Jeżeli na cewce nie masz też 12V to główny przekaźnik lub jego obwód.
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
Może nie tyle sterownika silnika co zasilania wtrysków. Stałe 12V i kluczowane masą.
Tak ale to są mega krótkie impulsy 70V?
Na allegro pewnie sprzedają takie i dlatego.
Nura pod schowek i są tam 4 bezpieczniki.
to zaraz obok niego masz ten zespolony przekaznik a ktorym pisalem, jaki masz kod silnika ?
tu wrzuć plik orginalny
Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila nigdy nie odpalisz tylko przez kręcenie ( no bo jak powietrze ucieknie z układu, jak wtryskiwacze nie pracują?) Listwa się nie odpowietrzy sama z siebie i nawet pracujące wtryskiwacze bez ciśnienia...
Obroty masz na 3 tys. cały czas zaraz po odpaleniu? Powiedziałbym, że to brak zasilania ECU ale skoro pali na gazie to jest iskra ( tylko nie wiem jak u Ciebie jest sterowana ). To jest zwykły mono-motronic tak jak w 2.0 ABT? Jeśli tak to ECU steruje iskrą co oznacza że ECU ma zasilanie. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: od podświetlenie to jest to...
Po co tu schemat do sterowania wtryskami, po pinie znajdzie. Pytanie co zrobi jak już zlokalizuje...
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
Jasne. Ale żeby grzebać, trzeba wiedzieć przy czym :) zapewne nie przy wtryskiwaczach ;)
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce najlepiej było by sprawdzić czy jest napięcie na wtryskach albo czy jest iskra
Jeżeli dostaje napięcie to wtryski stoją fizycznie. Sprawdź obecność opiłków na szynie.
Mianowicie elektrozawór podpinałem na krótko Właśnie go zniszczyłeś. To auto powinno odpalić nawet bez sterownika, wystarczy pompę zasterować. Jak widzę później taki samochód po próbach zasilenia wszystkiego, płakać się chce. A koszty rosną niebotycznie. Oddaj to komuś, kto ma doświadczenie z wtryskiem mechanicznym.
Masz wtrysk jednopunktowy,który jest sterowany elektrycznie.Podczas pracy na gazie ,napięcie do wtrysku jest odcinane przez centralkę gazu,by nie leciało paliwo i gaz rownoczesnie.Musisz posprawdzać gdzie jest wcinka do instalacji.
Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika. Dodano po 2 Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika.Zewrzyj styki...
Przed wymianą czujnika na listwie pompa dużo większe ciśnienie generowała niż 650 ponieważ rozsadzało przewody wysokiego ciśnienia To wszystko podczas kręcenia rozrusznikiem?
Odepnij dolny czujnik, nie jestem pewien ale chyba na górnym zapali po 10sek. W 1.8 tak jest na pewno. A napięcia na wtryski i cewkę? Pompa wchodzi razem z dmuchawą powietrza jak zobaczy obroty.
Skoro na gazie smiga to hall dziala.Ktory rok tej felki? Puszke immo masz za zegarami po prawej stronie- jak zdejmiesz obudowe pod kierownica to powinienes ja zobaczyc . Napiecie na wtryskach masz po bezpieczniku F4 i zalaczane jest przez przekaznik R5 (drugi w gornym rzedzie-mozesz podmienic z np.R2 czyli tym pod nim ewentualnie zewrzec styki 30-87).Generalnie...
Mam problem z gorącym startem Iveco daily 2015 35c15. zaczyna się 4-5 razy. diagnostyka pokazuje błąd 60648 testart ecm... powiedz mi, kto już się z tym spotkał. Dziękuję
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
Kolego, dobrze, że auto naprawiłeś i jeździ. Ale wnioski całkiem błędne. No i skąd to zawyżone napięcie? Na pewno nie z zaśniedziałych przewodów. Za niskie, tak, jak najbardziej. Nigdy nie za wysokie. Przyczyną pewnie był regulator na listwie CR i ewentualnie przekaźnik. Reszta to kwestia odpowietrzenia.
