Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Witam. Sprawdź regulator obrotów w wentylatorze nagrzewnicy.
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
Witam Jak zabezpieczyć się przed sklejeniem stycznika? Wystarczy stosować styczniki o właściwym prądzie znamionowym. Zaś przewymiarowanie stycznika o 1 stopnień powoduje że można zapomnieć o temacie. pozdrawiam pm001
Sprawdź bezpiecznik F40, czy jest na nim napięcie przy załączonej stacyjce.
Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
Tam siedzi MOSFET typu 2SK 2506 lub podobny i niewiele wiecej. Wymienić :D Bezpiecznik termiczny jest sprawny. Odlutuj go czasowo, ale nie zwieraj punktów i sprawdz. Jeżeli dmuchawa ruszy, to tranzystor jest uszkodzony. Wczoraj naprawialem identyczny regulator koledze :D i oczywiście tranzystor. Jego radiator to ,,płetwa" umieszczona w strumieniu powietrza...
Zanim rozbiezesz sprawdz bezpiecznik zabezpieczajacy ten obwod,w oplach(i nie tylko)bardzo czesto wytapiaja sie styki przy nim i nie ma polaczenia(brak napiecia i nie uruchomisz wentylatora),przeczysc je,poruszaj bezpiecznikiem.
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
Przebite tranzystory FET w module zasilającym silnik. Ten z kolei może mieć jakieś przebicie, lub opory toczne, skoro wybija bezpiecznik.
W Twingo trzeba zdjąć cały kokpit <lol> Pod spodem vis a vis pasażera znajdziesz wentylator. Raczej nie chodzi o kostkę ale o oporniki znajdujące się w kanale.. Robiłem to kiedyś. Faktycznie z 3 godzinki roboty.
Pooglądaj na tych schematach To wszystkie od Peugeotów 306.Komplet to chyba z 30 schematów -nie chcę zaśmiecać elektrody.
Witam Jest niedziela rano i nie bardzo jestem w kondycji ;] ale może coś pomoge. Stycznik K4 jest Ci zbędny ponieważ styczniki służą do przekazywania mocy a nie sterowania, ponadto można to załatwić przekaźnikiem czasowym bezpośrednio. Podsuwam moje rozwiązanie narysowane na szybko w Paintcie na podstawie Twojego opisu. Sorki za jakość :]. Zaznaczam...
Od spodu masz kilka małych wkrętów. Po ich wykręceniu wentylator powinien zejść w dół.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
W zalaczniku,mam nadzieje ze dobre (nie podales typu auta/vinu)
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Kwestia w tym, że w opisie nie ma sprecyzowanej informacje jak ma funkcjonować układ, a elektryk nie wie jak ma położyć kable. To ja się pytam co to za elektryk. W załączonych dtr są wszystkie potrzebne schematy. Nie wiem co dla niego jest niejasne. Termostat trzeba zasilić (złączki 6,7), na 4,5 trzeba wpiąc czujnik rezystancyjny dołączony w zestawie,...
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
DD najszybsze obroty: Zasilanie 3u, 3v, 3w Mostki 3u+1v+2v, 3v+1w+2w, 3w+1u+2u YY pośrednie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2u, 1v+2v, 1w+2w, 3u+3v+3w D Niskie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2v, 1v+2w, 1w+2u Tak bedzie chyba ok.
Kup sobie na Alle lub Ali....jakiś ściemniacz na 230 V. Koszt do 10 pln. Wsadź go w obwód wentylatora i będziesz mógł regulować obroty. Moc silnika masz 310 W, więc taki kup ściemniacz (np. 500 W).
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
Przez tą gąbkę nie leci powietrze a uszczelnia ona klapę przełanczającą nadmuch przez nagrzewnicę albo bezpośrednio z wentylatora.
