie znam tego skutera, ale w 2-suwach b. ważne jest jakie ma ciśnienie w cylindrze i czy dobre są uszczelniacze na wale silnika. Wlej ok. 1 - 2 cm 3 paliwa bezpośrednio do cylindra i po wkręceniu świecy spróbuj uruchomić silnik. Jeśli silnik zaskoczy na chwilę, to będzie znaczyć, iż ma problem z paliwem. Sprawdź poprawność działania automatycznego ssania...
Zacznijmy od początku: przeczyść i sprawdź szczelinę świecy zapłonowej, wlej prawidłowe paliwo (benzyna plus olej w stosunku 1:25), przeczyść połączenia elektryczne, przeczyść filtr powietrza, sprawdź czy nie ma nagaru w tłumiku i posprawdzaj śrubki od tłumika i gaźnika czy nie poluzowały. Odpal kosę wcześniej lekko wkręcając śrubkę od przepustnicy,...
Co do zapłonu to zobacz jak jest ustawiony klin na wale w starym wale korbowym i jak jest na nowym. Tłok oczywiście w maksymalnym górnym położeniu i kliny muszą być w tym samym miejscu. Tłoka nie założyłeś na odwrót?? Strzałka do wydechu ma być. Sprawdź kompresję dla świętego spokoju. Łącznik gaźnika z cylindrem szczelny?? Tłumik nie zawalony nagarem???
Wydaje mi się, że przyczyną nie jest brak regulacji gaźnika, lecz brak dopływu paliwa (zabita siatka lub kanały kurka paliwowego). Wielce prawdopodobne jest również, że masz zanieczyszczone nagarem kolanko oraz tłumik. Te przyczyny wydają mi się najbardziej prawdopodobne.
Jeśli masz silnik 2T, to sprawdź uszczelniacze wału silnika oraz prawidłowość dokręcenia gaźnika (równomierne i czy jest uszczelka). Ponadto na pracę silnika dwusuwowego ma wpływ tłumik tj. czy jest dedykowany do tego silnika i czy nie jest "zabity" nagarem, ale Ty masz nowy tłumik.
no coz..poprostu odlaczam aku na noc pozniej odpalam auto i robie adaptacje komputera...u mnie sprawa typu ze sondy i katalizatory byly zalane paliwem z otwartego 1 -go wtryskiwacza wiec zrobil sie tam bigos..przy dopalaniu syfu sondy maja bledne odczyty co skutkuje zla praca...auto chodzi pol godziny potem wylaczam i od nowa....narazie nie jezdze bo...
Zobacz tłumik i okno wydechowe czy nie zawalone nagarem.
Witam, identycznie mial Znajomy wiele lat temu w 'Virago' - swieca w przednim cylindrze ciagle 'padala co kilkaset km jazdy' i co sie okazalo : w cewce zaplonowej - kabel wysokiego napiecia od przedniego cylindra byl maksymalnie 'zielony - utleniony' od wilgoci [ woda z deszczu - dostawala sie do cewki / po ramie i kablach wysokiego napiecia i najwiecej...
Panowie inżynierowie, przy konstruowaniu nowych tłumików do dwusuwa, należy pamiętać o kilku ważnych sprawach: tłumik musi zapewniać odpowiednią pulsacje spalin i ruch falowy gazów, co ma na celu poprawne opróżnianie cylindra ze spalin i napełnianie go nowa mieszanką. Rozbieralność tłumika lub łatwy dostęp do jego wnętrza. Tłumiki silników dwusuwowych...
Skoro paliwo dopala się w tłumiku, może jest on przy pchany nagarami i olejem z mieszanki.
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Nie masz czasem zapchanego wydechu nagarem albo zawalony tłumik? Odkręć kolanko na cylindrze i zobacz czy coś się zmieni (poza dźwiękiem). Jak silnik chodzi ale przerywa, to może być wina świecy. Czy zmieniłeś na nową i odpowiednią? Sprawdzałeś kondensator? Spróbuj podmienić. Tam musi być wszystko dokręcone i sztywne, żeby na obrotach od drgań coś nie...
Oczywiście, nadmiar oleju także jest szkodliwy dla silnika. Poza trudniejszym odpalaniem, zanieczyszczeniem elektrod świecy czy zwiększeniem ilości nagarów, może dojść zablokowania filtrów, zapchania tłumika czy przewodów. W skrajnych przypadkach nadmiar oleju może skutkować zapiekaniem się pierścieni i paradoksalnie - szybszym zużyciem cylindra, także...
