To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Witajcie, potrzebuje się Was drodzy forumowicze o radę którą opcję wybrać do polepszenia komfortu cieplnego w domu otóż mam już ogrzewanie CO gazowe plus grzejniki ale z racji układu wyższych pomieszczeń na dole i otwartego salonu u góry mam trochę "niedogrzane" :) W załączniku umieszczam zdjęcie poglądowe i zrobiłem sobie takie 3 opcje GRZEWCZE do...
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Niestety jazda z prędkością obrotową 1200-1500 wymusi szybszy obieg i grzanie jest ( jeśli termostat na przewodach i zawór ciepło-zimno plus nagrzewnica jest sprawna) problem jest grzanie na postoju na wolnych obrotach.Ta pompa wody z wbudowana wiskoza jest dość droga ( około 2000 zł minimum) Tomek skąd jesteś?
Dzień dobry wieczór, wróciłem, aby zamknąć wątek, a tu widzę drugie życie. Dobra napisz teraz. 1. Ile ci wskazuje wskazówka temperatury? 2. Czy z nawiewów wylatywała szara gąbka na deskę? 3. Czy jest różnica w temp powietrza jak zmieniasz ciepło zimno. Ad.1) Jeśli pytasz po nagrzaniu, to jest sztywne 90, termostat sprawny, płyn niedawno wymieniony,...
Trzeba by było sprawdzić czy klapa pracuje prawidłowo. Czy nie ma żadnej reakcji jeżeli chodzi o temperaturę po zmianie na ciepłe/zimne? Możliwe że klapa nie pracuje prawidłowo, nagrzewnica zaszła kamieniem, przepływ powietrza przez nagrzewnice jest zatkany, uszkodzony termostat bądź źle podłączone węże do nagrzewnicy. Czasem gdy jest LPG w aucie to...
Opel corsa c 1.2 benzyna 2001r Witam, auto w ogóle nie grzeje, termostat wymieniony, wszystkie kanaliki między nagrzewnica a termostatem przedmuchane. Pytanie czy zostało mi tylko wymiana nagrzewnicy czy jest jeszcze coś do sprawdzenia przed ta operacja. Pozdrawiam
-8C na zewnątrz, uruchomiłem auto, po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, na desce ustawiłem grzanie na max-a. wejście nagrzewnicy, - górne gorące (trudno utrzymać ręką), - dolne letnie, - wskażnik temp na desce lekko poniżej normy (pozioma strzałka zwykle jest) EDIT: nadmuch powietrza w kabinie ledwo ciepły...
Witam, Odpowiem szybko na kolejne pytania: Zbiornik paliwa w zasadzie można umieścić wszędzie (pompka da rady zassać paliwo), u mnie jest nad nagrzewnicą aby całość nie wyszła zbyt szeroka. Przez nagrzewnicę podczas pracy przepływa powietrze które odbiera ciepło od komory spalania, nawet po wyłączeniu schładza komorę przez parę minut więc o przegrzanie...
Mam problem z ogrzewaniem. Zamiast ciepłego powietrza leci zimne. Płyn grzeje się do 90 stopni. Na wolnych obrotach nie grzeje, a na wyższych grzeje. Termostat mam wymieniony , układ chłodzenia odpowietrzony. Czy może ta przyczyna występować wtedy gdy nagrzewnica jest zapchana? czy może jak pompa wodna jest zapchana? Proszę o odpowiedz.
Mój silnik to zetec 1,6 16v. Ja sądzę że pompa wody ma luzy i dlatego spadło ciśnienie. Miałem w cintolu taki objaw że pompa sioadła i sprzedziłem jak odłączyłem przewód wody jakie daje ciśnienie to okazało się że przy 3 tyś woda ledwo co wypływała z rurki, a jak kupiłem nową pompę to woda na 2 metry wylatywała z tego przewodu. Luz był pionowy na osi...
Witam... mam problem z układem chłodzenia w Punto... jeździłem normalnie i nagle auto Mi się zagrzało nie załączał się wentylator... I nie było ciepłego powietrza podczas ogrzewania tylko leciało zimne.... Podjechałem do mechanika wymienił Mi termostat dolał płynu do chłodnicy i odpowietrzył... ale wentylator od chłodnicy nadal się nie załącza... Mówi...
