Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Jeżeli akumulator był rozładowany to jest jak najbardziej prawidłowo że się rozgrzał alternator. Podstawowa sprawa to pomiar napięcia ładowania.
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Mam podobny problem z ładowaniem w honda cb500 , co u Ciebie było przyczyną ?
Coś tu jest nie halo. Może wstaw akumulator od Stara albo Jelcza to Ci starczy :D Jeżeli małe aku 4Ah nie doładowuje się to 5, 7 ,9Ah też nie będzie naładowane. Xenon (żarówka) w motorku nie ma być całkowicie zasilana z aku (pomaga on w czasie postoju lub przy niskich obrotach silnika). Prądnica czy alternator musi zasilić cała elektrykę i naładować...
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? na 100% choć mogło paść coś jeszcze. prąd ładowania prawie 17V Zapewne masz na myśli napięcie ładowania, prąd ładowania podajesz w A.
Może inaczej ... Obawiam się przełączyć ten kabel aby nie czegoś nie spalić, bo potem taki alternator aby wyjąć to cały silnik trzeba wyciągać... Z drugiej strony w zeszłym sezonie jeden akumulator już ugotowałem... Dlatego pytanie .. Czy ktoś może wie czym takie podłączenie ( na krótko z pominięciem bezpiecznika) grozi ? Będe wdzięczny za rady i sugestie.
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
No właśnie też tak myślę jeśli go nawet nie ładuje i ciągle napięcie skacze a jak przyłożę do niego żarówkę 21W to napięcie z 10v spada do zera
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam, problem rozwiązany, porobiłem doświadczenia i wynikło z nich, że zmienianie podpięć poszczególnych faz między stykami regulatora nie zmieniają faktycznego napięcia ładowania akumulatora. Zmieniłem regulator i napięcie ładowania wynosi od 13.4 na biegu jałowym do 14.2 - 14.3 V przy obrotach 6 tys :). Temat można zamknąć.
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Wstaw te rezystory. Spróbuj zamiast bezpiecznika, a jak się nie będzie chciał włączyć to w obwód z transformatorem włącz. Tylko nie wiem czy protect od pomiaru napięć PS się nie uaktywni przy ładowaniu kondensatorów.
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
Pracuje w serwisie motocyklowym od 2002roku. Grzanie się regulatora to normalny efekt w motorach. Jaki regulator montowałeś ? Lepszy jest ten z radiatorem - dłużej działa. Te bez radiatora około 2-3 lat. Napięcie ze statora to prąd zmienny, sprawdzasz na odłączonej kostce od regulatora powinno być (z tego co pamiętam) od 13V (1300obr/min) do 80V (6000obr/min)....
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
Witam mam problem w moim motocyklu yamaha yzf750r 93r. Napięcie ładowania ponad 17 volt na wysokich obrotach. Zwalony jest tranzystor który odpowiada za regulację napięcia prądu. Oznaczenie na nim to 11m27 u mnie lub 10g07 u kolegi w takim samym moto. Trazystor z masą w obudowie. Niestety nigdzie w nie mogę znaleźć takiego tranzystora i poszukuje jego...
Naładuj ten akumulator odpowiednią ładowarką lub regulowanym zasilaczem, bo przy przejażdżce nie zdąży się naładować. Przy okazji takie ładowanie pozwoli na sprawdzenie czy akumulator nie ma wad o których pisałem wcześniej. Tylko pełni naładowany akumulator pozwala na zmierzenie napięcia ładowania (po zwiększeniu obrotów do około 5000 RPM).
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
W jakim stanie jest akumulator? Przypuszczam że padł już nie raz i teraz wzrosła rezystancja wewnętrzna i regulator w skuterze nie pozwala na prawidłowe ładowanie akumulatora. Na prostowniku akumulator się naładuje, ale po pewnym czasie znowu zacznie tracić energię. Sprawdzałeś napięcie ładowania? Nie spada przy wysokich obrotach? Sprawdź także czy...
