Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Witam Ad.1. Można oczywiście wykorzystać przetwornik przepływu ale raczej z przyczyn ekonomicznych bardziej popularny jest presostat montowany na kanale przy nagrzewnicy - rozwiązanie takie może być równoważne gdy na układzie nie ma przepustnic które mogą gdzieś zamknąć przepływ powietrza. Ad.2. A nie wystarczą termostaty montowane w samej nagrzewnicy?...
My o dupie ty o słupie. Wentylator w KABINIE działa??? Jak działa a nowa jest nagrzewnica ,termostat to pozostaje zapowietrzenie układu lub pompa wody nie podaje.
Nagrzewnica jest wodna, zasilana gorącą wodą z co, a wentylator ma na celu rozprowadzenie ciepłego powietrza.
Są termostaty które jak raz zadziała to dopiero po resecie palcem wróci do działania. Najlepiej wstaw czujnik przepływu powietrza.
Masz przeważnie trzy odpowietrzniki jak to bywa w takich wozach. Na wężu do nagrzewnicy ,na obudowie termostatu, na chłodnicy. Odkręcić i poczekać aż zacznie wylatywać płyn zamiast powietrza i tyle.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Trzeba by było sprawdzić czy klapa pracuje prawidłowo. Czy nie ma żadnej reakcji jeżeli chodzi o temperaturę po zmianie na ciepłe/zimne? Możliwe że klapa nie pracuje prawidłowo, nagrzewnica zaszła kamieniem, przepływ powietrza przez nagrzewnice jest zatkany, uszkodzony termostat bądź źle podłączone węże do nagrzewnicy. Czasem gdy jest LPG w aucie to...
Tu za bardzo nie ma co podpowiadać. Kupujesz nową rurę koniecznie z oringami. Odkręcasz rury filtra powietrza, odkręcasz termostat i tarmosisz rurę. Składasz wszystko, zalewasz płyn, odpowietrzasz (odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy termostacie). A w nagrodę jedziesz na próbę do biedronki po Tatrę w nagrodę. Jak jesteś wprawiony to godzina i po...
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
przyczyna moze byc np zarosnieta syfem nagrzewnica
Witam mam taki problem w FH 13 dmucha zimnym powietrzem w kabinie na wolnych obrotach na 1000 zaczyna lecieć ciepłe. Wymieniane były nagrzewnica zaworek elektryczny, zaworek ciśnieniowo zwrotny na przewodach ,pompa wody, termostat, sprężarka powietrza. Co może być jeszcze przyczyną? Dzięki i pozdrawiam
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
króćce montuje sie tak jak kolega wogotto napisał.tlko do wykrywania przepływu powietrza z nagrzewnicą elektrycznaprzydały by siejescze czyjniki temperatyry w kanale z nagrzewnica i kanale przed nagrzewnica(zaraz za czerpnią świezego powietrza)można jescze zastosowac termostaty zima lato dla sprawniejszego działania.w sumie to sa podstawowe czynnosci...
Cześć. Po tym co napisałeś to szukaj przyczyny w nagrzewnicy. Spróbuj ją wypłukać. Tam jest odpowietrznik jak zdejmiesz rurkę z niego to powinien płyn lecieć, jak nagrzejesz silnik to będziesz widział jak mocno sika i jaką temperaturą sika. Ja posiadam wersję B6, są delikatne różnice - u mnie była wina nieszczęsnych klapeczek.. Odwiedziłem 8 mechaników...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
potrzebne jest więcej szczegółów, jak sprawdzałeś termostat? Czy przewody idące do nagrzewnicy robią się gorące(zasilający i powrotny)?
Przyczyn zimnego powietrza morze być wiele morze być jak kolega powyżej napisał spadniecie cięgła następna przyczyna morze być popsuty termostat a jeszcze ina zapchana nagrzewnica.
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Jeśli masz klimę, to zaworek przed nagrzewnicą może być do naprawy.
W golfie układ sam się odpowietrza. Sprawdź termostat.
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
wymienilem termostat i dalej nie ma cieplego powietrza wlozylem go sprezyna od strony prezwodu czy dobrze? zauwazylem ze nie wlancza sie wiatrak po jakim czasie powinien sie wlaczyc? a jesli jest zepsuty wiatrak czy ma to znaczenie ze nie ma cieplego powietrza?
