Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
Na płytce w skrzynce bezpiecznikówczęsto były zimne luty. Skrzynka jest jaknajbardziej rozbieralna i naprawialna.
Witam Stawiam na mostek prostowniczy ,lub luźny pasek,przypalony.
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Tak, śmiało można wymienić.
- dioda zenera Co????
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Zmierz napięcie ładowania
Witam Sprawdź czy przewody są dobrze dokręcone , czy nie ma zgorzeliny i czy końcówka ma dobry kontakt z przewodem. Jak się grzeje to znaczy że gdzieś się iskrzy a jak iskrzy to grzeje . Sprawdź połączenia i nie zaszkodzi też ładowania Pozdrawiam
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
W skrzynce bezpieczników jest woda. Być może też daleko posunięta korozja.
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Ale mówisz o Xiaomi? Czyli głównie chodzi Ampery? Są inni producenci ale "blisko". Tak, przede wszystkim chodzi o sprawność przewodu do zasilania. Do kamery wystarczy 2,4A, lepiej 3A choć są kable 5A. Koszt na Ali to kilka, kilkanaście złotych.
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Uszkodzony prostownik.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Witam.Wystąpił w mojej Skodzince pewien problem,otóż wracałem sobie do domu,gdy nagle,zapaliła mi się kontrolka ładowania,wszystkie wskaźniki padły,wycieraczki,kierunki i dmuchawa to samo,natomiast światła mijania normalnie świeciły.Samochód traci obroty,ale po zgaśnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka,kontrolki się nie palą,aczkolwiek odpala bez...
Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
skoda favorit regulator założony był od skody która była na chodzie i tam w niej wszystko chodziło i ładowało
Skoda ,vw ,seat podobnie we wszystkich.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
lecz włącz wszystko co masz, to taki polonez ma 12,1 wtedy Miałem kiedyś Poloneza rocznik 1991 i przez pięć lat jego posiadania nie było problemu z ładowaniem.
Pomiar zbyt niskiego napięcia jest wystający do stwierdzenia braku ładowania. Naprawami nie zajmuję się już od dobrych 20lat. Wyjmuję i do wyspecjalizowanej firmy.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
alternator na pewno jest sprawny
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Sprawdź napięcie ładowania
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Wymień diody kpl. też walczyłem w skodzie po wymianie ok.
Nikłe w takim razie masz pojęcie o ładowaniu
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Skoda Felicja 1.3 spalony opornik przy kontrolce ładowania akumulatora nie mogę w internecie znaleźć jego wartości. Pomóżcie
Tak. Problem może być w tej wiązce
Zmierz amperomierzem jakie są pobory prądu z akumulatora na postoju, po uśpieniu auta, na wolnych obrotach i podczas jazdy. Podłącz rejestrator napięcia, zmierz pulsację napięcia ładowania.
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
I akumulator pewnie był podłączony do samochodu podczas ładowania?
Zrób zdjęcie i dodaj. Jeden z przewodów to przewód do ładowania akumulatora.
a nie jest to przypadkiem przetwornica usb np do ładowania telefonu
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Najpierw zmierz napięcie ładowania . Pozdrawiam .
Nie wiem jakiej oczekujesz odpowiedzi? 1. Rozbierz alternator i go napraw. 2.Wyciągnij i zawieś do elektryka. 3.Wizyta w warsztacie. O czymś zapomniałem? Masy, regulator napięcia- jest na zewnątrz alternatora.
A powiedz mi drogi przyjacielu,czy do akumulatora,do klemy plus dochodzi jeden kablel,czy powiedzmy jeden gruby i jeden,dwa cieńsze? Dwa-jeżeli tak jest,to robiłeś pomiar na jednym,czy na pęku tych kabli?
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Dobre
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Byłem u elektryka i pytałem sie o ten skodowski. Powiedział ze ten zamiennik jest ok. Jam mam teraz dylemat, bo mam akumulator jeszcze na gwarancji, który odmawia mi posłuszeństwo.Musze obserwować ten regulator i akumulator. Elektryk mi mówi ze ładowanie jest dobre. Dałem akumulator do reklamacji i też podobno jest ok....
Sprawdzałeś napięcie podczas ładowania (w czasie pracy silnika jak rozumiem)?
