Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Pewnie że dostaniesz, w sklepie motoryzacyjnym pytaj o króciec głowicy. Pisząc trójnik masz na myśli ten gdzie są czujniki. Ten gumowy oring oczywiście też kupisz bez problemu w tym rozmiarze. http://obrazki.elektroda.net/19_12706605...
Witam. Zacznij od sprawdzenia przewodów i wymiany czujnika /w załączniku rys . czujnik nr 42.
Bardzo mozliwe
?Czy jest to mniej niż 120 stopni? A tak zapytam czym masz zalany układ chłodniczy? I skąd takie pytanie? Normalna temperatura robocza powinna oscylować przy 90'C jeżeli masz sprawny termostat. "Na termostacie zawsze jest napisane pewnie 82 albo 85 stopni"
Czy sam kondensator może być tego przyczyną? Tak, wymień kondensator.
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Pomijając estetykę takie połączenie jest prawidłowe. Silnik się nagrzewa z obciążeniem czy bez?
Jeśli jest to ten silnik: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... To będzie się grzał.
Jeśli termostat jest orginalny to zdemontuj i go umyj. Zmień też płyn na jakiś lepszy jeśli dobrze pamiętam to termostat otwiera się ponad 100 st i żaden tani płyn tego nie wytrzymuje.
Cześć, przychodzę z takim problemem, że mi się nie nagrzewa samochód Seat Altea (1.9 TDI BKC 105 km). Termostat wymieniłem, jest sprawny, był sprawdzany przed montażem. Dwa czujniki wymienione, nawet chłodnica wszystko nowe, a i tak mi się nie nagrzewa, max do 70 stopni. Nagrzeje się dopiero, kiedy włożę kartony przed chłodnicę, wtedy w moment dobija...
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Witam. Mam ten sam problem ze wskaźnikiem od temperatury cieczy przed połową w Daf z 2010 r. 105.460 ,strasznie wzrosło spalanie na poziomie 40--42 l. Jeśli sprawa się wyjaśniła to proszę o podpowiedź do usunięcia usterki w moim Dafie :) Pozdrawiam
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Kondensator ten jest przeciw zakłóceniowy i wymień go na taki sam. Jeżeli silnik nagrzewa się i brak mu mocy to ewidentnie jest on uszkodzony.
Moze zaparzacz chodzil za ciezko i uszkodzil silnik nalezy zmiezyc opornosc silnika od windy.
Teoretycznie https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_... jak płynie Ci więcej niż napisane to niedobrze. 1. Praktycznie możesz to zmierzyć amperomierzem (tylko nie cęgą, bo to za mało dokładne na tak małe prądy) i zobaczyć czy może z silnikiem jest ok, a wyłącznik silnikowy zwany termikiem ma niezbyt dokładną skalę. 2. czy silnik ci się nagrzewa...
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Masz w tym silniku termostat „regulowany”, tzn. z grzałką na termostacie która ma za zadanie podwyższyć temperaturę płynu przy małym obciążeniu silnika (grzałka wtedy nie grzeje) do temp. powyżej 100°C, a przy dużym obciążeniu silnika obniżyć temperaturę do normalnej (grzałka wtedy grzeje). Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie grzałki termostatu....
Prawdopodobnie termostat rozłancza silnik, musi on być gdzieś na obudowie silnika, dobrze szukaj, zazwyczaj szeregowo połączony z jedną za szczotek. A nagrzewanie się radjatora jest raczej normalne, taka jego rola. Silnik się nie nagrzewa za bardzo? Mostkowanie termika nie jest wskazane, chyba że jest uszkodzony i są problemy z jego wymianą. Pozdrawiam
Witam ponownie,ja byłem u pana w Grudziądzu na ul Paderewskiego 171.Gdzieś tam mam nawet numer tel ale musiałbym poszukać. Ten pan zajmuje się regeneracją pomp. Ja obecnie mam pompę Boscha. Ostatnio byłem na regulacji to pan mówił że przerabiał kolejne punto z DSem. Ci co im przerobil autko to byli w szoku ze autko ma takiego buta:)). Oczywiście po...
Sprawdź termostat.