Witam Już jest wszystko OK Wyjąłem termostat który był na wężu doprowadzającym płyn do nagrzewnicy i wstawiłem rurke, cienki węzyk od tego termostatu zatkałem,węże od nagrzewnicy od razu robią sie gorące, temperatura powietrza dmuchanego przez nagrzewnice wzrosła.Teraz już grzeje dobrze. Zmniejsze jeszcze średnice węży do podgrzewania gazu to jeszcze...
Termostat wymieniony, wszystko wróciło do normy, po dokładnym sprawdzeniu okazało się że walnieta jest także nagrzewnica, też wymieniona, stąd uciekał płyn a wentylator powietrza chłodził nie będzie to się i nie załączał, zamykam temat
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Czeka Cie sporo zabawy z przewodami pneumatycznymi od regulacji nawiewów .Trzeba sprawdzic wszystkie połączenia i zawory.Potrafią sie zacinać.Oczywiście jeśli nagrzewnica jest OK.U mnie spadł jeden przewód w kabinie i jak nawiew był na szybę to było zimno jak diabli.
skoro poszedl plyn ze zbiorniczka i potem grzalo to masz koreczek od zbiorniczka do wymiany, odkec go zalkiem i nagrzej silnik sprawdz czy grzeje u mnie to bylo przyczyna korek nie pyszczal wogle powietrza i nagrzewnica sie zapowietrzala
Poskładałem wszystko auto zaczęło grzać i ku mojemu zaskoczeniu auto grzeje do puki nie puści termostat. Moim skromnym zadaniem, to świadczyłoby o źle odpowietrzonym układzie i przemieszczający się pęcherz powietrza "przytyka" nagrzewnicę, reszta jak napisał jofa-j1
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Tam nie da się otworzyć czy zamknąć nagrzewnicy, w sensie jej obiegu. Temperaturę reguluje przesłona powietrza we wnętrzu
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Witam, zapal silnik i ręką dotykaj przewody gumowe idące z chłodnicy do głowicy i te idące na nagzewnicę. Jak termostat jest dobry to te od nagrzewnicy zaczną się robić ciepłe a ten od chłodnicy powinien być zimny, dopiero jak silnik się rozgrzeje to termostat powinien puścić ciepły płyn na nagrzewnicę. Ssybkość przepływu powietrza przez nagrzewnicę...
Jesli problem polega na tym, ze silnik jest goracy, a w srdku w aucie nie grzeje lub grzeje slabo - to jak najbardziej moze byc slaba nagrzewnica. Ewentualnie niedrozne wloty powietrza do nagrzewnicy (bo jak nie ma co przewiewac, to nie ma co nagrzac autka)
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
witam mam problem z parowaniem szyb w aucie ( przy dużych mrozach skrobie i w srodku i na zewnatrz) wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i filtr powietrza nagrzewnica cała nic nie pomogło wymieniłem termostat tez nic nie pomogło ( najgorzej jest podczas jazdy gdy leci ciepłe powietrze) czy moze byc przyczyna taka :ze po zdjeciu schowka zobaczyłem ze wcale...
Zacznij od sprawdzenia dotykiem przewodów do nagrzewnicy. Jeden gorący, drugi na być troszkę chłodniejszy. Analogicznie sprawdź przewody, które idą do chłodnicy. W Twoim przypadku może byc: nagrzewnica, klapa mieszalnika powietrza. Bardzo dobrze, że wentylator się kręci, to znaczy że termostat się otwiera, ale 10 minut to stanowczo za długo.
Cześć Może nagrzewnica :I ? ale podpinałem inną nagrzewnice od A3 i problem nadal był. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś ma pomysł, lub spotkał się z takim problemem Masz problem z kontrolerem ogrzewania i chłodzenia. Teraz w okresie zimowym A/C (air conditioning) winien być wyłączony termostatem lub controlerem...
Mało danych Ile przejeżdżasz km , bo jeśli np. 5 km do pracy to wiadomo, że nagrzewnica będzie jeszcze chłodna. Może też być problem termostatu. Uno nie ma nadmuchu ciepłego powietrza na przód , tylko góra dół ( szyba nogi)
nagrzewnica jest dodatkowym elementem, który jest cały czas nagrzany a reguluje się tylko klapą przepływ powietrza przez nagrzewnice. No a Ty myślałeś, że jak to działa?