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti
Witam serdecznie mam problem z nagrzewnicą powietrza 3 KW.Nagrzewnica w pewnym momencie przestała grzać grzałki, zlokalizowałem usterkę, a mianowicie dostrzegłem że przewody przy termostacie bimetalicznym są okopcone.Ten termostat wydaje się być dobry a przyczyną okopcenia był zapewnie powstały luz i teraz mam problem z przymocowaniem tego solidnie.Macie...
Witam.Proponuje zabezpieczyc nagrzewnice dwoma termostatami ktore beda wylaczac nagrzewnice.Jeden to termostat przy samej grzalce ktory mierzy temp. grzalki i wylaczy ja gdy osiagnie temperature max. a drugi termostat za nagrzewnica mierzy temp powietrza nawiewnego i wtedy nawet przy niedzialajacym silniku lub zapchanym filtrze temp.wylaczy nagrzewnice.Tak...
witam mam problem z parowaniem szyb w aucie ( przy dużych mrozach skrobie i w srodku i na zewnatrz) wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i filtr powietrza nagrzewnica cała nic nie pomogło wymieniłem termostat tez nic nie pomogło ( najgorzej jest podczas jazdy gdy leci ciepłe powietrze) czy moze byc przyczyna taka :ze po zdjeciu schowka zobaczyłem ze wcale...
Zależy w jakim miejscu masz ją zamontowaną. Jeżeli nisko, na wysokości silnika, to nie będzie żadnego problemu o ile będzie przepływ czynnika przez nagrzewnicę a nie przez termostat (mały obieg). Natomiast jeżeli nagrzewnica leży powyżej poziomu chłodnicy to masz problem. Pompa cieczy musi wypychać czynnik w górę aż do nagrzewnicy, czyli działa tylko...
Witam wszystkich, mam problem ze scenikiem 1.9td 98r sprawa wygladala tak: nie osiagal temperatury silnik a wiec wymienilem termostat i jest ok, ale dalej nie grzeje nagrzewnica na dojsciu tylko jeden waz goracy wypukalem nagrzewnice bylo troche syfu, obieg sie poprawil ale nadal brak cieplego powietrza(nagrzewnica goraca), tak ze wymienilem nagrzewnice...
Kolego podaj aplikację automatyki. Znajdziesz ją wchodząc w zaawansowane i konf sterownika tam będzie typ aplikacji i numer. Wówczas ci pomogę dokładnie a puki co termostaty podłącza się tylko pod dwa wejścia w zależności od termostatu. Jeżeli termostat powietrza to wejścia D1 z M i termostat wody D2 z M. Tam musi być styk zwierny jeżeli wszystko jest...
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze. Hej, termostat działa...
Fakt wczoraj wymieniałem płyn chłodzący przepłukałem nagrzewnicę wyleciał syf i troszke lepiej grzeje.Nie pomyślałem o zaworze. Postaram, się jutro lub pojutrze spuścić płyn i zobaczyć. Co do temperatury silnika dziś dokładnie zobacze ile czasu potrzebuje na rozgrzanie i napisze. Właśnie sprawdziłem przy temperaturze 2stp.C na zewnątrz auto potrzebuje...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik. Instalacja: Sterownik BRC FLY SF Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY). Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie). Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50 tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG....
Witam.To mój pierwszy raz na forum i ogromny problem z ogrzewaniem w moim samochodzie V/A.Opis auta:2.0 benzyna z gazem,klimatyzacja rocznik 1991,hatchback.Auto słabo grzeje. Wymieniłem nagrzewnicę na nową,nowy termostat oraz rezystor dmuchawy. Termostat działa prawidłowo,ponieważ przy ok.92 st.Spada temperatura,bo otwiera się duży obieg. Wentylator...
