W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
10 A niżej , przy jakim poborze prądu lub przy silniku jakiej mocy. Tak jak napięcie tak i prąd mają być równe. Uzwojenia silnika nawijane takim samym drutem.
Witam O opisach na silniku: 230/400V - Uzwojenia silnika zbudowane na napięcie 230V. Silnik można więc połaczyć w trójkąt przy napięciu międzyfazowym 230V lub w gwiazdę na napiecie 400V. Ponieważ w Polsce nie ma napięcia międzyfazowego 230V silnik ten można pracować jedynie połączony w gwiazdę. 400/690V - Uzwojenie silnika zbudowane na napięcie 400V....
Na tabliczce silnika podane są napięcia sieci do jakiej można podłączyć ten silnik.Należy odczytać to następująco:przy połączeniu w trójkąt można podłączyć silnik do sieci o napięciu przewodowym 230V(na takie napięcie zbudowane są uzwojenia silnika ), przy połączeniu w gwiazdę napięcie sieci może wynosić 400V(napięcie znamionowe uzwojeń nie będzie przekroczone-...
Na uzwojeniu w trójkącie będzie 400V a w gwieździe będzie 230V. Możesz mi wyjaśnić skąd Ci się to wzięło? W trójkącie nigdy nie będzie wyższe napięcie niż w gwieździe dla tego samego silnika. Jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie przy napięciu 400 V, to znaczy że każde uzwojenie fazowe tego silnika jest przystosowane do zasilania właśnie...
To na niebiesko to jest napięcia zasilania minus napięcie wyindukowane w uzwojeniu silnika. Im wyższe obroty silnika tym większe napięcie wyindukowanie i ta "falka" jest większa tak jak to widać na ocylogramach. Przy PWM=90% jest to prawie równe napięciu zasilania (i tak być powinno bez obciążenia silnika).
Witam. Napięcie nominalne silnika jest to napięcie przy którym przez uzwojenie popłynie nominalny prąd . Tak więc - co masz zamiar obliczyć ? Jaki masz sterownik ? Jak podasz napięcie ( np ) 24VDC to popłynie prąd który uszkodzi uzwojenie . Dlatego w sterownikach ( tych sensownych ) stosuje się tzw . " czoper " . W silnikach krokowych bardziej istotny...
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Musisz sprawdzić cewkę przy pompie. Cewka ma dwa uzwojenia, jeden przewód wspólny masa. prawdopodobnie działa to tak; -w momencie startowania podawane jest napięcie na jedno uzwojenie -na drugie uzwojenie, które jest podtrzymującym elektrozawór napięcie może być po kluczyku, po wzbudzeniu alternatora. Brak zasilania na drugim uzwojeniu powoduje gaśnięcie...
Silnik będzie pracował, jego napięcie uzwojenia fazy jest na 400V/przy trójkącie ma na fazie 400V/. Przy zapisie 660/380 na tabliczce producenci podają sposób połączenia - gwiazda/trójkąt. Dla gwiazdy przy napięciu 660V na fazie silnika mamy 380V. Silnik taki można uruchamiać za pomocą układu gwiazd-trójkąt, bo jego uzw. jest na napięcie 380V. Przy...
Jak trzyma stycznik KM1, to masz napięcie na silniku (zasilane są końce uzwojeń U2, V2 i W2) a na wyjściu sofstartu napięcie pojawia się przez uzwojenie silnika, tak ma być i silnik w tym stanie nie ruszy. Gdy sofstart dostanie sygnał RUN poda napięcie na drugą stronę uzwojeń silnika czyli U1, V1 i W1 i silnik ruszy. Wszystko widać na schemacie.
Dajesz tranzystor w szereg z silnikiem i zmieniając wypełnienie sygnału sterującego bramką tranzystora zmieniasz napięcie które idzie na uzwojenie silnika i zmienia się dzięki temu prędkość wirnika.
silnik ma dwa uzwojenie wirowanie i pranie. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do silnika podczas prania. Znajdź schemat pralki.
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Jeśli nie różnią się gabarytami, to pewnie też nie mogą się znacząco różnić mocą. A więc zakładamy, że mają tę samą moc. Czyli Silnik na 1000V, pobiera prąd I1=S/1000V, a silnik na 3300V pobiera prąd I2=S/3300V. Jaki widać, silnik na 1000V pobiera pobiera ponad 3 razy większy prąd, stąd wniosek, że musi miec uzwojenie o większym przekroju, czyli o mniejszej...
