Witam :) Od pewnego czasu zauwazylem, ze podczas normalnej jazdy mocno nagrzewa sie dodatnia klema akumulatora oraz przewod. Na poczatek sprawdź połączenie klema > aku. Zły styk może powodować nagrzewnaie się połączenia. Może to tez swiadczyc o uszkodzeniu akumulatora (np zwarta cela) jednak wydaje mi się ze akumulator jest na to za młody z mojego...
Do zlutowania nie potrzeba pasty. Wystarczy węglowa elektroda ze środka baterii (R20) lub były elektrody do wypalania spawarką węglowe pokryte miedzią fi 6 mm i można zlutować samym akumulatorem. Tak samo nadlewa się wypalone kołki na klemy. P.S." nie polutujesz." - skłamałem, jak zaryzykujesz utratę wzroku i poparzenia - może się udać. Nie pytaj jak....
Powiem swoje zdanie, nie czepiajcie się przesadnie :D . Według moich obserwacji prawidłowo doładowywany akumulator samochodowy (z dobrym poziomem elektrolitu i niezasiarczony, naładowany w 100%, w temp. 20°C) powinien mieć 12,5-12,7V bez obciążenia. Niższe napięcie świadczy o niedoładowaniu albo o kończącym się żywocie akumulatora. Po włączeniu zapłonu,...
To teraz ja. Alternator nie może mieć ustawionego zbyt wysokiego napięcia, gdyż z uwagi na wysoką wydajność prądową spowoduje mocne nagrzewanie się akumulatora a nawet gotowanie elektrolitu i związanie z tym wykruszanie płyt (czarny elektrolit) oraz ich wykrzywianie. Prostowniki z uwagi na mniejszą wydajność prądową mogą napięcie ładowania mieć na wyższym...
Nie łączy między klemą a przewodem i to przewód się bardziej nagrzewa niż klema. A jak to zdiagnozować ? Po prostu dotknąć przewód zaraz przy klemie czy jest ciepły? Czy miernikiem robiąc dziurkę w izolacji w przewodzie przed klemą i sprawdzić jakie jest napięcie na przewodzie zaraz przed klemą i jakie na klemie?
Sprawdź alternator i jego kondensator popraw klemy przy akumulatorze. czyli może to być wina akumulatora jak mogę to sprawdzić systemem 9.0? Dodano po 43 Sprawdź alternator i jego kondensator popraw klemy przy akumulatorze. Jak mogę sprawdzić alternator? Dodano po 1 Sprawdź alternator i jego kondensator popraw klemy przy akumulatorze. Jak mogę sprawdzić...
No więc po uruchomieniu pojazdu walnij dystans kilku - kilkunastu kilometrów, a następnie mierniczkiem (może być taki za 30 zł. z "Aldika") mierzysz napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika na mniej-więcej średnich obrotach (i przy wyłączonych odbiornikach). Nie ma sensu mierzyć napięcia zaraz po uruchomieniu silnika, bo wtedy alternator...
Zanim zaczniesz kombinować z alternatorem, wcześniej zdejm klemy z akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak Ci się zrobi zwarcie.
Jeżeli samochód w którym tak zachowuje się radio to OPEL koniecznie trzeba sprawdzić dodatkowy bezpiecznik zasilania radia, który znajduje się obok klemy + przy akumulatorze (śniedzieją końcówki od oparów z akumulatora i wtedy dzieją się takie cuda).
Po odpaleniu auta przez około 10 minut jest wszystko ok. Po nagrzaniu się silnika zaczynają się problemy, silnik zaczyna przerywać, obrotomierz wariuje i pali się kontrolka z błędami. W deszczową pogodę problem nie występuje. Po zdjeciu klem z akumulatora auto odpala nornalnie i mogę dalej jechać przez ok 1 km czasem krócej. Co może być przyczyną takiej...
Może ktoś wie dlaczego grzeje się plus pod maską w Audi A6 C6. Grzeje się tylko na włączonym silniku, na zgaszonym jest zimny. Klemy przy akumulatorze są zimne. Ostatnio był wymieniany akumulator, ale nie wiem czy wcześniej też się grzał. Zauważyłam to dopiero teraz.
