Ogólnie nie było tragedii. Były spękane i zdecydowanie twardsze niż nowe, ale miały wszystkie zęby i nie wołały o pomstę do nieba jednak nie zdecydowałbym się na ich pozostawienie. Tak jak pisałem ratuje je praca ze stałym obciążeniem. I jeździły na olejach różnych producentów (od budżetowych dekoktów po renomowane balsamy), lepkość 5W30 z interwałami...
Nie ma klina.
Napęd pompy oleju.
Więc wykręć z obudową zmień na wierzchu i wkręc z powrotem lub musisz zdjąć rozrząd i koło napędu pompy oleju żeby wymienić to co chcesz bez demontażu całości
T5 sprawdż te ciśnienie oleju, we wszystkich przypadkach jakie miałęm padał napęd pompy oleju, przebieg w granicy 100000 mil, co nie zmienia faktu że turbo padło, bo jak ję zatrzymasz masz taki sam efekt.
Witam, potrzebuję informacji jak działa napęd pompy ojeju w clio 1.5 dci. Gdy kręcę wałem pompa oleju nie kręci się stoi w miejscu, można ręką kręcić zębatka na wale. Nie powinno tam być jakiegoś klina który zaspala tą zębatkę z wałem?
jeżeli nie ubędzie oleju wtedy co mogę z tym zrobić? Zdemontować część automatyczną (nie ruszać dyferencjału) i zobaczyć co z napędem pompy oleju (pręt dł. ok. 1m) lub samą pompą (może być uszkodzony napęd pompy - jest wymienny). http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
nic nie wymieniajcie po prostu usuncie wałki silnik pracuje bez nich tak samo przejechałem juz 20 tys bez nich i nic sie nie dzieje, pompe wkładacie od 1.9 tdi starszej audi pasuje blok jest ten sam kupujecie pompe koło zebate łancuch napinacz koszt 600 zł plus wymiana jak sami tego nie zrobicie wystarczy zdiac miske olejowa pasek sciagnac zebatke z...
W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9. W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za...
Moge dołączyć się do pytania bo także stanołem przed taką sytuacją. Rozsypał się napęd pompy olejowej przy okazji zatarła turbina mimo że auto zgasiłem pratkycznie po 100metrach. Po naprawie 2miesiące i znowu to samo. Czy mechanik robi mnie w h....................... czy poprostu nie obejdzie się bez wymiany całego układu napedowego pompy olejowej....
Caddy 1.6 diesel 102 km, silnik CAYD. Przy zakupie zestawu paska rozrządu i bańki oleju (w IPARTS) doradzono mi dokupienie paska napędu pompy oleju. A przy odbiorze samochodu z serwisu dowiedziałem się, że mój silnik nie ma takiego paska, bo pompa oleju jest napędzana , cytuję, "w misie bezpośrednio z wału". ??? I teraz jestem głupi. W internecie są...
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Jeżeli faktycznie cieknie z tego połączenia, to nie ma tragedii jak już masz tyle rozebrane, do zdjęcia dolna misa olejowa, smok pompy, jakaś rurka i kilka śrub od dołu i kilka od frontu dekla, oczywiście też koło na wale, górnej misy nie trzeba demontować, uszczelki w tym miejscu nie ma. Klimy nie trzeba rozszczelniać. Odkręć najpierw koło na wale...
Witam. Pręt napędu pompy oleju przetarł 2 dziurki w karterze. Sączy się tędy olej i prowadnica nie ma smarowania. Czym to można zakleić, żeby służyło trochę dłużej niż "chwilę"?
Sprawdź dopływ oleju do pompy oraz napęd samej pompy olejowej może być tak że olej się podwiesza w zbiorniku /brak odpowietrzenia/ oraz tulejkę- sprzęgło napędu pompy/być może również pompa olejowa pod ciśnieniem traci sprawność ale zacznij od napędu pompy,co zaś do oleju to hipol 6 nie jest za gęsty /oryginalnie zalecali silnikowy/
Stało sie !!! Znowu usłyszałem ,,co znowu kolejny kompresor''- Na swoje usprawiedliwienie dodałem że ostatni [w tym roku] Wczoraj odebrałem od tokarza hs 21 wraz z silnikiem 4 kw, świeżo dorobionym sprzęgłem i kołem pasowym do napędu pompy oleju Chodniczki jak i zbiornik z aspy czekają od trzech króli
Napęd pompy oleju powinien być zrealizowany podobnie jak w Stihlu, czyli zabierak z drutu z wycięcia na bębnie sprzęgła. Przy takich luzach bębna mogło dojść do uszkodzenia końcówki i braku napędu pompki oleju.
