Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Witam, Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na...
Możesz mieć przebicie na cewce zapłonowej.
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Może.
Wygląda na przebicie w cewce. Kable zapłonowe sprawdzone?
Miałem kiedyś to samo w Carinie E z 1992. Było przebicie na cewce zapłonowej, które występowało tylko przy wysokim napięciu, czyli było NIEMIERZALNE normalnym miernikiem. Kilka autoryzowanych serwisów Toyoty nie wiedziało jak wykryć tą usterkę.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz: przebicie na cewce zapłonowej; czy tak jak w większości japońców jest ona w aparacie zapłonowym?; jeśli tak , to jest to częsta usterka; wtedy wymiana przewodów i świec pomoże, ale nie na długo. obejrzyj dokładnie jeszcze raz cewkę.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Witam. Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/ z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski...
W przypadku cewek zapłonowych nowszej konstrukcji nie powinno się odłączać świecy zapłonowej od cewki w czasie pracy silnika, może to spowodowac przebicie izolatora w cewce zapłonowej i będziesz w plecy ~75 zeta. Ja zawsze podłączałem inna świece dołączoną do masy tak aby kabel nie wisiał w powietrzu. Pablo
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej.
Znam taki przypadek gdzie simson gasł ponieważ na cewce zapłonowej było przebicie, jak zimny to jeździł a jak sie nagrzał to gasł.
Od wody mogło dojść do przebicia izolacji w cewce zapłonowej.
Kondensator do wymiany jak na module to moduł Elektronik jest na module. Nie trzeba wymieniać całego modułu, można wymienić same kondensatory w nim, są tam 2 po 2,2 uF. To nie musi być też moduł, może być przebicie na cewce zapłonowej. Jeśli masz możliwość podmień moduł. Zmierz na zimnym jakie wychodzi napięcie z cewki, odepnij z modułu 14 a masą....
Na popych bydlaka :D . Istnieje jeszcze możliwość przestawienia się czopu wału korbowego w przeciwwadze. Sprawdź Ty ten GPZ + iskrę raz jeszcze. Druga sprawa - częsciowe przebicie nawet w nowej cewce zapłonowej, też się to zdarza.
Witam, Mam problem z Fiatem UNO 1.0 FIRE . Auto pali normalnie, ale podczas jazdy brak mu mocy-czasem jest problem wjechać pod górkę. Auto ma zainstalowany gaz, ale nie ma znaczenia czy jedzie na gazie czy benzynie - cały czas jest słaby. Podczas jazdy da sie wyczuć szarpnięcia- jakby jeden "gar " raz palił a raz nie. Podczas nocnych obserwacji pod...
Miałem w młodości Kadeta z silnikiem 023 i sporo się go napchałem z powodu przebicia na cewce zapłonowej, które się ujawniało po nagrzaniu silnika, dla tego pytałem o iskrę. Może znikać, a może też być słaba, wtedy przy ciśnieniu w komorze spalania też nie przeskoczy.
zapłon? Nie znam specyfikacji tego silnika ale objawy podobne jak przy przebiciu na cewce zapłonowej, kablach WN. Bardziej tutaj bym się skupił.
Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C. Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa. Czujnik może również podawać zawyżoną...
Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ A poniżej rysunek z podanymi indukcjami. http://obrazki.elektroda.net/34_12434183... Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
Witam! Weź mocną lupę i sprawdź dokładnie cewki czy gdzieś nie przebiło izolacji wysokonapięciowej
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Jak golf 4 to może być przebicie z kabla zapłonowego na blachę wspornika przy cewce WN.
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Przewody odpadają. Rozprułem całą wiązkę aż do ECU i wszystko jest ok. Patrzyłem omomierzem zwarcia tez nie ma. Auto miało dzwona jakies 6lat temu ale w elektryce nikt nie grzebal na pewno bo kumpel kupił nowy. Zapomnialem wcześniej napisac ze jak tylko podpiąłem komputer to wyświetlał błąd nieprawidłowy kluczyk. Ale jak zakodowałem kluczyki to problem...