Temat zamykam kolega już się uporał z tym problemem.
Tak tego auta nie naprawisz. Na wtryskach nie będzie napięcia dopóki ECU nie zobaczy ciśnienia na listwie. Bez diagnoskopu się nie obędzie.
Witam Popatrz na schemat. Jeżeli pompa paliwa pracuje, to napięcie (+) na wtryskach powinno być - gdy nie ma to uszkodzony może być bezpiecznik lub styki przekaźnika głównego. Wtryski sterowane są (-). http://obrazki.elektroda.pl/1501725300_1...
Trzeba sprawdzić czy wtrysk dostaje napięcie gdy przelewa czy po prosu mechanicznie nie domyka się.
Wtryskiwacze w samochodzie to coś jak elektrozawór . Po podaniu ''na niego napięcia '' wtryskiwacz się otwiera , i podaje paliwo . w momencie zaniku napięcia wtryskiwacz się zamyka. http://obrazki.elektroda.net/34_12651449... Dodam tu, ze są wtryskiwacze elektromagnetyczne , oraz mechaniczne. Wiadomo ze coś tymi wtryskiwaczami steruje . I na pewno...
a co sie dzieje? nie zapala? czy sprawdzaleś przewody razem z wtryskami (uszkodzenie wtyczek na wtryskach) i jakie jest napiecie w parametrach mierzonych
Witam po prawej od pasażera stronie za schowkiem , masz przekażńiki i bezpieczniki od wtrysku zacznij tam .:D
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Witam mam problem z Rexton po wymianie czujnika ciśnienia listwy wtryskow auto nie odpala. Nie ma też napięcia na wtryskach
Witam, ja miałem dokładnie ten sam problem, okazało się, że przewody doprowadzające napięcie do wtrysku były oberwane pod gumową osłoną w samej wtyczce przy wtrysku. Do tego oberwane były tak, że trzymały się na izolacji kabla i nic nie było widać, dopiero jak poruszałem kablem to znalazłem pęknięcie. Jest to bardzo częsty przypadek w silnikach ABK...
Witam Sprawdź bezpieczniki. Bezpiecznik nr1 odpowiada za "Moduł sterowania silnikiem -EEC IV" ( według książki "Obsługa i naprawa Ford Fiesta 1989-1995" wydawnictwa: wydauto.com.pl ). Przekaźniki to:"Nr przekaźnika - III układ zapłonu elektroniczny (CFI) duży czerwony i przekaźnik - III wtrysk paliwa duży zielony". Pozdrawiam.
na wolnych obrotach będzie widać kak dioda błyska do diody dolutu opornik tak ze 100 omów
Pod maską na lewym nadkolu jest czarny plastik przkręcony śrubką,zaglądnij tam są tu bezpieczniki i przekaźnik od wtrysku.
Tak, czasem też pada pompka wstępnego ciśnienia, albo zawór przelewowy, albo czujnik ciśnienia, może też być problem z filtrem paliwa, ale to pierwsze pewnie co zostało wymienione, może być też problem z napięciem na wtryski powinno być około 75V. Podłączany był do SD? jeśli tak to czy wszystkie wartości podczas kręcenia są dobre? Jaka jest kompresja?...
Hmm... nie sądzę aby nieszczelność dolotu miała wpływ na brak napięcia na wtrysku rozruchowym i nastawniku wolnych obrotów. Na brak napięcia nie ale i bez tego powinien bez większego trudu zapalać. Na zaworze obejściowym(nastawniku wolnych obrotów) sprawdź tylko czy + się pojawia po przekręceniu kluczyka, masa idzie ze sterownika. Jakby przekaźnik...
Temat rozwiązany dziękuję za zainteresowanie.
