Więc problem nie tkwi w dole silnika a w prowadnicach i zawieszajacych się zaworach. Nagar na trzonkach.
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Nagar na zaworach jest?
Na pewno nagar na zaworach? Auto od nowości w jednych rękach, przebieg 110tys. Na zdjęciu poniżej historia wypadania zapłonów. Te grzechotanie to okazała się luźna sztanga od turbo https://obrazki.elektroda.pl/6150629500_... Dodano po 1 Czytałem że najlepsza metoda na nagar to urządzenie na łupiny orzechów włoskich, ponoć bardzo skuteczne....
Nagar na zaworach nawet jeśli jest to nie ma nic do rzeczy. Miałbyś całkiem inne objawy, na pewno nie zapach benzyny w oleju. Dopytaj tego mechanika, na czym polega czyszczenie układu wtryskowego w jego wykonaniu. I jak on usuwa w ten sposób nagar na zaworach. Silnik pracuje dobrze? To zostaw. Jak chcesz spać spokojnie to zmień olej i filtr. Za tydzień...
Jak kolega pisze powyzej problemem jest nagar na zaworach lub sa wypalone, tez kilka razy naprawialismy takie usterki. Teraz przed zdjeciem glowicy zalewamy najpierw produkt Liqui Moly do czyszczenia zaworow i najczesciej pomaga auta jezdza kilka miesiecy i jeszcze nie wrocily wiec ciezko powiedziec na jak dlugo pomoze. Jak jest wypalony zawor to niestety...
ja stawiam na nagar na zaworach bo czyscilismy egr i cały kolektor bo był zapchany.i prawdopodobnie osiadło to na zaworach.
Pomysl skad nagar na ssacych zaworach.... zawsze są gładkie
Witam. Nie odpisywałem wcześniej, ponieważ chciałem sprawdzić samochód, czy usterka ustąpiła. Przyczyną szarpania silnika był nagar na zaworach. pozdrawiam
W każdej można tylko w jednych jest regulacja w innych trzeba frezować gniazdo albo szlifować trzonek zaworu. Zaglądnij pod dekielek i się wszystkiego dowiesz. Kosiarka mogła być też nachylana na lewą stronę i może być też nagar na zaworach.
nagar na zaworach dolotowych A jak to weryfikowałeś,głowica była podnoszona? Ciśnienie na cylindrach jakie wartości? Ewentualnie położyć nową wiązkę od ecu do cewki 1 cylindra.To samo tyczy się wtrysku,chociaż powinien zgłosić błąd. Nie muszę oczywiście pisać że wiązkę sprawdzamy po obciążeniem. :!:
Może nagar na zaworach? Mialem identyczne przypadki w silnikach vw głównie 1,4. Sprawę zawsze rozwiązywało wlanie specjalnego czyściwa do baku do czyszczenia zaworów. Może warto zacząć od tego, butelka kosztuje chyba 25zl
Nagar na zaworach, pyrkanie tą motopompą do 3 tysięcy, oszczędne jeżdzenie. No i pozostaje sprawa walenia olejem w dolot ale to już zostawiam takim specom, jak przedmówca. Dodajmy - czarnym.
W ramach uzupełnienia - rok prod. 2001, silnik oleju nie bierze, świece są nowe. W ramach diagnozy dolałem specjalnego płynu do paliwa aby przepalić nagar na zaworach - nie ma różnicy po zabiegu, w trakcie pojawiał się błąd mieszanki paliwa.
Wybacz za szczerość, nagar to nie od gazu się robi. Nagar to niespalony olej. Jak się zbiera "nagar" na zaworach, to regulacja nic nie pomoże. Regulacją się nagaru nie likwiduje. Powiesz nam, jaką masz tam instalację czy to tajemnica? P.S. Przepraszam, jeśli tym postem Ciebie obraziłem. Widocznie muszę, raz na jakiś czas z tego kanału wyłazić i sprawdzać,...
