Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Trzeba sprawdzić wyjście napięcia z magneta na zasilanie modułu. Jeśli AC jest około 35-70 V i wyjście napięcia z impulsatora około 0.2 V, to moduł do sprawdzenia lub wymiany.
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Panowie zrobiłem krótki test i magneto napięcie daje podczas pracy ale jest kłopot. Miernik potrafił wyświetlić nawet 170V. Ale coś bliżej, jak ten test wyglądał, przy jakich obrotach i jakim obciążeniu. Obciąż to magneto żarówką np 5W/12V i zmierz jakie będzie dawało w tych warunkach napięci - obroty silnika takie jak przy szybkiej jeździe.
Tak to potencjometr.
A czy Ty wiesz, że magneto wytwarza napięcie zmienne? A nie widzę na schemacie mostka prostowniczego. A czy ty wiesz, że to magneto wytwarza w pewnych warunkach SEM o wartości większej, niż dopuszczalne napięcie wejściowe dla 7812?
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Tak jak już mówiłem, w CAŁYM przodzie nie ma napięcia, tj. światła stopu, kierunkowskazy, klakson, teraz nawet i światła drogowe, które są na napięcie z magneta. Sam licznik to to nie jest.
kryststgpom Nie obawiaj się. Nie jestem dzieckiem (niestety). Jednak dziękuję za troskę. Mam serwisówkę i tam zalecają taki ściągacz. A podejście będzie jak zdejmie się cewkę WN. A z tym uderzaniem w wał, to jestem nieprzekonany. Wolę napiąć ściągacz i wtedy, jak nie puści, uderzyć. Zajmę się tym jutro i napisze co wyszło.
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Raczej nie, co innego gdyby zaistniała przeciwna sytuacja, miałeś stator z połączeniem masowym, teraz masz bez połączenia masowego. Sprawdź moje drugie przypuszczenie - czy w starym na obu przewodach (białym i żółtym) było przejście do masy, czy w nowym też jest.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Może być problem w zasilaniu modułu czyli wysokie napięcie z magneta cewka zasilająca lub brak masy , jaki masz moduł ?
Moim zdaniem jest właśnie jakiś upływ pomiędzy stroną AC magneta, a DC akumulatora. Jakie napięcie na akumulatorze w każdej możliwej sytuacji?
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Zimny lut, niepewnie połączenie, przegrzewanie się jakiegoś elementu... Światła główne są zasilane chyba napięciem zmiennym (nie mam schematu przed nosem, ale to dość częste rozwiązanie) i jest to osobny od reszty oświetlenia obwód. Sprawdź, czy na wyjściu z magneta jest cały czas napięcie. I idź dalej punkt po punkcie.
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
jakie magneto tam stoi alternator
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
a macie może schemat takie regulatora, jak on jest zbudowany?
Miernik uniwersalny będzie pokazywał głupoty przy pomiarze napięcia z cewek magneto. Oryginalna instalacja oświetleniowa jest na 6V? Napięcie można podwoić, ale nie można pobrać większej mocy niż na 6V. W dodatku przetwornica trochę tej mocy zabierze.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
Koło na dwa magnesy może nie mieć modułu tylko od razu indukować wysokie napięcie w cewce tak jak w kosiarkach. Cewki wysokiego napięcia są wewnątrz magneta a w 12 biegunowym będą na zewnątrz i do nich moduł + inne cewki wewnątrz magneta.
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Magneto generuje tylko napięcie i sygnał do moduły. Jakby nie palił, to były problem magneta.
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Czy układ biegów masz normalny? Czyli jedynka z N w dół, dwójka z N w górę, pozostałe biegi też w górę? Motocykl jest współczesny z instalacją 12V napięcia stałego? Czy może starszy z "magneto"? Czy jest jakieś napięcie na kabelku od N na innych biegach? Bardzo możliwe, że jest tam styk, który zwiera do masy na N. Dla pozostałych biegów jest rozwarty....
Znalazłem błąd - jak się okazało kable w stacyjce byly (są) zle politowanie i na pozycji ON jest ciągłość na wszystkich , podpiąłem na krótko dla testów sam kabel z prądem na wtyczce i napięcie z magneta wrucilo na + , sprawdzając dalej po kablach natknąłem się na problem przy module CDI wiec podmieniłem z modułem z qada i na moje szczęście iskra wróciła...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Iskrownika w sensie technicznym tam nie ma. Ale tak, taka może być pierwotna przyczyna usterki. Szwagier wraca dopiero w przyszłym tygodniu (kierowca zawodowy) i być może dopiero wtedy uda mi się zrobić pomiary na sprawnym. Możesz zdjąć osłonę i pokazać Swoje magneto? Trochę demontażu to będzie wymagać. Dla wszystkiego, zmierz napięcia AC z magneta...
