Witam. W czasie jazdy skuter rzucił palenie. Po oględzinach doszedłem do jednej nieprawidłowości: odpiąłem cewkę zapłonową i przy odpalaniu zmierzyłem napięcie zmienne na kablach od niej i wyszło mi coś ponad 12V czyli jest ok. Po podpięciu cewki przy odpalaniu napięcie znika. Czyli krótko: nie ma cewki, jest napięcie. Jest cewka nie ma napięcia. Miałem...
Witam! Z książki ,,sam naprawiam - vw golf/jetta mk1" wyczytałem, że cewka klasycznego układu zapłonowego (przerywacz) w vw golfie mk1 z 79 roku musi mieć stałe zasilanie 9v. 1. Czy tak samo jest w układzie z czujnikiem halla, że cewka pod niego zasilana jest 9 V czy może ma być zasilana napięciem 12V bez żadnego opornika (patrz poniżej)? Kolejną bardzo...
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω. Schemat modułu zapłonowego od Suzuki Katana LC 50 wygląda następująco: Aby to potwierdzić istnienie układu zwiększającego napięcie, należałoby wykonać pomiary przy...
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
Witam wszystkich serdecznie! Borykam się od kilku dni z nie odpalającym autkiem. Postaram się opisać problem po kolei: Dane dotyczące samochodu: Renault Clio II 1.2 16V 75KM, 2001r., kod silnika: D4F + instalacja LPG sekwencyjna AG ECU jaki posiadam w tym autku to: Magneti Marelli IAW 5NR.CE1 1. Jak doszło do usterki: Ok. tydzień temu po przejechaniu...
Dziś kupiłem kolejną cewkę. Auto odpala. Wydaje mi się, że poprzednie uległy uszkodzeniu z winy aparatu zapłonowego, który również wymieniłem wraz z kablami. W aparacie zapłonowym, była kostka, która była całkowicie połamana, czy to mogło być przyczyną moich wszystkich problemów z autem?
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
Jakie tam masz te cewki? Przecież w tym silniku cewki zapłonowe nie są zasilane z zewnątrz.
Najpierw sprawdź czy cewka zapłonowa dobrze masuje do ramy i sprawdź wszystkie styki instalacji. Kabel w/n masz dobry nie łapie przebicia gdzieś?
błąd P 0500 pojawil się po tych robotach Ten bład zwiazany jest z czujnikiem predkości auta - znajduje sie na skrzyni Co ciekawe od początku po tych robotach skacze obrotomierz, bardziej jak samochód jeszcze się nie nagrzeje. Nie wiem czy dobrze pamietam, ale tam sygnał do obrotomierza jest zliczany z impulsów dla cewek zapłonowych, wiec może zamienna...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Mógł spalić cewkę wysokiego napięcia.
Plan pierwotny zakładał użycie tego zasilacza jako przenośne źródło wysokiego napięcia do świecy zapłonowej do odpalania silnika pulsacyjnego ale zrobiłem inny mniejszy układzik..Gdyby ktoś był zaintereowany poniżej podsyłam fotki mojego silnika...
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
Napięcie na cewkę elektrozaworu podaje razem z napięciem na cewkę zapłonową. Możesz mieć jeszcze przełącznik do palenia na benzynie a po rozgrzaniu silnika wypalanie benzyny i załączenie gazu.
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
1. W przypadku tego kondensatora jest napisane 250VAC To napięcie przemienne. 250V (bez AC) to napięcie stałe. Taki kondensator wytrzymuje 20% napięca zmiennego nałożonego na npięcie stałe. (Uo +/- 10%) Do napięcia przemiennego (+/-) się nie nadaje.
Jeżeli w tym samochodzie jest bezpiecznik zasilający cewkę zapłonową to jest to pierwszy samochód z tej grupy w którym by to było. Samochody te - nie posiadają bezpiecznika zasilającego cewkę zapłonową. Sprawdź kostki od tyłu skrzynki bezpiecznikowej - zwłaszcza te czerwone o dużym przekroju. Pozdrawiam.
Nie bardzo się da, bo cewka zapłonowa nie może pracować (nie będzie dobrze pracować) tak jak standardowy transformator. Cewki zapłonowe są przystosowane do zasilania typu flyback.
Dopiero teraz zauważyłem ten temat, Gratulacje dla konstruktora, skutek imponujący, Co do zakłóceń to kolega maja rację, Łuk elektryczny śmieci makabrycznie no i tak konstrukcja też, Diody 1N4007 mają przebicie chyba gdzieś koło 1kV, Tu napięcie na pewno będzie skakało znaczne wyżej, A co do diody, która przewodzi tylko w jedną stronę, to jakaby ona...
Koledzy dziękuje za zainteresowanie a więc powiem tak zawiozłem auto do mechanika najpierw twierdził że cewka potem że czujnik hala i to wymieniał ale efekt zerowy po czym stwierdził że nie ma czasu więc postanowiłem zrobić to sam bo 2tygodnie u mechanika i auto dalej nie pali. Mam w aucie immobilizer i zastanawiam się czy to nie on jest przyczyną....
Okazało się, że jedna cewka byłą tak uwalona, że na obydwu brak było napięcia. Już gra muzyka.