Jezeli po wlaczeniu nagrzewnicy i pelnego przeplywu powietrza ci temperatura spada to napewno masz zwalony termostat. Moze jeszcze sie calkowicie nie zablokowal ale nie dziala tak jak powinien. U mnie po wymianie nawet ostatnio przy -10 nic sie z temp. silnika nie dzieje. Gorzej jest z nagrzewnica - im szybciej sie jedzie tym zimniejsze powietrze w...
Musiała spaść, zaciąć się linka sterująca przesłoną nagrzewnicy, termostat nie ma nic do tego, trzeba rozebrać konsole i zobaczyć.
Płynu było około 6-7 litrów, termostat sprawny. Czy pozostaje tylko demontaż nagrzewnicy czy ktoś ma jakieś pomysły?
Problem polega na tym iż nie mam ciepłego powietrza, wymieniony został termostat ponieważ przypuszczałem że to jego wina, no ale nie pomogło, wieć może to nagrzewnica. jak ja wymienic, wiem ze trzeba zdjąć całą deske rozdzielcza, ale tylko i to wystarczy zeby ja wymienic czy tylko mi sie tak wydaje. Przewody ktore ida do nagrzewnicy są ciepłe, mechanik...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Jeden silniczek sterujący temperaturą, a drugi sterujący klapką obiegu wewnętrznego powietrza, a pompa wody wymieniona wraz z rozrządem
Witaj Boryna. U mnie całość ma około 32 cm długości i około 17 wysokości, niestety u mnie innej możliwości a wymiary były inne, mam bardzo mało miejsca w komorze na takie wynalazki, hehe. Całoś mam wpiętą na przegrodzie od strony pasażera, w układzie węży nagrzewnicy powietrza, jest to obieg wody swobodny bez termostatu, każdy silnik ma dwa takie obiegi,...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Termostat niema nic tu do rzeczy, problem tkwi w zaworze elektromagnetycznym, który zamontowany jest na zasilaniu nagrzewnicy, wymiana zaworu rozwiąże problem.
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
Mam podobny problem termostat OK, nagrzewnica nie jest zamulona jak dotknę rurek nagrzewnicy pod kokpitem w samochodzie to wrzątek a powietrze leci zimne. W tym samochodzie nie ma żadnego zaworka na wlocie ciepłego płynu z silnika. Wszystkie cięgna na miejscu a ogrzewania nadal nie ma. Nikt się nie spotkał z podobnym problemem???
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam. W moim golfie 1.4 abd + lpg wymieniłem silnik, zalałem płynem i mam problem z odpowietrzeniem, tzn: gotuje płyn, brak wody w nagrzewnicy i górna rura od chłodnicy do połowy ciepła ( dolna zimna mimo 90 stopni). Objaw jak uszkodzony termostat, ale czy uszkodzony termostat może być przyczyną dlaczego nie chce przepchać powietrza z nagrzewnicy i...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
A dopływ powietrza do dmuchawy jest zapewniony ???? Nie zakładałeś jakiś wynalazców w postaci filtrów ???
Żadne specyfiki nie były dolewane, samochód jeździ u nas od 2011 roku. Nie dymi, oleju nie przybywa, majonezu w oleju nie ma, zbiorniczek czysty. Termostaty identyczne, teraz siedzi oryginał suzuki dobierany po vin i kupowany w ASO, działa prawidłowo. Test CO2 był robiony na podwyższonych obrotach, na zewnątrz żaden przewód nie jest zagnieciony. Z...
Ustawił kolega obieg powietrza maksymalnie na ciepłe podczas odpowietrzania? Bez znaczenia G4 nie ma żadnego zaworu na obiegu tylko klapy mieszające, nagrzewnica zawsze jest gorąca..
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Witam, mam problem mianowicie z kratek nawiewu powietrza leci tylko letnie powietrze, jak odpowietrzyc nagrzewnice a jest to auto z 1991 roku silnik 1.8i, z góry dziękuję za odpowiedzi. Termostat nowy, bo przed wymiana bylo jeszcze gorzej.
A może jeszcze jakiś pęcherz powietrza stoi w układzie. Wentylator się załącza, węże od nagrzewnicy robią się bardzo gorące czy tylko letnie????
