Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Witam. Teoretyków co nigdy podobnego rozwiązania nie zbudowali, nawet na sztukę, proszę o wstrzymanie się z negatywnymi opiniami na temat skuteczności. Rozwiązanie to mimo wielu sporych wad po prostu działa dobrze. Ekonomiczne? Nie jest. Wymaga ogromnej ilości wody o odpowiedniej temperaturze. Zastosowanie tutaj się ogranicza tylko do ludzi z wodą na...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
odpaliłem auto i następnie uruchomiłem webasto żeby dogrzało silnik Tak się nie robi. Najpierw włączasz webasto a jak już nagrzeje to je wyłączasz i po całkowitym zatrzymaniu dopiero uruchamiasz silnik. Zależy też jak jest podłączone do instalacji chłodzenia silnika. Bywały wersje gdzie grzały tylko płyn w nagrzewnicy jak również takie gdzie grzany...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Firma, która robiła projekt rekuperacji, doradziła, by bufor był minimum 300 l właśnie. Dom ma 219 metrów razem z ogrzewanym garażem. Ogrzewanie w całości: podłogówka. Mam rekuperację, która ma sporo więcej kanałów, by właśnie przy jej pomocy chłodzić. (Ma być nagrzewnica wmontowana w nawiewy.) Budynek jest nowy. Myślałem, by chłodzić przy pomocy podłogówki...
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Witaj. Sam od niedawna zamierzam kupić sobie chłodzenie wodne, więc moje uwagi co do Twojego wyboru: Blok na CPU: Najlepiej 3 kroćcowy - dużo lepiej rozchodzi się zimny płyn, więc chłodzenie jest wydajniejsze; Blok na GPU: Wystarczy zwykły, ale pamiętaj, że wtedy musisz czymś chłodzić także pamięci. Tak więc wypadałoby kupić też radiatory na pamięci...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
http://obrazki.elektroda.pl/1669156600_1... Nagrzewnica indukcyjna jest urządzeniem, które od zawsze chciałem wykonać. Moje pierwsze próby uruchomienia nagrzewnicy polegały na eksperymentach z nagrzewnicą opartą na ZVS tzw. "Royer Induction Heater", nagrzewnicą opartą na sterowniku i części mocy DRSSTC. Moje dotychczasowe poczynania...
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Witam zrobiłem dla siebie sprężarkę między innym z butli 150l silnika 2,2kW i sprężarki z jakiegoś autobusu chłodzonej cieczą . I tu moje pytanie do chłodzenia tej sprężarki chcę użyć nagrzewnicy z poloneza, tylko się zastanawiam czy ta nagrzewnica da rade schłodzić tą ciecz.
Gdy włączysz dmuchawę, nagrzewnica wyciąga ciepło → silnik nagrzewa się wolniej → różnice temperatur sprawiają, że ECU „myśli”, że termostat zaczął się lekko otwierać (choć fizycznie się nie otworzył). To całkowicie normalne i nie oznacza sterowania termostatem. 🟦 Podsumowanie – w 1.6 BlueHDi: ✔ Termostat jest mechaniczny ✔ ECU nie otwiera go – nie...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Mam stary zasilacz atx (albo akumulator samochodowy) pisze na nim ze na 12V wytrzyma 15A powinno wystarczyć ponieważ ta nagrzewnica nie musi mieć dużej mocy, co do wzbudnika to chciałem mieć możliwość zrobienia chłodzenia wodnego a rurke mosiężną miałem pod ręką ale jak będzie taka potrzeba to zrobie to z drutu miedzianego.
To znaczy że uszkodzony. Tam nie ma co regulować. Zasada działania takiego regulatora (przetłumaczony tekst): Krzywka połączona z pokrętłem zapewnia napięcie wstępne, które dociska do siebie dwa styki przełączające. Kiedy styki przełączające są zwarte, prąd przepływa przez cewkę grzejną w regulatorze energii i podgrzewa pasek bimetaliczny, który następnie...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Dzień dobry. Mam problem z ogrzewaniem w Golf V 2006 rok produkcji z silnikiem 1,4 16v (75KM). Opiszę całość historii, bo to wszystko ciągnie się kilka lat. Auto miało całkowicie rozebrany przód, i stało bez chłodnicy i płynu chłodniczego około rok czasu. Po tym okresie zostało zmontowane, wypłukany układ chłodzenia i zalany płynem. Na początku silnik...
Panowie , mam problem z moją nagrzewnicą 266 230V. Urządzenie zakupiłem w "dawnych czasach" i szczęśliwie użytkuje przez jakieś 10lat, niestety po zakupie nie było do końca sprawne a ja z braku wiedzy i dostępności części wyrzuciłem mikrostyki od grzania świecy i podtrzymania w fazie wyziębiania kotła. Zapłon świecy zrealizowałem wtedy na przekaźniku...