Nie widzę śladu poważnego zatarcia. Tłok lekko spuchł lub dostał się fragment nagaru z tłumika pomiędzy tłok a cylinder. Za to dużo brudu w skrzyni korbowej, co świadczy o pracy z uszkodzonym filtrem powietrza. Co by tu mówić, pilarka po prostu katowana. Brak obsługi technicznej i w dodatku eksploatowana w nienależyty sposób. Nie wiem czy jest sens...
Tłumik jest rozbieralny, czy nie? Wątpię, by był w nim jakiś wkład. Jeśli już, to jedynie przegrody/komory, które raczej nie ulegające zużyciu. Takie tłumiki podlegają myciu i płukaniu z nagaru i starego oleju, a jeśli tłumik rozbieralny, to można próbować wypalić elementy demontowalne.
Wszystko się zgadza:uszkodzone hydropopychacze,skrzywiony trzonek zaworu,uszkodzona sprężyna zaworów,zbyt wysokie ciśnienie oleju,nagar itd.. Tylko jak to jest że silnik pracujący na 4000 obrotów z zaworami które(jak autor sugeruje)poprostu się nie domykają,nie strzela "ani w gażnik ani w tłumik" :?:
Modułu nie sprawdzisz, jedyny sposób, to założenie innego na próbę. Przyjrzyj się tłumikowi, może jest zalepiony nagarem.
Ale jesteś uparty. Zawory można zdemontować po odkręceniu metalowej klapki, która jest za tłumikiem. Trzeba zdjąć okrągłe zabezpieczenia na trzpieniach zaworu. Pęknięty kolektor ssący ( rurka plastikowa ) tłumaczy nierówną pracę silnika. Wszystkie połączenia, gaźnik - cylinder muszą być szczelne. Nagar można czymś zeskrobać np. nożem. Stan cylindra...
Kolego, czy piła ma poprawną iskrę, czy świeca jest mokra lub sucha. Na początek podlej nieco paliwa na tłok i spróbuj uruchomić silnik i jeśli "zaskoczy", to szukaj usterki w gaźniku. Jeśli nie da się go uruchomić i jest iskra, to po zdemontowaniu tłumika sprawdź gładź w cylindrze, może silnik jest zatarty lub pierścionki "zakleszczone" nagarem. Może...
Post powyżej posiada następujące wady: 1.Podciśnienie pod tłokiem powoduje "zassanie" mieszanki paliwo powietrze do komory korbowej, (przy czym spasowanie elementów tłok cylinder pełni role zaworów jak w 4T). Opcja "ssanie" ułatwia odpalenie silnika 2t wzbogacając mieszankę.. 2.Czysty tłok, komora spalania .... "chym".... Zazwyczaj pilarki to nie wyczynowe...
Pokaż jak wygląda wnętrze cylindra oraz tłok, zdjęcie musi być dobrej jakości, nieporuszone. Jak wygląda tłumik, nie jest cały zawalony nagarem ? Moduł zapłonowy KOS od skuterów, niektórym podpasowywał do tego silnika ale to bywało rożnie.
W serwisie na pewno sprawdzili szczelność silnika więc misa korbowa odpada, a moim skromnym zdaniem wina tkwi w tulejce pod gaźnik lub łączniku gumowym, jeszcze mogą być membrany gaźnika. Ale oczywiści jeśli była sprawdzona szczelność silnika. Są też świece które dostają głupawki, albo jest duża przerwa na module. Częstym powodem gaśnięcia na biegu...
To na mixolu czy na stihlu jeździsz? A mieszanka 1:45 to ile konkretnie oleju, i jakiego, dodajesz na litr paliwa? Tak gwoli ścisłości. A tłumik skutecznie wyczyściłeś z nagarów i niespalonego oleju przy okazji remontu? Oleju nie ubywa w skrzyni biegów? Ile przejechałeś km po remoncie?
Racja. Pomóc trzeba bo w końcu szału dostaniesz od tej trzydziestki. To co z tą sprężarką, może to od niej ten stuk? Druga rzecz- czy podczas remontu robiłeś głowice, przylgnie zaworów? Może jest nagar w gnieździe zaworu któregoś i nie domyka go minimalnie i tłok w górnym położeniu o niego dotyka? Mógłbyś to sprawdzić kręcąc ręką za wał silnika. Jakby...
