Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Proszę. Nr nadwoziaVF32KRHYF42976973 model206 DAM09572 83 1 0126 Fabryka (kod)83 Początek obowiązywania gwarancji2003-04-11 Informacja serwisowa Karoseria0220458 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM XS SILNIKDIESEL TURBO DW10TD PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA MECHA 5 PODSTAWA...
Jak odkręce sam schowek to dam rade to sprawdzić wszystko? Prawdopodobnie będziesz musiał się do tego dobrać od drugiej strony tunelu środkowego. Bo czytanie błędów to nie żadna diagnoza. No to mamy podzielone zdania. Po odczytaniu błędów kasujemy je i "bawimy" się regulacją temperatury oraz nawiewów, następnie skanujemy ponownie właśnie dla diagnostyki...
mam 70 bo ogrzewam garaż nagrzewnica wodną(dosuszają się elementy po malowaniu) Zawsze stosujemy zasady pisowni polskiej; patrz p.15 regulaminu; patrz i stosuj mod - mirrzo
Moim zdaniem takie założenia mijają się trochę z praktyką. W mojej praktyce zagadnienia regulacji wyglądały tak: do pomieszczenia wprowadza się zawsze stałą wartość powietrza - określoną jakimiś wymogami (wentylator z jednakową wydajnością), reguluje się jedynie % ilość powietrza świeżego i obiegowego za pomocą dwóch przepustnic. Nigdy nie spotkałem...
Nagrzewnica sobie może poradzić gdy będzie mniejszy przepływ powietrza ale co się będzie działo z silnikiem gdy będziemy zmieniali opory hydrauliczne? Czy silnik nie wyskoczy na przeciążenie? Siłowniki z płynną regulacją w tej aplikacji to przerost formy nad treścią. pozdrawiam pm001
Zdecydowanie odradzam odłączenie nagrzewnicy. Po za tym prawdopodobnie centrala podczas mrozów przestała by pracować z prostej przyczyny: zakłądam że czujnik temperatury (zabezpieczenie antyzamrożeniowe: standard dla central z nagrzewnicami wodnymi) nie zezwoli na pracę poniżej +5 stopni C (w zależności od u jego ustawienia). Niestety zimą jest zawsze...
Mam ogrzewanie firmy Eberspacher typ D1LC i mam taki problem że jak je uruchomię to po dłuższej chwili pracy ogrzewania zaczynają działac 2 przekaźniki(umieszczone w panelu przekaźników i bezpieczników w samochodzie marki SCANIA) i ogrzewanie raz działa szybko raz wolno razem z tymi przekaźnikami. Dopiero gdy sterownik grzania ustawi się na maksymalne...
proszę o pomoc w rozkodowaniu vin VF32E8HXF44277924 z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model206 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)10157 83 1 0135 Data Początku Gwarancji12.10.2004 NRE(homologacja)e2*98/14*0250*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU206 TYP NADWOZIAKOMBI...
Chodziło mi o nastawienie płomienia na palniku głownym w pozycji minimum i pozycji maksymum( regulacja śrubką pod pokętłem).Oraz .regulacją na stabilizatorze strumienia gazu.Wkażdym piecyku musi byc prawidłowo ustawiona moc cieplna grzejnika-ilosc ciepła pobierana przez wodę przeplywająca przez grzejnik w jednostce czasu. ... Moc cieplna powinna być...
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek, szukam rozwiązania: Ma być to "tunel" przez który będzie przejeżdżała "bryła ołowiu/cyny/aluminium (ok 150-200g), i potrzebuje to podgrzać do temp ok 50-55 stopni, nie powinno przekroczyć 60-65 stopni. Czy moglibyście podpowiedzieć, gdzie mógłbym szukać tego typu nagrzewnic? jak mam ugryźć temat ?
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
U mnie płyn przez nagrzewnicę płynie cały czas, regulacja temperatury polega na dobraniu proporcji zimnego i gorącego powietrza...
W A4 nie ma zaworu przy nagrzewnicy, regulacja temperatury realizowana jest przez zmiane położenia klap sterujących ciepłym i zimnym powietrzem. Zawory przy nagrzewnicy były w 100 C4. Co do problemu autora wątku to należy zrobić diagnostykę układu climatronic, jeśli nic nie pokaże to sprawdzić, czy nagrzewnica nie jest zakamieniała.