Chińska jakość. Jak trafisz, to będziesz miał zero luzu, albo tak jak widać na video. Na wstępie sprawdź czy czop wału korbowego w miejscu złożenia igiełkowego nie nosi śladów zużycia, bo często jest miękki i się wyrabia. Wały korbowe mogą być produkowane z różną tolerancją średnicy czopu pod łożysko sprzęgła, a także z różną długością montażową czopu....
Witam po zdjęciu miski oleju okazało się że łańcuszek napędu pompy oleju był tak luzny że obcierał o obudowę i stąd był ten hałas, i trzeba było zmienić cały napęd pompy oleju na koła zębate.pozdrawiam...i zamykam temat.
Przy braku smarowania wałek rozrządu stanie jako ostatni Robiłem niedawno M54B30 BMW po utracie napędu pompy oleju. Wszystko przeżyło oprócz wałków rozrządu. Więc Twoja teoria nijak się ma do realiów.
Główna różnica to napęd pompy oleju. 710 z paska rozrządu, 714 łańcuszek na wale. Są całkowicie zamienne ze sobą
Jak nie cieknie z góry z rozdzielacza to być może przepuszcza uszczelnienie walka pompy i wpycha olej do środka napędu.
Zajrzyj do napędu pompy oleju. Możliwe wycieranie się wałka i/ lub przeskakiwanie łańcucha
Oberwany napęd pompy oleju.
Albo zasyfiona siatka na ssaniu przy pompie/filtr/ za niski poziom oleju /albo pada napęd pompy,najlepiej zdemontować pokrywę i wszystko dokładnie sprawdzić, połączenia uszczelnienia itp.może też padać napęd od strony sprzęgła /tarcza / lub przesuwka od załączania pompy w skrzyni .
weź stetoskop i posłuchaj czy to nie jest odgłos z okolicy miski olejowej a dokładnie z napędu pompy oleju
Jestem po wyjęciu kółka napędu pompy oleju się obcięły .Teraz szukam części pompa druga 1500zł ,i konwerter do regeneracji bo zmielone "zęby" wpadły do środka.Dzieki za pomoc.
Ma i to dość istotne. Z napędu pompy oleju napędzany jest także wałek balansowy. W razie jego nieprawidłowego silnik albo będzie wpadał w wibracje lub nierówno pracował.
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
A ode mnie calkiem prywatnie - po co w VANie czip? VAN ma wozic ludzi a nie startowac na 1/4 mili. Nie, no nie zgodzę się, każdy ma prawo do zwiększenia mocy swego dupowozu, obojętnie czy rower czy ciężarówka, chodzi o satysfakcję często nie okupioną wcale zwiększeniem spalania - ja rozumiem podciąganie tego co się da z silników w ramach pozostawienia...
No proszę Cię, jeździć z za niskim ciśnieniem? W tych silnikach był problem z napędem pompy oleju - zostało to zweryfikowane i naprawione? Wał został pomierzony przed wymianą panewek? Dla mnie to tykająca bomba naprawiona po łepkach...
witam jak zmieniasz sam konwerter to do tego jeszcze uszczelniacz pompy kup na serwisie najszybciej.przy demontowaniu skrzyni zacznij od wyciągnięcia rozrusznika i odkręcenia konwertera 3 śruby lub nakrętki nie pamiętam oczywiście przez otwór gdzie wkłada się rozrusznik.Pózniej linka kable poduszki łapy od poduszek i śruby od skrzyni i wszystko ładnie...
Ta wytrzymałość zależy ściśle od tej nieszczęsnej pompy oleju i jej napędu.
1. Jakąż to różnice mają te walki.? 2. Pompa oleju jest napędzana że wspólnego walka. Silniki pozbawione aparatu zapłonowego mają te ośkę krótszą, bez górnego wieloklinu napędzającego aparat. Wystarczy przełożyć z z wersji pod aparat, 750, 850, 903. Żaden problem. Pompa oleju zawsze będzie działać. Mam kolego wrażenie, że Ci się silniki pomerdaly....
wałek napędu pompy oleju obrobiony
Witam Mam pytanie ponieważ skrzywił mi się w/w wałek i go prostowałem i pozostało delikatne bicie czy silnik to przetrzyma? Bicie na wielowypuscie tym co idzie do napędu wałka rozrządu ma nie wiem około 0,5mm może lekko więcej? Ewentualnie może ktoś ma odsprzedać tanio wałek lub cała sprawną miskę ?