Kolego harmoniczna znaczy częstotliwość 2,3,4 itd x niższa lub wyższa od podstawowej. Tranzystorów nie słyszysz ale buczenie uzwojeń silnika. Przez siły elektrodynamiczne które powstają przy przepływie prądu uzwojenia delikatnie się przyciągają i odpychają i to słyszysz. Buczenie dużo zależy od częstotliwości, jeśli jeden pracuje na 35kHz a drugi na...
montowany kondensator rozruchowy. , kondensator pracy, dla ścisłości, oraz dochodzi przełączenie silnika z gwiazdy na trójkąt. Ale jest przy nim kondensator, lecz niestety wszystko, co było na nim, zostało starte. Bo już ktoś przerobił ten silnik na jednofazowy. 6uF lub 8uF na 400V powinien wystarczyć przy tej mocy silnika. Coś w tym rodzaju. A dlatego...
Dobra. Żeby zamknąć sprawę, zerknijcie na pełne dane rzeczonego silnika: https://www.cantonigroup.com/pl/pdf/229/... https://www.cantonigroup.com/pl/page/sil... (to k w nazwie oznacza tylko, że silnik ma kołnierz a nie stoi na łapach. Elektromechanicznie jest taki sam, jak bez k) Znamionowa moc mechaniczna: 1380 obr/min =...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Obawiam się, że wymiana diody nic nie da. Może być tak, że na silnik pobierane jest napięcie z kawałka uzwojenia grzałki (albo mniejszego, albo większego) i dioda tylko prostuje jednopolówko napięcie na sam silnik. Do sprawdzenia połączenia NA silnik (spiralę) i ewentualnie sam przełącznik.
Trzy wyprowadzenia, wiec uzwojenia skojarzone wewnątrz silnika i przystosowane do napięcia 400 V. Obecnie podłączenie tego silnika do jednej fazy, będzie skutkowało ułamkiem jego mocy znamionowej. Nie ma sensu tego robić.
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Chodzi o to, że pojedyncze uzwojenie silnika jest wykonane na 230V, więc podanie na to napięcia między fazowego 400V źle się skończy. Podanie tego napięcia na dwa uzwojenia nie spowoduje uszkodzenia, gdyż przez uzwojenia nie popłynie większy prąd niż założono.
Witam Silnik, tak w uproszczeniu, ma 2 uzwojenia na jednym rdzeniu. W jednym płynie prąd zmienny, wytwarzając pole magnetyczne, a to pole magnetyczne indukuje w drugim uzwojeniu napięcie. Podobnie jak w transformatorze. A silnik, jak dobrze widzę, to jest taki, co wirnik stoi, a stojan się obraca. Nie wiem, jak takie silniki się nazywają. A na czole...
Będzie on bardziej obciążony więc może akurat uda się wstrzelić w docelowe napięcie. Miliony ludzi wierzy, ze wygra w Totka. Używanie jednego silnika do ograniczania napięcia na drugim to raczej prosta droga do spalenia któregoś z nich. Jak nie masz transformatora to może poszukaj zakładu przewijania silników i oni przeliczą uzwojenia i przewiną na...
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Da się przerobić, trzeba przewinąć uzwojenia.
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Zwróć uwagę na p.7, w PLAY jest brak napięcia zasilającego na uzwojenia silnika. Natomiast różnice w p.5 wynikają z tego, że brak jest sygnału C.FG, stąd SERVO wystawia wartość CM CTL=4,2V zamiast 2,5V ( dla PLAY). Schemat jest podobny do VK-1260/61.
...Silnik połączony w gwiazdę pracuje na napięciu 230V Silnik połączony w trójkąt pracuje na napięciu 400V... Jest dokładnie odwrotnie. Uzwojenia silnika połączone w gwiazdę pracują na napięciu fazowym (230V dla sieci 400V), a połączone w trójkąt na napięciu międzyfazowym (400V dla sieci 400V). W praktyce: * silnik D/Y 230/400V może pracować w sieci...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
tak czy inaczej 520V to chyba błąd pomiarowy Nie, to napięcie powstałe z rezonansu kondensatora i indukcyjności uzwojenia silnika.
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Witam - napięcia na uzwojeniu wskazują na połączenie dwie fazy i zero . Proszę sprawdzić czy napewno silnik został podłączony pod trzy fazy?
