Ale w tym przypadku regulacja chyba jest na masie. Więc jakiego napięcia się spodziewacie? Trzeba będzie szukać przyczyny braku +12 V na silniku. A przy samochodach starszych kostki połączeniowe mogą odmawiać posłuszeństwa. A w tym przypadku trochę natężenia bywa.
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Wystarczy poprosic...
Sprawdź jeszcze raz, czy na bezpieczniku pod maską odpowiadającemu za nawiew jest napięcie po kluczyku(koniecznie na obu końcach bezpiecznika:D)
sprawdż czy wychodzi napięcie na przewód nr 16 wtyczki 16V VE bsm komory silnika pozdrawiam
Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel nawiewu a co zatem idzie i klimy. Cewka tego przekaźnika jest zasilana z bezpiecznika f2(5A) w skrzynce bezpieczników przy lewej nodze kierowcy.. Wymień przekaźnik i po kłopocie. Dodano po 1 Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel...
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
żarówki 12 V 1,2 W z długimi wąsami. Jest tego pełno na allegro
tylko 12V
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
A np. na bezpieczniku zapalniczki jest napięcie?
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
Podaj napięcie na ten pomarańczowy, one były od nadmuchu.
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu) Spadek napięcia nie będzie stały, a zależny od prądu. Pozdrawiam
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
witam Nie działa mi wentylator/nawiew tylnej części kabiny. Wentylator sprawdzony i działa. szukam schematu połączeń, jakiegoś sposobu pomiaru , informacji jakie napięcia tam powinny być. Pozdrawiam
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
witam....! mam taki sam problem , u mnie nie chodzi wiatrak chlodnicy , radio , zapalniczka i nawiew w kabinie...., prad dochodzi do skrzynki bezpiecznikow w kabinie i tam ginie , bezpieczniki wszystkie sa ok i te pod maska silnika i w kabinie , niewiem gdzie mam szukac tej awari, juz myslalem wyjac te skrzynke bezpiecznikowa w kabinie i ja rozebrac...
Tak. Zauważ, że silnik nawiewu pobiera prąd rzędu kilkunastu amperów. Teraz popodstawiaj sobie stosowne wartości do prawa Ohma i zobaczysz o co chodzi. Dla przykładu: przy prądzie 10A płynacym przez rezystor 0,5Ω uzyskasz na nim 5V spadku napięcia.
Do tej drugiej kostki idą, jeśli się nie mylę, 4 przewody. W zasadzie, podczas regulacji nawiewem, napięcie powinno się zmieniać na którymś z kabli, dobrze myślę?
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Kończące się szczotki, ale to climatronic powinien wypluć w błędzie... W blokach pomiarowych porównaj napięcie rzeczywista wartość od zadanej.....
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Nie PWM, zmienia się napięcie jeżeli zmieni się liczba kreseczek na panelu.
Mam dokładnie to samo, wcześniej pomagało wyłączenie rekuperatora od sieci na jakiś czas. Zauważyłem również, że wówczas rekuperator pracuje jakby w zawieszeniu, gdyż nawet po otwarciu klapy wymiany filtrów wentylatory nie zwalniają, jak miało to miejsce wcześniej. W sobotę miałem znowu to samo i wszedłem w ustawienia kalibracji wentylacji, i moim oczom...
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Wtyczka od wentylatora napięcie jest było sprawdzane
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
Należy podążając za sugestią Slawek12328 otwożyć maskę, rozpiąć dwupinową kostke od silniczka (znajduje się po lewej stronie auta, okolice podszybia) i sprawdzić napięcie na niej.
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
Trzeba by zobaczyć po kolei na schemacie skąd to jest zasilane. Skoro bezpiecznik F28 jest sprawny to sprawdź jeszcze masę bo z tego co widzę to ma przełącznik idzie masa a nie plus.
A po co wszystkie,sprawdziłeś ten jeden konkretny? I gdzie niby jest to napięcie. Masz sprawdzić zasilanie panelu a nie napięcie, a potem CAN. Widzę czarna magia ,trudno ,czas oddać do fachowca.