Posiadam taką kosiarke ale u mnie jest troche inny problem odpowietrzenie z głowicy tam gdzie zawory chodzą idzie wężyk do gaznika i olej który przedostaje się do ponownego spalania daje efekty kopcenia tworzy się nagar na zaworach i z tąd problemy z odpananiem po wyczyszczeniu i założeniu filtra paliwa na wężyk odpowietrzający olej cię osadza w nim...
Odłącz grzałkę to sonda dłużej pożyje. Pracuje nierówno bo nagar jest na zaworach ssących i brak szczelności. Nie mylić z kompresją. Wstępna diagnoza właśnie na analizatorze. Kilka pomiarów na wolnych, średnich i wyższych obrotach.
Dziękuję Ci kolego za szybką odpowiedź Nagar jest na zaworach ssących jak i wydechowych. Z tego co powiedział mi sprzedający stała u niego 5 lat, a ile wcześniej w magazynie wojskowym on tego nie wie. Postaram się zrobić jak mówisz tylko mam pytanie czy można te zaworki rozebrać na części pierwsze umyć np w nafcie?
Dla mnie średnia opcja, silnik pali jak smok a zaleca się lać Pb98, do tego wtrysk FSI czyli z lpg średnio, osadza się nagar na zaworach i najgorsza rzecz - rozrząd na łańcuchu który swoje kosztuje, części i robota KOlego jak ktoś kupuje B7 3,2 benzyna to należy domniemywać że to nie 18 latek i jego pierwszy wóz tylko doświadczony użytkownik który...
Witam, sytuacja znana, lubiana i inne nanana 🙂. Cytat z innego forum. ,, Serwis zna problem cewek - została opracowana procedura diagnostyczna, nie ma jednak akcji przywoławczej, ani też zapobiegawczej wymiany cewek przy najbliższej wizycie w serwisie. Czyli - jak się komuś posypią przed 30kkm, to ma wymianę w ramach gwarancji, a jak później - to płaci....
Złe ustawienie faz wyłapał by komputer bo nie byłby wstanie ustawić krzywek według mapy. Raczej to wytarte walki albo zatkany wydech lub dolot. Nagar w dolocie na zaworach. Ewentualnie problem z czujnikami stukowymi i późny zapłon.
Nagar : "Twardy osad zbierający się na ścianach komory spalania, denku tłoka oraz zaworach. Występuje on w silnikach spalinowych. Nagar składa się z żywicy, koksu i popiołu, które są spalonymi nie do końca cząsteczkami paliwa oraz oleju smarowego. Zbierający się nagar może się rozżarzyć podczas pracy silnika, a w jednostkach z zapłonem iskrowym, może...
To z tego wynika że na 4 mam otwarte ssanie 1.2 są u góry tak myślę nad tymi zaworami bo był spory nagar w kanałach i szukam czy to tak ma być czy coś nie podeszło pod zawòr
Ten kruciec wymieniłem na nowy, gaźnik rozkręciłem, żeby go przeczyścić, ale jest czysty. Rozkręciłem głowicę i cylinder i nie jest zatarcie. Gładziutki cylinder na tłoku był nagar, jak i na zaworach. Kupiłem łańcuszek rozrządu i czy przy wymianie łańcuszka trzeba go rozkuć, czy da się w całości? Tylko zauważyłem, że majstry coś robiły przy elektryce....
Co do kwestii termostatu to jest on sterowany elektrycznie i dodatkowo posiada podgrzewacz jak się nie mylę. Sugeruję ci kupić oryginalny i go wymienić. U mnie śmigał bez problemów ale rozszczelnił się w jednym miejscu i miałem delikatny wyciek płynu. Wiem że były jakieś zmiany w jego konstrukcji i jak przyszedł mi nowy to razem z przejściówką do podłączenia...
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
(at)psooya ;) Ja osobiście nie wyobrażam sobie lpg bez lubry , może to banał ale mieszanka wypala nagar gromadzący się na zaworach ... przecież po to głownie zostało wypuszczone w tym celu na rynek . owszem może i kolektor jest brudniejszy ale tego nie unikniesz chyba że zainstalował byś dotrysk pb i wyelminował lubre ale to temat na dłuższą rozmowę...