Powtórzę raz jeszcze. Wedle tego schematu ze skrzynki bezpiecznikowej ze styku B15 idzie zasilanie po stacyjce na cewkę zapłonową i bezpiecznik 27. O ile schemat jest poprawny to gdy na cewce jest niższe napięcie to takie samo powinno być na bezpieczniku 27. Sprawdź czy tak jest. Jeżeli na bezpieczniku jest ok a na cewce nie to znaczy że jest coś nie...
nie jest zalany sprawdzałem świece nie są zalane. A kopołkę dobrze założyłem bo znaczyłem żeby ja dobrze założyć. Dziwi mnie to że tak się zachowuje jakby chciał zapalić i gaśnie. Jutro sprawdzę czy cewka nie jest czasem uszkodzona bo tak myślę ze daje za słabe napięcie na kopułkę i iskra na świecy jest gaszona przez ciśnienie.
Zasilanie na cewkach WN musisz mieć , /chyba ,ze sprawdzałeś na poszczególnych cewkach , ale to b. trudne w tym wykonaniu/ możesz nie mieć kluczowania z modułu zapłonu. Sprawdź czy masz kluczowanie cewek i moduł z ECU na pinach; B5, B6 , B13 i B14. Mam nadzieje ,że wiesz jak to zrobić! Niestety nie wiem, czy możesz mi objaśnić jak to zrobić? pozdrawiam.
Witam. Przeszukałem forum szukając przyczyn nie działania tica. Problem pojawił się pół roku temu. tico odpalało i po 5 minutach gasło, po godzinie odpalało i cały dzień był spokój. Teraz odpala na 30 sekund i 24 godziny nie odpali. Wymieniony aparat zapłonowy, cewka, kable WN. Ciekawi mnie jakie powinno być napięcie wchodzące do cewki a jakie wychodzące,...
Tak naprawdę między drenem i źródłem tranzystora powinno się włączyć diodę transil lub 2 diody transil szeregowo, tak aby napięcie ograniczyć do ok. 400V gdyż takie napięcie "piku" pojawia się na drenie tranzystora sterującego cewkę zapłonową. Sam tranzystor powinien być na napięcie powyżej 400V. Takie napięcie jest typowe w instalacji samochodowej....
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Witam, posiadam nissana primera model P10 w której po jej nagrzaniu wyłącza się silnik a gdy wystygnie znowu normalnie można zapalić. w serwisie samochodowym powiedzieli mi ze nie przychodzi napięcie na cewkę. moduł zapłonowy - jak sprawdzić czy jest dobry/wadliwy dodaje również fotke kondensatora który jest spękany - moze on jest wadliwy i po rozgrzaniu...
Witam Posiadam dość stary Polski motocykl marki wsk 175 i dla niego właśnie zamierzam zbudować moduł zapłonowy. Instalacja i akumulator jest 6V, cewka zapłonowa 6V. Zamierzam wykorzystać do tego celu jakąś bramkę w cmosie lub ttl'u do kluczowania napięciem wzbudzenia cewki zapłonowej. Miało by to za zadanie (ta bramka) odłączanie z masy jednego przewodu...
Podejrzewam, że autor tego projektu, po prostu „zerżnął” to wszystko i teraz chwali się, że on to zrobił. To chyba Cię zmartwię, bo nie zerżnołem tego tylko zrobiłem samodzielnie, co więcej samodzielnie zaprojektowałem i to 5 lat temu. Spróbuj znaleźć w internecie inny transformator tesli zasilany z cewki zapłonowej. Bo gdyby zrobił samodzielnie...
Wiesz co? Cewki mają tylko po 2 piny. Żaden pin nie ma połączenia z masą. Tym samym zakładam, że klasycznie iskrę wywołuje chwilowy zanik napięcia na cewce. Ale co prawda, to prawda. Pomierzę jeszcze wiązkę cewka-sterownik. Zastanawia mnie tylko treść błędu: P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B i P0354 - Cewka zapłonowa D obwód wtórny /...
Witam Panowie mam pytanie :). Moja Laguna zaczęła wariować znaczy nie pali na jeden garnek. Objaw standardowy szarpie i nierówno pracuje. Zacząłem szukać i kombinować. Oto moje wnioski. Sprawdziłem świece przetarte papierem ściernym i ustawiłem szczelina na 0,9 mm czyli jak w książce. Dalej nic żadnej poprawy. Więc teraz czas na przewody. pomacałem...
Jak w temacie, problem z moją Corsą 1.2 55KM zaczął się nagle, a dokładniej wróciłem do domu po pracy później już nigdzie nie jechałem a rano gdy chciałem jechać do pracy samochód już nie odpalił, po pracy sprawdziłem przyczynę i okazało się że nie dochodzi napięcie do przekaźnika pompy paliwa ( pompa jak i sam przekaźnik działa, przewody od przekaźnika...
no 2 szt. są, cewka zapłonowa i cewka aparatu zapłonowego
Łatwo sprawdzić. Włącz zapłon i zacznij kręcić rozrusznikiem poprzez zwarcie końcówki elektromagnesu do plusa - robi się to wkrętakiem. Sprawdź napięcie na cewce. Potem pomiń stacyjkę. Wyciągnij przewód WN z kopułki i przyłóż bezpośrednio do świecy. Świecę umocuj do masy silnika. Zapnij plus do cewki bezpośrednio z akumulatora (obwód zapłonu i tak nie...
Witam, Peugeot 106 1.4 55kw 1998r. Raz na jakiś czas silnik nie odpala, zauważyłem że nie idzie pompa paliwa i nie pojawia się też napięcie na cewce zapłonowej. Gdzie w tym silniku znajduje się przekaźnik główny ? Prawdopodobnie to on odpowiada za to całe zamieszanie.