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
No właśnie, ja tez mam identyczny problem, czy ktoś zna rozwiązanie? Pozdrawiam
Zapalić zimny silnik i sprawdzać czy nie nagrzewa się chłodnica przy małych wskazaniach temp. Chłodnica powinna się nagrzewać przy ok. 80 na wskaźniku temp. Jeżeli się nagrzewa wcześniej to jest uszkodzony termostat. Pozdrawiam.
W tym modelu występuje coś takiego jak dogrzewacz silnika. Jeśli jest uszkodzony bardzo kiepsko się nagrzewa silnik i co za tym idzie temperatura wnętrza jest niska. Czy nie o to chodzi?
po prostu robi sie zimniej i silnik sie dłuzej nagrzewa .dla pewnosci wymien termostat
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
Mostek Graetza sprawdziłeś, to że ta część spirali się mocno nagrzewa według mnie oznacza słaby przepływ powietrza, silnik do wymiany lub czyszczenia ( za turbinką na ośce silnika nawijają się włosy które po jakimś czasie powodują zmniejszenie obrotów samego silnika, musisz zdjąć turbinkę aby wyczyścić i nasmarować panewki ślizgowe.)
Jak dobrze pamiętam jest to silnik z przekładnią z paskiem wielo-klinowym. I sztuka polega na dobrym złożeniu silnika z korpusem kosiarki, jedna z osi jest łożyskowana w korpusie kosiarki na łożysku 6002 i tu może występować problem grzania, i odpowiedniego naciągu paska. Nie chcę być nie miły ale to tak jest jak ktoś dekompletuje narzędzie(maszynę)...
Taka mała uwaga - czy to aż tak duży problem dać opisy błędów? Po co utrudniać osobie chcącej pomoc? Własna interpretacja opisu też nie pomaga bo nie zawsze jest słuszna. Moim zdaniem gaśnięcie tego auta to nie wina wtryskiwacza. Uważam że powinien z tym pracować ale ten cylinder nie będzie pracował. To że wtryski były sprawdzanie nie oznacza że są...
Kolego ja dzisiaj miałem podobnie. Jak jedziesz "grzecznie" to silnik powoli się nagrzewa w takiej temperaturze. Sam dla pewności sprawdzałem czy jest płyn, ale wszystko było ok. Za to jak go trochę "pociągnełem" na 3 to temperatura ruszyła do góry. Takie już uroki zimy.
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Czyli zamówię dzisiaj nowy wentylator i mniejszy kondensator myślę że 16 uF bo najbardziej prawdopodobne że to silnik 0,55 kW Tylko z kondensatorem mam problem bo nie mogę w internecie znaleźć nic sensownego, wszędzie napisane że kondensator rozruchu/pracy czy mam rozumieć że one są uniwersalne ? Nie wydaje mi się... Znalazłem np. taki [url=https://allegro.pl/oferta/kondensat...
Jak odpalisz zimny samochód to chłodnica nie powinna się nagrzewaćwraz z silnikiem tylko dopiero gdy silnik osiagnie temperature otwarcia termostatu. Jesli nagrzewa sie od samego poczatku to termostat do wymiany. To tak na szybko :)
U mnie silnik się nagrzewa szybko, ale ogrzewanie jest słabe. Boję się że ten model tak ma...
Powiększenie pojemności pakietu bez zwiększenia napięcia na pewno nie spali ESC, ale dłuższe eksploatowanie bez układu chłodzenia i przerw może spalić ESC i silnik układ szczotkowy silnik bardzo się nagrzewa przy dłuższej intensywnej pracy. Dlatego jest spora przewaga układu napędowego bezszczotkowego.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
przy krótkich odcinkach silnik się nie nagrzewa i może się robić tzw 'kawa' , jeśli robisz trochę kilometrów za jednym przejazdem i dalej to samo stawiał bym na uszczelke
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
Najpierw do zmierzenia prąd na każdej fazie, a dopiero później demontaż silnika i sprawdzenie łożysk oraz dekli ( sprawdzenie obsady łożyska).
Ale w przypadku podania 400V na cewki 690V zmniejszymy tylko jego moc, ale cewek nie przegrzejemy i nie uszkodzimy. Nie przegrzejemy go jeśli go nie przeciążymy mocą powyżej 1,3kW. Bo tyle może oddac w gwiezdzie bo tu liczy się prąd fazowy bo on nagrzewa silnik.
Sądzę, że po prostu agregat zakończył swój żywot... Możliwe, że jest zablokowany, załączone zostaje uzwojenie rozruchowe, jako, że silnik się nie obraca- nagrzewa się i z czasem jest odłączane przez zabezpieczenie termiczne.
