W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
Witam O opisach na silniku: 230/400V - Uzwojenia silnika zbudowane na napięcie 230V. Silnik można więc połaczyć w trójkąt przy napięciu międzyfazowym 230V lub w gwiazdę na napiecie 400V. Ponieważ w Polsce nie ma napięcia międzyfazowego 230V silnik ten można pracować jedynie połączony w gwiazdę. 400/690V - Uzwojenie silnika zbudowane na napięcie 400V....
To na niebiesko to jest napięcia zasilania minus napięcie wyindukowane w uzwojeniu silnika. Im wyższe obroty silnika tym większe napięcie wyindukowanie i ta "falka" jest większa tak jak to widać na ocylogramach. Przy PWM=90% jest to prawie równe napięciu zasilania (i tak być powinno bez obciążenia silnika).
Na tabliczce silnika podane są napięcia sieci do jakiej można podłączyć ten silnik.Należy odczytać to następująco:przy połączeniu w trójkąt można podłączyć silnik do sieci o napięciu przewodowym 230V(na takie napięcie zbudowane są uzwojenia silnika ), przy połączeniu w gwiazdę napięcie sieci może wynosić 400V(napięcie znamionowe uzwojeń nie będzie przekroczone-...
Na uzwojeniu w trójkącie będzie 400V a w gwieździe będzie 230V. Możesz mi wyjaśnić skąd Ci się to wzięło? W trójkącie nigdy nie będzie wyższe napięcie niż w gwieździe dla tego samego silnika. Jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie przy napięciu 400 V, to znaczy że każde uzwojenie fazowe tego silnika jest przystosowane do zasilania właśnie...
Dajesz tranzystor w szereg z silnikiem i zmieniając wypełnienie sygnału sterującego bramką tranzystora zmieniasz napięcie które idzie na uzwojenie silnika i zmienia się dzięki temu prędkość wirnika.
Jak trzyma stycznik KM1, to masz napięcie na silniku (zasilane są końce uzwojeń U2, V2 i W2) a na wyjściu sofstartu napięcie pojawia się przez uzwojenie silnika, tak ma być i silnik w tym stanie nie ruszy. Gdy sofstart dostanie sygnał RUN poda napięcie na drugą stronę uzwojeń silnika czyli U1, V1 i W1 i silnik ruszy. Wszystko widać na schemacie.
Kolego harmoniczna znaczy częstotliwość 2,3,4 itd x niższa lub wyższa od podstawowej. Tranzystorów nie słyszysz ale buczenie uzwojeń silnika. Przez siły elektrodynamiczne które powstają przy przepływie prądu uzwojenia delikatnie się przyciągają i odpychają i to słyszysz. Buczenie dużo zależy od częstotliwości, jeśli jeden pracuje na 35kHz a drugi na...
Silnik będzie pracował, jego napięcie uzwojenia fazy jest na 400V/przy trójkącie ma na fazie 400V/. Przy zapisie 660/380 na tabliczce producenci podają sposób połączenia - gwiazda/trójkąt. Dla gwiazdy przy napięciu 660V na fazie silnika mamy 380V. Silnik taki można uruchamiać za pomocą układu gwiazd-trójkąt, bo jego uzw. jest na napięcie 380V. Przy...
Jeśli nie różnią się gabarytami, to pewnie też nie mogą się znacząco różnić mocą. A więc zakładamy, że mają tę samą moc. Czyli Silnik na 1000V, pobiera prąd I1=S/1000V, a silnik na 3300V pobiera prąd I2=S/3300V. Jaki widać, silnik na 1000V pobiera pobiera ponad 3 razy większy prąd, stąd wniosek, że musi miec uzwojenie o większym przekroju, czyli o mniejszej...
Witam. Napięcie nominalne silnika jest to napięcie przy którym przez uzwojenie popłynie nominalny prąd . Tak więc - co masz zamiar obliczyć ? Jaki masz sterownik ? Jak podasz napięcie ( np ) 24VDC to popłynie prąd który uszkodzi uzwojenie . Dlatego w sterownikach ( tych sensownych ) stosuje się tzw . " czoper " . W silnikach krokowych bardziej istotny...
montowany kondensator rozruchowy. , kondensator pracy, dla ścisłości, oraz dochodzi przełączenie silnika z gwiazdy na trójkąt. Ale jest przy nim kondensator, lecz niestety wszystko, co było na nim, zostało starte. Bo już ktoś przerobił ten silnik na jednofazowy. 6uF lub 8uF na 400V powinien wystarczyć przy tej mocy silnika. Coś w tym rodzaju. A dlatego...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
silnik ma dwa uzwojenie wirowanie i pranie. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do silnika podczas prania. Znajdź schemat pralki.