Witam. Spojrzałem w schematy które posiadam i niby w bravie ( 1,4 59kW) nie widać rezystora wtrysku. Napięcie podawane jest bezpośrednio z przekaźnika. Pozdrawiam
W KE - Jetronic , wtryskiwacz ROZRUCHOWY pracuje zawsze przy uruchamianiu silnika , czy to zimny czy gorący!
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
Witam nie dawno kupiłem sobie Opelka Astrę 1,4 + lpg wszystko było oki do pewnego momentu. Przy pierwszych przymrozkach chciałem odpalić go na benzynie żeby parownik nie zamarzł no i odpalił jednak po ok 3 sek zgasł i już nie odpalił myślałem ze jest zaje..... filtr paliwa wymieniłem i nic, kolejną rzeczą było sprawdzenie wtrysku też jest ok i nadal...
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
wlasnie aku raczej jest sprawny gdyz pozniej odlaczajac klemy od aku chwile poczekalem i odpalil bez problemu a nie ladowalem go Dodano po 1 akumulator kupilem koncem pazdziernika zeszlego roku, a 2 miesiace temu wymienialem swiece i kable zapłonowe wiec mysle ze to akurat jest sprawny, mimo tego auto nadal nie kreci w ogole
Witam, mam ten sam problem. Mianowicie napięcie na wtrysku jest, dopóki nie podłączę kostki do niego. CO ROBIĆ? PROSZĘ O POMOC.
sprawdź może czy jest impuls wtrysku i napięcie na wtyczce wtryskiwaczy. jeśli idzie o cewke to sygnał idzie do niej z modułu zapłonowego
Bez ciśnienia nie ma sterowania wtryskami.
Immo nie odcina zapłonu tylko układ wtrysku paliwa,m.in zasilanie na przekażnik wtrysku który podaje plus na wtryskiwacze.Autko do elektryka.
Było by łatwiej gdybyś podał oznaczenie silnika, a co do problemu to nie masz (+) zasilania czy impulsu sterującego?, plus jest podawany po zał. stacyjki (ten sam idzie na zasilanie cewki), impuls -pin D16 sterownika (silnik C13N) sprawdź czy masz impuls z aparatu zapł. (jest iskra?), bez tego wtrysk nie drgnie, no i oczywiście ciągłość przewodów. Powodzenia.
Jaki kod tego błędu?
masz plusa na wtryskach po stacyjce? podłacz mała zarówke i zobacz co brakuje jak krecisz? co z iskra?
Podczas kręcenia ginie napięcie tak ? 1.Podładuj akumulator . 2.Sprawdź główne przekaźniki w prawym podszybiu i stacyjkę.
Moge tylko powiedzieć L O L przeciez nawet tłoki sie róznią kiedys robiłem silnik po takim druciarzu w astrze2 , załorzyli wał od astry 1 do astry 2 , no kurna przeciez pasuje no nie :) ludzie to mają wyobraznie
Witam moje pytanie brzmi jak w temacie jakie powinno być napięcie na wtryskach i jak to zmierzyc
Tepiątka, przy uszkodzonej pompie wstepnej nie zgasło by podczas jazdy, sama pompa CR potrafi zassać.
aleś pomógł
Witam!!! Problem jest taki że tam wogóle nie dochodzi prąd tzn na moduły i wtrysk sprawdziłem to żarówką i w momencie rozruchu nic się nie dzieje. Mało tego jest też odcięta pompa, zdjąłem wężyk i sprawdziłem nie pompuje paliwa pod czas kręcenia. Jest ten immobilizer może on jest odpowiedzialny za to wszytko, ale lampka code gaśnie zaraz więc chyba...
Wstaw może zdjęcie tych błędów jak możesz. Jeśli jesteś pewny że wtryski są dobre to po co chcesz mierzyć napięcie na wtryskach, sprawdź czy przewody po prostu mają ciągłość do sterownika.
Uruchamia elektrozawór sterowania EGR.
A jak Ci się udało zmierzyć napięcie na wtryskach woltomierzem skoro tam są impulsy i miernik się do tego nie nadaje?
