Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
Głowica mogła być szlifowana. Tak. I do razu o 1cm, bo inaczej, to nie wielki wpływ, to ma na długość paska... Zawsze można to skorygować pompą wodną (niewielki obrót, a wiele jednak daje), ponieważ, rolce prowadzącej nie powinno braknąć "zapasu" i zawsze powinno dać się jeszcze "dopiąć" pasek. To nie jest dobre, że brakuje już regulacji! Ja na pewno...
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Po drodze jest jeszcze przekaźnik.
Pytanie bez sensu jeżeli nie dysponujesz przyrządem do sprawdzania napięcia pasków rozrządu. Orientacyjnie powinien da si obrócić o 90 stopni w połowie długości między kołami.
O to mi właśnie chodzi czy da się to jakoś sprawdzić bez zdejmowania pokrywy bo rozmawiałem z trzema mechanikami i tylko jeden stwierdził że zmienia ten łańcuch przy ok 300tys km a dwóch pozostałych sprswdza napięcie przez korek wlewu oleju. Ten co zaleca zmiane przy 300tys mówił mi że to też nie jest tak że przy 300tys jeat on już zużyty bo np samochody...
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
Witam, w programie znalazłem taki rysunek z opisem możliwe że coś pomoże.
Łap, bo nigdy nie zrobisz! http://obrazki.elektroda.pl/9639497500_1...
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
A nie było przypadkiem jakiejś zmiany napinacza? Montuj taką jak była z napięciem wstępnym.
Tak sprawdza się, przez krótki okres czasu pracowałem w Bosch Service i taka metoda była na porządku dziennym praktykowana.
temat zamkniety
http://obrazki.elektroda.pl/4599267200_1... minuta w google........
No i wyjaśniła się sprawa rozrządu. Otóż są dwa rodzaje rolek napinających. Jedna rolka ma 50mm a druga 55mm. Założyłem większą rolke i wszystko gra. Tylko zastanawia mnie pytanie jakim cudem ten rozrząd z mniejsza rolką nie rozleciał sie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
Rozumiem, czyli muszę szukać przyczyny. Widziałem tak chodzące paski latami i nic się nie działo. Czy tak będzie u ciebie to nikt nie zagwarantuje. Prawdopodobną przyczyną jest rolka napinacza albo jej złe napięcie.
sprężynę zaczęli stosować od czerwca 94 roku. w tym modelu jest rolka z otworem na klucz imbus, którym to odpowiednio napinasz pasek
W poziomie między kołami rozrządu? Nie między kołami a w miejscu napinania łańcucha.
Tak lexia widzi obroty czyli to ten drugi czujnik wału? bo zastanawiam sie nad nim jeszcze.
w tym aucie wymienisz rozrząd używając zwykłych wierteł. Blokujesz koło rozrządu pompę i po odkręceniu koła na wale korbowym też masz otwór na zwykłe wiertło. odkręcając koło pasowe pneumatem nie musisz nawet blokować koła ale jeśli nie to w skrzyni masz otwór też na zwykły kołek żeby zblokować wał. Wystarczy dopasować średnicę trzpieni do otworów....
Programy podają też skręcenie paska 90st w najdłuższym odcinku.
Witam. Rozchodzi się o fiata punto 1.2, czy też inne silniki, w którym takie coś występuje. Mianowicie - jak napiąć pasek rozrządu bez wskaźnika napięcia na napinaczu. Pasek powinno się dać przekręcić o 90 stopni?
Dwa razy robiliśmy silnik VR6, powodem awarii były usterki napięcia górnego łańcucha rozrządu. W obu przypadkach odpadł plastikowy ślizg, który był przymocowany do blaszanej łyżwy. W tej wersji napinacz jest bez sprężyny. Po naprawie zakładamy ślizg w całości wykonany z plastiku (taki jak na foto) i napinacz do niego,który ma spręzynę wewnątrz i inną...
jakie parametry napięcia paska
Witam Prośba o pomocą / poradę. Mam problem z BMW 118d 2009 rok Objaw: w nieokreślonych okolicznościach (nie ma szczególnej rozmówcy ciepły, zimny, po jakimś czasie od zgaszenia) kreci rozrusznikiem przez sekundę i nie zapala. Potrafi tak przez 10 razy zrobić za 11 zapali i później odpala przez 10 następnych razy po kolejnych 10 minutach znów ten problem....
Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
Łańcuchy były ustawione ok. Uszkodzony napinacz na banku 1 powodował złe napięcie łańcucha
Oczywiście można go wymienić jeśli nie jesteśmy pewni jego historii bądź pozostało niedużo czasu do jego wymiany ale jeśli pasek jest relatywnie nowy to zdjęcie go i założenie z powrotem w niczym mu nie szkodzi.
