Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
http://obrazki.elektroda.pl/1669156600_1... Nagrzewnica indukcyjna jest urządzeniem, które od zawsze chciałem wykonać. Moje pierwsze próby uruchomienia nagrzewnicy polegały na eksperymentach z nagrzewnicą opartą na ZVS tzw. "Royer Induction Heater", nagrzewnicą opartą na sterowniku i części mocy DRSSTC. Moje dotychczasowe poczynania...
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
A ja wykorzystałem ten schemat podany przez UZZORS 2K (link do strony podałem gdzieś wcześniej) Wprowadziłem pewne modyfikacje: -częstotliwość pracy 300kHz - 400kHz, -zamiast GDT dałem układ IR2184 (może być IRS2184 - stałe DT, IR21844, IRS21844 - nastawne DT). Ponieważ wydajność tego sterownika jest dość mała dołożyłem TC4420 na jego wyjście jako wzmacniacze...
Witam, jak rozumiem CWU grzejesz przepływowo. Też nagrzewnicami (chłodnicami)? Ile i jakie je masz, jak są połączone jeśli więcej niż jedna - równolegle czy szeregowo czy może szeregowo-równolegle? Jak je w środku wyczyściłeś. W końcu w obiegu chłodzenia w samochodzie jest dużo wszelkiej maści syfu. Zaczynając na glikolu, przez uwalniające się "ingrediencje"...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Webasto było fabryczne, zamontowane przy prawej podłużnicy. Dziwne, że przed wymianą elektrozaworu wszystko grzało, aż za mocno. Nie ma tam żadnej elektrycznej pompki. Spróbuje później wciskać płyn przez korek a odbierać odpowietrznikiem.
Prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany lub jakąś nieszczelność w jej okolicy
Żeby spuścić wszystko z silnika musiał byś wyjąć termostat, no i zostaje jeszcze nagrzewnica, tu musiałbyś ją wyjąc lub odwrócić samochód do góry kołami. Także kombinowanie z płukankami do układu chłodzenia to głupota, bo w większości samochodów potem tego nie spuścisz. Dodano po 6 Widzę z innego tematu że to silnik PD, więc nie termostat a pompę wodną...
Nawet jeśli kompresja by waliła do układu chłodzenia to i tak nagrzewnica powinna bez problemu grzać. Jeśli kompresja będzie biła do układu chłodzenia w wystarczającej ilości to go zapowietrzy , będzie wyrzucało płyn przez zbiorniczek i oczywiście jak naj bardziej może byc problem z prawidłowym obiegiem przez nagrzewnicę. Jakie działanie ma zwężka?...
Witam. Po wymianie silnika, silnik grzeje się do temp nawet 110C co prawda go schładza ale wentylator jak się załączy schłodzi i się nie wyłączy bo znowu się grzeje i tak non stop. Co zostało zrobione: Zdjęta uszczelka ze zbiorniczka wyrównawczego (pod zdjęciu się nie grzeje i nie leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, po założeniu się grzeje i leci ciepłe...
Po ostygnięciu płyn opadł, dolewka, odpalenie, silnik złapał temperaturę, nagrzewnica odpowietrzona dmucha ciepłym powietrzem do kabiny. Drugi obieg też tak jakby złapał trochę temperatury. Po wystygnięciu dolewka płynu i jazda próbna. Poinformuję o efektach. pozdr
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
W Peugeocie 308 była elektryczna nagrzewnica wspomagająca i fakt, szybciej się robiło ciepło. Nie znam mocy ale przewód na oko około 10mm² o czymś świadczy. W Lupo 3L też były elementy PTC w nagrzewnicy ale to auto było całe po...ne, "na prąd" było wszystko, a i system start-stop wymagał potężnego akumulatora, nie wiem czy nie większego niż blok silnika....
Przegrzewanie silnika wreszcie zrobione po tylu wymianach itp różne warsztaty problem rozwiązany. W moim przypadku poświęcone 2 dni po 5 godzin nie poszły nadaremnie okazało się że powodem tego był uszkodzony reduktor gazu doszłem do tego metodą prób eliminacji poszczególnych podzespołów próbowałem czy nagrzewnica nie zatkana było k potem reduktor gazu...
