W Volvo tez jest elektrozawór nagrzewnicy , rozbieralem go i czyscilem , obstawiam , ze jest sprawny.
Przebite tranzystory FET w module zasilającym silnik. Ten z kolei może mieć jakieś przebicie, lub opory toczne, skoro wybija bezpiecznik.
To dlaczego Ci ubywa skoro twierdzisz, że maszyna powinna wykryć? Skoro nabiło i ucieka to znaczy że maszyna nie wykryła nieszczelności i napełniła. Moim zdaniem nie ma co tu drążyć. Napełniłeś układ i źle działa. Pojedź do innego warsztatu, sprawdź ilość czynnika. Jak ubyło to szukaj nieszczelności a jak nie ubyło to szukaj usterki w sterowaniu klapami...
Korek odpowietrzania masz na jednym z węży tuż przy grodzi gdzie łączą się z nagrzewnicą.
A może syf jest w całym układzie i po czyszczeniu nagrzewnicy znów ją zatkał
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
Był o tym temat . Poszukaj w moich postach . Wina czujnika temp. w nagrzewnicy .
Ja daję około 5 takich po 2 zł. Robiłem takiego tucsona gdzie po paru godzinach nagrzewnica się ładnie odetkała, a volvo z Sycylii za cholerę nie chciało. To najtańszy i najskuteczniejszy sposób na odkamienienie nagrzewnicy.
Niestety tak!
Ubytek zauważyłeś raz, czy kilka razy? Może nagrzewnica się odpowietrzyła.
Witam, mam problem z ogrzewaniem w czasie jazdy, na postoju jest ok. na max też działa ale jak ustawiam np 26 stopni to powyżej raz 30 km albo 60 rozłącza i leci zimne. Dziwny przypadek. Czujnik temp. zew. wskazuje poprawnie, podmieniałem go na drugi nowy tez bez efektu. Panel sterowania z innego auta tez nie pomogło. Czujnik za dmuchawą i ten biały...
No i zrobione !!! Przyczyną był czujnik ( koloru białego o długości około 10cm) który znajduje się nad nagrzewnicą po lewej str.
Jak na mój gust to ładnie wszystko wygląda, ale faktycznie mógłbyś się bardziej napocić i ułożyć jakoś estetyczniej te wężyki ;) A co tych chłodnic, to chyba skuszę się na nagrzewnice od volvo v40 i obuduje w aluminium polerowane na mat :)
Zakamieniona nagrzewnica, wymiana lub jakiś odkamieniacz.
Bez diagnostyki nic więcej. Może być uszkodzony zawór wpuszczający wodę do nagrzewnicy . Leć po wężach.
Odpowietrzniki są na przewodach do nagrzewnicy napewno znajdziesz.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Ktoś wymieniał nagrzewnicę , dużo z tym roboty?
p20b113 sterownik zaworu sterującego cieczy chłodzącej nagrzewnicy środka adblue a reszta kodów dotyczy tej samej sprawy. Pewnie zawór upaliło i wtyczkę.
Układ odpowietrzony, termostat też napewno dobrze założony. Jak zrobi się ciepło biorę się za wymianę nagrzewnicy. Opiszę czy wymiana coś zmieniła
Takie coś na "zasilanie" na nagrzewnicę, bo tak się wszystkie dogrzewacze montuje.
odpaliłem auto i następnie uruchomiłem webasto żeby dogrzało silnik Tak się nie robi. Najpierw włączasz webasto a jak już nagrzeje to je wyłączasz i po całkowitym zatrzymaniu dopiero uruchamiasz silnik. Zależy też jak jest podłączone do instalacji chłodzenia silnika. Bywały wersje gdzie grzały tylko płyn w nagrzewnicy jak również takie gdzie grzany...
Sprawdź czy masz podgrzewacz na wężach do nagrzewnicy. Kontorolka nadal się pali?
potrzebne jest więcej szczegółów, jak sprawdzałeś termostat? Czy przewody idące do nagrzewnicy robią się gorące(zasilający i powrotny)?