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Tak myśle a może to jest normalne że tak łapie temperature ??Płynu nie ubywa . -A jak by sie zapowietrzniał to jaka przyczyna by była ???Bo za każdym razem jak otworze śrubke od odpowietrzania troche powietza wyleci .
Witam. Posiadam samochód marki Opel Astra F 1.6 8V 75km z 1992roku z oznaczeniem silnika C16NZ. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik bardzo długo się nagrzewa, a po jakimś czasie temperatura dochodzi do czerwonego pola i wiatrak się nie załącza. Wiatrak sprawdziłem na krótko i okazało się, ze działa. Przystapiłem do wymiany termostatu. Po wymianie...
Termostat, ten silnik nie należny do nowoczesnych, jak masz chieci i zapal oraz trochę dobrej wiedzy sam to zrobisz :)
Czyli mogę podać napięcie 7-8V bez obawy o uszkodzenie? Możesz podać, ale najpierw sprawdź jaki jest prąd silnika gdy go próbujesz wystartować, albo napięcie na silniku. Napięcie jałowe akumulatorów niewiele tutaj daje. Przyczyną tego, że silnik się nie obraca na starcie może być zabezpieczenie akumulatorów albo ich wysoka rezystancja wewn. Podanie...
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Sprawdzę jutro i dam znać. Dziś wymontowałem termostat , wygląda dobrze. Czujnik temperatury cieczy nowy miesiąc temu wymieniany. 2 mechaników się za felicie brało i nic. Nie wiedzą za bardzo co jest.
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku. A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
Po pierwsze silnik to element o obciążeniu indukcyjny a nie rezystancyjnym od kiedy stosuje się do niego wzory I = U / R ? w ten sposób można w przybliżeniu wyznaczyć prąd zwarcia a nie prąd pracy , po drugi co to za układ w którym w krótkim czasie silnik DC bardzo szybko się nagrzewa ...... albo jest przeciążony albo jest na dużo niższe napięcie pracy...
witam nie mam problem z nagrzewaniem sie silnika nagrzewa sie tylko do 70 stopni i pozniej temperatura zatrzymuje sie w miejscu , termostat juz wymienilem i nadal ta sama usterka czy ktos moze mi pomoc??????????
wiatrak chodził cały wieczór grzał sie niemiłosiernie ale przezył :] dziś też chodzi. przestało smierdzieć. jest OK ale nadal parzy. widać nie wolno tam dotykać :P
Witam, te trzaski moga pochodzic z kostek (przekaznikow), tak sie robi w niektorych samochodach, przy zbyt malym napieciu z akumulatora. Jezeli auto nie pali na pych, po zgasnieciu i tych wszustkich zajsciach, to znaczy ze jest zwarcie, albo kabel masy jest obluzowany, czasem niewidocznie. Kwestia czasu, bierze sie z nagrzania jednego z kabli, ktory...
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
Dodatkowo w panelu zauważyłem osmolenie rezystora To nie jest osmolenie tylko kurz zebrał się na naelektryzowanych elementach. Oczyść pędzlem i po problemie. W sprawie silnika zadzwoń do firmy North(przygotuj wcześniej symbole piekarnika, numer wentylatora) może będą coś wiedzieli o tańszym zamienniku. North.pl: :arrow: [url=https://north.pl/karta/silnik-wenty...
Silnik się nie nagrzewa co prawda pracował tylko 30 minut. Po takim czasie przy błędnym połączeniu powinien się już bardzo mocno nagrzać, tak więc można przyjąć że jego skojarzenie jest prawidłowe. Czy on w trójkącie jest "mocniejszy" Może inaczej, jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie na 400 V, to będzie miał moc znamionową. Jeżeli...
auto podczas jazdy nagrzewa się trochę ponad 90 a gdy się zatrzymam na parkingu (i zgasze silnik ) na 5 min i przekrece kluczyk by odpalić temperatura wzrasta do czerwonego pola. to jest normalny objaw,silnik oddaje ciepło cały czas jak go wyłączysz a jest upał to tak może sie dziać. Efekt bezwładności. Po odpaleniu i rozpoczęciu pracy pompy powinna...