A zobacz jak tam z napięciem na zasilaniu wtryskiwaczy.Obciąż zarówką reflektorową. Układ wtrysku Marelli 1AP?
No właśnie błędów brak ciśnienia na listwie jest 1800bar i nie wiem czy dochodzi prąd do wtrysków i jakie tam powinno być napięcie
spróbuj na odłączonym czujniku ciśnienia
kolego czujnik polozenia walu to zupelnie co innego niz czujnik halla !!! czujnik pol. walu masz w bloku na dole a halla w aparacie zaplonowym, i jeszcze jest czujnik polozenia walkow rozrzadu, znajduje sie on pod pokrywa rozrzadu (tzn, wchodzi od gory w dekiel zaworow obok pokrywy rozrzadu) wiec sprawdz dokladnie jaki blad i to napraw bo inaczej nie...
Okej. Pogrzebałem i znalazłem z serwisowek które mam po francusku. DF013 - wtrysk napięcie zasilania czujnika nr. 3 Sprawdz kable
Witam Fiat bravo 2001rok 1.9JTD, nie dopala. Auto zgasło w czasie jazdy i już nie dopaliło. Podłączenie do komputera - błąd zgrania wału i wałka rozrządu, drugi błąd zwarcie lub przerwa w obwodzie przepływomierza. Wymieniony czujnik położenia wału wóz dalej nie zapala.Błąd zgrania wału i wałka zniknął, pozostał błąd przepływki. Pompka w zbiorniku działa,...
Temat rozwiązany
witam wracając do tematu mam podobny przypadek pompa podaje paliwo a nie ma napięcia na wtryskach. auto po wypadku stało rok a powiedzcie gdzie jest umiejscowiony te wyłącznik zderzeniowy w komorze silnika i jak wygląda z góry dzieki
Mierzyłem napięcie na wtryskach jest 14v z tym że jak mierzyłem napięcie na wtryskach benzynowych to mi napięcie pulsowało. Tu mi napięcie nie pulsowało z tym że pomiar był dokonywany innym miernikiem.
Jak Ty sprawdzasz te napięcie na wtryskiwaczach? Kod silnika podaj. Wyciągam zasilanie wtryskiwacza, biore żaróweczke 12V/5W i patrze czy przy kręceniu rozrusznikiem żaróweczka mróga :) Zły sposób? Przyczyna problemu już zlokalizowana: Któryś z przekaźników nie stykał. Po wymianie przekaźnika wszystko działa bez problemu :) Rozpiska przekaźników: (mój...
Coś niskie to napięcie. W momencie kręcenia na wtryskach powinieneś mieć +12v i impulsy masy ze sterownika. Skoro padło po wymianie sprzęgła - sprawdź jeszcze raz połączenia.
Witam. W mojej hondzie civic 1,4 d14a1 MA8 napięcie na wtryskach pojawia się dopiero po 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem i wtedy dopiero samochód odpala. W samochodzie zamontowana jest instalacja LPG. Temat poruszyłem na forum civicklub, ale sądzę że tu mogę znaleźć konkretniejszą odpowiedź. Poniżej link do tematu są tam też zdjęcia: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthr...
IMHO schemat wygląda OK. Jedyne nad czym bym się zastanowił to: 1. Mostek - spowoduje wyprostowanie oscylacji które mogą powstać przy zamykaniu wtrysku, przez co trudniej będzie odróżnić moment rzeczywistego zamknięcia od puźniejszych drgań a przez to pomiar może być troszkę zafałszowany. 2. R21 i C6 tworzą filtr, który raz że wydaje mi się niepotrzebny...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Może być problem z napięciem zasilającym wtryski.
Witam.Samochud posiada lpg?
na listwie znajduje sie odpowietrznik i wciskajac go leje paliwem, poza tym dziwnie glosno pompa pracuje po przekreceniu kluczyka dziwnie zabiera te paliwo. masa w komputerze poprawiona i zaczne faktycznie od tych mas bo nie mam masy jak niektore ople od silnika idzie masa z przodu a umnie nie ma niestety.