Jakie były objawy? Czy wymieniłeś jedna tuleje czy wszystkie ? U mnie teraz w Fl6 mielismy ubytek płynu i mokro pod nogami kierowcy myśleliśmy że nagrzewnica ale dzis szukaliśmy wycieku nic nie znalezione. Ale zauważyliśmy ze oleju w silniku jest ponad stan. Stawiac na tuleje chlodnice oleju glowice czy sprężarkę powietrza?
Przede wszystkim masz za mało mocy żeby to był układ oparty o akumulatory które będziesz wozić w samochodzie. Właśnie dlatego większość nagrzewnic w samochodach wymaga a) zewnętrznego zasilania 230V b) pracy alternatora (włączonego silnika) c) spalania paliwa (webasto, eberspacher) W Fordach, Volvo, do diesli montowano opcjonalnie elektryczną nagrzewnicę...
W Scani czy Volvo fabryczne Webasto to moc 3,8 lub 4 kW. Teraz weź kalkulator, przelicz sobie kubaturę kabiny ciężarówki i porównaj z kubaturą garażu autora tematu.
Witam, Jak w temacie, pokrętło ustawione ma maxa to grzeje do oporu, jak dam pokrętłem choć trochę w lewo to wogóle nie grzeje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zawór nagrzewnicy wymieniony na nowy - słychać jak pyka. Czujnik temperatury ten biały nad nagrzewnicą wymieniony na nowy. Co to może być?
Pytani jaki jest osuszacz powietrza ? -EL 1100 lub 1500 przy osuszaczu w elektronice. -osuszacz z cewkami do spuszczania czujniki na zegary 8,5 bar przy lewym słupku kabiny a do spuszczania osuszacza przy szybie przedniej pod tapicerkom dostępny od strony nagrzewnicy powietrza .
Klimatyzacja jest od auta volvo v40 s40 1.8 16v zaraz dam fotki
Swiatła zrobione już nie wiecą cały czas tylko normalnie działają. Było zwarcie w wiązce, ale elektryk połączył mi te przewody że nie musiał szukać tylko przeciął i połączył z innymi przewodami w kostce z przodu kabiny i koło nagrzewnicy. Temat zamykam dzięki wszystkim za pomoc.
Kup gotowca z laguny albo z volvo v40 1,9 dci ( takie mam auto ) . bo struganie całości zajmie sporo czasu . tak to wpinasz w węże od nagrzewnicy podpinasz i tyle .
Może zadam głupie pytanie , ale :D Czy na pewno dokładnie jest odpowietrzony układ chłodzenia ? Jeśli masz zapowietrzoną nagrzewnicę to w zbiorniczku wyrównawczym masz "stan" płynu/wody - ale gdy silnik pracuje to odpowietrzy się nagrzewnica a jednocześnie brakuje płynu gdzie indziej Gdzie indziej - przy termowłączniku Wtedy termowłącznik nie zadziała
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Zobacz czy jak odłączysz wiązkę pod maską, w dalszym ciągu będziesz miał zwarcie. Jeśli tak to poszukaj zwarcia w przewodach pod nagrzewnicą, jeśli nie to niestety wina jest gdzieś w instalacji poza kabiną.
Mam dość zaskakujący problem z volvem, ogrzewanie z nagrzewnicy chodzi tylko podczas jazdy z prędkością powyżej ok 60 km na godzinę. Wentylator działa, regulacja temperatury działa klimatyzacja działa, wszystkie związane płyny z tym układem są komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jedyna usterka jaka jest to szwankuje czujnik temperatury otoczenia pokazuje...
Chłodnica jest bardzo gorąca.wentylator się załącza od czasu do czasu. Temperatura silnika jest na poziomie. Wiem ze nagrzewnica jest troszkę. Ieszczelna. Z gumowej rurki przelewowej kapie woda. Jakim cudem pompa wody może nie pchać?
to sprawdź jeszcze linki z drugiej strony - przy klapach, ewentualnie nagrzewnica jest już zakamieniona i nie oddaje całego ciepła tak jak powinna mimo że jest przejście i wejście i wyjście są gorące.
