To może właśnie świadczyć ,że jest zwarty ze stałym plusem .A jak kluczyk wyjęty to też maż na nim napięcie?
Do przejrzenia reszta skrzynki. Na stykach masz jakieś napięcie ?
A, napięcie żarzenia VU jest?
Scania nie posiada napięcia w gnieździe 24S. Podłącz w/g specyfikacji i będzie działać. (6pin???)
0V Ale BTS sprawdza obciążenie i bedzie napięcie. Podłącz żarówkę 21W
No tak, ale na czym polega elektryka tego visca, do czego potrzebne jest tam napięcie?
Witam Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami....
Nie koordynator, bo on nie steruje bezpośrednio rozrusznikiem a kaseta EMS, konkretnie driver przywarło i będziesz miał na wyjściu 50 z kasety silnika cały czas napięcie.
W autoakrzejest osobnywoltomierz, który pokazuje 28V. Czy aby na pewno ten symbol dotyczł zbyt niskiego napięcia
Cześć, Tak jak pisałem chłopaki coś z autem wcześniej ćwiczyli no i wyćwiczyli....... Chcieli wymienić rolkę i urwali śrubę.... Źle napięty pasek=brak ladowania. Założyłem krótszy z pominięciem sprężarki klimy i wszystko działa. Pozdrawiam WIMM
Najpierw sprawdz przewody , gniją w peszlu
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Poszukuję rozpiski co i jakimi kolorami jest podłączone do redukcji napięcia SCANIA 1729858 (złącze 15 pin)
miałem kilka scań 4 i we wszystkich były kontrolki świecy a w tej brak. panel specjalnie odkręciłem kilka dni temu żeby spradzić czy aby napewno nie ma. po przekręceniu kluczyka na zapłon z których przewodów ze sterownika powinnno wychodzić napięcie?
Więc tak, mnie nie było i kolega znalazł przyczynę, uszkodzony PK zasilający grupę bezpieczników tych obwodów. Bezpieczniki były ok, ale bez napięcia :|
część druga
Sprawdzę ten czujnik. Ale sprawdzić czy dochodzi sygnał do licznika? Czy wtyczka jest wpięta przy zbiorniku czy nie to wskaźnik pokazuje pełny zbiornik. Wiadomo że jak gaszę auto to spada na zero. A czy ta wtyczka która idzie od auta do zbiornika powinna mieć na jednym kablu jakieś napięcie?
napięcie 24v jest na dwóch przewodach a brak napięcia 2v
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Szczotki i regulator napięcia alternatora
Po co wkładać ręce tam gdzie się nie wie co i jak sprawdzać ?
W takich przypadkach stosuję rezystor z radiatorem AX przy instalacji 24V wartości 30 Ω na lampę, może nie fachowo ale działa.
Próbowałeś może czy po zniknięciu świateł możesz je wysterować z VIS bez restartu silnika? Jakieś błędy w VIS ( napięcie ładowania)?
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Hej, wywaliło bezpiecznik, lub uszkodzony kabel.
A na jakie napięcie masz ten moduł sterujący do zamka. Logiczne wyddaje się, że jeżeli podajesz masę lub plusa przy instalacji 24V to jest to napięcie 24V.
Czy na pewno tam jest stałe napięcie? Nie PWM ??
Witam, W wielu maszynach mamy podobne lampy led jak w załączniku (głównie jako reflektory robocze). Problem jest tylko w Scanii, gdzie lampy są podłączone jako dodatkowe wsteczne oświetlenie. Ledy są zasilane z oryginalnej wiązki ze wstecznych żarówek. Wytrzymują miesiąc, zastanawiam się czy to wina częstego włączania wstecznego (setki razy dziennie...
Scania 113H. Brak Napięcia przy przełączniku od blokady mostu gdzie szukać przyczyny? Jest to model 6x4 na drugiej blokadzie jest wszystko ok, działa.
Podać napięcie 24V na cewkę i powinieneś usłyszeć charakterystyczne kliknięcie.