Tak, linia X to jest taki + po włączeniu zapłonu, który jest pozbawiany napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem po to aby odciążyć akumulator (wycieraczki, kierunki, nawiew, ogrzewana szyba etc.)
Istnieją, poszukaj regulatora PWM
W którym miejscu znajduje sie rezystor nawiewu w mercedesie w168 1.7 cdi
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Jak nie masz napięcia na brązowym przewodzie przy silniku dmuchawy to sprawdz bezpiecznik 25 i 26 (oba 30 A ) .
Witam. Nie działą mi nawiew na wszystkich 4 pozycjach ani nie świeci kontrolka od wewnętrznej cyrkulacji powietrza. Bezpieczniki są ok. Od czego zacząć??? Nie ma tutaj na forum żadnej konkretnej odpowiedzi z podobnych tematów.
Czy chodzi o REZYSTOR OPORNICA RENAULT LAGUNA I LIFT 9400113
Prawa strona nad nogami pasażera, możesz wyciągać schowek możesz nie... Sprawdzić czy dochodzi napięcie, sprawdzić sam silnik bez płytki tam obecnej.
zacznij od paska klinowego :) napięty ma być. Luz jakoś koło centymetra. Jak jest więcej to trzeba go napiąć
Napięcie ładowania powinno być w okolicach 14,2V i powinno się utrzymywać na tym poziomie nawet po włączeniu świateł, nawiewu i tak dalej. Może spaść pod obciążeniem do 13,8V i niżej nie. Alternator do sprawdzenia.
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Tak, ten układ. Schemat znajdziesz w sieci, jest tego bardzo dużo. Jakąś najprostrzą aplikację tego scalaka włącz w obwód silnika. Ograniczysz napięcie na silniku, tylko nie za dużo i powinno być dobrze.
sprawdziłeś napięcie do dmuchawy??? jeżeli napięcie idzie a dmuchawa nie kręci trzeba wyjąć sprawdzic ale jak już sie zawiesza proponuje wymianę na nową.....
Czyli wymiana wentylatora Niekoniecznie trzeba sprawdzić co powoduje usterkę, może zimne luty bądź zanik napięcia.
Sprawdz czy sie pokrywaja
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
Witam, sharan 1998r 110km , nie dochodzi napięcie do przelącznika nawiewu kabiny.Bezpieczniki sprawdzone ok. Rezystor wymieniony na nowy.9 ponieważ wczesniej nie pracował na 1 i 2 biegu)Po podaniu bezpośredniego zasilania na przełącznik nadmuch do przewodu zasilającego ,nawiewy pracuja na maxa tak jak powinno być, problem w tym ,że zarazem włączają...
Czy ktoś miał kontakt z tą płytą Nie miałem za to znalazłem trochę info. Jest to uszkodzona 1 faza zasilania. Sekcja jest 7 fazowa i niektórzy piszą, że wymaga nawiewu. https://ithardware.pl/testyirecenzje/tes... Sekcja zasilania jest siedmiofazowa i bazuje na kontrolerze PWM uP1618A....
kolejne trzy przewody nic nie pokazują czy to plus, czy minus Ten cienki niebieski jest sygnałowym regulacyjnym po podłączeniu żaróweczki około 1 W względem masy kręcąc pokrętłem siły nawiewu żarówka zmienia moc świecenia. Drugi cienki to informacja zwrotna napięcie na wentylatorze. A trzeci nie pamiętam.
No od bezpiecznika należy zacząć. Oznaczony jako "gebläse".
