Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
To nagrzewnica jest zakamieniona stad niskie cisnienie wody.
Jak nagrzewnica będzie zakamieniona to przy 80-90 st. to dojdzie do przegrzania.
Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma. Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica. Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień...
poleciało gorące przez około 30sekund i zaraz letnie Czyli zakamieniona nagrzewnica. Są różne metody udrażniania, najskuteczniejsza to wymiana na nową, najtańsza to kwasek cytrynowy i jeżdżenie. Niektóre nagrzewnice całkiem ładnie puszczają po kwasku. Oczywiście po udrożnieniu wymiana płynu na nowy.
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Nagrzewnica zakamieniona.
A tam jest płaska uszczelka czy oring? Nagrzewnica też jest zakamieniona.
Coś mi nie pasuje ten kamień w nagrzewnicy. Jak nagrzewnica zakamieniona, to zmniejsza się przepłw wody, a w rezultacie następuje przegrzanie wody, a po zamknięciu dalsze jej przegrzewanie. Ponowne otworzenie wody ciepłej najczęściej skutkuje wypływem w pierwszej kolejności gorącej wody. Może należałoby sprawdzić ciśnienie na palniku.
Trudno podać w procentach, ale taki spadek moze być znaczny. Np. zanieczyszczony wymiennik w piecykach łaizenkowych (Junkersach) skutkuje tym, że przy dużym płoieniu woda będzie jedynie lekko ciepła (gdy przy czystej i nieprzepalonej nagrzewnicy była gorąca).
A może po prostu nagrzewnica zakamieniona i nie oddaje ciepła.
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Upośledzony przepływ płynu przez nagrzewnicę - zakamieniona albo zatkana jakimś uszczelniaczem nagrzewnica, ew. za mało wydajna pompa wody.
Pisz krótko i treściwie.Włączam filmik i widzę panel klimy to dalej nie oglądam.Skoro silnik chodzi to nagrzewnica zakamieniona na to wychodzi.Aby poruszać klapą silnik trzeba wykręcić.Jak nie wiesz ktora klapa od czego to odłącz jej silnik i zobacz w opisie błędu za co odpowiada bo zapewne błąd się pojawi.
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
Witam. Reanimuj ten podgrzewacz. Szkoda wyrzucać na złom. Pytanie zasadnicze. Nagrzewnica przecieka, jest zakamieniona po stronie wodnej czy lamele się wypaliły.? Pozdrawiam.
sprawdź jak się ma temp silnika może masz słaby płyn i przymarzła ci nagrzewnica albo zakamieniona nagrzewnica i jej sprawność jest tak niska że nie wyrabia przy tak niskich temp!
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
Witam Po zamknięciu wody grzejnik nie szumi. Czy nagrzewnica zakamieniona tego nie wiem, wiem że woda płynie tak szybko, że muszę ją przykręcać, żeby była dogrzana. Policzyłem, wyleciało po pracy około 2 minutowej grzejnika 40 kropel wody z bezpiecznika. Co mu można wyregulowac? Serdeczności
Od jakiegoś czasu piec przy starcie c.w.u. głośno pracuje. W trybie CO jest wszystko OK. Piec jest po przeglądzie autoryzowanego serwisu. Serwisant informował mnie, że piec jest już stary (12 lat) oraz, że może być układ nagrzewnicy zakamieniony. Po tygodniu od przeglądu zaczął dosłownie dudnić. Czy to jest na pewno zakoamienienie czy może coś innego?...
Nagrzewnica może być zakamieniona, weze gorace a nagrzewnica mało wydajna. Do sprawdzenia jeszcze klapy cieplo - zimno.
no właśnie jest podciśnieniowe i przewodu nie ma wcale wyprowadzonego od tej kulki a nie wiem gdzie do od niej podczepic Dodano po 2 Wyciągnąłem nagrzewnice zakamieniona aż głowa boli właśnie się udrażnia środkiem do czyszczenia rur i mam nadzieję że po wyczyszczeniu i dokładnej regulacji powróci ciepła bryza w moim poldku , więc jeszcze podpytam się...
