witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Witam Nagle auto nie trzyma obrotów na biegu jałowym, silnik 2,8 V6 automat, świece czarny nalot zmienione na nowe, korek oleju czysty, płyn chłodniczy ok. Jak dodam gazu, to czasami tworzy się wystrzał. Proszę o jakieś sugestie, bo na mechanika długo się czeka. [youtube]https://youtu.be/fJRJCQNY7jA[/y...
Gdyby to byla uszczelka pod glowic Giento zauwazyl by spadek mocy silnika (nizsze sprezanie na jednym cylindrze), ewentualnie ubytek plynu chlodzacego, jezeli ma korek w chlodnicy to takze oleiste plamy w plynie, oraz pocacy sie korek olejowy (pod korkiem oleju gromadzi sie bialawy nalot wraz z kroplami plynu )
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Możesz zajrzeć pod korek wlewu oleju jak smoła to raczej mineralny, jeżeli brązowy nalot to syntetyk. Przebieg 160tys. nie jest duży, w byłej firmie mieliśmy pandy, przy 300tys. nie brały oleju i dalej jeździły na syntetyku.
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
jedz do jakiegos mechnika i niech sprawdzi czy to czasem nie uszczelka pod głowica, mialem podobny problem , tylko ze u mnie lecial bialy dym z tlumnika i gdy odkrecilem korek od wlewu oleju to byl biały nalot co swiadczylo o tym ze do silnika dostaje sie woda, i wlasnie plyn od chłodzenia bulgotał i ubywalo go bardzo duzo
ale kolor niebieski albo szary nie zależy od temperatury powietrza i można to ocenić !!! Jeśli by pil wodę byłby biały dym ( niebieski olej, czarny to złe spalanie) Co do temp to w niskich na biało kopcą nawet Diesle. Najbardziej na naturalne kopcenie na biało są podatne silniki opla Ecotec, charakteryzują sie one bardzo dobrym spalaniem a efekt pełnego...
Ok. Przebieg prawie 110tyś km,czujnik ciśnienia wymieniony w tamtym roku (kontrolka gasła przed odpaleniem silnika, niepotrzebnie-okazało się, że przewód w izolacji był przerwany). Kilka dni temu, podczas rutynowej kontroli stanu poziomu wyszło minimum i uzupełniłem do stanu ¾ .Po odpaleniu silnika kontrolka nie zgasła.Zalewałem olejem zimny silnik,...
przebieg 178000 spalanie gazu od 8 do 9 litrów benzyny 7. oleju nie bierze, Dodano po 36 Korek płynu chłodniczego nie jest tłusty, a końcówka wydechu jest okopcona czarny nalot
Witam mam 416si jak mi siadało ogrzewanie za pierwszym razem była to pompa wody za drugim uszczelka pod głowica pierwsza rada odkręć korek wlewy oleju do silnika i sprawdź jak masz nalot <kawa z mlekiem> uszczelka jeśli nie to sprawdź czy nagrzewa się przewód prowadzący do nagrzewnicy jest on za silnikiem i prowadzi do kabiny tam jest zawór odcinający...
Witam serdecznie! tulejom się nie przyglądałem. To już moja 3 renówka z tym silnikiem i cały czas ta sama sytuacja tyle że w dwóch pozostałych normalnie grzeje ogrzewanie nie wywala płynu i nie doszło do zatkania chłodnicy tyle że ten okropny nalot w całym układzie i brązowy płyn chłodniczy. Koncentrat lałem i niestety rozrabiałem go ze zwykłą wodą...
Uszczelka była wymieniana jak pisalem wyzej - w zbiorniczku nie ma pecherzykow spalin tak jak mialem kiedys przed wymiana uszczelki, oleju nie przybywa - korek czysty. Najlepsze jest to ze dzisiaj znow zrobilem 60 km i jest ok - byc moze zawiesil sie termostat - teraz dziala prawidlowo - przy okolo 80 stopniach mi otwiera bo: rurka od termostatu do...
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
jest kilka domowych sposobow na zdiagnozowanie i usuniecie tej usterki mam nadzieje ze koledy mechanicy nie zjada mnie zbyt brutalnie :P podstawa do sprawdzania czego kolwiek jest sprawny termostat i pompa wody a wiec w 95% przypadkow z przedmuchem do ukladu chlodzenia w zbiorniczku wyrównawczym pojawia sie tlusty nalot mozna sobie to zobaczyc na zimnym...
Tak, masz rację, diagnoza wskazuje na uszczelkę, mialem kilka wozów gdzie były takie same objawy i to byla faktycznie uszczelka choć nigdy nie mialem problemów z rozruchem mimo że auto polykalo pół litra wody na kilka km. (golf iii 1.6 lpg ) Podaje tylko inne możliwości jakie mogą występować, np miałem kiedyś Golfa mk3 1.6 i ubywała woda, auto stało...
