Tak to potencjometr.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
jakie magneto tam stoi alternator
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Trzask mógł spowodować uszkodzony regulator napięcia,moduł zapłonowy itp.
witam. Jestem użytkownikiem fiata uno i kilka dni temu od czasu do czasu zapalała mi się podczas jazdy lampka "akumulator", ponieważ ma już 80 tys . na zegarku to profilaktycznie wymieniłem cały regulator napięcia (nóweczka magneto marelli - tak jak oryginalny był, bo podejrzewałem, że szczotki sie "kończą" powoli), ale niestety problem pozostał bez...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Dzień dobry, pierwszy raz zakładam nowy temat, więc proszę o zrozumienie. Kupiłem nowy silnik Loncin LC1P96F 608CC i nie bardzo wiem, jak go podłączyć, chodzi mi o elektrykę. Z silnika wychodzi kostka z czterema przewodami: pierwszy niebieski od elektrozaworu przy gaźniku, drugi czarny od magneto, trzeci czerwony od regulatora napięcia i rozchodzi...
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Witam Żeby pomóc potrzebne są pewne uściślenia : 1. posiadam też silnik kajakowy produkcji DDR Tummler. Jest to konstrukcja dość leciwa, ale niezawodna :). Silnik ma wtyczkę na gniazdko samochodowe Niech kolega wrzuci wyraźne zdjęcia tego silnika a szczególnie tabliczki znamionowej i tam gdzie są jakiekolwiek gniazda. 2. wolałbym z silnika ładować akumulator....
Witam ja już swój skuter zrobiłem i brak ładowania (miałem 6V) to była przyczyna regulatora napięcia,a żarówki pali dlatego bo jest zepsuty właśnie regulator napięcia.Nowy kupiłem na allegro koszt ok 70-90 zł.Jak miałem stary regulator też mi paliło żarówki i zmierzyłem napięcie na wyjściu z magneta było tylko 6V a powinno by więcej jak 12V,regulator...
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
żółty przewód wychodzi z magneta i jeszcze przed regulatorem napięcia idzie do świateł. Ja widzę że prócz regulatora idzie on tylko do kontrolki temperatury płynu chłodniczego oraz do podświetlenia zegarów. Do świateł idzie przez przekaźnik a akumulatora.
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
Luzy zaworowe jack63 stosunkowo za małe często gniazda zaworowe ugniataja się przez co zawory są podparte ciężko jest z uruchomieniem i prowadzi do wypalenia zaworu Ssący 0,10 Wydechowy 0.20 Musisz mieć dobry akumulator to podstawa , jak nie masz ładowania to regulator napięcia do sprawdzenia lub zasilanie z magneta czy wychodzi prąd powinien być około...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Moje pomysły idą teraz do rzeczywistości i udało mi się ominąć oryginalny regulator napięcia alternatora Magnet Marelli i ponownie wykorzystać do testowania oryginalnych diod tri. Oryginalna tylna koparka wyglądała następująco: http://obrazki.elektroda.pl/6186547000_1... Hacked regulator napięcia, aby umożliwić bezpośrednie połączenie...
Gratuluję zabawy. I winszuję wymianę regulatora napięcia. Raczej nie powinno tak być. Raczej, bo nie znam schematu tego pojazdu, ani nie widzę instalacji. Światła z reguły są zasilane z magneta prądem przemiennym ograniczonym przez regulator. Choć może się zdarzyć, że będą zasilane stałym po pełnym prostowaniu i regulacji. Trzeba zmierzyć napięcie w...
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Witam. Mam problem z moim routerem. Jest to rocznik 2011. Niestety nie ma ładowania. Napięcie na stykach akumulatora wynosi około 12.3 V. Wymieniłem w nim już cewki, regulator napięcia, moduł. Czy to może być wina akumulatora lub magneta?? Dodam jeszcze że nawet po podłączeniu do prostownika motor nie odpala i nie ma świateł. Co to może być??
Magneto to samo podejdzie do statora 6 cewkowego ?
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
z może spróbuj wsadzić trafo o przełożeniu 1:2,ale przed regulator napięcia?tzn tam,gdzie idzie prąd od prądnicy do regulatora,wpakuj się w to miejsce szeregowo ;) ,po czym mostek a na końcu LM7812?Tylko nie wiem ile taki LM wytrzyma....tzn musiał byś sprawdzić napięcie na wyjściu z magneto,bo może ono być wyższe o kilka V niż za regulatorem napięcia...
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Jakoś nie przypominam sobie w WSK prądnicy (chyba, że akurat mowa o silniku Wiatr). Standardowo były tam cewki od świateł, ładowania akumulatora i zapłonu. Z braku regulatorów moc tego urządzenia była optymalna dla konstrukcji. Możliwości dokonywania zmian malutkie. Prawdopodobnie można by te cewki nawinąć nieco grubszym drutem i nieci więcej zwojów....
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
A co to za szyfr? "f5" ??? Masa silnika często jest prowadzona jednym z kabli wychodzących z magneta. Musiałeś czegoś nie podłączyć. Pewnie dzięki temu spaliłeś regulator napięcia. Sprawdź napięcia na kablach z prądnicy. Czy światła działają? Skąd wiesz,że nie ma ładowania?
