Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Zmierz napięcie ładowania
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Nie demontowałem alternatora więc stanu szczotek i ślizgów nie znam. Pasek naprężony, jakieś 1,5 cm ugięcia pod kciukiem. Ładuje akumulator, sprawdzę jutro jakie będzie dawał napięcie ładowania.
Zmierz amperomierzem jakie są pobory prądu z akumulatora na postoju, po uśpieniu auta, na wolnych obrotach i podczas jazdy. Podłącz rejestrator napięcia, zmierz pulsację napięcia ładowania.
Sprawdź napięcie ładowania
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Dla uzupełnienia dyskusji pozwolę sobie zwrócić uwagę na aspekt który jak widzę jest pomijany. Chodzi o parametr który można by określić jako "stopień wzmocnienia" regulatora napięcia. W skrócie: przypadkowo wyszły mi kiedyś róznice przy sprawdzaniu działania regulatorów w pewnej marce pojazdów. Regulator drogi, z drogiego modelu, utrzymywał pełny prąd...
acton777 dobrze gada! Piwa mu dać ;] Miernik kolego i sprawdzaj. Miło by było gdybyś się z nami podzielił też informacją na temat napięcia ładowania.
Najpierw zmierz napięcie ładowania . Pozdrawiam .
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
bez obciążenia jest 14,15V więc niby ok. Po włączeniu świateł 14V ale po włączeniu wszystkich odbiorników czyli światła, nawiew na 3 bieg, tylne światła przeciwmgielne, grzanie szyby i lusterek , radio napięcie waha się między 13,42V a 13,50V Na wolnych obrotach przy takim obciążeniu będzie tak "siadać" dodasz gazu i wszystko wróci do normy czyli ok...
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Przecież B+ masz prosto z akumulatora więc masz napięcie równe napięciu akumulatora.P
Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
Problemem może być "słaba masa". 14,3V napięcia ładowania jest jak najbardziej prawidłowe.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Wymieniłem regulator napięcia
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
Nie wiem jakiej oczekujesz odpowiedzi? 1. Rozbierz alternator i go napraw. 2.Wyciągnij i zawieś do elektryka. 3.Wizyta w warsztacie. O czymś zapomniałem? Masy, regulator napięcia- jest na zewnątrz alternatora.
Co tam za alternator siedzi? Nie podał kolega marki/modelu. Mierzył kolega choćby z ciekawości miernikiem napięcie ładowania? Gdy zaświeci się kontrolka, zmierz napięcie ładowania zarówno na alternatorze jak i na klemach.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Wszystko wskazuje na niedostateczne ładowanie i lub braki napięcia w instalacji. Gdzieś ci się kabelki poluzowały.
Sprawdzałeś napięcie ładowania? Typowa usterka w Felicji.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
W domowych warunkach jest ciężko sprawdzić, trzeba mieć zasilacz z płynną regulacją napięcia.
(at) elektrit dzieki :!:
Sprawdzałeś napięcie podczas ładowania (w czasie pracy silnika jak rozumiem)?
Przywrzyj kabel cienki o oznaczeniu D+ do masy lampka ładowania powinn się zaświecić. Jakie napięcie na aku po odpaleniu i przy 3000obr/min
Jeżeli dalej upierasz się przy potencjometrze to musisz zmierzyć prąd jaki płynie przez te diodę by dobrać odpowiednią moc potencjometru. Potencjometru nie da sie zastosować w tym miejscu. A autor wątku zapewne szuka dziury w całym, na moje pytania z postu #2 nie raczył odpowiedzieć (zwłaszcza na pytanie odnośnie napięcia ładowania bez "kombinacji".
To skoro po podłączeniu tego zabezpieczenia przeciwprzepięciowego ciągle jest zwarcie to znaczy że jest on zepsuty albo co mało prawdopodobne (bo zwarcie jest również podczas wyłączonego silnika) występuje napięcie przekraczające 24V.
Kiedyś mierzyłem napięcie ładowania w skodzie felicji i było 13,8V więc może Skody tak mają. Napięcie max ładowania przy akumulatorze bezobsługowym to 14,4V a napięcie jakie ma naładowany akumulator to 12,5-12,6V po wył. silnika i odczekaniu dłuższej chwili. Przy rozruchu napięcie nie powinno spadać poniżej 10V. Może masz jakiś prąd upływu i ono Ci...
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
Zmierz napięcie ładowania, czy nie za wysokie Zmierz czy ci nie znika zasilanie czujnika
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Ludzie tyle pieniedzy wydają na samochody, a napięcie ładowania to twojemu nawet do pięt nie sięga.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Sprawdź połączenia na aku, masa do karoserii. Napięcie ładowania powinno być w granicach 13.8-14.4v.
Trzebaby sprawdzić poduszki. A może napięcie ładowania jest powyżej 15V.
Napięcie ładowania zmierz i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje.
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
To bardzo dobry sposób, szczególnie kiedy sam prowadzisz warsztat warto taką metodę polecać innym -w trosce o liczbę klientów :wink: Przy odłączonym akumulatorze napięcie w instalacji może osiągnąć (szczytowo) do 40V -takie napięcie nie każda elektronika przeżyje.
