Czarne masy , zielone i czerwony plusu sterowanie z 3 przekaźników. Oczywiście podłaczanie tylko do wydajnego źródła , czyli akumulatora samochodowego przy zapalonym silniku. Włąsnie takiej nagrzewnicy użyłem w moim projekcie ogrzewania matiza. U dołu link.
Witam. Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli...
Witam Was, zauważyłem wiele tematów dotyczących płukania nagrzewnicy różnymi metodami, środkami, płynami i chcę podzielić się z Wami moją opinią która może się przydać. Jeżeli w Waszym aucie macie kamień w nagrzewnicy to jedynym sposobem na oczyszczenie bez wyjmowania jej i rozbierania wnętrza auta jest oddanie go do firmy która podłączy nagrzewnicę...
Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna być...
Mało prawdopodobne aby uszkodzony był sterownik.Sprawdz ogrzewanie sondy lambda ewentualnie okablowanie wtryskiwaczy.Jest to na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa. Może być i tak.Ostatnio robiłem matiza,gdzie sobie jakieś gryzonie zrobiły maleńką bibkę .Pogłyzły kable od sondy i zaworu EVAP ( o zapłonowych i węzu do nagrzewnicy nie wspomnę). Też...
witam Samochód Daewoo Matiz problem jest tego typu, że gdy zgasze samochod i otworze przednia maske to smierdzi mi gaz, gdy mam otwartą maskę podczas gdy samochod jest odpalony to słysze syczenie, raczej jest to z przewodu który dochodzi do filtra gazu ponieważ gdy go rusze to jest inna intensywność syczenia. Pytanie- można wymienieć ten wąż , on idzie...
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
Kolego a jak się silnik nagrzeje to leci z wydechu biała para? Jeśli tak to poszła uszczelka pod głowicą! Dodano po 8 Kolego jeśli płyn masz na paskach to przypuszczam ze poszła pompa wodna i ci cieknie! Wypada to sprawdzić! Przy cieknącej pompie to nawet kilka dodanych "uszczelniaczy" nie pomoże a tylko będziesz miał dodatkowo chłodnice i nagrzewnice...
a nagrzewnicą nie kapie jest trochę schowana
w matizie bardzo często pęka króciec wyjsciowy z nagrzewnicy robiłem to u siebie juz dwa razy na szczeście rozbiórka deski nie jest skomplikowana
Sprawdź czy nie masz urwanej linki od zaworu wodnego ( wychaczona, zwrwane pokrętło , zatarty zawór). Sprawdż czy przewody wodne idące do nagrzewnicy są ciepłe.
Być może zaszlamiona nagrzewnica.
A wiec dzisiaj zaczęło się pojawiać naprawdę ciepłe powietrze w nadmuchu. Początkowo jakby powoli, a po przejechaniu około 30 km zaczęło dmuchać całkiem ciepłym nadmuchem. Właśnie świeżo spuszczony płyn, czekam na dalsze ostudzenie i zalewam go kolejną porcją wody demineralizowanej. Takich płukanek zrobię do momentu aż mi się zużyją kolejne 2 bańki...
Inne pytanie: jak sterujesz nagrzewnicą (mocą nagrzewnicy)? Masz regulacje 0-1 czy sterujesz płynnie? Pozdrawiam!
Box obudowę nagrzewnicy przekładasz w całości nawet dziury mieliśmy na węże tylko żaślepki były po prostu wypinasz i wpinasz. Matrix ma jakąś dziwną sprężarkę nie jest jak w normalnym nie chcę siać herezji ale chyba łopatkowa jest nie tłoczkowa w każdym razie nie dało sie odczuć znacznego spadku po załączeniu ale i szału z chłodzeniem nie było.
Witajcie znalazłem przyczynę musiałem wyczyścić cały układ, nagrzewnica do połowy była zapchana. Wyjąłem nagrzewnice, wszystkie przewody, chłodnice, termostat, zbiornik, wszystko było załojone masą, przypominającą węgiel wszystko dokładnie wyczyściłem środkiem do czyszczenia felg, nagrzewnice oraz chłodnice octem, wypłukałem dużą ilością wody, poskładałem...
Nie testowalem takim sposobem jak piszesz, ale jak na dworze temperatura jest powyzej 0 to leci takie letnie powietrze. Nie dolewalem wody do nagrzewnicy. Jak na razie poza wymiana termostatu nic wiecej nie bylo robione. Jest jakis sposob zeby bez demontazu nagrzewnicy wyczyscic ja?
dziękuję ślicznie za pomoc jak to zrobię dam znać czy poskutkowało dziś jechałam jakieś 5 km do lekarza i już lepiej po wymianie tego syfu nie skacze temperatura tak wysoko a z nagrzewnicom spróbuje chociaż przyznam się że nie jasne aż tak to dla mnie do zrobienia jestem kobietom wiem gdzie nagrzewnica ale tam chyba widać jeden koniec rurki węża a gdzie...