Witam może ktoś pomoże wyświetla się komunikat VIS i błąd Funkcje VIS 79- przekaźnik 19 aktywny przewód przerwany lub za niskie napięcie w obwodzie.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Kod 60 nie występuje. 22 sprzeczne sygnały ze styków pedału hamulca - sprawdź czy sprężyna odciąga pedał do końca. Warto też sprawdzić same styki. Reszta błędów to sygnał tacho i niskie napięcie akumulatorów.
Auto będzie dopiero za dwa tygodnie udało mi się z mierzyć napięcia na kostce silnika: czerwony plus czarny minus a na pomarańczowym na 4 biegu 22v.od 1do 3 biegu zero napięcia czyli przewody sprawne.
Czujnik pozycji dla ruchu wzdłużnego niedopuszczalne napięcie w obwodzie. Czujnik pozycji dla ruchu bocznego niedopuszczalne napięcie w obwodzie
Napięcie to nie za wysokie? Uruchamiaj tylko z baterii (2szt.x12V)
Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu. Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
W moim trafopowielacz mierzyłem był sprawny. Podczas próbkowania pojawiało się wysokie napięcie.
Sprawdź dobrze bezpieczniki 14,15,16,17,19 jeden z nich 19 odpowiada za EDC za oświetlenie w kabinie 15, wszystkie są zasilane z jednego punktu ''30'' pod bezpiecznikami, gruby czerwony przewód mniej więcej na środku - sprawdź jego mocowanie, oraz czy nie zanika tam napięcie - tylko wtedy nie powinno być niczego.
Która lampa? Tył , przód ? Jedna żarówka nie świeci czy wszystkie w tej lampie? Napięcie sprawdzone czy dochodzi?
Ostatnio miałem problem z urwanym kablem przy stacyjce. Sprawdź czy na pinie zasilającym przekaźnik jest w ogóle napięcie, oraz czy jest napięcie na wysterowaniu przekaźnika.
gdy w moim samochdzie ciężarowym dodaje gazu to wyłacza mi się radio. Ktoś powiedział mi że sa to skoki napięcia spowodowane ładowaniem alternatorów. Czy zastosowanie stabilizatora LM 317 i obniżenie napięcia rozwiaże sprawę???
wszystkie napięcia "wariują" przy scenach z dużą ilością bieli. Wszystkie czy tylko te za trafopowielaczem?
W scanii jest ten czujnik? Jeżeli dobrze kojarzę, to manualna klima ma jedynie czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w sterowniku silnika. PS: Z czujnikiem tym miałem jedynie do czynienia w premiumce, ale tam jest "za przyciskiem" i przycisk się świecił, lecz czujnik nie przepuszczał prądu dalej... PS2: Koniecznie sprawdź czy dochodzi jakieś napięcie...
Ciekawy miernik no no - to zapodaj jakiś link do instrukcji. Na wideo ciekawa rzecz zaraz po odpaleniu prąd ładowania 2x do normalnego. Spowodowane jest to tym, że póki nie dojdzie do wzbudzenia, to prąd wzbudzenia jest stały, a potem ma on charakter impulsowy. Po mojemu jak ktoś podejmuje się obsługi testera na opór wewnętrzny, to powinien chociaż...
To jest prawidłowe zjawisko. W Scanii 4 ABS wykrywa naczepę przez prawy kierunkowskaz . Tzn jest podane napięcie ok 8-9V na prawy kier naczepy i wraca do przekaźnika ABS naczepy. Musisz zastosować rezystor AHX z radiatorem aby "oszukać" system
Napięcia na tych przewodach są dopiero po odpaleniu auta
sprawdzić banki, mieć pewność że nie zasysa powietrza do ukł. paliwowego, przy próbie gaszenia obserwować napięcie na czerwonym , pzdr
Wydaje się że regulator napięcia na alternatorze do wymiany
Witam Zalecana kontrola kabli z kabiny do silnika. Często pod kabina lub na tunelu wentylatora ulega uszkodzeniu. Albo przełamuje się w pierwszym albo przeciera w drugim przypadku. Alternator można sprawdzić podczas pracy kontrolka z żarówką 2W D+ > +30 - oczywiście nie może nawet żażyć się. No i napięcie powinno być>\=28V
Witam , problem tkwi w sterowaniu zaworem otwierającym paliwo na świecę płomieniową . Świeca grzeje (nowa) lecz nie dochodzi 24V na zawór otw.paliwo, po rozpięciu kostki od zaworu i podłączeniu prądu z akumulatorów zawór pyka i otwiera paliwo . Gdy kostka jest rozpięta miernik wskazuje 13-14V natomiast gdy zepnę kostkę miernik wskazuje 0V bezpieczniki...