Ma być stałe napięcie na 2 sondzie.
Proszę to jest do twojego auta schemat rozrządu.
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
Są to fotki średniej jakości ale da się wszystko rozczytać mogę wysłać emailem jak podasz na pw.
Nieprawidłowa synchronizacja miedzy wałem a wałkiem rozrząd. Ciśnienie oleju było mierzone bo ono odpowiada za prawidłowe napięcie napinacza łańcucha i za prawidłową prace regulatora fazy rozrządu.
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
Witam, posiadam pewien problem silnikowy. Zakupiłem głowicę do silnika F4R 720 , która okazała się być z silnika F4R 820. Wszystko do siebie idealnie pasuje , ale w trakcie zakładania rozrządu okazało się, że szpilka napinacza jest umieszczona nieco nizej jak w pierwotnej głowicy F4R 720 . Po napięciu paska rozrządu wydaję się być ok, ale mam wątpliwosci...
a ja bym sprawdził rozrząd ............... pozdro rox.............
Wyobraź sobie zegar . Załóżmy że wskaźnik napięcia ma być na 15 po. Tak ustawiasz, ale jak będziesz kręcił wałem to wskaźnik będzie "tańcował" raz 10 po raz 20 po. Twoim zadaniem jest ustawić tak, by w najniższym punkcie nie spadał poniżej 15 po. Rozumiesz? Jakieś delikatne odchyłki są dopuszczalne więc bez paniki. Wystarczy by wskaźnik "kręcił się...
Masz do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury oleju; napięcie jest wyższe od dopuszczalnego.11180 to kod informacyjny dla układu emisji spalin i nie można go usunąć puki nie usuniesz usterek powiązanych z tym błędem lub zniknie sam po upływie 400 dni jeśli w tym okresie był nie aktywny.
Sprawdź czy sygnał jest podawany na cewki. Do tego nie trzeba oscyloskopu. Fałszywe błędy mogą powodować zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie akumulatora.
w dieslach pasek musi być dość mocno naciągnięty, powinien się ugiąć pod naciskiem 10kg jakies 7-8mm
Może ta ...."patologia" polega na złym napięciu paska rozrządu, sprawdzałeś?
Tego akurat nie zmienisz. A co się zmieni jak zmienisz napięcie paska rozrządu i inne regulacje? Pewno nic nie da się ustawić wyregulować tylko komputer?
Ja robiłem tak jak w autodacie i nic się nie dzieje. Samochody jeżdżą bez przeszkód. Zrób jak podają i zapomnij
Witam, mam problem z napięciem paska rozrządu w Corsie B '95r 1.4i 8V, brakuje mi regulacji na rolce... Jaka może być tego przyczyna? Rolka jest dobrze założona, tak jak było przy demontażu.
Raczej nic się nie stanie. Ale to jak jest napięty rozrząd, to ani ja ani nikt nie wie. Tam ustawia się szczelinę między obudową napinacza (np wsuwa się wiertło) a dźwignią rolki. Ale mówię ci że nawet na napinaczu automatycznym słychać takie dźwięki. Jeździć i tyle . Jak nie robiłeś w stodole u" mirka" to chyba jakaś gwarancja jest.
Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
Jak rozrusznik kiepski to spadek napięcia jest w sieci czego nie lubią sterowniki
sprawdz przewody wysokiego napięcia ewentualnie rozrząd
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Jaki kod tego błędu?
Sprawdź ustawienia rozrządu, napięcie łańcucha itp. ten silnik ma bodajże koła zmiennych faz rozrządu Sprawdź jeszcze połączenia paliwowe czy się nie zapowietrza,
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
Prawdopodobnie wskaźnik dostawał sygnał napięciowy z selsyna. Nie. Tego typu obrotomierze (wojskowe) dostawały napięcie z małej prądniczki zamontowanej na wałku rozrządu silnika. gruby bolec - ekran (wszystkie instalacje wojskowe są ekranowane. cienkie to + - chyba rzędu 24 v
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Wrzuć screeny tych błędów na forum, zobaczymy co tam się dzieje. Ustawienie można sprawdzić z poziomu vcds, napięcie paska wyznacza znak na napinaczu, aczkolwiek raz w golfie miałem przypadek, że rozrząd był nie napięty, pasek latał, błędów nie było, a odpalić od strzała nie chciał.
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
Witam! Sprawdzony rozrusznik,akumulator, napięcie,ustawiony rozrząd,pompa ok, świece grzeją!