Witam! Jestem posiadaczem renault Laguna 2, rok 2003, nie działa nawiew. Do samej kostki przy silniku nawiewu napięcie dochodzi, podejrzewam sam silnik, ale odkręciłem wszystko i silnik nie chce wyjść. Czy ktoś kiedyś demontował silnik? Proszę o wskazówki jak go wyjąć. Pozdrawiam
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
Z przełącznika idą napięcia na 1,2,4 opornicy z 3 idzie na silnik dmuchawy według AD żadnej innych czarów niema.
tak sprawny , właśnie wróciłem od kolegi , podłączyłem swój do jego auta i nawiew działał . Dziwne jest to że na wtyczce do silnika nawiewu też mam napięcie 14 V z groszami , podłączałem go na krótko z gniazda zapalniczki i działał . A może przy poborze spada napięcie , jak to ewentualnie sprawdzić ?
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
Kolego sprawdź napięcie na bezpieczniku 26 w pozycji ACC. Jeśli brak, a tak podejrzewam, to skrzynka bezpieczników wymaga poprawienia lutów.
Witam, Montaż przekaźnika numer 13 załatwił sprawę. Nawiew działa.
Następne pytanie to czy po włączeniu zapłonu nie powinno pojawić się napięcie w złączu panelu klimatyzacji? Tak jak na schemacie tylko stałe zasilanie , reszta po szynie CAN .
Nie mam schematu do C4, ale w większości samochodów napięcie idzie na rezystor, gdzie jest w zależności od ustawienia nadmuchu obniżane (lub nie, gdy ustawisz nawiew na maksa) i z rezystora na dmuchawę. Więc zmierz napięcie na wtyczce dmuchawy (wpiętej) i sprawdź czy rośnie w miarę zwiększania siły nadmuchu.
Wymieniony na nowy, napięcie 12V
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Ja bym sprawdził samą pompkę zasilając ją bezpośrednio. Ktoś wcześniej napisał o potencjometrze regulującym nadmuch. "Psiknij" go jakimś siuwaksem-wd40 czy co tam masz pod ręką-oczywiście przy wyłączonym napięciu-i pokręć nim. Włącz stację i zobacz, czy coś się zmieniło.
Temat załatwiony Oznaczenie tego rezystora to 23C-opór 16.9kΩ , odnośnie zasilania to bezpiecznik był tak pośniedziały na styku wyjściowym że nie wypuszczał napięcia na instalację.
Jeżeli to tak wygląda to oczywiście miejsca z nalotem należy przemyć. Najlepiej isopropanolem lub denaturatem; twardym pędzelkiem. Po wyschnięciu sprawdzić luty i stan przelotek. Włączyć radio i pomierzyć napięcia na końcówce. Jeżeli OK, podłączyć głośniki i "osłuchać" audio.
bardzo prosze, jesli ma ktos schemat tej dmuchawy, bede brdzo zobowiazany. sprawa dosyc pilna dziekuje pozdrawia Grzegorz
Ten bezpiecznik 40A jest przed przekaźnikiem. Często w BSM wypala się nóżka tego przekaźnika. Podaj 12V na przewód który zasila silnik dmuchawy. Rozumie że nie ma tego napięcia.
Czym sprawdzasz napięcie akumulatora?
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Na drugi dzień podpięłam prostownik i odczyt pokazał 9 V ponownie go naładowałam, efekt był taki sam ze samochód nie odpalił i dalszy brak kontrolek. Po naładowaniu jakie miał napięcie oraz czy po naładowaniu i po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przed włączeniem rozrusznika, też nie zapalały się żadne kontrolki? Jeżeli akumulator miał normalne napięcie...
W ogóle nie ma przekaźnika "nawiewu" jedyny jaki przekaźnik do tego jest to styk "X" ale on odpowiada za większość prądożernych odbiorników wiec nie tylko nawiewu by nie było. I przekaźnik styku X jest pod kierownicą. Bezpiecznik do dmuchawy szukaj z boku pulpitu, a ten przekaźnik co pisałem jest w BSI choć tam jest jeszcze przekaźnik "30" i być może...
