Posiłkując się opisem - "Próba zwarcia" - zawartym w książce Wł. Latka "Badanie maszyn elektrycznych w przemyśle" taka wartość napięcia jest możliwa.
Te są dostępne w sklepach wysyłkowych: 1. IRLML0030TRPBF 30V/5,3A/1,3W 2. IRLML6244TRPBF 20V/6,3A/1,3W 3. IRLML6344TRPBF 30V/5,0A/1,3W Wszystkie w obudowach SOT23.
A może coś o napięciu zwarcia... Buźka na końcu sugeruje że to żart, ale nie jestem pewien czy silniki szczotkowe DC bada się na napięcia zwarcia. Także odpowiem całkiem serio. Nie mierzymy napięcia zwarcia silnika ponieważ nas to kompletnie nie interesuje. Interesuje nas za to tylko i wyłącznie prędkość narastania prądu, a nie jego wartość.
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
W takim razie - jak rozumiem - ten tranzystor jest tam "dorobiony" - nie jest oryginalny? To należało o tym pisać wyraźnie. Tyle, że w Twoim opisie nadal coś nie gra, bo jeśli w pewnych sytuacjach w miejscu zaznaczonym na czerwono pojawia się +12V to nie może to być powodem zwarcia - napięcie +12V napędza silnik, a tranzystor włączony czy nie - zwarcia...
Został ustawiony program i pralka nabieała wodę, a więc zasilanie OK..... Może być zwarcie w obwodzie termostatu, woda osiągneła poziom, zamknął się styk w termostacie, a przy uszkodzonej izolacji przewodu, który dostał napięcie z tego styku, zwarcie. Może też być, że po napełnieniu wodą zostało podane napięcie na silnik może tam jest zwarcie (silnik,...
Skoro słychać przekaźniki to sprawdź napięcie na zaciskach silnika.
Jeśli chodzi o serial to tak, działa w przerwaniu normalnie. Pewny jesteś? Do tego potrzebny jest bufor w ram a Arduino to przeważnie AVR z małą ilością ramu. Hamowanie przez LM293? Chodzi o to, że muszę sprawdzić o jaki kąt obróci się wał przez siłę bezwładności i zadać obrót w przeciwnym kierunku Nie. Hamowanie to wystawienie na obu wyjściach poziomu...
Kod usterek: MID 128 - PSID72 - FMI3 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID72 Zawór termostatu FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V127 Elektrozawór układu chłodzenia oleju silnikowego Elektrozawory są w podstawie...
No to kolego wygląda tak jak by Ci padł silnik pompy ponieważ jak zwarłeś styki to silnik pompy powinien dostać napięcie i pracować, a skoro cisza to albo nie dochodzi napięcie do samego silnika albo on jest uszkodzony. W załączniku masz pomoc.
Coś po stronie elektrycznej musiało haczyć. Czyli co? Zwarcie w sterowaniu? Napięcie stałe na cewkach silnika? Silniki zaczęły kręcić talerzykami.
Czy da się miernikiem ocenić stan układu TD310? Skoro masz problemy z oceną rezystora czy Mosfeta to jakim cudem jesteś w stanie to uczynić w tym wypadku? Zajrzałeś do danych czym jest ten układ jakie ma zadanie i gdzie oraz co jest na danej nodze? Takie sterowniki nie są łatwe do naprawy, a raczej można napisać, że są trudne zwłaszcza w sytuacji takiej...
Zobacz skąd jest brane zasilanie silnika , prześledź drogę po ścieżkach. Jak już się z tym uporasz to przemierz napięcia w ,którym miejscu ginie i w ten sposób znajdziesz uszkodzony element. Sprawdź kondensatory w sekcji zasilania czy nie utraciły pojemności. Odłącz silnik i zobacz czy napięcie się pojawi bo może też tak być ,że silnik ma zwarcie i...
