Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jest to normalne zachowanie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Dla silnika indukcyjnego 1f ~ to może być ciężki temat, najpewniejszy byłby falownik lecz dużo zależy też...
Wpiecie: silnik->webasto->nagrzewnica->silnik k Czy nagrzewnicę ma Kolega otwartą , czy otwiera ją climatronik . Pozdrawiam P.S .Proponuję podłączyć przez trójniki.
Witam. Polecam zakup falownika, używany już pewnie za mniej niż 300 zł. Regulator fazowy kiepsko nadaje się do sterowania silnikiem indukcyjnym, szczególnie z kondensatorem rozruchowym. Wczoraj widziałem na allegro nowy falownik LS 0,4 kW za 300 pln. Taki zakup odwdzięczy się długotrwałą i bezawaryjną pracą oraz płynną regulacją w pełnym zakresie, bez...
A gdzie dokladnie znajduje sie ten termik ? Dmuchawa przed padnieciem zalaczala sie cyklicznie co okolo 5 minut, pochodzila z minute i sie wylaczala. Wlasnie wygladalo to jakby ja odlaczalo jakies zabezpieczenie. Moze to wspomniany termin, tylko gdzie go szukac ? Pozdrawiam -- P4tryk
Co najmniej 460 W.
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
a malego obiegu (tego do nagrzewnicy) ten silnik nie posiada ?
Tam siedzi MOSFET typu 2SK 2506 lub podobny i niewiele wiecej. Wymienić :D Bezpiecznik termiczny jest sprawny. Odlutuj go czasowo, ale nie zwieraj punktów i sprawdz. Jeżeli dmuchawa ruszy, to tranzystor jest uszkodzony. Wczoraj naprawialem identyczny regulator koledze :D i oczywiście tranzystor. Jego radiator to ,,płetwa" umieszczona w strumieniu powietrza...
Srednia przyjemnosc,zeby ten silnik wymontowac,trzeba wymontowac cala konsole wraz z kolem kierownicy
Witam Termostat pozostaw. Silnik ma określoną temperaturę którą powinien osiągać aby pracował prawidłowo. Nagrzewnicę zastąp wężykiem tak aby zachować mały obieg. Jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nawet ssanie Ci się nie wyłączy, nie wspominając już o szkodliwości spalania paliwa w zbyt niskiej temperaturze.
tomek_wlkp:Zakup falownika ? przecież tam masz silnik jednofazowy w nagrzewnicy .... Falowniki stosujemy do silników jedno i wielofazowych ! O ile pamiętam, to w nagrzewnicy jest silnik jednofazowy z kondensatorem. Czyli, po odłączeniu kondensatora staje się silnikiem wielofazowym i można zastosować falownik wielofazowy. Czy ktoś próbował już takich...
Gdzie kupiłeś ten silnik ?
Miałem to samo z masterem. Złej jakości paliwo zakleiło pompkę, która napędzana jest z silnika wentylatora. Rozkręć pompkę i ją wyczyść a wszystko wróci do normy. Możesz też wymienić paliwo i przeczyścić zbiornik ale ja tego nie zrobiłem
Nie bywalo, takie dogrzewanie plynu badz powietrza w nagrzewnicy wnetrza jest specyficzne tylko dla silnika common rail. Oczywiscie samochod moze miec zamontowana niezaleznie nagrzewnice typu webasto.
Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
Odłącz przewody od nagrzewnicy w komorze silnika i połącz je ze sobą tak aby płyn nie trafiał do nagrzewnicy i zobacz czy dalej się grzeje, jeśli nie to coś nie tak poskładali przy wymianie.
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciom - nie podłączysz tego sterownika do tej nagrzewnicy - tak aby wykorzystać jego możliwości - przynajmniej nie bezpośrednio. Masz sterownik do nagrzewnicy AC, a twoja to EC - czyli silnik sterowany napięciowo.
Jak odkręcisz odpowietrznik na nagrzewnicy przy pracującym silniku i nie będzie się lał płyn to nie ma obiegu, czyli pompa.