Tak w ogóle nie działała. Sprawdziłem ten rezystor no i faktycznie był spalony. Przelutowalem go i dmuchawa nadal nie działała więc jeszcze raz spojrzałem do skrzynki bezpieczników w podszybiu lecz tym razem zerknalem bardziej na te większe bezpieczniki jo i faktycznie jeden był przepalony i jak się okazało było to od dmuchawy. Dzięki za pomoc!
Panel klimy.
Ciężko będzie przez forum ,musisz podjechać do papraków i niech poprawią.Trzeba by odczytać błędy i podać opis lub numer ,skoro świeci check to powinno cos zarejestrować a nie wiemy co.Sprawdzić napięcie zasilania na sterowniku i jego masy jak i ładowanie.
na panelu kabel czarno-niebieski pin1 masz napięcie?
Sprawdź napięcie na wiatraku czy w ogóle się kręci.
Witam Podczas wymiany żarówek podświetlania nawiewu doszło najprawdopodobniej do jakiegoś zwarcia i licznik podświetla się, wskazuje jedynie kierunkowskazy i symbole od świateł. Wyświetlacz nie działa, wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza nie ruszają się. Nie dochodzi też napięcie do żarówek podświetlania nawiewu ale możliwe że nie dochodziło...
Tak jak pisałem sprawdzałem napięcie na podłączonym wentylatorze i regulowanie mocą nawiewu nic nie zmienia napięcie jest albo zero albo bliskie 1.5v. Sprzedawca zapewniał że rezystor jest sprawny. Ale pewności nigdy nie ma. Problem w tym z jest ich bardzo mało i nie wiem czy warto jechać po drugi ponad 100 km aby sprawdzić. Dodano po 21 Dzwonilem do...
Sprawdź czy do silnika dochodzi napięcie najlepiej żarówką 21 W w następnej kolejności przełącznik .
Witam Włącznik nawiewu nie ma związku z klimą i jej napełnieniem.Z nawiewem na szyby klima włącz się również zimą. Problem musi być w zasilaniu wspólnym dla obu włączników.
Naprawiam awarię nawiewu w citroenie c5 x7 z 20008 2hdi i nie ma napięcia zasilającego tzn. masa jest nie ma plusa. Potrzebuję podpowiedzi lub schematu zasilania nawiewu. z góry dziękuje za pomoc
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
No i mamy jakiś trop. :D Panel nawiewu ma jedną wtyczkę. Jeden rząd wtyczki posiada 6 grubych pinów. To są biegi wentylatora - o tym zapomnij. Drugi rząd składa się z 9 pinów. W wtyczce w tym rzędzie jeden pin z brzegu będzie nieobsadzony. To numer 9. Następny jest żółty - numer 8. Na pinie numer 1 (chyba brązowy) czyli po drugiej stronie ma być informacja...
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) To raz Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Ja mam pomimo włączenia wszystkich bajerów (grzana szyba przód tył lustra grzanie 4 liter, grzanie w nawiewie)...
Witam. Kolego adamo88 doskonale rozumiem o co chodzi. Podany sposób z grzałka jest poprawny. Wyprostowane napięcie sieci rozłoży się na dwa szeregowo połączone odbiorniki. Na silniku (silniczku od nawiewu) odłoży się 12V a reszta na grzałce. Straty mocy zostaną oddane w postaci ciepła i na tym opiekasz żeberka. :) :) :) Pzdr.
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Jaki napięcie po włączeniu reflektorów i nawiewu? Jak leci przy próbie uruchomienia? ....Z mikroprocesorem - czy to dobrze? Przede wszystkim, jakie błędy?
Jeśli napięcie dochodzi do rezystora, a nawiew nadal nie startuje to wskazuje na rezystor.
nawiew napiąć sterownik nawiew nawiew tranzystor trafic nawiew
whirlpool pracuje pompa ekspres krups evidence delonghi modele
bezpieczeństwo magazynu energii schematy instalacji samochodowych
Sony DSC-H300: Trzeszczenie i problemy z wyświetlaczem Kierunek obrotów sprężarki N70 - jak sprawdzić?