- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Może być brak napięcia na wtyczce po zapłonie. Bezpieczniki sprawdź.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Na samej kostce. Bez regulatora. Napięcie między fazą a masą.
A mierzyłeś ile ci ładuje ? Bo ten błąd to wygłada jak za duże napięcie ładowania..
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Ciekawe zjawisko , jak piorun kulisty. Czy to napięcie /12,6v/ jest takie samo na B+ alternatora czy tylko na klemach? Czyżby jakiś bufor?
Podjedź do magika akumulatorowego lub dobrego sklepu z częściami który posiada cęgówkę DC i niech ci na początek pomierzy prądy i napięcie ładowania.
Wymień regulator napięcia
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Obserwuje temat i zastanawia mnie ta kwestia tego "inteligentnego" ładowania. Jak to ma niby działać? Mam toyotę z podobnego okresu (Verso 1.8 z 2008), ładowanie mam w granicach 14V czasem 14,4V w szczególności rano jak włączę ogrzewanie szyby lusterek itp ale czasem zdarza się też np 13.5V. akumulator od ponad 6 lat ten sam Centra plus i póki co daje...
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
ale po odpaleniu auta powinna zgasnąć a na przewodzie z alternatora występuje jakieś napięcie(przewód idący do aku)
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
Schemat alternatora Mitsubishi w Hondzie.zał1. W drugim zał.jest wtyk w alternatorze,gdzie : IG-to + po stacyjce B -do kontrolki ładowania C-wolny E-masa do obudowy Moje pytanie.Na wyjętym alternatorze z auta do IG podłączam "+" (czyli tak jak po włączeniu zapłonu) ,masę na E(obudowa),to czy na B powinien być "-".Zaznaczmy że alternator jeszcze nie...
Jak nie ma ładowania, to alternator na stół i sprawdzaj co zepsute i wymień. ABS może świecić dlatego że napięcie zasilania jest zbyt niskie.
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Pomiar napięcia na alternatorze wskazuje że jest raczej sprawny. Spróbuj zmierzyć napięcie, na żółtych kablach, z podpiętym regulatorem. Jakie napięcie jest na starym regulatorze?
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
Włącz światła i wtedy sprawdź napięcie ładowania. Hondy z podobnego roku podnoszą napięcie ładowania do 14V gdy włączy się światła czy inny duży odbiornik energii. Napięcie ładowania także u ciebie może być sterowane komputerem silnika.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Sprawa rozwiązana. Przeczyszczone wszystkie kostki, mostki usunięte - instalacja tak jak ją Japończyk zrobił. Nowy prostownik. Oprócz tego mogło być przebicie z niezaizolowanego połączenia z kabla od alternatora. Ładowanie aku na niskich obrotach 6.8V przy wyższych max 7.3 7.4V Dziękuję wszystkim za pomoc, off topic ;)
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Wymieniony na nowy właśnie, a może akumulator padł od jazdy na nim bo około trzech razy ładowałem go prostownikiem i do zero został wyładowany praktycznie.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Witam tak jak w temacie mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cbr 125 wymieniłem nowy alternator akumulator i regulator napięcia ładowanie jest jak mu dam na obroty a na wolnych obrotach nie ma wogule ładowania traci prąd gdy pochodzi chwilę na postoju zgasze go to już rozrusznik nie chce zakręcić wyciągnołem 2 żarówki ładowanie było na wolnych obrotach...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Wpierw sprawdź swój miernik. Miałeś rację co do miernika, dzięki za uświadomienie :) - Sprawdziłem porządnym miernikiem napięcie: - napięcie na akumulatorze, przy zgaszonym silniku to ~12,5V - napięcie na akumulatorze, przy włączonym silniku, obroty ~950rpm, ~14,3V Pomiary wykonane gdy problem z ładowaniem nie występował - chwilowo uspokoił się, ale...
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Na co dzień jeżdżę roczną Hondą natomiast dziadek wozi konkretne gabaryty dopasowane do wnętrza i potrzeb w terenie. Prostownik (10A prawdziwe, własny) posiada regulowany próg wyłączania, ustawiany dla szarika na 15,9V i nie zawiódł nigdy. Auta stoją na podjeździe do domu. Zawodzą bardziej nerwy :) na tego nabytego latem wapniaka CaCa.
Co Ty za pierdoły wypisujesz? to że nie mam wielu postów na elektrodzie to nie znaczy że nie mam doświadczenia. Hondy maja specyficzny rodzaj ładowania. Po pewnym czasie, gdy obciążenie alternatora spada to napięcie na akumulatorze utrzymuje sie na poziomie 12,5V. Po włączaniu odbiornika, który potrzebuje prądu, napięcie wzrasta do normalnego. Dlatego...