Mam podobny problem - może ktoś podpowie rozwiązanie problemu: Myjka z gorącą wodą HDS 550C pulsuje w cyklach kilkusekundowych. (w trybie "chemia" nie pulsuje - ciśnienie mycia jest niskie) Wszystko wskazuje na to, że winne jest ciśnienie, bo po zdjęciu lancy nie pulsuje (choć lanca jest drożna). Co najpewniej się popsuło: łacznik ciśnieniowy? (gdzie...
Zakamieniona nagrzewnica, wymiana lub jakiś odkamieniacz.
Być może, tylko jak to sprawdzić. Czy da się zdemontować to pokrętło nie rozbierając całego modułu ? Być może co innego. Być może nagrzewnica zakamieniona ? takich być może jest zapewne wiele, ale od czego mam zacząć ? Nie za bardzo orientuję się w tych nowych piecykach. Dawniej naprawiałem sobie sam PG6 i znałem go na wylot bo co 2-3 miesiące trzeba...
Kocioł do konserwacji, usterek może być kilka: brak poduszki powietrznej w naczyniu wg. instrukcji należy sprawdzać raz na 3-lata i korygować wartość w zależności od ciś. statycznego w instalacji, zapchany manometr, brudne lub zużyte elektrody, zanieczyszczona nagrzewnica, zakamienione nie przesmarowane iglice w armturze wodnej i gazowej...itd.
Witam . Kupiłem ostatnio Skodę fabia 1.9 sdi . Ogólnie jestem zadowolony ,ale irytuje mnie syczenie z pod deski rozdzielczej.Ponadto auto słabo grzeje.Nie wiem czy ma to coś wspólnego z odglosami z pod deski ,ale wygląda to tak ,ze wentylator wyłączony a po odpaleniu słychać syczenie . Poprzedni właściciel nie był pewien ,ale mówił ze to przez brak...
Dzieki za odpowiedzi,jak mozna sprawdzic czy nagrzewnica jest zakamieniona lub brudna od spalin ?Czy tylko serwisant jest w stanie to sprawdzic?
Witam Mam do wymiany w tym m-cu kocioł dwufunkcyjny (c.o.+c.w.u.) Saunier Duval thematek. Moje pytanie brzmi : - czy coś z elektroniki może mi się przydać? Wszystko jest w monolicie -czyli wskaźnik temp i ciś.(w barach oraz °C) oraz pokrętła regulujące temp. w kaloryferach oraz wody w kranie. Zasilanie 220V. Z mechan. jest czynna komora spalania i nagrzewnica-zakamieniona....
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Jeśli po zakręceniu gorącej wody i ponownym odkręceniu w ciągu 15-30 sekund,leci prawie wrzątek ,to nagrzewnica jest zakamieniona na 100 %.
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
a weze do nagrzewnicy były cieple????????/ Dodano po 5 moze masz zakamieniona nagrzewnice
Przełaczniki na nagrzewnicach są z reguły na temp 95 stopni.Ja sprawdził bym czy czasami nie jest zakamieniona nagrzewnica,zabrudzony filtr czy tez inne rzeczy wpływające na drożność układu
Też bardzo ciekawie wygląda nagrzewnica z skody felicji razem z obudową. Można tanio kupić całą obudowę z nagrzewnicą, a zamiennik nagrzewnicy to 50zł. Ciekawa alternatywa do sprzętu rolniczego a grzeje również bardzo dobrze pod warunkiem, że nagrzewnica nie zakamieniona. Te od żuka lub lublina to koszt od 70 do 300zł lecz najlepiej przed zakupem obejrzeć...
Jeżeli klapa "ciepło-zimno" działa to tylko nagrzewnica pozostaje. Po tylu latach ma prawo być zakamieniona. Rozgrzej dobrze silnik w tym czasie ustaw temperaturę na zimno. Gdy silnik osiągnie temperaturę około 90 stopni przekręć na maksymalne grzanie, wentylator ustaw na 2. Jeżeli na początku, zaraz po otwarciu leciało ciepłe powietrze a po chwili...
Zakamieniona nagrzewnica + wymiana zaworu bezpieczeństwa na nowy pomoże. Na 99% to jest to.