Witam, Czy zasilacz buforowy Pulsar PSB-30012200 (12v 20A) z podłączonym akumulatorem AGM 30Ah nadaje się do zasilenia nagrzewnicy vevor 8kw 12V z zasilania sieciowego? Nagrzewnica wymaga chłodzenia przed wyłączeniem inaczej ulegnie uszkodzeniu a będzie zasilana z sieci 230v gdzie zdażają się przerwy w dostawie na 10-15min. Nagrzewnica potrzebuje przy...
Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
Witam, jak rozumiem CWU grzejesz przepływowo. Też nagrzewnicami (chłodnicami)? Ile i jakie je masz, jak są połączone jeśli więcej niż jedna - równolegle czy szeregowo czy może szeregowo-równolegle? Jak je w środku wyczyściłeś. W końcu w obiegu chłodzenia w samochodzie jest dużo wszelkiej maści syfu. Zaczynając na glikolu, przez uwalniające się "ingrediencje"...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Dj_opornik udało Ci się rozwiązać ten problem? Nie. Problem sam zmarginalizował się z nadejściem pory ciepłej. Po prostu wskazówka nawet jak minimalnie się cofnęła, to i tak szybko wracała do pionu. Obecnie pojawił się inny problem. Ok. 2 tygodnie temu podczas jazdy wyprzedzałem kilka aut, butując w podłogę na 3-4tys obr. Pół kilometra dalej kapnąłem...
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Auto ma klimatronika temp ustawiona na 20-24 w ciągu całego roku do tej pory wszystko działało wczesnie rano grzal w dzień chłodził utrzymując +20 . Moc oddawanego ciepła określam na 10% tego co było (mowa o temperaturze) Także coś tam przechodzi przez nagrzewnice jednak różnica temp. Pomiędzy jednym a drugim wężem jest ogromna . Zauważyłem że chyba...
Otwiera się bo górny wąż gorący, ale mały przepływ. Tu są kluczowe sprawy po co została ściągniętą głowica? to ze po remoncie i złożeniu wcale nie oznacza że zrobiono to 100% dobrze i może pchać kompresje w układ chłodzenia dlatego nigdy się nie odpowietrzy bo te powietrze ciągle przybywa i dlatego się gotuje. Wspomniałem o pompie bo to standardowa...
Zrobię zdjęcia w dzień i wrzucę wiem że te chłodzenie robiła firma AVC na zlecenie Mediona lub MSI socket 775. Napój 330ml w metalowej puszce po 1.5h pobytu z temp 24 stopni uzyskałem 13 stopni więc myślę że całkiem okey :D Ciekawą rzecz i tanią w sumie znalazłem na Aliexpress a jest nią blok wodny pod moduły Peltiera :D cena to około 20zł ( zależy...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Gdy termostat (nowy orginalny sprawny na 100%) jest w silniku na swoim miejscu nie ma obiegu w układzie chłodzenia i zapowietrza mi nagrzewnice(mam nówkę oryginalną). A plyn chłodniczy nie wraca do zbiorniczka wyrównawczego. Dodano po 3 Dzis po wielu dniach walki z brakiem ogrzewania ( zapowietrzajaca się nagrzewnica i brakiem obiegu) wyjąłem termostat...
Żeby spuścić wszystko z silnika musiał byś wyjąć termostat, no i zostaje jeszcze nagrzewnica, tu musiałbyś ją wyjąc lub odwrócić samochód do góry kołami. Także kombinowanie z płukankami do układu chłodzenia to głupota, bo w większości samochodów potem tego nie spuścisz. Dodano po 6 Widzę z innego tematu że to silnik PD, więc nie termostat a pompę wodną...
Prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany lub jakąś nieszczelność w jej okolicy
Witam. Daj spokój z octem. Sprawdź czy oba węże idące do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak, to nagrzewnica do wymiany.Prawdopodobnie uszkodzona przegroda kolektora nagrzewnicy.
Witam. Po wymianie silnika, silnik grzeje się do temp nawet 110C co prawda go schładza ale wentylator jak się załączy schłodzi i się nie wyłączy bo znowu się grzeje i tak non stop. Co zostało zrobione: Zdjęta uszczelka ze zbiorniczka wyrównawczego (pod zdjęciu się nie grzeje i nie leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, po założeniu się grzeje i leci ciepłe...
układu chłodzenia nagrzewnica schemat układu chłodzenia nagrzewnica schemat chłodzenia
thunderbird pusty czujnik cisnienia laguna najlepszy modem aero2
philips ep4346 buczenie unifonu urmet
Immobilizer Active Safety - Czy można jeździć? Volkswagen Golf Plus 5: Błąd "Aktiv Saga" i Niedziałające Przyciski