Witam mam opla astre 16 8v , mam maly problem z akumulatorem od pewnego czasu zdarza sie ze calkowicie sie rozladowuje az niechce przekrecic rozrusznikiem i po kilku dniach sytuacja sie powtaza , jeszcze zauwazylem ze po podlaczeniu prostownika jak go laduje bardzo nagrzewa sie ujemna klema prostownika , czy akumulator jest juz do wymiany ??
dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Tu jest problem spadku napięcia . Połączenie przewodu z klemą , lub klemy z aku nie jest dobre . Pozdrawiam
Witam. Mam następujący problem. Rozładował mi się po 5 miesiącach nowy akumulator. Pojechałem sprawdzić ładowanie, wyszło że jest za małe (13.8V). Sprawdzili na alternatorze napięcie na śrubie + i okazało się, że na klemach jest o 0.3V mniej więc poprowadzono nowy przewód (bajpas). Następnie zmierzyli po odpaleniu silnika, że jest napięcie 14-14.1V...
Witam! Mam następujący problem: Mam Seicento 899cm i miesiąc temu padł w nim akumulator.Kupiłem nowy 43Ah i przez mniej więcej trzy tygodnie był święty spokój.Potem zauważyłem,że zaczynają mi przygasać wskażniki na tablicy rozdzielczej, wolniej poruszają się wycieraczki, nie ogrzewa się tylna szyba itd.Wszystkie te "objawy"pojawiają się przy "ciepłym"...
Dzisiaj rano mój samochód z 1998 r nie chciał mi odpalić... Po próbie naładowania akumulatora (który już wcześniej dawał sie we znaki) okazało sie ze nic nie działa... Włączają sie diody w drzwiach (od zamka centralnego), nawiew, webasto ale odpalić nie chce... Klema od prostownika nagrzewa sie niemiłosiernie...
No ale jakie mogą być powody złej polaryzacji? Z tego co wiem, to odwrotne podłączenie klem może spowodować odwrotną polaryzacje ale czy coś jeszcze ? Bo nie jestem głupi, żeby podłączać odwrotnie klemy i jestem pewien, że klemy nigdy nie były podłączone odwrotnie... Wygląda na to, że doszedłem do sedna sprawy, wychodzi na to, że gniazdo ładowania jest...
Albo masy nie ma i po próbie kręcenia nagrzewa łączenia i dostaje styku na kilka godzin albo po prostu akumulator jest do wymiany, jak się odpala co kilka godzin to daje radę bo jest pobudzony ale jak postoi nockę na chłodzie to robi się kaplica. Przed wymianą akumulatora i tak wypadało by, oczyścić wszystkie główne połączenia prądowe, masa(y) (silnik-buda-akumulator),...
Sprawdź czy klemy w miejscu zaciśnięcia przewodu, często w tym miejscu przewód śniedzieje, klema się nagrzewa i wychodzą takie cuda.
Jak masz zaśniedziałe klemy to co jeden się rozładuje a drugi nie jak są podłączone szeregowo.Wiem bo mam styczność na co dzień z aku. Co to za brednie ??? Jak będą zaśniedziałe klemy to przy szeregowym połączeniu po prostu popłynie mniejszy prąd i nagrzeją się klemy. Przy połączeniu równoległym jest tak jak kolega pisze !!! Do tego prose napisał:...
Czy ktoś może mi powiedzieć czy warto w ogóle naprawiać czy dać sobie spokój. W sobotę ma przyjść znajomy z komputerem i zobaczyć co się zapisało. Proszę o doradzenie. Czy to naprawiać i za ile ,musi wycenić prawdziwy mechanik. Znajomy z komputerem może nie pomóc. Bo co on będzie sprawdzał tym komputerem uszczelkę pod głowicą? Jak nie pali to sprawdzić...
Rezystory są dwa i każdy po 36 ohm, prostownik zaczyna skwierczeć dopiero pod obciążeniem czyli w momencie ładowania lub załączenia funkcji zasilacza która prostownik posiada. Swoim postem nakierowałeś mnie jeszcze na trzy mosfety które są na wyjściu i w momencie podłączania klem nawet przy wyłączonym prostowniku iskrzy na akumulatorze wiec może te...