Silnik jak z VW więc i napęd pompy oleju mógl się urwać/ powycierać zęby. Ale ciężko coś stwierdzić po kilku odgłosach.
Kolego masz napęd pompy olejowej(moduł wałków wyrównoważających) napędzany łańcuchem-czyli na wale masz zębatkę która poprzez łańcuch napędza zestaw wałków balansujących.Łańcuch jest wyciągnięty,(napinacz go nie dopina) przeskakuje po zębatce na wale.Jeśli chcesz to na pw mogę przesłać Ci zdjęcia jak wygląda kompletnie zniszczony napęd pompy oleju od...
witam koledzy potrzebował bym do polo 1.4 tdi 1999r AMF schemat rysunek ustawienia wałka wyrownazajacego napędu pompy oleju w odniesieniu do walu korbowego dodam ze mam napęd na łańcuszku. pozdrawiam.
Wzdłużny i poprzeczny blok jest ten sam. Ostatnio z takiego cglc montowałem wał do cfca w T5 i po założeniu napędu pompy na pasek wszystko pasowało. Układ olejowy i jego elementy są takie same w obu typach silnika, różnice są w osprzęcie. Problemy z ciśnieniem oleju mogą mieć wiele źródeł zaczynając od dołu martwa pompę, przetarte walki wyważające,...
Chwileczkę- nawet jak chcesz się odnieść do jakiejś V6 z silnikiem 3.0TFSI, który kosztuje 50kzł, to w tym Q8 E-tron siedzą trzy silniki po (jak dobrze słyszę w filmiku) po 70kzł, więc? "Fachowcy" na filmie nie demontowali silnika w celu jego naprawy tylko dla oblukania co i jak przed wywaleniem na złom- zarzut chybiony. Porównanie do konwertera- ile...
Wszystko co piszecie można o d. rozbić. Uszkodzony wałek napędu pompy oleju. Koszt wałka jest minimalny, ale ten silnik z powodu zatarcia nadaje się do remontu. A ty jeszcze zabierałeś się za pomiary itp itd. Narobiło się kuku. Ale będą koszty.
No to proponuję sprawdzić napęd pompy oleju silnika - żeby nie było za późno.
A BKD nie mają tego "cudego" napędu pompy oleju?
BLB to BLB...był produkowany tylko przez rok czasu 2005rok. To ten wielki niewypał pod względem padającego napędu pompy oleju.
Wymiana wałka przekażnika w C 4011 trwa 30 minut. Większość podpowiedzi jest nie poprawna. Należy dżwignię włąnczania przekażnika ustawić na max do góry aby nie spadła tuleja napędu pompy oleju następnie odkręcić śruby tylnej pokrywy i wyciągnąć do tyłu wałek, nowy włożyć w to samo miejsce jeżeli opadnie przednie koło zębate chociaż nie zawsze to należy...
Dużych kosztów . Ściągaj miskę ,złap olej zobacz czy nie ma opiłków . Jak ściągniesz miskę wyjmiesz wałek napędu pompy oleju (o ile to u Ciebie występuje ) bo nie podałeś nawet kodu silnika to się okaże . Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju ale na cuda nie licz.
Śruba, o której piszesz to regulacja ilości oleju. Właściwie to nie jest śruba tylko bolec z mimośrodowa końcówką, na rysunku numer 6. Obraca się do okola i w zależności od położenia zwiększa lub zmniejsza skok tłoka pompy. Musisz to ustawić doświadczalnie, jeżeli znaki uległy zatarciu. Na rysunku masz pokazane co musisz sprawdzić jeżeli regulacja nic...
Goldwinger jak zawsze ma racje.Brak synchro między kółkiem wału a kółkiem napędu pompy oleju i aparatu zapłonowego.
Audi 2005rok silnik BLB po padniętym napędzie pompy oleju. Trafiło wał, panewki i turbinę + zębatki i łańcuch do napędu pompy oleju. Po złożeniu wszystkiego auto jeździ (na razie testowałem i zrobiłem tylko 15km). Niestety błąd "serwis oil" świeci się ciągle na desce rozdzielczej ale kontrolka oleju gaśnie i olej dochodzi na górę silnika. Tak się złożyło...
