Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Sprawdź jeszcze raz, czy na bezpieczniku pod maską odpowiadającemu za nawiew jest napięcie po kluczyku(koniecznie na obu końcach bezpiecznika:D)
sprawdż czy wychodzi napięcie na przewód nr 16 wtyczki 16V VE bsm komory silnika pozdrawiam
Ale w tym przypadku regulacja chyba jest na masie. Więc jakiego napięcia się spodziewacie? Trzeba będzie szukać przyczyny braku +12 V na silniku. A przy samochodach starszych kostki połączeniowe mogą odmawiać posłuszeństwa. A w tym przypadku trochę natężenia bywa.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Wystarczy poprosic...
Do tej drugiej kostki idą, jeśli się nie mylę, 4 przewody. W zasadzie, podczas regulacji nawiewem, napięcie powinno się zmieniać na którymś z kabli, dobrze myślę?
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu) Spadek napięcia nie będzie stały, a zależny od prądu. Pozdrawiam
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel nawiewu a co zatem idzie i klimy. Cewka tego przekaźnika jest zasilana z bezpiecznika f2(5A) w skrzynce bezpieczników przy lewej nodze kierowcy.. Wymień przekaźnik i po kłopocie. Dodano po 1 Winien jest przekaźnik K72-końcówka 15a. Ten przekaźnik podaje napięcie na panel...
witam....! mam taki sam problem , u mnie nie chodzi wiatrak chlodnicy , radio , zapalniczka i nawiew w kabinie...., prad dochodzi do skrzynki bezpiecznikow w kabinie i tam ginie , bezpieczniki wszystkie sa ok i te pod maska silnika i w kabinie , niewiem gdzie mam szukac tej awari, juz myslalem wyjac te skrzynke bezpiecznikowa w kabinie i ja rozebrac...
tylko 12V
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
żarówki 12 V 1,2 W z długimi wąsami. Jest tego pełno na allegro
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
A np. na bezpieczniku zapalniczki jest napięcie?
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Podaj napięcie na ten pomarańczowy, one były od nadmuchu.
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
Witam! Jestem posiadaczem renault Laguna 2, rok 2003, nie działa nawiew. Do samej kostki przy silniku nawiewu napięcie dochodzi, podejrzewam sam silnik, ale odkręciłem wszystko i silnik nie chce wyjść. Czy ktoś kiedyś demontował silnik? Proszę o wskazówki jak go wyjąć. Pozdrawiam
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
Mam dokładnie to samo, wcześniej pomagało wyłączenie rekuperatora od sieci na jakiś czas. Zauważyłem również, że wówczas rekuperator pracuje jakby w zawieszeniu, gdyż nawet po otwarciu klapy wymiany filtrów wentylatory nie zwalniają, jak miało to miejsce wcześniej. W sobotę miałem znowu to samo i wszedłem w ustawienia kalibracji wentylacji, i moim oczom...
W którym miejscu znajduje sie rezystor nawiewu w mercedesie w168 1.7 cdi
dodam że przy włączeniu świateł i nawiewu napięcie nadal jest 14.5 V na akumulatorze
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Panel klimy.
Kończące się szczotki, ale to climatronic powinien wypluć w błędzie... W blokach pomiarowych porównaj napięcie rzeczywista wartość od zadanej.....
Tak. Zauważ, że silnik nawiewu pobiera prąd rzędu kilkunastu amperów. Teraz popodstawiaj sobie stosowne wartości do prawa Ohma i zobaczysz o co chodzi. Dla przykładu: przy prądzie 10A płynacym przez rezystor 0,5Ω uzyskasz na nim 5V spadku napięcia.
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
Nie PWM, zmienia się napięcie jeżeli zmieni się liczba kreseczek na panelu.
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
A po co wszystkie,sprawdziłeś ten jeden konkretny? I gdzie niby jest to napięcie. Masz sprawdzić zasilanie panelu a nie napięcie, a potem CAN. Widzę czarna magia ,trudno ,czas oddać do fachowca.
Tak, linia X to jest taki + po włączeniu zapłonu, który jest pozbawiany napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem po to aby odciążyć akumulator (wycieraczki, kierunki, nawiew, ogrzewana szyba etc.)
Należy podążając za sugestią Slawek12328 otwożyć maskę, rozpiąć dwupinową kostke od silniczka (znajduje się po lewej stronie auta, okolice podszybia) i sprawdzić napięcie na niej.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) To raz Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Ja mam pomimo włączenia wszystkich bajerów (grzana szyba przód tył lustra grzanie 4 liter, grzanie w nawiewie)...
Jak nie masz napięcia na brązowym przewodzie przy silniku dmuchawy to sprawdz bezpiecznik 25 i 26 (oba 30 A ) .
Prawa strona nad nogami pasażera, możesz wyciągać schowek możesz nie... Sprawdzić czy dochodzi napięcie, sprawdzić sam silnik bez płytki tam obecnej.
Wtyczka od wentylatora napięcie jest było sprawdzane
Witam Mam problem. Brak nawiewu. Napięcie jest na wtyczce wentylatora ok. 11,5V przy zgaszonym silniku. Wentylator podłączyłem pod prostownik i działa. Natomiast pod wtyczką nie działa. Co może być przyczyną? Nadmienie, że przeczyściłem styki wyjąłem z wtyczki i podłączyłem bezpośrednio pod wentylator. Czy natężenie prądu jest za niskie. pozdrawiam
tak sprawny , właśnie wróciłem od kolegi , podłączyłem swój do jego auta i nawiew działał . Dziwne jest to że na wtyczce do silnika nawiewu też mam napięcie 14 V z groszami , podłączałem go na krótko z gniazda zapalniczki i działał . A może przy poborze spada napięcie , jak to ewentualnie sprawdzić ?
Napięcie ładowania powinno być w okolicach 14,2V i powinno się utrzymywać na tym poziomie nawet po włączeniu świateł, nawiewu i tak dalej. Może spaść pod obciążeniem do 13,8V i niżej nie. Alternator do sprawdzenia.
sterownik nawiew nawiew tranzystor trafic nawiew nawiew iveco
zapis pomiaru pliku otwory tokarce przycisk niestabilny
laser krzyzowy wytrzymałości dwuteowników
Identyfikacja układu scalonego GZT1231 Demontaż pompy wtryskowej S231 1HC102 - instrukcja