I jak, zrobienie alternatora usunęło ten problem permanentnie? Pytam, bo mnie się wczoraj w tej samej Hondzie ten sam model i nawet rocznik zaczęło wyrzucać wspomaganie z zapaleniem kontrolki. Podjechałem do warsztatu, to jak mi pomierzyli, napięcie ładowania pokazuje dobre, ale komputer przez złącze OBD zgłasza "za niskie napięcie na silniku wspomagania"...
zmierz rezystancję (omomierzem) może być masa z aku ale lepiej weź z silnika. nic się nie zmiena bo jak ładowania nie było tak nadal go nie ma, najlepiej podłączyć jakiś sprawny mostek np. z alternatora od samochodu i zobaczyć czy coś się zmieni przydały by się jeszcze pomiary napięcia na każdej z faz
Tak na gorącym chociaż nieraz pulsują po około 2-3 minutach a więc zanim jeszcze silnik osiągnie prawidłową temperaturę a nieraz dopiero po 30 minutach. A z tą kontrolką to ja nie wiem jak to rozpracowała Honda bo jak w zesżłym roku nie było ładowania to kontrolka się nie świeciła. Świeci tylko przed uruchomieniem silnika.
Generalnie fabryczny akumulator wytrzymuje 4-5lat zamiast 12-15 jak dawniej. Przez ten mokry sen inżyniera A to niestety też prawda. Chociaż są wyjątki... Prawie 8 lat temu kupiłem do mojego drugiego auta honda jazz aku firmy yuasa i bardzo dzielny muszę przyznać. Do tej pory działa bez problemowo puki co nic nie zapowiada że się kończy Dodano po 1...
Witam! Odświeżę trochę temat,ponieważ znowu mam problemy z moją hondą,przed wczoraj znowu problem z odpaleniem ,nie równa praca ,szarpanie na wolnych obrotach,spadek obrotów przy włączonych światłach. Pomierzyłem napięcie ładowania wyszło 15,3v po włączeniu świateł 15v,spadek obrotów około 300 i szarpanie silnikiem i nierówna praca. Zdjąłem pasek klinowy...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
Kupiłem regulator napiecia z Chin -tak na wszelki wypadek (na zapas) Podczas podłączenia -ma za małe napiecie ładowania. https://www.youtube.com/watch?v=SFVogvpz... Te trzy żółte przewody to od alternatora-sprawdziłem dają od 15 V do max 80V prądu zmiennego przy duzych obrotach silnika https://obrazki.elektroda.pl/4584754900_... https://obrazki.elektroda.pl/9644381800_...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Witam kolegów! Od jakiegoś czasu męczy mnie pytanie odnośnie regulatorów napięcia w motoryzacji. Alternator ma wyjście 3-fazowe, do którego to podłączany jest regulator napięcia utrzymujący napięcie ładowania na stałym poziomie około 13.7V. Widziałem już wiele konstrukcji i zastanawiam się czy nie można zrobić regulatora w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/4998313500_1...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
[quote="corporation"]Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Problem z różnicą napięć polega na tym że przy nie pracującym silniku prąd płynie...
Zależy co oznacza prawidłowo ładował - bez kontrolki ładowania, sugerując się, lub nie, kontrolką paska. Alternator może być uszkodzony, przeładowywać akumulator, bo chyba napięcia z niego autor nie sprawdzał ? Dobrze że wreszcie zdobył się na własną żarówkę, nie te obecne z traktora, nie będące od ładowania. Apropo, w "moim" przypadku, internetowo...
Witam... Pacjent 2.2 dtci 2006r.. Kilka razy rozładowanie akumulatora... Po pierwszym razie wymiana regulatora napięcia.. Miesiąc spokoju.. Następnie padł całkowicie alternator.. Po wymianie (sprawdzony na stole - sprawny) po miesiącu znów rozładowany aku.. Mechanik podczas sprawdzania doszedł do takiego wniosku... Wszystko jest dobrze do momentu kiedy...