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
To jest nagrzewnica wodna. Silnik Ziehl-Abegg z dość skomplikowanym uzwojeniem. Tzw. Dahlandera. Podwójny trójkąt - podwójna gwiazda - trójkąt. Trzybiegowy. Dodatkowo jest zastosowany termik silnika. Trzeba szukać schematów połączeń po symbolu silnika FA035-GDS.4A.1. Niestety Ziehl-Abegg strasznie trudno "się doi"... Może lepiej wysłać maila/zadzwonić...
Probowalem dzisiaj wlaczyc nagrzewnice po starcie silnika rano i zadnych efektow nie widac. Wszystkie warunki spelnione:klima wlaczona ,temperatura nastawiona na cieplo, kontrolka sie swieci na wlaczniku od nagrzewnicy. Co jest nie tak?
Czy to B5 przed liftem czy jaki pasek. Sprawdź węże idące do nagrzewnicy wychodzą z silnika idą do góry do nagrzewnicy, obydwa powinny być mniej więcej równo gorące, jeśli jeden jest gorący a drugi zimny to masz zapchną nagrzewnice. Jeśli nagrzewnica jest dobra to może klapka mieszacza ciepło/zimno jest zawieszona. Zdemontowana klima nie ma wpływu na...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
klapy nagrzewnicy w 407
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
na zimnym silniku płun krąży w małym obiegu silnik nagrzewnica. poza tym w niektórych samochodach diasel stosuje się grzałki elektryczne. sprawdziłeś to o co pytałem ostatnio?
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
Na przegrodzie silnika do kabiny idą węże do nagrzewnicy sprawdź czy obydwa są gorące po rozgrzaniu się silnika
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Tak.
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
silnik->webasto->reduktor->nagrzewnica->... Silnik-webasto-NAGRZEWNICA-reduktor.
Clou sprawy jest naklejka z układem połączeń. Niestety nieczytelna. :cry: Spróbuj odtworzyć te schematy. Trzeba próbować szukać na stronie Siehl-Abegg po numerze katalogowym silnika. Silnik jest dwubiegowy. Pewnie trzeci bieg robiony jest jakimś "patentem". Do zmiany biegów potrzebny jest przełącznik kilku sekcyjny. Może sie uchował? Zakup falownika...
Może masz zapowietrzony układ? Masz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy w komorze silnika?
Układ silnika tak ale nagrzewnicy nie koniecznie . Zobaczysz co Ci wyjdzie w garnku . :D
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
Mam nadzieję że odpowietrznik przewodu nagrzewnicy odkręcałeś na odpalonym silniku?
Powinieneś mieć odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy. Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik, odpal go i zobacz czy płyn z układu sadzi, jeżeli tak to pompa działa. Chociaż czasami wirnik w pompie przestaje kręcić na gorącym silniku.
Deskę rozdzielczą trzeba w każdym takim przypadku wyjąć - przecież parownik musi być zamontowany wewnątrz skrzynki nagrzewnicy. Silnika nie trzeba wyjmować do założenia kompresora.
Może być wina termostatu,najlepiej to sprawdzić w sposób - odpalasz autko rano zimne i po krótkim czasie musisz sprawdzić czy te grube węże od wody co idą do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli obydwa równo się nagrzewają to termostat jest popsuty,a jeżeli jeden wąż jest ciepły,a drugi zimny to termostat jest ok.Termostat działa w sposób, że gdy silnik jest...
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Prawdopodobnie silnik przegrody nawiewów nagrzewnicy nie może znaleść pozycji krańcowej i przeskakuje na blokadzie. Potwierdzić to można tylko diagnostycznie reszta to zgadywanie.
Witam, na podstawie wyprofilowania węży nie da się tego oszacować? Kolega wyżej ma częściowo rację, nagrzewnica w tym aucie jeśli dobrze pamiętam jest zainstalowana płasko a to oznacza, że polaryzacja niekoniecznie ma znaczenie.
odpaliłem auto i następnie uruchomiłem webasto żeby dogrzało silnik Tak się nie robi. Najpierw włączasz webasto a jak już nagrzeje to je wyłączasz i po całkowitym zatrzymaniu dopiero uruchamiasz silnik. Zależy też jak jest podłączone do instalacji chłodzenia silnika. Bywały wersje gdzie grzały tylko płyn w nagrzewnicy jak również takie gdzie grzany...