Silnik ten może chodzić zarówno na 220V jak i na 380V. Z tym że jeżeli jest podłączony do napięcia 380V to uzwojenia silnika należy połączyć w gwiazdę a jeżeli ma być podłączony do napięcia 220V to uzwojenia silnika należy połączyć w trójkąt i dodatkowo dołączyć kondensator o pojemności zależnej od mocy silnika Dodano po 40 Silnik ten może chodzić zarówno...
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Zwróć uwagę na p.7, w PLAY jest brak napięcia zasilającego na uzwojenia silnika. Natomiast różnice w p.5 wynikają z tego, że brak jest sygnału C.FG, stąd SERVO wystawia wartość CM CTL=4,2V zamiast 2,5V ( dla PLAY). Schemat jest podobny do VK-1260/61.
Taki silnik będzie miał oznaczenia 400/690 trojkat/gwiazda. Jasne, chyba już rozumiem. Czyli na tabliczkach znamionowych zawsze podaje się maksymalne napięcie zasilające międzyfazowe. Żeby podłączyć deltę napięcie na końcach tego samego uzwojenia jest równe napięciu międzyfazowemu czyli 400V ale żeby uzyskać 400V na uzwojeniu przy gwieździe trzeba...
Obawiam się, że wymiana diody nic nie da. Może być tak, że na silnik pobierane jest napięcie z kawałka uzwojenia grzałki (albo mniejszego, albo większego) i dioda tylko prostuje jednopolówko napięcie na sam silnik. Do sprawdzenia połączenia NA silnik (spiralę) i ewentualnie sam przełącznik.
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Sterownik jest DRV8834 a nie A4988 Nie wiem nie znam się ale jeżeli rolą sterownika jest m. in. utrzymanie stałego prądu uzwojenia silnika to przy niezmiennej rezystancji uzwojenia zachowana jest zależność U=RI to powinno być stałe napięcie na uzwojeniu silnika a reszta napięcia powinna odłożyć się na elektronice sterownika (wyższe napięcie zasilania...
A czym mierzyłeś uzwojenia silnika?
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Powiem szczerze, że nie spotkałem się aby silnik klatkowy zwiększył prędkość wirowania ponad obroty nominalne z jednoczesnym wzrostem prądu i tak dużym spadkiem napięcia zasilania. Uzwojenia silników znam dobrze ale taka usterka wykracza poza realne ich możliwości przynajmniej według mojej wiedzy. Chyba, że te subiektywnie oceniając wyższe obroty były...
Nie napisałeś czy załączasz go poprzez przełącznik gwiazda/trójkąt ? Czy też "podajesz " napięcie na uzwojenia silnika połączonych w gwiazdę ?
Nie wiem jak sygnał sprzężenia zwrotnego umieścić w programie. Do Załączenia silnika mam zamiar wykorzystać przerzutnik SR Jeżeli jest to rozruch bezpośredni to bym dał potwierdzenie ze stycznika + wyłącznika silnikowego. Jeśli robisz rozruch gwiazda trójkąt to z stycznika trójkąta + stycznika głównego + wyłącznika silnikowego. Masz 100% pewność że...
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Będzie on bardziej obciążony więc może akurat uda się wstrzelić w docelowe napięcie. Miliony ludzi wierzy, ze wygra w Totka. Używanie jednego silnika do ograniczania napięcia na drugim to raczej prosta droga do spalenia któregoś z nich. Jak nie masz transformatora to może poszukaj zakładu przewijania silników i oni przeliczą uzwojenia i przewiną na...
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
tak czy inaczej 520V to chyba błąd pomiarowy Nie, to napięcie powstałe z rezonansu kondensatora i indukcyjności uzwojenia silnika.
No to została tylko elektronika . Czy po podaniu napięcia wychodzi na uzwojenie silnika Bo chyba wyłącznik jest przed elektroniką czy jakoś inaczej?