Dzień dobry Przede mną stoi zadanie do rozwiązania a treść jego brzmi następująco: Dobór zabezpieczenia i kabla zasilającego dla nagrzewnicy elektrycznej z wentylatorem. Parametry: moc grzałek nagrzewnicy 100kW; moc wentylatora nagrzewnicy 10kW; zasilanie z rozdzielnicy głównej RGnn obiektu; RGnn obiektu zlokalizowana 10m od zasilającego ją transformatora...
podłącze grzałki bezpośrednio do 220v jeśli nagrzewnica z wentylatorem spalisz grzałki..
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
witam stałem się nabywcą hyundaia i20 2015 1.2 benzyna i poszukuję schematu instalacji elektrycznej a dokładnie schematu wentylatora nagrzewnicy nie działa mi wentylator w kabinie silnik wentylatora jest sprawny bezpieczniki też i opornica też
Można to w prosty sposób zrobić na przekażnikach czasowych firmy np. Relpol. Na ich stronie są dostępne szczegółowe opisy działania w/w.
Jaki bezpiecznik jest odpowiedzialny wentylatora nagrzewnicy i webasta Dodano po 3 Mam skode octavie 1 1.6 bezyna
Myślę że powinien być wyłącznik nadprądowy 3F jeszcze Powinien być FR Stycznik jest dla potrzeb nagrzewnicy, a bezpiecznik 16A dla potrzeb wentylatorów Nagrzewnica nie będzie zabezpieczona?
Tutaj jest treść zadania którą opisał jeden ze zdających na fb : Było sobie urządzenie mechatroniczne które składało się z : Wejścia: - 3 przycisków monostabilnych NO S1,S2,S3 -1 przycisku monostabilnego NC S4 - 2 przycisków bistabilnych NO. One były do symulowania wejść cyfrowych miernika temperatury, było to A1 i A2 Wyjścia: - stycznika K1 ( włączającego...
Budynek w którym mieszkam, 25 rodzin, będzie miał budowaną kotłownię i szukam taniego w wykonaniu sposobu na oszczędności. Fajna by była pompa ciepła lub kolektory, ale $... Ale średnia temperatura lata to 16-20 stopni, więc czy dało by radę wykorzystać do wstępnego grzania cwu, nagrzewnicę o mocy np 50kW z wentylatorem np coś takiego: [url=http://www.nagrzewnice.net.pl/index...
uszkodzony opornik znajduje sie z reguły w kanale między wentylatorem a nagrzewnica
1 cieńki 3 masa 2 wyjście na wentylator
Masz "mikro" dziurki w nagrzewnicy i pęd powietrza z wentylatora tę mgiełkę osadza na szybie. Lub rury doprowadzające są sparciałe. Czyli - zmienić nagrzewnicę albo gumowe rury.
Rzeczywiście, nie są to zbyt wesołe wiadomości :( Producent nie przewidział wymiany, ale teoretycznie można tam włożyć nowe szczotki. Znalazłem już o odpowiednim wymiarze 4mm x 6mm, ale w opisie jest dodane: "Dedykowane do silników niskonapięciowych tj. 6-12-24 V ZASTOSOWANIA - SILNIKI DC - PRĄDU STAŁEGO : - dmuchaw - nagrzewnic - wentylatorów - podnoszenia...
Niezupełnie o to mi chodziło. Zamieszczam schemat żeby dokładnie objaśnić. Chodzi mi o układ na dwóch tranzystorach z których jeden załącza przekaźnik PR1 np. przy napięciu INPUT=5V a drugi przy INPUT=5,5V. Oczywiście próg załączenia przekaźników regulujemy za pomocą R1 i R2 gdzie: R1 < R2. Jak wynika z połączenia przekaźników NAGRZEWNICA działa...
Proszę czytać ze zrozumieniem, jeżeli się włącza klimatyzacja, to mowa jest o wentylatorze chłodnicy, a nie wentylatorze nagrzewnicy, to dwa różne wentylatory... Przecież na filmiku jest wyraźnie pokazane, że jest włączony, po co bym pytał o to, co jest włączone?