Sprawdź sobie nagrzewnice elektryczna, jak masz. W komorze silnika przy skrzynce bezpieczników, bezpiecznik 100 amper.(niebieski) odkręć przewód. Przynajmniej u mnie tak jest. Też miałem ten problem i okazała się nagrzewnica.
Tak kolego mają, własnie żarowe umieszczone na dopływie do nagrzewnicy.
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
W końcu, po raz któryś tam, wziąłem się za temat. Po pierwsze, zrobiłem przedłużacz do wtyczki, żeby mieć możliwość swobodnego operowania przy wyjętym wentylatorze. Po podłączeniu, regulator ustawiłem na najmniejszych obrotach. Oczywiście piski były słyszalne, a po zatrzymaniu ręką śmigła piszczało dalej ! :roll: . Przegląd robiłem wieczorową porą i...
Witam trochę zdjęcie słabej jakości Czyli ten silnik ma 3 biegi Jaka pojemność kondensatora
moja teoria to uszkodzony termostat wymiana ciepla w nagrzewnicy kabiny wychladza silnik -ztąd i tak niska temperatura plynu.Dla potwierdzenia zamknij przeplyw w nagrzewnicy ,silnik powinien szybciej uzyskać temp.
Mam taki rysunek z programu INFO-TECH nie wiem ile ci pomorze ale na pewno jest to coś http://obrazki.elektroda.net/87_12316781...
Tak miała taką długą nagrzewnicę z silnikiem. Tak była długa nagrzewnica ale nie było dmuchawy.
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
DD najszybsze obroty: Zasilanie 3u, 3v, 3w Mostki 3u+1v+2v, 3v+1w+2w, 3w+1u+2u YY pośrednie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2u, 1v+2v, 1w+2w, 3u+3v+3w D Niskie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2v, 1v+2w, 1w+2u Tak bedzie chyba ok.
Nagrzewnica. Szukaj silników sterujacych klapami.
Piec montujesz w obwodzie silnik - nagrzewnica, wg rys. nr 1.
Witam przesyłam schemat podłączeń nagrzewnicy postojowej (fabrycznej) Insigni z silnikiem o symbolu LBS . Nie wiem czy o to chodziło jakby co mogę przesłać z innych wersji (tylko fabrycznych) .... Pozdrawiam.
Witaj. To zależy od tego ile będzie ważył ten "rowerek" jeśli jest to delikatna konstrukcja to myśle że wystarczy silnik z nagrzewnicy z 125p lub z wycieraczek. Pozatym jeśli zastosujesz silnik o dużym poborze prądu to bedziesz potrzebował konkretnego zasilania na akumulatorze to nie popływa zadługo. Widziałem taki "pontono-kajak" na silniczek z nagrzewnicy...
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i się zastanów, zanim następnym razem coś napiszesz. węże są równo ciepłe przy zdjętych przewodach z nagrzewnicy uruchomionym silniku na podwyższonych obrotach trochę chlapnie płyn , na wolnych prawie nic nie leci Przecież to zaprzecza jedno drugiemu! Jeśli płyn nie ma obiegu, to ewentualnie tylko jeden przewód...
Witam i jak w temacie - rano jechałem do pracy, dmuchawa od ogrzewania działała, po pracy już nie i w samochodzie było chłodno, dziś u mnie tylko +3 nagrzewnica raczej ciepła co było czuć jak położyłem rękę na kratkę, ale że nie działa dmuchawa to i zimno, dziwne to w starych samochodach podczas jazdy jakoś te powietrze łapało że czasami wyłączałem...
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
ECU jest w desce pod nagrzewnicą / pod podszybiem od strony silnika. W bagażniku z lewej masz od ABS, a z prawej centralny.
Witam, trochę mało danych ... wentylatory i wymiennik będą przez falowniki zasilane ? jakiej mocy jest nagrzewnica ? Ale mogę powiedzieć że napewno każdy silnik ( falownik ) na osobnym zabespieczeniu adekwatnym do mocy silnika szafa sterownicza na osobnym zabespieczeniu i nagrzewnica też na osobnym zabespieczeniu... Jeżeli jest to orginalna szafa sterownicza...