Akurat ten silnik nie ma problemu z odpowietrzeniem... Czy po jeździe węże są mocno twarde??? Jeśli za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się komunikat i dolewasz płynu to może jakieś wycieki (czasami nagrzewnice popuszczają lub często oringi na wejściu nagrzewnicy w kabinie ??? Jeśli brak wycieków to drożność cienkiego przewodu...
Układ wypłukany, woda bez problemu pojawia się każdym przewodzie. Lejąc wode w nagrzewnice przelewa sie odrazu przez czujnik temperatury w glowicy oraz korek w chłodnicy. Objawy są identyczne mówiąc wprost jak przy silniku w którym spadł pasek i pompa wody stoi. Uszczelka pod głowicą napisem Top do góry, wiec wykluczam jej złe założenie. Ciekawy przypadek....
Zdemontuj obudowę nagrzewnicy w kabinie,tam przy słupku zobaczysz dwie kostki ,brązową i szarą ,rozepnij je wyczyść zielony nalot ewentualnie wymień piny jeśli trzeba.
To są tzw grzałki nurnikowe, służą do podgrzewania cieczy dopływającej do nagrzewnicy zanim silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Tak, to są takie same świece żarowe jak w silniku
Tranzystor jest w sterowaniu prędkości obrotów wentylatora nagrzewnicy w Volvie, zasilanie z 12V.
Volvo 850 2,5 20V z automatyczną klimą. Ostatnio wymieniłem akurat nagrzewnicę i dochodzą do niej rurki wodne bez żadnego zaworu (do tych rurek od strony komory silnika przymocowany jest reduktor hydraulicznie (ogrzewaniem regulujesz zmieniając tor przepływu powietrza). Tak że ten problem chyba odpada. Chciałbym nie mieć problemów z błyskawicznym nagrzewaniem...
Temat to stek bzdur i festiwal bezmyślności. W zimie -5C w dzien w nocy chlodniej. 60'C nie wystarczy do ogrzania tego przystanku autobusowego. Brak pracy pieca zazwyczaj powoduje uszkodzona pompa obiegowa. A wiec brak ogrzewania tylna nagrzewnicą. Brak pracy pieca to min 15km nagrzewania silnika by ruszyla wskazowka. Z piecem to ok 10 minut. To sam9...
Witam, potrzebuję pomocy VOLVO FH 13 420 2008 r. Błąd mid136 psid 46 fmi 9 się j1939 wyłączenie szyny danych sterownika antykolizyjny - niezwykle tempo aktualizacji.znalazłem taka ucięta skrętkę AI: Gdzie dokładnie znajduje się ta ucięta skrętka? Czy jest to w pobliżu systemu AdBlue lub innej części pojazdu? Pod prawą pokrywą z przodu przy nagrzewnicy...
Rozebrane, sprawdzone. Wszystko sprawne. Wychodzi na to, że trzeba skalibrować klimatyzację/nadmuchy. Gdzieś taki temat rzucił mi się w oczy na jakimś zagranicznym forum. Muszę podjechać do kogoś kto ma kompa do volvo. 18_02_2019 Kalibracja przeprowadzona. Efektu brak. Obejrzałem film dotyczący odkamieniania całego układu chłodzenia/grzania : https://www.youtube.com/watch?v=WC586sy0...
Witam. Dawno nie pisałem, ale opracowywałem ciekawy patent. Mój D3WZ po naprawie działał 1 (słownie JEDEN) sezon i tyle go widzieli. Następną zimę radziłem sobie bez. Po rozebraniu zarazy doszedłem do wniosku, że padł sterownik, bo wszystko jest sprawne, a on nawet wentylatorem nie zakręci. Wydłubałem tą żywicę z niego, ale tam są dwa kondensatory,...