Witam Seat Toledo 1995 2.0i 8V typ 2E Mam problem z bardzo nierówną pracą silnika odrazu po uruchonmieniu ale na zimnym silniku Najpierw zaczełem od wymiany kabli wysokiego napiecia i świec Potem mechanik stwierdził przebicie na cewce zapłonowej (tez ją wymieniłem) Następnie skupiłem sie na aparacie zapłonowym (wymieniłem palec i kopułke) Auto podłaczane...
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
W Twoim wypadku "przewód" to element pomiędzo cewką a świecą. Jeżeli jest gdzieś przebicie to na cewce lub na tym odcinku.
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
odświerzanie danych w tech 1 w tym roczniku jest dość wolne i to jest normalne. co do utraty komunikacji - miałem kiedyś taki problem w 2 autach i w obu powodem były zakłócenia w pracy sterownika spowodowane przebiciami w ukł. zapłonowym a dokładnie przebicie w cewce wn - podstaw na próbę inną - nic to nie kosztuje pozdrawiam
Daj spokój z filtrem bo nie ma nic do tego. Proponuje przyjrzeć się cewce zapłonowej, możliwe że ma przebicie. Można spryskać wodą za pomocą atomizera - jak zgaśnie lub bedzie widać/słychać przeskok iskry to masz winowajcę.
Do wymiany był Dme i Cas. powód przebicie w cewkach zapłonowych
Będę szczery ,ala nie mam pojęcia.Z mechanikiem nie rozmawiałem na ten temat.Dzięki bardzo za cenną sugestię.Wiesz dzisiaj stwierdzono przy aparacie zapłonowym przy cewce ślady osmoleń i okopceń.Czy mogą być to ślady przebicia cewki i czy ma to wpływ na parcę silnika?
Ten BC548 na pierwszym schemacie to chyba żart. 100mA do sterowania 2N3055, który przy Ic=10A ma hFE gwarantowane na poziomie 5 to nieporozumienie. Nie mówiąc już o napięciu przebicia BC548, które wynosi 30V, a w tym miejscu pojawiają się szpilki znacznego napięcia. W ogóle w tym miejscu teoretycznie nie powinno się stosować 2N3055, a jakiś z napięciem...
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
pompę zawsze było słychać po przekręceniu kluczyka kilka sekund psss pomierzyłem żarówką 12v5w jak pan pisał słabo się świeci ledwie żarzy są 4 przewody w kostce czarny, dwa brązowe , czerwony po podłączeniu czarny-- brązowy (bez różnicy który ) świeci po zmierzeniu woltomierzem 10V czarny -czerwony NIC woltomierz 0V czerwony-brązowy NIC woltomierz...
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Przebicie w cewce wn między uzwojeniami wtórnym i pierwotnym może uszkadzać moduły.
Według mnie to masz przebicie na przewodach WN lub przebicie na cewce albo walnięty lub słaby styk kondensatora przy aparacie zapłonowym. A świece jaki mają przebieg? Darz rade sprawdzić sam. Może paliwo zatankowałeś nie takie?
Potwierdzam, że u mnie takie same objawy spowodował kondensator, ale nie ten który zaznaczono na fotografii, tylko ten drugi dołączony do cewki zapłonowej. Aby szybko i prowizorycznie naprawić uszkodzenie, nawet na drodze, wystarczyło go odłączyć! Oczywiście żadnych innych uszkodzeń nie było (kondensator przy aparacie był sprawny), więc ewidentna wina...
jeżeli da się rozciągnąć iskrę na cewce żeby miała jakieś 2.5-3 cm to nie ma przebicia wewnętrznego jeżeli iskra zanika wcześniej to mogą z nią być problemy.
