poleciało gorące przez około 30sekund i zaraz letnie Czyli zakamieniona nagrzewnica. Są różne metody udrażniania, najskuteczniejsza to wymiana na nową, najtańsza to kwasek cytrynowy i jeżdżenie. Niektóre nagrzewnice całkiem ładnie puszczają po kwasku. Oczywiście po udrożnieniu wymiana płynu na nowy.
Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma. Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica. Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień...
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
To nagrzewnica jest zakamieniona stad niskie cisnienie wody.
Jak nagrzewnica będzie zakamieniona to przy 80-90 st. to dojdzie do przegrzania.
Mam podobny problem - może ktoś podpowie rozwiązanie problemu: Myjka z gorącą wodą HDS 550C pulsuje w cyklach kilkusekundowych. (w trybie "chemia" nie pulsuje - ciśnienie mycia jest niskie) Wszystko wskazuje na to, że winne jest ciśnienie, bo po zdjęciu lancy nie pulsuje (choć lanca jest drożna). Co najpewniej się popsuło: łacznik ciśnieniowy? (gdzie...
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
A dlaczego kolego już nie masz tego pieca co się stało? I tak nie uwierzysz, jak Ci powiem :D Ojciec malował łazienkę, postawił puszkę białej farby do rur na Junkersie, nie wiedząc, że nie ma na samej górze piecyka żadnej płaszczyzny. Górą wpadła puszka, a dołem piecyka wyleciała już tylko farba :D Ale piecyk mimo tego już zbliżał się do wymiany. Czy...
Zakamieniona nagrzewnica, wymiana lub jakiś odkamieniacz.
zakamieniona nagrzewnica. Identyczne objawy mialem w eskorcie mk6. Przerabana robota wymiana nagrzewnicy. trzeba sciagac caly kokpit
Tak na 100 procent, jeśli jest zakamieniona nagrzewnica należy ją wyczyścić. Można to zrobić za pomocą kwasu amidosulfonowego lub odkamieniacza tak zwany kamyk lub ocet
Tak więc sprawdziłem całą wężownicę, nie jest zbytnio zakamieniona, nagrzewnica też nie jest zapchana sadzą, więc chyba jednak sprawdzę tą membranę. i cały zespół wodny.
Sprawdź w instrukcji od podgrzewacza jakie powinno być doprowadzenie, być może to jest powód. Inny powód to zakamieniona nagrzewnica. Pozdro... ShakeAll
Przełaczniki na nagrzewnicach są z reguły na temp 95 stopni.Ja sprawdził bym czy czasami nie jest zakamieniona nagrzewnica,zabrudzony filtr czy tez inne rzeczy wpływające na drożność układu
Zakamieniona nagrzewnica + wymiana zaworu bezpieczeństwa na nowy pomoże. Na 99% to jest to.
Ile ten podgrzewacz ma lat? Z pewnością to zakamieniona nagrzewnica, która nie radzi sobie z odebraniem ciepła. Na tą chwile moim zdaniem wymiana nie opłacalna, jednak możesz próbować odkamieniać.
jakiś czas temu starałem sie odpowietrzyć cały obieg i nic sie nie zmieniło. Myślicie że to jest właśnie zakamieniona nagrzewnica nic innego ?
Sprzwdź na gorącym silniku ,najlepiej 90 stopni czy rurki od nagrzewnicy są gorące, nie ciepłe, muszą być obie takie same, jeśli wejście jest gorące a wyjście nie to jest zapchana, zakamieniona nagrzewnica na 99%, , możesz spuścić płyn, podłączyć pod wejście wąż ogrodowy i płucz, można lekko karcherem. Nie wlewaj żadnej chemii bo nagrzewnica jest aluminiowa...
A tam jest płaska uszczelka czy oring? Nagrzewnica też jest zakamieniona.
Nagrzewnica zakamieniona.