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
Witam wszystkich. Potrzebuję dobrać przekrój przewodów klapy bagażnika do Skoda Felicja 1.3 1997r. Obecne przewody są juz popekane w miejscu gdzie wchodzą do przelotki. Chciałem zakupić przewód na metry i wlutować odcinki po 500 mm, tylko pytanie jaki przekrój przewodu zastosować?. Jeszcze chciałem na razie dołożyć a na wiosne poprowadzic przewód tak...
moim skromnym zdaniem regulator napięcia do wymiany, to nie jest maluch z prądnicą że nie ładuje na wolnych obrotach. u mojego ojca w polówce '94 nawet przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach napiecie na akku utrzymuje się powyżej 14V, a bez obciążenia niezależnie od obrotów nie przekracza 14.4V, w ogóle obroty nie mają wpływu na napięcie ładowania,...
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Aku jakie napięcie Ładowanie ile Napięcie na aku podczas rozruchu??? Jak to sprawdzisz to można gdybać
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Nie ma różnicy pomiędzy ładowaniem na benzynie i LPG.
(at)andrzej20001 Napięcie które podaje jest mierzone na oczku
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora. Podobnie z biegunem dodatnim...
Być może spadek napięcia akumulatora spowodowany mrozem. Jeśli jednak zapalił, to już jest dobrze. Kontrolka ładowania zgasła?
Przy napięciu powyżej 15V błąd poduchy murowany. Jakie masz ładowanie?
kostka jest w porządku, czysta styki dobre, jakie napięcie powinno byc w tej kostce na poszczególnych pinach
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Jak dodajesz gazu i masz takie same napięcie jak przy wyłączonym silniku to raczej nie masz ładowania,do sprawdzenia alternator,diody prostownicze
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator...
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Zawierać sie pomiedzy 13,8 a 14,6V,na pracującym silniku oczywiście. A w czym macie problem dziewczyny?:)
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
A jakie napięcia pokazuje miernik na wzbudzeniu i na wyjściu.
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
Gniazdo zapalniczki ma stałe zasilanie, niezależnie od włączonego zapłonu. Albo musisz zmienić zasilanie na pojawiające się po przekręceniu kluczyka, albo w obecny przewód zasilający zamontować przekaźnik odcinający napięcie.
Witam! Prawdopodobnie wszystko jest w porząadku, prostownik ma automatykę, która po osiągnięciu napięcia 14V odłącza ładowanie, wówczas napiecie na akumulatorze "siada" (to normalne!) i przy 13V ładowanie załącza sie ponownie.
Przyprowadziłem auto od fachowca. Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania), zdemontował i oczyścił rozrusznik (styki). Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym...
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu. Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda)
Jeśli jesteś pewien akumulatora i alternatora, to rzeczywiście sprawdź "zasilanie" alternatora właśnie tymi kabelkami. Zbadaj te przewody na przerwanie i sprawdź, czy we wtyczce zasilającej nie są skorodowane piny. Kiedyś podczas jazdy miałem taką usterkę w Passacie a ponieważ wówczas już jeździło się na światłach mijania, więc akumulatora "osłabł"...
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Problem z rozładowującym się akumulatorem. Jeżeli auto postoi 2 dni napięcie bateri spada do 8v. Ładowanie sprawdzałem było po odpaleniu 14.4v. Akumulator nowy. Może ktoś miał podobny problem bo servis jest bezradny...
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Witam serdecznie. Można jeszcze czepiać się akumulatora. Ja bym sprawdził napięcie ładowania. Kolego przemkis coraz częściej użytkownicy mają dosyć komplikowania najprostszych rzeczy jak np. wymiana żarówki. Za często słyszę opinie, że ta cała zaawansowana technologia bardzo skutecznie podnosi ceny eksploatacji. Nie dziw się, że ludzie wolą prostsze...
Kiedy coś takiego ma miejsce - pierwszy strzał : sprawdzam czystość klem akumulatora , masy silnika , połączenie aku - rozrusznik - alternator . Drugi strzał : Jeśli wszystko ok , sprawdzam szczotki , stan naładowania akumulatora , gęstość elektrolitu . Naładowany akumulator ma napięcie powyżej 12,6V , a napięcie ładowania ma się zawierać pomiędzy 13,9...
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Ok, czyli będę musiał jeszcze przy czasie sprawdzić ile pobiera przekaźnik. Taki kondensator wpiąć równolegle tak jak diodę zabezpieczającą, wystarczy 16v albo 25v? Czy napięcie indukowane na cewce przekaźnika nie będzie zagrażało kondensatorowi? I jeszcze jedno, czy szeregowo z kondensatorem wpiąć rezystor ograniczający prąd ładowania?
pokazało mi 19 błędów rozładowany akumulator kontrolka kierownicy Skasuj błędy diagnoskopem, wyczyść klemy akumulatora i punkty podłączenia masy do karoserii, włóż sprawny naładowany akumulator, zmierz napięcie ładowania akumulatora, wykonaj jazdę próbną a następnie ponownie wykonaj diagnostykę i odczytaj błędy. Napisz dokładnie jakie błędy wystąpiły.
napięcie ładowania skoda octavia skoda fabia napięcie ładowania skoda ładowania
zmniejszyć moment obrotowy iveco schemat instalacji elektrycznej peugeot boxer kluczyk
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Radio z nawigacją do Citroena C4 Picasso 2009 Wymiana przewodu paliwowego w pilarce Stihl 026