Sprawdź czy nie pobiera ci płynu chłodniczego , może być walnięta głowica . Ewentualnie uszczelka pod głowicą . Odkrec korek od oleju zobacz czy nie ma nalotu na korku taki żółty syf. Itd..
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Wymieniłem ten filterek w silniku i d... Zaciekawiony przejechałem się nim pare kilometrów i na wyłaczonym silniku sprawdziłem korek od oleju... biały nalot dosłownie na łyżeczce na korku i śmierdzi spalinami. Jednak głowica do roboty?
Ciekawe że na dolocie jest tyle mułu, pewnie wszystko wali przez odmę a turbo podaje dalej aż do cylindra. Dlatego nie widać wycieków. Jak sprawdziłeś czy w oleju jest płyn, chyba nie miarką oleju... Najlepiej zlej olej z silnika do czystego pojemnika, żeby ewentualnie go wykorzystać ponownie. Jak płyn będzie szedł do oleju to będzie na dnie miski olejowej...
sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego, odkrec korek od wlewu oleju, zobacz czy nie ma bialego nalotu tzw. mleka. jesli tak, to uszczelka pod glowica. moze byc sonda lambda rowniez.
Czy to może być coś innego? Nie mam spalin w układzie . Korek od oleju nie ma nalotu białego. Nie mam ogrzewania w środku w samochodzie. Sprawdzałem węże które wchodzą do nagrzewnicy( zdjąłem je) i w tych wężach nie ma ciśnienia. Więc myślę że płyn nie dochodzi do nagrzewnicy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sobą.
gotująca sie woda w ukladzie chlodzenia moze byc spowodowana nieszlelnoscia w ukladzie chlodzenia sprwadz wszystkie polaczenia przewodow gumowych jesli nic nie widac to obejzyj dokladnie do okola glowice przy uszczelce czy nie ma nigdzie nalotu jezeli masz plyn w ukladzie i odkec korek od oleju czy na korku nie znajduje sie zoltawa maź...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
Jeśli chodzi o ten trujniki to nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują... Przed chwilką zajrzałem do oleju, poziom od miesiąca się nie zmienił (od ok miesiąca dolewam płyn chłodniczy), olej nadal jest w tym samym miejscu co był, dokładnie posrodku miarku na bagnecie. Kolor wydaje mi się że ten sam, choć będę teraz go obserwawać. Takze raczej wycieku...
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
No właśnie ja nie wiem czy przypadkiem powodem wypchnięcia oleju nie było to że się rozgrzał. Nie dolewaj oleju i obserwuj co się będzie działo./ po pracy/. Zauważyłem jeszcze że pod korkiem robi zbiera mi się taki biały nalot: Chyba są takie oleje, które zostawiają taki nalot. Może to jest piana. Jak masz czas i chęci to połóż ten korek i zobacz co...
Kwestia jest taka , że po 1 nie mam żadnych nawet najmniejszych problemów z odpalaniem. Po 2 korek od oleju jest w porządku nie ma żadnego nalotu. Po 3 kompresja jest bardzo dobra(sprawdzana przez mechanika i na każdym są praktycznie identyczne wskazania). Po 4 auto w ogóle mi się nie grzeje. Także tutaj nie sądzę , żeby to był powód znikającej wody...
Auto nie traci na mocy nie dymi na biało, chyba, że jest wilgotno, silnik raczej nie piszczy po wyłączeniu objaw wycieku płynu pojawił się nagle, sprawdzę jeszcze po południu olej, obroty są w porządku ogrzewanie też - chyba, że jest bardzo mało płynu lub jego brak, wtedy też bardzo grzeje się silnik - zapala światełko stopu i wys. temperatury silnika...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Termostat raczej ok .. obie rury cieple,na postoju temperatura stała nie skacze,wentylator działa,korek zbiornika wymieniony, po zalaniu płynu jeżdżąc prędkością do 100 jest ok ,nie wyrzuca go ,lecz kiedy depnę trochę więcej gazu to odrazu wyrzuca cały płyn z zbiorniczka całego układu chłodniczego. w oleju wody niema a pod korkiem od pokrywy zaworów...
Wiatm! Mam pewien poważny problem. Zaczęło się od tego że około 2 miesiące temu zaciął się termostat i temperatura skoczyła na 120 stopni. zaczęło gotować plym. Auto pojechało do mechanika. Zaczął wymieniać pokolei wszystko bo nic nie pomagało: termostat, obudowę termostatu, uszczelke pod głowicą, pompe wody. Na jakiś czas ustało ale i tak temperatura...