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Brak napięcia na wtryski i czujniki Potrzebuje schematu
Sterownik nie steruje wtryskami do zrobienia.
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
jakie ma być ciśnienie na listwie bo to 90 bar wydaje mi sie za niskie. Może ktoś ma dostęp do fachowej literatury mercedesa. (mercedes A 1.7 CDI 99r)
Może przekaźnik podający napięcie na wtrysk ma wypalone styki.
Immo chyba działa bo podaje paliwo i jest iskra. Nie moge podłaczyć interfejsu bo jest brak komunikacji. A co do tego napięcia na wtryskach jakie powinno być ?
A jakie są normy tego napięcia na rezystorach wtrysków ?
A na długo podałeś napięcie na styk? Bo ten siłownik przyspieszacza dopiero po chwili przesunie cięgno, ma zwłokę w działaniu. Przed podaniem napięcia wtrysk jest przyspieszony.
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
Problem jak w temacie, sprawdziłem że na wtrysk zimnego startu(czy jak to się nazywa) nie jest podawane napięcie. kilka pytań: - kiedy on wogule powinien zadziałać? - jeśli to zależy od wskazań jakiegoś czujnika temperatury to którego i jakie powinny być te wskazania? - jak to jest z diagnostyką tego silnika, ma on chociaż kody migowe, jeśli tak to...
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
jaka sonda 2-3-5 przewodowa jakie auto? najprościej podłączyć oscyloskop i dodać gazu impulsy powinne być w przedziale 0,2 -0,98v a podczas pomiarów odłączyć sonde do ECMa bo może pomykać z mapy pamięci proca wtrysku ,-napięcie to odnośnik do zwykłej sondy !!! :wink: Pozdrawiam Witek
Zobacz czy nie zanika napięcie na wtryskach/ stały plus/ i posprawdzaj dokładnie zasilanie sterownika.
Skoro nie ma napięcia na niektóre wtryski, i komputer jest ok, to wypadałoby sprawdzić kabelki, a jak nie to dać na mszę. Może się samo naprawi.
W dniu wczorajszym sprawdziłem jak następuje: - napięcie zasilania na cewkach - 14V po dwóch stronach - napięcie na wtryskach - 14V - zasilanie - napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V, na stronie która działa napięcie skacze od mV do 7V dodatkowo jak się przytrzyma palcami działający wtryskiwacz to czuć jego pracę. -...
Witam. Mam problem z Peugeotem 206 1.4 benzyna. Przekładałem kostkę od pierwszej sondy lambda i niechcący zrobiłem zwarcie. Kabel który dochodzi do sondy 12V, zwarł się z kablem od sondy masowym i auto przestało palić. Nie ma napięcia na cewce, na wtryskach i na pompie. Jeżeli nawet podam napięcie w skrzynce BSM z bezpiecznika obok, na bezpiecznik od...
Sprawdź napięcie na wtryskach
A masz napięcie na wtryskach? Na plaka pali czy nie
W CR napięcie na wtryskach dochodzi do 150 V, wszystko to w gorącym oleju, ropa tuż tuż a jednak nic się nie palii nie paliło. Tylko wydumane teorie które się rodzą w chorych umysłach powodują usterki, samozapłony i wybuchy. Tak jak napisał dobrze (at)m2606 niedługo będzie wybuch termojądrowy. Ludzie myślcie trochę.
astra napięcia wtrysku gwint wtrysku korekta wtrysku
kolumny głośników philips mikrofon zestawu głośnomówiący schemat wtyczki klawiatury
świeci kontrolka poduszki powietrznej arduino zasilanie
Panasonic RX-CT900 - przenośny boombox z lat 90. Regulacja drzwi w mikrofalówce Kernau - jak to zrobić?