Przebadaj płyn chłodniczy na obecność spalin, będzie wszystko jasne. W każdym porządnym warsztacie Ci to zbadają.
a czujnik temperatury kolega wymienial na oryginalny ? zamienniki roznie dzialaja, koledze 1 dnia juz nie dzialal.Temperatura pełnego otwarcia termostatu to 87 stopni o ile pamietam.A jak jedziesz z wieksza predkoscia to temperatura ci nie spada ? jak dlugo nagrzewa ci sie silnik do tycj 88 stopni ?
Kup używany silnik wentylatora.
Tak ma być? Raz jeszcze podkreslam, że bez wyłączenia z sieci nie ma szans żeby kiedyś zamrażarka zaczęła działać sama z siebie. Wskaż miejsce w którym to napisałś Sprężarka podczas pracy wytwarza ciśnienie, jak ją wtedy za trzymasz to dopóki ciśnienie nie spadnie sprężarka nie ruszy. Aby się nie spalił ma zabezpieczenie termiczne. Które nagrzewa się...
własnie odebrałam auto z kolejnej diagnostyki został wymieniony czujnik połozenia wału i cewka i niby miało byc juz ok i jest to samo wróciłam do domu i juz nie moge odpalic w czasie jazdy nie gasnie
Sterownik silnika jaką widzi temperaturę?
Układ rozruchowy z pastylką PTC. Podczas rozruchu ona się nagrzewa ograniczając prąd uzwojenia rozruchowego. Aby znowu silnik mógł wystartować pastylka musi ostygnąć! 3-5 minut to minimalny czas między kolejnymi rozruchami. może być potrzebny kondensator rozruchowy Nie wiadomo czy silnik sprężarki jest w ogóle przystosowany do rozruchu kondensatorowego?...
Witam. W ww pralce silnik główny dostał zwarcia do masy co spowodowało wypalenie ścieżek na module w okolicy złacza silnika. Po naprawie ścieżek i włączeniu samego modułu, zaobserwowałem: - stabilizator 78M05 nagrzewa się, - napięcie +5V bez wyświetlacza wynosi między 5.5 a 6.3V. Kontrolki świecą jasno, a niektóre słabo. - nagrzewa się procesor (nie...
Skąd wiesz że termostat jest sprawny ? Najprawdopodobniej będzie cały czas otwarty właśnie termostat. Sprawdź po uruchomieniu zimnego silnika jak nagrzewa się cały układ chłodzenia. Czy najpierw silnik a potem węże do chłodnicy i chłodnica czy wszystko powoli w miarę równoocześnie.
Jeżeli wykluczyłeś poślizg na rolkach to pozostaje uszkodzony silnik.
nie mialem czasu jeszcze sprawdzac co i jak. ale z tego co czytam wnioskuje ze nawet jesli na wskazniku temp jest 50 czy 60 to silnik ma juz swoja temperature? po jakim czasie pracy silnika na wolnych obrotach powinien zlapac 90 stopni? czy nagrzeje sie jesli webasto nie dziala? bo podejrzewam ze jest uszkodzone.....
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Aha no czyli proste jak konstrukcja cepa. Jak silnik pali to jest toto zasilane, termik się nagrzewa i wyłacza ssanie. Wyłaczenie następuje tym później im zimniejszy był silnik.. A jakie tam to napięcie AC daje ten alternatorek ? Moim zdaniem powinno załatwić temat podłączenie tego pod AC tylko pewnie przez rezystor szeregowo. I zmierz tą rezystancję....
Silnik nie nagrzewa się nadmiernie ? Może bezpiecznik termiczny rozłącza zasilanie silnika.
Jak go sprawdzić. I czy jego uszkodzenie powodowałoby nagrzewanie się silnika?
Kończą się szczotki ( lub zawieszone) i dlatego występuje to iskrzenie i nagrzewanie silnika a co z tym związane to zapach przypalanej izolacji. Sprawdź te szczotki i wymień. Oczywiście nie zapomnij przy okazji oczyścić komutator. Dalsze użytkowanie tej pralki w takim stanie może spowodować przegrzanie wirnika i jego spalenie. Koszt silnika ( nawet...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
jak temperatura utrzymuje się na stałym poziomie to nie masz się czym martwić, u mnie zimą nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu ok 15km, co prawda inny silnik ale diesle tak mają. Koledze w starym fordzie escort 1.8d do 90 dochodziło jak przyczepkę załadowaną pod górę ciągnął.