Problem rozwiązany. Okazało się, że miałem sporo syfu w układzie chłodzenia (kamień- jakiś mistrz wcześniej musiał dolać kranówki). Wymieniłem chłodnice (zakamieniona), nagrzewnicę (to samo co w chłodnicy) oraz przy okazji termostat. Cały układ został wcześniej przeczyszczony. Teraz bardzo dobrze się rozgrzewa i grzeje.
Odświeżę temat.... Czy ten zawór H działa na zasadzie termostatu? Bo mam problem z ogrzewaniem w TGX 2014r, dawniej przy ustawieniu 20 stopni było ciepło w kabinie, a od jakiegoś czasu kierowca musi mieć ustawione na 24 stopnie żeby było podobnie. Kiedy da na full to w kabinie sauna więc pewnie zakamieniona nagrzewnica odpada (chyba że to początkowy...
Możliwe że jest zakamieniona nagrzewnica. Do jakiej temperatur rozgrzewa się kocioł w ciągu tych 30sek? Nie syczy, szumi itp.?
Dziękuję, troszkę ciężko chodzi pokrętło i pewnie to będzie przyczyną, zakamieniona nagrzewnica. Dodano po 2 Zawór nagrzewnicy wyhaczyłem i chodzi linka dobrze, nie wiem jak u góry przy chłodnicy, ale jak zacina się na ustawieniu góra dół bo linka się załamała wymienię linkę i nagrzewnicę i powinno być ok.
sprawdź jak się ma temp silnika może masz słaby płyn i przymarzła ci nagrzewnica albo zakamieniona nagrzewnica i jej sprawność jest tak niska że nie wyrabia przy tak niskich temp!
Zakamieniona nagrzewnica. Sprawdź przepływ przez nagrzewnicę. Odepnij węże dochodzące do nagrzewnicy i podepnij węża ogrodowego do jednego króćca, odkręć kran i zobaczysz jak wygląda przepływ, a przy okazji ją wypłuczesz.
Trudno podać w procentach, ale taki spadek moze być znaczny. Np. zanieczyszczony wymiennik w piecykach łaizenkowych (Junkersach) skutkuje tym, że przy dużym płoieniu woda będzie jedynie lekko ciepła (gdy przy czystej i nieprzepalonej nagrzewnicy była gorąca).
Stukanie może wywoływać sam kocioł, zakamieniona nagrzewnica i wypracowany zawór zwrotny nad pompą...Tak jak radzą poprzednicy odkręcić wszystko na max i zamontować regulator pokojowy 24VDC typu TR21,TR100,TR200.
Jeśli zakamieniona nagrzewnica lub żle wyregulowany grzejnik to następuje przegrzanie wody, wzrost ciśnienia no i kapie. Jak sytuacja będzie się pogłębiac, to nastąpic powinno właściwe zadziałanie bezpiecznika - dużo wody??????
Przy -10 . Czas nagrzewania sie znacznie wydłuża, tu nie chodzi o stałe grzanie tylko nagrzanie silnika w jak najkrótszym czasie. Bo jak nie grzeje wogóle to najczęściej zakamieniona nagrzewnica, drugi motyw to czas przełaczania sekwencji LPG. Nie pisze tu o tej polówce.
W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
mam problem z ciepłą wodą palnik się pali ale nie na fula a woda jest zimna w serwisie powiedzieli ze to morze być zakamieniona nagrzewnica ale jerzeli by tak było to czy palnik wtedy tak słabo by się palił proszę o porade pozdrawiam Grześ
Przyczyn gotowania (bulgotanie,wrzenie) się wody w nagrzewnicy może być wiele: 1-zakamieniona nagrzewnica główna albo wymiennik płytowy, 2-brudny lub zużyty zawór 3-drogowy, stąd złe przełączenie i nadmierne grzanie nie tego co trzeba, 3-zalany albo zawilgocony mikroprzełącznik pod armaturą wodną, 4-zacinanie się hebelka włączającego mikroprzełącznik,...
Dzięki za odpowiedź. rzeczywicie siadł silniczek krokowy. Już go wymieniłem i ta przyjemnośc kosztowała mnie 170 zł (130 sam silniczek). A jesli chodzi o gśnięcie świeczki to niby zakamieniona nagrzewnica i trzeba ją wyczyścić np Cilitem kamień i rdza i porządnie wypłukać.