Sprawdziłeś bezpiecznik 60A za akumulatorem czy tylko wewnątrz nadwozia?
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Chodzi o to co się stanie jak się podłączy nagrzewnicę i wentylator prosto do termostatu marka nie jest ważna.
Zrób kalibracja klap.
Wentylator działa to po co , nagrzewnica około 150 zł tylko trochę roboty jest .
Witam Czy silniki stosowane w samochodach służące do napędu nagrzewnic wentylatorów, można by zastosować do napędu minipojazdu?
Jest układ chłodniczy, dwa wymienniki - pracujące jako chłodnica i nagrzewnica i wentylator. Są dwa silniki jeden w zabudowanej sprężarce (to czarne duże na dole) i w wentylatorze. Sprawdź czy pracuje sprężarka (powinna drżeć), oraz czy ta miedziana rura, ta na widoku, robi się gorąca, a druga miedziana rura (pod otuliną z pianki) czy robi się zimna....
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
Moduł jest zalany żywicą.Żadnego dostępu do niego nie ma. Nie naprawiłem.
Jeżeli nie grzeje to raczej nagrzewnica. A wentylator pracuje?
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Wybraliśmy nagrzewnicę z wentylatorem (podłączenie pod centralne ogrzewanie). Ogromnie dziękujemy za pomoc.
Macieju123, a pamiętasz może gdzie ten cały mechanizm ze ścieżkami sie znajduje bo będę robił coś takiego w niedługim czasie, a twoja wiedza oszczędzi mi czasu na szukanie??? gdzieś przy bezpiecznikach jak przeważnie??? Pozdrawiam
Nie dla zartu napisalem SPRAWDZONE . Jedynie co , to rozruch na pelnych obrotach Na temat innych nie bede sie wypowiadal bo ich nie stosowalem, a pompa nie jest cisnieniową i nie stawia prawie zadnych oporow . Wiekszy jest opór wentylatorów.
Ja w 2009r złożyłem dla testów coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/4418278600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8799951700_1... Miało być na chwilę a wyszło na dłużej dopiero od kilku dni zbieram nowe części (zmieniam platformę) i chcę wprowadzić kilka ulepszeń ;) To rozwiązanie jest dość tanie ale niestety raczej...
Sprawdź bezpieczniki
To wszystko da się policzyć. Tak, czy owak, nagrzewnica (może dwie) rury, wentylator, to wszystko zajmuje miejsce. Poza tym, grzejnik jest bezgłośny i nie pobiera żadnej energii, a system z nagrzewnicą i wentylatorem już będzie szumiał i pobierał prąd.
Przełącznik jest sprawny, silnik na najwyższej prędkości pracuje normalnie, na niższych jest zupełna cisza.
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Witam. Jak podłączyć sterownik wentylatora- przełącznik 1,2 bieg. Dostałem ją ze stopionym przełącznikiem ,kupiłem nowy ale ktoś poodpinał i wyrzucił kable. Nagrzewnica igloo ifh30m.
Witam forumtowiczów. W moje ręce trafiła nagrzewnica wodna Volcano typ VR2AC-19 z uszkodzonym wentylatorem (podobno spalony) problem polega na tym że wentylator jest nie do zdobycia w sieci .Typ wentylatora to VTS Axial Fan 1-2-2701-0291 .Serwis VTS nie sprzedaje części zamiennych jedynie całe zestawy z nagrzewnicą wentylator posiada 3 prędkości. Przewinięcia...
Witam. W fordzie tranzicie 92r nie mam 2 biegow przy nagrzewnicy. Kto mi powie gdzie znajduje sie opornica wentylatora od nagrzewnicy ?
Kostkę odłączyłem od opornika lecz dmuchawa działa tylko na biegu 0 i to na maxa to co w takim przypadku? Wymienic ten opornik od dmuchawy ?
A przewody idące do tylnej nagrzewnicy są gorące? Wentylator się włancza na max temperature?