Bo BR idzie na na odbiorniki (za stacyjke). Pozatym, w jakich okolicznościach zdechło to ładowanie?
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
A czy może kolega podać link do takiego regulatora? ceny oryginalnych są wręcz zapororowe. W skrócie potrzebny jest regulator króry wyprostuje napięcie przemienne 30-100 V i da na wyjściu 13.5-14 VDC do ładowania akumulatora.
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
To brakujące "coś czarne" to pewnie stabilizator na 5 lub 3,3V. Piny wyświetlacza mogły wyglądać na słabo polutowane, ale to jest PCB z metalizacją i piny są osadzone w tulejkach i nie potrzebują dużo cyny widocznej na powierzchni. A na pewno nie było to przyczyną spalonej ścieżki. Gdzieś nastąpiło zwarcie (w liczniku), ew. zawiódł regulator napięcia...
Witam, Yamaha X-Max 125, rocznik 2015, na liczniku błąd ER-1. Tester pokazuje błąd 12, czyli problem związany z sygnałem czujnika położenia wału. Objawy to niedziałający obrotomierz, prędkościomierz oraz brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Odczyt z tych wszystkich czujników jest prawidłowy na testerze, lecz licznik nie pokazuje nic. Licznik...
Nie, ten układ jest trochę bardziej skomplikowany. Jednym z warunków aby przekaźniki mogły się załączyć jest to aby tranzystor Q134 przewodził. Aby Q134 przewodził musi być spełnione kilka warunków. Są to: - Obecność napięcia zasilania. Jeśli zasilanie zniknie, tranzystor ten przestaje przewodzić i natychmiast odłącza przekaźniki nawet jeśli na kondensatorach...
Tam masz kilka stron diagnostyki, nawet podałem nazwę co do sprawdzenia z niej, właściwie wypadałoby sprawdzić czy wszystkie układy ładują soft, a ty wrzucasz 1 linijkę 1 podpunktu. Ja wiem że początkujący, ale bez jaj.
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
W ubiegłym roku po awarii regulatora "fabrycznego" wykonałem bardzo podobną konstrukcję regulatora stratnego do mojego moto (Yamaha XTZ-750). Napięcie ładowania akumulatora przy zapalonych światłach mijania ustaliłem dobierając dzielnik napięcia i wynosi ono (14,0- 14,5)V w przedziale (4000- 5000)obr/min. W celu lepszego odprowadzania ciepła wprowadziłem...
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Regulator Napięcia ESR441 http://shop.hardcorowewyprawy.pl/105-reg... jest trójfazowy . 3 białe lub żółte przewody to to fazy ( zasilanie z cewek pod magnetem ) czerwony (+) i czarny masa(-) do akumulatora. To cała instalacja ładowania.
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
Witam,kupiłem dosłownie taki regulator jak na Pana foto.,podłączyłem tak jak Pan kazał.Zmierzyłem prąd ładowania przy podłączonym akumulatorze 28AH (akumulator wcześniej naładowałem prostownikiem) bo taki był i napięcie na wolnych obrotach jest 14,60-65 jak obroty rosną to V rośnie tylko do 14,70V czy jest to Ok. bo na forach piszą że V ładowania nie...
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Zamiast smażyć płytę i wymieniać na chybił trafił może wypadałoby zacząć od podstaw, czyli sprawdzenia wszystkich napięć, a potem obadania, gdzie dźwięk wchodzi, a z czego już nie wychodzi? Czy dsp w ogóle ładuje soft itp? W serwisówkę to ty w ogóle patrzyłeś?
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Witam, Posiadam motocykl Yamaha DR 126E z '77 roku. Borykam się z brakiem ładowania. Prądnica jak na zdjęciach. Pomiar napięcia na białym przewodzie (wyjście na regulator) to około 6V. Prosiłbym o informacje jakie pomiary pomogą zlokalizować problem (stator czy wirnik). Szczotki nowe. 4 szczotki, 2 - i 2+. Niestety nie znalazłem materiałów, które mogłyby...
