W miarę ładowania akumulatora, napięcie na nim rośnie, a prąd ładowania maleje. Powinieneś kontrolować napięcie na nim, aby nie przekraczało 14,5V Prosty, cyfrowy woltomierz z zakresem do 20V rozwiąże kontrolę nad ładowaniem aku.
witam wszystkich i proszę o pomoc... samochód honda civic model D13B2 93rok poj. 1.3 16v otóż problem jest następujący - pojawiła się kontrolka ładowania (problem tkwił w alternatorze - uszkodzony został regulator napięcia po czym napięcie na włączonym silniki dochodziło do ~20V - zakupiłem regulator napięcia (rygler) wymieniłem i super wszystko jest...
Bez jaj honda c ma wbudowany regulator i z niego stabilizuje napięcie i zadna masa cxzy jej brak nie koliduje najwyżej nie będzie wogole ładowania.
Przepalanie po przegazowaniu na zapalonym silniku świadczy o zbyt dużym napięcie ładowania. Jakie masz napięcie ładowania po dodaniu gazu? Gdyby było gdzieś zwarcie to również na wyłączonym silniku by przepalało.
Chyba napięcie kolego mierzyłeś? Problem powstał nagle czy można go powiązać z jakimś działaniem w aucie?
Witam Mam Honde Civic EJ2 D15B7 1995, od pewnego czasu ( kilka miesięcy ) przepalają mi się żarówki, po przekątnej np prawy przód lewy tył stop. Niby nic dziwnego ale przepalają się średnio co miesiąc lub dwa. Sprawdziłem napięcie ładowania na akumulatorze, przez parę sekund po odpaleniu było w okolicach 15V, potem spadło i utrzymywało się na poziomie...
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
Kolega zostawi wtyczkę włączoną, uruchomi silnik, włączy światła i zmierzy napięcie. Założę się, że pokaże 14V.
Witam, jestem na etapie budowy baterii wysokonapięciowej do układu zespołu silnika elektrycznego w aucie Honda Civic 2008r. Oryginalna bateria składa się z 11 pakietów po 2 laski w których skład jednej laski wchodzi 6 ogniw połączonych szeregowo, są to ogniwa Panasonic 1,2V 6500mAh. Cała bateria generuję napięcie 158V. oraz pojemność 6,5 Ah. Potrzebuję...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Po włączeniu stacyjki świecą kontrolki, ale jak np włącze światła przygasają, tak jakby napięcie słabło, raz jest dobrze a raz źle. to teraz kwestia czy przygasają tak "normalnie" (nie wiem jak to określić) czyli tak lekko czy przygasają mocno? no i co się dzieje po przekręceniu na rozrusznik, kontrolki przygasają w tym momencie? szukałbym słabej masy...
Witam Mam problem z regulacją instalacji gazowej II generacji Landi centralka LCS A1 V05 E. Na biegu jałowym (bez włączonych świateł) daje się wyregulować w miarę poprawnie w pełnym zakresie obrotów, sonda lambda ładnie pracuje w całym zakresie. Problem pojawia się po włączeniu świateł lub innego dużego obciążenia prądowego. Po włączeniu świateł program...
nie do końca sie zgodze. Słaby akumulator (a co on ma do tego skoro sonda oczywiście pracuje przy załączonym silniku) a ładowanie jest. Nie pprzeczytałeś mojego pierwszego posta w temacie - napiecie jest (+14V) a na drugim przewodzie gdzie twierdzisz powinna byc masa (tak apropo to po co az 4 przewody ,2 masy???) jest napiecie ~7-8V (w stosunku do masy)....
Sprawdź napięcie ładowania!
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne Hej, no już piszę - przyczyną były zaśniedziałe styki i te zwoje w alternatorze, jakieś tam styki i blaszki się poprzepalały w środku i czasem to powodowało jakieś spięcia i to że się nie ładował. Elektryk wymienił na wszelki wypadek...
Witam, Po nocnej próbie zmiany właściciela i namieszaniu w imo, mam teraz problem z uruchomieniem radia. Temat imo został rozwiązany w ASO ale radyjko niestety nie ma ochoty na współpracę . Po włączeniu radia pojawia sie komunikat " Battery Protection" i sugestia włączenia silnika. Taki sam komunikat jest przy pracującym silniku. Po ok. 2-3 sek radio...
Mam problem z ustaleniem przyczyny rozładowywania akumulatora Co już sprawdziłeś ? Wykonałeś jakieś pomiary amperomierzem ? sprawdzałem kilkakrotnie łodowanie (13,86V) Napięcie ładowania jest zbyt niskie.
Na początek sprawdź napięcie ładowania i stan akumulatora.
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy w mojej hondzie 1.6 vtec 2001r. Otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po chwili wyłącza się wspomaganie i zapala się kontrolka wspomagania po zgaszeniu silnika następuje reset i tak za każdym razem z początku mogłem przejechać kilka kilometrów i resetowałem podczas jazdy wymieniłem sterownik teraz...
Potrzebuję często podładowywać akumulator bo jeżdźę na krótkich odcinkach no i niestety akumulator cały czas jest "na wyczerpaniu". Ceny akumulatorów poszly w gore (w moim przypadku w dwa lata ze 160zl na 300zl) więc byłoby super jakby wytrzymał więcej niż 2 lata :| Samochód to honda civic 98rok. ładowanie 14,2V więc ok. Pobór prądu na postoju to 90mA...
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Nie, tylko niejasno piszesz. Równie dobrze możesz być szczęśliwym nabywcą rozbitego trupka, w niezbyt znanym stanie. Ale jak jest Twój, i przed chwilą jeszcze palił, to pytań nie było. Weź może skombinuj w 100% sprawny akumulator, bo te 6V to cieniutko. Przy dobrym naładowanym akumulatorze, te 6V oznacza, że albo jednak nie jest dobry, albo w tym momencie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Cześć , Mam problem ze swoją Hondą Civic . Coś rozładowuje mi akumulator. Rano brak prądu . Dzieje się tak co jakiś czas tj 2-3 dni nie ma 2tygodnie jest. Ostatnio było coraz częściej zmierzyłem akumulator napięcie przy rozruchu 11.8v bez zapłonu 11.4 wymiana akumulatora i 3 dni odpalał problem powrócił, ładowanie na poziomie 14.5v multimetr nie pokazuje...
Cześć, Ponad rok temu popełniłem system multimedialny w oparciu o tablet Nexus 7. Celem było stworzenie interfejsu, który udostępniał by wiele funkcji wcześniej realizowanych prze kilka urządzeń. Założenia: - Obsługa Yanosika na dużym i czytelnym ekranie oraz odgrywanie komunikatów przez fabryczny system audio, - Nawigacja - cele jak wyżej, - Odtwarzanie...
W mojej hondzie Civic UFO szukałem kiedyś punktu alternatora, na którym pojawia się napięcie po zapaleniu silnika, chyba to było D+. Niestety nie znalazłem. Okazało się, że nie ma klasycznego regulatora napięcia, tylko cyfrowy. Reguluje on napięcie ładowania w zależności od temperatury zewnętrznej i czegoś jeszcze, może silnika. Podobnie jak u kolegi...
Nic poza tym, że skróci to okres eksploatacji baterii. Ogniwa li-ion zwyczajnie nie lubią max napięcia znamionowego.. Kiedy Nissan wypuścił pierwszego Leafa panował taki sam pogląd i w Menu pojazdu znalazła się opcja: Ładuj max do 80%. Osiem lat eksploatacji tych pojazdów wykazało, że nie ma różnicy w trwałości baterii przy ładowaniu do 80 i 100%....