Sprawdź w instrukcji od podgrzewacza jakie powinno być doprowadzenie, być może to jest powód. Inny powód to zakamieniona nagrzewnica. Pozdro... ShakeAll
jakiś czas temu starałem sie odpowietrzyć cały obieg i nic sie nie zmieniło. Myślicie że to jest właśnie zakamieniona nagrzewnica nic innego ?
Tak na 100 procent, jeśli jest zakamieniona nagrzewnica należy ją wyczyścić. Można to zrobić za pomocą kwasu amidosulfonowego lub odkamieniacza tak zwany kamyk lub ocet
Kocioł na serwisie został przeczyszczony. Na razie działa. Jedyną sugestią. Wymienić nagrzewnice bo jest zakamieniona.
Tak więc sprawdziłem całą wężownicę, nie jest zbytnio zakamieniona, nagrzewnica też nie jest zapchana sadzą, więc chyba jednak sprawdzę tą membranę. i cały zespół wodny.
Brudna nagrzewnica to praca "na raty" i płomienie wychodzące na zewnątrz. Zakamieniony wymiennik płytowy to zapalają się wszystkie diody, przerwy w działaniu "taktowanie" płomienia i brak płynnego działania.
To teraz trzeba się popatrzeć na nagrzewnicę, czy nie zakamieniona i na pompę wody czy wystarczająco wydajna.
Ile ten podgrzewacz ma lat? Z pewnością to zakamieniona nagrzewnica, która nie radzi sobie z odebraniem ciepła. Na tą chwile moim zdaniem wymiana nie opłacalna, jednak możesz próbować odkamieniać.
Przyczyn gotowania (bulgotanie,wrzenie) się wody w nagrzewnicy może być wiele: 1-zakamieniona nagrzewnica główna albo wymiennik płytowy, 2-brudny lub zużyty zawór 3-drogowy, stąd złe przełączenie i nadmierne grzanie nie tego co trzeba, 3-zalany albo zawilgocony mikroprzełącznik pod armaturą wodną, 4-zacinanie się hebelka włączającego mikroprzełącznik,...
Witam, jeśli jeden z węży do nagrzewnicy jest ciepły a drugi zimny to niestety masz do wymiany nagrzewnicę, jest zakamieniona. Ja to samo robiłem u siebie w niedzielę. Na postoju było chłodno, bo pompa nie dawała rady przepchnąć płynu przez nagrzewnicę, na wyższych obrotach się poprawiało. Po wymianie jest zdecydowana różnica. Pozdrawiam.
Sprawa jest prosta albo zanurkujesz i zastrujesz ręcznie cięgno . Albo po prostu nagrzewnica jest zakamieniona i nie oddaje ciepła, i tylko tracimy czas na pisanie bez sensu. Bo jeszcze nigdy z laguny nie udało mi się przywrócić do stanu pierwotnego, czyli sauny w samochodzie. Ale to jest wina jeżdżenia na wodzie.
Sprzwdź na gorącym silniku ,najlepiej 90 stopni czy rurki od nagrzewnicy są gorące, nie ciepłe, muszą być obie takie same, jeśli wejście jest gorące a wyjście nie to jest zapchana, zakamieniona nagrzewnica na 99%, , możesz spuścić płyn, podłączyć pod wejście wąż ogrodowy i płucz, można lekko karcherem. Nie wlewaj żadnej chemii bo nagrzewnica jest aluminiowa...
Tak jak piosalem jak gazuje i wyzsze obroty cieplo jest jak stane zaczyna sie ochladac. Silnik sie nie przegrzewa. Bylem u drugiego mechanika albo nagrzewnica wg niego zakamieniona stracila moc albo pompa ale najpierw chce sprawdzic pompe bo podobno jest prosciej. Pozdrawiam
Możliwe że jest zakamieniona nagrzewnica. Do jakiej temperatur rozgrzewa się kocioł w ciągu tych 30sek? Nie syczy, szumi itp.?
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Koledzy, autor napisał wszystko działa i oba przewody gorące, więc pozostaje tylko nagrzewnica, która jest zakamieniona, szczególnie po wymianie płynu .