Może nagrzewnica jest zanieczyszczona i przez to sprawność piecyka spadła. Brak konserwacji to wzrost zużycia gazu i gorsze podgrzewanie wody. Należy zacząć od gruntownego wyczyszczenia piecyka (nagrzewnica, palniki). Jak jest dobrze ustawiony palnik, to praktycznie nie ma co czyścić, bo wszystko jest czyste, co najwyżej może być zakamieniona nagrzewnica...
To co piszesz wskazuje na to ze silnik jest nie dogrzany(chlodnica zimna,waz cieply).Rozgrzej samochod i sprawdz dzialanie termostatu.Slabe ogrzewanie wnetrza moze byc spowodowane zakamieniona nagrzewnica lub zle wyregulowanymi ciegnami.W oplach ogrzewanie jest bardzo dobre :wink:
na moje oko zakamieniona nagrzewnica może auto latało troche na wodzie często po wymianie płynu coś sie odrywa i zapycha nagrzewnice bo tam są cieniutkie rureczki ,dotknij powrót z nagrzewnicy czy jest gorący jeśli tak pewnie trzeba pooglądać wodziki od klapy regulacji ciepło\zimno czy sie coś zie zawiesiło lub nie złamało na moje oko usterka mechaniczna...
Wiem! Mam taki problem posiadam golfa 3 1.9 gtd disela, problenem jest ze leci mi tylko chłodne powietrze, delikatnie ciepłe, węże do nagrzewnicy są gorące, zauważyłem również gdy samochodów się nagrzanego do ok 90 stopni to wywala płyn zbiornika, byłem u mechanika stwierdził że zakamieniona nagrzewnica więc niby ją przeplukal ale nic to nie dało, proszę...
wiec tak: Podgrzewacz 24KW siemens DHT 1800 Wymieniona została membrana - stara była dziurawa - coś tam załączał ale nie grzał. Po wymianie nie załącza (nic nie slychac..) no i oczywiście nie grzeje. Iglica "chodzi" lekko Nie widać, żeby wychylała się iglica - czyli membrana nie pracuje.. Co może teraz być przyczyną..? zakamieniona nagrzewnica?
Nie w tryb serwisowy, tylko w awarię. Brak przepływu, problem po stronie inst. c.o. - filtr/y czyste ? zakamieniona/ zamulona nagrzewnica, źle przełączający zawór trójdrogowy, problem z pompą.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Kod błędu E9 to zadziałanie ogranicznika temperatury w kotle ZSE24-3 to STB95°C. Jeśli to występuje to są ku temu powody np. zakamieniona nagrzewnica, brak wymaganego ciśnienia wody w kotle 1÷2 bar, zablokowane filtry, pompa albo zawór zwrotny nad pompą, zapowietrzenie wężownicy...Przyczyn może być wiele, zalecam przegląd przez serwis który dobrze zna...
Jeśli dochodzi do zagotowania wody ( temp. wody na zegarze ok. 100 stopni) i jednocześnie do zgaśnięcia świeczki to mogą b tylko 2 powody, 1 zakamieniona nagrzewnica - nadal obstaję przy tym, 2 brak przepływu wody np. pozatykane rurki, filtr lub nagrzewnica. Podstawowe pytanie, kiedy kocioł miał ostatnio odkamienianą nagrzewnicę jeśli miał. Powodzenia.
Może być zakamieniona nagrzewnica,zablokowany silnik termoklapy.Brak nadmuchu na środku to w zasadzie pewne że silnik ma zablokowany bądź uszkodzony.W tym audi klimę można zdiagnozować napewno kompem a może i nawet z panela sterowania klimą(tak ma już c5).Poczytaj "ukryte funkcje klimatronika " i sprawdź czy w tym modelu działa.