Napisz jaki poziomu temperatury jest na wskaźniku co do sprawdzenia sprawdź czy na lekko ciepłym silniku nie robi ci się ciepła chłodnica jak tak to nie trzyma termostat ps.(u kumpla wpadła śruba do nawiewów i nie domykało mu klapki od ciepłego powietrza warto to sprawdzić) i czy na pewno nagrzewnica jest ciepła?
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam wszystkich użytkowników forum, To mój pierwszy post, chociaż konto mam już dość długo (10 lat), to zwykle znajduję odpowiedź dzięki szukajce, ale tym razem chciał bym prosić o kilka rad. Mam pomieszczenie w piwnicy, które potrzebuje lepszej wentylacji. Po policzeniu parametrów jakie potrzebuje kupiłem wentylator Vents VKMz 100 i nagrzewnicę Vents...
Witam, Już sam nie wiem o co chodzi, już zgłupiałem do reszty. Sprawa wygląda następująco: Samochód kupiłem w czerwcu 2010, tego samego roku na jesieni wymieniłem rozrząd razem z pompą wody (oryginał). Zaraz po tym zrobiło się zimno i zauważyłem, że ogrzewanie jest bardzo słabe (nie wiem czy słabe było też przed wymianą pompy). Stwierdziłem po omacaniu...
Witam Sciągnąłem całą deske i wyjąłęm nagrzewnice i kanały. Wszystko wyczyściłem - było tam mase liści i innych smieci. Nagrzewnica jest drożna, nie dziurawa i wygląda jak nówka, kanały też są OK.Poskładałem, odpowietrzyłem, płynu w zbiorniku jest tyle co trzeba, termostat dziala bo wentylator na chłodnicy sie włącza.Ale dalej nie grzeje, powietrze...
Witam Mam pytanie, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś miał taki problem dlatego piszę. Mianowicie od paru dni jeździłem przy włączonym nawiewie na full 28 stopni i grzało tak średnio: od strony kierowcy średnio, od strony pasażera troszkę lepiej. Po paru dniach przestało grzać wogóle tylko zimne powietrze z obu stron. Za jakiś czas znowu jakieś przebłyski...
Witam. Jestem posiadaczem Vectry A 92r 1.8 8V, i mam problem, Kiedy temp. silnika przekroczy 90'C przestajje dmuchać ciepłe powietrze, do 90' grzeje ładnie, do dziś myslalem że to wina nagrzewnicy, ale nagrzewnica jest drożna, na ciepłym silniku obydwa przewody są ciepłe. Po osiągnięciu w.w. temperatury jeden wąż jest ciepły drugi już zimny, i tak samo...
w 2.5tdi r5 nie ma podgrzewacza cieczy- orginalanie , za to w volvach z tym samym silnikiem był- wystarczy zmienic 1 króciec. Za to teraz niedawno rozbieralem obudowe nagrzwnicy bo zdech mi sinik od dmuchawy i odkrylem dodatkowa nagrzewnicę - 600w (wyglada jak zwykla nagrzewnica ale jest ciensza i jest zamontowana zaraz za normalna nagrzewnicą). Jak...
kolega miał na mysli zawairowania, a ja mam na mysli duże bąble powietrza a raczej spalin, jak powąchasz na nienagrzanym silniku zebyc si enie oparzył, i poczujesz spaliny, to mozesz sciągać czapkę. Wyjmij termostat i wszystko sprawdzaj na wyjętym termostacie. Może masz jakiś zator w układzie?! Chłodnica i nagrzewnica mają być gorące. przy sprawdzaniu...
Gimak: ten układ chłodzenia jest prosty w odpowietrzaniu i w większości przypadków nie trzeba nic robić, bo wszystko odpowietrzy się samo, ale od razu po założeniu głowicy, odpowietrzyłem go "ręcznie", czyli zsunąłem trochę wąż wyjściowy od nagrzewnicy i wypuściłem bąbelki, a było ich naprawdę dużo, Nie wiem czy to "wąż wyjściowy" nie jest przejęzyczeniem,...