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Witam Mam uszkodzona cewkę zapłonową w motocyklu i nie mogę kupić takiej samej nowej. I tu pojawia się moje pytanie: Czy da sie zamontować jakaś inna cewkę ?. (Moduł zapłonowy BOSCH 1 217 280 034). Od modułu idą dwa kabelki na cewkę, napięcie na cewce 12V. Reszta niewiadoma z powodu braku oznaczeń. PS: Czy cewka takiego typu by sie nadała ? (http...),...
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem bt151 a spaloną diode zastąpiłem by255. Po...
witam awarii uległ moduł zapłonowy do nissana micry 1,3 z 97r najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu tzw. układ wzmocnienia tym module. Sądzę tak ponieważ cewka jest sprawna na 100% , po pokręceniu aparatem zapłonowym słychać jak załączają się wtryski i pompa paliwa, natomiast na cewkę WN nie dochodzi zasilanie. na moduł dochodzą napięcia 12v i 5v, czym...
Na baterii 9V nie będzie zbyt dużej wydajności po 1 zbyt mała pojemność takiej baterii zaledwie kilka mAh <---mili ampero godzin Jak już to najlepszy byłby akumulator żelowy nie musi być duża pojemność wystarczy zaledwie ok 1Ah - 3Ah (nie będziesz przecież robił rozruchu :) ) Wystarczy ci nawet akumulator 6V przy założeniu że ta cewka i świeca jest...
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
Witam i dziękuję za szybki odzew. Nie chodzi mi o podłączenie modułu,bo to jest ok,chodzi oto ,że od trzech tygodni walczę z brakiem iskry w układzie zapłonowym. Właściwie zaczęło się od tego,że pękł pasek rozrządu,po jego wymianie przejechałem jakieś 30 kilometrów(po drodze szarpneło mi kilka razy silnikiem)i po zgaszeniu kolejne próby uruchomienia...
Witam:) ma takie pytanie: Dlaczego nie ma zasilania niskiego napięcia na cewce zapłonowej ? Po włączeniu stacyjki świeca wszystkie kontrolki na tablicy, rozruch jest i są wszystkie światła i bezpieczniki są dobre. Nadal nie ma zasilania na cewce zapłonowej i nie świecą diody na przełączniku paliwo gaz. . .
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Moduł zapłonowy od tego silnika podaje iskrę tylko na jedną cewkę. "Rozgrzebałem" go i wygląda na to że walnięty jest tranzystor, ale problem w tym że nie wiem czym go zastąpić- nie ma na nim nic napisane. Wie ktoś może co tam włożyć zamiast niego? Jedna jego noga jest podłączona pod wyjście na cewkę, czyli przekazuje on napięcie na cewkę zapłonową....
Witam Panowie autko to Vectra A 1,6 C16NZ z typową usterka brak iskry. Po przekręceniu zapłonu po pewnym czasie grzała się cewka zapłonowa, nic tylko moduł dostał przebicia i podaje masę cały czas na cewkę. Po wymianie modułu na pierwszy rzut oka niby ok bo masy sterującej na cewce nie ma, próba odpalenia i zonk :( Napięcie na cewce jest jak i na module...
i tu moje pytanie: czy nie powinien pokazywać przerwy, skoro uchwyt jest odłączony a kosiarka powinna odpalać? - Nie, bo rezystancja cewki jest na tyle mała, że miernik rezystancji pokaże "0". Taką cewkę należy sprawdzać miernikiem indukcyjności, o ile znamy dane znamionowe. Cewkę można "z grubsza" sprawdzić podłączając impulsowo do uzwojenia pierwotnego...
Witam, problem dotyczy e36 316i m43 cewka zapłonowa brak iskry na 3 cylindrze, cewka na 3 złączu jest przetopiona i peknieta pytanie czy to wina samej cewki czy przyczyną będzie sterownik silnika, czy jest sposób by sprawdzić sterownik - napięcie na cewkę Sprawdzilem komputerem jest błąd 55 brak zaplonu, auto pali na 3 cylindry jak wyżej
Mam działająca cewki i nadal nie ma iskry co może być nie tak? Co zrobić? Dodano po 1 Mam działająca cewki i nadal nie ma iskry co może być nie tak? Co zrobić? Dodano po 5 jak sprawdzić czy dochodzi napięcie do cewki ? tak wygląda aparat zapłonowy na działającej cewce nadal nie ma iskry
Witam, Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na...
Może już sprawdzałeś ale "brak zapłonu" może być spowodowany uszkodzeniem stacyjki. Jak nie możesz odpalić to zobacz czy wtedy jest napięcie na cewce ( +) . Jak pisano powyżej sprawdź czy cewka jest sprawna. A moduł możesz sprawdzić w ten sposób że na wejście modułu dotykasz i odłączasz przewód podpiętym do masy - cewka powinna dawać iskrę. Wejście...