Jakie ma aktualnie napięcie spoczynkowe i czy bulgocze we wszystkich celach czy tylko w jednej?
Tutaj trzeba wiele punktów sprawdzić. Napięcie wychodzące z regulatora napięcia,, Jakie jest napięcie ładowania akumulatora. jakie jest napięcie na kierunkowskazu. Spadek na przewodach pomiędzy alternatorem/regulatorem a akumulatorem oraz dla masy. Nie wiem jaki tu jest system, bo czasem jest tak ,że ciągle świeci bo jest za niskie napięcie. A może...
Wg mnie masz skończony akumulator i/lub uszkodzony regulator napięcia. A z tym ładowaniem prądem 6A (a w szczytach dużo więcej) dobiłeś aku. Pożycz akumulator i sprawdź czy nie ma sporego poboru prądu bez pracy silnika. Sprawdź napięcie ładowania aku i świateł. Układ zapłonowy jest niezależny i nie ma związku ze stanem aku! Motorek będzie palił i jeździł...
Dobra, już widzę jak to skośnookie wymyśliły. Przy wyłączonych światłach regulator ładuje akumulator a przy światłach włączonych wejście regulatora jest podłączone do odczepu na cewce co powoduje zmniejszenie napięcia na regulatorze przez co na oświetlenia nie idzie około 8v jak do ładowania akumulatora a 6v przez co żarówki się nie palą
Dobrze ustawiony miernik, zmierz napięcie akumulatora na nie pracującym silniku a następnie gdy pracuje powinno być wyższe do 14,2V jeżeli ładowanie jest sprawne.
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Tutaj niestety to norma w tych modelach, zwłaszcza w układzie silnika Crossplane. Musi być większa siła przebicia, jak silnik się zatrzyma w nietypowej pozycji. Dokładnie, właśnie motocykl nie jest do miasta i do odpalania i zapalania co chwilę, ale nie chcę się martwić za każdym razem, czy zapali, czy nie, nawet wyjeżdżając z domu na stację, to już...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Ale w tym silniku nie ma cewek ładowania tylko są podłączone 2 cewki świetlne szeregowo tak to zrobił poprzedni właściciel tego moto. A i który kabel jest wejściowy a który wyjściowy z tego rezystora??
Szczerze mówiąc nawet o takim czasopiśmie nie słyszałem . Ale wracając do meritum : myślę że ta Yamaha stosuje tę "piłę" aby łatwiej zdekodować punkt naładowania ogniw NiMh , które podobno są dość kłopotliwe do wyłapania z racji małych napięć ?
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Zakładam że to klon agregatu Yamaha ET650/ET950, czyli generator stabilizowany kondensatorem. Moc znamionowa wyrażona w watach dotyczy obciążenia rezystancyjnego cos fi=1. Wszelkie zasilacze impulsowe powodują wprowadzanie przesunięcia fazowego w kierunku pojemnościowym (przez ładowanie kondensatorów szyny DC), dlatego przez cos fi zmniejsza się moc...
Witam, posiadam xmaxa 2007 125cc. Lecz posiadam problem z prądem(skuter z Francji posiada emulator imo) i skuter po 1/2 dniach odpala z trudem ponieważ akumlator jest wyładowany do minimum. Nie wiem gdzie szukać. Jakieś rady? Po odpaleniu pobór prądu 13.8v Na zgaszonym zapłonie 13.2v Po odpaleniu napięcie na baterii 13,8 V a po wyłączeniu 13,2 V -...
Iskrownika w sensie technicznym tam nie ma. Ale tak, taka może być pierwotna przyczyna usterki. Szwagier wraca dopiero w przyszłym tygodniu (kierowca zawodowy) i być może dopiero wtedy uda mi się zrobić pomiary na sprawnym. Możesz zdjąć osłonę i pokazać Swoje magneto? Trochę demontażu to będzie wymagać. Dla wszystkiego, zmierz napięcia AC z magneta...