Da się przerobić, trzeba przewinąć uzwojenia.
zgadzam się z podpowiedziami ewentualnie sprawdz łączenie styków programatora podających napięcie na uzwojenia silnika wirówki,w lunie są to styki 7-7B(programator)
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
...Silnik połączony w gwiazdę pracuje na napięciu 230V Silnik połączony w trójkąt pracuje na napięciu 400V... Jest dokładnie odwrotnie. Uzwojenia silnika połączone w gwiazdę pracują na napięciu fazowym (230V dla sieci 400V), a połączone w trójkąt na napięciu międzyfazowym (400V dla sieci 400V). W praktyce: * silnik D/Y 230/400V może pracować w sieci...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Chodzi o to, że pojedyncze uzwojenie silnika jest wykonane na 230V, więc podanie na to napięcia między fazowego 400V źle się skończy. Podanie tego napięcia na dwa uzwojenia nie spowoduje uszkodzenia, gdyż przez uzwojenia nie popłynie większy prąd niż założono.
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Panie Kolego te trzy wyprowadzenia to dwa uzwojenia ,jedno rozruchowe drugie pracy.Ta cewka jak ją nazywasz to włącznik uzwojenia rozruchowego.W szereg z uzwojeniem pracy włączona jest ta (cewka),z chwila włączenia jest duży prąd (silnik startuje) cewka wytwarza duży strumień magnetyczny który powoduje zadziałanie styku kury podaje napięcie na uzwojenie...
Bzdura. W Polsce żadnego silnika nie można włączyć na Y/D? Kolega raczy żartować Skąd kolega znalazł te 690V? 400*√3≈692 Każdy silnik który ma uzwojenia na 400V (czyli po skojarzeniu w Δ może być zasilony napięciem 400V) po skojarzeniu w Y może być zasilony napięciem 690V Dokładnie na tej samej zasadzie silnik z uzwojeniami na 230V po skojarzeniu w...
Biały jest wspólny dla wszystkich , pozostałe doświadczalnie podaj napięcie i sprawdź co się będzie działo. To silnik asynchroniczny więc jedno z uzwojeń to uzwojenie wzbudzenia współpracujące z kondensatorem 16µF. Bez kondensatora jak podasz napięcie lekko zakręć wirnikiem.
Podłącz na chwile napięcie stałe na uzwojenia główne silnika. Możesz wykorzystać napięcie 230V i wyprostować przez mostek prostowniczy.
Witam Jaki jest układ połączeń uzwojenia silnika i napięcie znamionowe uzwojenia podane na tabliczce znamionowej oraz ilość końcówek uzwojenia przyłączonych do tabliczki zaciskowej silnika? Być może da się zastosować przełącznik gwiazda/trójkąt. Oczywiście zabezpieczenie nadprądowe winno być Typu "C". Pozdrawiam
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Witam kiedyś tak silniki uzwajali i teraz też się spotyka na takie napięcia to jest normalne uzwojenie
Cześć. Poproszę o pomoc w obliczeniu momentu silnika 3 fazowego. Znam napięcie, rezystancję uzwojenia, pobór prądu. Czy mając takie dane, mogę obliczyć moment silnika?
Uwaga na sterownik (ten pod silnikiem) prawdopodobnie jest zasilany napięciem 220V branym z uzwojenia silnika (jedna faza i środek gwiazdy).
Witam Silnik, tak w uproszczeniu, ma 2 uzwojenia na jednym rdzeniu. W jednym płynie prąd zmienny, wytwarzając pole magnetyczne, a to pole magnetyczne indukuje w drugim uzwojeniu napięcie. Podobnie jak w transformatorze. A silnik, jak dobrze widzę, to jest taki, co wirnik stoi, a stojan się obraca. Nie wiem, jak takie silniki się nazywają. A na czole...
takie rozwiązanie jest zastosowane w nożycach do obcinania żywopłotu;po nacisnięciu start jedne styki rozwierają zwarte uzwojenie a drugie podają napięcie na to uzwojenie silnik rusza puszczenie przycisku powoduje odwrotną sytuacje i silnik staje natychmiast. Powodzenia:idea:
Trzy wyprowadzenia, wiec uzwojenia skojarzone wewnątrz silnika i przystosowane do napięcia 400 V. Obecnie podłączenie tego silnika do jednej fazy, będzie skutkowało ułamkiem jego mocy znamionowej. Nie ma sensu tego robić.
Witam . Czy silnik posiada magnesy ,czy uzwojenie stojana ,i czy iskrzy jak podasz wyższe napięcie ponad 60V jak opisujesz.Jak ten silnik DC jest zasilany ,zasilacz czy bezpośrednio z sieci przez mostek prostowniczy.
