Skarbnica wiedzy co do schematów VW http://volkswagen.msk.ru/ Większość ciekawych żeby jest na ukrainie czy w rosji. :-D
Bez komputera się nie obejdzie, ale jak nie rozlałeś płynu to powinno być dobrze, bo na tunelu środkowym, jest sterownik poduszki powietrznej, tylko nie kojarzę czy przed lewarkiem do biegów czy za ręcznym. A elektronika wody nie lubi.
1 cienki 3 masa 2 wyjście na wentylator
No właśnie dlatego pytam bo nie bardzo widze w tym sens,oba trójniki są połączone cienkim przewodem. Autko na gaźniku bez gazu. Zdjąłem jeden z tych trójników i jest w nim coś w rodzaju zaworu,tylko po co???? Zgaduj zgadula, ciąg dalszy, podobny motorek; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Obstawiam na przytkaną nagrzewnicę.
Sprawdziłbym nagrzewnicę.
W przypadku mocnego zapieczenia nagrzewnica indkcujna nic nie da. Trzeba ciąć.
Pare wentylatorow juz w swoim zyciu rozebralem i zlozylem. Mysle ze jego budowa jest podobno do wentylatorow nagrzewnicy
No to brak obiegu lub odpowiedniej temperatury .Potem już egzorcysta zostaje.
Nie zawsze wyjdzie test pozytywnie przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą Jeżeli jest ciśnienie w układzie i jest on dobrze odpowietrzony tylko zostaje głowica Jeżeli będzie powietrze w układzie też będzie wywalał płyn Szczególnie ciężko odpowietrza się nagrzewnicę
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Układ tak ale nie nagrzewnica.
Gdzieś wyczytałem że powinno wejść 9 litrów To jest pewnie pojemność suchego układu, u Ciebie stary płyn został w bloku (a jest go tam sporo) i w nagrzewnicy.
Znalazłem cos takiego http://www.sgaf.de/node/253293
A gdzie jest nagrzewnica?
Kolega chyba odwiedził "komputerowych" mechaników. W tym Polo nie ma gniazda serwisowego to jak naprawić? Ktoś kiedyś uprościł instalację wyrzucając zawór do odpowietrzania nagrzewnicy.
Jeden zawór np. Od VW T4
Witam, udało się jakoś rozwiązać problem? Polecasz jakis sposob co zrobić by nie demontować całej nagrzewnicy?
To masz filmik na otarcie łez, żebyś nie czuł się osamotniony z problemem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam ! W którym miejscu szukać termostatu na wężach nagrzewnicy ?
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica lub pierwsze objawy pękniętej głowicy czy padniętej uszczelki pod głowicą (zapowietrza się nagrzewnica).
Ten dzwięk powoduje płyn chłodniczy przepływający przez nagrzewnicę,
Silniczki zazwyczaj są na obudowie nagrzewnicy.
Moze szyba źle wklejona, albo nagrzewnica
Węże od nagrzewnicy sa gorące to w takim razie coś źle jest złożone, nagrzewnica gorąca to nie ma innej opcji,
A niema tam jakiegoś zaworu zamk.\otw. podciśnieniowego czy na linke od któregoś z dojść węży do nagrzewnicy?.
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter ... Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy. Mam ten sam model samochodu - fabia 1.2 AZQ z 2004 r. Objawy bardzo podobne. Dziś wyjąłem siłownik, rozebrałem i okazuje się, że siedzi w nim potencjometr, który bardzo łatwo dostać - a kosztuje ok. 20 zł (np. na Allegro). https://obrazki.elektroda.pl/7013488800_...
filtr kabinowy wymieniony ? możesz odłączyć węże od nagrzewnicy i dmuchnąć do niej sprężonym powietrzem w obie strony
Zobacz nad padałem gazu obok obudowy nagrzewnicy.
jak coś to mma nagrzewnicę ;)
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
zostaje przeczyścić przepłukać nagrzewnice
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnic...
A widać jakieś wycieki? być może zapach płynu jest zasysany z zewnątrz np jeśli płyn kapie na kolektor wydechowy. Z doświadczenia wiem ze lepiej jest zdemontować deskę i mieć dostęp,względnie popuścić ją na tyle by dało się odchylić. Sama nagrzewnica ma tyle śrubek ze ciężko będzie Ci to rozebrać przy małym dostępie,nie wspominając już o skręceniu lub...