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
W moim przypadku ,przyczyna było przebicie na kablu wysokiego napiecia(uszkodzenie w/w centralki .po przelaczeniu na gaz, przekaznik klapał niemilosiernie)
Odświeżam wątek . Znowu dzieje się to samo , w deszcz porażka z jazdą , zauważyłem , że na cewce zapłonowej są małe wyładowania przebicie delikatne na obudowie , jak się rozgrzeje prawie znika (sprawdziłem zraszając wodą). Wymiana gumek nie pomogła . Chcę kupić nową tylko nie wiem jakiej firmy wybrać : ngk , champion , czy tesla ? Wszystkie są w podobnej...
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Dużo rzeczy może być. Najpierw sprawdź takie które nic nie kosztują. Najpierw wyczyść przepływomierz. Sprawdź silniczek krokowy, sondę lambda. Może być też zapchany katalizator. Czasami jak jest przebicie na kablach, to z cewkami zapłonowymi może być problem.
Odepnij wtyk z aparatu, na środkowy podaj masę z próbówki i zobacz czy masz iskrę. Iskra jest ale teraz nagle auto odpala za każdym razem. Upierdliwa usterka. Może to cewka jak jest wilgotno ma przebicie... ........................................... Wymiana aparatu załatwiła sprawę....
Ja bym sprawdził kompresję w cylindrach a w szczególności na tym który był wymieniany.No i oczywiście świece,czy na nich jest iskra,bo nie napisałeś czy je sprawdzałeś.A czy masz przebicie,obojętnie gdzie - czy na kablach zapłonowych,czy na cewce,to łatwo to sprawdzić jak jest ciemno.A najbardziej odpowiednią porą jest wilgotny wieczór.Może być też...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Okazało się że było przebicie z cewki zapłonowej i od tego wariował mi też alarm :/ Dziękuje za szybką podpowiedz wroc.
Diody TV20-03 i TV18-03 były stosowane jako element prostowniczy wysokiego napięcia w czarno-białych odbiornikach telewizyjnych w miejsce mających zastosowanie wcześniej lamp EY86 i DY86. Są to diody złożone ze stosu płytek selenowych grubości około 0,1 mm średnicy około 3 mm w ilości kilkaset szt. na jedną diodę umieszczonych w rurce ceramicznej. Charakteryzują...
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
Parę lat wcześniej miałem w takim samym silniczku problem z przegrzewaniem się i winna była cewka zapłonowa.Miała przebicie na uzwojeniu i dawała iskrę troszkę za szybko. Przyznam się, ze pierwszy raz spotkałem się z taką diagnozą, żeby przebicie na cewce zapłonowej mogło przyspieszać zapłon. Ale do rzeczy. Nie zajmuję się zawodowo naprawą samochodów...
Pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej jest na 12V max 15V. Przy 230 dostanie przebicia. Cały projekt jest fatalny. Ładowałem z sieci kondensator przez mostek prostowniczy i rozładowywałem go na cewce zapłonowej wiele razy. Cewka nadal "żyje"
"Robert_ck" a przetwornica to nie przerywacz ? :-P , zresztą zobacz jak jest zasilana cewka zapłonowa w jakimś starym samochodzie, co do trafa z mikrofali to poco marnować prąd, narażać życie i jeszcze pewnie ta ceweczka przy 1KW by sie stopiła w sekundę, nie sztuka władować kilowaty i patrzeć na efekt, sztuka to mała moc a ładny efekt, bez obawy o...
no 2 szt. są, cewka zapłonowa http://obrazki.elektroda.net/74_12663365... i cewka aparatu zapłonowego http://obrazki.elektroda.net/56_12663368...
W ksiazce od auta, podana jest przerwa 1.07 mm., a niby pasujace swiece NGK, maja ta przerwe 1.3 mm., wiec roznica dosc spora. Zgadza się - różnica spora i to może jest przyczyną obecnych kłopotów. Iskra (to skrót myślowy) szuka innej łatwiejszej drogi, a jak ją znajdzie w cewce, to ją uszkodzi i może to być przyczyną konieczności wymiany uszkodzonej...
Tak wymiana cewki bo jest przebita.