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
w 406 moduł sterujący prędkośćią wentylatora nagrzewnicy umieszczony jest w obudowie silnika tego wentylatora, z prawej strony deski rozdzielczej od dołu. Nie jest to klasyczny opornik lecz elektroniczny sterownik , przewarznie pada w nim tranzystor.
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Uszkodzona opornica zwykła przy manualnej nagrzewnicy. Szukaj w tunelu powietrza, zaraz za wentylatorem.
Trudno określić źródło dźwięku bez zdjęcia obudowy: pompa, nagrzewnica, wentylator... Lepiej wyłączyć by uchronić kocioł przed większą usterką i wezwać serwis gwarancyjny.
Ok udało mi się już ogarnąć temat, dymienie ustało jak zmniejszyłem ciśnienie na tej pompce która jest właśnie na wentylatorze, to ta z tym kodem kreskowym, a to że wentylator jeszcze chodzi po wyłączeniu nagrzewnicy, to jest normalnym zachowaniem, z racji na to że ten wentylator schładza tą nagrzewnicę po wyłączeniu jej, i się wtedy sam wyłącza, udało...
Zdejmij schowek, dalej sobie poradzisz ;)
Podszybie całe wyjazd, wycieraczki wyjazd, czynnik z układu klimatyzacji wyjazd, mieszalnik wyjazd, wtedy wyciągniesz upragniony wentylator. Zanim jednak zabierzesz się za to, sprawdź kostkę w regulatorze nawiewu. Użyj opcji "szukaj", hasło dla Ciebie: nie działa nawiew renault
Ale już nikogo nie interesuje to dlaczego wymieniono nagrzewnicę, wentylator czy zawór 3D, jaką role miał użytkownik w eksploatacji tego kotła, czy stan pozostałej instalacji itp. Jak kocioł przechodził coroczny przegląd to co mnie to interesuje? Mam go powiesić na ścianie jak obrazek i nie dotykać/nie używać?
Poszukałem trochę na angielskich stronach i moje podejrzenie pada na zwarcie w podgrzewaczu paliwa ewentualnie opisują to jako "elektryczny wentylator wysokoobrotowy' - czyżby wentylator na chłodnicy? Czy raczej wentylator nagrzewnicy wnętrza? Na żadnym schemacie nie mogę odnaleźć F41. Współczuję szukania.Tak jak koledzy opisują obstawiam przetarty...
A jak sprawdzić sam wentylator nagrzewnicy. Kupiłem używany czy możliwe jest, że jest zepsuty. Kostak ma cztery piny dwa grube i dwa cienkie.
Proponuję ustawić na próbę większą histerezę temperatury w obiekcie kontrolowanym. Podaj więcej danych o kontrolowanym obiekcie np: moc nagrzewnic, wentylatorów, powierzchnia kontrolowana. Pozdrawiam
Mam schemat całego układu klimy ale podaj jeszcze symbol silnika
Chodzi mi o wentylator nagrzewnicy nie chłodnicy. Wentylator włączasz włączając ogrzewanie. Dobierz się do nagrzewnicy i sprawdź żeberka jeśli są nagrzane i wentylator pracuje to może przepustnica regulacji nawiewu się zepsuła
Chodzi mi tylko o szybsze odszronienie przedniej szyby tak aby nie trzeba było skrobać ale aby po minucie same wycieraczki zdarły szron. Nie miałem na myśli ogrzanie kabiny. Czyli to 120W to zbyt mało? Nagrzewnica z wentylatorem ma tę wadę, że jest widoczna i dodatkowo hałasuje. Taki drut można byłoby ładnie ukryć.
przy niektorych opornicach jest bezpiecznik bimetalowy lub polimerowy ktory ulega uszkodzeniu często ulega wypaleniu puszka bezpiecznikowa,przełącznik,kostki.
http://megane.com.pl/topic/594-how-to-wy...