A je to jak mawiał Krtek! Tak to musi być. Przecież ECU zwisa w którą stronę wał się obraca. Dodano po 5 No i wuj w bombki strzelił chyba.... Nie da rady założyć koła fonicznego z 899cc do tego oryginalnego silnika bo na wale jest filtr odśrodkowy oleju. Zaślepić nie mogę bo nie będzie filtrowania wcale! Ciekawe ale ten silnik w ogóle nie ma innego...
Mi to wygląda na zcięty klin na kole pasowym(zaraz za nim jest koło napędu pompy oleju). Czy aby dobrze było dokręcone(100Nm+60"+60"+30")?
Za rozrządem jest jeszcze łańcuch który napędza pompę oleju i wałek balansujący. Przy 200 000 km powinno się zajrzeć bo w skrajnych przypadkach zrywa łańcuch i nie napędu pompy oleju. Najlepiej wymiane połączyć z wymiana rozrządu wtedy tylko dochodzi zdjęcie miski olejowej i osłony za rozrządem na wale.
Jak wyżej , zacznij od paska rozrządu i oględzin napędu pompy oleju i pompy podciśnienia .Wydaje mi się . że jeżeli zdemontujesz pompę podciśnienia to sprawdzisz tez zęby na wałku .
Dzięki wielkie kolego. A że tak jeszcze zapytam was koledzy, zamierzam wymienić rozrząd w aucie wraz z kołami zebatym i wariatorem. Czy do demontażu krótkiego łancucha od napędu pompy oleju muszę odkręcić bądź poluzować pompę oleju? Czy też po zluzowaniu napinacza i odkreceniu ślizgów da się to ściągnąć bez konieczności odkrecania pompy oleju? Dzięki...
zawsze układ się zapowietrza, trzeba odpalić auto i przełączać biegi i następnie sprawdzić poziom oleju, proszę pomyśl sam zanim zapytasz, więcej danych jak napisałem wcześniej( ciśnienie oleju( pompa jest napędzana od tej bucy pomiędzy silnikiem a skrzynią ijak wkładali skrzynie mogli nie trafić na wypust do napędu pompy oleju i pozamiatane)
W tym silniku jest jeszcze łańcuch napędzajacy pompę oleju i wałek wyrównoważający. Taki dźwięk wydaje już lekko zużyty. Przy przebiegach 150-200 tys km kończy się napinacz i trzeba go wymienić. Zwlekanie grozi całkowitą destrukcją napinacza i zerwaniem łańcucha ,który napędza pompę oleju ( dalej chyba nie muszę pisać czym grozi brak napędu pompy oleju)....
W 2,0 TDi można się spodziewać wszystkiego, pękają głowice, podają pompowtryski, obrabia się napęd pompy oleju (występują dwie wersje: jedna ma łańcuch i obrabia się zębatka na wale korbowym, która nie jest częścią zamienną i trzeba wymienić cały wał. Druga "poprawiona" ma napęd wałków balansowych i pompy kołami zębatymi, za to obrabia się 6-kątny trzpień...
Przyczyna tkwiła w zerwanym napędzie pompy ciśnienia oleju
Pompa oleju i pompa Vakum napęd z paska rozrządu.
BRE i BKD słyną z pękających głowic, uszkadzających się pompowtrysków, wycierających napędów pomp oleju itp. ośmiozaworówki miały chociaż trwalsze głowice, jeśli chodzi o 2.0. EGR bym zostawił w spokoju na twoim miejscu, ma czujnik położenia, i sterownik zgłosił by jego błąd jeśli coś by było nie tak, skupił bym się na MAF'ie i szczelności dolotu powietrza...
konwenter do regeneracji i sprawdź pompę oleju czy nie ułamana a o opiłkach w skrzyni nie wspomnę. Konwenter powinien przenosić napęd na pompę przy pomocy dwóch wypustów . Sprawdź czy są całe.
Ja bym celował w audi a4 b7, passat b6 ale nie ma co liczyć na względne przebiegi. Jest dużo informacji które silniki można spokojnie brać a których się wystrzegać jeśli chodzi o 2.0TDI. Lub doinwestować i wymienić napęd pompy oleju i wtedy spokój.