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
Ten element RAL035P01 to tranzystor mosfet. Jeśli masz w multimetrze funkcję testowania diody a już luksusowo z brzęczykiem to możesz sprawdzić czy na którejś linii względem masy nie występuje zwarcie dla lepszego wyjaśnienia jedna sonda do masy gdziekolwiek a druga do każdej linni zasilającej jeśli będzie piszczeć to znaczy że jest zwarcie jeśli nie...
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Dwie najczęstsze przyczyny: uszkodzony regulator napięcia oraz zwarcie na żarówce. Na początek odłącz regulator napięcia, uruchom silnik z włączonymi światłami i nie dodawaj gazu (bo spalisz żarówki). Jeśli dalej nic, to podłącz z powrotem regulator, uruchom silnik i odłączaj po kolei przewody od oprawek żarówek aż trafisz na tą która robi zwarcie lub...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
No własnie do tego ta żarówka służyła :) przy 180km/h było odcięcie i się świeciła, teraz jest to zdjęte i nie zaświeca się nawet przy 220km/h :) więc chciałem ją wziąść na obroty, własnie nie wiem dokładnie jak to zrobić myślałem o czymś takim, do obrotomierza idą 3 przewody więc tam im wyższe napięcie tym wskazówka jest wyżej, ZAKŁADAJĄC że przy 10tyś...
Nie robiłem pomiarów akumulatora poza ogólnym sprawdzeniem napięcia akumulatora i ładowania zaraz po zakupie motocykla. Na zwykłych żarówkach napięcie akumulatora było prawidłowe, ładowanie również. Po zmianie lampy tylnej na LED nie rozbiłem pomiaru. Jednak w ramach testów podpiąłem masę z akumulatora, ale tylko na postoju. Nie było różnicy, więc uznałem,...
Witam, mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 25 czterosów z 2003r. Nie wiem jak podłączyć regulator napięcia. Regulator posiada 6 przewodów: 2 żółte, 1 szary, 1 czarny, 2 czerwone. Łączę je kolorami i zostaje mi jeden wolny -czerwony. Ładowania nie ma i brak impulsu na obrotomierz.Nie wiem czy mój regulator jest odpowiedni do tego silnika. Podejrzewam...
2 styki od regulatora napięcia były przyjarane, juz dziala. Gdzie jest pomiar oleju silnika? razem ze skrzynia czy jak>? bo widze tylko jeden korek? Dobra już wszystko wiem. wystarczy troche poszperać i wszystko jest praktycznie na widoku
Czyli muszę oddać alternator do przemierzenia. Dodano po 1 Jakie to mogą być ,tego koszty i czy się opłaci czy zamawiać lepiej drugi? Dodano po 3 Teraz mam założony zamiennik i go nie pali , tylko nie mam takiego ładowania jakie powinno być, bez świateł mam 13.30v na światłach spada do 12v Dodano po 3 Jutro zmierzę napięcie na trzech białych kablach...
Witam Mam pytanie odnośnie podłączenia akumulatorów pod ładowanie silnika zaburtowego yamaha. Chodzi o to, że mam teraz dwa akumulatory, start i hotel. Podłączone jak na pierwszym diagramie w linku poprzez separator. https://www.bluesea.com/resources/170/Ba... Do hotelowego chcę podłączyć silnik...
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
Czy to normalne , że regulator napięcia jest bardzo gorący ? Właśnie założyłem nowy regulator , bo stary się popsuł . Pomiar ładowanie wykazuje prawidłową wartość ok. 14.3 V Jeśli nie powinno tak być , to w jaki sposób dotrzeć do usterki ? Zauważyłem , że w starym regulatorze ( na 5 styków) , dwa styki w dolnym rzędzie od lewej strony , musiały się...
Witam, ja bym zaczął od zmierzenia napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza i jeśli okaże się wyższe niż około 100mV sprawdziłbym i ewentualnie wymienił kondensatory C311 (kanał lewy ) i C312(kanał prawy). Nie jestem jakimś ekspertem, ale patrząc na schemat wzmacniacza widzę, że blokują one składową stałą sprzężenia zwrotnego pozwalając na prawidłowe...
