?Czy jest to mniej niż 120 stopni? A tak zapytam czym masz zalany układ chłodniczy? I skąd takie pytanie? Normalna temperatura robocza powinna oscylować przy 90'C jeżeli masz sprawny termostat. "Na termostacie zawsze jest napisane pewnie 82 albo 85 stopni"
Bardzo mozliwe
Witam. Zacznij od sprawdzenia przewodów i wymiany czujnika /w załączniku rys . czujnik nr 42.
Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Pewnie że dostaniesz, w sklepie motoryzacyjnym pytaj o króciec głowicy. Pisząc trójnik masz na myśli ten gdzie są czujniki. Ten gumowy oring oczywiście też kupisz bez problemu w tym rozmiarze. http://obrazki.elektroda.net/19_12706605...
Czy sam kondensator może być tego przyczyną? Tak, wymień kondensator.
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Jeśli jest to ten silnik: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... To będzie się grzał.
Pomijając estetykę takie połączenie jest prawidłowe. Silnik się nagrzewa z obciążeniem czy bez?
Jeśli termostat jest orginalny to zdemontuj i go umyj. Zmień też płyn na jakiś lepszy jeśli dobrze pamiętam to termostat otwiera się ponad 100 st i żaden tani płyn tego nie wytrzymuje.
Cześć, przychodzę z takim problemem, że mi się nie nagrzewa samochód Seat Altea (1.9 TDI BKC 105 km). Termostat wymieniłem, jest sprawny, był sprawdzany przed montażem. Dwa czujniki wymienione, nawet chłodnica wszystko nowe, a i tak mi się nie nagrzewa, max do 70 stopni. Nagrzeje się dopiero, kiedy włożę kartony przed chłodnicę, wtedy w moment dobija...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Moze zaparzacz chodzil za ciezko i uszkodzil silnik nalezy zmiezyc opornosc silnika od windy.
Witam. Mam ten sam problem ze wskaźnikiem od temperatury cieczy przed połową w Daf z 2010 r. 105.460 ,strasznie wzrosło spalanie na poziomie 40--42 l. Jeśli sprawa się wyjaśniła to proszę o podpowiedź do usunięcia usterki w moim Dafie :) Pozdrawiam
W tym modelu występuje coś takiego jak dogrzewacz silnika. Jeśli jest uszkodzony bardzo kiepsko się nagrzewa silnik i co za tym idzie temperatura wnętrza jest niska. Czy nie o to chodzi?
Teoretycznie https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_... jak płynie Ci więcej niż napisane to niedobrze. 1. Praktycznie możesz to zmierzyć amperomierzem (tylko nie cęgą, bo to za mało dokładne na tak małe prądy) i zobaczyć czy może z silnikiem jest ok, a wyłącznik silnikowy zwany termikiem ma niezbyt dokładną skalę. 2. czy silnik ci się nagrzewa...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Witam ponownie,ja byłem u pana w Grudziądzu na ul Paderewskiego 171.Gdzieś tam mam nawet numer tel ale musiałbym poszukać. Ten pan zajmuje się regeneracją pomp. Ja obecnie mam pompę Boscha. Ostatnio byłem na regulacji to pan mówił że przerabiał kolejne punto z DSem. Ci co im przerobil autko to byli w szoku ze autko ma takiego buta:)). Oczywiście po...
Ale w przypadku podania 400V na cewki 690V zmniejszymy tylko jego moc, ale cewek nie przegrzejemy i nie uszkodzimy. Nie przegrzejemy go jeśli go nie przeciążymy mocą powyżej 1,3kW. Bo tyle może oddac w gwiezdzie bo tu liczy się prąd fazowy bo on nagrzewa silnik.
Prawdopodobnie termostat rozłancza silnik, musi on być gdzieś na obudowie silnika, dobrze szukaj, zazwyczaj szeregowo połączony z jedną za szczotek. A nagrzewanie się radjatora jest raczej normalne, taka jego rola. Silnik się nie nagrzewa za bardzo? Mostkowanie termika nie jest wskazane, chyba że jest uszkodzony i są problemy z jego wymianą. Pozdrawiam
Kondensator ten jest przeciw zakłóceniowy i wymień go na taki sam. Jeżeli silnik nagrzewa się i brak mu mocy to ewidentnie jest on uszkodzony.