Co do Alfy to się nie wypowiem, ale wybrał bym Passata, bo jestem fanem "wieśwagena". Pamiętaj tylko, że te roczniki 2,0 TDI VW miały problemy zdaje się "napędem" pompy oleju. pzdr
od jakiego mastera ta dysza? Elementy zastosowane pochodzą z nagrzewnicy olejowej MASTER, a do pompy łopatkowej dorobiłem napęd. Są dwa rodzaje nagrzewnic, z pompą oleju i te drugie z pompą powietrza.
Witam W tym silniku kawałek białego tworzywa na 99% pochodzi z napinaczy albo ślizgów rozrządu. W takim przypadku warto byłoby zajrzeć do rozrządu i sprawdzić jego stan. Jest jeszcze osłona napędu pompy oleju ale ona jest wykonana z czarnego tworzywa a poza tymi dwoma elementami nie przypominam sobie więcej osłon/ślizgów z których mogło by coś się oderwać....
Witam wszystkich użytkowników forum. Problem jak w temacie i pytania do Was: 1. Czy w tym silniku 2.0tdi 16V na CR trzeba blokować wałki wyrównowarzające w module pompy oleju jak w silnikach 1.9/2.0 tdi 8V na pompowtryskiwaczach? 2. Czy przy demontażu modułu pompy oleju trzeba go ustawiać względem rozrządu/GMP? 3. Czy ktoś miał podobny problem i może...
Kolego jest taka opcja płyn może dostawać się od strony napędu pompy do oleju , miałem taki problem z CHIŃSKA pompą wody .
Ale to raczej dzwoni napęd pompy wtryskowej i może zaworów. Pompę wtryskową na wolnych napęd ciągnie gdy jest wtrysk paliwa i luzuje się napęd gdy go nie ma , sprężyny sekcji odbiją ją do przodu. Wtedy dzwonią zębatki głośniej im większy luz. To samo pewnie wałek rozrządu bo opór nie jest ciągły tylko skokowy. Na bank ten dźwięk nie produkuje napęd...
Może jeśli jest dziurka to będzie to jakiś odpływ przecieków z hydromotoru albo coś w tym stylu, ciężko mi powiedzieć bo tak jak pisałem z tym JD nie miałem do czynienia, z 3140 to tak. Ogólnie raczej będzie jeden olej bo w tych seriach tak było, były dwie pompy które muszą być sprawne w 100% dlatego że są od siebie uzależnione. Jedna podaje olej do...
Informacja od napędu pompy . Być może mało oleju, lub jakiś inny problem z przystawką odbioru mocy.
są możliwe dwie przyczyny tego stanu : albo padła pompa , albo puściła zaślepka na wale korbowym . Dodano po 3 aaaa jeszcze jedno - nie pamiętam konstrukcji silnika ale bywa że nie dokręcone jest (poluzowało się) koło pasowe na wale (dotyczy to konstrukcji silników które posiadają napęd pompy oleju bezpośrednio na wale napędowym. Pozdrawiam
Jasne, tracona i wliczona w starty mechaniczne, tak samo jak napęd pompy oleju i układu rozrządu. To już zależy jak się umówimy liczyć to obciążenie, zwyczajowo jednak wlicza się do niego moc odbieraną przez "akcesoria" i na biegu jałowym stanowi ona nawet do 20% dostępnej mocy silnika.
W tych silnikach olej potrafi przedostawać się między wałem a kołem zębatym napędu łańcuszka pompy oleju. Tam oryginalnie nie ma żadnego uszczelnienia.
Dziękuję za pomoc. Prace postępują , głowicę robi specjalista ( koszt 800zł ) lista części już zrobiona , ale jest jeszcze kilka spraw : 1. Jaka jest fizyczna różnica między AZQ a BZG bo mam książkę do tego pierwszego i nie wiem czy mogę się na niej "opierać" ? 2. Czy jest różnica między hydraulicznymi regulatorami zaworów ssących i wydechowych bo wydaje...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam. Rozrząd wymieniłem, stary łancuch od napędu pompy oleju był tak rozciagniety że po zdemontowaniu napinacza(który zresztą rozpadł mi się w rękach) i ślizgów zszedł bez problemu. Ale już żeby założyć nowy na nowe koło zębate na wale( to na pompie było w dobrym stanie więc je zostawiłem A poza tym samego nigdzie nie mogłem dokupić samego bo występuje...
