Witam, W niedawno zakupionym fiacie występują 2 problemy jak w temacie tj.: 1. Im niższa temperatura otoczenia tym trudniejszy rozruch zimnego silnika. W niskiej temperaturze auto zawsze zapala "na dotyk" po czym momentalnie gaśnie, przy kolejnej próbie uruchomienia coś próbuje "łapać", ale nie odpala. 10-40sekund takiego mordowania i odpala, po czym...
Wyczyściłem odme zamarzła ta puszka wypłukałem wszystko gorącą wodą później wrzątkiem wyleciało mnóstwo glutów. Przy okazji znalzłem dziurę gdzie mógł ciągnąć lewe powietrze. Miskę olejową podgrzałem elektryczną kuchenką turystyczną :) Po odpaleniu wszystko jest ok silnik zagrzałem. Robię krótkie odcinki na LPG. Na przyszłość pewnie będę musiał co jakiś...
Witam, ostatnio po przejechaniu ok. 100 km w samochodzie zapaliła się kontrolka oleju, (migała z sygnałem dźwiękowym). Wcześniej nie miałem takich problemów, kontrolka zaświeciła się podczas jazdy, w linii prostej, nie na żadnym zakręcie czy pochyleniu. Zatrzymałem się aby sprawdzić czy rzeczywiście oleju brakowało, okazało się że jest w porządku, już...
Witajcie, Czy biała maź pod korkiem moży być objawem czegoś grożnego? Uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie- jak najłatwiej podłączyć centralkę czujnika cofania?
Witam! Mam taki problem, w moim golfie na korku oleju i wokół niego jest dość duży i gęsty żółtawy nalot (coś takiego jakby kit) i mam takie pytanie co się dzieje z silnikiem?
Witam Pojawil mi sie brazowy nalot na korku od plynu chlodniczego obserwuje caly czas wody nie ubywa w zbiorniczku plyn jest czysty w miare podcisnienie sie zadne nie robi w ukladzie chlodzenia oleju trzyma stan auto ma moc i idzie jak wsciekle jakies pomysly ? Uszcelka pod glowica ?
Biały nalot w silniku w zimie jest normalna sprawa. Para nie osiada w postaci tego białego osadu. Olej nie ma wpływu na to Dodano po 1
Żeby się pozbyć tłustych śmieci z układu chłodzenia najlepiej zalać go wodą destylowaną z dobrym płynem do mycia naczyń i niech trochę pochodzi na rożnych obrotach do zagrzania oczywiście na odkręconym korku żeby piana nie wywaliła, następnie zlać wszystko i porządnie przepłukać układ. Jeśli sytuacja z olejem będzie się powtarzać, silnik do ponownego...
A mocno dmucha z korka wlewu oleju jak jest odkręcony? Może wydmuchało uszczelkę i sprężania nie ma, idzie do komory olejowej i stąd duży wyciek oleju pod uszczelką zaworów. Fakt że to byłoby ciekawe, że idzie tylko na zewnątrz, pomijając kanały wodne, ale może coś tam idzie tylko nie sprawdziłeś. Zobacz czy nie ma oleju w płynie chłodzącym albo płynu...
Witam Nagle auto nie trzyma obrotów na biegu jałowym, silnik 2,8 V6 automat, świece czarny nalot zmienione na nowe, korek oleju czysty, płyn chłodniczy ok. Jak dodam gazu, to czasami tworzy się wystrzał. Proszę o jakieś sugestie, bo na mechanika długo się czeka. [youtube][/youtube]
Biorąc pod uwagę nalot na korku - ciecz chłodząca, biorąc pod uwagę że olej zalatuje benzyną - pierścienie tłokowe.
Witam. Mam taki problem gdy rano uruchomię silnik to wszystko jest ok. Wskaźnik ciśnienia olej pokazuje 3 (max). Po zrobieniu kilku kilometrów spada do około >2 (bieg jałowy) po wciśnięciu pedału przyspieszenia wszystko jest ok mianowicie wskazówka się podnosi na 3. Problem jest tego typu: gdy zgaszę auto i uruchomię ponownie to już ciśnienie waha się...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Jeżeli piana nalot jest tylko na korku bagnet jest czysty i jeździsz na lotosie to nie stresuj się i jeździj dalej Jeżeli sie myle to niech mnie ktoś poprawi, ale jeżeli na korku jest "majonez" to chyba winna jest temu nim. uszczelka pod głowicą. jeżeli woda pojawi się w oleju to do roboty na warsztat A jeżeli jest "majonez" to chyba jest woda w oleju....