Witaj. Wyjmij sobie radio i zobacz na linke która idzie od tego pokrętła do klapy nagrzewnicy
Nagrzewnica grzeje bardzo dobrze. Problem polega na regulacji temperatury w kabinie tzn nie można ustawić temperatury pośredniej, działa tylko na max ciepło i na max zimno. Jest to sterowanie elektryczne i albo otworzy całkowicie klapę przy nagrzewnicy albo ją całkowicie zamknie ale częściowo nie chce. Potencjometr rozbierałem i nie zauważyłem nic niepokojącego....
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Dziękuje za opis błędów
"Koza" odpada? Przypomniało mi się - za 134 zł są w "Lerłanmerlę" nagrewniczki typu farelka z regulacją temperatury, też 2kW. Samo się wyłącza i włącza na ustawioną temperaturę, a dość szybko nagrzewa (z nadmuchem). Mam ją w pracy i byłem zadowolony jak nie było CO.
kolego,jak dasz na regulacji temperatury na zimne to i tak dmucha ciepłym powietrzem tak?? Jeżeli tak to sprawdź zawór zamykający na nagrzewnicy.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Usterka tkwi najprawdopodobniej w klapie świeżego powietrza (obudowa nagrzewnicy).
VCDS pokazał błąd silniczka V68 regulacji temperatury nawiewu, błąd się skasował, założę nagrzewnicę i spróbuję, chyba że jeszcze ktoś coś podpowie?
Witam miałem podobną sytuację i tak jak pisze kolega dokładnie do wymiany miałem zaworek sterujący przepływem płynu tj. regulacja temperatury.
Witam mam problem z nagrzewnicą w BMW tzn. cały czs dmucha gorącym powietrzem - nie idzie regulować temperatury. Samochód wyposażony jest w klimatyzacje i regulacja temp dla prawej i lewej strony. Prosze o pomoc w ustaleniu uszkodzenia.
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
Słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Najprawdopodobniej zapchany zawór do regulacji temperatury bądź jakieś rurki obwodu nagrzewnicy. Często bywa tak, że linka od zaworu się rozreguluje i zawór nie jest dobrze wysterowywany.
... Lub nastawnik klapy regulacji temperatury:) Nic nie ma, czy przewody do nagrzewnicy zimne czy ciepłe...
Bez przesady z różnicą wysokości, to są kilkunastocentymetrowe różnice. Parownik ma to do siebie, że ze względu na średnice kanałów i umieszczone w środku sprężynki ogranicza przepływ płynu, dodając spadek temperatury na nim podczas mrozów może zabraknąć energii w wężu do rozgrzania nagrzewnicy do odpowiedniej temperatury. Już nie wspomnę o autach w...
Witajcie, Problem dotyczy mojej Zafiry A 2001 1.8 125km. Dzisiaj rano kiedy temperatura była około 1 stopień zauważyłem, że nawiew ciepły jest bardzo słaby pomimo tego, że silnik jest nagrzany do 90 stopni (termostat sprawny). Auto posiada instalację gazową, reduktor (temperatura na reduktorze to 85-87 stopni) wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, czyli...
Sprawdź przewód powrotny z nagrzewnicy. Jeżeli bedzie gorący to znaczy że nie jest zatkana i jest w niej przelot gorącego płynu. Podepnij sie pod kompa i sprawdz czy z climatronika błędów nie wyrzuca. Kolejny krok to sprawdzenie silniczków przy nagrzewnicy odpowiedzialnych za regulacje temperatury. Możliwe że coś się zacięło lub urwało.
Najprostsze ograniczenie to włączając i wyłączając urządzenie lub przybliżając i oddalając. Można też regulować prądem, albo czasem załączenia/wyłączenia tzw. regulacja grupowa. Ze względu na duże prądy indukcyjne, pomiar temperatury można wykonać chyba tylko pirometrycznie (bezdotykowo).
" Zastosowanie przyrządów do pomiaru temperatury w urządzeniach stosowanych w automatyce" Podziel temat na 4 części. W części pierwszej opisz parę czujników temperatury. Wybór jest dość duży bo masz np. termopary które trzeba podłączać do jakiś modułów RTD czy scalone czujniki z interfejsami komunikacyjnymi. Przejrzyj strony takich firm jak: Balluff,...