Przy 4500/5200 uszczelniacz od strony zapłonu jest zabezpieczony przed wypadnięciem blaszką osłonową przykręconą do karterów. Prędzej od strony sprzęgła, gdyż tam może ulec przetarciu od zębatki/ślimaka napędu pompy oleju, lub wypaść z nadciśnienia. Raz taki przypadek dostałem do naprawy. Całkowicie zniszczony uszczelniacz nie pozwoli na odpalenie silnika,...
Naprawdę dziwi mnie to, ze pomimo braku uszkodzeń silnik nie chciał zapalić lub jeśli zapalił gasł po chwili. Myślałem,że zrobię to w weekend a tu klops. Mam jeszcze pytanie...chodzi mi o napęd pompy oleju...to taki plastikowy "ślimak" z drucikiem. Czy ten drucik musi być do czegoś doczepiony? Nie zwróciłem uwagi. Pewnie jak będę to składał to sobie...
Silnk BMS to 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem). Klasyka w tym silniku to uszczelki pompowtrysków czasem nawet rozjechane ich gniazda z tego biorą się problemy z paleniem. Z klasyki to jeszcze wycierający się wałek rozrządu który potrafi zjeść szklanki hydropopychaczy ,padająca tandem-pompa Luk-a. Na koniec tylko w 1.4...
Wstępnie to szykuj się na najgorsze - przytarcie silnika i jego remont. W tych silnikach były wadliwe pompy oleju - ich napęd. Trzeba zweryfikować , może nie będzie tak źle....
Te ładowarki mają napęd taki że jedna pompa hydrauliczna napędza jeden hydromotor który poprzez przekładnie napędza 2 koła po jednej stronie i z drugiej strony jest podobnie. Pompy i hydromotory mają budowe wielotłoczkową i są czułe na zanieczyszczenia. Do łyżki i osprzętu jest osobna pompa hydrauliczna więc podnośić i kopać może dobrze i nie ma to...
Witam, Ford Focus 1.0 ECOBOOST 2013r. 110 000 km. w jednych rękach od nowości. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i silnik stracił moc (prawdopodobnie zatarło turbo). Klient dojechał do mnie i po odkręceniu czujnika ciśnienia oleju i odpaleniu silnika poszło powietrze... Poziom oleju w normie, rozrząd z napędem pompy oleju (dwa paski)...
Tak czy tak zacząć muszę od wymiany oleju, jest mocno rozcieńczony, a pierwsze co padnie to napęd pompy oleju (zębatki z tworzywa) - to także potwierdzone info :). Spróbuję jeszcze 2 rzeczy: raz będę do gasił "kill switch'em" - natychmiast odłącza pompę paliwa i dwa, sprawdzę przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia do kolektora dolotowego czy przypadkiem...
Witam serdecznie. W którym miejscu jest ta pompa? Czy tryby przestawione na zdjęciu nie powinny być w oleju?
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Udało się, auto jeździ, gratulacje dla kolegi Andrzeja i jego zacięcia, takich kolegów życzę każdemu, ja w robocie on w garażu i do rana. Potrzeba było wymienić wałek napędu pompy oleju bo koło z wałkiem wychodziło bokiem. Górny wałek rozrządu bo był lekko uszczerbany. Tak na marginesie wałek od pompy oleju da się wymienić bez wyciągania silnika, potrzeba...
Na razie będę badać "nowe" sprzęgło. To uszkodzone jest w aucie. Niezła masakra, żeby je wydłubać bo trzeba zwalać całą skrzynię a może i całość. Mam ciasny garaż i kanał w którym nie mogę wyprostować się pod autem. Podlewarować też nie da rady bo stop jest za niski... ;-) Muszę mieć co najmniej jedna osobę do pomocy bo ta skrzynia waży tyle co dwie...
Ja tu słyszę na obu filmach ten sam dźwięk charakterystyczny PD-ków... Na obu filmach ? Bo w temacie, który ja założyłem jest zamieszczonych kilka filmików przez różnych użytkowników. A hałasujący napęd pompy oleju zamieściłem pod tym linkiem: http://youtu.be/qTDi1AncDLs Słychać tam też przez moment ten dźwięk typowy dla PD, który martwi Razera. W...
Ja jestem na ukończeniu takiej wiertnicy. Napęd spalinowy, maszt od wózka widłowego 4 m, ale bez docisku, chociaż cała karetka będzie ważyła ok 300 kg plus każda żerdź 33 kg, cztery łapy do ustawienia, dwie na ramię nośnej dwie na samym maszcie co by sworznie nie musiały przenosić obciążenia. Napęd wiercenia mam silnikiem BMR400 plus przekładnia kątowa...