Webasto z 1999rok scania to compact?
Ustrój magnetoelektryczny, a najlepiej wszystkie, do naprawy/sprawdzenia (próbnikiem). Jest napięcie w kostce uszkodzony zegar.
EMS w Scanii jest bardzo wrażliwy na rozruch wszelkiego rodzaju "automatami", nie raz już widziałem kasetę po takiej zabawie ale daje się to naprawić :) To za wysokie napięcie ładowania wskazuje na uszkodzenie właśnie EMS-a.
Dziękuje koledzy za podpowiedzi temat ogarnięty uszkodzony coo.Zamykam
Witam serdecznie.Potrzebuję pomocy w podłączeniu orginalnego ekspresu Scania o napięciu 24v i mocy 500W.W nowych scaniach gniazdo 24V jest zmienione na dużą wtyczkę.Po podłączeniu wtyku do gniazda co prawda ekspres zaczyna pracę ale po ok 1min bezpiecznik we wtyczce się przepala (15A).Po zamontowaniu 20A bezpiecznika natomiast topi się wtyczka.Moje...
Najprościej jest zastosować przekaźnik o odpowiednio dobranym napięciu zasilania.
Witam Zdejmij panel pod nogami pasazera i znajdz kostkę C489 a na nim pin numer5 jeśli włączysz światła drogowe wraz ze światłami dalekosięznymi w osłonie dachowej na tym pinie powinno Ci się pojawić napięcie,które mozesz wykorzystać do za sterowania przekaznika.
Myślę, że to jest na edc MS5. Czujnik ciśnienia oleju nie ma w nim nic do gadania. Zacząłbym od sprawdzenia zaworu ELAB na pompie. Zanik napięcia powoduje wyłączenie silnika.
Witam Jak ładować akumulatory żelowe (hotelowe) 85ah w scania z systemem 4 akumulatorów. Taki zwykły prostownik czy trzeba coś bardziej zaawansowanego? Wszystko zależy jak akumulatory są podłączone. Napięcie ładowania musi być odpowiednio wysokie przy połączeniu szeregowym i będzie sumą napięć połączonych w szeregu baterii. Przy podłączeniu równoległym...
W gnieździe jest to samo. Sprawdzałem też puszkę w scani i ten sam problem. Nie wiem gdzie szukać dalej. W aucie jest wszystko ok. Tylko na przyczepie mam diodowe lampy i może wystarczy minimum napięcia żeby się żarzyły.
pytanie tylko czy aby na pewno w sterowniku silnika wystarczy przestawić wartość, czy jest to wina zabudowy, w sterowniku nikt nie grzebał a wcześniej chodziło ok, zastanawiam się czy gdzieś zabudowa nie podaje złej wartości napięcia i źle wysterowuje?
Witam, nie chcę zakładać nowe wątku bo jest ich miliony. Nie znam się zbytnio na instalacjach, na elektryka będę miał kasę za 2 tygodnie. Sprawdzałem próbnikiem bolce w mieszkaniu i w jednym pokoju na przewodzie uziemiającym świeci się delikatnie. Mierzyłem napięci miernikiem i nie wskazuje żadnego. O co kurna chodzi? Tworzy się jakaś pętla indukcyjna....
EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
Sprawdź jakie masz napięcie na klemach przy zwiększaniu obrotów.