Ok. Przebieg prawie 110tyś km,czujnik ciśnienia wymieniony w tamtym roku (kontrolka gasła przed odpaleniem silnika, niepotrzebnie-okazało się, że przewód w izolacji był przerwany). Kilka dni temu, podczas rutynowej kontroli stanu poziomu wyszło minimum i uzupełniłem do stanu ¾ .Po odpaleniu silnika kontrolka nie zgasła.Zalewałem olejem zimny silnik,...
Pierwsze to nie są tłoki z c355. Dwa 15 litrów w c355 to nawet nie do połowy wału. Trzy odma w tym silniku jest.w korku na rozrządzie i wywaliło by go tam bądź nie na uszczelniaczach bo w c 355 uszczelniacze są jak ktoś zmieni pokrywy a na odrzutnikach i uszelnieniach labiryntowych. Cztery sama miarka jest nisko i już tam u się wylało,ale musiało by...
Po przejechaniu 1 tyś km zlej gorący olej i wymień filtr - i powinno być OK - Ten nalot to opary i resztki wody które pozostały po awarii uszczelki, Chuba że pomieszałeś dwa rodzaje oleju wtedy robi się taka piana na korku i pokrywie zaworów
Witam, dzisiaj mi wyrzuciło wodę z układu chłodzenia. Teraz pytanie dlaczego? Pod korkiem jest taki nalot: Jest to taka pianka, czy świadczy to o oleju w układzie chłodzenia? Wodę wywala przez rurkę odpływową chłodnicy. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Witam. Auto jak w temacie opel signum 3.2 V6 200tys nalotu. Pod korkiem wlewu oleju robi sie mleko, kakao, jakiś dziwny gesty osad. Dziennie autem robię 20km do pracy po 10 w jedną stronę. Płynu nie ubywa ani grama wskaźnik temperatury nie widziałem żeby pokazał 90 stopni chyba że pojadę dalej to pokazuje 90 i spada do 80. Robiłem test co2 z allegro...
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
Niekoniecznie od razu uszczelka pod głowicą! Sprawdź chłodnicę i wszystkie węże czy nie ma gdzieś wycieku! Gdyby to była uszczelka to miałbyś ślady wody w oleju, nalot na korku wlewu oleju, płym chłodniczy chodzl by góra-dół. Więc sprawdź to co powyżej!
Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem. Od jakiegos czasu padaja mi przewody z ukladu chlodzenia juz wymienilem praktycznie wszystkie. 2 razy juz go przegrzalem, wczoraj wymienilem chlodnice i wszystko bylo by ok gdyby nie ogromne cisnienie w ukladzie chlodzenia. Nawet jak autko jest zimne i chwile popracuje to juz slychac syczenie spod korka zbiorniczka...
mam audi 80 b42,0 silnik abt z 93r.i mam problem z silnikiem.Ostatnio zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego spowodowanego prawdopodobnie wydmuchaniem po raz kolejny uszczelki pod głowicą(lewa górna strona-po raz 3 w tym samym miejscu,ostatnio 2mies.temu)podejrzewam pęknięty blok.Oczywiście nalot na korku wlewu oleju i bagnecie.Poziom oleju na bagnecie...
to proste nie mysl nawet o castrolu reklama to sciema ja na castrolu mialen bialy nalot zima na korku wlewu oleju a po wlaniu mobila wszystko wrocilo do normy wniosek jest prosty pozatym na mobilu ciszej pracuje silnik To ze miales bialy nalot na korku to nie swiadczy o zlym oleju. Tak sie dzieje jak jezdzisz w miescie na krotkich odcinkach, silnik...
Witam! Mam problem z T5 2.5 TDI pokazał się olej w zbiorniczku. Na początek sprawdzona chłodniczka oleju jest OK. Następnie wymieniona pompa wody na nową, po tej wymianie raz przepłukałem układ wodą z ludwikiem, niby trochę lepiej ale jeszcze pojawiły się plamki oleju , przepłukałem jeszcze raz niestety dalej pojawiają się po rozgrzaniu plamki oleju....