Skąd pomysł, że to bimetal? Wygląda na zwykły przełącznik. Jeśli się mocno grzeje, to znak, że płynie przezeń zbyt duży prąd. Pomijając układ zmiany kierunku jazdy masz do czynienia z najprostszym obwodem elektrycznym - źródło napięcia - w tym wypadku bateria akumulatorów (3x2V) połączonych szeregowo, do tego jeden lub dwa włączniki (jeden kołyskowy,...
Witam. Nie mam Wam jak podać wymiarów bo to była wersja eksperymentalna a zapewne trzeba w każdym indywidualnie ten rozmiar dopasować. Kwestia stopnia zużycia przekładni. Strasznie nieudana konstrukcja ale trzeba sobie jakoś poradzić. Chodzi najprościej mówiąc o pogrubienie osi koła tam gdzie jest łożyskowane.Zaczyna wtedy nieco ciaśniej pracować znika...
Żeby nie było zbytniej filozofii. Zainstaluj C16 (koszt poniżej 20 zł.)i sprawdź, czy to się sprawdzi. To możesz sam zrobić. Jak się sprawdzi ,to zaproś elektryka z miernikiem do SWZ. - pętli zwarcia. Pętla zwarcia odpowiada za zabezpieczenie przeciwporażeniowe gwarantujące bezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia silnika. Może być elektryk z wiedzą i...
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Faktycznie w tych warunkach optymalny jest rezystor. Ciekawe jest jak doszedłeś do tych 20Ω. Ja liczyłem tak – dane z tabliczki znam. Un=230V, In=17,9A, Rozruch dla silnika jest stanem zwarcia. Napięcia zwarcia silników wahają się od paru do ok. 25%. Silnik jest mały więc przyjąłem Uz%=20%, czyli Uz= 230V x 0,2 = 46V, przyjmijmy 50V. Czyli...
Z doświadczenia wiem, że ten układ jest ciężko uszkodzić, jeżeli wina nie leży po stronie samego silnika (zwarcie) lub za wysokiego napięcia zasilania. Myśle tu o AN6550, bo chińskie klony tego układu potrafią padać same bez powodu.
Napięcie zasilania czujników sprawdziłeś ? Może któryś robi zwarcie. Więcej szczegółów, jaki silnik ?
1. Jakie napięcie wychodzi na silnik z centrali? 2. Można zewrzeć 2-7 i zobaczyć czy brama ruszy. 3. Sprawdzić podłączenie 1-2 4. Sprawdzić fotki 5. Sprawdzić krańcówki 6. Sprawdzić klapkę do rozblokowania
I tutaj jest całkowita zgoda. W chwili załączenia silnik jest w stanie zwarcia nieustalonego. Jeżeli silnik nie rusza to stan nieustalony przechodzi w stan zwarcia ustalonego. Wtedy przez uzwojenia nieruchomego silnika zasilanego napięciem znamionowym przepływa prąd nazywany prądem zwarcia. Jeżeli silnik nabrał obrotów to tutaj sprawę poboru prądu przejmuje...
Start bezpośredni , stycznik wymieniony , sprawdzono przy odłączonym silniku czy nie ma zwarcia na kablu albo przerwy . Napięcie do silnika dochodzi , zwarcia na kablu nie ma .Wiem że to prawie jak czary ale układ jest prosty a sprawia problemy . Sytuacja ciągnie się od jakiegoś czasu , pompę włączają od czasu do czasu z nastawieniem jak pójdzie to...
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
https://www.alldatasheet.com/datasheet-p... nMOSfet pewnie robi za klucz PWM, przekaźniki włączają/odwracają kierunek. Grube diody obok przekaźników zapewniają 'ciągłość' prądu po wyłączeniu tranzystora. Jak nMOSfet nie jest wysterowany to na obu przewodach silnika będzie +12V Wrzuć dobrej jakości fotkę tego układu SMD...