Aktualizacja sytuacji: 1. uzupełniłem płyn chłodzący w zbiorniczku do poziomu max. 2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) 3. wymieniłem czujnik temperatury oraz termostat na nowe części. Auto na biegu jałowym (na luzie) przy obrotach 900 równo pracuje, temperatura powoli wzrasta do 90st .C...
Jeśli termostat pozwala na dogrzanie silnika to albo przepływ przez nagrzewnicę jest za mały - wtedy temperatura na króćcu odpływowym będzie przy włączonym wentylatorze wyraźnie niska, albo przepływ powietrza jest zaburzony - wtedy temperatura na odpływie płynu z nagrzewnicy będzie wysoka. Pierwszy przypadek może wiązać się z zapchaniem lub niepełnym...
Witam wszystkich, mam problem ze scenikiem 1.9td 98r sprawa wygladala tak: nie osiagal temperatury silnik a wiec wymienilem termostat i jest ok, ale dalej nie grzeje nagrzewnica na dojsciu tylko jeden waz goracy wypukalem nagrzewnice bylo troche syfu, obieg sie poprawil ale nadal brak cieplego powietrza(nagrzewnica goraca), tak ze wymienilem nagrzewnice...
No i tak zrobiłem, odpowietrzałem, nalałem też bezpośrednio do nagrzewnicy płynu, żeby nie było w niej powietrza. Jest znaczna poprawa! Dmucha gorącym powietrzem pod warunkiem że go wkręcę na obroty tak około 1300 i więcej. Na biegu jałowym dmucha letnim i przewód od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi letni. Jak daję wyższe obroty to oba są gorące...
Po pierwsze układ chłodzenia w MK3 , jest układem ciśnieniowym , za co odpowiedzialny jest korek zbiorniczka wyrównawczego - do sprawdzenia , nagrzewnica ma być drożna ( sprawdzić wężem ogrodowym tak jak pisał kolega ) jeśli na dywaniku jest ślad płynu to na pewno nie jest szczelna , a następny krok to sprawdzenie szczelności klapek odpowiedzialnych...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
delikatnie faluje.ale do 90 stopni nie dochodzi No cięzko jest zimą w dieslu na postoju osiągnąć 90 stopni.Trzeba by było naprawdę "gazować" i to bez używania nadmuchu ciepłego powietrza. Moim zdaniem jeśli podczas jazdy temperatura utrzymuje sie na 90 stopniach to wszystko jest ok.Fakt że temperatura spada na postoju przy uruchomionym nadmuchu ciepłego...
Nagrzewnica może być niedrożna , czy obydwa węże idące do nagrzewnicy mają jednakową temperaturę ? Czy jesteś pewny że klapka która kieruje strumień powietrza na nagrzewnicę jest we właściwym położeniu pomimo tego że masz gałkę na czerwonym polu ? Podstawą było by dotknąć tych obydwu przewodów jak najbliżej nagrzewnicy , czy są gorące w momencie jak...
Witam serdecznie kolegow zainteresowanych tematem. Dawno nie zagladalem na nasze forum bo tak sie sklada, ze moja instalacja pracuje bez problemow. Ale w ostatnim czasie u kolegi trafil mi sie nastepujacy problem: Kolektor sloneczny ogrzewa wode przez dodatkowa wezownice w bojlerze o pojemnsci 120 litrow z plaszczem wodnym, ktory jest na stale polaczony...
Witam, problem polega na tym ze golf 1,4 b bez lpg zaczął słabo grzać, wymieniłem termostat i nagrzewnice. i można powiedzieć ze jest minimalna poprawa. Sprawdziłem te klapki od powietrza ciepło zimno i wszystko chodzi jak powinno. Odkręciłem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego, ściągnąłem wąż od nagrzewnicy i płyn normalnie leciał z nagrzewnicy,...
Witam serdecznie mam problem z nagrzewnicą powietrza 3 KW.Nagrzewnica w pewnym momencie przestała grzać grzałki, zlokalizowałem usterkę, a mianowicie dostrzegłem że przewody przy termostacie bimetalicznym są okopcone.Ten termostat wydaje się być dobry a przyczyną okopcenia był zapewnie powstały luz i teraz mam problem z przymocowaniem tego solidnie.Macie...