To czujnik do wymiany o ile zasilanie na czujniku nie ginie.
Autor tematu wyraźnie pisze że problem jest widoczny w postaci ocierania łańcucha o pokrywę, więc nie jest to problem ze spalaniem stukowym, zmniejszonym squishem po „spłaszczaniu” głowicy. Gdyby łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty, albo któreś z kół zębatych wykazywało mimośrodowość, to mógłby powstawać luz napięcia łańcucha, ale w granicach jednej...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Napięcia na czujnikach sprawdzone po 5 V. Rozrząd sprawdzony na blokadach trzy razy. Przed zerwaniem rozrządu nie było tego problemu.
Napięcie paska rozrządu w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Wielokrotnie sprawdzane przez popuszczanie i naciąganie. Mam na to 2 hipotezy: 1) - rodzaj paska, do PD lepszy jest ten grubszy typ. 2) wraz z przebiegiem zużycie częściowe ( nie równomierne) wałka rozrządu.
Tepiątka, przy uszkodzonej pompie wstepnej nie zgasło by podczas jazdy, sama pompa CR potrafi zassać.
Więc okazało się że jak pisaliście jest to do stabilizacji pracy wałka z zmienną fazą... niweluje luz napięcia paska rozrządu.. Dodam, że jak nie miałem tego w głowicy, z koła faz wydobywał się taki dźwięk jak by brzęczenie.. Pozdrawiam wszystkich
Do plaka nie jest mu nic potrzebne prucz zakręcenia rozrusznikiem. Rozrząd sprawdzałeś?
EGR do wymiany to wiem bo czysty, ale z tym czujnikiem to jajko, sprawdze napięcie paska rozrządu może kapeć i dlatego wywala błędy.
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
Być może rozrząd się przestawił. Sprawdź stan i napięcie pasa rozrządu a następnie czy wszystkie znaki się zgrywają z markerami, tzn. koło pasowe wału korb., koło wałka rozrz. Nie piszesz od czego się zaczęło, może jakaś niefachowa ingerencja była?
Cewki są ok napięcie dochodzi rozrząd sprawdzony Dodano po 1 Po usunięciu kata auto nawet lepiej chodzi
Silnik Renault D7F 1,2 8V. Napięcie wstępne paska rozrządu i pomiar jego naprężenia (częstotliwość rezonansowa) w tym silniku należy robić z włożonym czy wyciągniętym pinem ustalającym TDC? Nota techniczna 3786A jest niejasna pod tym względem.
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
Radzę przeczytać informacje serwisową ustawiania tego konkretnego rozrządu. Jest tam wyraźnie napisane i pokazane że pierwsze napięcie rolki właśnie ma być na maxa. Nie wolno każdego ustawienia rozrządu wrzucać do jednego wora. Bo potem wychodzą kwiatki że strzelił pasek, przeskoczył pasek po 40 tysiącach. Czasy białego markera już za nami. Trzeba czytać...
najpierw sprawdz świece oraz przewody wysokiego napięcia oraz ustawienie rozrządu.
Czujniki założone z orginału, Delphi. Czy na wtyczce czujnika wału korbowego powinno być napięcie 5V tak jak na wtyczce czujnika wałka rozrządu? Dodano po 13 Dodam jeszcze, że po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód zapala i pracuje w trybie awaryjnym, natomiast po wypięciu czujnika wału samochód nie odpala.
Jeśli to jest wycie, takie "uuuuuuu" to mogłeś za mocno napiąć pasek rozrządu i stąd ten odgłos. Sprawdź koniecznie napięcie paska!
Prawie identyczny zauważyłem po fakcie ale w tym silniku nie ma czujnika napięcia łańcucha rozrządu a z tyłu silnika zamiast jednego czujnika chyba temperatury ma dwa czujniki.
Zanim zabierzesz się za ECU. Trzeba sprawdzić rozrząd i synchronizacje CKP z CMP. Niemniej opis za wysokiego napięcia na to nie wskazuje.
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Przecież jest na rolce napinającej znacznik napięcia paska. Dlaczego szukasz kłopotów w tak prostym rozrządzie?
Rozrząd i tak do wymiany , jak nie wiadomo jaki przebieg . Być może zużyta rolka prowadząca. Nie ma to wpływu na palenie . Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Po za tym sprawdź kompresję wraz z próbą olejową.Jakie świece założyłeś dedykowane do tego silnika.