Zresztą tu jest chyba mało co do ratowania bo nagaru na zaworach jest chyba z 3 kilo. To co widać na zdjęciach (jeśli chodzi o nagar) jest całkiem normalne. No i jest to stary, dobry, dolnozaworowy silnik B&S.
Żadne tam wtryski ani cewki. Te silniki to mechanicznie niewypał, pożeranie dużych ilości oleju powoduje zabicie katalizatora i obrośnięte nagarem zawory się czasem nie domykają.
witaj nie napisałeś jaki przebieg ma to auto,jedno co sie nasówa to nagar na swiecach lub zaworach sie zebrał i stąd samozapłon,wykrec je i oceń jak wyglądają,pozdrawiam
FSI niestety mają problem z nagarem na zaworach a szczególnie na trzonkach co znacznie utrudnia przepływ w momencie ssuwu ssania na domkniętej przepustnicy (jałowe) nagar ten powoduje że za mało powietrza dostaje się do cylindra i niema detonacji mieszanki -> dalej w FSI jest bardzo ważne żeby "układ odmowy" był szczelny wszystkie nieszczelności będą...
Po długich miesiącach problem został rozwiazany przyczyną spadku obrotów był nagar na jakis zaworach przy głowicy (mechanikiem nie jestem wiec mówie tak jak mi powiedziano) mianowicie dałem auto do warsztatu sciągneli głowice dali do sprawdzenia powymieniali to i owo i auto chodzi bez problemu niestety 1000zł poszło :/
Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.
,,Tym razem to prawdopodobnie czujnik położenia wału" - obecny mechanik tak zaopiniował, - wcześniejsi czterej nic o tym nie wspomnieli. Taki czujnik to drobna rzecz, wobec innych elementów, odbiór sygnału magnetycznego i przekaz do modułu zapłonu - co miałoby się w nim psuć? - a jakby się zepsuł, to powinien całkiem zaniknąć zapłon, bez względu na...
Witam mam problem z traktorkiem, po rozgrzaniu dymił na niebiesko i brał olej, po zdjęciu głowicy okazało się że olej jest w komorze popychaczy zaworowych (tej po prawej stronie tulei cylindra), jeden z popychaczy jest troszeczkę zgięty oraz jest nagar od oleju na zaworach. Przewód z odmy do kolektora gaźnika był odpięty, odma w postaci metalowej blaszki...
Mało prawdopodobne choć możliwe. Dlatego je zamień jak ci pisałem i nic narazie nie kupuj. Zainteresuj się problemem nagaru na zaworach i innymi bolączkami tego motura.
Z góry zaznaczam że nie jestem jakimś specjalistą ale podstawy działania silnika spalinowego znam. Odrobinę poczytałem o tym silniku jak i o jego odpowiedniku (myślę tu o pojemności) FSI i patrząc po objawach mogę zasugerować aby bliżej przyjrzeć się wtryskowi paliwa w szczególności że samochód nie kopci na błękitno co było by normalnym objawem przy...
1.33 to są bardzo awaryjne silniki. Mam 14 lat i tyle ile nerwów mi napsuł ten silnik, to ... Bez komentarza. Prawdopodobnie, o ile jeszcze masz problem, musisz zrobić generalny remont silnika. Pewnie zebrał się nagar na tłokach, na górze tłoków, na zaworach. Wytarły się pierścienie tłokowe. ASO nie wierz, bo to jest dla nich niekorzystne i nieopłacalne....
problem był z nagarem na zaworach. Zamykam temat
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
Witam, mam problem z demontażem zaworów, dostałem od znajomego wymieniony wyżej wertykulator, nie odpalający. W komorze spalania jest dosłownie tona nagaru, w zaworach też, chcę wyczyścić. Niestety, nie mogę sobie poradzić z wyjęciem zaworów, przyłożyłem rurkę i biłem, zapinki nie puszczają, a boję się mocniej uderzyć, czy w tym silniku zawory wyjmuje...