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
W skrócie. Jedno uzwojenie, z trzech, ma "wytrzymałość 230V". Więc łącząc je w trójkąt można podłączyć tylko 3x230V. Lub jak są "szeregowo połączone" pomiędzy fazami wtedy mogą wytrzymać 2x 230V, dlatego jest napisane, że 400V w gwiazdę. Silniki pracujące u nas w przypadku połączenia w trójkąt muszą mieć "mocniejsze" uzwojenia, które jedno takie musi...
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Raz- jaki miernik? Miernik ma jakiś opornik w szereg do pomiaru prądu- to się dodaje do oporności uzwojenia. Dwa- jakie gabaryty ma silnik? Po pomiarze oporności i wymiarach można oszacować dopuszczalny prąd. Jeżeli oporność jest mała to dokładniejszy pomiar można zrobić mierząc spadek napięcia na uzwojeniu silnika zasilając go znanym prądem.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
1. W przypadku silnika kluczowy jest prąd płynący przez uzwojenie. Podane napięcie 1.4V w tym wypadku nie jest istotne. 2. Potencjometr w sterowniku jaki kupiłeś w praktyce służy do właśnie do regulacji tego prądu. Odbywa się to jednak pośrednio poprzez ustawienie tzw. napięcia odniesienia. Dla danego typu sterownika podany jest wzór pozwalający na...
To zrób tak: Włącz miernik na zakres 20V=(stałego napięcia). Włącz zasilanie na jedno z uzwojeń silnika przez diody. Zmierz napięcie między kolektorem a emiterem (masą) tranzystora. Zmierz napięcie między początkiem uzwojenia silnika a masą. Zmierz napięcie między wyjściem procesora a masą. Ten cały problem to są dwa wzory: R=U/I P=I x U
No niekoniecznie! Podobny objaw będzie też przy przerwie w doprowadzeniu napięcia do silnika (uzwojenia rozruchowego np. na konektorach) lub przerywanie kondensatora rozruchowego.
tylko że napięcie żarzenia ma 18V więc nie wiem jak działała. Trzeba ustalić gdzie była włożona, myślę że za EF11, i czy tam nie wpięto napięcia żarzenia z uzwojenia zasilającego silnik strojenia stacji?
Jeżeli patrzę na opublikowane zdjęcia to można by sterować dwoma przyciskami i przekaźnikiem ( stycznikiem ). Można by było zastosować kasetę z z dwoma przyciskami -zielony ( styki 2xNO ) oraz przycisk czerwony ze stykiem NC. Jeden ze styków NO uruchamia przekaźnik podający napięcie na silnik . Drogi styk NO zwiera uzwojenie rozruchowe silnika przez...
Czy jeśli ręcznie poruszę wirnikiem i dopiero potem podam napięcie na uzwojenie główne, to silnik będzie się kręcił i nie ulegnie spaleniu? Podłączenie na schemacie. Z tego rozwiązania byłbym też zadowolony – ostrzałka ma być dla mnie. Moim zdaniem ten silnik powinien jednak pracować z na stałe podłączoną fazą pomocniczą przez kondensator. Tak...
Sterownik silnika krokowego powinien być zasilany możliwie wysokim napięciem, byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania, rzecz jasna. Sterowanie uzwojenia silnika krokowego polega na ustalaniu pewnej wartości prądu tego uzwojenia, za pomocą regulacji impulsowej. Ponieważ wymuszenie jest napięciowe a obciążenie indukcyjne, przy ustalonej wartości...
Kolego obroty nie zależą w tym przypadku od napięcia bo napięcie jest stałe tylko od uzwojenia. Jednak w tym silniku można zmienić też obroty zmieniając napięcie. Co to jest podłączenie w szereg żarówki jak nie zmniejszenie napięcia część bierze żarówka, a pozostałość silnik. Jak kolega pomierzy oporności uzwojenia to wyjdzie Ci, że to jedne uzwojenie...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Witam - napięcia na uzwojeniu wskazują na połączenie dwie fazy i zero . Proszę sprawdzić czy napewno silnik został podłączony pod trzy fazy?
- obniżenie napięcia zasilania silnika; Wystarczy uzwojenie co jest w trójkąt zmienić w gwiazdę.To będzie to samo co obniżenia napięcia.