To urządzenie to zabezpieczenie termiczne. Ten czwarty bezpiecznik to pewnie zabezpieczenie transformatora. Napięcie zmierz lepiej miernikiem (miedzy-fazowe). Sprawdź napięcia na transformatorze. Sprawdź czy Stop jest normalnie zwarty. Silnik pracuje w układzie gwiazda/trójkąt dlatego są tam trzy pary przewodów.
Kolego, mam ten sam problem. Szczotki wymienione, po włączeniu silnik ani drgnie i błąd 8. Napęd już wcześniej rozebrałem i da się nim kręcić, silnik nie powinien mieć problemu. Sam silnik działa po podłączeniu pod 12V. Przed zwarcie stycznika czujnika szuflad płyta puszcza na niego 26V (dziwne, silnik nominalnie 12V), po zwarcie napięcie bardzo spada...
Witam wszystkich mam problem z webastem d3w nie mam na pinie 6 napięcia 12v po zwarciu czujnika i na pinie 7 po odpaleniu silnika jest tylko napięcie na pinie 1
Wyłącz spod napięcia, zewrzyj zaznaczone nóżki kroplą cyny/drucikiem. Włącz na chwilę, silnik powinien ruszyć jeśli jest sprawny. https://obrazki.elektroda.pl/4340673900_...
Brak jest jeszcze dobrej przewodnosci.Silnik niedostaje pełnego napięcia.
Witam. Wypnij przewody dla pewności. Ponieważ to przez hydrostat przechodzi napięcie na silnik. Albo zwarcie na przewodach.
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Jakby było napięcie na kostce to jak się zewrze +12V z którym z wyjść to powinien silnik ruszyć, jak nie ma to można dołączyć 12V z zewnątrz i zwierać . A jak napięcia nie ma a silnik działa to albo przewody albo sam przełącznik albo bezpiecznik.
Sprawdź czy masz napięcie na cewce przekaźnika w momencie kiedy silnik powinien stać. Jeśli jest to znaczy że uszkodzona jest elektronika- sprawdź czy nie jest zwarty tranzystor cewki (prawdopodobnie ten malutki- wyśledź go po ścieżkach). Jeśli napięcia na cewce nie ma, a przekaźnik puszcza zasilanie na silnik to znaczy, że ma zwarte/sklejone styki.
Jeśli chodzi o zastosowanie to mierzę napięcie na boczniku silnika (za pomocą mikro-kontrolera) napięcie jest dość małe Ale znane. Jaki jest bocznik i ile prądu może pobrać układ nawet przy zwarciu, jeżeli pojawi się niebezpieczeństwo spadku na nim napięcia 24V? :) Zastosuj tez bezpiecznik na zasilaniu silnika. Nie wystarczy zabezpieczyć wejście wzmacniacza...
Kolego-przez rezyatncję jaką stanowi silniczk popłynie jakiś prąd wyrównawczy, który "podniesie" (co prawda nieznacznie, ale zawsze) napięcie na linii +5V. Dramat się zacznie jak silnik się zdymi i zewrze na amen. Sorka, ale tu w tym dziale mozna bezkonsekwentnie pisać porady szkodliwe? To ja jestem pierwszy chętny.
Wymontowałem silniczek , radio po podłączeniu zasilania pięknie zagrało pobór prądu i napięcia ok. Silnik zwarcie jednej cewki do masy , rezystancja tej cewki dobra . Sam silnik w bdb stanie , wyciągnąłem cewkę stan bdb . żadnych uszkodzeń mechanicznych karkas elegancki żadnej możliwości zwarcia wyczyściłem wszystko złożyłem i czary mary nie ma zwarcia...
W jaki sposób sprawdzić te przekaźniki ? Dodam, że na wyjściu na silniki na mierniku jest zwarcie.
To jest aż niemożliwe .Zobacz na schemat, przecież masz jak na dłoni. Jak wszystko jest off to tylko z przekaźnika może ci podawać napięcie ,albo zwarcie , albo sam moduł silnika.
