Złaczkę 16mm kupisz u gazowników .
Webasto było fabryczne, zamontowane przy prawej podłużnicy. Dziwne, że przed wymianą elektrozaworu wszystko grzało, aż za mocno. Nie ma tam żadnej elektrycznej pompki. Spróbuje później wciskać płyn przez korek a odbierać odpowietrznikiem.
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Jaka roznica w cenie? W wiekszosci przypadkow jesli nie zależy Ci na wygladzie zdecydowanie rozsadniej jest kupic chłodnice niededykowana. Wielkiej filozofii w tych chlodnicach nie ma, te do samochodow tez ktos wymyslal i na pewno nie robili ich tak, zeby mialy slaba moc chlodzaca. Zdecydowanie bardziej martwilbym sie o pompke - to co masz jest co najmniej...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Z miedzią to trochę trudniejsza sprawa. Ze względu na dobrą przewodność miedzi - taką jak miedzianego wzbudnika sprawność grzania jest szczególnie na początku mała - ok. 50%, co wymaga dużego prądu wzbudnika i jego skutecznego chłodzenia.
Drugi odpowietrznik powinien być na wężu idącym do nagrzewnicy.
Na zaworach nagrzewnicy.
Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
Poodkręcaj odpowietrzniki na termostacie i wężu nagrzewnicy
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Witam! Mam problem, nie wiem jak odłączyć przewody układu chłodzenia które wchodzą do nagrzewnicy od strony silnika. Chciałem przepłukać wodą nagrzewnicę bez jej demontażu tylko nie wiem jak odpiąć te gumowe węże (bądź cały plastik) który wchodzi do nagrzewnicy. Zrobiłem zdjęcie temu elementowi. Wygląda bardzo podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Potrzebuje schematu układu chłodzenia Peugeot 309 jak naprawić nie działającą nagrzewnice? Gdzie znajduje się nagrzewnica?
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Mam problem następujący : SCENIC III, 1,9 dci - rok 2011 1. brak ogrzewania ( zaobserwowałem to teraz w październiku 2020 ) - wcześniej nie było problemu 2. w lipcu wymieniałem rozrząd ( komplet ) - wymiana płynu już o jakimiś czasie dostrzegłem że auto nie grzeje wcześniej przed wymianą rozrządu było ok 3. mały wyciek płynu od strony termostatu pomiędzy...
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Krzysztof, to chodzi o wentylator, dmuchawę nagrzewnicy, a nie chłodzenie silnika czy skraplacza.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
To wyjaśnia sprawę ale odchyłki jakieś pozostają w przebiegach ? Pytam bo jestem dość zainteresowany budową takiej nagrzewnicy i chciałbym oprzeć na chłodzeniu olejowym.
Raczej winna będzie zapchana nagrzewnica. Warto przepłukać układ chłodzenia przed wymianą.
Mercedes W204 1,8 Kompresor 2010 rok - odpowietrzenie układu chłodzenia. Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Aktualnie brak ogrzewania, zapowietrzona nagrzewnica. Czy są gdzieś odpowietrzniki? Szukałem w internecie i niestety, nic nie mogę znaleźć. Czy mogę prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu?
W "co kupić i gdzie kupić?" jest temat - chyba nawet przyklejony - o chłodzeniu wodnym. Ktoś tam pisał o tym czym i jak czyścić używane nagrzewnicę. Bodajże najlepszym rozwiązaniem jest oddać takową do czyszczenia w "wannie ultradźwiękowej" -wychodzi jak nowa. Pozdrawiam Holcer
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Witam, Czy zasilacz buforowy Pulsar PSB-30012200 (12v 20A) z podłączonym akumulatorem AGM 30Ah nadaje się do zasilenia nagrzewnicy vevor 8kw 12V z zasilania sieciowego? Nagrzewnica wymaga chłodzenia przed wyłączeniem inaczej ulegnie uszkodzeniu a będzie zasilana z sieci 230v gdzie zdażają się przerwy w dostawie na 10-15min. Nagrzewnica potrzebuje przy...