Ale odpowiedzi na elementarne pytanie możesz chyba udzielić. Czy to są przewody do nagrzewnicy.
Problem rozwiązany, powodem okazały się na wpół grzejące nagrzewnice.
Bo jak była woda to zasyfiło cały układ chłodzenia. Być może zatkało termostat i nagrzewnice .
Podpasuje od vw t5 z klimatyzacją manualną.
Żeby się dostać do nagrzewnicy trzeba zdjąć deskę rozdzielczą.
Wielkie dzieki zrobiłem test i okazało sie ze to nagrzewnica.Tydzień czasu sie meczyłem z tym.Jeszcze raz dzieki.Teraz musze sprawdzic co sie stało z nagrzewnica.
Termostat znajduje się koło pompy wody, dostęp od dołu auta. Ten Twój nabój zabił nagrzewnicę.
Niekoniecznie, przemieli przez silnik ale nie daje rady pchnąć w nagrzewnicę.
Hm to na pewno woda?A płynu Ci nie ubywa?Może to nieszczelna nagrzewnica.
Bardzo mało tam miejsca żeby zobaczyć bo węże idą pod spodem. Jak jest równolegle a jak szeregowo. Wydaje mi się że podłączyli do tego przewodu co zasila nagrzewnice.
Chciałem odświeżyć temat. Mam zapchaną nagrzewnicę (T4 1994). Chciałbym ją wymienić. Czy konieczny jest demontaż deski rozdzielczej? Czy jest metoda na wyjęcie wymiennika z nagrzewnicy od spodu deski rozdzielczej?
....Drugim moim pytaniem jest czy może to mieć coś wspólnego z niedziałającycm dogrzewaniem Webasto, bo ono równiez nie działa. Dogrzewacz nie ma nic wspólnego z niedziałającą tylną nagrzewnicą.
Witaj. Z tyłu w bagażniku za lewym boczkiem jest nagrzewnica wraz z przepustnicą sterowaną elektronicznie poprzez pokrętło na suficie. Trzeba sprawdzić czy pokrętło działą na suficie, np miernikiem na rezystancję, oraz czy się przestawia klapka w nagrzewnicy. Pozdrawiam.
witam kolego wymień termostat to napewno jest przyczyną . Ewentualnie jąkby nie pomogło to można by jeszcze spróbować "przepłukać" nagrzewnice
Kolega ma racje :D Sprawdź chłodnicę . U mnie przy takim mrozie chłodnica jest zimna obieg chłodziwa tylko w silniku i nagrzewnicy .
Oporniki w sterowniku elektrycznej nagrzewnicy mają zimne luty i sterownik go zablokował. Trzeba wyjąć nagrzewnice, polutować na nowo i odblokować sterownik.
Lubi cieknąć z samej pompy, z jej armatury, z przewodów do chłodniczki oleju, a także ze stalowego przewodu do nagrzewnicy.
Witam. Nie ma innych. Jeśli nie chodzi na żadnym biegu to uszkodzona jest sama dmuchawa (nie nagrzewnica)
Gimak jak dla mnie twoje mądre i prawdziwe rady z wytłumaczeniem istoty każdego problemu wraz z opisem problemu założyciela oznaczają minutę diagnozy i rozbiórkę nagrzewnicy.
Panie a czy to będzie odpowiednie: https://allegro.pl/oferta/potencjometr-s...
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Wykruszone gąbki na klapie w obudowie nagrzewnicy, częsty przypadek.
A nagrzewnica szczelna?
1. zamontuj termostat... 2. jak jest z drożnością nagrzewnicy (może jest zapchana) 3. może być ze gąbka się już wykrusza powoli. Ogólnie jeśli przez chwile powieje ciepłym to stawiał bym jednak na zamuloną nagrzewnice
Nagrzewnice odrzuciłbyś?