Witam ponownie. Otóż Nagrzewnica się sprawuje celująco, cały układ się szybko nagrzewa jak na diesla, nie widzę żadnych nieprawidłowości po za tym że z pod kokpitu a dokładnie wnioskuję że z nagrzewnicy dobiega dźwięk chlupotania płynu przy zwiększeniu obrotów silnika. Próbowałem odpowietrzyć kilka razy korkiem od nagrzewnicy na wężu, fakt przy tej...
Cześć, Borykam się ostatnio z pewnym problemem w mojej starej Camry 2.2 Samochód aktualnie 421 tysięcy km przebiegu, do niedawna wszystko w zakresie silnika pracowało poprawnie. Od pewnego czasu w samochodzie występuje problem z temperaturą. W skrócie: Nagrzewa się w normalnym tempie do idealnej połowy skali, jednak na LPG przełącza się bardzo późno,...
http://obrazki.elektroda.net/6_121597733... Witam... Właściwie jest to pierwszy projekt wstawiony przeze mnie na elke i w zasadzie jest to projekt mojego znajomego (holka) i umieszczam go tu grzecznościowo w celu zaprezentowania jak tanio i domowymi sposobami można wykonać bardzo wydajny system chłodzenia wodnego. Projekt jest dosyć stary ale...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Białoruś koparko ładowarkę znam jedną borexa. Jest jeszcze jeden ruski wynalazek jumz ale nie wydaje mi się żebyś o tym myślał. Borex to mtz, ogrzewanie w dachu kabiny dwie lub jedna nagrzewnica zasilana z układu chłodzenia silnika.
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Nagrzewnica jest pęknięta. Woda z układu chłodzenia wypływa na zewnątrz nagrzewnicy, tworzy się para i wentylator wywala ci ją na szyby.
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Problem rozwiązałem poprzez podanie sprężonego powietrza na rurkę powrotną. Spowodowało to wepchnięcie cieczy pod ciśnieniem do bloku silnika. Nagrzewnica kabiny oraz chłodnica odpowietrzyły się już normalnie. Nie mam pojęcia czym spowodowany był problem, nie znalazłem żadnego niedrożnego węża. Przedmuchiwałem węże i powietrze normalnie leciało. Po...
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
Szanowni koledzy pacjent to Megane z silnikiem 1.5dci . Wymieniony termostat i zaczęły się problemy z odpowietrzaniem układu a mianowicie rośnie ciśnienie w układzie i węże robią się twarde do tego stopnia że nie można ich ścisnąć . Po wymianie termostatu zgodnie z instrukcją odkręcone 2 odpowietrzniki i zalewany nowy płyn . Po tym jak wyleciał płyn...
Naprawa układu ogrzewania dobiegła końca z pomyślnym zakończeniem. Wspomnę tylko, że układ chłodzenia cieczą i nagrzewnica jest sprawna usterka jest w układzie elektronicznym w sterowaniu przegrodą umieszczoną w nagrzewnicy. Przygotowany plik zawiera opis działania tego układu THERMOTRONIC ze zdjęciami, sposobem diagnostyki i usunięciem awarii. Temat...
Jeśli nie miałeś problemów z przegrzewaniem się silnika, jeśli nagrzewnica nie jest przytkana - płukanie nie ma sensu. Spuść płyn do czystego naczynia, po odstaniu sprawdź czy na dnie nie ma "rdzawego nalotu" lub kawałków kamienia kotłowego. Nie ma - lejesz płyn, odpowietrzasz i masz spokój. Pozdrawiam.
Witam mam problem w passacie B5 1.9 TDI 110 km z 2000roku z układem chłodzenia niechce się odpowietrzyć gdy rano jadę do pracy to wskazówka rośnie na około 60 stopni i nagle spada do zera i za chwilę znowu rośnie do 90 i już jest ok termostat wymieniłem na nowy a gdy odpowietrzam odkręce korek i zsunę przewód od nagrzewnicy to w zbiorniczku cały czas...