Czy przypadkiem trafa z UPS'ów nie są wykonane w klasie ochronności nie odpowiadającej urządzeniom takim jak wspomniany prostownik? Trafa z UPS'ów się nadają i spełniają wszelkie wymogi. UPS przecież też jest do użytku dla ludzi. Trafo na prostownik nie ma specjalnych wymagań poza tymi jak dla każdego innego urządzenia z transformatorem sieciowym....
Ładowanie jest prawidłowe, jeżeli chodzi o kabel (mam na myśli ten między klemą dodatnią a listwą zasilającą na obudowie akumulatora) tak on się troszeczkę nagrzewa ponieważ izolacja jest wykonana z domieszką gumy z kauczukiem jest bardzo miękki. Rolka w całości z napinaczem w oryginale, chyba że zamiennik oferuje taką możliwość.
Freddy Nigdy się w to nie zagłębiałem ale jest przecież czujnik temperatury zewnętrznej lub dają czujnik na klemę? Jak w prostownikach z kompensacja temperatury. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V....
Sprawdz napiecie na klemach niesprawnego akumulatora , moze okazac sie ze jest grubo ponizej 12 V. Jezeli wezmiesz drugi sprawny akumulator z prawidlowym napieciem , dobrze naladowanym , to nastapi wyrownywanie potencjałow . W skrocie mowiac akumulator niesprawny pobierze prad z akumulatora sprawnego . Doprowadzi to do wyrownywania potencjałow obu akumulatorow...
rbiesiada, napisałeś - "Właściwie to pytanie do Krzysia powinno być wskazówką dla autora wątku że najprawdopodobniej dokonał złych pomiarów." Wyjaśnij mi, jak to "złych pomiarów"? Chyba tak to się mierzy? Napięcie na akumulatorze. Widziałem jak to robił mechanik. Zmierzył tylko napięcie na klemach i stwierdził, ze jedna cela jest uszkodzona (u znajomego...
Miałem kiedyś potrzebę połączyć kilka ogniw akumulatorków Wykonałem podobny eksperyment z transformatorem toroidalnym 300W do halogenów, nawinąłem kilka uzwojeń linką 16mm^2.. największy prąd zwarciowy jaki uzyskałem był 444 A :D przy bodajże 6 zwojach i napięciu biegu jałowego coś około 2 V. Transformator mocno się zagrzał. Przy grubszej lince może...
Witam serdecznie Proszę o pomoc w sprawie mojej Vekrty 1996. Ja już nie mam pieniędzy na mechaników. Historia jest taka: Zepsuł się mechanizm od kluczyka i nie można było odpalić, bo mechanicznie kluczyk nie pociągał mechanizmu na sprężynce co daje zapłon i prąd na rozrusznik. Podłączyłem odpowiednie kabelki, odpaliłem i podjechałem do mechanika Piotrków...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witam . Co do naprawy akumulatora to robiło się to w ten sposób że bierze się ze starej płaskiej bateryjki 4,5v wyciąga z ogniwa wkład węglowy i trzymając go w kombinerkach podłączało przewodem do jednej z klem naprawianego akumulatora koniec węglika bez blaszki przykładało do naprawianego miejsca.Węglik nagrzewał się i rozpuszczał ołów.Jeżeli prąd...
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Ja tak miałem czasem w swojej R19 a winna była zardzewiała klema na akumulatorze, łatwo było to zdiagnozować bo się nagrzewała.
potrzebne; - cienka penseta lub scyzoryk, do podważenia plastików - klucz T10 do odkręcenia 8 śrub - klucz T20 do odkręcenia 2 śrub Na początek odpinamy klemę "-" z akumulatora. Następnie scyzorykiem na środku górnego plastika odginamy go aż do wyskoczenia z zatrzasków. Podobnie robimy z bocznymi zatrzaskami. Po zdjęciu górnej części to samo robimy...
Witam Ostatnio wymieniłem listwę na nową (skusiłem się znów na czerwonego valteka choć teraz żałuje trochę choć działa a poprzedni dobił ok 100tyś km!) . Idzie zimia :( a ja mam w pamięci poranne problemy z przełączeniem PB->LPG, silnik momentalnie gasł... wystarczyło kabelkiem spiąć się z laptopem i podnieść temperaturę systemu do około 30-35C. Do...