Witam - skoro silnik dostaje napięcie cały czas to się nie ma co dziwić że co jakiś czas ulega uszkodzeniu ( również się nagrzewa ,co może być niebezpieczne ) Należy zastosować wyłącznik krańcowy plus przekażnik ( podobnie jak w siłowniku zamka lub opuszczania i unoszenia szyby )
Przy zasilaniu z falownika nie chodzi tylko o prądy łożyskowe, istotne są tzw piki napięciowe przy różnych harmonicznych , czasem mają nawet po 1500V , zależy od falownika , ustawień i pewnie jeszcze innych rzeczy. Stary silnik ze starą izolacją żłobkową ale również izolacja zwojów tzn otulina drutu nawojowego mogą nie wytrzymać takich skoków napięcia...
Dokładnie tak jak piszesz, to jest silnik diesla i o wiele wolniej się nagrzewa jak benzyna, ale chłodnica przy takiej temp. poinna być zimna dopuki termostat się nie otworzy czyli jakieś 89 stopni, jak masz chł0dnicę ciepłą wcześniej to wymień termostat. Pozdrawiam.
idea dobra ale chyba długo na tym nie najeździsz. Każde urzadzenie ma swoją stałą czasową nagrzewania i stygnięcia. Każde urzadzenie można krótkotrwale przeciążyć. Problemem przy twoim pomyśle nie jest problem odebrania ciepła z nagrzanego wirnika tylko tak zwny "hot spot" czyli najgorętsze miejsce układu o największej rezystancji termicznej. Dla silników...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Wszystko wskazuje na nie zamknięty na zimno duży obieg chłodzenia. Nie znam konstrukcji obudowy termostatu vectry, więc trudno mi powiedzieć, czy winien jest tylko nie domykający się wkład termostatu, czy może też wytworzyło się jakieś lewe obejście zaworu (auto ma swoje lata, więc mogą być nietypowe uszkodzenia). W każdym razie do chwili otwarcia termostatu...
SILNIK NAGRZEWA SIE DO 90 ST.wentylator sie zalancza ale temp nie spada stoi caly czas w miejscu jaka jest tegoprzyczyna i olej stoi na 90st jezeli ktos wie niech mi pomoze
Jakie zabiegi wykonałeś? Będzie prościej ustalić przyczynę. Rolka dociskowa ma dobrą przyczepność/jest wymieniona na nową? Siłą docisku rolki można regulować zmieniając położenie sprężynki przy sankach z głowicami. Luz kola zamachowego nie jest ustawiony za ciasno? Paski są w miarę sztywne? Nie ślizgają się? Mają tą samą grubość na całym obwodzie? Silnik...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
mam taki sam samochod kolego jak opisujesz mysle ze czyjnik zostal celowo odpiety gdyz ten typ samochodu tak ma jezeli jest uszkodzony czujnik to czasami na zimnym silniku nie mozna go uruchomic bo podaje bledny pomiar do komputera sterujacego wtryskiem i nie wlacza ssania nalezy wymienic czyjnik ale nie na podrube za 20 zl tylko oryginal bo to nic...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Opisane zachowanie jest poprawne, nic nie trzeba naprawiać. Temperaturę widać stabilizuje, skoro się nie gotuje. Pracujące oba wentylatory z połową prędkości przy właczonej klimie to objaw normalny.
Czy ktoś mi w końcu podpowie co jest z tym uzwojeniem?
Witam,wszystko jest ok w silniku.Dziś sprawdziłam,po ok 4 km wskazówka ruszyła na 1-2 kreskę ,dmuchawa dmuchała lekko ciepłym powietrzem,Ale dopiero po ok 20 km ,wyjechałam w trasę i wskazówka doszła do poziomu srodka skali.Tak maja niestety diesle-porażka w zimie......przy dużych mrozach ciężko osiągają właściwą temp pracy silnika.Pozdrawiam.Anna
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
nagrzewa silnik silnik nagrzewa gaśnie silnik słabo nagrzewa
serwis goclever lenovo uruchomić kamerę wyjąć programator pralki
pompa kaisai landini instrukcja
Wysokie obroty silnika rowerowego po wciśnięciu sprzęgła - przyczyny i rozwiązania Clarion DB288RUSB - Polska instrukcja obsługi