Witam Peugeot 307 1.6,110KM,benzyna/gaz,silnik WTRYSK TU5JP4 Silnik chodzi nierówno, przy zapalaniu tak jakby nim coś strzelało i wogole jak zapali to nim trzęsie niesamowicie. Na komputerze komunikat: Catalytic Converter Fault i antipollution fault. Całkowity zanik mocy:pod mała górkę na jedynce nie może się wyskrobać.Myślałem ze się rozrząd przestawił...
Sprawdzić czy są kondensatory przeciwzakłóceniowe na cewce zapłonowej i na alternatorze a także wieczorem jak auto trochę postoi (kilka godzin) podnieść maskę , włączyć silnik i obejrzeć kable zapłonowe czy nie ma przebicia. Jakiekolwiek przebicie dyskwalifikuje je a tak swoją drogą to co kilka lat nalezy je wymienić tylko jakość kabli w sklepach często...
Na cewce indukuje się takie wysokie napięcie że jak nie ma innej drogi to przebija na jej wyjściu. Jest to zjawisko dość normalne. Pozdr.J.
Dziwaczne przemyslenia,bo jak padnie czujnik to nie ma iskry na wszystkich garach.Czujnik ten jest podstawowym sygnałem inicjującym.Ma po prosto przebicie w cewce -wtórne do pierwotnego.Cewka w układzie transformatorowym-układ DIS-z iskrą traconą.
Przepływ napięcia na cewce wtórnej będzie wyglądał jak na rysunku -( czerwone strzałki) To co pokazałeś jest jednym z dwóch możliwych kierunków przepływu PRĄDU, a nie napięcia. Napięcie nie może "płynąć". Z resztą nie wiem o co Ci chodzi z tym "masowaniem"? Nie zastrzałkowałeś całego obwodu. Aby płynął prąd, obwód musi być ZAMKNIĘTY. Kierunek prądu...
Jak jest przebicie na wysokim napięciu z cewki zapłonowej, to taśma izolacyjna nie pomoże...
Witam.. i sprawdziłem... zacząłem od kabli i zauważyłem jak zgasiłem światło w garażu ze jak chodzi na równych obrotach czy to niskich czy wysokich jest ok, ale gdy próbuję zwiększyć gwałtownie obroty, na kablach WSZYSTKICH robi się biało tzn jest przebicie i iskra przeskakuje na blok silnika i obudowy w okolicy świec zapłonowych. Co dalej na cewce...
juz kiedys pisalem auto szarpie tylko po nagrzaniu przy dodawaniu gazu njwiecej do 3000obr wymienilem filtr paliwa,powietrza,swiece,wtryski,modol,ko... ,palec,kable WN sprawdzalem z innej hondy-niepomoglo, i tak sie zastanawiam moze to lambda albo cewka ktora jak sie nagrzeje daje przebicie
Witaj Ja miałem ten sam cyrk w swojej Ladzie 2107.Radio Alan 28, antenka Oklachoma zamontowana na stałe w dachu, radio prawidłowo podłączone i zestrojone. Tak walczyłem : najpierw zlokalizowałem źródło zakłóceń - instalacja zapłonowa, potem zgodnie z radami fachowców założyłem kondensator przy cewce zapłonowej i alternatorze- nie pomogło, potem nowa...
Witam ponownie. Co do usterki, to dorobiłem zabezpieczenie do sprawnego modułu i lata do dziś. Dziwi mnie tylko czego poleciały wcześniej dwa moduły podczas gdy wskazówka szła na dół i wracała do siebie - tak jak w Octavii z uszkodzonymi zegarami. Słyszałem coś, że ponoć Ford zakłada jakiś filtr między obrotek i EDIS, ale ja nie wiem co to jest. Może...