Elektrzaworem steruje przycisk regulacji temperatury, im większą temperaturę ustawiasz, tym bardziej się otwiera. Bezpiecznik nie pamiętam, ale w Scaniach jest opis na odwrocie półki bezpieczników.
.... czy reduktor ten macie podłączony szeregowo czy równolegle w układzie wodnym? Chodzi o to, czy mogę przez niego przepuścić całą wodę, która idzie na nagrzewnicę (może będzie się szybciej nagrzewał i skuteczniej zmieniał stan gazu) czy muszę podłączyć go tak jak jest, czyli bocznikowo? ... To zależy od kilku czynników - jeśli masz zawór na nagrzewnicy...
Do wymiany zawór nagrzewnicy
Witam, mam problem z ogrzewaniem kabiny, nie leci ciepłe powietrze z nawiewów Termostat wymieniłem, webasto jest zdemontowane, miało przecieki regulator temperatury powietrza wydaje się być ok ( podczas regulacji słychać jak by silniczek coś przesuwał i czuć różnicę w sile nadmuchu po zmianie z zimnego na ciepłe ), klimatyzacja działa prawidłowo. jest...
Jaki rocznik auta? Może nagrzewnica zamulona lub problem jest po stronie regulacji (nie całe powietrze przepływa przez nagrzewnicę) Jaka jest temperatura silnika?
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Witam ! Mam następujący problemik : Samochód Vito CDI 110 99 rok, nie działa regulacja ogrzewania, powietrze leci tak gorące że można sie oparzyć ... (jak to w mercedesie... ), zdążyłem dojść do tego że do regulacji temperatury nie ma tradycyjnych linek tylko potencjometr, w takim razie jaki element wykonawczy kieruje przepływem powietrza przez nagrzewnicę...
a na moje oko rozbierz panel sterujący nawiewami i zobaczy czy czasami jakis "spec" nie pomylił linek sterujących zaworkiem nagrzewnicy z sterowaniem kierunków nawiewów... a to ze dmuchawa nie dziala to na 100 sterownik znajdujący na rurze powietrznej nad nogami pasarzera...
Do tego by ruszać klapą pod regulacji temperatury. Masz LPG? Może nagrzewnica jest brudna.
Witam ewidentnie uszkodzony czujnik przepływu wody, syczenie jest oznaką gotowania się wody w nagrzewnicy. Możliwe uszkodzenia: membrana układu wodnego, zaworek minimalnego przepływu, zapieczona iglica układ wodny-układ gazowy, przytkany filtr wodny. Zagrożenia: po zamknięciu kranu zamykamy wodę w nagrzewnicy, a palnik powoduje zagotowanie wody- może...
W zasadzie to jest problem w przypadku temperatury w kanale wentylacyjnym za nagrzewnicą. Czujnik temperatury jest sprzężeniem zwrotnym na podstawie, którego jest regulowany przepływ na nagrzewnicy by otrzymać zadaną temperaturę nawiewu. Czas takiej regulacji długo by trwał.
Termostaty możliwe że są sprawne ale mają małą dziurkę (robiona fabrycznie - łatwiej się odpowietrza układ ale traci temperaturę). Wymienić albo najpierw sprawdzić w garnku i wymienić jeśli trzeba. Nagrzewnica bez znaczenia - wymuszony obieg ale dla poprawności gorąca na górę. z odpowietrzaniem raczej nie ma problemu bo układ nie ma zbiornika wyrównawczego...
Miałem SEATA ALHAMBRE , tam jest dodatkowe ogrzewanie wpiete równolegle ponieważ posiada dwie niezależne regulacje temperatury. W MERCEDESACH STAREGO TYPU można wpinać się w szereg bo mają zawór wodny do regulacji temperatury( mechaniczny)
Wymiennik musi być regulowany, bo zwykle pełni jedną z ról w regulacji temperatury. W zależności od potrzeby (chłodzenia lub grzania) można go zwolnić lub przyśpieszyć. Zwykle pracuje jako pierwszy stopień w regulacji temperatury - tak aby "oszczędzać" energię z chłodnicy lub nagrzewnicy. Dopiero jak możliwości wymiennika się kończą, a "uchyb temperatury"...