1) Sprawdzić czy przrywacz podaje napięcie na cewkę 2) sprawdzić oporność cewki (ale niewiem ile powinien wynosić, ale podam Ci wartości rezystancji z Fiata 125 obwód pierwotny (od przerywacza) ok 3Ω, a obwód wtórny 6,5 do 9KΩ (zależy od typu cewki i producenta) Pozdrawiam
Witam Mam 2 pytanka: 1) Jaki opór powinien być na cewce od aparatu zapłonowego w Skodzie Favorit?? Mierzy się ją na kablu który idzie od apratu zapłonowego do modułu (u mnie ten kabel jest biały) i opór wynosi 8000 omów. W książce wyczytałem że powinien wynosić 3500 +- 400 favo do 02.91 lub 7000+-500 Favo po 02.91. Mój rocznik to '91. 2) Podczas jazdy...
Emeryt ma rację.Gdy zgaśnie to na włączonym zapłonie pomierz napięcia na cewce, poruszaj przewodami itp i próbój odpalac.
W czasie jazdy samochód nagle zgasł. Podłączenie diagnostyki do auta nie wykazało żadnego błędu . Przyczyną okazło sie brak iskry na świecach zapłonowych . Czujnik wału sprawdzony jest ok , pompka paliwa chodzi , cewki na świecach sprawdzone tez są ok, napięcie do cewek dochodzi. Nie wiem co jeszcze sprawdzić by ten problem rozwiązać?????
Jak się nie znasz to nie krytykuj nie jestem ciemny w wojsku byłem elektromechanikiem Dodam jeszcze że mam miernik i to nie tani ale w obsłudze jestem zielony Wiesz, to co piszesz jest ciekawe. Nie znasz nawet podstaw elektrotechniki. To jakbym powiedział, że byłem kucharzem, a nie wiem jak nożem posmarować kanapki. Odpowiedź na moje pytanie brzmi:...
z doświadczenia ci powiem JEŚLi padła ci jedna cewka to wymień obie oraz przewody WN co wymigałeś ?? Dane serwisowe podają 0,49 – 0,73 pierwotne i 20k – 31k wtórne temp 25 stopni prosta procedura zawężenia obszaru usterki: 1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b) (a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli...
Witam problem z iskrą w traktorku kosiarce wymiana cewki na nową nie pomogła odpięcie kabelka "gaszącego" również nic nie daje,gdy dotykam goły kabel wn do silnika troszkę iskrzy.Cewka dobra, świeca dobra,iskry brak. Czy może być tak że ten zapłon potrzebuje napięcia na cewkę żeby to działało ? Stacyjka jest zintegrowana z jakimś układem elektronicznym...
Witam. Mam problem z rover 200 1.4 mianowicie w trakcie jazdy silnik zgasł i zapaliła się elektryka między cewka zapłonowa a kolektorem. Wszystkie kable zostały powymieniane i poizolowane. Rozrusznik kręci paliwo dostaje, brak iskry. Świece, palec, czujnik położenia walu i cewka zostały sprawdzone i są sprawne. Nie dochodzi napięcie do cewki. Gdzie...
Miernikiem tylko zmierzysz przejście, przy cewkach przeważnie jest przebicie pod wysokim napięciem. Zasilasz cewkę pod 12V i robisz przerwy i sprawdzasz iskrę. Tam są 2 uzwojenia pierwotne i 2 wtórne.
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Stabilizatora nie ma. Napięcie z cewki w magnecie do zasilenia modułu druga ceweczka do wyzwolenia i wyjście na cewkę. Czasami przerwa w przewodzie WN potrafi zakończyć żywot modułu
Witam, silnik po uruchomieniu zapłonu nie uruchamia się. Sprawdziłem imo , pompa paliwa pracuje, brak iskry na świecach zapłonowych, wydaje mi się że moduł zapłonowy jest uszkodzony. Chce podłączyć go na krótko i wyzwolić WN. Powinienem zewrzeć w kostce czujnika halotronowego sygnał i masę do czujnika dochodzą kable: czerwony , niebieski, czarny. Które...
Cześć, szukałem cały dzień usterki i na forum w tematach, ale już mi się skończyły pomysły. Całkowity brak iskry. Sprawdziłem: 1. Czujnik Halla, (sa impulsy, pokazuje się napięcie i zanika na wyjściu sygnał (O) po doprowadzeniu +12V i masy(-)) 2. Cewkę pomierzyłem omomierzem (była ok) i jeszcze dla pewnosci podmieniłem na inną 3. Podmieniłem moduł (Nie...
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Witam wszystkich maniaków i wielbicieli MICRY. Mam duży i pilny problem. Micra ciągle pali cewki zapłonowe zaczynając od 4 cyl. Wygląda to tak że pierwsza spala się 4 chwilę później 3 a zanim ostatnio zdążyłem się zatrzymać i wypiąć kostki z cewek sprawdzając którą spaliło to zdążyło upalić i na 2 cylindrze. Na pierwszym spaliła mi się tylko raz . W...
Ten moduł robiłem 8 lat temu, musiałbym przekopać notatki albo archiwa na komputerze. Nie pamiętam czemu 22V na wejściu skoro dioda 27V, czy może nie było jeszcze drugiego zabezpieczenia (na napięcie akumulatora). Diody prostownicze lepiej zastosować jakieś lepsze (szybsze) niż 1N4007, na 1000V 1A ze względu na częstotliwość napięcia z cewki zasilającej...
Wykonałem taki zapłon na BU323AP, generalnie układ działa z tym że po odłączaniu plusa bądź minusa z akumulatora a przy zwartym przerywaczu przeskakuje iskra na świecy, Jak przerywasz obwód to przeskakuje iskra, tak działa każda cewka, nie ważne gdzie przerywasz. Można to zniwelować stosując kondensator, który spowolni opadanie napięcia.
