Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Swiece przestają grzać i napięcie wraca do normy
tylko że to wszystko ostro stoi przeciw tym danym: https://www.volvocars.com/pl/support/car... 16A 230V = 3,6KW 16A 2 fazy = 6,3KW i to podkładając do wzoru P = √3 × U × I × cos(φ) = 1,732 x 230 x 16 = co dla 2 faz wychodzi faktycznie 6,37kw (czyli napięcie L-L)
Alternator sprawdzony na warsztacie, ładuje napięciem 14,5. Po zabudowaniu do samochodu 13,7
Brak napięcia na 4 powoduje przeładowanie a regulator w normalnych warunkach podciąga momentami do 29V.
Sprawdź ładowanie na alternatorze i akumulatorach.
Witam. Pisząc o tym że latem jest inne napięcie a zimą inne miałem na myśli regulacje napięcia uzależnioną temperaturą samego regulatora.
Nie działa podgrzewanie lusterek i foteli bo niema sygnału D+ od alternatora. Myślę że nie działa regulator napięcia.
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Jakoś w starych ciągnikach były dwa akumulatory połączone w szereg i jakoś latami działały... 2x6V, w ciężarówkach jest 2x12V czyli sześć cel na jedną baterię. Nie spotkałem jeszcze przez blisko 20 lat pracy w serwisie aby któryś z producentów stosował balansery. W tej chwili mam u siebie roczne akumulatory Volvo i różnica jest jak pisałem.
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Po pierwsze jaki typ akumulatora ma być w tym samochodzie - AGM To poczytaj o ładowaniu takiego aku to raz dwa to przy jakiej temp. akumulatora wedle odczytu w CEM jest takie ładowanie?
Kolego a co to ma do rzeczy, jak po wymianie tego przekaźnika K13 przejechałem 50 km i zapaliła mi się kontrolka od ładowania, a ładowanie mam. Gdzie mam szukać przyczyny ? Z góry dzięki.
Napięcie ładowania od 13.9 do 14 V jest u mnie cały czas niezależnie od temperatury i obrotów. Nawet obciążenie nie powoduje spadku więcej niż 0.1V. Teraz kwestia napięcia ładowania- książkowo jest od 13.8V do 14.5V, powyżej 14.7 producenci akumulatorów teoretycznie unieważniają gwarancję, choć nie wiem jak oni to sprawdzają. Pytałem znajomych od volvo,...
Majster może masz regulator 14.0V !!! na pewno taki masz :( wywalić natychmiast :) Zobacz tu masz taki !!! zobacz. https://www.iparts.pl/czesc/regulator-na... --- Kup regulator Huco 14.4 V Są też 14,5 lecz jak masz wszystkie przewody zrobione od nowa i żadnych strat to taki 14,5 na pewno przeładowywał będzie...
U mnie problem rozwiązany. Okazało się że wyleciał przewód z alternatora i to była przyczyna tej awarii . Do smpsmok sprawdź u siebie bo możesz mieć luźną wtyczkę lub przerwany przewód gdzie dalej, u mnie jest izolowany w dwóch miejscach czyli chyba komuś się przerwał. Sprawdź również czy alternator dobrze ładuje bo u mnie przy spadku napięcia gasł...
Co robi dioda D4? Zamiast D5 jest zwora, więc co robi D4? To są połączone szeregowo diody zenera ograniczające napięcie do którego ładuje się kondensator, np 200V, może być wlutowana jedna DZ 200V i zwora lub dwie DZ 100V
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
Ciągłość przewodu sprawdzałem na pewno jest dobry i przejść do masy też nie ma alternator na stole działa prawidłowo tak stwierdził gość od regeneracji byłem u elektryka pogrzebał trochę sprawdził czy napięcia dochodzą. Stwierdził że tylko serwis może to naprawić ewentualnie wymiana alternatora, ale po co wymieniać skoro ten na stole działa prawidłowo
Kiedyś miałem podobną sytuację w Lantrze, padł mi regulator napięcia (nie znam fachowej nazwy), który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora, jednak nie doprowadził do tego że nieładował akumulatora, ale go przeładował, akumulator się gotował, niemalże wyparował i były prawie identyczne objawy.
Problem jest taki: odpaliłem ogrzewanie tylnej szyby i po chwili zapaliła się kontrolka ładowania. Zgaszę auto, zapalę nie świeci się już, po 5 s zapala się nawiew, odpala się na max, pokrętło nie reaguje, a ogrzewanie na tylną szybę działa i nie idzie wyłączyć. Podłączyłem komputer, ładowanie 11.5V, podłączam zewnętrzny prostownik prąd ładowania 15A...
Regulator w alternatorze ma tylko jeden zacisk pomocniczy Dodano po 11 Na jeden. Dodano po 7 Dziś jeździłem trochę autem , nie pochylając się nad ładowaniem. Krótkie przejazdy dom,sklep... Po trzecim odpaleniu ładowanie już się nie świeci. Kontrolnie sprawdziłem multimetrem i jest ok tzn14,2-14-4 .....mierzone na zacisku przy nadkolu
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
U mnie chodzi cały czas i dzięki czemu tylko w tym roku wyłapałem 3 z 5 uszkodzeń parkingowych swojego auta. A rejestrator ma włącznik w sensie że masz wideo rejestrator stale ładowany nawet jak jest wyłączony zapłon? jeśli tak napisałbyś co dokładnie ustawiałeś i te podstawowe rzeczy żebym wiedział jak konkretnie się za to zabrać?
Witam , co jest przyczyną "słabego" ładowania przez alternator ?? Objawy : po uruchomieniu silnika na biegu jałowym nie gaśnie kontrolka ładowania na tablicy rozdzielczej , trzeba zwiększyć obroty do ok 1000/min - wówczas uruchamia się przekażnik i kontrolka gaśnie . Wymieniłem regulator napięcia na nowy , ale problem nie zniknął . Jeśli ktoś wie ,...
Witam. Prawdopodobnie za niskie napięcie, skok napięcia podczas rozruchu spowodowały ten błąd. Trzeba sprawdzić akumulatory, jak uszkodzone wymienić; jak rozładowane naładować i wszystko powinno wrócić do normy. Takie skoki napięcia mogą generować dziwne błędy w sterownikach, tak że najpierw doprowadź do stanu używalności swoje akumulatory i sprawdź...
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
ładować volvo ładować akumulator volvo kontrolka ładować volvo
700ma prąd ładowania obracanie obrazu rozszerzyć wolumin
CNC 3018 GRBL 1.1 – schemat połączeń, podłączenie sterownika, opis złącz Renault Clio IV – demontaż schowka pasażera krok po kroku, Torx T20, airbag, lampka LED