Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Witam! Mam problem, nie wiem jak odłączyć przewody układu chłodzenia które wchodzą do nagrzewnicy od strony silnika. Chciałem przepłukać wodą nagrzewnicę bez jej demontażu tylko nie wiem jak odpiąć te gumowe węże (bądź cały plastik) który wchodzi do nagrzewnicy. Zrobiłem zdjęcie temu elementowi. Wygląda bardzo podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
1. Wymienić na nową 2. Spróbować wyczyścić i udrożnić 3. Sprawdzić obecność spalin w układzie chłodzenia
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
Obiecałem zdjęcia, więc wrzucam [url=http://picasaweb.google.com/jakubk1... do galerii. Cewka robocza o średnicy 53 mm z rurki miedzianej fi 4mm Kondensatory w obwodzie rezonansowym 11 sztuk 220nF. Przy płytce sterownika są cztery kondensatory 2,2µF (dzielnik pojemnościowy). Cewki dopasowującej na zdjęciach nie ma - zdemontowałem...
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Witam. Mam galaxa 2001 rok 1,9tdi na pompowtryskach. Nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia. Nagrzewnica dmucha zimnym powietrzem(jest nowa założona) Jak auto stoi przodem po górkę jest ok tzn grzeje. Potrafi wywalić płyn. Jak ma ciężej temperatura rośnie. Węże nie są twarde od wody. Ktoś pomoże bo już brak mi pomysłów.
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Na zaworach nagrzewnicy.
No głupotę roku popełniłeś wymieniając nagrzewnicę na nową bez uprzedniego płukania całego układu... Renówki są znane z tego ze fabryczny płyn zastosowany w układach chłodzenia zasyfia skutecznie cały układ chłodzenia. Nagrzewnice to początek, później lecą uszczelki pod głowicą bo silnik się notorycznie grzeje. Odnośnie zapowietrzenia... to by się objawiło...
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
A może syf jest w całym układzie i po czyszczeniu nagrzewnicy znów ją zatkał
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
Poodkręcaj odpowietrzniki na termostacie i wężu nagrzewnicy
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Dogrzewa jedynie układ chłodzenia silnika.
Nie badalem chodzi o to ze najprawdopodobniej uklad jest tylko zapowietrzony przez wymiane nagrzwnicy z przodu wczesniej bylo wszystko w porzadku.
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
We wtorek caly dzień przy tym siedziałem i finalnie nic z tego nie wyszło. Wszystko posprawdzane. Pozostaje jedynie chyba sprężarka która wali powietrze w układ chłodzenia i zapowietrza nagrzewnicę bo ja już innego konceptu nie mam.A u Ciebie w czasie jazdy jest ciepło w kabinie?
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
a płyn w układzie chłodzenia jest? Nagrzewnica nie zapowietrzona? Sterowanie działa? Za mało danych podałeś.
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Spuścić płyn z układu chłodzenia. Nagrzewnica jest na dole po prawej stronie nóg kierowcy i po lewej nóg pasażera. Od strony kierowcy koło pedałów odkręcasz 2 śrubki które trzymają czarny plastik. Są tylko 2 więc się nie pomylisz. Od strony pasażera są 3 z czego ta trzecia jest mało widoczna. Jest bardzo blisko plastiku od tunelu środkowego przy samej...
Czy rozrząd i uszczelka pod głowicą mają coś wspólnego z ogrzewaniem? Uszkodzona uszczelka, może wpływać na zapowietrzaniu się układu chłodzenia. Ponieważ nagrzewnica jest najwyższym punktem układu, tam najczęściej wędruje powietrze, a z tym się wiąże brak ogrzewania.
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Tak , da sie to wymienić bez zdejmowania deski, opróżniania klimatyzacji itp. U mnie nie było ogrzewania bo był mega syf w układzie chłodzenia i po płukaniu i wymianie nagrzewnicy problem z grzaniem i tak powrócił .
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Witam, samochód niby prosty, ale problem jest zagadkowy. Samochód przyjechał z usterką polegającą na braku ogrzewania. Co zostało wykonane: 1. Wymieniona nagrzewnica i zrobione klapy w mikserze (nagrzewnica w połowie ciepła po zalaniu gorącą wodą, klapy częściowo z uszkodzoną gąbką ) 2. Wymieniony termostat (ponieważ podczas jazdy spadała temperatura...
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Masz chociaż płyn w układzie chłodzenia? Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe ? Problemy zaczęły się od wymiany podświetlenia czy po co o tym wspominasz ?