Co do płynu hamulcowego- pewnie miałeś źle odpowietrzony układ i teraz część płynu rozeszła się tak jak powinno. Dolej i kontroluj. Dla pewności sprawdź czy płyn nie kapie np, na felgi. Płyn chłodniczy- czy pod korkiem wlewania oleju widzisz jakiś biały nalot o wyglądzie bitej śmietany? Jeśłi tak to możliwe, że uszczelka pod głowicą jest wypalona. Co...
Witam, kupiłem 3 dni temu Fiata Ulysse z 1999 roku 2.0 16v z sekwencyjną instalacją gazową. Po dniu jazdy pedał sprzęgła wpadł w podłogę ( okazało się, że zerwała się linka ) dzisiaj podczas powrotu z pracy do domu auto odpaliło jednak brakowało mu mocy, podczas dodawania gazu słychać jak by bulgotanie ( nie wiem jak to opisać ), nie przełączył się...
ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu jałowego to jest to urządzenie podłoczone do kolektora ssacego i połączone plastikowa rurką z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdziłem roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie działo zadnej...
Kwestia jest taka , że po 1 nie mam żadnych nawet najmniejszych problemów z odpalaniem. Po 2 korek od oleju jest w porządku nie ma żadnego nalotu. Po 3 kompresja jest bardzo dobra(sprawdzana przez mechanika i na każdym są praktycznie identyczne wskazania). Po 4 auto w ogóle mi się nie grzeje. Także tutaj nie sądzę , żeby to był powód znikającej wody...
Część wszystkim. Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki....
Zmierz ciśnienie sprężania, będziesz wszystko wiedział. Jak cylinder porysowany to i ciśnienie niższe. Biały nalot na korku wlewu oleju to emulsja z pary wodnej. Albo mało jeździsz (na krótkich odcinkach), albo tego płynu w układzie chłodzenia jednak ubywa. Nie ma to nic wspólnego z LPG.
Wymieniłem ten filterek w silniku i d... Zaciekawiony przejechałem się nim pare kilometrów i na wyłaczonym silniku sprawdziłem korek od oleju... biały nalot dosłownie na łyżeczce na korku i śmierdzi spalinami. Jednak głowica do roboty?
Wiesz zapewne, że musisz zmienić także filtr oleju.Co ostrżniejsi ale i doświaczeni mechanicy nie polecają wlewania do silnika z takim przebiegiem olei syntetycznych bo może spowodować to nadmierne "wypłukanie" z nalotów silnika. Mam jednak tojotkę z jeszcze większym przebiegiem po kupieniu zalałem Mobilem10W/40 /syntetykiem/ i nic złego się nie stało...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
Sprawdziłem dzisiaj węże odmy. Znajdował się w nich czarny, tłusty nalot, ale węże były drożne. Natomiast sama odma była dosyć mocno zanieczyszczona. Wypłukałem zanieczyszczenia, które głównie znajdowały się w tej bocznej komorze. A co do zużycia oleju to dodam, że samochód nie dymi. Czasem delikatnie przy odpalaniu oraz przy gwałtownym przyspieszeniu...
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
Hej, Mam nietypowy problem z moją Micrą K11 SLX 1.3 KAT, rocznik 1998, po FL, pochodzenia niemieckiego. Samochód jeździ codziennie na krótkich trasach (2x10 km), natomiast raz lub dwa w roku zostaje przegoniona. Wiadomo, codziennie do pracy, a raz ja jakiś czas na wczasy. W każdy razie moja Micra zaczęła jednak mieć dziwną przypadłość, mianowicie zaczęła...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Witam Mój problem dotyczy ZAFIRY B 1,7CDTI z 2009r. Objawy: Z okolicy paska rozrządu, po uruchomieniu silnika (przy zimnym silniku chyba głównie) słychać było dziwne "cykanie". Rozrząd i pompa wody robione było ok. 15 000 km - 1,5 roku - temu. Wniosek: Trzeba będzie do mechanika, żeby zdiagnozował. Ale: Przed nastaniem upałów odgrzybiłem klimę. Już...
Ewentualnie sprawdź też czy wybija ciśnienie czynnik w zbiorniczku wyrównawczym i czy pod korkiem oleju nie wytwarza się dziwny nalot.
Witam, jadąc dziś autem po 5 km nagle temperatura podskoczyła pod czerwone pole, szybko zgasiłem samochód, odpaliłem po 15 minutach, ale po 2 km znów temperatura rośnie... Dodam, że auto ma moc, odpala idealnie, nie kopci, pod korkiem oleju nie ma nalotu... Po tym jak się zagrzał uszkodziła się plastikowa obudowa przy chłodnicy i cieknie delikatnie...