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Cześć. Po tym co napisałeś to szukaj przyczyny w nagrzewnicy. Spróbuj ją wypłukać. Tam jest odpowietrznik jak zdejmiesz rurkę z niego to powinien płyn lecieć, jak nagrzejesz silnik to będziesz widział jak mocno sika i jaką temperaturą sika. Ja posiadam wersję B6, są delikatne różnice - u mnie była wina nieszczęsnych klapeczek.. Odwiedziłem 8 mechaników...
Pod d10 mamy status pompy, 0- wyłączona, 1- włączona. Aby móc ustawiać na sztywno musisz mieć d19, co nie jest takie pewne. Do sprawdzenia. Sprawdź zawór nadmiarowo upustowy. Pod zaworem trójdrogowym jest śruba, w prawo zwiększa się ciśnienie. Cały zakres regulacji ma 10 obrotów. Fabrycznie jest w połowie, może ktoś zmniejszał. Nagrzewnice potrzebują...
Skoro wejście i wyjście z nagrzewnicy gorące , nagrzewnica odpowietrzona , a ustawienie klapy regulacji temperatury w skrajne położenia nie zmieniają sytuacji, pozostaje jedno. Wyciągasz i rozbierasz obudowę żeby zastąpić utlenioną gąbkę na klapie mieszającej powietrze. O stan pompy płynu nie pytam , bo przecież sprawdziłeś, prawda ?
Na benzynę są tylko 231 . Pozostałe są na ON , ale równie dobrze chodzą na OO . Niczego ci nie polecę , bo nie znam twojego zapotrzebowania na ciepło , sam wiesz najlepiej co chcesz ogrzewać i do jakich temperatur . Na wyrost nie warto brać bo potem są problemy z nadmiarem ciepła , stąd kombinacje z regulacjami wydajności , W większosci przypadków nawet...
Witam, mam problem z fordem Mondeo MkIII 2004r. , a dokładniej ze sterowaniem klapki od ciepłego/zimnego powietrza, auto ma climatronic, po odkręceniu schowka ujrzałem 3 silniczki na obudowie nagrzewnicy, znalazłem silniczek od regulacji temperatury, silniczek jest sprawny, ale climatronic nim nie steruje, zrobiłem self test, ale 0 błędów, climatronic...
VCDS-em można sprawdzić czy silniczki ustawiające klapy regulacji temperatury od strony kierowcy i pasażera działają i czy osiągają swoje położenia krańcowe. Ale znając ten model jest zatkana nagrzewnica i bez rozebrania całego środka samochodu i jej wymiany się nie obejdzie
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
klopot lezy w panelu sterowania robia sie zimne luty na potencjometrach od regulacji temperatury trzeba wyciagnac panel iprzelutowac potencjometry jak by co to sluze podpowiedzia
Jedyna usterka jaka jest to szwankuje czujnik temperatury otoczenia pokazuje błędne odczyty jak i w jeździe i na postoju Zamontuj termistor 2.2kΩ zamiast czujnika temperatury i sprawdź wtedy czy się nagrzewnica nagrzewa,ale raczej przypuszczam kiepski obieg cieczy przez nagrzewnice,bo nawet przy zepsutym czujniku temperatury zewnętrznej po przekręceniu...
Ciężko tu dobrać urządzenie, które "na gotowo" by pasowało do tego tematu. Wentylacja Wywiewna grawitacyjna dachowa - pionowe wywietrzniki w dachu. Nawiewna grawitacyjna lub mechaniczna - czerpnie powietrza w ścianach lub wentylatory ścienne. Regulacja prędkości wentylatora mogłaby być według wilgotności powietrza: nadmierna wilgotność - załączenie...
Może lepiej zostawić silnik,a zająć się regulacją nagrzewnicy?
Kupiłem ostatnio nagrzewnice na gorące powietrze do wylutowywania SMD z regulacją temperatury, ale mam tam jedynie końcówki rurkowe o różnych średnicach. Gdzie i czy można dokupić nakładki na końcówki rurkowe, profilowane do układów SMD ?
trzeba rozebrac, bo tam sa raczej linki niz silniczki regulacji temperatury. klima manualna? pozdrawiam
Klima nie ma nic do ciepłego powietrza. Jeżeli rurki od nagrzewnicy są ciepłe to nie działa klapa od regulacji temperatury. Jeszcze pytanie, jak nagrzejesz silnik na postoju to dmuchnie ciepłym choć przez chwilę ? jeżeli tak to nagrzewnica do płukania , jeżeli nie to problem z klapą tzn. z jej sterowaniem.