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Sprawdziłem napięcie tak jak mówił emeryt2 (dzięki za pijaka :D:D:D ). W przypadku kiedy ładowanie jest (zimny silnik) napięcie na klemach i na altku jest 14,0V, i analogicznie, kiedy już poldek się rozgrzeje i ładowanie zniknie to na altku 12,4V i na klemach w akumulatorze też 12,4V. Sprawdziłem tez kontrolkę ładowania (czasie, kiedy ładowania nie...
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
Kolejność demontażu. Wszelkie plastiki tzw. pokrywy osłaniające są zapięte na zaczep,wystarczy płaskim wkrętakiem wykonać pół obrotu by zaczep się zwolnił 1. Demontujemy kolektor ssący, jest do niego ciężki dostęp - konieczność by w kluczu mieć kawałek magnesu ponieważ nakrętki widoczne pójdą łatwo a nakrętki pod spodem będą wypadać jedna po drugiej/magnes...
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
to tylko po części prawda, byłoby tak gdybyś łączył się bezpośrednio na klemy akumulatora -do tego trzeba dążyć -jednak pulsacja szybkozniennych przebiegów alternatora będzie mocno nagrzewać stabilizatory -dławiki można pozyskać z zasilacza ATX, kondziołki przeciwzakłóceniowe również. A zastanawiałeś się nad tym, że każda cela ma 2V? może w twoim aku...
zawsze jak wstane rano odpalam samochod audi tt 1.8 turbo i autko nierowno chodzi. jak dodaje gazu to dlawi się i nie chce jechac.problem ten wystepuje zawsze z rana jak odpalam zimny silnik. po ok. 30min. jazdy jest juz wszystko ok. <cut> Nie jestem fachowcem ale jeżeli już wszystkie podzespoły sprawadziłeś to mam taką amatorską radę. Spróbuj...
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
Brałem to pod uwagę ale stukałem, ruszałem wszystkimi bezpiecznikami i przekaźnikami i nic się nie działo. Chyba, że jest jeszcze gdzieś jakiś przekaźnik poza skrzynkami bezpieczników? Dodano po 10 Pomierzyłem dzisiaj prądy i wygląda to następująco: Akumulator po całym dniu na mrozie -2st, silnik zgaszony, wszystko powyłączane: pomiar na biegunach-...
Lut ma wypełnić przestrzenie między ziarenkami, w sumie pasta to wpadła mi później, pierwotnie to miał być lut w proszku wymieszany z ziarnami ceramicznymi, ale wpadłem ma taki produkt i doszedłem do wniosku że to by mi pomogło w wymieszaniu mieszanki w odpowiednich proporcjach. ale to nie koniecznie. bardziej chodzi mi o tę foremkę. A piec indukcyjny...
A jak długo mogę ładować? nie rozsadzi takiego małego akumulatora? Akumulator jest zimny nic sie nie nagrzewa po 50min jak odłaczyłem prostownik to napiecie było 7Volt, ale spadało. Wiec dalej podłaczyłem Ampery cały czas na zerze. Napiecie na klemach ładowarki 13,6W
Odpowiadam sam sobie: Włączyć na max ogrzewanie wyłączyć auto i odłączyć klemy akumulatora (najpierw minus). Należy wykręcić 2 wkręty (torx 15) z osłony nad nogami kierowcy i ja wyjąć z umocowań sama wychodzi wyjąć z niej gniazdo do podłączenia skanera diagnostycznego. Dodatkowo odkręciłem jeden wkręt z osłony trzymającej pozostałe osłony górną z boczną...
Witam, ostatnio miałem nie przyjemną sytuacje z moim autem mianowicie podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego auto zgasło gdy skręciłem kierownicą na maxa podobną sytuacje po kilku godzinach miałem gdy zapalałem światła dzień później zauważyłem, że automatyczne wyłączanie świateł nie zawsze działa po wyjściu z auta światła potrafią nadal się świecić...
czyli przy 11V które mam za mostkiem prostowniczym da mi to jakieś 11,45A Tyle to można spodziewać się przy obciążeniu np. żarówką i może na początku akumulatorem rozładowanym totalnie do zera. W normalnych warunkach różnica napięć, to raptem max ok. 5V i przez to prąd jest mniejszy. Mam dwa takie proste prostowniki - trafo i mostek. Jeden na normalnym...