Witam. Mam problem z ubywanie płynu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygląda tak że jak zauważę że w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu trochę poniżej minimum, wtedy dolewam płynu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygląda to tak że czasami jeżdżę z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa...
Wiatm! Mam pewien poważny problem. Zaczęło się od tego że około 2 miesiące temu zaciął się termostat i temperatura skoczyła na 120 stopni. zaczęło gotować plym. Auto pojechało do mechanika. Zaczął wymieniać pokolei wszystko bo nic nie pomagało: termostat, obudowę termostatu, uszczelke pod głowicą, pompe wody. Na jakiś czas ustało ale i tak temperatura...
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
koledzy ja sprawdzilem tylko filtr powietrza i jest czysciutki na korku od oleju tez nie ma bialego nalotu tak jak i na korku od plynu chlodniczego a oleju mi znika na okolo 100 kilometrow jakies od 0,5 do 1 litra
Witam Zdecydowałam się (tak tak baba na tym forum) zaczerpnąć porady bo jak słucham znajomych - samozwańczych mechaników to zwątpiłam.... Ponad rok temu kupiła Astrę II 1.6 16V z 2000 r. Ciężko pracowałam na ten samochód, ale miałam pecha-samochód był uszkodzony. Dolano "zagęszczacza" do oleju i po "wypiciu" zaczął kopcić. O dziwo na biało (przy oleju...
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Jak poleci uszczelka pod głowicą, to wodę znajdziesz albo w oleju /biały nalot na korku oleju/ albo w spalinach. Uruchom silnik i sprawdź czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Para wodna z tłumika po przejechaniu krótkiego odcinka nie jest niczym nadzwyczajnym. Ale wydobywająca się w dużych ilościach, po przejechaniu powyżej 10km i...
sprawdz tak jak mowilem swiece i WN mozesz sie tez zapytac czy jest cos takiego jak zestaw naprawczy pompy paliwa i zainstalowac sobie. czasami problemy z odpaleniem moga rowniez byc przez walnieta uszczelke pod glowa bo wtedy w komorach spalania jest woda i ciezko sie odpala, sprawdz czy nie masz pod korkiem wlewu oleju bialego nalotu (takiej mazi)...
Witam wszystkich Stałem sie posiadaczem autka jak w temacie bylem przez jakiś czas szczęśliwy ale na krótko ponieważ ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego Przeglądałem tematy z tym związane ale i tak mam jeszcze kilka pytań dodam jeszcze że autko jest z 1988r,silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa auto przez rok jest używane na krótkich...
gotująca sie woda w ukladzie chlodzenia moze byc spowodowana nieszlelnoscia w ukladzie chlodzenia sprwadz wszystkie polaczenia przewodow gumowych jesli nic nie widac to obejzyj dokladnie do okola glowice przy uszczelce czy nie ma nigdzie nalotu jezeli masz plyn w ukladzie i odkec korek od oleju czy na korku nie znajduje sie zoltawa maź...
Problem może także leżeć po stronie immobilisera, choć nie wszystkie egzemplarze go posiadają, wkład jest w kluczyku a cewka indukcyjna wygląda jak pierścien i jest zamontowana na stacyjce, podpięta wtyczka z trzema lub dwoma pinami, zależy, może być tak że wsadzasz kluczyk i z byt szybko prubujesz uruchomić silnik, należy wlączyć zapłon i poczekać...
Witam mam następujący problem z tym silnikiem otóż troche się poci nie wiem od czego to może być uszczelka , płynu chłodniczego nie dolewałem z 8 miesięcy i nic od tej pory nie ubyło dlatego staram się wykluczyć uszczelkę pod głowicą ale z drugiej strony zauważyłem że z rury wydechowej lecą kropelki wody i na korku od wlewu oleju był biały nalot. Dlatego...
Możesz zajrzeć pod korek wlewu oleju jak smoła to raczej mineralny, jeżeli brązowy nalot to syntetyk. Przebieg 160tys. nie jest duży, w byłej firmie mieliśmy pandy, przy 300tys. nie brały oleju i dalej jeździły na syntetyku.
Maż w zbiorniku wyrównawczym świadczy o przedostaniu się do układu chłodzenia oleju , najpewniej przez uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Jeżeli taki nalot jest również na korku oleju to jest to.