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Sterownik silnika krokowego powinien być zasilany możliwie wysokim napięciem, byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania, rzecz jasna. Sterowanie uzwojenia silnika krokowego polega na ustalaniu pewnej wartości prądu tego uzwojenia, za pomocą regulacji impulsowej. Ponieważ wymuszenie jest napięciowe a obciążenie indukcyjne, przy ustalonej wartości...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Witam . Czy silnik posiada magnesy ,czy uzwojenie stojana ,i czy iskrzy jak podasz wyższe napięcie ponad 60V jak opisujesz.Jak ten silnik DC jest zasilany ,zasilacz czy bezpośrednio z sieci przez mostek prostowniczy.
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
Biały jest wspólny dla wszystkich , pozostałe doświadczalnie podaj napięcie i sprawdź co się będzie działo. To silnik asynchroniczny więc jedno z uzwojeń to uzwojenie wzbudzenia współpracujące z kondensatorem 16µF. Bez kondensatora jak podasz napięcie lekko zakręć wirnikiem.
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Nie wiem jak sygnał sprzężenia zwrotnego umieścić w programie. Do Załączenia silnika mam zamiar wykorzystać przerzutnik SR Jeżeli jest to rozruch bezpośredni to bym dał potwierdzenie ze stycznika + wyłącznika silnikowego. Jeśli robisz rozruch gwiazda trójkąt to z stycznika trójkąta + stycznika głównego + wyłącznika silnikowego. Masz 100% pewność że...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
Nie rozumiem dlaczego na nim powinno być 400V skoro uzwojenia są połączone międzyfazowo (niezbyt fachowo napisane zapewne), a napięcie międzyfazowe w sieci 400/690 to 690V. Tabliczki znamionowej nie mam, ponieważ rozważam po prostu z czego wynikają te napięcia Napięcie zasilania masz 400V, wytrzymałość uzwojeń w trójkącie masz 400V w gwieździe masz...
a moj silnik ma uzwojenia 51 Ohm wiec prad wychodzi kolo 0.23A na uzwojenie. na jakie napięcie pracy jest ten silnik , bo 51Ω na cewkę to raczej nie na 12V , chyba że to jakiś miniaturowy silnik krokowy jeżeli jest na wyższe napięcie pracy to mogą dziać się takie cuda , zakładam że program sterujący masz napisany prawidłowo
Silnik ten może chodzić zarówno na 220V jak i na 380V. Z tym że jeżeli jest podłączony do napięcia 380V to uzwojenia silnika należy połączyć w gwiazdę a jeżeli ma być podłączony do napięcia 220V to uzwojenia silnika należy połączyć w trójkąt i dodatkowo dołączyć kondensator o pojemności zależnej od mocy silnika Dodano po 40 Silnik ten może chodzić zarówno...
A czym mierzyłeś uzwojenia silnika?
W silnikach do nadmuchu do pieca silniki mają 2 karkasy i 4 zaciski - wszystkie uzwojenia połączone szeregowo.Odpowiedź na pytanie - tak.
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Ja z kolei w silnikach DC z obcowzbudnym podłączałem napięcie przemienne do uzwojenia wzbudzenia, natomiast do sąsiednich szczotek na obwodzie komutatora miernik najlepiej analogowy(wskazówkowy) i kręciłem szczotkotrzymaczem do uzyskania jak najmniejszego napięcia(mV). Były to dużo większe maszyny. Być może w tym silniku da się wyodrębnić uzwojenie...
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Grafika w poście #1 jest nieprawdziwa. Pełne kroki uzyskuje się podając napięcie raz na uzwojenie A a raz na uzwojenie B. Jednoczesne zasilanie A i B występuje w półkrokach (lub większych podziałach)
Spalił się bo miał za niskie napięcie. Poprzedni silnik połączony w gwiazdę dostawał 230V na uzwojenie. Ten nowy dostał tyle samo a powinien dostać 400. W związku z tym miał znacznie obniżoną moc i został przeciążony. Należało go spiąć w trójkąt. O ile jego moc na to pozwala. Ewentualnie rozruch gwiazda/trójkąt o ile znowu konstrukcja maszyny pozwoli.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Prąd ustawia się w sterowniku, rezystory szeregowo z uzwojeniem stosowano 50 lat przed powstaniem TB6600 :)
Sterownik jest DRV8834 a nie A4988 Nie wiem nie znam się ale jeżeli rolą sterownika jest m. in. utrzymanie stałego prądu uzwojenia silnika to przy niezmiennej rezystancji uzwojenia zachowana jest zależność U=RI to powinno być stałe napięcie na uzwojeniu silnika a reszta napięcia powinna odłożyć się na elektronice sterownika (wyższe napięcie zasilania...
