Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
odpaliłem auto i następnie uruchomiłem webasto żeby dogrzało silnik Tak się nie robi. Najpierw włączasz webasto a jak już nagrzeje to je wyłączasz i po całkowitym zatrzymaniu dopiero uruchamiasz silnik. Zależy też jak jest podłączone do instalacji chłodzenia silnika. Bywały wersje gdzie grzały tylko płyn w nagrzewnicy jak również takie gdzie grzany...
to sprawdź jeszcze linki z drugiej strony - przy klapach, ewentualnie nagrzewnica jest już zakamieniona i nie oddaje całego ciepła tak jak powinna mimo że jest przejście i wejście i wyjście są gorące.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Ja daję około 5 takich po 2 zł. Robiłem takiego tucsona gdzie po paru godzinach nagrzewnica się ładnie odetkała, a volvo z Sycylii za cholerę nie chciało. To najtańszy i najskuteczniejszy sposób na odkamienienie nagrzewnicy.
Klapę wykluczam bo jak przykładasz rękę do rurek pod maską to na początku są gorące a po chwili jedna robi się zimna i druga lekko ciepła sama nagrzewnica też jest w tym momencie chłodna.
Zimny płyn w zbiorniku świadczy o braku obiegu czyli zamknięty termostat albo zapowietrzony jak masz powietrze na termos tacie to ci się nie otworzy. Ogólnie to masz dwa obiegi wody silnik nagrzewnica i otw term chłodnica tak w skrócie. Zbiornik nie będzie ciepły jak go konkretnie nie nagrzejesz jak będziesz miał chłodnica ciepłą to zbiornik też
Jakie były objawy? Czy wymieniłeś jedna tuleje czy wszystkie ? U mnie teraz w Fl6 mielismy ubytek płynu i mokro pod nogami kierowcy myśleliśmy że nagrzewnica ale dzis szukaliśmy wycieku nic nie znalezione. Ale zauważyliśmy ze oleju w silniku jest ponad stan. Stawiac na tuleje chlodnice oleju glowice czy sprężarkę powietrza?
Ubytek zauważyłeś raz, czy kilka razy? Może nagrzewnica się odpowietrzyła.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Mam problem z klimatyzacja w volvo v50 lewa strona chłodzi a z prawej strony leci cieplo
Mam problem z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia volvo v 70,mam odlaczana nagrzewniczke czy bez niej da sie to odpowietrzyc uklad.Silnik jest po wymianie uszczelki pod glowica,po zapaleniu silnika wskaznik temperatury caly czas stoi w pozycji poziomej na zegarku,po pol godzinie pracy silnika na wolnych obrotach podnosi sie poziom plynu w zbiorniczku...
Witam, Mam problem moje volvo v50 grzeje się na postoju konkretnie jak stoi z 10 min w korku przy temperaturach na powyżej 20 stopni na zewnątrz Następnym objawem jest również że klima nie chłodzi na postoju tylko podczas jazdy Problem zaczął się gdy podczas jazdy przetarł się waż od chłodnicy i pękł wylał się płyn oczywiście od razu temperatura skoczyła...
Mam dwa fotele z matami grzejnymi, a że idzie zima pasowało by je jakoś uruchomić, dodam że nie mam volvo wiec cała elektryka będzie od zera robiona(nie wystarczy powpinać wtyczki) Pod fotelem mam takie oto gniazdo do podłączenia mat: http://obrazki.elektroda.pl/3938911000_1... Cała filozofia się rozchodzi o ten żółty kabelek miedzy...
Witam ponownie. Otóż Nagrzewnica się sprawuje celująco, cały układ się szybko nagrzewa jak na diesla, nie widzę żadnych nieprawidłowości po za tym że z pod kokpitu a dokładnie wnioskuję że z nagrzewnicy dobiega dźwięk chlupotania płynu przy zwiększeniu obrotów silnika. Próbowałem odpowietrzyć kilka razy korkiem od nagrzewnicy na wężu, fakt przy tej...
jak jadę bez włączonego nawiewu ciepła, to osiąga szybciej temperaturę, a jak właczę ogrzewanie powiedzmy jedno pole przed osiągnięciem środka, to wtedy ogrzewanie spada. zupełnie normalny objaw. Nagrzewnica kabiny odbiera większość ciepła. UPG już raz było wymieniane. Samochód mam od października hmmm czyli potwierdza się to co pisałem i ... oby nie...
Witam! Pytanie do znawców Volvo Auto jak w temacie, zaczęła puszczać nagrzewnica i coś zamokło, bo brak podświetlenia na środkowej konsoli - radio przełączniki i też przełącznik od włączania świateł ten przy kierownicy z lewej strony, a cała tablica wskaźników działa Od czego zacząć, gdzie możliwa usterka może być zlokalizowana??????