Witam Pacjent: kosiarka spalinowa. Po odpaleniu nie ma mocy, strzeli w gaźnik i gaśnie, a jak już odpali, to ma strasznie malutkie obroty. Nowy gaźnik i uszczelki. Luz na zaworach 15-20. Ale po zdjęciu pokrywy zaworów nie było oleju, tylko grafitowy nagar. W misce olejowej olej też koloru grafitowego. Klin na kole zamachowym też cały.
A nie masz tam nagaru na zaworach ? Kolektor zrzucić i powinno być widać.
hm to dam ci rade zobacz w momencie wystąpienia samozapłonu czy na przewodach wysokiego napięcia jest iskra?jak jest to będziemy temat drążyć dalej,a jeżeli jej niema a silnik ma samozapłon to poprostyu nagar się zebrał na zaworach i on jest tym powodem wymiana świec nić nie pomoże przy takim objawie to raczej kwalifikowało by śćiągnąć głowice?na benzynie...
Szczerze to w przypadku ratowania takich gruzów nie patrze na owal, bo prawda jest taka że takie remonty to pudrowanie syfa. Bardzo się mylisz. Honowanie to jedynie Twój wkład godzinowy,prawie bez kosztów. Grzebiesz w silnikach to wiesz czym kończy się pobór oleju. To nie tylko cena oliwy,ale szybka jej degradacja,nagar w komorze,wydechu,na zaworach...
Moim zdaniem bankowo masz zapchany tłumik, dlatego jak odpalisz pochodzi chwile i zaraz gaśnie, tłumik zapełni sie spalinami i dusi silnik. mozesz odkręcić śrubę na rurce przed tłumikiem i szybko bedziesz wiedział bez demontowania tłumika. kolejna sprawa mozliwe że masz nagar od tego starego paliwa na zaworach i podpierają sie nie dając pełnego sprężenia....
podczas wymiany szklanek,dało się zauważyć luzy na zaworach,dlatego przypuszczam że nagar ktury wytworzył się z przedostającego oleju wypełnił przestrzeń nad tłokiem maxmalnie,co spowodowało podniesienie ciśnienia spr. Oczywiście że jesteś w błędzie.Nie ma tam wolnej przestrzeni nad tłokiem, to silnik z komorami wirowymi .
Witam.Pacjent Audi A4 B6 2004 1,8T BEX 226 km po wirusie,zalozony gaz,przebieg 262tys km.Od miesiaca borykam sie z silnikiem.wypadal zaplon raz na pierwszym,pozniej drugim,nastepnie czwartym cylindrze.Potem przestal gaz sie wlaczac.Zrobilem logi i wyszlo spalanie stukowe. Kupilem i zamontowalem nowe swiece,a majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka....
Jaki ptencjometr przy pedale gazu w Corsie B ty lamerze zakichany? Takich powinni wykopywac z tego forum na wieki. On ma albo uszkodzoną przepływkę, albo przycięty nagarem zawór EGR
2. Nie zalewaj żadnymi rozpuszczalnikami. – Co ludzie nie wymyślą... ? Dlaczego? Rozpuści ewentualny nagar i się okaże czy pierścienie przepuszczają. Pobierał mi olej przez uszczelniacze na zaworach, daje nową głowicę i chcę sprawdzić jak się mają pierścienie czy warto to wgl robić
Jest mokra od paliwa czy zaolejona? Te silniki maiły spore problemy z zaworami, na trzonkach tworzył się nagar, działo się to wtedy, kiedy kierowca jeździł ślamazarnie lub samochód eksploatowany był często w ruchu miejskim. Po prostu ten silnik lubi, i musi mieć obroty.