Bez amperomierza z większym zakresem i miernika cęgowego .. to chyba najłatwiej mierzyć spadek napięcia na przewodzie zasilającym przetwornicę. Może być masa jeśli obudowa przetwornicy nie jest połączona mechanicznie z masą auta. Podłącz wszystko, zmierz napięcie i powoli odłączaj.
Do wykonania pomiary ciśnienia w pompie i kontrola zaworu przelewowego. Również należy sprawdzić jak zachowuje się napięcie na elektrozaworze lampką kontrolną.
Witam Sprawdź czy do alternatora dochodzi napięcie [ ten najgrubszy przewód ] , często zdarza się że się ułamuje przy rozruszniku , sprawdź . Pozdrawiam Zbigniew
możecie powiedzieć gdzie ten wentylatorek się znajduje? co do vis, bez sensu jest wymieniać regulator napięcia, jeśli ładowanie mam na poziomie 28.5V ?
Witam.Napięcie lekko za małe.Na jeden akumulator to tylko 12.4V.Zdechlaki.Raczej do wymiany.Zmierz napięcie na samych akumulatorach może coś po "drodze".
Witam. Miałem raz podobny przypadek w R-ce.Po odpaleniu wszystko ok ,a po kilkunastu sekundach kiedy napięcie wzrosło do 25,7 V generowany błąd o przekroczeniu napięcia i Vis wyłączał zasilanie na odbiorniki j.w. Ponoć to wada ECU VIS.Podmienić można na inny do sprawdzenia lecz będzie błąd o nieprawidłowym urządzeniu.Działać będzie, natomiast trzeba...
Jaltes opisuje błąd w taki sposób; Zasilanie 2.Napięcie obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Napięcia na bezpiecznikach sprawdzone, dodam że błąd wywala tylko po odpaleniu.
Witam na początek posprawdzać luty w obrębie głowicy i na niej samej sprawdzić stan gniazda antenowego płyta wykona dwu stronie tak że stan przelotek w torze antenowym do przeglądu to najprostsze wstępne czynności które możesz wykonać sam , reszta to manual radia i sprawdzanie po kolei , napięcie na głowicy etc.
Jest to kostka A nie pamiętam który pin a przewód biały cienki jakiś 1mm i chyba był opisany jako bms43 mogę się mylić co do numeracji przewodu. Napięcia stałe pokrywają się z moimi.
Witam. Mam problem z podłączeniem urządzenie GPS pod fabryczny FMS w Scani R złącze C137 które znajduje się pod centralką elektryczną w kabinie. Skrętka dwużyłowa kolor biały i niebieski. CAN-low podłącza się do styku 9, a CANhigh do styku 6. Mamy pytanie do osób wtajemniczonych w Scanię. Czy to złącze może być nie aktywne i trzeba je aktywować w serwisie...
Napięcie na odpowiednim do światła bezpieczniku jest?
Przy uszkodzonym regulatorze napięcie na D+ mię spełnia warunku do rozruchu Identycznie jak w scania seri 4.
Warto wyciągnąć radio i sprawdzić czy wtyczki są dobrze wpięte i czy jest na nich napięcie. Przy złączu samego radia też powinien być bodajże bezpiecznik.
Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia ośka się nie podniesie Dodano po 1 Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia modulator nie wysteruje osi
sprawdź, czy nie ma napięcia doprowadzanego do zaworu paliwa. i czy aby napewno zawór gaszenia jest sprawny !!!
Czy jest ktoś w stanie pomóc, mam problem ze światłami stop w ciągniku siodłowy Scania r420 hpi 2006r. Wyjście na naczepe jest, w naczepie światła stóp działaja problem jest z ciagnikiem. Przekaźniki cykaja, bezpieczniki wszystkie dobre a światła nie świecą ani jedna ani druga lampa, czy w ramię jest jeszcze jakaś dodatkowa skrzynka z bezpiecznikami?...
Sprawdziłem i napięcie nie wychodzi z kabiny co dalej mogę sprawdzić ???