To 20 V , to napięcie indukowane . Podaj 220 V na kolejne uzwojenia , a tymi 20 V się nie przejmuj.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Witam. Podstawową zasadą suszenie silników prądem zwarcia ( przy zahamowanym wirniku) jest warunek nieprzekroczenia prądu znamionowego uzwojeń. Dla prawidłowego doboru transformatora trzeba ( w Twoim przypadku): 1. Zmierzyć prąd płynący przez uzwojenia przy zahamowanym wirniku, 2. oszacować impedancję uzwojeń dla zahamowanego silnika, 3. wg impedancji...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
jak sterować? Częstotliwością zasilania, bo nie wydaje mi się żeby takie cacko miało możliwość regulacji par biegunów. Jak podłączyć? teoretycznie silniki synchroniczne zasilane są od strony wirnika jak i stojana- to pierwsze zasila się napięciem stałym. Stojan zasilacz napięciem sinusoidalnym o częstotliwości warunkującej prędkość obrotową. Aby określić...
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Bzdura. W Polsce żadnego silnika nie można włączyć na Y/D? Kolega raczy żartować Skąd kolega znalazł te 690V? 400*√3≈692 Każdy silnik który ma uzwojenia na 400V (czyli po skojarzeniu w Δ może być zasilony napięciem 400V) po skojarzeniu w Y może być zasilony napięciem 690V Dokładnie na tej samej zasadzie silnik z uzwojeniami na 230V po skojarzeniu w...
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
Bo ja to widzę tak: mamy standardową sieć 3x230(napięcie fazowe L1-N, L2-N,L3-N) z napięciem międzyfazowym 400V. Tak, to się zgadza. Tak, żeby było zrozumiałe, silniki trójfazowe, gdzie na tabliczkach znamionowych mamy oznaczenia 230/400 V skojarzone trójkąt/gwiazda lub 400/690 V skojarzone trójkąt/gwiazda, to tak na prawdę silniki dwunapięciowe. Podane...
Z linków kolegi staszeks wynika że silnik ma jednak uzwojenie trójfazowe, zwracam honor :wink: .
Szkodziłoby silnikowi jeśli do zasilania używałbyś napięcia znacznie ponad znamionowe i płynął by przez uzwojenia prąd ponad dopuszczalny, przegrzewając silnik. Przecięcia, ich energia to problem który rozwiązuje się albo wytracając albo nawet odzyskując tą energię. Wiesz chyba, że np prędkość obrotową reguluje się nie tylko napięciem zasilania całego...
Czy jeśli ręcznie poruszę wirnikiem i dopiero potem podam napięcie na uzwojenie główne, to silnik będzie się kręcił i nie ulegnie spaleniu? Podłączenie na schemacie. Z tego rozwiązania byłbym też zadowolony – ostrzałka ma być dla mnie. Moim zdaniem ten silnik powinien jednak pracować z na stałe podłączoną fazą pomocniczą przez kondensator. Tak...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
W skrócie. Jedno uzwojenie, z trzech, ma "wytrzymałość 230V". Więc łącząc je w trójkąt można podłączyć tylko 3x230V. Lub jak są "szeregowo połączone" pomiędzy fazami wtedy mogą wytrzymać 2x 230V, dlatego jest napisane, że 400V w gwiazdę. Silniki pracujące u nas w przypadku połączenia w trójkąt muszą mieć "mocniejsze" uzwojenia, które jedno takie musi...
Witam... Nie czytałem pdf-a więc może się powturzę :-). L297 służy do sterowania silnikiem krokowym a dokładniej do zamiany sygnałów step i dir na poszczególne fazy w uzwojeniach silnika - to z grubsza bo nie w tym rzecz. Układ ten także kontroluje (ogranicza) prąd płynący przez uzwojenia silnika w ten sposób: 1. Włącza pełne zasilanie na konkretne...
1 W tych urządzeniach prędkość posuwu drutu jest regulowana w pewnym zakresie. Natomiast przy ładowaniu drutu podajnik pracuje z prędkością maksymalną toteż napięcie będzie wyższe niż w przypadku ustawienia niższej wartości posuwu i wyzwalania z przycisku na uchwycie. Jeżeli ustawisz na spawarce maksymalny posuw i po wyzwoleniu palnikiem posuwu pokaże...