Po dłuższej próbie odpalania auta na benzynie wykręć świece i sprawdź czy są zalane paliem. Jeśli będą zalane to sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach. Kiedyś miałem taki przypadek w Hondzie Civic w ktorej zamontowany był gaz, że na zaworach pojawił się duży nagar, który zablokował rozrząd. Muszą być spełnione trzy warunki aby nastąpił zapłon - musi...
Wieszają się zawory kolega Motronic ma rację.Można kupić chemię do czyszczenia nagarów na zaworach i sprawa się wyjaśni.Pozdrawiam.
kiedyś miałem podobny problem z Oplem i winny był nadmiar nagaru na zaworach
Witam, mam ten sam problem co matiu15 Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka...
czyścisz ten tłoczek od dołu,jaki i jego trzonek. Ma chodzić miekko,nie przycinać się i nie przywieszać.Ja to czyszcze pistoletem do piaskowana,możesz też napuścić WD40 i srubokręcikiem podskrobywac nagar.
Dzień dobry, To nie ślizgające się sprzęgło ! :( . Mieliście rację, że źle przedstawiałem objawy (chodź "trochę" pasowało). Po mieście jednak wyglądało to inaczej niż na trasie. Dziś w drodze do Mechanika coś mnie tchnęło i zrobiłem te x3 krótkie filmiki: Na prostej: https://filmy.elektroda.pl/18_1680217677... https://filmy.elektroda.pl/80_1680217702...
więc, tak zrobiłem i są tam dwa przekaźniki 614 http://obrazki.elektroda.pl/5033151400_1... na wszystkie bezpieczniki dochodzi napięcie 12V, poza dwoma zaznaczonymi, które dostają 12V w momencie kręcenia przez przekaźnik 614 z prawej strony, natomiast ten z lewej cały czas jest zwarty, nawet jak wyciągnę kluczyk z stacyjki, przekaźnik...
nie popychacze a krzywki na wałku rozrządu, mało jest to prawdowodobne, zazwyczaj jest to wada produkcyjna, ale w tym przypadku możliwe jest przecunięcie również. Jak by nie było to i tak uważam że jest coś nie tak z zaworami. Bo np podparcie zaworu przez nagar lub obcy element jest bardzo częstą przyczyną braku kompresji. Piszesz ze jest brak zatarcia,...
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Czyli to szare zawory są złe. No logikę powiedziałbym że te z nagarem, ale ok muszę uwierzyć:) Na szrocie szukam głowicy z czarnymi, nie wypalonymi zaworami, docieram gniazda, wymieniam uszczelniacze i zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawory mają mieć kolor kawy z mlekiem, brązowy. Jeśli są białe tak jak na zdj (chyba, że ja źle na telefonie widzę) to...
A może najlepiej znaleźć warsztat co się specjalizuje w samochodach z grupy vw który ma vcds. Tym to na pewno wszystko pokaże. Może być trochę nagaru ale wątpię żeby to on powodował wypadanie zaplonu. Płukankę zrobić można, nie zaszkodzi a możliwe że pomoże. Tego to już nikt nie wie. Mogą być pierścienie zapieczone ale w tłoku masz 3 pierścienie 1....
Witam. mam małego cross 110. Wszystko pięknie ładnie działało do chwili jak około kilometra w górę jechałem dość szybko. Zaczęło go w momencie dusić i zgasł. Potem odpalił ale tylko na ssaniu, a po wyłączeniu nie zbierał się na obroty. Kiedy trochę ostygnął to pół godziny jeździłem po miedzach powolutku i nic się nie działo. Następnie zaś dostał po...
Trzonki zaworowe są azotowane lub dogniatane więc są ulepszone, prowadnice raczej nie są hartowane, to po prostu właściwości żeliwa. Prowadnice stosowne w trudnych warunkach są produkowane z brązu aluminiowego. Materiał prowadnicy nie zmienia się dla wariantów z uszczelniaczem lub bez, przynajmniej w częściach zamiennych. Ja ubrałem uszczelniacze na...