Witam mam mały problem z moim mini maxem. Kiedy odkręcam ciepłą wodę ( temp. np. 50-60 °c) nagrzewa się do około 45°. Serwisant który u mnie był stwierdził że nagrzewnica jest zakamieniona i nadaje się do wymiany. Dokonałem tego i efektów nie ma. Piec grzeje do ok.45° i dopiero leci gorąca woda kiedyprzykręce kran do bardzo małego strumienia.Proszę...
Nie w tryb serwisowy, tylko w awarię. Brak przepływu, problem po stronie inst. c.o. - filtr/y czyste ? zakamieniona/ zamulona nagrzewnica, źle przełączający zawór trójdrogowy, problem z pompą.
Zakamieniona nagrzewnica. Sprawdź przepływ przez nagrzewnicę. Odepnij węże dochodzące do nagrzewnicy i podepnij węża ogrodowego do jednego króćca, odkręć kran i zobaczysz jak wygląda przepływ, a przy okazji ją wypłuczesz.
Albo żle odpowietrzony układ,albo zakamieniona chłodniczka nagrzewnicy.
to sprawdź jeszcze linki z drugiej strony - przy klapach, ewentualnie nagrzewnica jest już zakamieniona i nie oddaje całego ciepła tak jak powinna mimo że jest przejście i wejście i wyjście są gorące.
Odświeżę temat.... Czy ten zawór H działa na zasadzie termostatu? Bo mam problem z ogrzewaniem w TGX 2014r, dawniej przy ustawieniu 20 stopni było ciepło w kabinie, a od jakiegoś czasu kierowca musi mieć ustawione na 24 stopnie żeby było podobnie. Kiedy da na full to w kabinie sauna więc pewnie zakamieniona nagrzewnica odpada (chyba że to początkowy...
Dziękuję, troszkę ciężko chodzi pokrętło i pewnie to będzie przyczyną, zakamieniona nagrzewnica. Dodano po 2 Zawór nagrzewnicy wyhaczyłem i chodzi linka dobrze, nie wiem jak u góry przy chłodnicy, ale jak zacina się na ustawieniu góra dół bo linka się załamała wymienię linkę i nagrzewnicę i powinno być ok.
Problem rozwiązany. Okazało się, że miałem sporo syfu w układzie chłodzenia (kamień- jakiś mistrz wcześniej musiał dolać kranówki). Wymieniłem chłodnice (zakamieniona), nagrzewnicę (to samo co w chłodnicy) oraz przy okazji termostat. Cały układ został wcześniej przeczyszczony. Teraz bardzo dobrze się rozgrzewa i grzeje.
Jeśli nie działa równomiernie to jest problem silniczków nagrzewnica albo grzeje albo nie, chyba, że jest zakamieniona ale to by była zimna raczej na dole, sprawdzić najpierw czy wejście i wyjście z nagrzewnicy jest takie samo gorące, jeśli nie nagrzewnica zapchana, można ją wymienić z boku od strony pasażera, ułatwia wyjęcie schowka
Stukanie może wywoływać sam kocioł, zakamieniona nagrzewnica i wypracowany zawór zwrotny nad pompą...Tak jak radzą poprzednicy odkręcić wszystko na max i zamontować regulator pokojowy 24VDC typu TR21,TR100,TR200.
Przy -10 . Czas nagrzewania sie znacznie wydłuża, tu nie chodzi o stałe grzanie tylko nagrzanie silnika w jak najkrótszym czasie. Bo jak nie grzeje wogóle to najczęściej zakamieniona nagrzewnica, drugi motyw to czas przełaczania sekwencji LPG. Nie pisze tu o tej polówce.
Nie mam instalacji gazowej. Rozebrałem ta starą nagrzewnice nieźle była zakamieniona teraz sie nie dziwie czemu nie grzała była tak zabita ze płyn przepływał pomiędzy ale ciepła to nie mógł oddać.
Serdeczne dzięki za szybką odpowiedź , z tego wynika że zakamieniona jest nagrzewnica , czy w takim wypadku należy ją bezwzględnie wymienić czy są jakieś sposoby żeby ją odkamienić
Wysokie prawdopodobieństwo że jednak zakamieniona jest nagrzewnica. Jeśli myślisz o wymianie nagrzewnicy to niewiele drożej będzie jeśli wymienisz na nowy piecyk, odkamienienie wyjdzie taniej .