Jak w temacie / poszukuje wszelkich informacji na temat instalacji zapłonowej do motocykla Yamaha 4VR. Muszę odbudować zupełnie zniszczoną instalacje i nie bardzo wiem gdzie co i jak podłączyć. Odbudowałem już część tej instalacji elektrycznej ale nadal brak iskry, napięcie na cewkę dochodzi ale brak kontaktu z przerywaczem.
A możesz zapodać jakis schemat bo ogar ma 2 cewki jedna zapłonową niskiego napięcia a drugą butelkową
Napisz jak się nazywa Twoja instalacja (nazwa na sterowniku), czy posiadasz aktuator (attuator lub jak go tam zwą)? Może jakieś zdjęcia załącz. Obecnie trudno mi się domyśleć której generacji masz instalację a od czegoś trzeba zacząć. Zasilenie centralki z napięcia mod. cewki zapłonowej jest raczej dziwne i myslę, że z tej cewki jest tylko pobierany...
Chodzi mi o część Q1, która jest narysowana tak jak była wmontowana. Domyślam się że ma ona za zadanie przyspieszać albo opóźniać zapłon w zależności od obrotów, czyli częstotliwości i napięcia na cewce impulsatora. Będę wdzięczny za pomoc. Jeszcze jedno: Czy w tym układzie triak można zastąpić tyrystorem?
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
Witam ponownie. Otóż po kilku godzinach namysłu postanowiłem,że wymienię 3 rzeczy przez które fiacik może nie odpalać. Pierwszą z tych rzeczy jest sterownik taki jak na tym foto ----> <---- drugą rzeczą jaką wymieniłem jest cewka zapłonowa do której dochodziły 3 przewody ----> no i jeszcze oprócz tego wymieniłem czujnik położenia wału taki...
Witam. Mam prośbę mianowicie poszukuje jakiegoś dokładnego schematu podłączenia modułu zapłonowego CDI do silnika od łodzi Mercury 80hp Oil Injected 2-suw, 3 tłoki, 87 rocznik produkcji. Chodzi mi o dokładne podłączenie gdzie plus gdzie minus, potrzebuje sprawdzić czy dostaje plusy na odpowiednie piny, ponieważ nie daje napięcia na cewki. Jest to dokładnie...
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
Sprawdzić instalacje czy dochodzi napięcie na cewkę Przekaźniki bezpieczniki etc
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
Witam, Pytałem już tutaj kiedyś o regulator napięcia prądnicy do mojego skutera. Ktoś mi wtedy polecił taki [url=regulator] . Więc go zamówiłem i zamontowałem. Działa on prawie jak należy. Jednak problem polega na tym że prądnica w moim skuterze na obrotach jałowych generuje 6-7V dopiero po dodaniu gazu wskakuje wyżej. Nawet do 70V. Zauwazyłem więc...
Dzień dobry, mam pewien problem założyłem nową instalacje iskrownik cewkę moduł zapłonowy i regulator napięcia akumulator 12V chciałem ją odpalić i sprawdzić iskrę, niestety 0 rezultatu wszystko podłączone wg schematu nie wiem czy coś pominąłem czy nie?? nie wiem czy tu powinno się ustawiać jakoś zapłon żeby była iskra
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Ja w dawnych czasach (w dzieciństwie) "waliłem" kolegów "impulsem" poprzez złapanie za klamkę podłączając do niej wysokie napięcie z cewki zapłonowej od Syreny. Zasilana była właśnie 1,5 V z baterii R20, w momencie podłączenia baterii nieźle "kopało", nie potrzeba było żadnych "generatorów"... :D :D
Dzień dobry, Toyota Yaris 2 z 2007. Po wymianie uszkodzonej cewki zapłonowej taki efekt jak na filmie. Na desce rozdzielczej pulsujące różne łapki. Może to przypadek że uszkodzenia wystąpiły równocześnie. Ładowanie prawidłowe napięcie w normie. Podmieniłem akumulator. Wymieniłem alternator. Brak poprawy. Lekko świeci lampka akumulatora bez znaczenia...
Witam Wszystkich. Podłączam STAG 300 ISA2 w Sharanie 2.8 VR6 z 03go roku. Jest to ten silnik z dwiema sondami lambda i bez przewodów wysokiego napięcia. Utknąłem w momencie podłączenia zliczania obrotów z cewki wysokiego napięcia i wpięcia sygnału z sondy lambda. Do cewki dochodzą 4 przewody. Spodziewam się, że dwa to zasilanie +12V i masa a kolejna...
Nie.Układ przedstawiony na rysunku jest fragmentem instalacji zapłonowej pozbawionej przerywacza,który normalnie powinien być podłączony równolegle do kondensatora i opornika i zwierać oraz rozwierać zasilanie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.W twoim układzie kondensator i opornik nie spełniają żadnej roli gdyż są poprostu zwarte na krótko.Napię-...
Witam, czy dysponuje ktoś schematem zasilania cewki zapłonowej w Fordzie Windstar 3,8 V6? Do cewki nie dociera napięcie po kluczyku. Samochód nie odpala. Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na...
Witam. Mój problem polega na tym że moja Honda SKY 50 nagle zgasła i okazało się że nie ma iskry. Wymieniłem świece i dalej brak. Sprawdziłem napięcie jakie wychodzi z cewek na kole magnesowym podczas kręcenia rozrusznikiem i wynosi ono około 0,5V. Jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki zapłonowej. Proszę o pomoc.