a jaki jest koszt takiej naprawy? W moim przypadku był to Elektrozawór nagrzewnicy koszt około 100zł
Kilka wytycznych : 1. Praca centrali jest uzależniona o jej funkcji !!!! 2. Praca wentylacji tylko automatyczna, z wyjątkiem wentylacji procesowej - wynika to z przepisów - rozporządzenie ministra infrastruktury 3. Regulator temperatury zależny od - patrz punkt 1. Gdy centrala jest tylko nawiewna lub nawiewno - wywiewna wentylacyjna - regulujemy tylko...
Climatronik klapkę od regulacji temperatury sprawdzałem działa
Ponieważ muszę pomóc "posprzątać" trochę instalację nagrzewnic wodnych, wymyśliłem, że zamiast sterowania on/off zespołami nagrzewnic AC zastosuję falownik, żeby uzyskać w miarę płynną regulację obrotów wentylatorów. (włączanie zespołu powoduje problem, ponieważ potężnie zbija temperaturę wody grzewczej, prowadząc do alarmów na pompach ciepła) mam 2...
Ogólnie przyjmuje się że auto na gazie może palić do 20% więcej niż na benzynie. Za wysokie spalanie gazu najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją, natomiast zdarzają się też przypadki że wpływ ma nie tylko regulacja ale jeszcze szereg czynników takich jak: układ zapłonowy czy sposób odczytu sondy lambda. czujnik temp masz wpięty prawidłowo...
Po zimie nagrzewnice padają jak muchy.Przydał by się jakiś test komputerem z adaptacja tej klimy.
Zazwyczaj w tym kotle jest problem z nie dogrzaniem cw. Cerastar ZWR18-5KE był wersją na Germeny, dlatego do sprawdzenia jest : czy kocioł przystosowany jest na GZ-50 (Erdgas H), czy ciśnienia gazu są ustawione wg. tabeli ciśnień. Dalej wymiana zanurzeniowego czujnika cw uważam za obowiązkowe (nawet profilaktycznie co kilka lat) i kłania się odkamienianie...
termin zakończenia odsiadki. (at)inz.motyf znikł...czyżby coś było na rzeczy ? Swoja droga niedawno widziałem za bodaj 100zl na ,,Alleluja" przepiękny niemiecki, wojskowy termowentylator wykonany w/g normy IP 67 (!) z wbudowanymi wszystkimi zabezpieczeniami i regulacją temperatury. Na jachcie kabinowym tylko nagrzewnica typu Webasto.
Jeżeli to kocioł na ekogroszek to bufor jest niepotrzebny. Potrzebny jest natomiast wymiennik płytowy odseparowujący podłogówkę od kotła. Po pierwsze po stronie podłogówki powinien być ukłąd zamknięty, bo wtedy podłogówką działa lepiej. Ponadto wymiennik płytowy zabezpieczy Ci podłogówkę przez zamuleniem szlamem, który powstaje w kotle. Zatem trzeba...
Czy przy wspomnianej nagrzewnicy (poszczególne stopnie załączane on/off) ma sens kaskada, powiedzmy PID-P regulowana w oparciu o temp. wywiewu. Ma sens. Wysterowanie grzania 0-100% możesz rozłorzyć na 6 stopni i działać "analogowo" z regulatora. Potrzebny do tego byłby jakiś moduł sterowania grzałkami który przyjmie 0-10V z regulatora i na wyjściach...
W sierpniu biorę się za dojście do tej nagrzewnicy i silniczków. Jeśli ktoś z Was miał podobną usterkę w aucie i jednak wina leżała gdzie indziej, to niech napisze. Czytałem, że jest jeszcze sterownik klimy, ale nie wiem, czy on też odpowiada za brak możliwości regulacji ogrzewania na środkową temperaturę. Dodatkowo, mam jeszcze pytanie o czujnik temperatury...
Widzę że jednak u Ciebie na rysunku jest szeregowo bo chłodziwo żeby dopłynąć do nagrzewnicy musi popłynąć przez parownik. U mnie jest równolegle i dlatego mogłem pozwolić sobie na elektrozawór. Ty w tej konfiguracji nie możesz. Fakt w niektórych samochodach nagrzewnica na zawór mechaniczny lub elektryczny który jest sprzężony z gałką od regulacji temperatury...