Tak przy włączonym zapłonie cały czas na pinie wejściowym na ECU jest napięcie stałe 5V i czy silnik pracuje czy też nie to napięcie cały czas jest takie samo...Nawet jak odłączyłem całkowicie czujnik rozrządu od ECU to to napięcie nadal tam było bez zmian... Jeśli ktoś ma możliwość sprawdzenia napięcia na środkowym pinie na samej wtyczce od czujnika...
W domowych tak, dysponując odpowiednimi narzędziami typu podstawowe klucze nasadowe oraz klucz dynamometryczny. Bez komputera - nie. Przy prawidłowej procedurze zmiany paska z blokadami i poluzowaniem śrub koła rozrządu przed napięciem nowego paska kąt nie powinien się za bardzo zmienić.
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
W którym miejscu łapiesz punkt na wale dla rozrządu?
Witam. Mam problem z Renault Scenic 2002 rok 1.9 dCi. Auto odpala ładnie i chodzi równo do czasu aż się nie nagrzeje. Gdy już nagrzane nie pali na 4 cylinder (ten przy rozrządzie). Napięcie na każdym wtryskiwaczu takie samo. Komputer wywala błąd obwód świec żarowych. Znajomy ma komputer, mówił że to wina wtrysków. W załączniku foto. Proszę o porady....
A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
Witam,sprawdzalem dzis przyczyne braku iskry i jest brak impulsow sterujacych cewkami.Czujnik walka rozrzadu zasilany jest napieciem 9V(napiecie ok,na schemacie jest tez 9V)Sprawdzalem sygnal z czujnika podczas krecenia walem i miernik pokazywal mi wachania w zakresie 5,2-8,1V.Wiec mam pytanie,czy nie powinno oscylowac w zakresie 0-9V?Nie moge go zeskanowac...
Wałki blokujesz z tyłu blokadami, wał blokujesz w kole zamachowym. Potrzebny jeszcze trzpień do wstępnęgo napięcia łańcucha.
Tak kolego miałeś rację,był rozrząd przestawiony o jeden ząb.W trakcie jazdy auto zgasło odrazy.Nie sprawdziłem dokładnie paska rozrządu,tylko zasugerowałem się blokadami rozrządu.Na pasku brakowało ,jak teraz policzyłem 11 zębów.Nie wiem ,co tam się stało ,czy coś w padło tam i tak żeby wycięło.Ale się przestawił rozrząd.Powiem szczerze hujjjj,z tymi...
A czy Kangoo nie można sprawdzić diagnoskopem? co myśli sterownik jak silnik kręci rozrusznikiem, ile ma obrotów, ile ciśnienia, jakie napięcie, jaki spadek? ale co ja tam wiem toć "wapniak jestem :D ".
hehehe czujnik fazy rozrządu pod kołem rozrządu pewnie uszkodzony ! To wytłumacz kolego czemu przekaźnik od pompy paliwa "pryka" bez przerwy? Jeżeli przekaźnik się tak zachowuje to coś może nie łączyć w przewodach i jest zbyt niskie napięcie zasilania. Najpierw rozwiąż problem przekaźnika. Czujnik na razie zostaw w spokoju.
mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na temat kosztów części eksploatacyjnych np ceny -skrzynia -sprzęgło -zawieszenie -przewody wysokiego napięcia -pasek rozrządu -oleje -płyny -klocki -bębny -tarcze Jeśli ktoś ma książkę serwisową proszę dać znać
Każdy porządny warsztat bez problemu sobie poradzi z tym rozrządem. Ważne jest prawidłowe napięcie paska, no i kręci się w lewo!!!
witam Auto jak w temacie, silnik nie odpala. Sprawdzone: rozrząd, cewki, świece, ciśnienie paliwa, komputer widzi jedynie błąd czujnika faz rozrządu - ale to raczej nie powinno mieć wpływu na rozruch (chyba, że się mylę...), Powinno. Czujnik na prawym kole rozrządu do wymiany.
Też to było brane pod uwagę. Praktycznie nie dymi nawet na najwyższych obrotach. Nie rozbieguje się, trzyma poziom oleju. Auto nie ma klapy gaszącej i można go normalnie wyłączyć w każdej chwili. Jedyne co to wywala błąd wałka rozrządu ,który generuje dziwne napięcia.
napięcie napinacza rozrządu napięcie paska rozrządu napięcie czujnika wałka rozrządu
wałka laserowej sterujacy samsung silnik szczotkowy
Lodówka: światło gaśnie po minucie po włączeniu – wyłącznik drzwi, moduł LED, Bosch, Samsung Logitech, Thrustmaster, Fanatec – komputer nie wykrywa kierownicy USB, brak połączenia