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Jesli padła uszczelka to wymiana połączona z planowaniem głowicy i wymiana płynu i oleju .Wszystko zależy jakie ubytki.Ocena możliwa po rozebraniu.Nie powinno to tak wiele kosztować.Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju jest taki biały nalot jak masło.
Na początek zalecałbym jednak sprawdzenie przewodów gumowych (w tych wersjach niestety lubią znienacka pękać i przez uciekające powietrze powodują oczywiste wahania obrotów i spadki mocy), do tego polecam sprawdzenie czy pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się majonezowatej konsystencji nalot - maź. Jeśli tak to oczywiście należy to wyczyścić - to nic...
Zobaczyłem jeszcze przed chwilą coś niepokojącego otóż jest wyciek płynu chłodzącego na zewnątrz zbiera się pod autem kałuża. Na szybko od góry nigdzie nie widzę aby ciekło z węży. Wymieniałem rozrząd ale zostawiłem starą pompę wody. A może blok jest uszkodzony i nowy płyn wypłukał nalot ? Płyn nie dostaje się do oleju ani olej do płynu ciężko to bynajmniej...
Siema słuchajcie, kupiliśmy Seata Leona 1.8T 180KM. Dziwna sytuacja, bo znika płyn chłodniczy i olej, ale nie ma wycieków i stan oleju też nie rośnie. Pod korkiem oleju jest taki charakterystyczny żółty nalot ale samochód nie traci mocy, temperatura też okey, nie dymi. Panowie co to może być, nie wygląda to na uszczelkę pod głowicą, gdzie jeszcze może...
Sprawdź czy nie pobiera ci płynu chłodniczego , może być walnięta głowica . Ewentualnie uszczelka pod głowicą . Odkrec korek od oleju zobacz czy nie ma nalotu na korku taki żółty syf. Itd..
Gdyby to byla uszczelka pod glowic Giento zauwazyl by spadek mocy silnika (nizsze sprezanie na jednym cylindrze), ewentualnie ubytek plynu chlodzacego, jezeli ma korek w chlodnicy to takze oleiste plamy w plynie, oraz pocacy sie korek olejowy (pod korkiem oleju gromadzi sie bialawy nalot wraz z kroplami plynu )
to masz to samo co ja tylko we wczesnym stadium. napoczatku tylko syczenie pozniej zacznie ci stare przewody rozwalac a jak wymienisz to nowe sie beda wysuwac spod obejm, nastepnie bialy nalot na korku oleju i wkoncu olej w plynie chlodniczym. syczenie jest spowodowane nadmiernym cisnieniem w ukladzie chlodzenia, nominalnie powinno byc o ile pamietam...
to chyba bedzie jednak uszczelka pod głowicą. Ubywa mi płynu w zbiorniczku i tak jakby przybyło oleju, chociaż jest czysty nie ma żadnych nalotów na korku od oleju na bagnecie. wczoraj odpowietrzałem układ tzn. odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego ogrzewanie na full i nic nie pomogło dalej bulgocze. a po tym wszystkim jak odpaliłem silnik to z...
Mam forda fieste 1.3. Od dłuższego czasu nie włącza mi się wentylator. Ubywa mi co jakiś czas płynu chłodzącego. Pod korkiem wlewu oleju zbiera się nalot biały. Temperatura dochodzi do 1/3 wartości wskaźnika i dalej nie chce iść. Co to może być?? Jeszcze jedno, przy przyśpieszeniu strasznie się zamula. Tzn, mozolnie przyśpiesza, nie ma powera. Poradźcie...
Nalotem na korku bym sie nie sugerowal w kwestii uszczelki (w starszych egzemplarzach to nic nowego). Poza tym jakby plyn poszedl do oleju to daleko by nie zajechal. Jak juz to plyn laduje sie do komory spalania. Radzilbym zobaczyc kolorek spalin. I nie lej wody do chlodnicy bo sobie klopotow narobisz. Wlej jakies borygo, moze byc czerwone.
sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego, odkrec korek od wlewu oleju, zobacz czy nie ma bialego nalotu tzw. mleka. jesli tak, to uszczelka pod glowica. moze byc sonda lambda rowniez.
Witam mam 416si jak mi siadało ogrzewanie za pierwszym razem była to pompa wody za drugim uszczelka pod głowica pierwsza rada odkręć korek wlewy oleju do silnika i sprawdź jak masz nalot <kawa z mlekiem> uszczelka jeśli nie to sprawdź czy nagrzewa się przewód prowadzący do nagrzewnicy jest on za silnikiem i prowadzi do kabiny tam jest zawór odcinający...