Witam! Od paru miesiecy lalem do ursusa c-330 rzepaczek. Najpierw w skladzie okolo 70/30 rzepak/ON by pozniej przejsc na 95/5 rzepak/benzyna, w sumie spalilem okolo 200 litrow oleju roslinnego roznych producentow. Inastalacja 1-zbiornikowa. Zastosowalem podgrzewacz w postaci owinietej rurki miedzianej wokol wydechu oraz zamkniety obieg paliwa, co gwarantowalo...
Miałem kiedyś Cytrynę ZX-a z identycznym silnikiem i objawami, i zapewniam, że te silniki nawet przy przebiegu około 200 tys. km nie powinny pić tyle oleju. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić zawory i kanały dolotowe do nich, lekko dotrzeć je i zamontować nowe uszczelniacze trzonków. Cena części zamiennych to około 200zł łącznie z paskiem rozrządu....
Oznaczenie elementu SW: 6C0 907 379 K HW: 6R0 907 379 BA Komponent: ESP9.0i H03 0004 Przecież sterownik się przedstawia Co do wypadania zapłonów, to mogą być zużyte świece, ale może to być również problem z zawalonymi nagarem, nieszczelnymi zaworami ssącymi co wiąże się ze zdjęciem i naprawą głowicy
Miałem podobny problem, tyle że w moim robił też coraz to mniej kawy. W końcu większośc wody szła do tacy, a podczas płukania cała woda szła na tacę rurką odpływu awaryjnego. Rozebrałem i okazało sie że same zawory są czyste, też lekko rozciągnąłem sprężynę tyle że od zaworu jednodrożnego tego z zaślepioną końcówką. Problemem był nagar z kawy który...
Zdrowa NSR powinna przekraczać 160km/h. Na forum NSR znajdziesz jakie mają być dysze w gaźniku (trzeba wymienić 3) Moduł zaworu masz TV78? Nie jest zawalony nagarem sam zawór?
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
Mam następujący problem z silnikiem Tecumseh. Przez odpowietrznik leci olej i dymi. Kosiarka przy większym obciążeniu dosyć mocno dymi z tłumika. Rozebrałem ją, na tłoku i na zaworach było dosyć dużo nagaru. Co się mogło stać i jak to naprawić? :( http://obrazki.elektroda.net/42_12699861...
Wszystko się zgadza:uszkodzone hydropopychacze,skrzywiony trzonek zaworu,uszkodzona sprężyna zaworów,zbyt wysokie ciśnienie oleju,nagar itd.. Tylko jak to jest że silnik pracujący na 4000 obrotów z zaworami które(jak autor sugeruje)poprostu się nie domykają,nie strzela "ani w gażnik ani w tłumik" :?:
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Do Motronic - przepraszam ale nie :-))))))) Wrzuciłem temat do elektryki z powodu tego niby czujnika wymienianego.I zapomniałem dodać że ponoć cała deska kontrolek się w warsztacie paliła- teraz po podpięciu przepustnicy nic się nie pojawia , kontrolki gasną , błąd przepustnicy nie wraca. Obejrzałem dokładnie głowicę i tłoki , ssące na pierwszym cylindrze...
Jeżeli to V-TEC to mogą być zawory do regulacji ale piszesz że to zrobione zatem: - kasowniki luzu zaworowego - wyciągnięty łańcuch rozrządu - wypalony któryś zawór - przysmażony nagar w kanale olejowym smarującym główkę tłoka - wybity sworzeń tłoka - skutki pałowania na starym oleju - niestety panewka... Tutaj masz szerzej opisane jak eliminować w...
Wczoraj jeden mechanik powiedzial coś podobnego. Powiedział że jak jeździlem jakiś czas bez valvetronika to mugł się zebrać nagar i zawory nie wszystkie poruszają się tak samo, wałek może się przekraczać ale mechanizm któregoś zaworu może sie zacierać. Myślę że gościu może mieć rację. A ja mam takie pytanie do was czy jak wyjmę wtyczkę z przeplywki...