Po prawej stronie jest taka czarna pokrywa i pod nią jest zawór ciepłej wody do nagrzewnicy. Na necie są instrukcje naprawy do uno, ściągnąć tam jest wszystko ładnie opisane.
Po nitce do kłębka... Zobacz dokąd biegnie linka z pokrętła regulacji temperatury.
Termaq G 19-01. Pomimo oczyszczenia nagrzewnicy, palnika, filtra gazu - temperatura wody jest niezadowalająca. Zauważyłem, że zakres regulacji wielkości płomienia działa tylko do połowy zakresy regulacji, potem wysokość płomienia i temperatura wody nie ulegają zmianie. Bardzo proszę o mądra radę.... Pozdrawiam
Modulacja w termach jest zawsze mechaniczna - jeżeli jest zespół wodny. Tuleja (dławica) zespołu wodnego zależnie od ilości przepływającej wody wypycha iglice (dławicę) zespołu gazowego. W ten sposób płomień zmienia się w zależności od ilości wody. Mały przepływ - mały płomień. Duży przepływ duży płomień. M.in dlatego jest wymagany określony minimalny...
Witam Nagrzewnica olejowa model Rocketbau-D22 (coś jak Dedra) po włączeniu zasilania zrobi autotest i się wyłączy. Nie pokazuje temperatury zadanej, tylko nadrugim wyświetlaczu jaka temp. otoczenia. Regulacja potencjometrem nic nie daje. Spotkał się ktoś może z takim problemem? Dodam, że resztę elementów sprawdziłem, fotorezystor sprawny, pompka paliwo...
Co to za wersja sterownika? (w której się nie da regulować dawki oleju, jest napisana na płytce). Poza tym nie powinno się na stałe zwierać wejść - szczególnie OVF i T100. One zabezpieczają pracę pieca. Sterownik od momentu włączenia i rozpalenia powinien odliczyć czas na nagrzanie się do właściwej temperatury, dopiero po tym czasie dać możliwość regulacji...
Sądząc z opisu masz ogrzewanie automatyczne. Jeśli nawiew działa prawidłowo, to sprawdziłbym serwomechanizm regulacji temperatury. Częstym winowajcą "braku ciepełka" jest też zapowietrzona nagrzewnica. Sprawdź czy masz prawidłowy poziom płynu.
Najlepiej zmienić sterowanie z cyfrowego (on/off) na ciągłe. Zastosować czujniki temperatury zamiast termostatu, najlepiej kilka aby uśrednić temperaturę w pomieszczeniu, sterownik z regulacją PID oraz element wykonawczy grzewczy z pieca na nagrzewnicę wodną lub elektryczną. Przy dobrze dobranych podzespołach można osiągnąć dokładność +/- 0,3 C.
Płyn w nagrzewnicy to ten sam co w chłodnicy a regulacja ogrzewania jest na zaworze.
Witam. Ja posiadam Zafirę z 2000r i problem taki pojawił mi sie zaraz jak to autko zakupiłem , to podobno usterka nagminnie występująca w tych modelach. Nie jest to przyczyna klapki , bo klapa jest regulowana linką podczepioną pod pokrętło regulacji ogrzewania. Największy problem to elektrozawór nagrzewnicy który jest umieszczony w moim przypadku z...
Ale regulacja PID nie działa w sposób taki że na wyjściu pojawia się coraz mniejsze napięcie gdy dochodzi do wartości zadanej ? Bo tak najpierw myślałem Dodano po 2 Np gdyby żarówka odpowiadała za oświetlenie i zamontowany byłby czujnik natężenia światła albo gdyby żarówka działała jako nagrzewnica a czujnik temperatury mierzylby temp. Bo tak też myslalem
Nie rezystor lecz bezpiecznik termiczny. A znajduje się on na płytce regulatora wmontowanej do nagrzewnicy od dołu. Tradycyjnie będzie tam bezpiecznik termiczny 10 A temperaturze zadziałania ponad 100 st C (sklepy z częściami AGD lub elektroniką).