I napięcie jest na tym uzwojeniu, a w zasadzie na uzwojeniach, bo podobno jest tam 2 takie. Napięcie rzędu 35-40V (at) 60-90obr/min. Z prądem słabiej bo te uzwojenie generuje wysokie napięcie ale malutki prądzik. Z Twojej wypowiedzi wynika ze powinienem przewinąć ten silnik podług uzwojenia wolnoobrotowego?? Pozdrawiam
Witam. Bez regulatora tylko panel i pompa będzie to działać pod warunkiem dopasowania parametrów panela(prąd i napięcie) w słoneczny dzień np. między godz.10 a 15 jednak od wschodu słońca do godziny np.10.00 silnik nie wystartuje, gdyż będzie za niskie napięcie ... jednak prąd będzie cały czas płynął przez uzwojenie silnika do czasu gdy wystartuje silnik...
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Dlatego wpadłem na "genialny " pomysł Ten pomysł jest może i genialny ale ten silnik niekoniecznie będzie działał. Diod wyjąć nie możesz ponieważ napięcie stałe wyprostowane przez nie i wygładzone kondensatorem jest podawane wstecz, na układ przetwornicy po to aby napięcie na wyjściu było stabilizowane. Można by co prawda pozostawiając diody, podłączyć...
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
Żadnego kondensatora. Styki mają być podłączone zamiast tego styku w silniku. Wciskasz przycisk start-stycznik podaje napięcie -trzymasz przycisk dalej aż silnik wejdzie na właściwe obroty -puszczasz przycisk -rozłącza się uzwojenie rozruchowe -silnik pracuje. Musisz tylko te dwa przewody podłączone do styków w silniku wyprowadzić do tabliczki zaciskowej.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
To teraz mamy dwa sposoby: Zmniejszyć napięcie zasilania silnika tak aby prąd płynący przez uzwojenia nie przekraczał 0.4A Albo- do kazdego z uzwojeń dodać w szereg oporniki 15ohm- razem cztery takie oporniki. Ten sposób zapewni lepszą pracę silnika- ale oporniki będą się grzały. Czyli nie takie 1/8W ale o większej mocy. Jakiej- oblicz. Jak uwzględnisz...
Tabliczka znamionowa jest? Jest to zapewne silnik 3-fazowy, więc powinieneś go zasilić trójfazowym napięciem. Czyli jak to napisałeś tak zwaną siłą. W silnikach uzwojenia są najczęściej połączone w trójkąt, zatem podłączasz kolejne fazy do kolejnych zacisków. Przewodu neutralnego nie podłączasz. Ochronny przewód na obudowę - powinien być zacisk. Kierunek...
Poczytajcie tabele... Macie tam podane napięcie i częstotliwość... Czyli jest to silnik prądu zmiennego... To po pierwsze... Po drugie ze zdjęć wynika, że to "trafo" to jedyne uzwojenie w silniku... A patrząc jeszcze na wirnik... Powiedziałbym, że to jakiś silnik asynchroniczny... Trzba by tylko jeszcze obczaić na jakie napięcie...
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
Tan pracuje próbnie uruchomiona sprężarka: https://m.youtube.com/watch?v=PqgplT1H__... Sprężarka czeka na zamontowanie presostatu, zaworu bezpieczenstwa, i pomalowanie. Co ta za dzięcioł tak dzwoni ? Zawór zwrotny ? :lol: Uzwojenia silnika pod napięciem gdy silnik nie pracuje ?
i=(U/R)*(1-e^(-t/T)). Gdzie: U- napięcie zasilania (24V) R- oporność uzwojenia T=L/R- stała czasowa uzwojenia silnika- zwykle 10ms. L- indukcyjność uzwojenia silnika. L często nie podają dlatego można ją oszacować na podstawie podanego R i typowej wartości L/R 10ms. Po załączeniu napięcia na uzwojenie prąd zaczyna narastać od 0. Czyli włączyć przekątną...
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Nie znam dokładnej budowy zmywarek, ale tak łopatologicznie spróbuję wytłumaczyć: 1. 100V które zmierzyłeś pomiędzy L i obudową oraz N i obudową, dopływa do przewodu N poprzez inne elementy zmywarki (układy elektroniczne, żarówki, itp.) Połączenie między L i N masz przez uzwojenia silnika, dlatego napięcie pojawia się na na obu zaciskach. Gdybyś zmierzył...
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
napiąć indukować uzwoić regulator napiąć uzwoić silnik pomiar uzwoić
elektrozaczep dioda prostowniczy telewizor telefon suzuki cewka
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Zmywarka Kernau błąd F5 - przyczyny i rozwiązania Samsung QE55Q67A – rodzaje gniazd antenowych, IEC i F, podłączenie DVB-T2/C/S2