Szwagier ma oryginalne urządzenie które podłącza na zimę do motocykla ( poza sezonem nie jeździ). Na wiosnę przekręca kluczyk i pali. Będąc u niego troszkę pomierzyłem. Akumulator naładowany, napięcie 14V. Włączyłem pozycyjne, po około godzinie napięcie spadło do 13,2V. Urządzenie się włączyło w tryb ładowania. Piszcząc przy tym niemiłosiernie. Sygnalizowało...
https://obrazki.elektroda.pl/1925625300_... https://obrazki.elektroda.pl/2843843100_... https://obrazki.elektroda.pl/6963424400_... https://obrazki.elektroda.pl/4840589900_... Witam wszystkie użytkowniczki i użytkowników elektrody. Chciałbym zaprezentować moduł midi z RaspberryPi....
witam potrzebuje schemat regulatora napięcia do owej maszyny ponieważ ładuje ale bardzo kiebsko a nowy w serwisie kosztuje ponad 500zł , na allegro zanlazłem za 250 zł http://www.allegro.pl/show_item.php?item... czyli mozna zrobić samemu takie użądzenie i moze bedzie taniej , albo moze odczegos innego by to pasowało ?????
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Odłącz koniec mocy jak się da (wejścia). Przełącznik od impedancji oczywiście przełączony przy wyłączonym sprzęcie? Nie miałem styczności z yamahami bez ekranu, ale na pewno kod z pierwszego filmu 2 mignięcia z przerwą oznacza błąd zasilacza. I po moich przemyśleniach szybkie miganie to po prostu świadczy o zablokowaniu się sprzętu po wykryciu błędu,...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Wszystko wygląda na to że ten czerwony jest połączony bezpośrednio z (+) akumulatora po drodze masz bezpiecznik główny , dla mnie to trochę dziwne bo wygląda to tak że cały czas jest zasilany regulator napięcia . Masz w tym układzie jakąś lampkę ładowania ? ja na rysunku nic nie widzę , w zasadzie to potrzebujesz potwierdzenia czy to tak w rzeczywistości...
Witam, pod jakie przewody podpiąć zasilanie ładowarki USB w motocyklu. Przewody ładowarki to czarny i czerwony a w kości od żarówki: żółty, czarny i zielony. Na pewno zapytacie dlaczego pod żarówkę, a to dlatego że napięcie do żarówki idzie tuż po odpaleniu moto, a wtedy mamy ładowanie. No chyba, że jest inne rozwiązanie nie znam się dlatego ten post....
Powitać , Problem jest następujący : jak jest zimny moto i akumulator naładowany wszystko jest ok , ładowanie 14V , sam aku 12,6V , uzwojenia stojana ok , brak przebić i zwarć , generuje napięcie ok 19V międzyfazowe. Dopiero jak się rozgrzeje zaczyna padać elektryka , aku się szybko rozładowuje i spada do ok 5,5V. Regulator raczej dobry, natomiast zauważyłem...
Witaj Jozgo mam nowinki a mianowicie dziś rano sprawdzałem tą diode i jest ok wylutowałem też R412 i sprawdziłem jest ok ale coś mnie tkneło i wstawiłem stare condensatory c405 c406 i podstawiłem stary ic402 i jestem w szoku😵 bo napięcia wzrosły a mianowicie c405 156v c406 7,17v d406 7,17v d405 3,75v na ic402 1-0v 2-7,17v 3-4,41v 4-0v 5-oscyluje...
niskie napięcie ładowania yamaha yamaha motocykl ładowania układ ładowania yamaha
rozruch transformatora szczotki alternatora mazda pralka grzałka samsung
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Najgorsza płytka antenowa wzmacniająca - brak MUX-ów Pilot do bramy garażowej Force działa w jedną stronę - przyczyny i rozwiązania