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Zapalić zimny silnik i sprawdzać czy nie nagrzewa się chłodnica przy małych wskazaniach temp. Chłodnica powinna się nagrzewać przy ok. 80 na wskaźniku temp. Jeżeli się nagrzewa wcześniej to jest uszkodzony termostat. Pozdrawiam.
Mostek Graetza sprawdziłeś, to że ta część spirali się mocno nagrzewa według mnie oznacza słaby przepływ powietrza, silnik do wymiany lub czyszczenia ( za turbinką na ośce silnika nawijają się włosy które po jakimś czasie powodują zmniejszenie obrotów samego silnika, musisz zdjąć turbinkę aby wyczyścić i nasmarować panewki ślizgowe.)
Masz w tym silniku termostat „regulowany”, tzn. z grzałką na termostacie która ma za zadanie podwyższyć temperaturę płynu przy małym obciążeniu silnika (grzałka wtedy nie grzeje) do temp. powyżej 100°C, a przy dużym obciążeniu silnika obniżyć temperaturę do normalnej (grzałka wtedy grzeje). Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie grzałki termostatu....
No właśnie, ja tez mam identyczny problem, czy ktoś zna rozwiązanie? Pozdrawiam
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku. A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
U mnie silnik się nagrzewa szybko, ale ogrzewanie jest słabe. Boję się że ten model tak ma...
Taka mała uwaga - czy to aż tak duży problem dać opisy błędów? Po co utrudniać osobie chcącej pomoc? Własna interpretacja opisu też nie pomaga bo nie zawsze jest słuszna. Moim zdaniem gaśnięcie tego auta to nie wina wtryskiwacza. Uważam że powinien z tym pracować ale ten cylinder nie będzie pracował. To że wtryski były sprawdzanie nie oznacza że są...
Słuchaj, nie twierdzę że tak było, ale jak widzisz scenariusz prawdopodobny, także czasem chociaż trochę przemyśleń.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
po prostu robi sie zimniej i silnik sie dłuzej nagrzewa .dla pewnosci wymien termostat
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Jak odpalisz zimny samochód to chłodnica nie powinna się nagrzewaćwraz z silnikiem tylko dopiero gdy silnik osiagnie temperature otwarcia termostatu. Jesli nagrzewa sie od samego poczatku to termostat do wymiany. To tak na szybko :)
Kolego ja dzisiaj miałem podobnie. Jak jedziesz "grzecznie" to silnik powoli się nagrzewa w takiej temperaturze. Sam dla pewności sprawdzałem czy jest płyn, ale wszystko było ok. Za to jak go trochę "pociągnełem" na 3 to temperatura ruszyła do góry. Takie już uroki zimy.
Jak dobrze pamiętam jest to silnik z przekładnią z paskiem wielo-klinowym. I sztuka polega na dobrym złożeniu silnika z korpusem kosiarki, jedna z osi jest łożyskowana w korpusie kosiarki na łożysku 6002 i tu może występować problem grzania, i odpowiedniego naciągu paska. Nie chcę być nie miły ale to tak jest jak ktoś dekompletuje narzędzie(maszynę)...
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Sprawdź termostat.
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
a czujnik temperatury kolega wymienial na oryginalny ? zamienniki roznie dzialaja, koledze 1 dnia juz nie dzialal.Temperatura pełnego otwarcia termostatu to 87 stopni o ile pamietam.A jak jedziesz z wieksza predkoscia to temperatura ci nie spada ? jak dlugo nagrzewa ci sie silnik do tycj 88 stopni ?
Najpierw do zmierzenia prąd na każdej fazie, a dopiero później demontaż silnika i sprawdzenie łożysk oraz dekli ( sprawdzenie obsady łożyska).