Z 5 min tak go poładowałem Akumulator ładuj dłużej, np. 10 godzin. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Napięcie byłoby niższe.
Możliwe jakieś zwarcie, silniki do sprawdzenia. Stare baterie tracą na wydajności pomierz napięcie po naładowaniu i pod obciążeniem. Akumulatory 3,7V 1800mAh
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Kolego, jak chcesz koniecznie spalić silnik, to można zwiększyć napięcie na nim, popłynie wtedy większy prąd przez niego, potem zacznie się grzać, osłabi się najpierw izolacja drutu nawojowego a finalnie będzie zwarcie...ale chyba Kolega nie tego oczekuje. Każdy silnik, ma swoje parametry elektryczne jak i mechaniczne, czyli napięcie i prąd znamionowy...
Właśnie klucz i zestaw narzędzi do niego mam więc dam radę go rozkręcić ale odłączenie prądnicy od silnika mnie przeraża ;) Chyba mnie to nie minie, wygląda na to że jest zwarcie cewki do masy. Kondensator nie zwiera, ale przewód niskiego napięcia z cewki do przerywacza ma zwarcie do obudowy. Odkręciłem osłonę od silnika z obu stron żeby nie było że...
Witam. Podaję tabelę błędów 1-doładuj baterie (przeładuj) 2-za niskie napięcie 3-za wysokie napięcie 4-zwarcie w silniku 5-awaria hamulca 6-potencjometr nie jest w położeniu neutralnym 7- potencjometr uszkodzony 8-problem z silnikiem 9-inny problem A macie pomysł na ten potencjometr, bo też mam z nim problem.
Owszem zgadza, aie tylko ten nieszczesny program w ktorym to rysowałem usilnie mi wciskał coś innego niż było na ikonce. To wiem, że bez przyłożonego napięcia silnik jest zwarty z obydwu stron do masy, a krańcówki są normlanie zamknięte (NC).
Nie dziwna jest ta niestabilność napięcia na silnik V(t) ? Nie. Ten układ działa właśnie na takiej zasadzie - porównuje napięcie SEM indukowane przez silnik z napięciem dostarczonym na silnik i ustala je tak, żeby uzyskać odpowiednią wartość. Jesłi są zwarcia w komutatorze, albo niekontakty pomiędzy szczotkami a komutatorem układ próbuje ustalić wartość...
Panowie, z czy zamiast obmyslać nowe schematy (zaraz ktoś sie pokusi o procesor), nie było by prościej,najprościej, zastosować tam po prostu dwa wyłaczniki krańcowe? Przecież układ ma za zadanie odłączyć silnik w położeniach krańcowych. Więc po co kombinować??? A jeżeli juz chcecie elekronikę, to łatwiej będzie zrobić detektor spadku napięcia, które...
Otóż, nie jestem. Jutro podmienię MOSFET-a. Przy wciskaniu włącznika rośnie napięcie na bramce a potem jakby zwarcie. Silnik plus część mech. są sprawne
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Tak przyczepiłem żarówkę do tego kabelka podającego napięcie na styk 50 a drugi przewód zwarłem do silnika w miejscu śruby rozrusznika. Następnie zwarłem pin 21 i 22 wtyczki wchodzącej do CAS i 40W żarówka świeci
Witam. Jak rozwiązać problem hamowania silnika DC 12V? (silnik z przekładnią ale jest za słaba aby utrzymac w miejscu, model wciągarki do dźwigu) Potrzebuję w chwili braku napięcia aby styki były zwarte (Wtedy jest hamowanie silnika). Posiadam przełącznik kołyskowy, chwilowy, dwu-pozycyjny do sterowania lewo-prawo. Myślałem o zastosowaniu przekaźnika...