Witam, ja osobiscie korzystam z usług faceta co przyjeżdza do warsztatu ma takowe urządzenie wsadza to do samochodu i ozonem oraz jakimiś preparatami czyści kabine + klime jak znajde wizytówke to podam co to za ustroistwo ,wyjecie parownika spróbuj przez demontaz nakładki deski szybko sie ja demontuje ,trzeba wsie wyjscia nadmuchu wyjąć (zatrzski i...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
jak jadę bez włączonego nawiewu ciepła, to osiąga szybciej temperaturę, a jak właczę ogrzewanie powiedzmy jedno pole przed osiągnięciem środka, to wtedy ogrzewanie spada. zupełnie normalny objaw. Nagrzewnica kabiny odbiera większość ciepła. UPG już raz było wymieniane. Samochód mam od października hmmm czyli potwierdza się to co pisałem i ... oby nie...
Witam Wszystkich . Chyba porwałem się z motyką na słońce . W\w Volvo 850 t5 z 95 roku a Volvo 850 2.5 20v 170 KM są inne gniazda ECM . ECM w silniku T5 nr Bosch 261 203 074 1824 0136 ma w sobie funkcję ECM i ECU a ponadto dochodzą do niego dane a kompa automatycznej skrzyni biegów . Volvo 850 2.4 benz z 95 roku z manualną skrzynią, ma dwa komp. w skrzynce...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
No w te chłodniejsze dni jeśli będziesz włączać Klime to wiadomo że będzie miał problem dobić do 90 stopni gdyż wentylator z chłodnicy cały czas chłodzi silnik a nawet jeśli się nagrzeje do 90 i staniesz na włączonej Klimie to temperatura spadnie właśnie do ok 75 80 mam volvo i u mnie jest tak samo więc nie ma się co przejmować. Ubytek plynu może być...
spróbuje gorącym powietrzem z lutownicy. pierwsze pójdą nogi z obudowy a potem nóżki od enkodera. Jeśli nie będzie zasilania panelu to powinno się dać sprawdzić omomierzem bez odlutowania od płytki. Szkoda ,że nie mam już starego miernika um wiesz takiego na wskazówkę tam okiem popatrzysz i widzisz jak wskazówka drga co pokazuje przebieg.W elektronikach...
Witam Auto po wymianie uszczelki pod głowicą przejechane ok 15000 km . Problem jak w opisie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym , wybiło korek odpowietrzający układ idący od nagrzewnicy . Termostat wyjęty , węże twarde da się ugiąć , zbiorniczek syczy po przejechaniu nawet 5 km , po otwarciu nie wybija płynu przy pracującym silniku . olej w stanie...
Ogrzewanie się wyłącza ponieważ zostaje przekroczona temperatura i załącza ponownie po ostygnięciu. Objaw jaknajbardziej normalny. Przyczyna musi tkwić w niedrożności przewodów wodnych na połączeniu z silnikiem i nagrzewnicą. Przyczyny moga być dwie: zalamany przewód np przy opuszczaniu kabiny, lub korek lodowy w skutek zbyt słabego stężenia glikolu...
Taką nagrzewnicę PTC montują m.in. w Fordach, Volvo - zabezpieczona jest bezpiecznikiem 80A, pracą przez PWM steruje komputer analizując ile innych urządzeń jest aktualnie włączonych (światła, ładowanie akumulatora itd.). W środku całość opiera się o 3 mosfety, bodajże IRF1404 . Tak to wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/3833996200_...
Witam ponownie, wlasnie troche czasu spedzilismy sterczac nad autkiem i po kolei: Wydaje sie ze jednak zaszlamiona jest nagrzewnica bo widac bylo przez chwile jakies farfocle w zbiorniczku i inne syfy. Prawdopobnie bylo wlasnie jezdzone na wodzie. Jest jakis sposob prosty by sprobowac to jakos przepuscic woda czy czyms podobnym? Zlac i zalac na nowo....