Z Pierburgiem to się poddaję :wink: Pompa wody zwykle daje objaw, że ogrzewanie jest mocniejsze na dużych obrotach, a w np. "korku", na wolnych obrotach - słabnie. Bo psuje się stopniowo najczęściej, czyli wydatek i siła tłoczenia. Poza tym, płyn by się gotował w zbioniczku a wiatrak nie włączał, chyba - o ile znam mechanikę układu chłodzenia.
Masz problem z obiegiem - nie wiem kto to trójniki montuje jak to ma iśc silnik>nagrzewnica>parownik>silnik a u ciebie to albo parownik albo nagrzewnica nie ma obiegu dzięki tym trójnikom.
Można wymienić bez demontażu deski rozdzielczej. 1. Demontujesz schowek. 2. Odłączasz klemę masowa akumulatora. 3. Odkrecasz skrzynke bezpieczników za schowkiem i opuszczasz ja na dół, niczego nie musisz z niej odpinać 4. Potrzebujesz torx 20 wygięty i bita na 1/4 z grzechotką. 5. Wentylator jest na samej górze, największy problem jest z odkręceniem...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Jaki silnik ....czy auto ma z tyłu dodatkową nagrzewnice..
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Witam ponownie , przepraszam ze tak dlugo mnie nie bylo. Mialem pilny wyjazd. dzisiaj zanurkowalem w komore silnika miedzy chlodnice a silnik. zdjalem przewod powrotny z nagrzewnicy zeby sprawdic czy plyn przechodzi z nagrzewnicy do silnika. i probowalem dmuchac ustami w przewod i wrazenie jakby byla zapchana chlodniczka lub zawor ogrzewania zamkniety....
17B to żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Zdejm nakładkę i żółte złącze tam będzie (także białe ale interesuje Ciebie żółte). Przy 9tym pinie złącza będzie przewód białoczerwony. Może tam zaśniedziało? Dalej ten przewód wychodząc za złącza rozwidla się na zapalniczkę. Masz sprawne gniazdko prądowe? Jeśli tak to złącze...
Na pierwszym i drugim zdjęciu masz szeregowo połączony wyłącznik bimetaliczny i bezpiecznik termiczny (czarny, podobny do diody). Ten bezpiecznik termiczny jest jednorazowy. Takie pracują też w dmuchawach nagrzewnic samochodowych chroniąc silnik dmuchawy przed przegrzaniem i w efekcie spaleniem. Np. w VW Golf II i Jetta II. Jeżeli są lutowane w układzie,...
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Tylko o ile więcej alternator "pobierze" mocy z silnika, co spowoduje też wzrost wytwarzanego ciepła ;). W małym obiegu 3 litry plus lodowaty blok silnika(uruchamiany silnik na mrozie) i nagrzewnica.
Z zamkniętym termostatem płyn lata po silniku i nagrzewnicy, z otwartym dodatkowo leci przez chłodnicę
(at)Krzysztof Kamieński Mam na myśli wyjście rurki "wodnej", tak jak na rysunku. Pompka wraz z grzałką podgrzeje płyn chłodzący w obwodzie nagrzewnica - silnik do temp. rzędu max ca 60 st.C i wew. termistor ją wyłączy.
Witam Ten silniczek który jest na OLX to silniczek do nagrzewnicy .Silnik do wycieraczek jest z przekładnią jak na mojej focie. Powinieneś zastosować siłownik wysuwany tak jak Cici tylko lepiej go zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi .Poczytaj trochę ,pełno jest fajnych pomysłów. Powodzenia http://obrazki.elektroda.pl/2355790900_1...
Czy to jest silnik nagrzewnicy wodnej?
Oj tam. Znam kobiety co w zaciszu garażu potrafią motocykl na czynniki rozłożyć i jeszcze złożyć do tego :-D ale jedynym prostym sposobem jest płukanie układu etapami. Nagrzewnica, silnik i chłodnica.
Witam , mam problem z uruchomieniem silnika w Mercedes W203 c22p CDI diesel . Problem zaczyna się już przy okół -2 stopni . Rozrusznik kreci jak szalony ale nie chce odpalić . Czasem podgrzewam nagrzewnica przy silniku i wtedy odpali , ewentualnie z plaka jak i nagrzewnica nie pomaga . Dodam że przy temperaturach powyżej 0 pali za pierwszym razem ....