A na postoju jak zlapie 90 to ogrzewanie slabo dziala nie ma goracego powietrza W takim wypadku zapchana jest też nagrzewnica. Na postoju złapie w końcu odpowiednią temperaturę ponieważ chłodnica nie jest chłodzona pędem powietrza. Odwrotnie jest podczas jazdy,chłodnica jest cały czas chłodzona i przy otwartym termostacie NIGDY nie osiągnie odpowiedniej...
Może być zamulona nagrzewnica, może też być niedomknięta klapa zimnego powietrza. Obstawiam że nie domyka regulacja temp. nawiewu i cały czas powietrze idzie obok nagrzewnicy. Może też być (liście i inne śmieci) zapchana nagrzewnica z zewnątrz.
Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze. Hej, termostat działa...
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti
Witam sprawdź czy odpowietrzyłeś układ czy wąż nie jest twardy bo jak tak to możesz sie liczyć z uszczelką pod głowicą.Najpierw odpowietrz układ wraz z nagrzewnica zobacz przy jakiej temperaturze włącza się wiatrak, jak dalej się grzeje to sprawdź czy poprzez zbiorniczek wyrównawczy nie wypycha płyn i czy bańki powietrza się nie pojawiają.Bo jak tak...
Po pierwsze to sprawdź czy masz dobry termostat, wskazówka od temperatury stoi ciągle nieco poniżej połowy? nie opada ani nie wzrasta?Dwa odpowietrz układ, co do nadmuchu, jak odkręcisz schowek to masz nagrzewnice, w niej siedzi rezystor odpowiadający za bieguny nadmuchu, sprawdź czy nie masz przepalonych dwóch pierwszych spiralek(nowy 120zł, na szrotach...
Czy układ chłodzenia został odpowietrzony ? Najprawdopodobniej został bąbel powietrza i nie wypchało go na zewnątrz więc ciepło nie przechodzi przez nagrzewnicę. Sprawdź czy przewód wchodzący i wychodzące z nagrzewnicy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko wchodzący to instalacja jest nadal zapowietrzona. Jeśli oba są zimne to najprawdopodobniej układ...
ja myślę że jest dobrze poskładane ponieważ jest nadmuch chłodnego powietrza dobry i gdy włączam obieg zamknięty ogrzewania to wieje ciepłe powietrze . idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie
Panowie popełniają niestety podstawowy błąd w rozumowaniu! To nagrzewnicę należy zabezpieczać przed zamrożeniem a ewentualna sygnalizacja w poprawnie działającym urządzeniu jest zbędna. W praktyce wygląda to tak: termostat z długą kapilarą (typowo 5 m!), kapilara rozpięta na nagrzewnicy, termostat ustawiony na +5 st. C. W wypadku wystąpienia niebezpieczeństwa:...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam. Buduję mini szklarnie około 1,5m³ na balkonie z szyb zespolonych, klejonych sylikonem wyjętych ze starych okien drewnianych. Z jednej strony będzie "przyklejona" do ściany (od środka w budynku jest grzejnik w tym miejscu, budynek jest z 2015r. więc nie wiem czy ma ten grzejnik znaczenie). Na spodzie styropian 5cm XPS. Potrzebuję tam utrzymać...
Witam Posiadam taki sterownik w nagrzewnicy vigas 25 N steruje on dmuchawą powietrza(lub prawdopodobnie pompą wodną) ,wirnikiem, czujnikiem temperatury, czujnikiem przegrzania pieca (temperatura max.) i podłącza się go do termostatu pokojowego . Działa to bardzo dobrze ma kilka regulacji czasowych , przełączenie na tryb pracy z termostatem pokojowym...
Napisz jaki poziomu temperatury jest na wskaźniku co do sprawdzenia sprawdź czy na lekko ciepłym silniku nie robi ci się ciepła chłodnica jak tak to nie trzyma termostat ps.(u kumpla wpadła śruba do nawiewów i nie domykało mu klapki od ciepłego powietrza warto to sprawdzić) i czy na pewno nagrzewnica jest ciepła?
czy "suwak chodzi lekko" czy "otwierając klapę" . jeżli otwiera kapę, a węże gorące to tylko dmuchawa nie podaje powietrza, bo jest przypchana. moze filtr pyłkowy, albo liście na siatce jak filtranie ma.