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem z tym napięciem dotykowym. Jak podczas zwarcia w silniku na obudowie jest niższe napięcie dotykowe (takie dla którego czas jest 5000ms) to można przyjąć czas wymagany jako 5 s a nie 0.4s?? Nie do końca zrozumiałem o tych obwodach odbiorczych i rozdzielczych zasilanych z tej samej..... poprosze jasniej :) Panowie Jarek...
Nie wiadomo który bezpiecznik sprawdzasz ,i jak sprawdzasz ,i nie wiadomo jaki kod silnika. To podaj to poszukamy.
Witam, wygląda to na problem z wyskoim napięciem podawanym na świece do silnika, przerwa w dostawie i myk, gaśnie, może cewka wys. napięcia ??, jakieś zwarcie, ciekawy problem... :)
Zwykle stosuje się 49E, nowsze 41E, czasem 3213. A jestes pewien ze uszkodzone są te czujniki - sprawdziłeś napięcia?
Czy można mu podać bezpośrednio 230V omijając potencjometr? Jak masz wątpliwości to włącz zamiast potencjometru szeregowo żarówkę 230V...kondensator oczywiście zostaw. Z tego co piszesz w pierwszym poście :"Gdy podaję mu napięcie to lekko drgnie ku przodowi, ale jednak nie rusza" pasuje to na kondensator lub uszkodzenie samego silnika. Jak nie masz...
może jakieś dokładniejsze dane ? Ale z grubsza to każde urządzenie indukcyjne (silnik) pobiera w momencie rozruchu wielokrotnie większy prąd niż podczas pracy. W szkole uczyli że w cewce najpierw płynie prąd potem napięcie, w kondensatorach jest odwrotnie.
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Witam Czy w silnikach typu mini pocket/cross występuje instalacja niskiego napięcia czy tylko cewka WN ? Czy gaszenie silnika jest przez zwarcie cewki WN do masy?
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
Mało miarodajny pomiar tego kondensatora, bo potrafi taki się zewrzeć sie pod napięciem pracy, albo ma parametr ESR pod MΩ. Przemierz także rezystancję wszystkich uzwojeń silnika.
Witam, Ma nie być żadnego napięcia, tylko zwarty styk. Pozdrawiam.
No to najpierw trzeba wybrać formę sterowania. Czy to ma być zmienna częstotliwość, czy zmienne napięcie, albo sterowanie fazowe. Takie małe wentylatory to zazwyczaj silniki ze zwartą fazą i tam można zjechać czasami z zasilaniem do 90V i będą działały. Tylko teraz trzeba wybrać formę zmiany napięcia w sieci, najlepiej to żeby wciąż to był sinus, więc...
Niezupełnie 24V bo napięcie zależne od prędkości podawania drutu. Przy niższym posuwie silnik może być stale zablokowany. Samo zatrzymanie podajnika jest dość proste: przekaźnik odłączający napięcie zasilania z równoczesnym zwarciem przewodów na silniku. Silnik na magnesach stałych sam stanie, można założyć opór regulujący szybkość zatrzymania. Nie...
Owszem są w szereg z tacho ale pomiędzy nimi jest jeszcze wpięty zacisk N do silnika i programatora i to robi może zwarcie lub daje "lewe" napięcie co powoduje "wybuch" to" lewe napięcie" dostaje moduł od kostki silnika. Po prostu masz przejście (zwarcie) pomiędzy zaciskami wirnika, a zaciskani tacho, odłączając N nie daje progr. napięcia sieciowego...
mr.Sławek dlaczego silnik zwalnia jak robię zwarcie w uzwojeniu wtórnym transformatora ? Witam. Może być tak,że przy zwarciu "siada" napięcie strony pierwotnej.
Napięcie na przewodzie sygnałowym?
Coś małe te napięcia. Gdzie mierzyłeś? Wygląda na zwarcie. Odłącz kabel prądnicy od skrzyneczki bezpiecznikowej. Zaizoluj i zapal silnik. Opisz co się dzieje.