Powiększenie pojemności pakietu bez zwiększenia napięcia na pewno nie spali ESC, ale dłuższe eksploatowanie bez układu chłodzenia i przerw może spalić ESC i silnik układ szczotkowy silnik bardzo się nagrzewa przy dłuższej intensywnej pracy. Dlatego jest spora przewaga układu napędowego bezszczotkowego.
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam mam problem i potrzebuje pomocy sam nie jestem w stanie tego rozkminić, mam silnik 3-fazowy 7,4kW i co jakiś czas(około 3 lat) pali się uzwojenie i nie mam zielonego pojęcia dlaczego. silnik pracuje przy śrutowniku(robi mąkę ze zboża), uzwojenie spaliło się już kilka razy w przeciągu jakichś 9 lat, inny silnik o tych samych parametrach chodzi...
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Miałem wymieniany silnik, wskazówka płynu chłodzącego nie jest tam gdzie była jak był poprzedni silnik, o grubość wskazówki jest niżej niż wcześniej była, to jest różnica 1.5 mm na wskaźniku, zostawiłem samochód po trasie w garażu na obrotach, był upał, po 3-4 minutach załączył się wentylator, wskazówka ani drgnęła, po chwili wentylator się wyłączył,...
Witam wszystkich w moim pierwszym wystepie :) Problem jest taki: Posiadam silnik jednofazowy, zdaje sie ze indukcyjny (nie znam sie, szczotek tam nie widzialem :p), silnik ma 3 wyjscia: bialy, niebieski i czarny. Po podlaczeniu oryginalnego kondensatora 10 µF/450V silnik ruszyl, lecz zauwazylem silne nagrzewanie sie silnika mimo zamocowanego na...
Witam, W kompresorze bezolejowym mam silnik jednofazowy z kondensatorem, moc silnika 550W. Próbuję przystosować kompresor do pracy ciągłej z niskim ciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/6571409000_... Problem polega ne tym że silnik bardzo grzeje się już po 15 minutach pracy bez obciążenia (wyjście z kompresora odłączone od butli,...
Mam w ww. samochodzie zamontowana instalacje gazowa stag300. Jezeli temperatura otoczenie spadnie do kilki stopni wcale nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury silnik tj. ok 90stopni tylko ledwo co przekracza druga kreske liczac od samego dolu. Termostat byl wymieniany latem, czujnik temperatury tez. Przy wyzszych temperaturach otoczenia ma prawie...
mam 323 po wymianie płynu chłodniczego, jak chwilkę pochodził silnik [nie dłużej niż 10 minut po 20 minutowej spokojnej jeździe] wskazówka temperatury silnika była milimetr od czerwonego pola i zaraz cały płyn zaczął sikać pod dużym ciśnieniem dziurką od chłodnicy. Wcześniej rozwaliło mi chłodnicę, jeszcze latem, jak była tam woda, powstało pęknięcie...
witam proble polega na tym że silnk strasznie sie nagrzewa i podczas wirowania czuc zapach rozgrzanego silnika i do tego starsznie chałasuje podczas wirowania wymieniłem łożyska ale wydaj mi sie ze wirnik silnika jest skrzywiny i dosyc czest musze wymieniac łozyska w bebnie bo co jkakis czas zaczynaj hałaso wac co to moze byc? wszystko inne działa poprawnie...
witam.oglaszam sie na tej stronie poniewaz mam spory problem z moim malym fiacikiem :cry: wyjasniajac stan rzeczy to nabylem ten samochodzik okazjonalnie i calkiem przypadkiem.jednak stary wlasciciel jezdzil na wodzie w wkladzie chlodzenia i teraz mam problem z temp. w ukladzie.po amatorsku podejrzewam zabity syfem termostat.gdy temp. wzrasta na pulpicie...