Błażej, ten olej ma tylko jedną powinność-odprowadzić ciepło :lol: Nie do końca się z tym zgodzę, pracowałem 12 lat w serwisie RTG i trochę się tego oleju przelało. Olej także zabezpiecza przed przebiciem cewki. Wystarczyło, ze olej nie wniknął dobrze w uzwojenia i zostało tam coś powietrza i transformator leciał z dymem. Musiał być zalany gorącym...
witam miałem identyczny problem cewka zapłonowa miała przebicie i niemiałem na 4 garze
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
hmmm no właśnie a chodzi mi o to żeby stwierdzic czy kable maja przebicie czy nie? chodzi mi o montaz instalacji gazowych gdzie jak wiadomo kable musza byc w dobrym stanie i nie moga mie przebicia, ale jak tu klientowi udowodnic że ma kable do wymiany? moze ktos ma jakis magiczny sposób??? A moze da sie jakos "dorobic" sonde do oscyloskopu???
Witam, odgrzeje trochę temat. Miałem podobny problem w Saxo 1.1 po awarii cewki zapłonowej, silnik zaczął pracować bardzo nierówno i miał problemy z wejściem na obroty(max 3000 obr). Nie trzymał też niskich, falowały. Problemem było przebicie w cewce co skutkowało pracą raz na dwa raz na trzy cylindry, przy tym paliła się kontrolka "check". Po wymianie...
cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić
Zostaw ten sterownik w spokoju. IAW6 z tego co pamiętam jak wykryje cykliczne wypadanie zapłonu to odcina wtryskiwacz w jednym cylindrze. Ty musisz się zainteresować cewką zapłonową. Cewka jest zintegrowana, jak ma przebicie wewnątrz to jest możliwość że odcina dwa cylindry. Jest to układ z traconą iskrą, więc jedna cewka strzela na dwu świecach jednocześnie.Kup...
U mnie takie objawy dawała uszkodzona cewka zapłonowa. Miała przebicie na drugim cylindrze.
Cewka zapłonowa miała przebicie i za to nie palił pozdrawiam
Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
Już wielokrotnie pisano jakie mają opory cewka pierwotna i wtórna, pierwotna rzędu ohma wtórna rzędu 10 kilo ohma. Po sprawdzeniu oporności do gniazd uzwojenia wtórnego WN ja wkładam krokodylki i ustawiam tak, aby odległość między ich końcówkami na zewnątrz cewki wynosiła 1-2 mm. Do jednego końca uzwojenia pierwotnego podłączam minus z zasilacza 12V...
Pomyślałeś o tym, że te cewki to może jednak się nie spaliły? To, że nowy kondensator o niczym nie świadczy. Próbowałeś na 3 świecach, każda była nowa? Bo próbowanie na 3 starych to zły pomysł. A przerwa na platynkach dobrze ustawiona? Nie ma nigdzie zwarć do masy na kablu od cewki? Albo w okolicach platynek. A może przewód wysokiego napięcia ma przebicie.
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
czy coś można uwalić. Widać już, że cewkę tak Ona była już uwalona wcześniej, one właśnie tak się psują, dostają przebicie przez izolację do głowicy
Witam mam problem z autkiem jak z tematu. Samochód bardzo ciężko zapala jak jest zimny, szczególnie teraz jak temp. spadła poniżej 0. Kiedy już uda się zapalić silnik na jałowym chodzi jakby na 3 cylindry. Po ok. 5min. pracy silnik możemy zgasić i odpala już wtedy dobrze. Praca na biegu jałowym bez zmian. Silnik ma jedną cewkę i rozdzielacz zapłonu....
Albo po prostu jak się zagrzeje cewka zapłonowa to ma przebicie.
Ja się zastanawiam ile takich kopnięć kilkusetwoltowych wytrzyma zwykła cewka zapłonowa, której izolacja uzwojenia niższego napięcia liczona jest raczej na napięcia dużo niższe (izolacja międzyuzwojeniowa, to jest liczona na kilka czy kilkanaście kilowoltów ale uzwojenia niskonapięciowego to raczej nie). Do tego też w uzwojeniu wysokonapięciowym też...
Trochę marnie kiedy dordztwem zajmują się ludzie nie mający z zagadnieniem zbyt wiele do czynienia. Ale to chyba nasz specyfika , że jeśli nie potrafisz zrobić to doradzaj innym. Z tym pojazdem miałem do czynienia dawno temu ale coś jeszcze pamiętam. A więc po pierwsze po czym wnioskujesz, że te kondensatory są uszkodzone (czy mierzyłeś ich parametry)?...