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Odłacz nagrzewnice od układu chłodzenia pod maską tak aby nic w tunelu się nie nagrzewało i zamelduj o efektach.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Co będzie chłodzone tym wynalazkiem? Prościej jest zamontować nagrzewnicę i za nią chłodnicę w jednej obudowie.
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Witam. Daj spokój z octem. Sprawdź czy oba węże idące do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak, to nagrzewnica do wymiany.Prawdopodobnie uszkodzona przegroda kolektora nagrzewnicy.
A może syf jest w całym układzie i po czyszczeniu nagrzewnicy znów ją zatkał
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Podnosi się, bo najpewniej poszła membrana i gaz wypycha ciecz z nagrzewnicy właśnie.
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Witam Sprawdź czy ta nagrzewnica jest miedziana. Bloki wodne które zakłada się na procesor, GPU itp. są w większości miedziane i jeśli do nich zamontujesz aluminiową nagrzewnicę w wodzie mogą zachodzić reakcje przez co elementy będą się o wiele szybciej zużywać. Poza tym jakie wymiary ma ta nagrzewnica? Bo być może nie opłaca się jej ciąć. Można ją...
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Witam zrobiłem dla siebie sprężarkę między innym z butli 150l silnika 2,2kW i sprężarki z jakiegoś autobusu chłodzonej cieczą . I tu moje pytanie do chłodzenia tej sprężarki chcę użyć nagrzewnicy z poloneza, tylko się zastanawiam czy ta nagrzewnica da rade schłodzić tą ciecz.
Nagrzewnica duuużej mocy.
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
czy się sprawdzi? Nie wiem Mowy nie ma. Tutaj musi być już urządzenie przemysłowe o mocy 2 kW, ze wzbudnikiem, tranzystorami IGBT i kondensatorem chłodzonymi woda.
Raczej ciężko, bo to stary piec bez dmuchawy i sterownika. Teoretycznie można, ale jak to w garażu, zajmiesz się czymś i, tak jak pisałem, chwila i woda się gotuje. Poza tym nagrzewnica pracuje cały czas na III biegu i wytwarza dość spory hałas. Pomyślałem, że gdyby dołożyć drugą w drugim końcu garażu, zwiększy się objętość cieczy, to raz, a dwa, można...
A szyby Ci parują? Może nagrzewnica puszcza.
szrot...:/
Nie badalem chodzi o to ze najprawdopodobniej uklad jest tylko zapowietrzony przez wymiane nagrzwnicy z przodu wczesniej bylo wszystko w porzadku.
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Nagrzewnica jest pęknięta. Woda z układu chłodzenia wypływa na zewnątrz nagrzewnicy, tworzy się para i wentylator wywala ci ją na szyby.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Tak, z tego co wyczytałem na forum to musi być mosiężna/miedziana nagrzewnica ?
Tak , da sie to wymienić bez zdejmowania deski, opróżniania klimatyzacji itp. U mnie nie było ogrzewania bo był mega syf w układzie chłodzenia i po płukaniu i wymianie nagrzewnicy problem z grzaniem i tak powrócił .
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
według mnie to nie zda egzaminu ponieważ za mało tego gazu będzie przepływać przez nagrzewnice i skutek chłodzenia będzie mizerny a tylko trzeba będzie dołożyć do tego trochę pieniędzy
Ale ja chciałbym wypłukać cały układ chłodzenia żeby pozbyc sie tego syfu co mi nagrzewnice zapycha.
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
Tylko nagrzewnicy czy cały układ chłodzenia? Wyciek występuje nadal?
Te preparaty to są środki zastępcze, wymień tę chłodnicę zanim uszkodzisz grzejnik nagrzewnicy . Środek który wsypałeś do układu chłodzenia na uszczelnienie chłodnicy tak samo osadził się w grzejniku nagrzewnicy.