To dlaczego Ci ubywa skoro twierdzisz, że maszyna powinna wykryć? Skoro nabiło i ucieka to znaczy że maszyna nie wykryła nieszczelności i napełniła. Moim zdaniem nie ma co tu drążyć. Napełniłeś układ i źle działa. Pojedź do innego warsztatu, sprawdź ilość czynnika. Jak ubyło to szukaj nieszczelności a jak nie ubyło to szukaj usterki w sterowaniu klapami...
Jedyna usterka jaka jest to szwankuje czujnik temperatury otoczenia pokazuje błędne odczyty jak i w jeździe i na postoju Zamontuj termistor 2.2kΩ zamiast czujnika temperatury i sprawdź wtedy czy się nagrzewnica nagrzewa,ale raczej przypuszczam kiepski obieg cieczy przez nagrzewnice,bo nawet przy zepsutym czujniku temperatury zewnętrznej po przekręceniu...
Może zadam głupie pytanie , ale :D Czy na pewno dokładnie jest odpowietrzony układ chłodzenia ? Jeśli masz zapowietrzoną nagrzewnicę to w zbiorniczku wyrównawczym masz "stan" płynu/wody - ale gdy silnik pracuje to odpowietrzy się nagrzewnica a jednocześnie brakuje płynu gdzie indziej Gdzie indziej - przy termowłączniku Wtedy termowłącznik nie zadziała
Nagrzewnica nie ma nic to tego że na zegarach masz takie wskazanie. Sprawdź poprawność założenia termostatu. Dodatkowo posprawdzaj czujniki od płynu chłodzącego
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Rozebrane, sprawdzone. Wszystko sprawne. Wychodzi na to, że trzeba skalibrować klimatyzację/nadmuchy. Gdzieś taki temat rzucił mi się w oczy na jakimś zagranicznym forum. Muszę podjechać do kogoś kto ma kompa do volvo. 18_02_2019 Kalibracja przeprowadzona. Efektu brak. Obejrzałem film dotyczący odkamieniania całego układu chłodzenia/grzania : https://www.youtube.com/watch?v=WC586sy0...
Chłodnica jest bardzo gorąca.wentylator się załącza od czasu do czasu. Temperatura silnika jest na poziomie. Wiem ze nagrzewnica jest troszkę. Ieszczelna. Z gumowej rurki przelewowej kapie woda. Jakim cudem pompa wody może nie pchać?
Jeżeli (oba przewody są ciepłe) może być nagrzewnica zamulona, można ją przepłukać np wodą z octem lub sprężarką. Niedziałający wskaźnik temp. silnika - uszkodzony czujnik temperatury silnika lub coś nie kontaktuje w tablicy zegarów np. zimne luty.
No w te chłodniejsze dni jeśli będziesz włączać Klime to wiadomo że będzie miał problem dobić do 90 stopni gdyż wentylator z chłodnicy cały czas chłodzi silnik a nawet jeśli się nagrzeje do 90 i staniesz na włączonej Klimie to temperatura spadnie właśnie do ok 75 80 mam volvo i u mnie jest tak samo więc nie ma się co przejmować. Ubytek plynu może być...
Witam ponownie, wlasnie troche czasu spedzilismy sterczac nad autkiem i po kolei: Wydaje sie ze jednak zaszlamiona jest nagrzewnica bo widac bylo przez chwile jakies farfocle w zbiorniczku i inne syfy. Prawdopobnie bylo wlasnie jezdzone na wodzie. Jest jakis sposob prosty by sprobowac to jakos przepuscic woda czy czyms podobnym? Zlac i zalac na nowo....
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
Był o tym temat . Poszukaj w moich postach . Wina czujnika temp. w nagrzewnicy .
Witam, mam problem z ogrzewaniem w czasie jazdy, na postoju jest ok. na max też działa ale jak ustawiam np 26 stopni to powyżej raz 30 km albo 60 rozłącza i leci zimne. Dziwny przypadek. Czujnik temp. zew. wskazuje poprawnie, podmieniałem go na drugi nowy tez bez efektu. Panel sterowania z innego auta tez nie pomogło. Czujnik za dmuchawą i ten biały...
Przebite tranzystory FET w module zasilającym silnik. Ten z kolei może mieć jakieś przebicie, lub opory toczne, skoro wybija bezpiecznik.
No i zrobione !!! Przyczyną był czujnik ( koloru białego o długości około 10cm) który znajduje się nad nagrzewnicą po lewej str.
Tranzystor jest w sterowaniu prędkości obrotów wentylatora nagrzewnicy w Volvie, zasilanie z 12V.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Jak na mój gust to ładnie wszystko wygląda, ale faktycznie mógłbyś się bardziej napocić i ułożyć jakoś estetyczniej te wężyki ;) A co tych chłodnic, to chyba skuszę się na nagrzewnice od volvo v40 i obuduje w aluminium polerowane na mat :)
Zakamieniona nagrzewnica, wymiana lub jakiś odkamieniacz.