Witam. Mam też problem z dogrzewaczem. Wymieniłem świece,sitko i szczotki na dodatkowej pompce. Dogrzewacz zapala lecz po chwili wyskakuje błąd ze za wysoka temperatura. Jakies pomysly??? Może orientuję się ktoś w ktora strone ma iść podgrzany plyn z dogrzewacza - w kierunku silnika czy nagrzewnicy??
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Zanim wyciągniesz parownik z jego obudowy musisz wyciągnąc deske rozdzielczą i sąsiadujące z nią części, bez tego nie dostaniesz się do "obudowy" nagrzewnicy i parownika.
Zły obieg płynu, kamień w nagrzewnicy, uszkodzona uszczelka pod głowicą, zapowietrzona instalacja. Przepłukać dokładnie całą instalację, zalać świeżym płynem, odpowietrzyć, jak uszczelka dobra, a dalej nie grzeje (jak dolny dalej zimny to znaczy że jest w niej kamień) wymienić nagrzewnicę.
Błąd dotyczy silnika V68 klapy temperatury. Jeżeli ciśnienia w układzie są ok to zdemontuj odsłony z prawej strony tunelu i wtedy powinieneś widzieć silnik V68. Zobacz czy w ogóle działa i czy rusza się w pełnym zakresie. Może być tak że nie zamyka do końca i leci Ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.
Miałem podobne przypadki w Audi A3 i Passat B3. W obu przypadkach była zatkana nagrzewnica. Trzeba wystudzić silnik i kontrolować temperaturę obu węży przy nagrzewnicy przez cały proces grzania silnika do 90 stopni. Sprawdzane węże przy nagrzewnicy już na zagrzanym silniku, jest metodą nieskuteczną, ponieważ wąż powrotny może nagrzewać się od bloku...
Przewód od zbiorniczka cieñki sciagnij i zobacz czy leci plyn po odpaleniu. Bez odpalenia dmuchnij w niego czy jest w ogóle drożny. Bedzie widać czy jest obieg plynu. Jak dasz rade to samo z przewodem nagrzewnicy.
A jesteś pewny że nagrzewnica wymieniona ?
Jeśli nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą,to przy odpowietrzaniu warto też otworzyć obwód zasilania nagrzewnicy kabiny,
Trzeba sprawdzić , najlepiej na krótko podać prąd do wentylatora nagrzewnicy i będzie wiadomo.
Jeśli znasz niemiecki, to odszukaj sobie przepis na openobd.de. Wg mnie twój sterownik powinien mieć literkę C na końcu.
Jedynym skutecznym sposobem określenia sprawności termostatu i prawidłowej temperatury silnika jest sprawność ogrzewania wnętrza w mróz - jak auto grzeje prawidłowo, to termostat z reguły jest sprawny. W starociu dość kłopotliwie będzie dociec jak temperatura na liczniku ma się do realnej temperatury płynu. Zagrzać o tej porze TD do włączenia wentylatorów...
Ja używam pompki akwariowej ATMAN AT-304 800l/h W moim zestawie jest również nagrzewnica od VW passat-a
Węże idące do nagrzewnicy są ciepłe.
Jakiś czas temu pociekła mi nagrzewnica w VW Golfie ,wymieniłem więc na nową i przez dłuższy czas unosił się okropny zapach z ogrzewania. Teraz muszę wymienić nagrzewnice w Audi na nową i mam pytanie. Czym ją umyć aby historia się nie powtórzyła. Fabrycznie nowa nagrzewnica jest pokryta jakimś tłustym zabezpieczeniem.
Musi odparować . Otwórz okna i daj grzanie do oporu to wywietrzy . To jednak potrwa .
Czujnik znajduje się w tylnej nagrzewnicy. Ale bardzo wątpliwa sprawa żeby to było przyczyna.... Pozdrawiam
Zabita mułem nagrzewnica
Witam, Mam problem z nagrzewnicą w VW Polo 1.4b, 97r. Termostat nowy, nagrzewniczka też nowa, przewody nie są zapchane, a w dalszym ciągu nie leci ciepłe powietrze, nawet nie wieje. Może miał ktoś też taki problem i podpowie, gdzie może być problem...?
No fakt, dopiero przemyslalem co napisałem. Są auta z zaworem na nagrzewnicy, ale to trochę straszą generacja.