Zaczynając, czytać twój post pomyślalem sobie "Boże tylko nie na niebiesko", a tu zegary na niebiesko paskami led Zastanawia mnie ten fenomen :-) Teraz do rzeczy. Najprawdopodobniej podświetlanie zegarów będzie zasilane bezpośrednio z magneta czyli prądem przemiennym, to jedno. Będziesz potrzebowal mostka prostowniczego, ale i to nie jest wszystko....
Może kondensator. Odłącz go, włóż papierek w przerywacz i zmierz jakie wtedy daje napięcie cewka pierwotna przy obrotach magneta? Dodano po 35 A może izolacja przerywacza jest walnięta? Odłącz cewkę i sprawdź jakie generuje wtedy napięcie?
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Witam sprawdź czy z magneta wychodzi wysokie napięcie.
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
Ten tyrystor pracuje w module ładowania 12V więc myślę że nie musi koniecznie być na aż takie wysokie napięcie wsteczne ale dziękuję za cenną uwagę. Moduł ten zasilany jest napięciem zmiennym z cewki magneta na max obrotach napięcie zmienne nie przekracza 50V.
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
W tej chwili nie mam jak sprawdzić, ale wydaje mi się, że masz za niskie napięcie z cewki magneta. Sprawdź szczelinę pomiędzy impulsatorem a kołem magnesowym (ok. 0,3 mm).
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
podawana jest z akumulatora Zapłonów ,,bateryjnych" już się nie stosuje. Najczęściej jest to CDI (Capacitor Discharge Ignitron), gdzie z dodatkowego uzwojenia alternatora (magneta), napięcie kilkuset woltów jest podawane na moduł, ładując kondensator, a wyzwalanie iskry w GMP inicjuje czujnik halotronowy położenia wału. Też wewnątrz ,,magneta".
Ssanie z reguły podłączone jest pod obwód zasilający światła, najczęściej żółty przewód z magneta
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Co do problemu z przepalaniem się żarówki LED - przecież w tym motocyklu jest prymitywny układ cewek świetlnych i "magneta", napięcie przemienne, coś jak w WSK 125. W takim układzie, maksymalne napięcie jest w jako-takim przedziale wyłącznie przy zachowaniu mocy znamionowej żarówki. Po zamontowaniu Leda z dużo mniejszym poborem mocy nastąpi zrozumiały...
Radio gra poprawnie ale nie widzi magnetofonu przełącznik radio magnet. sprawny napięcie na ten styk ok 4.7V przychodzi gdzie szukać dalej
Tam bedzie tyrystor a nie triak. Sprawdź sobie schematy modułów do simsona i charta. Jeśli w module nie ma jakiejś mapy wyprzedzeńi odpowiada on tylko za generację iskry, to da się go zastąpić innymi. Ważne będzie tylko napięcie zasilające z magneta.
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
Teoretycznie rozebrałem magneto i jest to 12-cewkowe z wyjściem 3 przewodami, napięcie na nich też jest odpowiednie, według tego cewki w magneto są ok. Czym mogę mu obniżyć napięcie? Może są jakieś wynalazki, które mają instalację na 6V? I ten moduł jest od tego? Bo oczywiście na tych modułach nie ma oznaczeń ani nic z tych rzeczy. Może zastosować...
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
Jeżeli na "ciepłym" silniku wartości będą znacznie większe najprawdopodobniej jest uszkodzony. Ale ja jeszcze sprawdzam to oscyloskopem. Moduł jak zdołasz otworzyć można posprawdzać luty, wszystkie elementy bierne i tranzystor mocy. Tylko,że Chińczycy zazwyczaj mają zatarte symbole. Sprawdź dokładnie połączenia w kostkach, przewody( czy nie stykają...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Witam. Posiadam Silnik 2t który służył w sprzęcie hydraulicznym w straży. Silnik raczej starego typu. Problem w tym że nie mam iskry.Pytanie moje jest takie: Co jest walnięte moduł czy cewka ? Napięcie z magneto jest, kiedy obracam silnikiem i sprawdzam napięcie to na przewodach podłączonych do cewki nie ma żadnego napięcia. A kiedy sprawdzam na przewodach(od...
W takim razie mam pytanie, czy stabilizator powszechnie stosowany w motorkach potrafi zwiększyć napięcie, gdy te z magneta/alternatora jest za małe, czy tylko potrafi obniżać tak jak mój LM317 ?
Cześć, mam problem z RMX 250, mianowicie nie ma iskry. Magneto i stator zostały wymienione na te z modelu Kawasaki KX 250, ponieważ stare magneto było rozsypane, a nie mogłem nigdzie dostać magneta od RMX (inna średnica na wał niż RM). Problem jest tego typu, że nie daje iskry, zmierzyłem prąd zmienny, który wychodzi ze statora i daje do 15V. Moduł...
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Witam, pozostaje sprawdzić moduł wys. napięcia oraz cewkę od magneta. Wg. mnie padł moduł częsta sprawa w skuterkach. Cena od 50 do 120zł zazwyczaj chociaż widziałem droższe :| .Kolejna sprawa fajka oraz przewód wysokiego napięcia, ale rzadko tam się coś knoci.