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Witam w moim Iveco daily mam objawy zakamienionej nagrzewnicy. Zamierzam wsypać do układu chłodzenia parę saszetek odkamieniacza do czajników. I tu moje pytanie czy po wsypaniu tego preparatu może tak trochę pojeździć czy raczej jak najszybciej to zlać z układu?
No właśnie to wywinięcie kołnierzyka nie za bardzo rozumiem, gdzieś już się przewijało. Jakby nie było 30 st w grzejnikach będzie, ja nie chcę tym ogrzewać tylko dogrzać jak mnie nie ma, na pewno tańsze byłoby drewno, ale to trzeba być. DZ będzie wodnym GWC, którym w lato się będę chłodził(nagrzewnica). Myślałem tyż, żeby w lato, jakby chłodzenie z...
Witam. Mam galaxa 2001 rok 1,9tdi na pompowtryskach. Nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia. Nagrzewnica dmucha zimnym powietrzem(jest nowa założona) Jak auto stoi przodem po górkę jest ok tzn grzeje. Potrafi wywalić płyn. Jak ma ciężej temperatura rośnie. Węże nie są twarde od wody. Ktoś pomoże bo już brak mi pomysłów.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
zakołkowana nagrzewnica Tak zamulona jeśli się nie wymienia płynu regularnie zmniejsza się przepływ płynu cieczy chłodzącej i nagrzewnica nie grzeje. Ale zacząłbym od wymiany termostatu jeśli jest otwarty to przepływ jest cały czas przez chłodnice i silnik nie dogrzany. A w następstwie tego nie grzeje nagrzewnica.
Witam W centralach wszędzie mamy glikol. Zarówno na grzaniu jak i chłodzeniu :!: . Każda chłodnica/nagrzewnica jest wymiennikiem (taka mała uszczypliwość z mojej strony) :idea: . Powiem że ogólnie tego jest 19 sztuk. Dwie zabawki nawiewowe po 65000 m3/h z funkcją tylko grzania. Ogółem moc obliczeniowa (cieplna na grzanie) to ok. 1,2 MW na wszystkie....
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu.
Witam .Są dwie możliwości,albo niewłaściwie wpięty reduktor gazu w układ chłodzenia ,tzn. szeregowo z nagrzewnicą zamiast równolegle,albo zapowietrzający się układ chłodzenia ,tak na początek.
Albo urwana linka od zaworu nagrzewnicy albo zapowietrzany układ chłodzenia. Ale stawiam na zapowietrzenie.
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
W temacie Peugeot -Słabe ogrzewanie. Chyba rozwiązałem zagadkę-przy Was,ej Pomocy). Małą kamerką inspekcyjna sprawdziłem dzialanie klapy sterowania powietrze zimne/ciepłe. Klapa działa w pełnym zakresie ,brak uszkodzeń, zerwanych bądź uszkodzonych uszczelek. Poszedłem tropem jednego użytkownika o zapchanej nagrzewnicy. (Nagrzewnice już miałem wymieniona...
A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
We wtorek caly dzień przy tym siedziałem i finalnie nic z tego nie wyszło. Wszystko posprawdzane. Pozostaje jedynie chyba sprężarka która wali powietrze w układ chłodzenia i zapowietrza nagrzewnicę bo ja już innego konceptu nie mam.A u Ciebie w czasie jazdy jest ciepło w kabinie?
Wpisz w google "kanałowy osuszacz powietrza". Działa to na innej zasadzie niż nagrzewnica, bo najpierw chłodzi powietrze żeby skondensować parę wodną, a potem je podgrzewa. Dzięki temu wilgotność powietrza wylotowego jest bliska zeru. Energetycznie to bardzo oszczędne urządzenie, łatwo sterowalne, zasilane prądem.
układu chłodzenia nagrzewnica schemat układu chłodzenia nagrzewnica schemat chłodzenia
zawór torus sprzedam matryce toshiba zawór trójdrożny vaillant
mikrokomputer cobra1 naprawa płyty indukcyjnej bosch
Kody do pilota Emmerson U2 dla TV Sharp Kompatybilność nakrętki motylek Faworyt RG 5300 18 z pilarką NAC