Nagrzewnica jest w porządku .
Dziurawa nagrzewnica.
Nie da się wymontować bez demontażu deski. Obudowa nagrzewnicy jest klejona chyba od 84 r. w górę.
może ktoś właśnie podpowiedzieć jak wymienić zawór nagrzewnicy- czy demontować całą deskę rozdzielczą?
Jakby było coś z pompą to wlot i wylot do nagrzewnicy nie byłby gorący,zobacz wnętrze nagrzewnicy ,sterowanie klapką.
wiewu sprawił ze skruszały, wypadła gąbka nagrzewnicy i odkleila sie podsufitka. Po co ludzie m9n Jak by to nie był VW to może i bym uwierzył. Przecież każdy jeden VAG z tamtych lat sam się rozkłada.
Być może masz zamuloną nagrzewnicę lub zapowietrzony układ.
w tych modelach pompa wody albo nagrzewnica i nic więcej
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Witam. Odsłoń dywany i zacznij lać wężem z wodą po szybie i już będziesz wiedział na 100%. Bo może jeszcze lać np. Z nagrzewnicy płyn chłodniczy.
Po rozgrzaniu silnika sprawdz rury z woda ta ktöra wchodzi tam gdzie termostat i ta co wychodzi obydwie musza byc cieple a i nieraz moze sie zapowietrzyc nagrzewnica ja w VW mialem odpowietrznik kolo nagrzewnicy niewiem jak u ciebie pozdr.
tak 150zł... a wydajność rewelacja > - nagrzewnica od vw passat około 30zł - blok używka 60zł - pompa... 40 - rurki i reszta drobnicy około 20... DZIAŁA i chłodzi dobrze ;D
witam, mam taki problem z opornicą nagrzewnicy w VW Polo 2000rok, wentylator działał mi tylko na 4 biegu. Zamiast opornika przylutowałem gruby drut o przekroju 2,5mm. i wentylator chodzi mi na wszystkich 4 biegach już 3 lata, ale teraz czasem czuję jakiś smród jak by się coś paliło. Jak rozebrałem aby to sprawdzić to niby wszystko ok ale jak włączyłem...
Podmień panel klimatronika (czary?).Pytałem też dawno temu jak TYLNA nagrzewnica ? .Nie doczytałem. Pozdro.
Gdybym miał okazje kupić pompe do chłodzenia wodnego za 80zł to bym kupił(wreszcie chłodzenie było by w kompie a nie poza nim). A że kupiłem blok CPU + BLOK NB + NAGRZEWNICA od VW passata + POMPA za 60zł to inna sprawa :D
Ostatnio nagrzewnicę wymieniałem na taką samą przypadłość.
U mnie występuje ten [problem: nagrzewnica grzeje cały czas. Poprzedni właściciel zamontował na zalaniu zawór, ale są tego minusy, bo albo grzeje na max, albo wg.
Witam, mam ciekawy problem i nie mogłem nic znaleźć na ten temat na internecie, mianowicie problem z ogrzewaniem. Mam wersję z climatronikiem, na sterowaniu manualnym ciepłe powietrze leci jak chce, np gdy ustawie zakres na HI to leci letnie powietrze, zjadę temperatura powiedzmy do 24 zaczyna lecieć gorące powietrze, lub np na 22 leci ciepłe, nawet...
nieszczelna nagrzewnica dlatego szyby parują.
Cześć, Mam następujący problem z autem GOLF 7 GTD 2013 r., 184 KM, 280 tys. przebiegu. Od dłuższego czasu znika płyn ze zbiorniczka w różnych okolicznościach. Po nocy widać, że po zbiorniku jest go mniej, aż pewnego dnia nie będzie w zbiorniku płynu, tylko zostanie w przewodach. Po dłuższych trasach, gdy jest bardzo ciepło na dworze, słychać podczas...
przepłukać nagrzewnice nagrzewnice webasto odpowietrzy nagrzewnice
panel dotykowy nawigacja generator rezonator kwarcowy samsung pralka grzeje
Skoda Fabia 2001: Przygasanie świateł i falujące obroty Wymiana matrycy w telewizorze Sharp - koszty i opłacalność