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Mam w aucie cewki zapłonowe z opornością uzwojenia wtórnego 5,4 kOhm. Z tego co znalazłem w sieci, nowe cewki na tym uzwojeniu mają 6,5 kOhm. Czy różnica jest na tyle duża, że mogę odczuwać jakieś objawy w pracy auta? I drugie pytanie. Czy mogę jakoś jeszcze zmierzyć te cewki? Na przykład podać na nie zasilanie i zmierzyć multimetrem? Możesz zmierzyć...
rozumiem cię kolego, ale mi tylko chodzi o to, że towar który przyszedł był prawdopodobnie wadliwy. Nie mówię tu o kilku sztukach ale o kilkuset. Na rynku pojawia się, że tak powiem badziew, który nie spełnia norm użytkowania. Przy demontażu jednej ze świetlówek powstało przebicie do obudowy co też nie jest według mnie normalne. Dlatego szukam odpowiedzi...
To mój pierwszy post, więc witam wszystkich. Jakiś czas temu miałem podobne objawy w golfie 1.4 98r. Okazało się, że cewka zapłonowa miała przebicie. Po wymianie zaczął pracować normalnie.
Witajcie! Moje auto nie daje się odpalić jak dłużej sobie postoi. Jest to Toledo 95 z 1,8 ADZ problem powstał po umyciu silnika. Odpalił normalnie przejechałem może ze trzy kilometry i zgasł. Podczas próby odpalenia go było widać (noc) skaczącą iskrę na cewce zapłonowej. Więc auto do garażu suszarka i po kilku minutach auto odpala. Przez kolejne kilka...
Witam Bingo M uwala sie najczęściej gdy dostaje strzała z przewodów WN ,lub przebicie z wnętrza cewki zapłonowej na przewód impulsowy. Z doświadczenia wiem że Bingo są wadliwe na wiele sposobów i wszystko sie tam może wydarzyć . najprawdopodobniej centralka do wymian, ponieważ wykrytego już impulsu nie podtrzymuje. W sprzęcie wyższych klas są zabespieczenia...
No ale po co chcesz z wysokiego napięcia impulsy ściągać skoro na cewce masz sygnał w postaci -12V Tak jak opisujesz z HV stare instalacje gazowe brały impulsy ale bardzo szybko odeszli od tego rozwiązania, podejżewam że ze względu na przebicia w przypadku niesprawnych kabli zapłonowych.
Ja myślę że to raczej problem ze słabą iskrą Zimny silnik potrzebuje wzbogaconej mieszanki a do jej odpalenia jest potrzebna mocna iskra a już zwłaszcza do gazu sugeruję sprawdzić cewkę zapłonową może ma przebicie wewnątrz i napięcie zasilania cewki Pozdrawiam
Przyczyn może być kilka : Cewka zapłonowa, przebicie na palcu itd. ale z dośiadczenia wiem iż bardzo częstą przyczyną takiego stanu w silniku C16NZ (E16NZ) jest moduł w aparacie zapłonowym). I według mnie jest to najbardziej prawdopodobny element.
Zrób iskiernik co by ci nie przebiło cewki.
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy. Gdzie w AUDI A4 B5 jest aparat zapłonowy ? Są dwie cewki zapłonowe sterowane z elektroniki silnika. Cześć.
Znajdę sondę to podstawie bo ona mi się nie podoba. A pytanie czy cewka zapłonowa może mieć przebicie a błędu nie pokaże
przebicie cewce napięcia cewce zapłonowej generator cewce zapłonowej
multimetry radzieckie dźwięki biosu award citroen xsara paliwo
drzwiczki pralki samsung drzwiczki pralki samsung
Kocioł Beretta nagrzewa wodę do wrzenia i wyłącza się Błąd 1761 w Massey Ferguson - układ SCR i czujnik DEF