Najczęściej obluzowany zacisk, który pod wpływem obciążenia nagrzewa go do czerwoności i powoduje zapłon to też według strażaka jest zwarcie. U wójostwa, ostałem poproszony, o naprawę gniazda w pokoju. Poszlem wykręcić bezpiecznik jeden na cały dom i skóra z palców została na ceramice. Instalacja miedziana wciągana w rurki po aluminiowej. Do pierwszej...
Witam znowu. Muszę się pochwalić, że wytrawiłem płytkę. Polutowałem elementy, poskładałem wszystko w jedną całość. I...... Działa wyśmienicie. Ogromne gratulacje dla Pana "janek_66" .Regulacja prądu idealna. Sprawdzałem ten prostownik na 2 różnych akumulatorach (42Ah i 61Ah). Z zastosowaniem potencjometru 22k. można regulować prąd 4-7.5A. W celu większej...
Witam. A ja bym sprawdził koło pasowe wału. Jest wyposażone w tłumik drgań, często ulega on uszkodzeniu/zużyciu, co może wpływać na niestabilne ładowanie. W zeszłą sobotę wymieniałem koło właśnie z tego powodu. Dodam jeszcze fakt, że w Oplu często występuje problem z klemami. Są one zaciskane mechanicznie na przewodach i w miarę upływu czasu pojawiają...
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej...
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=]Link Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo wypalenie wygląda praktycznie tak samo Wypaliła się...
Witam, Jestem początkującym użytkownikiem oraz osobą o znikomej wiedzy o elektryce. Zakupiłem przetwornicę VOLT IPS-500/1000 z zamiarem użycia jej za granicą do odłowów owadów przy użyciu dwóch osobnych żarówek: typu MIX co najmniej 250W + UV 36W jednocześnie. Przetwornica planowana jest do podłączenia w samochodzie typu UAZ-452 bądź podobnym gabarytowo...
0,3 maksymalnie 0,5V. Chociaż robiłem Ople w których był spadek 0,5V podczas normalnej pracy z dużym obciążeniem i auto zapalało. Tam często występowała korozja wewnątrz klemy, na skutek oporu klem nagrzewała się do 90-100 stopni. Podobne przypadki są w grupie VW ze skrzynką bezpieczników na akumulatorze. Na izolacji przewodu widać odbarwienia termiczne,czasem...
No właśnie, a wydajność alternatora to 50 - 70A; trochę brakuje, prawda? Z tym, że te 5A przepustowości to dopuszczalna dla trwałości i bezpieczeństwa. To nie jest tak, że większy prąd "nie przejdzie". Może jednak nastąpić nagrzewanie się przewodu, do wartości nawet niebezpiecznych. Może też być spory spadek napięcia na akumulatorze. Te objawy wystąpią...
Niestety mechanik nie potrafi rozwiklac problemu. Moj elektryk ma dlugie terminy.. Ponizej zamieszczam wszystkie bledy ktore mi wyskakują. Dodam ze pojawiaja sie dopiero po osiagnieciu 3.2tys obr na 4 biegu kiedy to auto przechodzi w tryb awaryjny. Mam pproblemy z ladowaniem [altek regenerowany i rozrusznik sprawdzany] P0105 P0105 03, P0105 07 Moduł...
Witam. Dziś jadąc do pracy miałem dość nietypową sytuację z moim Seatem. Mianowicie , wsiadłem do samochodu , uruchomiłem silnik , ogrzewanie przedniej i tylnej szyby i światła. Po chwili zobaczyłem że świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Silnik troszkę się dławił co jakiś czas na biegu jałowym . Niewiele myśląc przegazowałem go do około 3000...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Witam! Ja mam ustawione napięcie ładowania na 14.5V. Z prostownika korzystam już kilka lat a moje akumulatorki wydają się być zadowolone! Ładuję też w samochodzie stojącym na ulicy w mróz(oczywiście po odłączeniu klemy) i efekty są bardzo dobre.W trakcie ładowania akumulator przecież się lekko nagrzewa więc mróż nie wpływa znacząco(może na początku...