Jedynymi przeciwwskazaniami są temperatura zamarzania i ewentualnie kamień w wodzie z wodociągu. Ale jakże istotnymi konsekwencje pierwszego popękany blok, głowica czy chłodnica. W drugim przypadku pewnie zakamieniona nagrzewnica, chłodnica etc. Kto w 2010 leje wodę do układu chłodzenia ? W Londynie jeszcze :D Wybitny debilizm...
Albo żle odpowietrzony układ,albo zakamieniona chłodniczka nagrzewnicy.
Upośledzony przepływ płynu przez nagrzewnicę - zakamieniona albo zatkana jakimś uszczelniaczem nagrzewnica, ew. za mało wydajna pompa wody.
Nagrzewnica może być zakamieniona, weze gorace a nagrzewnica mało wydajna. Do sprawdzenia jeszcze klapy cieplo - zimno.
Właściwie dalsze kroki nie mają sensu. Ja stawiam na zabrudzenie i zakamienienie nagrzewnicy, najlepiej wezwij serwisanta, który rozwiąże sprawę. Możesz coś jeszcze pokombinować na własne ryzyko. Możesz tylko popsuć więcej :P. Ale więcej zdjęć nie zaszkodzi. Ale szczerze mówiąc to go zapuściłeś.
Serdeczne dzięki za szybką odpowiedź , z tego wynika że zakamieniona jest nagrzewnica , czy w takim wypadku należy ją bezwzględnie wymienić czy są jakieś sposoby żeby ją odkamienić
cześć mam problem z ciepłą wodą palnik się pali a woda leci zimna sprawdzałem caly gazniczek niby ok ale pali się jakby nie do końca prubowałem regulogulować bez zmian nie wiem co robić w serwisie powiedziano ze morze być zakamieniona nagrzewnica ,to jeżeli by tak było to czy jest to morzliwe że płomień w palniku morze być słaby ,nawet jerzeli jest...
Stuki oznaczają zakamienioną nagrzewnicę. Kocioł nie posiada zaworu 3-drogowego. Nagrzewnica grzeje ciepłą wodę przepływową bez pracy pompy dlatego następuje w tym kotle potrzeba odkamieniania...Warto również wymienić czujnik ciepłej wody dla dokładnej kontroli wody wylotowej. Zgłoś kocioł do konserwacji.
Wysokie prawdopodobieństwo że jednak zakamieniona jest nagrzewnica. Jeśli myślisz o wymianie nagrzewnicy to niewiele drożej będzie jeśli wymienisz na nowy piecyk, odkamienienie wyjdzie taniej .
Coś mi nie pasuje ten kamień w nagrzewnicy. Jak nagrzewnica zakamieniona, to zmniejsza się przepłw wody, a w rezultacie następuje przegrzanie wody, a po zamknięciu dalsze jej przegrzewanie. Ponowne otworzenie wody ciepłej najczęściej skutkuje wypływem w pierwszej kolejności gorącej wody. Może należałoby sprawdzić ciśnienie na palniku.
wygląda na to że masz zablokowany przepływ wody przez kocioł pytanie tylko w którym miejscu, raczej mało prawdopodobne żeby była to zakamieniona nagrzewnica bardziej wydaje się zakręcony zawór gdzieś na instalacji lub pod piecem. Nic nie piszesz o grzejnikach może są pozakręcane sprawdż też piec może jest zapowietrzony Dodano po 4 sprawdż jeszcze filtr...
Cześć, mam pewien problem z piecem Immergas. Piec bardzo często załącza palnik do ogrzania wody w obiegu C.O. wygląda to tak, że przy ustawieniu c.o. na temperaturę 35 stopni piec normalnie nagrzewa ją do temperatury 40 stopni i wyłącza palnik. Potem temperatura wody na wskaźniku pieca drastycznie spada z 40 do 33 stopni co powoduje po chwili konieczność...
Masz bardzo dobry kocioł, jednak nie oszczędny. Do tego zapewne zakamieniona nagrzewnica, przez co spadła sprawność. Poproś serwisanta o prawidłowe ustawienie mocy. Urządzeniem niezbędnym do ustawiania mocy jest u-rurka, a ustawia się ją na podstawie ciśnienia na dyszach palnika. Temperaturę u dzieci obniż do ok 18C w nocy, bo będą chorować (nie przegrzewaj...
to może być przyczyna zakamieniona zapchana nagrzewnica w wyniku czego woda bedzie miała duzy opór i bedzie sie mieszała w chłodnicy?