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
W trakcie pracy silnika można poznać to tylko na amperomierzu mierzącym wartość prądu płynącego do akumulatora. Dodano po 5 Tz jak odpale auto to bez obciążenia na akumulatorze ma 14,5-14,55V na mijania, 14,4-14,45V a jak właczę klimę, nadmuch na max, długie, radio, przeciwmgielne, awaryjne, nagrzewnice i co tam jeszcze mam to ładowanie wynosi 12,4V...
świece żarowe nie mogą grzać cały czas !!! jeżeli tak jest to masz przepalone świece po kilku minutach pracy silnika a nawet jedna minuta wystarczy a czasami mniej zależy od świecy przy pracy ciągłej. na schemacie masz świece 20/22 - 26 i przekaźnik 2/14 i one nie mogą grzać cały czas ale świece 9/26 -29 i przekaźnik 2/74 na zimnym silniku mogą grzać...
( mozliwe sa oba przypadki jak ma I-shift)a tego nie wiemy :D bo nie podal VIN szkoda, no i mozemy zgadywac co gdzie jak .... magistrala danych z tacho laczy sie z ukladem EBS pod centralka dystrybucyjna ( precyzyjniej pod LCM przed wejsciem do VECU masz kostke laczaca po stronie pasazera pod deska zaraz pod plastikami przesylajacymi powietrze z nagrzewnicy...
To jeszcze powiedzcie czy któryś z kondensatorów opisany poniżej wydaje się podejrzany - wadliwy (z lewej opis kondensatora z prawej pomiar) Pomiary dokonane przy pomocy multi-function tester - TC1 n3p 22 16V - pomiar dał 23,57 µF Vloss 3,1% ESR 6,4 Ω n3p 22 16V - pomiar dał 22,93 µF Vloss 4,2% ESR 6,3 Ω n3p 10 35V - pomiar dał 10,19...
Witam robiłem porządki w warsztacie i znalazłem trochę sprzętów które mogę sprzedać do samochodów ciężarowych czegoś potrzebujesz pisz być może to mam poniżej to co miałem czas spisać 1 ogrzewanie eberspacher D1LCcompact 100% sprawne(po wymianie sitka uszczelek i sprawdzane)+ pompka paliwa i kawałek wiązki do mana 2000 cena 1200zł (używane) 2 sterownik...
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
w 2.5tdi r5 nie ma podgrzewacza cieczy- orginalanie , za to w volvach z tym samym silnikiem był- wystarczy zmienic 1 króciec. Za to teraz niedawno rozbieralem obudowe nagrzwnicy bo zdech mi sinik od dmuchawy i odkrylem dodatkowa nagrzewnicę - 600w (wyglada jak zwykla nagrzewnica ale jest ciensza i jest zamontowana zaraz za normalna nagrzewnicą). Jak...
Mam problem z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia volvo v 70,mam odlaczana nagrzewniczke czy bez niej da sie to odpowietrzyc uklad.Silnik jest po wymianie uszczelki pod glowica,po zapaleniu silnika wskaznik temperatury caly czas stoi w pozycji poziomej na zegarku,po pol godzinie pracy silnika na wolnych obrotach podnosi sie poziom plynu w zbiorniczku...
Witam, postanowiłem w swoim Volvo zrobić sobie klimatyzację automatyczną. W tym celu kupiłem wszystkie potrzebne graty - nagrzewnicę sterowaną elektrycznie, bo u mnie jest na cięgna, wraz z parownikiem i dmuchawą (climatronic ma 5 biegów, manual 4), panel sterowania climatronikiem (w nim jest cała elektronika sterująca, w przeciwieństwie do aut po liftingu,...
nagrzewnica volvo volvo hamulce volvo volvo wycieraczka volvo
schemat instalacji elektrycznej kingway autoalarm astry bateria huawei
moduł komfort termet quadral wzmacniacz
Harley-Davidson – nagły wzrost przebiegu po remoncie silnika, licznik pokazuje za dużo km Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – objawy słabego połączenia przewodu wtryskiwacza benzyna gaz