Jak znika na postoju to masz gdzieś nie szczelność w układzie chłodzenia: chłodnica,węże,nagrzewnica. Jak ma podłogę zdemontuj i zobacz gdzie po nocy jest mokro.
Witam .Są dwie możliwości,albo niewłaściwie wpięty reduktor gazu w układ chłodzenia ,tzn. szeregowo z nagrzewnicą zamiast równolegle,albo zapowietrzający się układ chłodzenia ,tak na początek.
Nagrzewnica jest pęknięta. Woda z układu chłodzenia wypływa na zewnątrz nagrzewnicy, tworzy się para i wentylator wywala ci ją na szyby.
Przepraszam że się wtrącę w temat,a jak się odpowietrza układ chłodzenia wraz z nagrzewnicą ???
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Jeśli nic poza bulgotaniem się nie dzieje to bym się nie przejmował. W niektórych autach tak jest, że bulgocze w nagrzewnicy. Ewentualnie można by spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia przy nagrzewnicy. Za silnikiem do wnętrza auta wchodzą napewno 2 gumowe przewody. Jeśli nie ma na nich spejalnego zaworka do odpowietrzania to trzeba jeden z nich zdjęć...
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
Witam , mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. wymieniałem nagrzewnicę bo nie miałem ogrzewania w aucie, weże są zimne tak jakby nie było w nich ciśnienia. próbowałem odpowietrzyć auto ale nic się nie zadziało. nie wiem co robię nie tak proszę o pomoc, gdyż nie mam już pomysłu. dodam ze robiłem remont kapitalny silnika i wymieniłem wszystkie...
Witam, Będę wdzięczny za sprawdzenie numeru pewnej części, odpowietrznika układu chłodzenia. Tuż obok króćców nagrzewnicy. Audi 100 C4 ABC. Dziękuję. Pozdrawiam, Maciek
Witam wszystkich. Mam problem z układem chłodzenia w GolfieII 1,3 z gazem. Po wymianie termostatu zapowietrzył się układ chłodzenia, mianowicie nie załącza się wentylator oraz nie działa nagrzewnica. Proszę o pomoc.
Witam chciałbym aby mi ktoś dokładnie wytłumaczył jak odpowietrzyć układ chłodzenia z nagrzewnica- w książce wyczytałem że musze odkręcić korek wlewu płynu na chłodnicy i odpalić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż osiągnie normalna temperaturę. Tak tez robiłem ale mi się płyn w chłodnicy tak podnosi ze aż się wylewa. W tej samej książce jest...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
Raczej winna będzie zapchana nagrzewnica. Warto przepłukać układ chłodzenia przed wymianą.
Jeżeli węże są twarde i ubywa płynu to prawdopodobnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ewentualnie głowicę lub blok. Ale najpierw sprawdź czy dobrze jest odpowietrzony układ chłodzenia oraz czy niema wycieku z nagrzewnicy do wnętrza auta.
Co do nagrzewnicy , to bym się pokusił o jej zdemontowanie i jeszcze raz odkamienienie Chyba żartujesz. Po to demontować nagrzewnicę żeby ją odkamieniać. Jeśli miałbym stracić cały dzień żeby zdemontować nagrzewnicę to wymieniłbym ją na nową. Myślę że układ chłodzenia z nagrzewnicą jest odpowietrzony. poświęciłem na to trochę czasu i przyłożyłem się...
Przypominam o kolektorze jak nie to wymienię chłodnice Tu o chłodnicę bym się nie martwił, bardziej jak wymienić grzejnik nagrzewnicy, bo to on daje ciepło w kabinie. Co do samej nagrzewnicy, czujesz że przekręcasz gałką z zimnego na ciepłe ? Płynnie, bez wracania/odbijania pokrętła ? Mogła strzelić linka klapki ciepło/zimno i np masz cały czas na zimno....
Witam w moim Iveco daily mam objawy zakamienionej nagrzewnicy. Zamierzam wsypać do układu chłodzenia parę saszetek odkamieniacza do czajników. I tu moje pytanie czy po wsypaniu tego preparatu może tak trochę pojeździć czy raczej jak najszybciej to zlać z układu?
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Naprawa układu ogrzewania dobiegła końca z pomyślnym zakończeniem. Wspomnę tylko, że układ chłodzenia cieczą i nagrzewnica jest sprawna usterka jest w układzie elektronicznym w sterowaniu przegrodą umieszczoną w nagrzewnicy. Przygotowany plik zawiera opis działania tego układu THERMOTRONIC ze zdjęciami, sposobem diagnostyki i usunięciem awarii. Temat...
Zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz odpowietrzyć układ przy pomocy zaworku zaraz przed nagrzewnicą na podszybiu. Jaki motor masz w Audi ?