A może po prostu nagrzewnica zakamieniona i nie oddaje ciepła.
Witam, właśnie ostatnio przerabiałem problem wężownicy. http://www.bdsklep.pl/popup_image.php?pI... tym udało mi się usunąć idealnie sadzę z radiatora nagrzewnicy. A jeśli chodzi o kamień wewnątrz nagrzewnicy, idealny okazaał się kret w żelu (zalałem na 3 godzinki ) Wcześniej przerabiałem CILIT, DOMESTOS, i gotowanie w occie i za każdym razem pomagało...
Witam sprawdz membrame dokladnie ,moze jest zakamieniony wymiennik /nagrzewnica/ ale piszesz ze cisnienie wody jest ok ,moze grzybek na zaworze przed grzejnikiem ma wyrobione gniazdo i lata .Daje dziwne odglosy i zakluca przeplyw wody.Sprawdz i pisz.Pozdrawiam
Witam serdecznie, Mam problem otóż ostatnio nie mam ogrzewania w samochodzie Ford Mondeo mk1 93. Czytałem sporo w internecie, że przyczyną może być zakamieniona nagrzewnica. Mimo prób czyszczenia specjalnymi odkamieniaczami nic nie pomogło. Czytałem również, że dobrze czyści ocet który również wypróbowałem (nie pomógł). Niestety nie mam pojęcia co jest...
"Fatum1976", ten termet to podgrzewacz wody ,a nie kocioł . Nic nie dzieje się nagle ,jeżeli zapala się prawidłowo i można zaobserwować prawidłowy płomień na palniku. to masz dwa wyjścia , pierwsze ;zbyt duży przepływ wody drugie ; zanieczyszczona na zewnątrz i/lub zakamieniona wewnątrz nagrzewnica .
witam! jeżeli jest to nagrzewnica z takimi blaszkami na górze (radiatorami) i nigdy nie gasisz świeczki to masz prawdopodobnie zakamienioną nagrzewnicę w miejscu płomienia świeczki.Trzeba wyjąć nagrzewnicę z pieca i ją przepłukać.Ja to płukałem jakimś cylikiem kamień i rdza,w każdym bądź razie środkiem który zawiera kwas fosforowy(wchodzi w reakcję...
Rozbierz deskę rozdzielczą i sprawdź czy cała nagrzewnica jest jednakowo gorąca. Sprawdź też czy są gąbki wokół nagrzewnicy. Ja stawiam na zakamienioną nagrzewnicę.
Możliwe że manometr pracuje nienaturalnie (zapchany) albo naczynie przeponowe nie zostało napompowane w trakcie przeglądu....Inna przyczyna częstych włączeń, to zawieszanie się włącznika cw jeśli w tym modelu jest (była turbina albo włącznik klapkowy)...Również wspomniany filtr siatkowy na powrocie c.o. albo zakamienienie nagrzewnicy. Jeżeli kocioł...
Witam. Mam problem z piecem Junkers ZW14-2 DV KE 23. Przy włączaniu się na C.O. dziwnie buczy. Trwa to około 20-30 sekund a potem przestaje. Miesiąc temu zdecydowałam się na montaż regulatora pogodowego i od tamtego czasu problem pojawiał sie problem. Najpierw okazyjnie, a teraz coraz częściej. Na noc i pozniej az do 15-stej mam ustawione 19 stopni....
Pisz krótko i treściwie.Włączam filmik i widzę panel klimy to dalej nie oglądam.Skoro silnik chodzi to nagrzewnica zakamieniona na to wychodzi.Aby poruszać klapą silnik trzeba wykręcić.Jak nie wiesz ktora klapa od czego to odłącz jej silnik i zobacz w opisie błędu za co odpowiada bo zapewne błąd się pojawi.