181 nie jest produkowana w Chinach. Łatwo sprawdzić po numerze fabrycznym, który 171 i 181 ma wypalany z przodu pod tłumikiem. Pierwsza cyfra oznacza miejsce produkcji. 1-Niemcy 2-USA bodajże 4-Austria i 8-Chiny. W przedniej części również pod tłumikiem jest naklejka z kodem gdzie masz również nr fabr. a także kraj gdzie została wyprodukowana (nie dotyczy...
Jako że z okolicy łańcucha dobiegały dziwne odgłosy sciągnąłem dekiel (nawiasem mówiąc trzeba sciągać miske olejową :? ) no i łńcuch wygląda na dość wyciągnięty a dekiel ma dwa wyżłobienia i to akurat przy mocowaniu wałka napędu pompy oleju, jeszcze troche i wałek by wypadł.Ale co ciekawe auto ma dokładnie 24tyś km i 3 lata 8O spotkał się ktoś z czymś...
Cylinder do szlifu + markowy tłok, koszt rzędu 150-200 zł ale rozwiązanie najlepsze. Nowy zestaw chiński to koszt 50 zł, ale tłok niskiej jakości, cylinder z krzywo odlanymi oknami w cylindrze. Jaki przebieg? Jeśli przebieg ponad 20000 km to utrata kompresji (zużycie pierścieni) to rzecz naturalna. Tylko przy przebiegu 20000 km powinien mieć wymieniony...
Witam, mam kosiarkę Hondę z napędem hydraulicznym, podczas koszenia uszkodził się uszczelniacz na wałku i pompa pracowała bez oleju, kosiarka była zapychana. Wytarły się elementy w pompie i po wymianie uszczelniacza, nalaniu oleju moc napędu nie jest w stanie ruszyć kosiarki. Czy znacie dobrzy ludzie jakiś sposób na naprawę, uszczelnienie przekładni?...
Udało mi się wreszcie rozwiązać problem. Z racji tego, że pompa od michal_rybka miała inne odsadzenie czujnika położenia wału musiałem założyć starą. Postawiłem wymontować wał korbowy i zawiozłem go do firmy zajmującej się obróbką takich rzeczy. Pan mnie uświadomił, że wał jest mocno zjedzony i nie daje gwarancji, że pierwszy szlif wyrówna powierzchnie...
wymieniając co trzeba na czas można się ustrzec awarii Raczej odwlec ją tylko o kolejne kilometry. Wiesz dobrze, że w tym silniku wymienisz napęd pompy oleju a może Ci pęknąć głowica. O turbach i wtryskach to już nawet nie wspominam bo to po prostu eksploatacja. Sam odradzasz ludziom szukającym okazji na forum kupno danego auta najtaniej jak się da...
Problemów może być sporo. Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona), uchylona zaślepka na wale, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia i dodatkowo głębokie rysy na przylgni wałka rozrządu, brak napędu pompy ciśnienia oleju (bywały przypadki, że zabierak umieszczony w drążeniu wałka rozrządu obracał się swobodnie), uszkodzona pompa, brak...
Kolego, prawdopodobnie ( jeżeli masz tam olej) padły ci manszety -uszczelniacze- na tłoku podnośnika. To bardzo czesta awaria. W tym przypadku musisz odkrecic pokrywę a tam juz dostaniesz sie do cylindra no i do tłoka. Naprawa dość prosta i niekosztowna.
Tak jak pisałem wcześniej. Weź stroboskop do ustawiania zapłonu i szukaj znaków na kole zamachowym. Jeśli znaków brak, ustal mniej więcej GMP przez otwór świecy zapłonowej i wtedy skontroluj czy zapłon występuje gdzieś kawałek przed GMP. Chyba że chcesz robić na czuja i kręcić aparatem przy próbie odpalenia. EDIT: http://www.kumaha.co/4g64-timing-belt/.....
Na jakim oleju chodzi ta pompa z Audi, bo do wspomagania potrzeba ATF?
napęd pompa oleju silnik napęd pompa napęd pompy oleju
podłączyć telewizor philips router honda civic sterownik schemat tranzystor citroen zamiennik
Pomarańczowa dioda w piecu Ariston - przyczyny Biały ekran w wideodomofonie Kenwei - przyczyny i rozwiązania