Odpowietrzniki są na przewodach do nagrzewnicy napewno znajdziesz.
Bez diagnostyki nic więcej. Może być uszkodzony zawór wpuszczający wodę do nagrzewnicy . Leć po wężach.
p20b113 sterownik zaworu sterującego cieczy chłodzącej nagrzewnicy środka adblue a reszta kodów dotyczy tej samej sprawy. Pewnie zawór upaliło i wtyczkę.
Takie coś na "zasilanie" na nagrzewnicę, bo tak się wszystkie dogrzewacze montuje.
Sprawdź czy masz podgrzewacz na wężach do nagrzewnicy. Kontorolka nadal się pali?
W Scani czy Volvo fabryczne Webasto to moc 3,8 lub 4 kW. Teraz weź kalkulator, przelicz sobie kubaturę kabiny ciężarówki i porównaj z kubaturą garażu autora tematu.
Pytani jaki jest osuszacz powietrza ? -EL 1100 lub 1500 przy osuszaczu w elektronice. -osuszacz z cewkami do spuszczania czujniki na zegary 8,5 bar przy lewym słupku kabiny a do spuszczania osuszacza przy szybie przedniej pod tapicerkom dostępny od strony nagrzewnicy powietrza .
Witam, Jak w temacie, pokrętło ustawione ma maxa to grzeje do oporu, jak dam pokrętłem choć trochę w lewo to wogóle nie grzeje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zawór nagrzewnicy wymieniony na nowy - słychać jak pyka. Czujnik temperatury ten biały nad nagrzewnicą wymieniony na nowy. Co to może być?
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Rocznik volva ile wentylatorów na skraplaczu? Czy klimatronik czy pokrętła?
Swiatła zrobione już nie wiecą cały czas tylko normalnie działają. Było zwarcie w wiązce, ale elektryk połączył mi te przewody że nie musiał szukać tylko przeciął i połączył z innymi przewodami w kostce z przodu kabiny i koło nagrzewnicy. Temat zamykam dzięki wszystkim za pomoc.
Przede wszystkim masz za mało mocy żeby to był układ oparty o akumulatory które będziesz wozić w samochodzie. Właśnie dlatego większość nagrzewnic w samochodach wymaga a) zewnętrznego zasilania 230V b) pracy alternatora (włączonego silnika) c) spalania paliwa (webasto, eberspacher) W Fordach, Volvo, do diesli montowano opcjonalnie elektryczną nagrzewnicę...
Akurat ten silnik nie ma problemu z odpowietrzeniem... Czy po jeździe węże są mocno twarde??? Jeśli za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się komunikat i dolewasz płynu to może jakieś wycieki (czasami nagrzewnice popuszczają lub często oringi na wejściu nagrzewnicy w kabinie ??? Jeśli brak wycieków to drożność cienkiego przewodu...
Zobacz czy jak odłączysz wiązkę pod maską, w dalszym ciągu będziesz miał zwarcie. Jeśli tak to poszukaj zwarcia w przewodach pod nagrzewnicą, jeśli nie to niestety wina jest gdzieś w instalacji poza kabiną.
Kup gotowca z laguny albo z volvo v40 1,9 dci ( takie mam auto ) . bo struganie całości zajmie sporo czasu . tak to wpinasz w węże od nagrzewnicy podpinasz i tyle .
Układ wypłukany, woda bez problemu pojawia się każdym przewodzie. Lejąc wode w nagrzewnice przelewa sie odrazu przez czujnik temperatury w glowicy oraz korek w chłodnicy. Objawy są identyczne mówiąc wprost jak przy silniku w którym spadł pasek i pompa wody stoi. Uszczelka pod głowicą napisem Top do góry, wiec wykluczam jej złe założenie. Ciekawy przypadek....
Zdemontuj obudowę nagrzewnicy w kabinie,tam przy słupku zobaczysz dwie kostki ,brązową i szarą ,rozepnij je wyczyść zielony nalot ewentualnie wymień piny jeśli trzeba.
Witam, potrzebuję pomocy VOLVO FH 13 420 2008 r. Błąd mid136 psid 46 fmi 9 się j1939 wyłączenie szyny danych sterownika antykolizyjny - niezwykle tempo aktualizacji.znalazłem taka ucięta skrętkę AI: Gdzie dokładnie znajduje się ta ucięta skrętka? Czy jest to w pobliżu systemu AdBlue lub innej części pojazdu? Pod prawą pokrywą z przodu przy nagrzewnicy...
volvo nagrzewnica volvo wycieraczki volvo nagrzewnica master
lodówki bosch opinie zmiana cyfra wkładka przedwzmacniacz
trilux pilot instrukcja astra parujące szyby
Gdzie kupić pokrętło do sterownika BUDERUS CM221? Krótkie szczotki a spadek mocy rozrusznika elektrycznego