Witam. Jakiś czas temu kipiłem Audi A4 B8 2009r. Po tygodniu od kupna zaświeciła się kontrolka silnika i rozpoczęła nierówna praca. Po odpaleniu silnika jak obroty spadną do 900 na jałowym czuć drgania silnika. Po ok minucie kontrolka silnika ze stanu świecenia przechodzi w miganie, po kolejnej minucie dodatkowo zapala się EPC i wtedy odłączany jest...
Cześć, Silnik 450 series 2 miesiące po upływie gwarancji Podczas ostatnich koszeń w tamtym roku silnik zaczął gorzej (nie równiej) pracować, ale postanowiłem poczekać tym do nowego sezonu (mój błąd). W tym roku wymieniłem (jak zawsze olej) zdziwił mnie jego czarny kolor, naostrzyłem nóż (tutaj niestety, ale podczas demontażu/montażu noża ją przechylałem...
Dzięki za odpowiedź. To też było jedno z moich przypuszczeń i sprawdziłem luzy zaworowe lecz nic to nie dało. No cóż, zerknę na to jeszcze raz. Odnośnie nagaru na zaworze ssącym wewnątrz głowicy,wydaje mi się że sugerowało by to niedomykający się zawór bądź nieszczelność gniazda. Nie pamiętam żebym to wcześniej zaobserwował w innych silnikach B&S. Pozdrawiam
Witam, mam ten sam problem - Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka...
Szczerze to dziwne. Przytkany wydech? Nawet po zaciągnięciu pompką grzyba na full nie powinien raczej zgasnąć. Dodano po 19 A jak by np kolektor był zalepiony nagarem?
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
być może to ten krociec ponieważ był no luźny i mógł puszczać fałszywe powietrze.Skleiłem go. Jak sięgam pamięcią to hamulec też czasami wydawał się zbyt twardy. Dodatkowo wyczyściłem EGR, było tam pełno nagaru ale zawór działa poprawnie(sprawdziłem to ,,na krótko" :P) mam tylko jeszcze jedno spostrzeżenie, a mianowicie gdy robiłem test wyjść to podczas...
Okazało się ze u mnie musi być 7 ogniw gdyż 9 i 8 była kolizja na zaworach. Po złożeniu rozrządu zmierzyłem kompresję i okazało się ze I - 20, II - 15, III - 12, IV - 20. Po zdjęciu głowicy i próbie pierścieni naftą okazało się ze na II i III zleciało dość szybko a I i IV ok. Zawory na głowicy trzymały. Wyciągam silnik na stół i wymieniam także panewkę...
Czołem! Kilka lat temu kupiłem niedokończony kompresor na 2 sprężarkach HS21. U mnie odleżał swoje i w końcu przyszedł czas by ruszyć z nim dalej. Po zdjęciu głowicy z jednej ze sprężarek okazało się że zawory są uwalone całe w oleju/nagarze. W drugiej zapewne tak samo. Mam więc pytanie czy można te zawory (o ile nie są skorodowane tylko uwalone olejem/nagarem...
W paskach po przekroczeniu 200 tys km. głównie spalanie oleju mają winę uszczelniacze. Jeżeli jeździł wcześniej na mineralnym to lepiej lać dalej mineralny. Syntetyk i półsyntetyk oczywiście są lepszymi olejami lecz przy tym przebiegu mogą wypłukać nagar co może spowodować rozszczelnienie silnika. Radzę udać sie do dobrego mechanika i na początek wymienić...
Jak może nagar uszczelniać silnik???przecież nie osadza się na gładzi cylindrów itp elementach a jedynie na denku tłoka, głowicy i na zaworach ale nie na przylgni zaworowej. Jedyne co się dzieje po założenu gazu to zmienia się skład spalanej mieszanki (gaz zamiast benzyny) co ma wpływ na nagar taki że się nie osadza a nawet ulega częsciowo usunięciu...