Tak się dopiero na spokojnie przyjrzałem co to za ustrojstwo konkretnie. Skoro to czujnik bimetaliczny, to faktycznie napięcie stałe czy zmienne nie robi mu większego znaczenia. Podane parametry dotyczą tylko styków i ich obciążalności, jak w wyłączniku czy przekaźniku. Zasada działania bimetalu jest stricte mechaniczna, więc zakłócenia od cewki nie...
Witam, 1mc temu podczas jazdy zgasł samochód i sie okazało ze trzeba było wymienic cewke i kable wysokiego napięcia.. Wymieniono.. i było git , do czasu... 2dni temu jechałem i samochód mi zgasł?! i sie okazało ze to cewka!!!! niewiecie co stoi za spalanie tej cewki?
Hej dzięki za odpowiedź BANANvanDYK Z tego wszystkiego zapomniałem ze obroty silnika się mierzy na minutę!!! czyli tak jak napisałeś 6000rpm\60s=100Hz Napisałeś że ta cewka traci energię przy ok 4000rpm czyli przy ok 66Hz A ja widziałem testując że przy 6kHz szły ładne iskry a jak wytłumaczyć te 88kHz przy których udało mi się znaleźć pasujące wypełnienie...
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Witam, Mam problem z zapłonem w samochodzie Peugeot 405 1.6 1991 (Gaźnik). Auto zgasło w trakcie jazdy. Nie ma iskry na świecach oraz bezpośrednio na wyjściu z cewki zapłonowej. Niedawno była wymieniana kopułka rozdzielacza z palcem oraz przewody wysokiego napięcia więc to raczej odpada. Zakładam więc że przyczyną jest cewka. Niestety nie mogę nigdzie...
Który przewód stopiło, czarny czy zielony? Na wyższych obrotach napięcie ładownia sprawdzone?
Witam. Chcę zrobić generator wysokiego napięcia z cewek zapłonowych, jednak gdy sprawdzałem multimetrem oporność na poszczególnych wyprowadzeniach, te będące z uzwojenia pierwotnego dawały wynik ok. 3Ω, ale pomiędzy wyprowadzeniem wysokiego napięcia a dowolnym złączem z uzwojenia pierwotnego było ok. 6,72Ω. Zgodnie ze wszystkimi schematami...
Słabo to widzę. Dawno temu zrobiłem sztukę na "starej, butelkowej" cewce. Na jałowo iskra leci na kilka cm, jednak na ~300m obwodzie słabo strzela. Niby daje rade przez spodnie, jednak spokojnie można to wytrzymać. Jak poleje to skuteczność w zasadzie jest zerowa. Tak jak było wspomniane- za duże napięcie, za mały prąd. Zastanawiałem się czy nie lepsza...
Zamiast transformatora Tesli, można użyć cewki zapłonowej z samochodu, ale nie na napięcie 12V, tylko powiedzmy 220V lub 310, ale nie bezpośrednio!!! Ładujemy kondensator do takiego napięcia i dołączamy do cewki zapłonowej. W sumie to taki mały transformator Tesli. Dużo materiałów jest w necie. Pozdrawiam.
Witam! Mam problem w moim peugeocie 309 1,6 Pb. Radio Cb zbiera zakłócenia z cewki wysokiego napięcia mimo włączonego filtra ANL. Kupiłem kondensator przeciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej. Do cewki transformatorowej dochodzą trzy przewody a wychodzi jeden WN do rozdzielacza. Do jednego z trzech (dwa niebieskie, jeden biały) przewodów podłączono kabel...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Malaguti F12 w wersji, którą musiałem przetrawić, ma prądnicę jednofazową z jednym końcem uzwojenia na masie. Wytwarza napięcie nawet do 200V w szczycie z 80 omowym obciążeniem i wysokimi obrotami silnika. Połówki dodatnie wykorzystywane są do ładowania akumulatora oraz zasilania świateł przez regulator napięcia (115zł), ujemne zasilają moduł zapłonowy...
Cześć, Piszę ponieważ mam duży problem z iskrą. Występuje na każdym przewodzie zapłonowym oraz na cewce. Probowałem z tym walczyć poprzez wymianę świec, kabli oraz cewki. Wersja mojego auta posiada 4 przewody i 1 cewkę. Każda proba kończy się tym samym, czyli niepowodzeniem - wszystkie zestawy a było ich 3 komplety nie pomogły, iskra dalej wystepuje....
dobra. dzięki panowie! a powiedzcie mi jeszcze czy dałoby radę zasilić taki moduł zapłonowy zamiast akumulatora z osobnej cewki z tą samą przetwornicą i ew. jakimś dużym kondensatorem po drodze? Dodano po 52 wtedy cewka miałaby wydajność ok. 15W (o ile ma to większe znaczenie) Dodano po 1 jak co tu jest temat o tym module:
Witam. Z racji tej, że naszła mnie chęć na mocniejsze światło w simsonie zamontowałem lampę h4 z homologacją, włożyłem z ciekawości żarówkę 12V 60w i o dziwo świeci bardzo mocno. Mimo tego postanowiłem przerobić instalację na 3 cewki świetlne zamiast 1 świetlnej, 1 ładowania i 1 zapłonowej. Tu kilka pytań. 1. Mam dopiero co wymieniany niedawno akumulator...