Wezwać serwisanta. Może nagrzewnica jest zakamienione- nie radzi sobie z odebraniem ciepła bądź nagrzewnica jest brudna od produktów spalania i kurzu- nie radzi sobie z odebraniem ciepła.
może zakamieniła się nagrzewnica;)nie wiem czy to auto ma temp regulowaną elektronicznie czy linką.Jeżeli el to może coś ze sterowaniem temp
Brudna nagrzewnica to praca "na raty" i płomienie wychodzące na zewnątrz. Zakamieniony wymiennik płytowy to zapalają się wszystkie diody, przerwy w działaniu "taktowanie" płomienia i brak płynnego działania.
Powracamy do tematu, tym razem termopara i wszystkie śruby przy niej sprawne, bo płomień trzyma, ale... zmywanie czy napuszczanie wody do kąpieli przez kilka minut to maksimum, które grzeje ten piecyk. Później słychać tylko pyknięcie i znów wyłącza termę. Z zewnątrz piec po wyłączeniu awaryjnym niesamowicie gorący, szumi i trzeszczy w trakcie pracy,...
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
Witam wszystkich . między Świętami rozkręciłem piec i zakładając węża szukałem zaniku Ciśnienia , dodam że przed nagrzewnicą nie było filtra (siateczki) był już wyjęty Przed nagrzewnicą Ciśnienie super , a zaraz za ledwo woda ciekła , Wyjołem nagrzewnicę i dmuchając ustami ciężko było przepchać powietrze , kupiłem zwykłe środki do odkamieniania trwało...
Ważny jest czas w jakim kocioł osiąga wysoką temp. ( zakładając że c.o. jest wystudzone ) jeśli trwa to kilkanaści s. od włączenia to tylko nagrzewnica lub filtr. Szkoda że nie wspomniałeś wcześniej o tym remoncie, teraz jestem pewien ,że przuczyną jest zakamieniona ( przytkana ) nagrzewnica oraz zanieczyszczony filtr zruszonym brudem ze ścianek rur..Tylko...
Witam. Gruntowny przegląd załatwi sprawę, kocioł jest zakamieniony, przegrzewa się bo ma zakamienioną nagrzewnicę oraz nie ma w niej prześwitu i do tego naczynie wzbiorcze nie ma już powietrza... Bez serwisu się nie obejdzie, no chyba że znasz się na takich przeglądach.
Trochę się na tym można powiedzieć znam ?????? Wydaje mi się że termopara do wymiany termopara kontroluje czy jest płomień na palniku zapalającym, jest ok, bo piec grzeje wodę i co, Na c.w.u jest inaczej bo jak się włączy na grzanie to się nie wyłącza mimo iż kurek jest zakręcony Coś jest nie tak z zaworem trójdrogowym. Piec po pewnym czasie powinien...
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Też bardzo ciekawie wygląda nagrzewnica z skody felicji razem z obudową. Można tanio kupić całą obudowę z nagrzewnicą, a zamiennik nagrzewnicy to 50zł. Ciekawa alternatywa do sprzętu rolniczego a grzeje również bardzo dobrze pod warunkiem, że nagrzewnica nie zakamieniona. Te od żuka lub lublina to koszt od 70 do 300zł lecz najlepiej przed zakupem obejrzeć...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Jeśli nie działa równomiernie to jest problem silniczków nagrzewnica albo grzeje albo nie, chyba, że jest zakamieniona ale to by była zimna raczej na dole, sprawdzić najpierw czy wejście i wyjście z nagrzewnicy jest takie samo gorące, jeśli nie nagrzewnica zapchana, można ją wymienić z boku od strony pasażera, ułatwia wyjęcie schowka
Jeśli po zakręceniu gorącej wody i ponownym odkręceniu w ciągu 15-30 sekund,leci prawie wrzątek ,to nagrzewnica jest zakamieniona na 100 %.