Jeśli silnik na "starych" częściach lepiej pracuje, to sprawdź jeszcze w jakim stanie masz tłumik, bo może jest przytkany nagarem. Poluzuj wydech przy silniku i porównań jego pracę z tłumikiem i bez. Na pracę silnika ma wpływ moduł, więc podmień na próbę na sprawny np. z innego pojazdu. Przebadaj dokładnie układ paliwowy, szczególnie mocowanie gaźnika,...
Witam Ostatnio wśród znajomych kupujących auta plagą są auta doskonale utrzymane w dobrym stanie po czym po dwóch tygodniach lub kilku miesiącach konieczny jest remont bo okazuje się że silnik był przegrzany. Konieczna wymiana uszczelki pod głowicą czasem zaworów itd. Mówię zarówno o silnikach Diesla jak i Benzynowych. Oczywiście wszyscy znamy metody...
witam i dziękuję za podpowiedz jak się okazało usunięcie nagaru z wylotu powietrza do tłumika rozwiązało problem kosa chodzi jak nowa (odpukać) :)
Jeżeli w tłumiku znajduje się katalizator, to będzie on bardziej obciążony i zacznie generować więcej ciepła W mojej pilarce jest zwykła puszka przelotowa z blachą przykręcaną z zewnątrz, która kieruje spaliny w stronę łańcucha. Swoją drogą zatkany nagarem tłumik był główną przyczyna dlaczego pilarka była tak słaba, że na nowym łańcuchu nie mogła nic...
Też kupiłem na testy takie klony i powiem tak ,jak tylko dotarły to od razu ich rozebrałem i obejrzałem co i jak jest wykonane . Jak za taki pieniądze to jest naprawdę rewelacja , w busie Vito ma dwa lata i przepracowało jakieś 250 godzin natomiast w osobowych no to wiadomo mniej ,ale przynajmniej nie muszę skrobać szyb .Dołożyłem tylko sterowanie z...
Czy wchodzi ładnie na obroty gdy skuter stoi na stopkach? Czy pracuje stabilnie na prawidłowych wolnych obrotach? Czy sprawdzałeś poziom paliwa w gaźniku? Czy nie jest za duży? Co z wydechem? Odkręć tłumik i zobacz ile nagaru jest na jego wlocie i wewnątrz króćca wylotowego. Sprawdź opory przepływu tłumika. Możesz na próbę przejechać się bez niego....
Odkręć kolanko z tłumikiem i przeczyść z nagaru, jaki masz tam zapłon, elektroniczny czy na przerywaczu ? Poziom paliwa w komorze pływakowej sprawdziłeś ? Przylgnia cylinder gaźnik, sucha ? Psiknij też plakiem od dołu silnika bo tam tez możesz mieć nie szczelność miedzy połówkami. Sprawdź jeszcze na innej świecy.
Jakby była iskra a wszystkie powyższe porady nie pomogły a powinny to jeszcze kwestia sprawdzenia tłumika czy nie jest zabity nagarem i nie drożny, jak jest dostęp to go odkreć i sprawdź czy silnik pali bez niego.
wczoraj wieczorkiem wykręciłem swiece i znowu agresywna jazda :D kating pełną parą nie strzelał a dziś znowu to samo omg... dodam ze dzieje sie tak tylko gdy silnik jest ciepły, coraz szybciej zaczął się grzać. //EDIT Możecie zamknąć temat motorek miał po prostu wyjechane pierścienie został wymieniony tłok z pierscieniami i gania ze hoho były także...
Świece zmieniać co sezon to lekka przesada chyba , że to badziew chiński . U mnie w stihlu wytrzymała 15 lat a w kosiarce stiga jeszcze działa od 2002 roku . Mam jeszcze starszą kosiarkę , mniejszą i też świeca nie była wymieniana . Ale wszystkie są firmowe . Silniki Briggsa . Dodano po 4 Mieszankę 1:25 to się robiło do WSKi olej lux z benzyną . Po...
Sprawdź czy nie masz tłumika i okna wydechowego w cylindrze zawalonego nagarem.
nagar palnik nagar kosiarka nagar kolektor
naprawa telewizor philips twingo kontrolka silnik panasonic radio reset
integra zmierzch roleta traktorek kupić
Building a Laser Cutter with DVD-RW Laser Diode Zmiana nazwy arkusza w Excelu za pomocą VBA