Witam pierwszy raz proszę o pomoc więc nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w dziedzinie forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Od około 3 miesięcy jestem właścicielem Fiata Punto jak w tytule autko dość fajne i zrywne ale porównując do moich wcześniejszych aut ma wiele niedopracowanych szczegółów, ale to pomijam. Nękają mnie dwie sprawy: 1.Spalanie...
zamontowany jest wentylator mechaniczny sprzezony sprzeglem elektromagnetycznym i skutek jest taki ,ze w zime osiaga male temperatury silnik bo schladza go nagrzewnica .np.przy -20po zaslonieciu chlodnicy ok. 60 stopni.mysle zastosowac wentylator elektyczny tylko czy latem nie przegrzeje silnika bo w tej chwili to wentylator pracuje na biegu jalowym...
Witam, posiadam kilka sztuk klimatyzatorów z parownikiem chłodzonym glikolem: http://obrazki.elektroda.pl/4468083600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6914215200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8947009500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7243054500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6571268500_1...
Witam ostatnio borykam się z problemem w moim MK2 GTI 1988 rok silnik to 1,8 PF + LPG jest to silnik na wielopunktowym wtrysku Po odpaleniu auta na zimnym silniku auto wchodzi na wysokie obroty ok 2 tyś. i nie schodzi niżej wraz z rozgrzaniem jest tak samo na gazie jak i na benzynie , jeździ się ciężko bo ciągle mam wysokie obroty . Niekiedy jest tak...
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
nagrzewnica jest ciepła Musi być gorąca. 1. Zapowietrzona nagrzewnica. Niesprawny zawór sterowania przepływem nagrzewnicy. 2. Niesprawne sterowanie. Nieszczelności strumienia powietrza. 4. Wentylator. To tyle na początek.
Witam Ad.1. Można oczywiście wykorzystać przetwornik przepływu ale raczej z przyczyn ekonomicznych bardziej popularny jest presostat montowany na kanale przy nagrzewnicy - rozwiązanie takie może być równoważne gdy na układzie nie ma przepustnic które mogą gdzieś zamknąć przepływ powietrza. Ad.2. A nie wystarczą termostaty montowane w samej nagrzewnicy?...
Są termostaty które jak raz zadziała to dopiero po resecie palcem wróci do działania. Najlepiej wstaw czujnik przepływu powietrza.
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
My o dupie ty o słupie. Wentylator w KABINIE działa??? Jak działa a nowa jest nagrzewnica ,termostat to pozostaje zapowietrzenie układu lub pompa wody nie podaje.
Tu za bardzo nie ma co podpowiadać. Kupujesz nową rurę koniecznie z oringami. Odkręcasz rury filtra powietrza, odkręcasz termostat i tarmosisz rurę. Składasz wszystko, zalewasz płyn, odpowietrzasz (odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy termostacie). A w nagrodę jedziesz na próbę do biedronki po Tatrę w nagrodę. Jak jesteś wprawiony to godzina i po...
Nagrzewnica jest wodna, zasilana gorącą wodą z co, a wentylator ma na celu rozprowadzenie ciepłego powietrza.
Cześć. Po tym co napisałeś to szukaj przyczyny w nagrzewnicy. Spróbuj ją wypłukać. Tam jest odpowietrznik jak zdejmiesz rurkę z niego to powinien płyn lecieć, jak nagrzejesz silnik to będziesz widział jak mocno sika i jaką temperaturą sika. Ja posiadam wersję B6, są delikatne różnice - u mnie była wina nieszczęsnych klapeczek.. Odwiedziłem 8 mechaników...
Masz przeważnie trzy odpowietrzniki jak to bywa w takich wozach. Na wężu do nagrzewnicy ,na obudowie termostatu, na chłodnicy. Odkręcić i poczekać aż zacznie wylatywać płyn zamiast powietrza i tyle.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
przyczyna moze byc np zarosnieta syfem nagrzewnica
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
witam mam poloneza atu z 2000 roku i skubaniec nie grzeje termostat wymieniony na nowy, nagrzewnice przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem, dojście do nagrzewnicy gorący przewód powrót także gorący. Co może być nie tak
Nagrzewnica jest nowa i od tego modelu ? Termostat sprawny ?