TadeuszZ jeśli jesteś zadowolony i sprzęt działa, a tylko jest podejrzenie zakamienionej nagrzewnicy to ją wyczyść. Uważam, że bez sensu jest kupowanie nowego piecyka skoro staremu może pomóc czyszczenie. Chyba, że czyszczenie zlecasz komuś i za nie płacisz to wtedy masz inny poziom opłacalności ale jeśli jest to faktycznie dobry i trwały sprzęt to...
Jeżeli klapa "ciepło-zimno" działa to tylko nagrzewnica pozostaje. Po tylu latach ma prawo być zakamieniona. Rozgrzej dobrze silnik w tym czasie ustaw temperaturę na zimno. Gdy silnik osiągnie temperaturę około 90 stopni przekręć na maksymalne grzanie, wentylator ustaw na 2. Jeżeli na początku, zaraz po otwarciu leciało ciepłe powietrze a po chwili...
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
Kocioł na serwisie został przeczyszczony. Na razie działa. Jedyną sugestią. Wymienić nagrzewnice bo jest zakamieniona.
co do wentylatora to mógł Ci tam nawet jakiś wróbel wpaść - skoro wentylator terkocze, to do wyjęcia (ręcznie, bez użycia klawiatury komputera) i sprawdzenia. co do ciepłoty: może być uszkodzony w pozycji otwartej termostat, może być zapowietrzona nagrzewnica, może być zakamieniona i zapchana nagrzewnica, itp. Wszystkie te usterki wymagają pracy rąk...
może to też być zakamieniony ten wymiennik główny/nagrzewnica? To właśnie będzie ten wymiennik. Jak wtedy się do tego zabrać? Zdejmij obudowę, będzie widać co i gdzie odkręcić (wcześniej wypuść wodę z kotła żeby nie było ciśnienia w instalacji) nie znam tego modelu to dokładnych wskazówek nie udzielę.
Zakamieniony wymiennik. Należy sprawdzić czy podczas poboru cwu obieg pierwotny jest rozgrzany do "czerwoności". Sprawdzamy wyjście z nagrzewnicy-wejście na pompę. To będzie świadczyło o tym że kocioł robi swoje i czeka na odbiór ciepła poprzez wymiennik.
To teraz trzeba się popatrzeć na nagrzewnicę, czy nie zakamieniona i na pompę wody czy wystarczająco wydajna.
Ewentualnie zakamieniona lub najzwyczajniej mocno zafajdana nagrzewnica. Proponuję wezwać serwisanta, który zajmnie się gazowym grzejnikiem wody. Pozdrawiam.
Tak jak piosalem jak gazuje i wyzsze obroty cieplo jest jak stane zaczyna sie ochladac. Silnik sie nie przegrzewa. Bylem u drugiego mechanika albo nagrzewnica wg niego zakamieniona stracila moc albo pompa ale najpierw chce sprawdzic pompe bo podobno jest prosciej. Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu piec przy starcie c.w.u. głośno pracuje. W trybie CO jest wszystko OK. Piec jest po przeglądzie autoryzowanego serwisu. Serwisant informował mnie, że piec jest już stary (12 lat) oraz, że może być układ nagrzewnicy zakamieniony. Po tygodniu od przeglądu zaczął dosłownie dudnić. Czy to jest na pewno zakoamienienie czy może coś innego?...
Dokładnie miałem ten sam problem, tylko że ja miałem tą wersje ze stałą świeczką, robił tak samo, sam sie zapalał i grzał grzejniki przy ustawieniu na 0 nawet latem, nie miał sterownika ani nic. Uszkodzony potencjometr. Przed gwiazdką musiał być wymieniony bo gotował wode, zakamieniony wymiennik i nagrzewnica. W tym przypadku zostaje tylko opcja wymiany...
Koledzy, autor napisał wszystko działa i oba przewody gorące, więc pozostaje tylko nagrzewnica, która jest zakamieniona, szczególnie po wymianie płynu .
zakamieniona grzałka zakamieniona wężownica zakamieniona chłodnica
z18xe wymiana silnika hasło wygasa daewoo programowanie
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Instrukcja obsługi lampy Metz 36 CT 3 - gdzie znaleźć? Jak zmienić litery na klawiaturze telefonu?