Możesz do tego celu użyć wojskowych agregatów do ładowania akumulatorów, za kilka stówek do kupienia na allegro. Taniej kupić jakiś silnik Hondy (300zł) i do tego alternator 180A (200zł) i za 500zł mamy pojazd elektryczny, mający nizłego kopa, możemy zrezygnować z opornicy jak to w melexaxh, regulując prąd wzbudzenia, reguluemy wytwarzane napięcie...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora, to koło magnesowe się obróci zgodnie z biegunami magnesów i uzwojeń....
no właśnie i zmyliło alternator do sprawdzenia fakt jest taki że jak altek daje więcej V to najpierw padną te najmocniejsze żarówki czyli stop mijania drogowe żarówki mniejszej mocy mają większą tolerancje na V zasilania.Wspomniałeś najpierw że pali dana gałąź do sprawdzenia są nietylko styki ale też złącza po drodze
Cześć , Mam problem ze swoją Hondą Civic . Coś rozładowuje mi akumulator. Rano brak prądu . Dzieje się tak co jakiś czas tj 2-3 dni nie ma 2tygodnie jest. Ostatnio było coraz częściej zmierzyłem akumulator napięcie przy rozruchu 11.8v bez zapłonu 11.4 wymiana akumulatora i 3 dni odpalał problem powrócił, ładowanie na poziomie 14.5v multimetr nie pokazuje...
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
grala1 Co to za automat ? - Kupiony z allegro . Podłączam czarny i czerwony normalnie na klemy ( mase dałem pod przełącznik bo chciałem mieć kontrole nad ich świeceniem ) I jest oddzielny biały kabel przez którego po włączeniu mijania miałyby świecić 50% swojej mocy , ale tego nie podłączałem bo mi to nie potrzebne . Andrzej20001 Tylko , że ja chcę...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
http://obrazki.elektroda.net/78_12125625... Oto dosyć praktyczny projekt. System zasilana robotów terenowych składa się z silnika spalinowego będącego sercem małego źródła zasilania dla robotów pracujących w terenie. Wykorzystuje on samochodowy alternator połączony z małym silnikiem Hondy (GX35). Całość zawiera też trochę elektroniki mającej za...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
Zakładam ten temat, ponieważ mało jest informacji o alternatorach , które pasują do przynajmniej dwóch modeli skuterów w tym Peugeot Geopolis 125 i Satelis 125. Mój skuter stracił ładowanie i jak się okazało powodem nie był regulator napięcia tylko alternator. Bowiem po zbadaniu jakie prądy podaje,to wynik był 12,5V na gnieździe zapalniczki . Po wyjęciu...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
...włączenie świateł oznacza dodatkowe hamowanie samochodu - może nie jeździli nigdy na rowerze, już nie mówiąc o tym, że w szkole chyba się nie uczyli... ja zauważyłem, że dynamo hamuje rower, jak włączę światła, zanim jeszcze przeczytałem o tym w podręczniku fizyki. Kolega powinien zauważyć że dynamo w rowerze daje prąd bezpośrednio na żarówki, a...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
A w którym to miejscu napisałem że silnik chłodzone powietrzem są lepsze. Wskaż mi to miejsce. O jakiej wymianie oleju piszesz co 2-3 tygodnie? Przecież aku starczają ci na 2tygodnie a ich na ładowanie zajmie max2h. Przeciętnie 1h z hakiem. Wymianę oleju masz co 100h ( strona 7 instrukcji się kłania ) czyli autonomiczność na poziomie 2 lat. To skąd...
Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator...
Mam 2 Hondy z takim regulowanym ładowaniem przez ecu i jest spokój czy zima czy lato .W Toyotach również klienci nie zgłaszali niedoładowania tylko DRL gasły i zapalały sie cyklicznie (magneti i philips robia już zresztą moduły z kabelkiem pod +15 ) :) Prawdopodobnie masz padniety aku. Wydaje mi się, że mierzenie napięcia w czasie jazdy nie jest powszechnym...
Cześć, Odpowiem zbiorczo :) Dziękuję Wam za sugestie i opinie. Szczególnie cenne są dla mnie i zapewne dla innych czytelników Wasze rady bazujące na osobistym doświadczeniu i wiedzy. Odnośnie LiFePO4 - słyszałem, że można je bezpiecznie naładować do 4.2 V, ale to nie ma żadnego sensu, bo między 3.7 a 4.2 V jest mniej więcej 1% ładunku, a trwałość się...
Witam. Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ani w googlu, ani na żadnych forach dyskusyjnych. Cenię forum elektrody ze względu na fachowość członków, więc postanowiłem tu zadać swoje pytania. Proszę o pomoc w interpretacji zachowania się nowego akumulatora (Exide 35Ah), który podczas ładowania pobierał tylko 400mA. Poniżej opisuję całą...
napięcie ładowania alternatora focus napięcie ładowania alternatora daewoo napięcie ładowania alternatora faluje
klawiatura labtec climatronic regulacja prywatne filmy
vestel 17mb130p firmware pomiar konduktancja
Lokalizacja czujnika przesunięcia skrzyni biegów Skrócenie przewodu czujnika maty grzewczej - czy to bezpieczne?