Dokonałem pomiarów, i wyszło , że silnik nagrzewnicy 13 A, chłodnicy 12 A, żarówki H4 10 A, układ pokładowy 2 A. Sumarycznie 37 A, plus nagrzewnica elektryczna 77 A, sumarycznie potrzeba 114 A. Zmieniając H4 na Ledy, wtedy potrzeba około 107 A. Ale tylko wtedy jak wszytko się załączy, bo jak np nie włączy się silnik chłodnicy to spokojnie by starczył...
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
Miałem podobne przypadki w Audi A3 i Passat B3. W obu przypadkach była zatkana nagrzewnica. Trzeba wystudzić silnik i kontrolować temperaturę obu węży przy nagrzewnicy przez cały proces grzania silnika do 90 stopni. Sprawdzane węże przy nagrzewnicy już na zagrzanym silniku, jest metodą nieskuteczną, ponieważ wąż powrotny może nagrzewać się od bloku...
Jeśli masz klimatronik , to wszystko jest OK! W mijej Delcie II z klimatronikiem też tak jest. Po uruchomieniu, komp. włacza nawiew na szybę, potem w miare rozgrzewania się silnika zwieksz obroty dmuchawy i przełancza na nogi - oczywiście w trybie full automatic. Co do tych odgłosów po przekreceniu w stacyjce to własnie komp z klimatronika ustawia wszystko...
Jta , tak poza wasza dyskusja , chcialbym sie zapytac jaka przyblizona max. moc mozna wyciagnac z nalezycie skonstruowanego silnika Stirlinga z cisnieniem helu ok 2 atm. oraz radiatorach i powierzchniach wymiany pozwalajace na przeniesienie 2 kW/h ciepla z roznica 60 stopni C ? Pytam, bo jest tak duzo, czesto sprzecznych informacji, a konkretnych wzorow...
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Tak klima manualna... Innej nie bylo w M49. W 2002 chyba jeszcze nie bylo M59. jest to mozliwe ze gdy jest zbyt niska temp. To klima się nie załączy?? Nie. Temperatura na poziomie parownika musialaby zejsc ponizej 2°C, co jest malo prawdopodobne, a po uruchomieniu silnika nagrzewnica na to nie pozwoli. ub brak gazu w układzie? Trzeba szukac... Brak...
wymontuj pompę wodną często koroduje frez napędzający od pompy wspomagania i nie przenosi napędu na pompę wodną dlatego nie ma obiegu i nagrzewnica jest zimna
sprawdź czy są ciepłe przewody gumowe łączące silnik z nagrzewnicą (na ścianie grodziowej silnika i wnętrza auta)
Odprowadzenie (powrót) to przewód, który idzie z nagrzewnicy do pompy wody. Na przewodzie odprowadzającym z nagrzewnicy jest trójnik, który powinien być podłączony do zbiornika wyrównawczego. Jaki silnik wtrysk, gaźnik? Trójniki masz podłączone, czy zaślepione.
Jak dotykam masy silnik nie pracuje
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Sterowana jest za pomocą przekaźników (z reguły 2) z modułu GEM, nie żadnym CANem. Grzałki elektryczne włączają się przy temp. zewn. nie większej niż +5*C i grzeją do osiągnięcia przez silnik bodajże 50*C Nagrzewnicę elektryczną trzeba włączyć w opcjach ustawienia modułu GEM urządzeniem diagnostycznym. Tu jest temat o nagrzewnicy https://forum.fordclubpolska.org/archive...
A masz może inne schematy Do A6 C5 z silnikiem 2,5 TDI? Głównie zależy mi na schemacie klimatyzacji (z dodatkową nagrzewnicą elektryczną), silnika oraz wyposażenia dodatkowego.
No to pozostało posprawdzanie elementów ,pomiar uzwojeń silnika .
silnik nagrzewnica silnik nagrzewnica renault sterownik silnik nagrzewnica
klawiatura apple pompa pęknięty lenovo blokada biosu
pralka whirlpool mokre pranie odcięcie pompy paliwa
Ikona klucza na płycie indukcyjnej - co oznacza? Jak wyjąć silniczek z młynka do kawy typ 065 z 1974 roku