Jak PD steruje napięciem ecu silnika
Podłącz silnik bez kondensatora , podaj napięcie i na chwilę zewrzyj przewody gdzie był kondensator.Jeżeli silnik ruszy to wina jest w kondensatorze , a jak nie ruszy to zakręć silnikiem i jeżeli będzie się kręcił to wina leży w uzwojeniu rozruchowym.
Podłącz inny silnik , ewentualnie żarówki i zobacz czy softstart nie podaje pełnego napięcia od razu. Oraz czy silnik nie ma zwarcia do obudowy na 1 fazie.
Tak :!: Powodzenia :D Aha, tylko drobna sprawa: obracając potencjometr w prawo będziesz zmniejszał napięcie wyjściowe. Aby to zmienić trzeba suwak potencjometru zewrzeć z "górną" końcówką potencjometru (zamiast z "dolną").
Multimetrem oczywiscie. Po podlaczeniu zasilania do silnika napiecie spada do 0, tak jakby zwarcie bylo.
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Panowie i Panie! Proszę o proste porady w następującej sprawie. Rower elektryczny po awarii akumulatora nie rusza po jego wymianie. Szukając rozwiązania dowiaduję się, że silnik w kole ma zawsze 3 przewody do silnika 3 fazowego. W moim są tylko 2 - czerwony i czarny oraz 2 kabelki do czujnika. Po podaniu napięcia i zwarciu czujnika silnik rusza wypięty...
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID26 Prędkość pracy wentylatora chłodzenia silnika FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID230 Czujnik nr 1 położenia spoczynkowego pedału gazu FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Dodano po 2 kontrolka wtrysku wyskoczył od uszkodzonej...
Przypuszczam, że jest to tranzystor szeregowy stabilizatora obrotów silnika. Typ? Coś a'la BD139 jeśli stabilizacja jest w napięciu dodatnim względem masy układu. Bez tego tranzystora stabilizacji nie ma, a silnik zasilany jest napięciem bezpośrednio z zasilacza, przy zwartych punktach lutownicznych odpowiadających C i E tranzystora.
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Trochę duży ten C - mi wychodzi do tej mocy około 80mikoF. Jakieś pomiary? napięcie pracy też powinno byc 400V
Ty nic nie zrobisz, musi to zrobić elektryk. Inaczej rozdzielić instalację na obwody i sprawdzić wszystkie połączenia oraz pętlę zwarcia. Silnik lodówki pobiera znaczny prąd podczas rozruchu i występuje wtedy gwałtowny spadek napięcia w obwodzie, jego przyczynę trzeba dopiero znaleźć.
W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie...
Tak, to są te styki, tylko trzeba je odłączyć od płytki. Nic do nich nie może być podłączone. Najlepiej to zrobić przecinając druk na płytce. Można też przeciąć same styki tuż nad płytką. Na płytce styki silnika połączone są z stykami przekażnika, który jest obok, mniej więcej w taki sposób: https://obrazki.elektroda.pl/7135230600_...
W przypadku wentylatora, który posiadasz, do regulacji obrotów w grę wchodzi tylko regulator napięcia (silnik ze zwartą fazą rozruchową). Napisałeś, że regulator AVT nie funkcjonuje poprawnie. Niestety nie wiem dlaczego tak się dzieje... Można w obwód zasilania silnika włączyć rezystor, ale moc, która się na nim wydzieli będzie rzędu kilkunastu watów....
Jak rozbierze to mu się dopiero rozhuśta... albo połamie haczyki przy rozbieraniu, rób jak uważasz, sprawdź czy samo ściśnięcie boków nie pomoże bo rozbieranie może się źle skończyć. Spotkałem się już z konstrukcjami w których ten styk w mechanice sterował tylko stabilizatorem silnika (na jednym tranzystorze) albo i był głównym włącznikiem bo funkcja...