Ostatnio w Moim CC900 zmalazłem usterke. bezpiecznik od elektrowenttylatora (25) był przepalony. Wpiołem nowy bezpiecznik i od razu za tym zaslonuiłme cały wlot zimnego powietrza na chłodnice tekturka. Od tego czasu silnik duzo wolniej mis ie grzeje niz jak wlot był zasłonięty do polowy. Teraz nawet jes cieplej a silnik grzeje sie wolniej. Sprawdzałem...
mam passata b5 116KM 99r. Mam pytanie odnośnie obecności oleju w intercolerze.czy powinien on tam się znajdowac?słyszałem że jesli nie jest to wyrażna ilosc to nie jest to problem.wiem także ,że mam małą dziurke w intercolerze wyrobiła ją osłona ! czy to też wymaga nie zwłocznego remontu i czy ma to jakiś wpływ na wydajnośc turbiny?z uzasadnionej ciekawości...
Witam, Mam silnik od Wiatki z 1985 roku, podłączyłem go według tego co znalazłem na forum, ale po 10-ciu minutach silnik zrobił się tak gorący że aż było go "czuć". Potrzebne mi mniejsze obroty, 300obr/min przy niewielkim obciążeniu przy pracy ciągłej. Co zrobić żeby go nie spalić? Może nie odpowiada mu napięcie, dawniej było 220V? Pozdrawiam, mr012
Witam. Chciałem podpiąć się pod ten temat ale jest już zablokowany https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mam podobny problem. Bez obciążenia podnośnik idzie do samej góry i potem łagodnie opada. Jednak z samochodem oderwie tylko koła od podłoża i nie daje rady. To znaczy silnik elektryczny aż staje. Zaczyna się grzać. Kiedy dźwignia rozdzielacza...
Witam Mój znajomy ma nieduży zakład cukierniczy i korzysta z mieszadła do ciast gdzie obroty reguluje się dźwignią, która mocniej lub słabiej napina pas klinowy a to powoduje zmianę średnicy regulowanego koła pasowego zamontowanego na ośce silnika. Oczywiście powoduje to przy określonych obrotach mieszadła bardzo duże obciążenie silnika, który nagrzewa...
Witam. Pisiadam silnik 1,1kW 230V , prąd 4.6A, 2800obr/min, z pompy hydroforowej JET100A Obraca się bez wysilku, ale po podlaczeniu do sieci startuje natychmiast, po okolo 5 minutach pracy bez obciazenia robi się goracy a po 10 min naprawdę mocno się nagrzewa mimo chlodzenia. Jaka może być tego przyczyna...: Przytarte lożyska Przegrzany silnik Utrata...
Witam, Tak jak w temacie, silniczek nierówno się kręci, zwalnia, przyspiesza, aż w końcu zwalnia na tyle, że wyłącza się termostat. "Na sucho" podłączyłem silniczek do baterii 3,6V i chodzi wzorowo, diody prostownicze wymieniłem i ciągle to samo, na próbę zwarłem ten bezpiecznik i też bez zmian. Jaka może być tego przyczyna ? Dodaję prosty schemat....
Mam taki problemik. Mianowicie po uruchomieniu samochodu, na zimnym silniku, strasznie drży wszystko wewnątrz. Wiem, że taki jest urok cc :-) Ale ostatnio to jest katastrofa! Wszystko pogorszyło się po wymianie poduszek (dwie, trzecia była w porządku). Gdy silnik się rozgrzeje to wszystko jest w porządku Może ktoś ma pomysł co to może powodować. I jeszcze...
Witam Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury...
Witam, silnik z przeznaczeniem do ruraka ,buggy. poj 2.0, termostat w króćcu przy głowicy idącego do chłodnicy, usuniecie nagrzewnicy <małego obiegu, tylko chłodnica i silnik, chce aly cały czas płynęła woda przez chłodnice, czy sa jakieś skutki uboczne usunięcia termostatu
silnik nagrzewa silnik nagrzewa gaśnie silnik słabo nagrzewa
napięcie wyłączenia prostownika pęknięta przepona licznik skoda felicja
ariva reset electrolux mruga start
Integra 64 - Brak możliwości zmiany hasła administratora i tworzenia użytkowników Insekt w wyświetlaczu ekspresu DeLonghi - możliwe uszkodzenia