W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
problem rozwiazany. Okazalo sie ze komputer nie pokaze tak szczegolowych informacji wymienilem wszyskie czujniki, nic okazalo sie ze klapki nie mialy gapki na sobie i byla mozliwosc ze przy wlocie cieplego powietrza przez dziury w klapkach dostaje sie zimne nic. Okazalo sie ze nagrzewnica byla zakamieniona przewody oba byly rorace ale przez nia zbyt...
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
mam problem z ciepłą wodą palnik się pali ale nie na fula a woda jest zimna w serwisie powiedzieli ze to morze być zakamieniona nagrzewnica ale jerzeli by tak było to czy palnik wtedy tak słabo by się palił proszę o porade pozdrawiam Grześ
Wiem! Mam taki problem posiadam golfa 3 1.9 gtd disela, problenem jest ze leci mi tylko chłodne powietrze, delikatnie ciepłe, węże do nagrzewnicy są gorące, zauważyłem również gdy samochodów się nagrzanego do ok 90 stopni to wywala płyn zbiornika, byłem u mechanika stwierdził że zakamieniona nagrzewnica więc niby ją przeplukal ale nic to nie dało, proszę...
Witam, mam problem z piecem Immergas. W dniu dzisiejszym nagle przestała lecieć ciepła woda, ostatnio kiedy był odczuwalny problem z temperaturą wody wyczyściłem nagrzewnicę i problem zniknął. Dzisiaj po około miesiącu leci wręcz lodowata woda. C.O. działa normalnie piec grzeje a grzejniki są gorące. Zastanawiam się czy problem może wynikać z tego iż...
co do wentylatora to mógł Ci tam nawet jakiś wróbel wpaść - skoro wentylator terkocze, to do wyjęcia (ręcznie, bez użycia klawiatury komputera) i sprawdzenia. co do ciepłoty: może być uszkodzony w pozycji otwartej termostat, może być zapowietrzona nagrzewnica, może być zakamieniona i zapchana nagrzewnica, itp. Wszystkie te usterki wymagają pracy rąk...
Oczywiście że tak. Sama nagrzewnica pewnie jest zakamieniona, do tego mechanika od załączania gazu stawia znaczne opory. Pewnie masz wszystko ok. i śmiało wymieniaj. A jeśli chodzi o Twoje obawy, to nawet może sobie woda lecieć po kropli, byleby cały zbiornik był wypełniony, co jest normalne przy prawidłowym podłączeniu zasilania i powrotu z bojlera.
Może nagrzewnica jest zanieczyszczona i przez to sprawność piecyka spadła. Brak konserwacji to wzrost zużycia gazu i gorsze podgrzewanie wody. Należy zacząć od gruntownego wyczyszczenia piecyka (nagrzewnica, palniki). Jak jest dobrze ustawiony palnik, to praktycznie nie ma co czyścić, bo wszystko jest czyste, co najwyżej może być zakamieniona nagrzewnica...
Witam! Posiadam nowy piec Vaillant atmo Mag mini PL 11-0/0 XI H Piec ustawiony jest na maksa a leci letnia woda. Mam ustawione pokrętła : 1.Strumień wody na minimum, 2.Płomień na maximum, Woda z kranu leci letnia , na wyświetlaczu pokazuje 28 stopni. Filtry są czyste a nagrzewnica nie jest zakamieniona bo to nowy piec. Poradźcie co to może być z tym...
to może być przyczyna zakamieniona zapchana nagrzewnica w wyniku czego woda bedzie miała duzy opór i bedzie sie mieszała w chłodnicy?
Dzięki za odpowiedź. rzeczywicie siadł silniczek krokowy. Już go wymieniłem i ta przyjemnośc kosztowała mnie 170 zł (130 sam silniczek). A jesli chodzi o gśnięcie świeczki to niby zakamieniona nagrzewnica i trzeba ją wyczyścić np Cilitem kamień i rdza i porządnie wypłukać.