Sprawdzić czy napięcie jest zawsze na cewce. Podłączyć żaróweczkę lub kontrolkę na styki plus i minus. Jak będzie migać zawsze to do wymiany cewka.
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Dzięki Kol rafik54321 za zainteresowanie i chęć pomocy. Podłączyłem już ten nieszczesny regulator 4 pin w miejsce tego 5 pin ,ładowanie ok 3A ,Konwei pokazuje ładowanie normalne,lub wysokie (nie mam podłaczonych swiateł przód .a tył jest ledowy,więc nie mam za bardzo tego czym obciążyć) myślę że jak podłaczę światła przodu to ładowanie zejdzie na normal...
Kolega EMERYT celnie to ujął. Chciałbym tylko coś dodać. W przeciętnych silnikach (niewysilonych) i we współczesnych świecach jednoelektrodowych nie widać praktycznie zużycia w całym przewidzianym serwisowo okresie ich eksploatacji. Po przewidzianym przez producenta silnika okresie i tak powinno się wymieniać świece,nawet bez widocznego zużycia,ponieważ...
Zastąp cewkę żarówką lub miernikiem. Jak styki są zwarte, to powinno być napięcie zasilania na cewce. Poszukaj sobie w necie schematu układu GL100.
Pomocy! Mam problem z Seatem Cordoba a mianowicie nie chce zapalić. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie chce zaskoczyć, nawet nie ma chęci. Na zasadzie eliminacji wykluczyłem: Immobiliser (nie ma fabrycznego) obszedłem go, stacyjka wszystkie napięcia pojawiają się tam gdzie powinny, pompka paliwa po przekręceniu kluczyka pracuje 1-1,5s. Utknąłem na cewce...
Witam motorek jak w temacie brak iskry.Zapłon CDI na japońskim module KOKUSAN DENKI CU2528.Rozebrałem ten moduł różnymi dziwnymi sposobami i znalazłem zwartą diodę SMD o ozn.. GC wg. katalogów jest to 200v/1A ale obudowa niezgodna więc nie jestem pewien,jest tam jednak kilka takich diodek i wygląda z pomiarów że jest to zwykła dioda.Dioda ta jest wpięta...
Jak dobrze rozumiem to brakuje Ci plusa po stacyjce na cewce. Jeżeli tak to sprawdź czy słychać włączenie pompy po włączeniu zapłonu - powinna działać jakieś 2 sek. Cewka zapłonowa ma zasilanie z przekaźnika pomp paliwa - może on być uszkodzony bądź może ECU nie dostaje zasilania przez co nie steruje tym przekaźnikiem. Podobne objawy będą gdy będzie...
ale do tego schematu się nie używa transformatora WN tylko cewki zapłonowej. jest wszystko opisane w tym pdf-ie. a mógłbyś określić na jakie napięcie i ile z tego wychodzi.....??
A iskry w dalszym ciągu nie ma? Sprawdź czy napięcie dochodzi do cewki zapłonowej.
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
W Omedze B 2.0 16V z 1994 roku, zdjąłem przewody ze świec i z cewki zapłonowej. Teraz nie pamiętam jak je podłączyć, nie ma żadnego oznaczenia.
problem rozwiązany. Żle zmasowany kondensator zespołu cewki zapłonowej.
W przypadku cewki zapłonowej lepiej mówić o energii wyładowania niz napięciu i natężeniu prądu. A energia wyładowania współczesnych cewek zapłonowych dochodzi do nawet 150mJ. Co powoduje,że w razie dotknięcia następuje bardzo, bardzo bolesne porażenie, choć w większości przypadków raczej nie powoduje ono bezpośredniego zagrożenia zycia. Oczywiscie wiele...
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Miałem problem z zapłonem do silnika Hondy G100 (produkcja 1983 r)- brak iskry. Stwierdziłem, że cewka sterownicza daje napięcie (około 30V) a zasilająca nie daje napięcia. Po jej rozebraniu - niestety przez zniszczenie uzwojeń- stwierdziłem, że nie było połączenia końca uzwojenia z masą ze względu na poluzowanie mosiężnego nitu wprasowanego w otwór...
Wyczytałem, że w elektroniku cewka w magnecie podaje napięcie 400V, tak samo z instalacją na 6V i 12V. Moduł zapłonowy też jest ten sam, do obydwu modeli. To jaka jest różnica w cewkach WN dla zasilania napięciem 6V lub 12V?
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Gdy wpisuję numer z tego Regulatora Napięcia w internecie, to wyskakują mi Moduły zapłonowe. Czy mógłbyś mi pomódź w jakim miejscu może się znajdować? Ponieważ pod obudową Akumulatora nic nie ma. A pod siedzeniem po prawej stronie (patrząc od tyłu) znalazłem ten Regulator Napięcia. Dodano po 4 Jeżeli jest z silnikiem 139qmb to nie ma problemu z modulem....
Wygląda jakby były błędy... 1 - cewka zasilająca CDI 4 i 5 - impulsatory (patrz dalsza część) Tyrystor TR1, diody zenera D4, D5 i rezystor R4 to ogranicznik napięcia. Przy zbyt wysokim napięciu na kondensatorze CDI (C1) powoduje zwieranie cewki zasilającej do masy. Układ CDI jest niezbyt typowy, ponieważ tyrystory są włączone w szereg pomiędzy kondensatorem...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Witam, Niedawno kupiłem motorower Jawa robby. Problem z nią jest taki, że gdy jeżdżę na światłach postojowych napięcie,w czasie jazdy oraz po zgaszeniu silnika wynosi 12V lub PRAWIE 12V, jednak gdy włączę światła mijania po kilku minutach napięcie spada do 6-8V i mniej więcej na tym poziomie się utrzymuje. Próbowałem też na stabilizatorze "własnej produkcji"...