"Na wolnych obrotach grzeje chłodnym powietrzem " Znaczy się nie grzeje :-)) Sprawdź kolego czy chłodnica (zewnętrzna ) nie robi się zbyt wcześniej ciepła.Może termostat jest cały czas uchylony i tam ucieka ciepło,a jak dodajesz gazu to część nagrzanego płynu trafia do nagrzewnicy zanim się wystudzi w chłodnicy.
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Czeka Cie sporo zabawy z przewodami pneumatycznymi od regulacji nawiewów .Trzeba sprawdzic wszystkie połączenia i zawory.Potrafią sie zacinać.Oczywiście jeśli nagrzewnica jest OK.U mnie spadł jeden przewód w kabinie i jak nawiew był na szybę to było zimno jak diabli.
Przyczyn zimnego powietrza morze być wiele morze być jak kolega powyżej napisał spadniecie cięgła następna przyczyna morze być popsuty termostat a jeszcze ina zapchana nagrzewnica.
Wolno sie nagrzewa ale tylko lekko ciepłym powietrzem dmucha.
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Cześć Może nagrzewnica :I ? ale podpinałem inną nagrzewnice od A3 i problem nadal był. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś ma pomysł, lub spotkał się z takim problemem Masz problem z kontrolerem ogrzewania i chłodzenia. Teraz w okresie zimowym A/C (air conditioning) winien być wyłączony termostatem lub controlerem...
wymienilem termostat i dalej nie ma cieplego powietrza wlozylem go sprezyna od strony prezwodu czy dobrze? zauwazylem ze nie wlancza sie wiatrak po jakim czasie powinien sie wlaczyc? a jesli jest zepsuty wiatrak czy ma to znaczenie ze nie ma cieplego powietrza?
Żadne specyfiki nie były dolewane, samochód jeździ u nas od 2011 roku. Nie dymi, oleju nie przybywa, majonezu w oleju nie ma, zbiorniczek czysty. Termostaty identyczne, teraz siedzi oryginał suzuki dobierany po vin i kupowany w ASO, działa prawidłowo. Test CO2 był robiony na podwyższonych obrotach, na zewnątrz żaden przewód nie jest zagnieciony. Z...
Najprostszy i najtańszy sposób to owinięcie ok 3 m rury stalowej spiro rurą pex 16 na czerpni. Sterowanie też proste.Termostat temperatury powietrza za nagrzewnicą. Stosowałem takie rozwiązania i się sprawdzają. Pozdrawiam
skoro poszedl plyn ze zbiorniczka i potem grzalo to masz koreczek od zbiorniczka do wymiany, odkec go zalkiem i nagrzej silnik sprawdz czy grzeje u mnie to bylo przyczyna korek nie pyszczal wogle powietrza i nagrzewnica sie zapowietrzala
W golfie układ sam się odpowietrza. Sprawdź termostat.
potrzebne jest więcej szczegółów, jak sprawdzałeś termostat? Czy przewody idące do nagrzewnicy robią się gorące(zasilający i powrotny)?
Mam podobny problem termostat OK, nagrzewnica nie jest zamulona jak dotknę rurek nagrzewnicy pod kokpitem w samochodzie to wrzątek a powietrze leci zimne. W tym samochodzie nie ma żadnego zaworka na wlocie ciepłego płynu z silnika. Wszystkie cięgna na miejscu a ogrzewania nadal nie ma. Nikt się nie spotkał z podobnym problemem???
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
No i tak zrobiłem, odpowietrzałem, nalałem też bezpośrednio do nagrzewnicy płynu, żeby nie było w niej powietrza. Jest znaczna poprawa! Dmucha gorącym powietrzem pod warunkiem że go wkręcę na obroty tak około 1300 i więcej. Na biegu jałowym dmucha letnim i przewód od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi letni. Jak daję wyższe obroty to oba są gorące...
Zwroc uwage na to ze przypalenia sa na blasze po srodku miedzy rurkami. Jak nie bedzie przeplywu spalin to woda nie bedzie sie zbytnio nagrzewala, a spaliny bardzo gorac e zaczynaja wedrowac dookola nagrzewnicy, nawet potrafia sie wtedy plomienie pokazywac na zewnatrz kotla, do czasu az ktorys plomyk nie podgrzeje termostatu pilnujacego ciagu, ktory...