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
Nie zapisałem tych wartości, ale są przekroczone 3 krotni, na benzynie jest gorzej. "Coś ma być" 0.3- jest 1,1 HCOO2 (chyba) - 115 Soda lambda 1- 1,1 to na analizatorze,w autocom pokazuje próbki losowo 200- 800mV co sek. współczynnik obciążenia 1,15 na wolnych. Przepustnica na jałowych obr. Podaje sygnał 420mV- próbowałem ją mechanicznie przestawić...
Cześć. Biały nalot na korku oleju często jest wynikiem nie dogrzanego silnika jest to normalne zjawisko kiedy temperatura otoczenia spada a samochód porusza się na krótkich odcinkach. Jakie są objawy obroty falują czy nie pracuje na wszystkie cylindry ?
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Witam, od jakiegoś czasu wycieka mi płyn chłodzący, na początku wyciek był mały potem się powiększał. Pewnego dnia podczas jazdy wskazówka temperatury silnika poszybowała w górę na czerwone pole, na konsoli zapaliła się kontrolka stop-u i wysokiej temperatury silnika. Zatrzymałam auto poczekałam, aż ostygnie i okazało się, że brak jest płynu chłodzącego,...
Czy to może być coś innego? Nie mam spalin w układzie . Korek od oleju nie ma nalotu białego. Nie mam ogrzewania w środku w samochodzie. Sprawdzałem węże które wchodzą do nagrzewnicy( zdjąłem je) i w tych wężach nie ma ciśnienia. Więc myślę że płyn nie dochodzi do nagrzewnicy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sobą.
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
Ciekawe że na dolocie jest tyle mułu, pewnie wszystko wali przez odmę a turbo podaje dalej aż do cylindra. Dlatego nie widać wycieków. Jak sprawdziłeś czy w oleju jest płyn, chyba nie miarką oleju... Najlepiej zlej olej z silnika do czystego pojemnika, żeby ewentualnie go wykorzystać ponownie. Jak płyn będzie szedł do oleju to będzie na dnie miski olejowej...
Witam mam o to problem od jakiegoś czasu auto zaczęło dymi na bialo po wstępnych oględzinach okazało się ze wszystkie przewody układu chłodzenia są całe (gumy) Nie jest to też uszczelka pod głowicą ponieważ po badaniu Co2 w ukladzie chłodzenia nie stwierdzono obecności spalin.pod korkiem oleju nalot niczym majonez. GDZIE szukać rozwiązania bo nie mam...
jakiś czas temu pękł zbiorniczek płynu chłodzenia. Od tamtej chwili muszę płyn uzupełniać.W płynie oleju nie widać natomiast pod korkiem od oleju zbiera się biały nalot. Wspomnę jeszcze że oleju ubywa 1 l. na 1000 km. co robić ?
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
Witajcie Wyglada to następująco. Pacjęt e46 z 2.0 diesl z CR rok 2005. Silnik na zimnym słabo pracuje z jakimś stukiem, trzęsie się. Własciciel twierdzi że wtryski regenerowane, turbina też, dodatkowo nigdy rozrząd nie zmieniany (kupiony przy ok 100kkm teraz 330kkm). Silnik na zimnym zaczął stukać albo raczej na jedwn cylinder inaczej pali. Sprawdziłe...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
Kolego set66 odpowiadam na pytania: Ad1. Ja proponuje w miejsce pompy paliwa, aparatu zapłonowego i alternatora przykręcić na sylikon blaszki stalowe, będzie trzymać szczelność. Otwory na te 4 rurki nagwintować na 1\2'' i wkręcić zwykłe korki od hydrauliki. Otwór w którym jest poprowadzona rurka smarująca klawiaturę, należy najpierw w środku nagwintować...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Dzisiaj odlalem nagromadzony płyn. Okazuje się że nie jest to płyn chłodzący (na 99%). Dlaczego tak myślę? Dlatego że kolor oraz smak się nie zgadza. Ciecz ma kolor brazowawy i jest jej ok 35 ml po przejechaniu coś koło 600km. Czy mogą to być opary? Jeśli tak to czy jest to normalne że jest tego aż tyle? Sprawdziłem też dokładnie bagnet i korek. Nie...