To co piszesz wskazuje na to ze silnik jest nie dogrzany(chlodnica zimna,waz cieply).Rozgrzej samochod i sprawdz dzialanie termostatu.Slabe ogrzewanie wnetrza moze byc spowodowane zakamieniona nagrzewnica lub zle wyregulowanymi ciegnami.W oplach ogrzewanie jest bardzo dobre :wink:
wiec tak: Podgrzewacz 24KW siemens DHT 1800 Wymieniona została membrana - stara była dziurawa - coś tam załączał ale nie grzał. Po wymianie nie załącza (nic nie slychac..) no i oczywiście nie grzeje. Iglica "chodzi" lekko Nie widać, żeby wychylała się iglica - czyli membrana nie pracuje.. Co może teraz być przyczyną..? zakamieniona nagrzewnica?
na moje oko zakamieniona nagrzewnica może auto latało troche na wodzie często po wymianie płynu coś sie odrywa i zapycha nagrzewnice bo tam są cieniutkie rureczki ,dotknij powrót z nagrzewnicy czy jest gorący jeśli tak pewnie trzeba pooglądać wodziki od klapy regulacji ciepło\zimno czy sie coś zie zawiesiło lub nie złamało na moje oko usterka mechaniczna...
Jeśli dochodzi do zagotowania wody ( temp. wody na zegarze ok. 100 stopni) i jednocześnie do zgaśnięcia świeczki to mogą b tylko 2 powody, 1 zakamieniona nagrzewnica - nadal obstaję przy tym, 2 brak przepływu wody np. pozatykane rurki, filtr lub nagrzewnica. Podstawowe pytanie, kiedy kocioł miał ostatnio odkamienianą nagrzewnicę jeśli miał. Powodzenia.
Zakamieniony wymiennik. Należy sprawdzić czy podczas poboru cwu obieg pierwotny jest rozgrzany do "czerwoności". Sprawdzamy wyjście z nagrzewnicy-wejście na pompę. To będzie świadczyło o tym że kocioł robi swoje i czeka na odbiór ciepła poprzez wymiennik.
Witam sprawdz membrame dokladnie ,moze jest zakamieniony wymiennik /nagrzewnica/ ale piszesz ze cisnienie wody jest ok ,moze grzybek na zaworze przed grzejnikiem ma wyrobione gniazdo i lata .Daje dziwne odglosy i zakluca przeplyw wody.Sprawdz i pisz.Pozdrawiam
Może być zakamieniona nagrzewnica,zablokowany silnik termoklapy.Brak nadmuchu na środku to w zasadzie pewne że silnik ma zablokowany bądź uszkodzony.W tym audi klimę można zdiagnozować napewno kompem a może i nawet z panela sterowania klimą(tak ma już c5).Poczytaj "ukryte funkcje klimatronika " i sprawdź czy w tym modelu działa.
"Fatum1976", ten termet to podgrzewacz wody ,a nie kocioł . Nic nie dzieje się nagle ,jeżeli zapala się prawidłowo i można zaobserwować prawidłowy płomień na palniku. to masz dwa wyjścia , pierwsze ;zbyt duży przepływ wody drugie ; zanieczyszczona na zewnątrz i/lub zakamieniona wewnątrz nagrzewnica .
Rozbierz deskę rozdzielczą i sprawdź czy cała nagrzewnica jest jednakowo gorąca. Sprawdź też czy są gąbki wokół nagrzewnicy. Ja stawiam na zakamienioną nagrzewnicę.
Jedynymi przeciwwskazaniami są temperatura zamarzania i ewentualnie kamień w wodzie z wodociągu. Ale jakże istotnymi konsekwencje pierwszego popękany blok, głowica czy chłodnica. W drugim przypadku pewnie zakamieniona nagrzewnica, chłodnica etc. Kto w 2010 leje wodę do układu chłodzenia ? W Londynie jeszcze :D Wybitny debilizm...
Kod błędu E9 to zadziałanie ogranicznika temperatury w kotle ZSE24-3 to STB95°C. Jeśli to występuje to są ku temu powody np. zakamieniona nagrzewnica, brak wymaganego ciśnienia wody w kotle 1÷2 bar, zablokowane filtry, pompa albo zawór zwrotny nad pompą, zapowietrzenie wężownicy...Przyczyn może być wiele, zalecam przegląd przez serwis który dobrze zna...
