Koledzy czy nikt nie zna tych urządzeń? Może podpowiedź gdzie można kupić taki falownik? Firma która sprzedaje te urządzenia proponuje zakup całej nagrzewnicy wraz z silnikiem i falownikiem. Wolałbym zakupić sam falownik, nawet używany.
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
uruchomienie jest bardzo proste podgrzewa się świecę napprzez przekażnik lub o dużym obciążeniu przełącznikiem a następnie włącza silnik z załączoną pompą paliwową.Gdy piec zacznie huczeć odłączamy świece i to wszystko.Opornik drutowy służ do wolniejszej pracy całego agregatu .Aco za tym idzi do słabszego grzania .Gaszenie polega na odłączeniu pompy...
Miałem to samo z masterem. Złej jakości paliwo zakleiło pompkę, która napędzana jest z silnika wentylatora. Rozkręć pompkę i ją wyczyść a wszystko wróci do normy. Możesz też wymienić paliwo i przeczyścić zbiornik ale ja tego nie zrobiłem
W sumie kolega to wszystko ładnie opisał. nagrzewnica parownicy jest zimna, No właśnie, nie powinna być zimna, powinna w tym momencie grzać, aby odparować podawaną wodę, bo: działa silnik podawania wody Ok tak też powinno być gdy chcemy uzyskać wyrzut pary. zwarty jest termostat bimetaliczny Tak też powinno być, gdyż prawdopodobnie ów włączony jest...
Na 4. zdjęciu widać typowy silnik od palników i podejrzewam że to z kodem kreskowym to pompa. Ja się z takimi nie spotkałem, moje były kwadratowe, miały na sobie elektrozawór i porty pomiarowe, ale były to palniki do lakierni przemysłowych. U ciebie wygląda jakby była jakaś przekładnia pod tym deklem. Jak masz problem z obiegiem paliwa, to bym tam zajrzał....
Clou sprawy jest naklejka z układem połączeń. Niestety nieczytelna. :cry: Spróbuj odtworzyć te schematy. Trzeba próbować szukać na stronie Siehl-Abegg po numerze katalogowym silnika. Silnik jest dwubiegowy. Pewnie trzeci bieg robiony jest jakimś "patentem". Do zmiany biegów potrzebny jest przełącznik kilku sekcyjny. Może sie uchował? Zakup falownika...
To jest nagrzewnica wodna. Silnik Ziehl-Abegg z dość skomplikowanym uzwojeniem. Tzw. Dahlandera. Podwójny trójkąt - podwójna gwiazda - trójkąt. Trzybiegowy. Dodatkowo jest zastosowany termik silnika. Trzeba szukać schematów połączeń po symbolu silnika FA035-GDS.4A.1. Niestety Ziehl-Abegg strasznie trudno "się doi"... Może lepiej wysłać maila/zadzwonić...
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Jeżeli masz silnik 3-biegowy to ma on odczepy na które kolejno podaje napięcie sterownik w zależności od ustawionego biegu. Sterownik wtedy ma tylko przełącznik biegów 1, 2, 3 Oczywiście zasilanie wtedy się podaje na jedno z wejść 6, 7 lub 8 W innej wersji nagrzewnica sterowana jest autotransformatorem z przełącznikiem 5-biegowym.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Witam. Bez regulatora tylko panel i pompa będzie to działać pod warunkiem dopasowania parametrów panela(prąd i napięcie) w słoneczny dzień np. między godz.10 a 15 jednak od wschodu słońca do godziny np.10.00 silnik nie wystartuje, gdyż będzie za niskie napięcie ... jednak prąd będzie cały czas płynął przez uzwojenie silnika do czasu gdy wystartuje silnik...
Koledzy maja racje. Srodek ten jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony do uszczelniania chlodnicy (ew. nagrzewnicy). evolutionVIII oczywiscie, ze mozna zatkac przeplyw plynu chlodzacego, ale w przypadku uzycia preparatu, ktory nie spelnia zadnych norm i jego wlasciwosci nie zgadzaja sie z danymi podanymi przez producenta. Srodki takie dzialaja na...