Witam otóż mam problem w seacie toledo 94'rok 1.6i + gaz levato 1generacji (silnik VW jak wiadomo) chodzi o to że zamarza mi reduktor czy mikser jak kto woli , i po oględzinach zauważyłem wyciek na wężach (słabo dokręcone opaski) po zalaniu odpowiedniego stanu płynu dalej zamarzał mi mikser gazu wiec spuściłem cały płyn i zalałem woda by szybciej sprawdzić...
jest kilka domowych sposobow na zdiagnozowanie i usuniecie tej usterki mam nadzieje ze koledy mechanicy nie zjada mnie zbyt brutalnie :P podstawa do sprawdzania czego kolwiek jest sprawny termostat i pompa wody a wiec w 95% przypadkow z przedmuchem do ukladu chlodzenia w zbiorniczku wyrównawczym pojawia sie tlusty nalot mozna sobie to zobaczyc na zimnym...
Jeśli chodzi o ten trujniki to nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują... Przed chwilką zajrzałem do oleju, poziom od miesiąca się nie zmienił (od ok miesiąca dolewam płyn chłodniczy), olej nadal jest w tym samym miejscu co był, dokładnie posrodku miarku na bagnecie. Kolor wydaje mi się że ten sam, choć będę teraz go obserwawać. Takze raczej wycieku...
dzisiaj zrobilem kalibracje podnosnika i dziala ok,jesli chodzi o : 1)turbosprezarke zdjalem przewod gumowy z turba (ten co laczy sie z przednial chlodnica)i tam jest tylko czarny nalot,oleju brak 2)filtr komory korbowej zdjalem pokrywke plastikowa i wyciagnalem wklad oraz jaki filtr z gabki,bylo to zalane w czarnym oleju 3)czujnik kola zamachowego...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam! Mam problem z renówką midlum z 2000r. silnik MIDR602 jeszcze stary na pompie sekcyjnej taki jak w midlinerze. Mianowicie chodzi o to: W układzie chłodzenia zaczęła się robić rdza od jakiegoś czasu. Płyn zrobił się brązowy oraz zrobił się taki nalot jak kamień czy coś takiego. układ był płukany ale bez demontażu chłodnicy(to ja chyba załatwiło)....
Termostat raczej ok .. obie rury cieple,na postoju temperatura stała nie skacze,wentylator działa,korek zbiornika wymieniony, po zalaniu płynu jeżdżąc prędkością do 100 jest ok ,nie wyrzuca go ,lecz kiedy depnę trochę więcej gazu to odrazu wyrzuca cały płyn z zbiorniczka całego układu chłodniczego. w oleju wody niema a pod korkiem od pokrywy zaworów...
100% uszczelka pod głowicą. Jest przedmuch do obwodu chłodzącego stąd bulgotanie. Często po odkręceniu korka chłodnicy oczywiście na zimno można wyczuć zapach spalin. Tą samą drogą płyn ubywa dostając się na tłok a potem do wydechu. Proponuję obejrzeć bagnet kontroli oleju, biały nalot tzw. "majonez" świadczy o powyższym. Cylinder który jest nieszczelny...
Uszczelka była wymieniana jak pisalem wyzej - w zbiorniczku nie ma pecherzykow spalin tak jak mialem kiedys przed wymiana uszczelki, oleju nie przybywa - korek czysty. Najlepsze jest to ze dzisiaj znow zrobilem 60 km i jest ok - byc moze zawiesil sie termostat - teraz dziala prawidlowo - przy okolo 80 stopniach mi otwiera bo: rurka od termostatu do...
Renóweczka 21 nevada z 91 roku, Silnik F3N 1,7 B+G, 90 KM. Problem polega na tym, że ubywa płynu z chłodnicy. Doleje na maks za 2-3 dni jest poziom minimalny. Przeprowadziłem obdukcję :) Obejrzałem chłodnicę, połączenia przewodów gumowych, opaski itp, silnik dookoła . Nie widać wycieków. Membrany w parowniku wymienione latem ubiegłego roku. Płyn w chłodnicy...
przebieg 178000 spalanie gazu od 8 do 9 litrów benzyny 7. oleju nie bierze, Dodano po 36 Korek płynu chłodniczego nie jest tłusty, a końcówka wydechu jest okopcona czarny nalot
Objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Olej dostaje się do płynu chłodzącego. Na korku od płynu chłodzącego zbiera się nalot, płyn zmienia kolor pod wpływem oleju (ciemnieje).