Witajcie, potrzebuje się Was drodzy forumowicze o radę którą opcję wybrać do polepszenia komfortu cieplnego w domu otóż mam już ogrzewanie CO gazowe plus grzejniki ale z racji układu wyższych pomieszczeń na dole i otwartego salonu u góry mam trochę "niedogrzane" :) W załączniku umieszczam zdjęcie poglądowe i zrobiłem sobie takie 3 opcje GRZEWCZE do...
Zwroc uwage na to ze przypalenia sa na blasze po srodku miedzy rurkami. Jak nie bedzie przeplywu spalin to woda nie bedzie sie zbytnio nagrzewala, a spaliny bardzo gorac e zaczynaja wedrowac dookola nagrzewnicy, nawet potrafia sie wtedy plomienie pokazywac na zewnatrz kotla, do czasu az ktorys plomyk nie podgrzeje termostatu pilnujacego ciagu, ktory...
Witam... mam problem z układem chłodzenia w Punto... jeździłem normalnie i nagle auto Mi się zagrzało nie załączał się wentylator... I nie było ciepłego powietrza podczas ogrzewania tylko leciało zimne.... Podjechałem do mechanika wymienił Mi termostat dolał płynu do chłodnicy i odpowietrzył... ale wentylator od chłodnicy nadal się nie załącza... Mówi...
hm nie powinno być u mnie drugiego termostatu ponieważ gdy silnik się nagrzeje wszystkie węże są gorące i te od nagrzewnicy słyszałem że mogły się przepalic klapki od zimnego i ciepłego powietrza czytałem coś o tym czy sądzie coś państwo że to może być powód
Nagrzewnica grzeje z góry i na górze jest wylot powietrza (nawiercone otwory obok nagrzewnicy), co do zamknięcia to zależy co się suszy, na początku drzwi są zamknięte ale gdy wsad już się zagrzeje można je lekko uchylić, będzie to zależało od wielkości otworów wylotowych, mocy nagrzewnicy i ew. tego czy zastosujesz termostat. Ta akurat nie ma przełącznika...
Witam. Początkowo silnik dostawał temperatury gdy na zewnątrz była duża wilgotność powietrza. Założyłem używany termostat z innego silnika 1z (sprawny). Pomogło, lecz na krótką metę. Temperatura przekraczała 110 stopni, chłodnica była zimna, a nagrzewnica gorąca. Toteż gdy samochód dostał temperatury w trasie pomagało chłodzenie nagrzewnicą. Wczoraj...
Mam problem z ogrzewaniem. Zamiast ciepłego powietrza leci zimne. Płyn grzeje się do 90 stopni. Na wolnych obrotach nie grzeje, a na wyższych grzeje. Termostat mam wymieniony , układ chłodzenia odpowietrzony. Czy może ta przyczyna występować wtedy gdy nagrzewnica jest zapchana? czy może jak pompa wodna jest zapchana? Proszę o odpowiedz.
Witam kolegow co do ogrzewania niejestem pewny co do zaworu nagrzewnicy bo nieznam dokladnego rocznika auta .ale najczestsze przyczyny slabego ogrzewania to zacinajacy sie zawo, zatkana czesciowo nagrzewnica, z kolego ktory powiedzial ze systemu sie nieodpowietrza absolutnie sie niezgadzam.Niektore samochody maja nagrzewnice wyzej niz poziom wlewu cieczy...
Mieszalnik to ta owa blaszka pokryta gąbką jej zadaniem jest regulowanie obiegiem powietrza kanał ciepły (przez nagrzewnice) kanał zimny. Z wiekiem gąbka próchnieje wystarczy dotknąć a się posypie a nawet i sam podmuch z wentylatora rozerwie gąbkę. I nawet gdyby nagrzewnica była gorąca 100stC to i tak przy uszkodzonej klapce powietrze będzie zimne bo...
nagrzewnica powietrza termostat nagrzewnica termostat powietrza
pilot alarm seicento lista kanał samsung wyszukiwarka allegro
drukarka roland mikrotik 60ghz
Schemat prostownika Powermat PM-60B Manitou ME 315 - Kod błędu 115: Czujnik ciśnienia