Poskładałem wszystko auto zaczęło grzać i ku mojemu zaskoczeniu auto grzeje do puki nie puści termostat. Moim skromnym zadaniem, to świadczyłoby o źle odpowietrzonym układzie i przemieszczający się pęcherz powietrza "przytyka" nagrzewnicę, reszta jak napisał jofa-j1
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Termostat wymieniony, wszystko wróciło do normy, po dokładnym sprawdzeniu okazało się że walnieta jest także nagrzewnica, też wymieniona, stąd uciekał płyn a wentylator powietrza chłodził nie będzie to się i nie załączał, zamykam temat
Jeśli masz klimę, to zaworek przed nagrzewnicą może być do naprawy.
czy woda na pewno przeplywa przez nagrzewnice?? moze byc zapowietrzony uklad.
Jesli problem polega na tym, ze silnik jest goracy, a w srdku w aucie nie grzeje lub grzeje slabo - to jak najbardziej moze byc slaba nagrzewnica. Ewentualnie niedrozne wloty powietrza do nagrzewnicy (bo jak nie ma co przewiewac, to nie ma co nagrzac autka)
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Problem polega na tym iż nie mam ciepłego powietrza, wymieniony został termostat ponieważ przypuszczałem że to jego wina, no ale nie pomogło, wieć może to nagrzewnica. jak ja wymienic, wiem ze trzeba zdjąć całą deske rozdzielcza, ale tylko i to wystarczy zeby ja wymienic czy tylko mi sie tak wydaje. Przewody ktore ida do nagrzewnicy są ciepłe, mechanik...
Tam nie da się otworzyć czy zamknąć nagrzewnicy, w sensie jej obiegu. Temperaturę reguluje przesłona powietrza we wnętrzu
Witam.Prosze o rade doswiadczonych ludzi zajmujacych sie instalacjami gazowymi.Fiat Punto II rok prod.2002.Instalacja sekwencyjna Versus.Wszystko pieknie chodzilo do czasu mrozow.Przestala dzialac nagrzewnica poprostu bardzo słabo grzała lecialo letnie powietrze.Sprawdzilem i wymienilem termostat,sprawdzilem droznosc nagrzewnicy zostala zrobiona uszczelka...
Po pierwsze to sprawdź czy masz dobry termostat, wskazówka od temperatury stoi ciągle nieco poniżej połowy? nie opada ani nie wzrasta?Dwa odpowietrz układ, co do nadmuchu, jak odkręcisz schowek to masz nagrzewnice, w niej siedzi rezystor odpowiadający za bieguny nadmuchu, sprawdź czy nie masz przepalonych dwóch pierwszych spiralek(nowy 120zł, na szrotach...
Witam, zapal silnik i ręką dotykaj przewody gumowe idące z chłodnicy do głowicy i te idące na nagzewnicę. Jak termostat jest dobry to te od nagrzewnicy zaczną się robić ciepłe a ten od chłodnicy powinien być zimny, dopiero jak silnik się rozgrzeje to termostat powinien puścić ciepły płyn na nagrzewnicę. Ssybkość przepływu powietrza przez nagrzewnicę...
Nagrzewnica może być niedrożna , czy obydwa węże idące do nagrzewnicy mają jednakową temperaturę ? Czy jesteś pewny że klapka która kieruje strumień powietrza na nagrzewnicę jest we właściwym położeniu pomimo tego że masz gałkę na czerwonym polu ? Podstawą było by dotknąć tych obydwu przewodów jak najbliżej nagrzewnicy , czy są gorące w momencie jak...
nagrzewnica powietrza termostat nagrzewnica termostat powietrza
wykrywanie dźwięku polar kropla prestigio oprogramowanie
Brum 100 Hz w zasilaczach audio – eliminacja, kondensatory Low-ESR, filtracja, układ masy Nieregularne, skokowe obracanie się bębna pralki - przyczyny