Witaj. Przepłukanie nagrzewnicy jest możliwe tylko jeżeli odłączysz dwa przewody do niej idące. Jeden spod termostatu w stronę kierownicy, drugi z trójnika aluminiowego za silnikiem (kolektorem dolotowym) po lewej stronie (patrzac pod otwartą maskę). Operację opisałem wyczerpująco wyżej. Poniewaz wymiana nagrzewnicy jest bardzo pracochłonna i trzeba...
Ściągasz węże za alternatorem i na termostacie i tam lejesz, o odpięciu z nagrzewnicy zapomnj.
Potraktowanie układu chłodzenia octem i sprężonym powietrzem nic nie da. Nagrzewnicę trzeba płukać wodą pod ciśnieniem w obie strony. Skoro na wskaźniku wskazówka nie żyje to tak jak piszesz , czujnik idzie na pierwszy ogień.Wejdź na oponeo a tam znajdziesz rozmiarówkę opon do matiza.Oryginalny rozmiar- 155/65R13. Jest też opcja 145/70R13 ale do matiza...
Nie widziałem, ale i wszystkich for nie czytam, musiałbyś poskładać wiele postów w jeden, i fotki występują śladowo. tam kolega obiecywał, może ma jakieś zdjęcia, skoro pisał o foto manualu. Jedno dał, tylko już po rozbieraniu deski. Opcja od dołu pewnie odpada, bo nie rozchylisz obudowy bez wyjęcia parownika, i w sumie teraz szukasz
Brak możliwości odetkania nagrzewnicy mechanicznie jak i chemicznie. Brak rozwiązania.
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Ale gdy w siostry Matize tak było padła nagrzewnica, gdy tak było w moim Kangoo tak bylo padła nagrzewnica i gdy w końcu było tak w moim golfie padła nagrzewnica. Bo z tego co ja się orientuję to gdyby były przewody ciepłe, to nie otwierał by się termostat. Ale jak już napisałem jestem laikiem a nie specjalista.
Chłodnica po rozgrzaniuj jest ciepła - termostat zatem działa prawidłowo. Ale mam wrażenie, że silnik dość szybko rozgrzewa się - w porównaniu np. do mojego Matiza. Czy dla Polonezów to norma, że silnik szybko osiąga temperaturę pracy ? Trochę pojeżdżę i zobaczymy, może nagrzewnica "przepłuka" się. Czyli z linką prędkościomierza nie ma innej drogi jak...
Wg mnie czyszczenie nagrzewnicy sie nie oplaca. Pomaga ale na chwile mialem podobny problem w matizie jedyne co podziałało to wymiana nagrzewnicy mysle ze do golfa nie bedzie draga jedyne co to z wymiana jest troche roboty. Przynajmniej u mnie bylo.
3 świece żarowe uciągnie nawet alternator matiza . I żaden normalny user nie gra 1kW bez ładowania po pierwsze bez ładowania masz ok 40% mocy mniej co objawia się niestety harczeniem. Miałem nawet 150A w matizie ale się zjarał a napraw jego to był koszmar potem laguna 150A teraz mazda pracuje i jest ok. A mam w nagrzewnicy opiekacz z A4 który codzienni...
Sprobuj przesledzic wszystkie weze ja mialem kiedys cos podobnego wlasnie z Matizem tez glowice sciagalem przy okazji czyscilem wszystko lacznie ze srodkiem w glowicy moze to bedzie glupi pomysl ale sprobuj jeszcze ominac nagrzewnice na chwile i sprawdz cos sie bedzie dzialo moze nagrzewnica jest zapchana ja juz do konca nie pamietam co tam wtedy bylo...
Witam To co kolega pisze że zaciąga płyn do cilindra to będzie dymić na biało po odpaleniu ciężko teraz będzie stwierdzić bo zimno na dworze i każdy dymi .latem u kuzyna w Matizie też samochód zmieniałem uszczelkę pod głowicą brał płyn ale to było widać w cylindrze (kamera do cylindra) I na uszczelce był ślad szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo koledzy...
Nie, to jest normalny Caro Plus liftback 1,6 Gli, miał on fabrycznie założoną instalację gazową (z takową już wyjechał z salonu), no cóż, nie pozostaje nic innego jak rozebrać kokpit i znaleźć rezystor, gdy go już będę miał w rękach i nie będzie się go dało zrobić lutownicą to pojade do sklepu i pokaże jaki chce, tak jak pisałem, nagrzewnica była zmieniana,...
Matiz - wymiana wezy przy nagrzewnicy... makabra.. A 170CDI - Demontaz rozrusznika .... kazdy wie o co chodzi... Opel Antara 2.0cdti 2009r ktos widzial zeby po 90tys dzwigienki popychajace pod walkiem pekly od tak sobie...? MM obudowy alternatorow.... Turbiny w vw 1.9 - zatarte kierowniczki... Heh no skomplikowanie Matiza porównywać do np. wymiany...