Napięcie w porządku też to sprawdzałem ale dzkięki za podpowiedż
Kolego chodzi mi o napięcie które wychodzi ze sterownika adblue na czujnik nox
Super, ta żarówka jaka moc i napięcie? Czy to błyska na takiej zasadzie jak Scania? Z wynikami zgłoszę się jutro, może w czasie pracy.
Proszę o opisanie kodu błędu Scania R500, 3 ośka, opis kodu błędu 27075. Nr jednostki, która wygenerowała ten błąd 1882987. Błąd raz się wyświetla a raz gaśnie. Czujnik ABS nowy. Luzu na łożysku nie ma. Pierścień ABS na swoim miejscu. Kręcąc jednym i drugim kołem oporność na jednym i drugim czujniku taka sama. Czy czasami nie jest uszkodzony moduł ABS?...
Potrzebuje jeszcze informacji jaki napięcie powinno być na pinach do czujnika na poduszce
Prawdo podobnie padł VIC,trzeba by sprawdzić jakie napięcie widzi u siebie prawdo podobnie pokarze wartość przekraczającą 32v.
Sprawdzałem miernikiem napięcia na przejście.kable od koła aż dowtyczki do jednostki sterujacej.
Obydwa są do EBS tylko o proporcjonalnie odwrotnej amplitudzie napięcia (gdy jeden podaje niski sygnał to drugi wysoki). Gdyby Kolega czytał dokładnie co pisałem to by wiedział gdzie jest podłączony.
A czy przewody czujnika prędkości wyjściowej skrzyni biegów sprawdzone? Ściąg obudowę złącza i pociągając za kable zobacz czy nie wyjdą z peszla. Sprawdź czy jest jakieś napięcie na przewodach miedzy pinami i do masy.
Dzięki za poradę Saron22.Posprawdzałem napięcia wszystko ok ,okazało się że uszkodzony jest sterownik VIS.
Np. DAF 95XF 5V, Scania 24V, Mercedes SK 24V Napięcie wejściowe większości zasilanych z alternatora ok 17V AC a z czujnika indukcyjnego 5-7,5 VAC
Radio samochodwe to pożeracz prądu i stabilizator monolitryczny nie wystarczy. Kup fabryczny konwerter np od Scanii, to niezawodne urządzenie.
Ze Scanii, fajna impulsowa przetwornica.
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale sam właśnie poszukiwałem tej informacji i znalazłem na jednym z rosyjskich portali i dla potomnych pozostawiam odpowiedź na elektrodzie: "приве ... ребятk... 70864FB фирмы филипl... это...
We wszystkich błędach jest mowa o czujniku prędkości obrotowej silnika 1. Czy było coś robione z czujnikami prędkości obrotowej silnika? Są dwa czujniki więc mogły być zamienione przewody lub coś nie tak z kablem lub wtyczką tego czujnika. Może też być zbyt duża przerwa między czujnikiem a kołem zamachowym a może też być zbyt słabe napięcie na akumulatorach...
A to ciekawe. Dlaczego się palą? Prawie , robi wielką różnicę. I wydaje mi się , że Szanowny Kolega nie doczytał 1,5 A / 24V. I nie jest to cewka przekaźnika , a elektrozaworu. Prawie , to każdy ma. Ale mieć nie musi. Im większa indukcyjność cewki , tym większe napięcie zwrotne ( jak zwał , tak zwał) . Podłączając np. elektrozawór ( skrzynia Scania...
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Problem polega na tym że retarder działa tylko na ostatnim stopniu dźwigienki. Wcześniej nie reaguje. Zawór nowy OE wymieniony. Dźwigienka podaje prawidłowe napięcia. Oleje pouzupełniane. Błędów nie ma. Czy ktoś może coś mądrego podpowiedzieć?
scania napiąć akumulator scania scania czerwony scania czujnik doładowania scania
alarm toyota corolla zamykanie zimny kaloryfer naprawa pilota sharp
napięcie szczotki szlifierki napięcie szczotki szlifierki
Adapter do wymiany radia na navi w Nissan Juke Rozdrabniacz Parkside wyłącza się po załączeniu - przyczyny i rozwiązania