Witam Jakim obniżonym napięciem zasilić stojan silnika klatkowego aby podgrzewać uzwojenia na postoju.
Tan pracuje próbnie uruchomiona sprężarka: https://m.youtube.com/watch?v=PqgplT1H__... Sprężarka czeka na zamontowanie presostatu, zaworu bezpieczenstwa, i pomalowanie. Co ta za dzięcioł tak dzwoni ? Zawór zwrotny ? :lol: Uzwojenia silnika pod napięciem gdy silnik nie pracuje ?
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Po co te złośliwości. Na wyposażeniu stanowisk egzaminacyjnych są przewidziane i silniki z cewkami na 230 V i na napięcie 400 V. Dla jasności piszę o napięciu znamionowym uzwojenia silnika. :D Skoro egzamin potwierdza znajomość kwalifikacji to odpowiednie połączenie silnika tak aby oddawał moc znamionową nie powinno być traktowane jak jakaś fanaberia....
jak działa hamulec w takiej wirówce? Czy ktoś pomoże to ugryźć Za ile pomoże :D ? Są trzy rodzaje hamulców w tego typu machinach: Albo mechaniczny -szczękowy albo tarczowy połączony z klapą, elektromagnetyczny zabudowany na silniku, albo czysto elektryczny - działa przez podanie na chwile napięcia DC na uzwojenie silnika. PLC bez sensu, ale jakiś programator...
Witam Trzeba napisać coś więcej o tym silniku. Na przykład jeśli napięcie zasilania wynosi 380V to uzwojenia silnika muszą być połączone w "gwiazdę". Prąd fazowy silnika wynosi wtedy koło 28A. Jeżeli napięcie sieci zasilania wynosi 230V, uzwojenie musi być połączone w "trójkąt". Prąd fazowy wynosi wtedy koło 48A.
Witam Właśnie że nie może. Zapis 220V/380V informuje nas na jakie napięcie zbudowane jest uzwojenie silnika. Taki silnik można więc połączyć w trójkąt ale przy napięciu międzyfazowym 220V lub w gwiazdę na napiecie 400V. W Polsce nie ma napięcia międzyfazowego 220V, więc ten silnik możesz podłączyć jedynie w gwiazdę.
Ja z kolei w silnikach DC z obcowzbudnym podłączałem napięcie przemienne do uzwojenia wzbudzenia, natomiast do sąsiednich szczotek na obwodzie komutatora miernik najlepiej analogowy(wskazówkowy) i kręciłem szczotkotrzymaczem do uzyskania jak najmniejszego napięcia(mV). Były to dużo większe maszyny. Być może w tym silniku da się wyodrębnić uzwojenie...
Kolego powiem ci tak, biegunów zawsze jest parzyście po to żeby pole magnetyczne było symetryczne. Po drugie magicze zdolności 3 faz tworzonych w generatorach ma ta zdolności. W generatorze wirujący wirnik tworzy napięcia w uzwojeniach , a w silniku to samo napięcie podane na uzwojenia wprawia w ruch wirnik.
W silnikach do nadmuchu do pieca silniki mają 2 karkasy i 4 zaciski - wszystkie uzwojenia połączone szeregowo.Odpowiedź na pytanie - tak.
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Weź to najpierw omomierzem sprawdź czy nie ma przebicia z tych popalonych przewodów na obudowę. Ja bym rozebrał silnik i sprawdził te uzwojenia, zanim bym cokolwiek podłączył do prądu. Przy napięciu z tabliczki raczej trójkąt.
Witam. Mam podłączyć motoreduktor firmy SEW-EURODRIVE model DRS71. Silnik posiada hamulec. Moje pytanie dotyczy sposobu zwalniania hamulca. Czy hamulec zostanie zwolniony automatycznie po podaniu napięcia na uzwojenia silnika tzn. gdy zasilę zaciski opisane na zamieszczonym zdjęciu L1, L2, L3 czy muszę oddzielnie zasilić cewkę hamulca, która również...
(...)Czy to jest silnik 3-fazowy, bo ze schematu wynika, że wystarczy podawać na kolejne uzwojenia napięcie.(...) Silnik krokowy
Do sterowania silnikiem bezszczotkowym potrzebujesz takiego regulatora [url=http://www.gamahobby.com/x_C_I__P_5... tylko na prąd dobrany do silnika, ten z linku jest na 20A. Taki regulator jest zasilany normalnym napięciem z akumulatora. Przychodzi do niego też sygnał PWM (zazwyczaj z odbiornika rc, gdzie stosowane są takie silniki)....