Jest to zwykły chiński quad bez immo nie wiem skąd stałe napięcie. A cewki w magneto podczas rozruchu to słabo probówka się świeci gdy się sprawdza. Do regulatora wchodzą 3 kable żółte i odchodzi masa (zielony) czerwony i jest na nim napięcie oraz czarny nie połączony z niczym
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Zmyliły mnie poprzednie posty o wyjściu z regulatora Ściągnąłem schemat motocykla, teraz jest wszystko jasne, brązowy to jest MASA ! Tyrystor może być faktycznie przykręcony bezpośrednio do aluminiowej obudowy, cały układ jest po prostu wpięty równolegle z żarówkami i uzwojeniem cewki świetlnej magneta
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Czujnik Halla na wale tam gdzie magneto. Może nie podawać impulsu. Następnie cewka.
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
bardziej mnie interesuję dlaczego jak cewka nie jest podłączona to wychodzi prąd normalnie z modułu a po podłączeniu on znika ale wciąż stator daję prąd Poczytaj jak działa CDI. a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Dodano po 8 bardziej mnie interesuję dlaczego jak...
cross odpala i działa, ale dopiero gdy się go odpali święcą światła i to trochę słabo po dodaniu gazu święcą mocniej Czy regulator napięcia jest od tego silnika, czy został stary? W zależności od rodzaju magneta w oryginale i w nowym silniku (cewka "zmasowana" czy nie) mogą być konieczne drobne zmiany w instalacji elektrycznej.
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
Problem wygląda następująco mam peugeota speedfigta 2 z 2005r. chłodzony powietrzem. Gdy odpalę skuter światła działają przez 2-3min następnie wyłączają się (podświetlanie zegarów, przednia lampa i tylna. Natomiast kierunki i stop działają) jak skuter postoi kilka godzin światła znowu działają 2-3min i gasną. Sprawdzałem wszystkie styki, włącznik, zmieniłem...
To jest podobne do rjeju, prosta sprawa bierzesz fazę z magneta prostujesz mostkiem i zasilasz co tam chcesz 2 przewodami na pływającej masie. Regulator orginalny reguluje gratis ci napięcie.
witam, naprawdę potrzebuję pomocy. 8295693800_1397163970|bLlUSQOawt narysowałem schemat z czym jest problem. objaśnienia. narysowałem tylko podstawę, zapłon i kontrolki i inne drobne rzeczy działają prawidłowo. jedynie z tym co narysowałem jest coś nie tak: Po przełączeniu stacyjki na on (to co narysowałem to pozycja on), prąd z magneta płynie w przewodzie...
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - A to ciekawostka
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami. Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta....
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Witam Wiem, tematów było sporo, szukałem,, czytałem i nie jestem pewny do końca wypowiedzi . Skuter to 4t właśnie skończyła się gwarancja!! Otóż tak, w skuterze przy zapalonym silniku, gdy włączę światła pozycyjne to świecą ledwo co, o mijania i długich nie mowie bo ich nie ma. Kierunki działają, stop też ale to jest zasilane z akumulatora (chyba)....
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia który kupiłem wczoraj (wyślę zdjęcie). Mam pitbike który ma magneto i jedną cewkę tylko. Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony) i na biegu jałowym pokazuje około 80V a przy dodaniu trochę gazu skacze do 110V (mierzyłem miernikiem na napięcie przemienne) a maksimum to chyba...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Światło w reflektorze jest zasilane z cewek magneta a wiec silnik musi pracować , kierunki natomiast zasila akumulator. Sprawdź napięcie na żółtym przewodzie regulatora, zasila ono żarówkę przednia( V~), jeżeli jest to dalej włącznik świateł i przełącznik zmiany długie -krótkie. W kierunkach zasilanie na przerywaczu (V-) a potem sam przerywacz.
Widziałem kilka schematów i wychodzi na to że wystarczy podpiąć akumulator przez prostownik i powinno działać nie trzeba regulatora napięcia. Jeśli mam akumulator 2Ah to mostek prostowniczy muszę kupić na 2A czy jak ?
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Czy w oryginale był regulator napięcia Układ nie jest oryginalny (w oryginale był chyba prostownik selenowy). Zamontowanie zapłonu CDI wiązało się z wyrzuceniem całego starego statora/platynek/magneta. Teraz jest 6 cewek do wytwarzania prądu użytkowego i 1 cewka do zapłonu. Regulator jest dołożony. Niestety nie zmierzyłem prądu płynącego przez żarówkę...
Można.Ale po co?Magneto wytwarza prąd zmienny.Układ z tranzystorem?Trzeba dać prostownik.A więc zpadek napięcia.Raz do motoroweru dorabiałem regulator napięcia.Na triaku.
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Witam, mój problem dotyczy braku ładowania. Sprawa prosta. Podczas jazdy zgasły mi światła i po zgaszeniu silnika akumulator rozładowany. Od razu kupiłem regulator napięcia, posiadam taki z 5 kablami. Po wymianie brak ładowania oraz brak świateł po odpięciu akumulatora. U mnie w skuterze jest światło po przekręceniu stacyjki, więc jest z aku, ale nie...
Witam. Posiadam motocykl Zipp pro 50, w którym non stop po dodaniu gazu pali mi żarówki 😡 Myślałem, że to wina regulatora napięcia, więc kupiłem dwa nowe i wciąż dzieje się to samo. Wina nie może też być po stronie iskrownika/Magneto, gdyż jakoś 3 miesiące temu kupiłem nowy silnik Moretti 110, a przed zakupem było to samo. Gdy odpalę motocykl, to od...
napiąć magneto regulator magneto regulator napięcia magneto
thunderbird konfiguracja phison firmware ps2251 wykorzystać wyświetlacz radia
gorący silnik pralka amica matryca lsc320an02
Kyocera drukuje tekst POST/ipp/print HTTP/1.1 - co oznacza? Dlaczego nieużywany laptop się rozładowuje? Przyczyny i rozwiązania