Zawór się wypalił bo miał problem z odprowadzeniem ciepła do gniazda zaworowego. Widać nagar z oleju marnej jakości i to może być przyczyną. Na 3 zdjęciu prawy zawór prawie jestem pewien że go zaczęło wypalać i nie jest to problem materiału na zaworze Nagar powstał bo pewnie 50 albo 100 kilometrów zrobił na wypalonym zaworze a jeśli nie to będzie złamany...
silnik 2.0 tfsi wypadanie zapłonu cylinder 1 mechanicy wraz z serwisem rozkładają ręce fałszywe powietrze w komorze spalania auto cały czas chodzi na 3 gary dawka paliwa jest z kosmosu swiece nowe pochodzi z 10 min ok i znowu zalewa , cewki nowe , odma nowa , wtryski nowe , głowica z wałkami sprawdzona wyczyszczona z nagaru zawory dotarte czujniki posprawdzane...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Witam! Mam problem w moim samochodzie. Samochód na zimnym silniku nie chce jechać na benzynie, szarpie, kicha, słychać "strzały" w kolektorze wydechowym. Taka sytuacja dzieje się na zimnym silniku podczas ruszania. Samochód jest wyposażony w instalacje LPG, na której po przełączenia działa trochę lepiej. Podejrzewam wtryskiwacze, ponieważ przepływomierz...
-zawory (nagar) -masa powietrza. To wazne w tym siemensie. Masa powietrza w każdych warunkach.
ja egr czyszczę czymś metalowym z nagaru, potem benzyną ekstrakcyjną zazwyczaj pomagało, chyba, że zawór jest już przytarty na prowadnicy to go trzeba wymienić.
pasek napędzający cały osprzęt zciął się podchodząc pod pasek rozrządu który przeskoczył o kilka zębów powodując tym samym uszkodzenie głowicy (skrzywiony zawór na 3 cylindrze). Później: Na starej głowicy są takie same ślady i wszystko jest zabrudzone nagarem a zawory na starej głowicy są Ok. Zawory są Ok czy nie?
Jeśli to Twoje rady to dzięki! podejrzewałem przedmuchy między cylindrami bądź jakiś nagar lub niedomagania zaworów (pomimo poprawnego ciśnienia sprężania) przy okazji wymienię uszczelniacze na zaworach (podbierał olej). A tak poza tym wszystkie rady które tu dostałem okazały się dotychczas chybione (nie jest to pierwszy temat w sprawie tego auta) więc...
Dziękuję za konkretne informacje :) Właśnie o taką pomoc mi chodziło. Niedawno wymieniana była metalowa rurka z układu chłodzenia. Przerdzewiała przy spawie wspornika i płyn się lał. Nie potrafili ściągnąć z niej przewodów gumowych, bardzo się siłowali. A mnie się wydaje że błąd zaczął się pojawiać od tego czasu. Może siłując się z przewodami gumowymi...
zawór który pozwoli mi "wydalić-wyczyścić" brud, nagar pozostałości LPG Nie ma od tego są filtry.
Zbiera się tysięczne części milimetra, tylko wszystko zależy jak ktoś się do tego zabiera i ile było nagaru na zaworze przy poprzednim pomiarze. A było go pewnie sporo, przy takim spalaniu oleju. W tych silnikach bardzo łatwo jest zlikwidować luz, docierając zawory. Luzy z reguły ulegaj a zmniejszeniu, podczas eksploatacji tych silników. Po prostu naciągają...
A to jest na elektronicznym zaworze rozprężnym? Jeżeli tak to nagar mu na pewno zaszkodzi a jeżeli na zwykłym to raczej problem jest gdzie indziej.
zaworach termostatycznych stukanie zaworach luzów zaworach
filtry aktywne schemat podsłuch telefon analogowy ustawienia skanowania
uszkodzenie centrali przez ślimaki uszkodzenie centrali przez ślimaki
Tryb serwisowy drukarki Ricoh SP C361 - jak uzyskać dostęp? Safe TV Antenna Alternatives to Phone Chargers