MAm nowe informacje - teorię :-) czy możliwe jest aby taki efekt dawał czujnik temperatury ? (jest na 1 wiązce). Pomysł stąd , że przy podgrzewaniu wody nagrzewnica piszczy=jest zakamieniona i nie odbiera ciepła. TUtaj pytanie dodatkowe - jaki jest łatwo dostępny środek do odkamienienia poza octem (w sensie lepszy i skuteczniejszy) i ewentual;nie gdzie...
Cześ mam na imię grześ posiadam podgrzewacz typu Termet G-19-01 mam problem z ciepłą woda gdy go załanczam palnik się pali ale woda leci zimna byłem w serwisie twierdzą ze to nagrzewnica ,morze być zakamieniona ,czy to morze być ta przyczyna ? jeszcze jedno wydaje mi się ze palnik nie pali na fula proszę o porade
Dzisiaj pokusiłem się o demontaż nagrzewnicy. Wyjąłem ją nie bez problemów. Nagrzewnica czyściutka, nie zakamieniona, nie uszkodzona. Zawór nagrzewnicy sprawny otwiera i zamyka bez problemów. Wyjąłem również cały układ ogrzewania. Wszystkie klapy zdziałają bez zarzutu. Układ zalany nowym płynem i odpowietrzony. I dalej nic. Ciągle brak konkretnego ogrzewania....
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Ważny jest czas w jakim kocioł osiąga wysoką temp. ( zakładając że c.o. jest wystudzone ) jeśli trwa to kilkanaści s. od włączenia to tylko nagrzewnica lub filtr. Szkoda że nie wspomniałeś wcześniej o tym remoncie, teraz jestem pewien ,że przuczyną jest zakamieniona ( przytkana ) nagrzewnica oraz zanieczyszczony filtr zruszonym brudem ze ścianek rur..Tylko...
Co to ma być to B/C? Tak masz "wyrzeźbiony" obwód włączenia reduktora? To nic dziwnego, że nic tamtędy nie leci. Reduktor ma być wpięty równolegle z nagrzewnicą ew. szeregowo z nią ale między silnikiem, a nagrzewnicą. Z odkręconym korkiem na pracującym silniku to tylko zapowietrzysz bardziej układ. Czy wąż między silnikiem a nagrzewnicą nie robi się...
cześć mam problem z ciepłą wodą palnik się pali a woda leci zimna sprawdzałem caly gazniczek niby ok ale pali się jakby nie do końca prubowałem regulogulować bez zmian nie wiem co robić w serwisie powiedziano ze morze być zakamieniona nagrzewnica ,to jeżeli by tak było to czy jest to morzliwe że płomień w palniku morze być słaby ,nawet jerzeli jest...
Raczej sam nie odkamienię, myślałem że może coś innego, bo strumień wody jest dość silny, Wcześniej też miałem Junkersa co działał 15 lat po 10 latach dopiero miał płukaną nagrzewnicę, ale jak pamiętam to zakamieniony puszczał już bardzo mało wody, że nawet zapalić się nie chciał. Ten na początku wodę wylewa dość energicznie dopiero po chwili jak się...
No właśnie martwi mnie a za razem intryguje to....... iż jest taki mały przepływ wody i nie można go za skarby zwiększyć za pomocą pokrętła ? Co do mikroprzełącznika to chyba go rozgryzłem ( niestety nie obyło się bez rozbiórki i ustawienia tych plastikowych ząbków czyli w sumie korekcji odleglości dźwigienki )... i jeśli dobrze rozumuje to ustawia...
Witam! Alarm A2 sygnalizuje przegrzanie nagrzewnicy lub zanik ciągu kominowego. Brzmi banalnie, ale usterka nie jest do wykrycia bezpośrednio bez wiedzy serwisowej tak prosta. Czujniki mogą być podłączone do sterownika oddzielnie, lub dwoma żyłami w układzie szeregowym. Przyczyny mogą być następujące: 1) Zanik ciągu kominowego jest spowodowany niedrożnością...
zakamieniona nagrzewnica kocioł zakamieniona nagrzewnica zakamieniona grzałka
klucz kaseta radio zagranicy odzyskać zdjąć telefon
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Duży pobór prądu przez klimatyzację na postoju – przyczyny i rozwiązania Jak odkleić ramkę od LCD w Samsung A13?