Witam otóż mam problem w seacie toledo 94'rok 1.6i + gaz levato 1generacji (silnik VW jak wiadomo) chodzi o to że zamarza mi reduktor czy mikser jak kto woli , i po oględzinach zauważyłem wyciek na wężach (słabo dokręcone opaski) po zalaniu odpowiedniego stanu płynu dalej zamarzał mi mikser gazu wiec spuściłem cały płyn i zalałem woda by szybciej sprawdzić...
Witam. Mam problem z ubywanie płynu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygląda tak że jak zauważę że w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu trochę poniżej minimum, wtedy dolewam płynu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygląda to tak że czasami jeżdżę z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa...
Część wszystkim. Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki....
Dzisiaj odlalem nagromadzony płyn. Okazuje się że nie jest to płyn chłodzący (na 99%). Dlaczego tak myślę? Dlatego że kolor oraz smak się nie zgadza. Ciecz ma kolor brazowawy i jest jej ok 35 ml po przejechaniu coś koło 600km. Czy mogą to być opary? Jeśli tak to czy jest to normalne że jest tego aż tyle? Sprawdziłem też dokładnie bagnet i korek. Nie...
Hej, Mam nietypowy problem z moją Micrą K11 SLX 1.3 KAT, rocznik 1998, po FL, pochodzenia niemieckiego. Samochód jeździ codziennie na krótkich trasach (2x10 km), natomiast raz lub dwa w roku zostaje przegoniona. Wiadomo, codziennie do pracy, a raz ja jakiś czas na wczasy. W każdy razie moja Micra zaczęła jednak mieć dziwną przypadłość, mianowicie zaczęła...
Witam, od jakiegoś czasu wycieka mi płyn chłodzący, na początku wyciek był mały potem się powiększał. Pewnego dnia podczas jazdy wskazówka temperatury silnika poszybowała w górę na czerwone pole, na konsoli zapaliła się kontrolka stop-u i wysokiej temperatury silnika. Zatrzymałam auto poczekałam, aż ostygnie i okazało się, że brak jest płynu chłodzącego,...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Witajcie Wyglada to następująco. Pacjęt e46 z 2.0 diesl z CR rok 2005. Silnik na zimnym słabo pracuje z jakimś stukiem, trzęsie się. Własciciel twierdzi że wtryski regenerowane, turbina też, dodatkowo nigdy rozrząd nie zmieniany (kupiony przy ok 100kkm teraz 330kkm). Silnik na zimnym zaczął stukać albo raczej na jedwn cylinder inaczej pali. Sprawdziłe...
Witam Mój problem dotyczy ZAFIRY B 1,7CDTI z 2009r. Objawy: Z okolicy paska rozrządu, po uruchomieniu silnika (przy zimnym silniku chyba głównie) słychać było dziwne "cykanie". Rozrząd i pompa wody robione było ok. 15 000 km - 1,5 roku - temu. Wniosek: Trzeba będzie do mechanika, żeby zdiagnozował. Ale: Przed nastaniem upałów odgrzybiłem klimę. Już...
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
Witam, Dziś dużo jeździłem samochodem ze znajomymi od punktu do punktu i odkryłem kilka mankamentów. Mój Seat Cordoba 6K2 1.4 MPI AKK z 2000 roku jeździ tylko na benzynie, gazu nie było i nie ma, a szkoda... Proszę o poważne odpowiedzi, choć to, co zaraz powiem, pewnie doprowadzi niejednego do śmiechu. Latając od lewej do prawej ze znajomymi, zatrzymaliśmy...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Kolego WOPOR od niewielkiej ilości wody w benzynie nie uciekniesz i Musiałbyś tankować samochód co dzień do pełna pod korek.Ze względu na metalowy zbiornik i różnicę temperatury otoczenia na wewnętrznych ściankach zbiornika osadzają się skropliny wody i na to nie mamy wpływu a woda cięższa od benzyny zalega na dnie zbiornika.
A4 B9 2.0 TDI DETA 190KM. 250k przebiegu. Auto dymi na szaro, moc jest.. Test uszczelki ok, płynu nie ubywa, oleju też. Auto ogólnie długo kręci bez zagrzania świec, nawet w garażu przy temp 10'. Często wypalał się DPF. Po 150km bywało ze poziom sadzy był 20g. Został zakupiony drugi dpf i scr(okazyjnie z rozbitka 50k nalotu, w którym zerwało miske)....
nalot korek nalot korek chłodnica korek oleju
łożyska alternator naprawa dystrybutor ekspres krups objawy uszkodzonej sondy
schemat turbiny schemat turbiny
Ford Mondeo Mk4 – spadek prądu, nadmierny pobór, przyczyny, alternator, BCM, Bluetooth Naprawa zasilacza w telewizorze Toshiba 32W1333G