Witam :) Mam problem z układem chłodzenia po podłączeniu instalacji gazowej, a mianowicie nie grzeje mi nagrzewnica i parownik jest nie dogrzany. Na początku podejzewałem głowice i głowica już po remoncie i dalej nie grzeje. Mechanik zauważył iż parownik wpięty jest wąż zasilający nagrzewnice oraz wąż idący od zbiorniczka wyrównawczego do chłodniczki...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Nagrzewnica działa. Uważam że pomogło: 1/ wymiana dyszy, 2/ czyszczenie układu paliwowego, 3/ wymiana czujnika chłodzenia ( te dziwne załanczania ustały), 4/ ustawienie dopływu powietrza, 5/ wstawienie 2 filtrów paliwa, pierwszy przy wlewie i dokładniejszy pomiedzy bakiem a pompą. Problem mam z regulacją dawki paliwa bo nagrzewnica nie ma kopa jakiego...
Tylko jak i co ? Miesiąc temu nie odpowietrzono układu po wymianie chłodnicy ? Miesiąc było dobrze, aż ni z gruchy, ni pietruchy, nagle nie grzeje w środku, a silnik się przegrzewa ? Dolać pod korek, odpowietrzyć, dolać do pełnego i patrzeć czy gdzieś nie wycieka płyn. Może to tylko nieszczelność, bo jak nie, to może być "na bogato"... U kolegi ostatnio...
Witajcie kol. pozwolę sobie wtrącić się do dyskusji Zastanawia mnie bardzo czemu podniósł mi się poziom płynu po "krótkiej" jeździe. zrób tak jak kol [quote="georgesgr"] pisze a może też tak. nagrzewnica kabiny jest wyżej jak układ chłodzenia silnika, więc płyn pod górkę nie pójdzie przy napełnianu układu i na wolnych obrotach jej raczej nie uzupełni,...
Ja to robie tak że pompuje do układu chłodzenia cisnienie z butli (dwutlenek lub powietrze) około 1 bara przy uszczelnionym korku i samo wyłazi po 30 minutach. Jak głowica to nie pali na jeden jak wyciek to widac. Nagrzewnica może?
Przykład, który podaję, to nie fikcja. Tak, a zdarzyło się to ciotecznemu bratu stryja szwagra dziadka sąsiadki z 3 piętra? Gdyby kolega wiedział jak działa układ chłodzenia silnika i ogrzewania wnętrza, to by takich bzdur nie pisał - nieszczelna nagrzewnica będzie powodować ubywanie płynu z układu chłodzenia - mokre dywaniki itd. a nie zasysanie powietrza...
Ja miałem podobne objawy w córki seicento. Z tym ,że zalałem świeży płyn (traci swoje właściwości chemiczne) i odpowietrzałem ze dwa razy ( wejdź na stronę http://www.seicento.pl/ ,tam jest dokładny i rzetelny opis odpowietrzania i sprawdzenia całego układu chłodzenia ) Nie chcę dublować tematu na elektrodzie . Powtórzę jeszcze raz dostań się do zaworu...
Sprawdź czy klapka od ciepłego powietrza zmienia swoje położenie gdy kręcisz pokrętłem odpowiedzialnym zmianę temp powietrza. Jeśli wywala płyn przez zbiorniczek może oznaczać że kompresja dostaje się do układu chłodzenia i nigdy się nie odpowietrzy mały obieg i nie będzie leciało chłodne powietrze jedź na test zawartości co2 w układzie chłodzenia....
Tam gdzie jest podpinana cewka jest układ wodny do chłodzenia jej wraz z czujnikiem przepływu , ewentualnie dławik wysokiej częstotliwości. Ale takiego rozwiązania nie widziałem aby odsuwać dławik od układu LC. To zdjęcie na dole to prawdopodobnie rozdzielacz wodny do obwodów LC i cewki. Co jest w środku?
płukaj tylko środkami, da ci to 100% efekt, woda nie wypłuczesz dobrze. zapchać może się nagrzewnica chłodnica, zależy na czym jeździłeś wcześniej
schemat układu chłodzenia nagrzewnica nagrzewnica chłodzenia przewody układu chłodzenia
pompa ciepła eksploatacja schemat świeca transit mazda diesel kontrolka silnik
buczenie unifonu urmet naprawa lampy solarnej
Obieg powietrza w lodówkach No-Frost, Multi-AirFlow, Twin Cooling – jak działa i na co wpływa? Valeo A13 VI 84 – schemat alternatora z regulatorem, opis pinów, trio diod, PWM