Witam mam pytanie czy przy tej cewce jest wymienny przewód wysokiego napięcia. (zdjęcia poniżej). Cewka pochodzi z skutera peugeot SV 125.
Witam dziś podczas jazdy silnik sobie zgasł tak po prostu. Po scholowaniu auta, zaglądam do bezpieczników i spalony bezpiecznik od pompy paliwa. Wymieniony i nic nie pali. Sprawdzam dalej okazało się, że brak iskry. Odkręciłem moduł zapłonowy i zauważyłem przetarty kabelek od jednej z cewek. Po przekręceniu zapłonu na kostce idącej od modułu zapłonowego...
Witam serdecznie. Panowie co to jest końcówka mocy w układzie zapłonowym. "Układ zapłonowy zawiera: cewkę zapłonową, kondensator, końcówkę mocy, czujnik położenia wału rozrządu zaworów wylotowych oraz rozdzielacz wysokiego napięcia. Aparat zapłonowy jest zamontowany na końcu wału rozrządu zaworów wylotowych. " Dodano po 9 Już się dowiedziałem, ale nie...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Witam, otóż mam problem z Simsonem, posiada on instalację 6v z platynkami. Problem zaczął się od tego że iskra zaczęła dosyć mocno skakać po świecy i w pewnym momencie zniknęła całkiem. W chwili obecnej napięcie wychodzące z cewki zapłonowej w iskrowniku wynosi 5-8 wolt gdy nie jest podpięta cewka WN. Po podłączeniu napięcie spada do 0,5-2 wolt. Bez...
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
Witam Właśnie zakończyłem prace nad generatorem wn na cewce od tv i teraz wziąłem się za cewki zapłonowe i znalazłem pewien kit AVT i teraz chciałem się zapytać czy ten kit wytworzy odpowiednią częstotliwość dla cewki zapłonowej . Oto adres: Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Kondensator oczywiście pomyliłem chodziło o 1000uF Układ jest na tyle prosty ze nie ma co rysować bo do zasilania oświetlenia wychodzą z silnika dwa kable które mają swoja drogą bardzo niską rezystancję między nimi bo na poziomie 0,5 Ohm (nie wiem czy nie za niska) i są odizolowane od masy. Wychodzą jeszcze 3 inne ale ida do cewki zapłonowej i nie są...
Witam. Mam ten sam problem w mojej kia ceed 1.4 109 KM +LPG 2007r. Wymieniłem juz 4 cewki. Jak kupuje to zawsze jedna wiecej i woże w aucie zapasowa. Jak dotąd za każdym razem padała inna. Być może winna jest instalacja gazowa. W ceedach bez LPG taka awaria występuje sporadycznie. Jednak ostatnio zwróciłem uwagę na pewien fakt. Otóż kiedy silnik schodzi...
zdjęcie statora oraz cewki zapłonowej pomoże więcej. Wydaje mi się że jest to zwykły moduł CDI ale dodatkowo ma wbudowany regulator napięcia.
Witam w motocyklu wsk 125 są połączone dwie cewki świetlne równolegle cewką wysokiego napięcia. Zapłon platynkowy. Czy to połączenie jest dobre? Jak włącze światła to silnik przerywa. W motorowerze simson jest to rozwiązane inaczej. Jedna cewka do świateł. A druga zapłonowa która daje impuls na cewke butelkową(pod bakiem). Czy można zostawić osobno...
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
Ja nie spotkałem się z gotowym rozwiązaniem, chociaż przypuszczam, że należałoby szukać w kierunku wysokonapięciowych kluczy półprzewodnikowych. Jednak, nawet jeżeli znajdziesz gotowe urządzenie lub schemat, to takie rozwiązanie może być kosztowne. Zresztą podałeś zbyt mało danych: schematu ideowego jednego "kanału" Twojego urządzenia, parametry jakie...
Witam, Poszukuję schematu elektrycznego instalacji zapłonu do samochodu Ford Focus MK2 1.6 16V TI-VCT 2005. Próbuję zdiagnozować przyczynę błędu P2300. Zależy mi na informacji, jakie napięcia powinny być na wtyczce od cewki zapłonowej. Cewka, przewody, świece wymienione na nowe. Rozrusznik kręci ale auto nie zapala. Brakuje mi już powoli pomysłów co...
Witam Najprawdopodobniej wymieniony w tytule alarm unieruchomił mi samochód :( (Peugeot 306 98r). Przejrzałem sporo schematów ale nie jestem dobry w elektronice więc kieruje do was prośbę. Które kable w tym alarmie trzeba połączyć żeby odblokować pompe i cewke zapłonową? Na obu urządzeniach nie ma napięcia. I jak to najlepiej zrobić? Będę bardzo wdzięczny...
Jeśli pokazuje się jednorazowo to wszystko jest w porządku. Jest to normalne zjawisko gdy cewka dostanie zasilanie w tedy następuje wyindukowanie w uzwojeniu wtórnym wysokiego napięcia.
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...