Wymień rezystor podłączony do suwaka potencjometra, tak jak napisałem w poprzednim poście. Obejście, czyli zwarcie triaka przetnij, i wlutuj tam dowolną diode 5A/400V. Każdorazowo sprawdź napięcie naq silniku. (Ehhh, ten hamerykański sprzęt w Polsce :cry:)
Witam. W puszce połączeniowej musisz mieć dwa rzędy śrub po trzy sztuki w rzędzie. Zwierając je w odpowiedni sposób uzyskujesz połączenie w trójkąt lub gwiazdę. Silnik w połączeniu w trójkąt ( połączenie śrub w puszce jednej z górnego rzędu z jedną z dolnego rzędu powtórzone trzy razy ) silnik pracuje przy napięciu 220-240V, przy połączeniu w gwiazdę...
instrukcja serwisowa ze schematami poszczegolnych blokow komputerka jest tutaj do pobrania: https://l.facebook.com/l.php?u...mc9j7Qt... Z tego linku nie za bardzo da się cokolwiek ściągnąć, zwarcie zaznaczone kolorową strzałką mogło uszkodzić najwyżej driver Q2, chyba że silnik ma zwarcie, w takim przypadku uszkodzeniu mógł ulec...
Silnik mógł zrobić się ciepły , oraz zwarcie mogło zacząć się też od tego.... Silnik dostawał napięcie na dwa kierunki równocześnie. Tą kostkę też dobrze wyczyść.
jak się domyślam jest to silnik bez komutatorowy i w takim wypadku należy go sterować zmianami częstotliwości (?) Niezupełnie, prędkością obrotową w takim silniku ( z wentylatorem) możesz sterować regulując napięcie przy stałej częstotliwości. Jak napisano w karcie katalogowej: "minimalne napięcie zasilania 100V" Nie wiem co to znaczy "indukcyjny zwartobiegunowy",...
Niema tam żadnego zwarcia na zasilaniu. Jak spojrzysz na schemat to zauważysz, że podczas pracy stycznik k2 jest załączony więc podawane jest napięcie na silnik z płytki a rezystor jest odłączony. W momencie puszczenia przycisku na uchwycie wyłączony jest K2 więc styki odłączają silnik od napięcia z płytki i łączą go równolegle do rezystora. Powoduje...
chyba podczas robienia zwarcia, przez bardzo krótki moment robi sie wysokie napięcie
OK. Super. Tego nie wziąłem pod uwagę. Środkowy przewód jest bardzo cienki. Natomiast niezdrowe jest raczej trzymanie całego silnika pod napięciem akumulatora. Mogą być też spieczone styki przekaźnika (zwarte) o ile w tym układzie zasilanie było by podawane na silnik po włączeniu stacyjki. Pytanie : piszesz o pinie 23 steronika - masz jakieś schematy...
Do blaszek znajdujących się na zielonej kostce silnika podłączasz obojętnie który gdzie brązowy i niebieski przewód czyli zasilanie po wyłączniku Do L1 i L3 podłączasz napięcie z gniazdka a do U i W podłączasz przewód brązowy i niebieski z silnika Czarne przewody z kostką to najprawdopodobniej czujnik temperatury na niego pod żadnym pozorem nie podawaj...
Witam! Odgrzebie troche temat swoim przypadkiem: Od jakiegoś czasu szukałem dla niepewnosprawnej siostry małego auta z automatyczną skrzynią biegów. W końcu w okolicy znalazłem clio II 2004 1.2 16v ze skrzynią quickshift. Naczytałem się sporo o półautomatach i ich wadach lecz sprzedający pokazał 2 faktury sprzed roku na 2000 euro po naprawie skrzyni....
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
napiąć zewrzeć transformator zewrzeć wysoki napiąć obliczenie napiąć zewrzeć
transport kolumn turbinka junkers pendrive write protect
hewalex sterownik hewalex sterownik
Stacja bramowa HIKvision rozłącza się ze stacją domową - przyczyny i rozwiązania Resetowanie żółtej diody TPS w Hilti TE 56 ATC