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Witam Ten LED jest użyty jako żarówka czego ??? Co jest jeszcze w instalacji z tą żarówka ,jakie jest napięcie ??? w junaku jest Magneto ??? Nie miałem to nie wiem . Ledy w samochodach i motorach to tylko dobrego producenta, przekonałem się na swojej skórze i mam dalej zwykle . Pozdrawiam
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Jest to zwykły chiński quad bez immo nie wiem skąd stałe napięcie. A cewki w magneto podczas rozruchu to słabo probówka się świeci gdy się sprawdza. Do regulatora wchodzą 3 kable żółte i odchodzi masa (zielony) czerwony i jest na nim napięcie oraz czarny nie połączony z niczym
Myślę że najlepszym rozwiązaniem wg moich "wymagań" było by przerobienie zasilacza ATX. Powtarzasz się chłopie. Coś się tego ATXa czepił ? Kolega ,,Licznik Hektarów :D " wyłożył sprawę krótko i treściwie. Zmierzyć napięcie przemienne z ,,magneta" w całym zakresie obrotów silnika i się zdecydować. Przy bardzo wysokich napięciach (< 50VAC) zastosować...
Witam ja już swój skuter zrobiłem i brak ładowania (miałem 6V) to była przyczyna regulatora napięcia,a żarówki pali dlatego bo jest zepsuty właśnie regulator napięcia.Nowy kupiłem na allegro koszt ok 70-90 zł.Jak miałem stary regulator też mi paliło żarówki i zmierzyłem napięcie na wyjściu z magneta było tylko 6V a powinno by więcej jak 12V,regulator...
Witam. Kilka lat temu podobny zabieg robiłem w mojej Shl "Gazela" 175ccm. Napięcie zmienne, pochodzące z magneta, zasilające oświetlenie puściłem przez mostek prostowniczy 10A i podłączyłem jako ładowanie akumulatora. W drugim obwodzie wymieniłem selen na mostek 10A. Ten zabieg zdecydowanie poprawił ładowanie akumulatora!. Ale to jeszcze nie koniec...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Witam, mam problem z simsonem S51 z 1983r instalacja 6V , a mianowicie pali mi żarówki. Wydaje mi się że napięcie wychodzące z magneta idzie prosto na światła, a chyba powinno iśc na akumlator a dopiero na światła? Wymieniłem akumlator bo myślałem że jest popsuty i dlatego pali a teraz po zmianie jest to samo i wydaje mi się że napięcie omija akumlator...
Trzask mógł spowodować uszkodzony regulator napięcia,moduł zapłonowy itp.
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
witam. Jestem użytkownikiem fiata uno i kilka dni temu od czasu do czasu zapalała mi się podczas jazdy lampka "akumulator", ponieważ ma już 80 tys . na zegarku to profilaktycznie wymieniłem cały regulator napięcia (nóweczka magneto marelli - tak jak oryginalny był, bo podejrzewałem, że szczotki sie "kończą" powoli), ale niestety problem pozostał bez...
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Zapłon bateryjny oznacza zapłon, który jest zasilany z zewnętrznego źródła (akumulator lub tak naprawdę układu prądnica (alternator)-akumulator). W motorowerach wyposażonych w tzw. magneto napięcie do "napędzania" cewki zapłonowej jest indukowane w cewce niskonapięciowej wchodzącej w skład w/w magneto. Można to połączyć np. tak: -akumulatora na masę,...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Czy Magneto ma wpływ na ilość napięcia ? Wyrazaj sie jasniej !
A magneto (koło magnesowe) było wymieniane?
Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Sprzęgło wciska się dosyć ciężko, ale wysprzęgla całkowicie napęd po zablokowaniu klamki, mniej więcej na przedostatnim ząbku, a po jej zwolnieniu nie ślizga się. Czy regulacja sprzęgła zlikwiduje szarpanie rowerem przy zwolnionej klamce i manetce gazu ? Zobacz czy jak...
Kupiłem cewkę uniwersalna 6/12v. Problem mam teraz chyba z zapłonem są problemy z odpaleniem a jak już odpalił to nie chciał "wejść" na obroty silnik nie równomiernie pracował próbowałem ustawić zapłon to jeszcze pogorszyłem bo teraz odpala i zaraz gaśnie. Co zrobiłem źle? - Otwarcie zapłonu ustawione 3mm przed GMP https://obrazki.elektroda.pl/7235562800_...
Na wyjście wzmacniacza Unitra AT9100 (np kanał lewy) podłącz woltomierz i obserwuj poziom napięcia oczywiście woltomierz najlepiej jak by był magneto-eletryczny bo elektroniczny może być za wolny chyba że posiadasz oscyloskop.
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
regulator napiąć magneto magneto stihl magneto napiecie
spalić bezpiecznik kondensator formatowanie niskopoziomowe klimatyzacja drgać
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Pralka Beko nie uruchamia się po awaryjnym otwarciu Parametr P00 w piecu Termet Silver Pro - funkcja i regulacja