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
silnik jest chyba dwu biegowy i przy P1=610W a P2=860W chyba będzie za słaby Nie jest dwubiegowy tylko ma specyfikację dla zasilania 50Hz i 60Hz. To silnik indukcyjny z kondensatorem, więc z regulatorem fazowym mogą być problemy, ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
Witam, trochę mało danych ... wentylatory i wymiennik będą przez falowniki zasilane ? jakiej mocy jest nagrzewnica ? Ale mogę powiedzieć że napewno każdy silnik ( falownik ) na osobnym zabespieczeniu adekwatnym do mocy silnika szafa sterownicza na osobnym zabespieczeniu i nagrzewnica też na osobnym zabespieczeniu... Jeżeli jest to orginalna szafa sterownicza...
Oczywiście, że to jest normalne. Musi się silnik nagrzać do jakiejś temp. żeby nagrzewnica była też ciepła i dopiero wtedy zacznie grzać klima. Zasada jest taka, że za grzanie powietrza przez klimę i tak odpowiada normalna nagrzewnica.
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
A czy dzieje się coś? W sensie że spada też moc ogrzewania albo wyraźnie widać niedogrzanie silnika bo Ci spalanie znacząco wzrosło? Pytam bo, bez urazy, Twoje pytanie jest świetną odpowiedzią - odpowiedzią dlaczego od kilkunastu lat zdecydowana większość producentów aut (jeśli w ogóle umieszcza wskaźnik temp na zegarach) programuje go tak by pokazywał...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Juz mowie.75 konna jednostka jest duzo bardziej zwawa niz 60 km.Bardzo sie to czuje.Niestety nie poszalejesz tym.Musisz miec swiadomosc iz jest to autko typowo miejskie i praktycznie nadaje sie do jazdy w miescie.Trasa coz - krotka jak najbardziej dluga juz gorzej o wyprzedzaniu tirow zapomnij.Optymalna predkosc 110-120 dalej to juz niesty smok.Wspomaganie...
witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo...
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
http://obrazki.elektroda.pl/8865551600_1... Witam, Jest to mój pierwszy projekt wstawiony na forum elektroda, które czytam już od dawna. W związku z tym, że posiadam dosyć spory garaż wolnostojący i co nieco "dłubię" przy samochodach zdecydowałem że w zimie nie będę już więcej marzł... Mój pomysł (inspirowany min. tematami na elektrodzie...
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Dmuchawa działa prawidłowo? Tzn, czy turbina kręci się we właściwą stronę? Miałem kiedyś przypadek w TGS, że ktoś wymieniając wcześniej silnik od wentylatora ogrzewania zamontował go odwrotnie i powietrze zamiast pchać przez nagrzewnicę do kabiny to "kotłowało" się w kanałach powietrznych i w efekcie w kabinie było zimno. Po odwróceniu silnika tak aby...
Do kierbedz4. Witam. Mam problem z nagrzewnicą olejowa Master BV77. Po włączeniu zasilania silnik chodzi, czasami z komina wydobywa się dym przez chwilę i to koniec . Silnik nadal pracuje aż do wyłączenia przyciskiem. Po zdjęciu górnej osłony i odłączeniu przewodu paliwowego,widac jak po wlaczeniu nagrzewnicy elektrody iskrzą około 10 sek. Po ich wygaśnięciu...
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Nagrzewnica czysta? Silniczki nagrzewnicy działają w pełnym zakresie? Temperaturę silnik utrzymuje?
Dokonałem pomiarów, i wyszło , że silnik nagrzewnicy 13 A, chłodnicy 12 A, żarówki H4 10 A, układ pokładowy 2 A. Sumarycznie 37 A, plus nagrzewnica elektryczna 77 A, sumarycznie potrzeba 114 A. Zmieniając H4 na Ledy, wtedy potrzeba około 107 A. Ale tylko wtedy jak wszytko się załączy, bo jak np nie włączy się silnik chłodnicy to spokojnie by starczył...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Dzień dobry. Mam problem z ogrzewaniem w Golf V 2006 rok produkcji z silnikiem 1,4 16v (75KM). Opiszę całość historii, bo to wszystko ciągnie się kilka lat. Auto miało całkowicie rozebrany przód, i stało bez chłodnicy i płynu chłodniczego około rok czasu. Po tym okresie zostało zmontowane, wypłukany układ chłodzenia i zalany płynem. Na początku silnik...
Dlatego pisałem o wężu do chłodnicy. A nagrzewnica zasilana grawitacyjnie? Tam dali silnik "S" z Andrychowa? Warto przemyśleć pewne wpisy.