Witam,mam zapytanie odnośnie tego odkamienienia piecyka,czy poradzę sobie sam z tym problemem? Mianowicie miałem trochę do czynienia z piecykami tymi starymi dużymi,wykręcałem sam nagrzewnicę,lałem do nagrzewnicy odkamieniacz, wypłukałem i montowałem z powrotem.Czy w tym przypadku mogę zastosować to samo? PIECYK ARISTON-FAST
Czyli pewnie sterowanie mocą grzałki metodą grupową. W mojej opinii sposób na niwelacje tego problemu to zmniejszenie IPZ co raczej jest niemożliwe jeśli problem leży po stronie sieci. Albo zmienić sposób regulacji grzałki. Jest trzecia metoda, czyli inny sposób dogrzewania powietrza przed reku, np nagrzewnica podpięta pod CO ale jest to ciepło stracone...
Odnośnie regulacji żeby była ciepła woda wystarczy zmniejszyć przepływ wody przez nagrzewnicę do tego służy pokrętło które jest pod spodem regulacji gazu. Wydatek wody jest mniejszy ale woda ma czas się ogrzać do większej temperatury
Więc tak : Nagrzewnica 45kW składa się z 3 sekcji Sekcja ma 15kW składa się z trzech grzałek 400V Każda z sekcji zasilana oczywiście innymi przewodami. Sekcje odpowiadają za stopień grzania, stopniami grzania steruje sterownik CONEL-a z kaskadową regulacją temperatury. Pierwszy stopień grzania sterowany jest z impulsatora ( regulatora PWM ) ... A stronę...
Sam pisałeś że kocioł uzyskuje szybko dużą temperaturę. Wina leży po stronie zakamieniałego wymiennika.masz do wymiany nagrzewnicę oraz do od kamienienia wymiennika c.w.u. (najlepiej też wymienić wymiennik) koszt części ok 1000zł.
Tez mam problem z takim jeep-em.Tylko u mnie slabo grzeje.Nagrzewnica sprawdzona jest drozna przewod zasilaacy bardzo goracy i to tyle...Regulacja zimno cieplo polega na sterowaniu klapki wewnatrz obudowy nagrzewnicy za pomoca silniczka krokowego.Klapka ta zamyka badz otwiera nawiew cieplego lub zimnego powitrza lub tez miesza.Wiec przylaczam sie do...
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy Ta dźwignia nie zamyka dopływu płynu, lecz klapę odcinającą dopływ powietrza do wnętrza pojazdu w skrajnej lewej pozycji suwaka. Dopływ płynu zamyka zawór podciśnieniowy sterowany małymi przełącznikami podciśnieniowymi...
Sprawdź sobie jeszcze czy pokrętło od regulacji temperatury jest dobre, czy przełącza ciepłe-zimne, jeśli będzie ok to zobacz czy węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.
No to tak jak stara instalacja u mnie na wsi. Palenisko- stara kuchnia węglowa (teraz w zasadzie na drewno). Nagrzewnica- w kształcie litery U wokół paleniska. Po prostu rury 1.5" oblepione gliną szamotową- a w części zwykłą gliną. Do rur 2m wyżej zbiornik wyrównawczy- po prostu żeby przy zbyt wysokiej temperaturze gdy ciśnienie wzrośnie nadmiar wody...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Brak ogrzewania dopiero zaczyna coś grzać, jak podmieni się węże od nagrzewnicy na odwrót, tak jak na zdj, ale i tak nie ma szału. Czym to może być spowodowane? Zasyfiona chłodnica? Passat b5 1.8 adr z gazem, temperatura 90 stopni normalnie po przejechaniu 3 km osiąga. https://obrazki.elektroda.pl/2923138700_... Dodano po 2 Klapa od...
4 godzinę jadę ciągnikiem właśnie na rozkręconej na full klimie i nie jest zalodowaciały parownik. A jak działa regulacja temperatury? U mnie w samochodzie to jest tak, że powietrze przelatuje przez parownik a potem jest rozdzielane i cześć leci przez nagrzewnicę a druga część idzie bokiem. Potem ponownie się spotykają w komorze mieszającej gdzie jest...
czajnik regulacją temperatury termostat regulacją temperatury sterowanie regulacją temperatury
kontrolka akumulatora berlingo ciśnienie kompresorze wymienniki pompa ciepła
Centra akustyczne i przesunięcia fazowe w głośnikach basowych i driverach Centra akustyczne głośników - lokalizacja i znaczenie