Prawdopodobnie czujnik (włącznik) wentylatora uszkodzony
Dziękuje mirrzo bo to ważne dlatego postanowiłem zapytać myślałem ze sam wentylator tylko przyspieszy do rozprowadzenia ciepłego powietrza biorąc pod uwage ze miała by być nagrzewnica w małym osobnym pomieszczeniu (komórce)z otwartym oknem Dodano po 4 mam też pomysł ale z bojlerem gdzie dodatkowo woda przechodziła by przez samochodowe chłodnice a za...
Nie tyle pod co za schowkiem, dość wysoko ale sięgnie ręką od dołu.
I2 + Q1 + Q2 = Q5 bo jak sam piszesz po co włączac nagrzewnicę jak przepustnica i wentylator nie działają. A lepiej to zrobić na SET i RESET i I1 oraz I2 wykorzystać jako przyciski, dołożyć przycisk STOP albo awaryjny. Warunki na SET (nawiew) Warunki na RESET (nawiew) Analogicznie na wyciąg i nagrzewnicę i masz kontrolę nad wszystkim w prosty i przejrzysty...
Poproszę także kod aplikacji i schemat. VS 21-150 CG AXC36-2 SUP-EXH centrala nawiewno wywiewna z wymiennikiem krzyżowym i nagrzewnicą, wentylatory zasilane przez falowniki. 3 szt czujników temperatury siłownik zaworu nagrzewnicy Proszę o szybką pomoc Pozdrawiam
Wątek kilkakrotnie poruszany, konkretnie chodzi o garba. Mam taki pomysł owinąć tłumik przewodem miedzianym, nagrzewnica, wentylator, pompa wodna (na 12v) i w tym problem, skąd wytrzasnąć taką pompe??
Łożysko nagrzewnicy?Chyba wentylatora dmuchawy?
Kolego przesuniety pierscien na maksa zamkniety doplyw powietrza a jak zdejme papier z wentylatora to gasnie...
Trzeba sprawdzić , najlepiej na krótko podać prąd do wentylatora nagrzewnicy i będzie wiadomo.
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
Uszkodzony moduł regulatora obrotów za schowkiem w samochodzie Nowy kosztuje 700zł ale można go naprawić Dodano po 13 Prowdopodobnie zwarcie w instalacji należy odłączyć przewód sterujący od regulatora o którym pisałem wcześniej i zobaczyć czy silnik wentylatora się zatrzyma następnie sprawdiić miernikiem czy jest połączenie z panelem sterującym i czy...
Takie porady sa dobre dla malych dzieci.Problem rozwiazany. Zuzyte sz czotki.Pozdrawiam
mogły paść 2 rzeczy wentylator i nagrzewnica raczej wentylator nawiewu bo jakby padła nagrzewnica to być miał ciągle zaparowane szyby ? to jak to wygląda u ciebie ? poszukaj na szrocie używki wymiana jest banalnie prosta ale najpierw wentylator nawiewu podłącz na krótko +,- z akumulatora jesli nie wiesz gdzie jest wentylator nawiewu -podpowiadam pod...
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Pompa paliwa do sprawdzenia. Ponadto usuń z tytułu wątku "elektryczna" bo mylisz.
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Wydaje mi się ,że brak pracy wentylatora to jeden temat , a brak nawiewu w czasie jazdy to drugi ,ponieważ kanał wlotowy i wentylator rozdzielone są nagrzewnicą. Co oczyściłeś - kanał wlotowy czy wylotowy. W/g mnie tego drugiego nie ma , a dokładnie są tam gdzie dmucha powietrze wewnątrz samochodu.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
wentylator nagrzewnica schemat wentylator nagrzewnica nagrzewnica polonez wentylator
zapala dioda pomarańczowa mikrofon komputera wzmacniacz obliczyć wartość rezystor
miernik 43101 nieprawidłowe uziemienie
Instrukcja obsługi Zoyi ZT703S po polsku - jak uzyskać? Elektryczny wózek inwalidzki 24V a napięcie 25V