Witam podlanczam sie do tematu moj pojazd to Jeep Grand Cherokee 2003 r ,2,7 crd.Moj problem jest taki ze ten silnik co steruje klapka od powietrza cieplo-zimno od wentylatora nagrzewnicy raz dziala a raz nie i problemem jest to ze raz dmucha cieplo raz zimno co moze byc problemem i od czego zaczac sprawdzanie tego silnika.Dzieki z gory i pozdrawiam
Zimny płyn w zbiorniku świadczy o braku obiegu czyli zamknięty termostat albo zapowietrzony jak masz powietrze na termos tacie to ci się nie otworzy. Ogólnie to masz dwa obiegi wody silnik nagrzewnica i otw term chłodnica tak w skrócie. Zbiornik nie będzie ciepły jak go konkretnie nie nagrzejesz jak będziesz miał chłodnica ciepłą to zbiornik też
Suzuki Swift Sport 1,6 benzyna z 2009 roku, model RS416, silnik M16A Samochodem jeździ mój syn, według jego opowieści Swift zaczął się gotować i wywalać płyn zbiorniczkiem wyrównawczym, pierwsza diagnoza – termostat. Termostat wymieniony (Gates), sprawdzony czujnik temperatury - OK, sprawdzony wentylator chłodnicy – OK, załącza się około 100 i wyłącza...
Sprawdziłem dziś te przewody gumowe wychodzące z silnika i idące do tych rurek stalowych przechodzących przez ramę i znalazłem jeden przewód gumowy wychodzący z płaszcza wodnego który był delikatnie przetarty za opaska ( ale nie było widać wycieku ) Nie zauważyłem tam nic podejrzanego.Namierzyłem też drobny wyciek płynu z głowiczki sprężarki , z tego...
Czy w tedy nie była by wysoka temperatura? Z braku obiegu mogło by gotować? Też myślałem o pompie ale wydaje mi się że skutek był by odwrotny niż zbyt niska temperatura... Dodano po 3 Termostat otwiera się przy 83st. Tak pisało. Właśnie problem jeszcze w tym że słabo grzeje nagrzewnica
Po pierwsze na desce rozdzielczej masz wskaźnik temperatury a nie termometr. Po drugie silnik diesla ma większą sprawność niż benzyniak a także dużo większy tzw płaszcz wodny, przez to wolniej się nagrzewa. Po trzecie jazda na krótkich dystansach powoduje nie osiąganie przez silnik temp nominalnej, dlstego nie przegrzewasz go. Po czwarte, pomiar temp...
No nie koniecznie, ja skonstruowałem 2 lata temu ciśnieniowca, w którym kosztem była dysza, grzałka do grzejnika łazienkowego i kompresor lodówkowy, działa do dziś. Grzałka jest osadzona w drążku z rury miedzianej 18mm, przy dyszy mały elektrozawór na końcu dysza a grzałka podgrzewa też dyszę,prościej się nie da , zasilanie grawitacyjne ze zbiornika...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam i jak w temacie - rano jechałem do pracy, dmuchawa od ogrzewania działała, po pracy już nie i w samochodzie było chłodno, dziś u mnie tylko +3 nagrzewnica raczej ciepła co było czuć jak położyłem rękę na kratkę, ale że nie działa dmuchawa to i zimno, dziwne to w starych samochodach podczas jazdy jakoś te powietrze łapało że czasami wyłączałem...
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
Ale silnik i tak powinien chyba się nagrzać do około 100 stopni. Chyba nawet przy tak niskiej temperaturze. Poza tym jak temp. pokazuje 80 to i tak powinno lecieć gorące powietrze. Może być tak, że nagrzewnica się zatkała jakimś syfem? Tylko jakim, jak tylko płyn jest lany.
Po zamontowaniu i adaptacji ma chodzić. Nic więcej. Silnik wymieniłeś na nowy ? oryginał ?
silnik nagrzewnica silnik nagrzewnica renault sterownik silnik nagrzewnica
wałek dremel subiekt linux youtube zielony pasek
netia router instrukcja serwisowa serwisówka
Mercedes X164 – lokalizacja bezpiecznika i przekaźnika oświetlenia komfortu w kabinie Becker BE 6802 RB3 złącze 22-pin Chrysler – rozpiska pinów, schemat, adaptery