To nie jest dysk krokowy lecz bipolarny bądź unipolarny - zależy od ilości uzwojeń. Silnik taki wymaga "elektroniki do sterowania". Silnik staje ponieważ elektronika mierzy obciążenie dysku (albo pobór prądu, albo indukowane napięcia na uzwojeniach - uzwojenie silnika traktowane jest przy okazji jako tahometr) gdy wykryje brak obciążenia kontroler wyłącza...
a moj silnik ma uzwojenia 51 Ohm wiec prad wychodzi kolo 0.23A na uzwojenie. na jakie napięcie pracy jest ten silnik , bo 51Ω na cewkę to raczej nie na 12V , chyba że to jakiś miniaturowy silnik krokowy jeżeli jest na wyższe napięcie pracy to mogą dziać się takie cuda , zakładam że program sterujący masz napisany prawidłowo
AVE... Przezwojono go by uzyskać żądane napięcie i moc. A modyfikacja elektroniki dotyczyła zasilania uzwojenia pełniącego funkcję (elektro)magnesu. Opcja o tyle ciekawa, że można dość łatwo stabilizować napięcie wyjściowe niezależnie od obrotów silnika poprzez regulację napięcia na uzwojeniu wzbudzającym. Co ciekawe, można zastosować takie rozwiązanie...
Aby silnik pracował w układzie gwiazda/trójkąt musi mieć uzwojenia na odpowiednie napięcia.
1 W tych urządzeniach prędkość posuwu drutu jest regulowana w pewnym zakresie. Natomiast przy ładowaniu drutu podajnik pracuje z prędkością maksymalną toteż napięcie będzie wyższe niż w przypadku ustawienia niższej wartości posuwu i wyzwalania z przycisku na uchwycie. Jeżeli ustawisz na spawarce maksymalny posuw i po wyzwoleniu palnikiem posuwu pokaże...
Prądnica bez szczotkowa. Na wirniku znajdują się 2 uzwojenia ,1 -sze to uzwojenie twornika a drugie to główne uzwojenie wzbudzenia.Uzwojenie twornika jest sprzężone z uzwojeniem wzbudzenia poprzez diody. Obwód twornika jest wzbudzany z uzwojenia pomocniczego wzbudzenia, które nawinięte jest na stojanie [blisko uzwojenia głównego napięcia wyjściowego]....
Sprawdż czy pojawia się napięcie na przekażnikach
Witam! Ktoś Tobie podpowiedział głupoty ten silnik 230/400V - ma uzwojenia silnika zbudowane na napięcie 230V. Silnik można więc podłączyć w trójkąt przy napięciu międzyfazowym 230V lub w gwiazdę na napięcie 400V. Ponieważ w Polsce nie ma napięcia międzyfazowego 230V silnik ten można pracować jedynie połączony w gwiazdę. innymi słowy aby użyć rozruchu...
Witaj, na 95% skok napięcia zaindukowany w uzwojeniach silnika zabija tranzystor, myślę że te 4 dodatkowe diody rozwiążą problem, tylko wstaw szybkie (fast recovery) Pozostałe 5% pozostawiam na inne pomysły: Z czego pochodzi +24V? Może impuls odprowadzony po przez diodę zenera podnosi to napięcie powyżej progu przebicia... inaczej mówiąc zasilanie nie...
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Tutaj to pozostaje chyba wymiana silnika na mocniejszy. Zwiększanie napięcia na obecnym silniku może uszkodzić uzwojenia.
I napięcie jest na tym uzwojeniu, a w zasadzie na uzwojeniach, bo podobno jest tam 2 takie. Napięcie rzędu 35-40V (at) 60-90obr/min. Z prądem słabiej bo te uzwojenie generuje wysokie napięcie ale malutki prądzik. Z Twojej wypowiedzi wynika ze powinienem przewinąć ten silnik podług uzwojenia wolnoobrotowego?? Pozdrawiam
napiąć indukować uzwoić regulator napiąć uzwoić silnik pomiar uzwoić
druty nawojowe różne toyota corolla akumulator regulator pilot
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Adaptacja klap klimatyzacji Audi A4 B8 2013 FirstChip chipYC2019 USB2DISK 128GB Shows 0GB No Media – Firmware Recovery with MPTool