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Skodzie Octavii 3 2.0 TDI RS 2014 r. Alternator sprawdzony, przewody też. Akumulator wymieniony na nowy i przypisany VCDS'em. Klema minusowa z czujnikiem IBS wymieniona na nową. Mierząc napięcie na biegunach akumulatora brak ładowania, mierząc na plusie akumulatora i masie z silnika słychać, jak załącza się alternator...
Być może spadek napięcia akumulatora spowodowany mrozem. Jeśli jednak zapalił, to już jest dobrze. Kontrolka ładowania zgasła?
Jeżeli na niepracującym silniku nie miga to przyczyny szukałbym w układzie ładowania - alternator.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
brał ładowania z alternatora ? uszk akku ?
acton777 dobrze gada! Piwa mu dać ;] Miernik kolego i sprawdzaj. Miło by było gdybyś się z nami podzielił też informacją na temat napięcia ładowania.
Chyba to były F15 i F11.
Czas sprawdzić ładowanie.
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Witaj na początek ogarnij usterkę związaną z ładowaniem akumulatora. Pozdrawiam
Jeżeli dalej upierasz się przy potencjometrze to musisz zmierzyć prąd jaki płynie przez te diodę by dobrać odpowiednią moc potencjometru. Potencjometru nie da sie zastosować w tym miejscu. A autor wątku zapewne szuka dziury w całym, na moje pytania z postu #2 nie raczył odpowiedzieć (zwłaszcza na pytanie odnośnie napięcia ładowania bez "kombinacji".
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Witam, masa - miałem podobny problem, fizycznie odkręcić i wzrokowo musisz stwierdzić, że jest czyste miejsce . W moim przypadku był słaby kontakt przy silniku- widoczny po odkręceniu śruby, problemy zaczęły się od ładowania
(at) elektrit dzieki :!:
Pewno skapitulowała jedna z diod wzbudzenia. A jak kolega sprawdził diody miernikiem bez wymontowania prostownika? I tak na przyszłość takie diody sprawdzamy żarówką i to sporej mocy.
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
Może być problem z ładowaniem lub z połączeniami. Sprawdź akumulator zwykłym miernikiem. Piszesz że się nie znasz na tym to może oddaj samochód do fachowca?
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
Wystarczy kabel, który będzie miał tylko żyły + i - bez DATA + i DATA -, mam parę takich od jakiejś latarki, lampki rowerowej, służą tylko do ładowania urządzenia, nie mają żył transmisji danych
Ok, czyli będę musiał jeszcze przy czasie sprawdzić ile pobiera przekaźnik. Taki kondensator wpiąć równolegle tak jak diodę zabezpieczającą, wystarczy 16v albo 25v? Czy napięcie indukowane na cewce przekaźnika nie będzie zagrażało kondensatorowi? I jeszcze jedno, czy szeregowo z kondensatorem wpiąć rezystor ograniczający prąd ładowania?
Kontrolki zaślepione chusteczką i silikonem czarnym, dzisiaj patrzyłem. I spalony bezpiecznik na akumulatorze. A teraz mruga kontrolka od ładowania, a ładowanie jest normalne, bo sprawdzałem miernikiem 14,3.🤦
Zalecane zasilacze 11.0-18.0V - 6A. Sprawdź gdzie - i + Ładowanie ustaw jak nie spieszy się to do max 4A z balanserem, max 6A, sprawdzaj temperaturę pakietu skoda niszczyć pakiet większym prądem ładowania.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Witam, od czego jest kontrolka -ostatnia na dole w pionowym rzędzie,między awaryjnymi a ładowania aku ,po przekręceniu kluczyka cały czas świeci?
Problemem może być "słaba masa". 14,3V napięcia ładowania jest jak najbardziej prawidłowe.
Przy napięciu powyżej 15V błąd poduchy murowany. Jakie masz ładowanie?
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Co do ładowarki :) https://allegrolokalnie.pl/oferta/ladowa... ładuje wolniej , szybkie ładowanie są na mieście coraz bardziej dostępne.
ładowania skoda felicia skoda kontrolka ładowania skoda prąd ładowania
makro kolor komórki koszt roboczogodziny berlingo światłami mijania
Zardzewiała antena siatkowa a odbiór DVB-T2 Ładowarka GAL 1880 CV Bosch: Szybkie i Bezpieczne Ładowanie Akumulatorów