Witam Traktor: T25 Władimirec rocznik 1997 Mam problem z odpalaniem. W załączniku dodaję nagranie w którym wykonałem 3 próby odpalenia. Zaznaczam że w nagraniu chodzi o samą pracę rozrusznika, bo przy dalszym trzymaniu ciągnik odpala. Najbardziej charakterystyczna jest trzecia próba w której występuje takie "zająknięcie" które się zdarza najczęściej....
Ceny energii w ostatnim czasie mocno poszły w górę a w ciągu ostatnich kilku lat podwyżki choć minimalne okazały się znaczące. Rządowe programy promujące fotowoltaikę stają się coraz mniej korzystne dla osób które w nie zainwestowały i w zasadzie nikt nie wie jak to dalej się potoczy. Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie zbudowanie swojego systemu...
Witam mamy duży problem z fordem escortem diesel nie odpala mimo że akumulator naładowany i ściągamy klemy bo kiedyś jakieś pobory mocy miał mimo że silnik wyłączony rano wsiadam klemy zakładam nagrzewam pary razy świecy pokręci pokręci i nie zapali elektryk stwierdził że ładownie jest bezpieczniki powymieniał wszytko co nie potrzebne poodłaczał(alarmy...
Witam! Mam problem z radiem.Otóż lewa boczna część radia po ok 15 minutach słuchania jest tak gorąca ,że prawie parzy.Zdjęcie tej części załączam poniżej. Wydaje mi się ,że pełni ona funkcje radiatora.Cala obudowa w tym czasie nie nagrzewa się ani trochę.Radio podłączone jest bezpośrednio z akumulatora (czerwony i żółty zwarte) ,uziemione do klemy (-)....
dzisiaj już po 10 km jazda w mieście pojawił się komunikat o sprawdzeniu środka chłodniczego. Poziom w zbiorniku był poniżej min. Przy dokręceniu korka poziom podszedł powyżej min. chwile odczekałem , nic nie dolewałem zakręciłem korek, pojechałem dalsze 10 km bez sensacji. Komunikat ze sprawdzeniem środka chłodniczego pojawia sie najczęściej przy dogrzanym...
Czyli odpalałaś zaraz po zniknieciu kontrolki świec? co jeszcze stosowałaś? podgrzałaś coś, zrobiłaś cokolwiek innego prócz naładowania aku? Wydaje mi się, ze to jak odpalałaś wcześniej jest bardziej na miejcu, czyli po pyknieciu przkeaźnika. Ile razy zagrzałaś świece? To, że prawie załapał to dobry znak, czyli dostaje paliwo. Gdyby ktoś psiknoł plakiem...
Witam Mimo iż nie jest to samochód ale działa na podobnych zasadach. Mianowicie mam nielada problem z odpaleniem traktora (Zetor 5211 91r) Zakupiłem nowy akumulator 4,5 miesięcy temu, 2 miesiące temu wymieniłem cewke zapłonową do rozrusznika - kręcił wszystko było w porządku. Niedawno stopił mi sie słupek "-" ( wtedy zaczęły sie problemy) lecz nadlałem...
Witam Niedawno padła mi dmuchawa (nie działa żadnym ustawieniu) w celu naprawy przejrzałem bezpieczniki, które nie są spalone . Dalsza diagnoza padła na rezystor jednak i ten okazał się sprawny (podłączyłem drugi). Kolej przyszła na silnik dmuchawy spięty na krótko nie kręci, a w kostce zasilającej nie ma napięcia, po przeczytaniu porad na forum postanowiłem...
Witam ponownie, Kolejne próby z uruchomieniem spełzły na niczym. Niestety ale mam problem z tym prostownikiem mianowicie: 1. bardzo się nagrzewają diody D5 i D6 (są gorące) - napięcie na nich tj. na bramkach tyrystorów to około 8V, 2. bardzo gorące są R7 i R8, 3. prostownik wg opisu po włączeniu do sieci powinien być odporny na zwarcia i przypadkowe...
Zapewne kończy Ci się już stacyjka. Nie odczuwasz nagrzewania się kluczyka? Instalacja elektryczna w C-330 została zaprojektowana dosyć niefortunnie. Świece żarowe pobierają 50 A i ten prąd przepływa przez styki stacyjki (wciśnięty kluczyk). Można to obejść na kilka sposobów: pominięcie stacyjki (zabezpieczenie rozruchu przekaźnikiem — ja mam...