Te preparaty to są środki zastępcze, wymień tę chłodnicę zanim uszkodzisz grzejnik nagrzewnicy . Środek który wsypałeś do układu chłodzenia na uszczelnienie chłodnicy tak samo osadził się w grzejniku nagrzewnicy.
Jeśli nagrzewnica tylko "sika", to chyba niezbyt dobra jej wydajność (przepływ), chociaż jak podajesz oba króćce ciepłe. A co z nadmuchem ciepłego powietrza, działa Ci dmuchawa od min. do max., może klapy nawiewu nie reagują na sterowanie. Czy układ chłodzenia, wraz z nagrzewnicę jest odpowietrzony.
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
W temacie Peugeot -Słabe ogrzewanie. Chyba rozwiązałem zagadkę-przy Was,ej Pomocy). Małą kamerką inspekcyjna sprawdziłem dzialanie klapy sterowania powietrze zimne/ciepłe. Klapa działa w pełnym zakresie ,brak uszkodzeń, zerwanych bądź uszkodzonych uszczelek. Poszedłem tropem jednego użytkownika o zapchanej nagrzewnicy. (Nagrzewnice już miałem wymieniona...
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
ja miałem zapowietrzony układ chłodzenia odpowietrzyłem rurki od nagrzewnicy i już jest very hooot!
A co ma grzać, jak nie ma płynu w chłodnicy? Należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia...
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Odłacz nagrzewnice od układu chłodzenia pod maską tak aby nic w tunelu się nie nagrzewało i zamelduj o efektach.
Podnosi się, bo najpewniej poszła membrana i gaz wypycha ciecz z nagrzewnicy właśnie.
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Jeśli było mało płynu w układzie chłodzenia silnika to zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrznik jest z lewej strony na podszybiu po otwarciu maski.
Witam, dopiero ostatnio zdecydowałem się na montaż "bajpasu" łączącego wlot do chłodnicy z wylotem nagrzewnicy, ku mojemu zdziwieniu przyniósł upragniony rezultat. Oryginalny bajpas, który znalazłem - koszt 100 euro, bajpas "zrób to sam" 40 zł. Sprawdziłem przy każdej temperaturze lato, wiosna i dni mroźne. http://obrazki.elektroda.pl/1818294200_1...
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Dzięki, już po imprezie... obudowę wyczyściłem rozpuszczalnikiem nitro na błysk, poskręcałem wszystko i jest fajnie... Sajgon w środku był btw ładny. Tylko jest jeden problem jeszcze... Jak to chadziajstwo odpowietrzyć? Jest zamontowany powyżej odpowietrzników w układzie chłodzenia na przewodach nagrzewnicy...
Trzeba odpiąć plastikowy zaczep od strony przegrody na wysokości wentylatora i odkręcić jedną śrubę od góry mocującą do belki poprzecznej. Niestety kołki w obudowie są tak długie, że nie starcza miejsca na rozsunięcie obudowy. Szybciej i łatwiej jest opróżnić klimatyzację i układ chłodzenia silnika, wyciągnąć całą nagrzewnicę na zewnątrz.
To masz nieszczelność w układzie chłodzenia, sprawdź czy nagrzewnica nie cieknie. A może uszczelka pod głowicą puściła. Istnieje również możliwość że nagrzewnica jest zamulona. Co do termostatu to może się zaciął, sprawdź czy jak rozgrzewa to przewody od chłodnicy robią się ciepłe. Jeżeli tak to otwarty jest duży obieg.
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
Zastanawia mnie jeszcze chłodnica Chłodnica - tylko nowa, nawet w zamienniku. Jeżeli nadal jest problem z przegrzewaniem, to wymień pompę wody. Przy okazji wlej odkamieniacz (np. ocet) do układu chłodzenia i przepłucz chłodnicę, nagrzewnicę itd...
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Witam. Daj spokój z octem. Sprawdź czy oba węże idące do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak, to nagrzewnica do wymiany.Prawdopodobnie uszkodzona przegroda kolektora nagrzewnicy.
Pisze , że wymieniał pompę układu chłodzenia , myślę ,że to zapowietrzenie nagrzewnicy.
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
bezpieczniki układu chłodzenia odpowietrzanie układu chłodzenia cisnienie układu chłodzenia
falownik sterować moment wałka laserowej sterujacy samsung
wybór zmywarki delta media player
Kod błędu B201000 w Audi A4 B9 2.0 TDI - brak podstawowych ustawień Parkside PABS 20-Li G8 – czy wiertarko-wkrętarka ma udar? Funkcje i specyfikacja